Assassin's Creed Shadows PS5, XSeries ja PC/macOS (2/25)

Tämä tavallaan kiinnostaa ja tavallaan ei. Tekisi mieli jättää pelaamatta ettei tule japanista ähkyä ghost of yotein kanssa jos se tulee tänä vuonna. Ghost of tsushima oli niin mainio, että melkein mielummin seikkailisi japanimaailmassa siellä.
 
Japanin pääministerihomman joka vaikuttaa joltain fake news osastolta / vääristelyltä? Semmoiset kuuluu tonne politiikkaketjuun erityisesti. EDIT: eli pääministeri on puhunut OIKEAN elämän ilkivallasta, ei AC:Shadows tapahtumista.
Pääministeri ei puhunut suoraan pelistä, mutta toinen kansanedustaja/ministeri viittasi peliin nimeltä ja kysyi pääministerin mielipidettä. Koko homman taustalla kai on huoli, aiheuttaako AssCreed mahdollisesti lisää idioottien perseilyä pyhillä paikoilla. Ja Japani kai yrittää saada lisää turismia maahan, mutta joukkoon voi eksyä muutama person non grata.
 
Textuureiden kanssa on jotain ongelmaa. Esim tuossa meditoidessa takaseinän textuurien laatu vaihtelee edes takas tuossa meditoidessa ja nuo siniset laatikot on tuollaista puuroa kokoajan vaikka muistia on vielä jäljellä Texture pool High asetuksella. kuvat on otettu tuolla 8Gt paikkeilla
Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 14.56.22.85.png
Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 14.56.26.83.png
Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 15.24.31.99.png
Näyttökuva 2025-03-20 160340.png


Mutta on kyllä ihan hienot graffat vaikka high asetuksilla vain onkin

Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 13.56.33.85.png
Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 15.00.53.44.png


Itse en ole pelannut asscreedejä sitten unityn ja black flagin niin tuli vähän shokkina tää swägin keräily, statsit ja perkit vaatteissa ynm

Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 15.48.34.61.png
 
Itse en ole pelannut asscreedejä sitten unityn ja black flagin niin tuli vähän shokkina tää swägin keräily, statsit ja perkit vaatteissa ynm

Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 15.48.34.61.png's Creed Shadows Screenshot 2025.03.20 - 15.48.34.61.png
Jaksaako silti vai tuntuuko, että tuo kamojen keräily ja päivittäminen menee jo överiksi?

Tuo tavararumba oli itselle yksi suurimmista turn offeista varsinkin Odysseyassa, ja pienemmässä määrin myös Originsissa, siinä kyllä kaipasi paluuta vanhempiin osiin (näiltä osin Mirage oli mukavan virkistävä).
 
Jaksaako silti vai tuntuuko, että tuo kamojen keräily ja päivittäminen menee jo överiksi?

Tuo tavararumba oli itselle yksi suurimmista turn offeista varsinkin Odysseyassa, ja pienemmässä määrin myös Originsissa, siinä kyllä kaipasi paluuta vanhempiin osiin (näiltä osin Mirage oli mukavan virkistävä).
vasta 4h takana ja vieläkin alotus kamat päällä. helpoimalla Story vaikeudella.

Pitää kyllä pelata aika varovaisesti. Jos on enemmän kuin 4 vihua kimpussa niin menee jo aika sähläämiseksi näillä statseilla.
Mä nyt tässä kokeilen kuinka pitkään pärjää alotus kamoilla.
 
Tuli tahkottua intron puoltoistatuntinen. Pirun nätti peli kyllä, heitin suoraan grafiikat täysille ja DLSS Quality, Frame Genit päälle 4080lla ja uusimmat .dllät käytössä. Ei oo freimimittarit päällä mutta tuntuu tosi sulavalta. Täytyypi katsoa miten tuo säilyy jossain isommassa kylässä, mutta alku toimi tosi hyvin.

Onhan nää samuraijutut ihan saakelin siistejä. Hauskasti oon nyt Yasukee ja Nobunagaa tuijotellut peleissä enemmänkin kun Nioh 2 tuli tahkottua tuossa tovin aikaa taaksepäin.
 
7h takana ja ihan ok ollut siihen saakka kunnes Golden Teppo tehtävä sarja tuli vastaan jossa etsitään mekko tee kutsuja varten, harjoitellaan tee etikettiä ja valitaan lahja jotta päästään nautiskelemaan teetä tyttöjen kanssa.
En spoilaa enempää, mutta tuossakin pitää vähän kuunnella kun myöhemmin tehtävässä testataan skippasiko välikohtaukset vai ei.

kenenköhän idea oli tuollainen tehtävä ketju laittaa peliin ja vielä pää tehtäväksi heti ekan 10h aikana
:sfacepalm:

onneksi tuo taisi olla yksittäinen tapaus kun ohimennen vilkaisin pää tehtävien juonen Assassin’s Creed Shadows walkthrough and main missions list
 
Ite en käytä steamiä ja ostin ubisoftin kaupasta -20% alennuksella ja toimivalla käyttäjällä niin ei ole ollut ongelmia.

Denuvo saisi kyllä kadota maanpäältä kokonaan ja ubi tarjota offline tilan pelailuun. Tuo verkko vaatimus on ihan turha pelaajien näkökulmasta kun tässä ei taida olla edes co op tai mitään social hubia jossa muita olisi. Kartalla näkyy joissain paikoin toisten ottamia screenshotteja ja se on siinä.
 
Viimeksi muokattu:
vasta 4h takana ja vieläkin alotus kamat päällä. helpoimalla Story vaikeudella.

Pitää kyllä pelata aika varovaisesti. Jos on enemmän kuin 4 vihua kimpussa niin menee jo aika sähläämiseksi näillä statseilla.
Mä nyt tässä kokeilen kuinka pitkään pärjää alotus kamoilla.
Joo, en millään jaksaisi joka missionin jälkeen alkaa vaihtelemaan kamoja parempien statisen perässä. Pitää lukaista tuosta myöhemmin.
 
Hahmo on level 9 ja varusteet on alku kamat level 3. Vihut on tossa level 9 ja toi target level 11. Story vaikeus.



8h28min pelattuna ja kun on vähän käynyt tutkimassa paikkoja ja seikkaillut niin löytyyhän sitä paljon parempiakin vaatteita.
huppua ei ole ollenkaan käytössä joten alku kamoilla ja level 10 hahmo HP 97
Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.21 - 10.20.28.46.png
Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.21 - 10.20.48.29.png
Assassin's Creed Shadows Screenshot 2025.03.21 - 10.21.08.70.png
 
Viimeksi muokattu:
Jotain outoa optimoinissa tuttuun Ubisoft tyyliin. 5090 ja 9800x3d molemmat tuntuvan käyvän vajaalla teholla. Mikä lie pullonkaulana. Sellaiset 70 fps 4k resolla. kun kaikki päällä ja dlss quality.
 
Jotain outoa optimoinissa tuttuun Ubisoft tyyliin. 5090 ja 9800x3d molemmat tuntuvan käyvän vajaalla teholla. Mikä lie pullonkaulana. Sellaiset 70 fps 4k resolla. kun kaikki päällä ja dlss quality.
Kieltämättä. 4090 & 7800x3d 4k fg päällä ei tipu alle 110 missään kohdin.
 
Jotkut laittanut kommenttia että Ultra asetukset ei ole parhaat optimoinit, kokeiltaa jos saatte med tai high asetuksilla lisää FPS.
Tarkemmin selitettynä että ultra max asetuksilla pelimoottori ei vain kykene tuottamaan isoimilla FPS lukemilla sitä koska ei olla suunniteltu siihen.

Katsonut jotain testivideoita enemmän niin matalimilla tasoilla jopa jopa 3000 sarjalaiset tai 2 pyörittävät peliä suht hyvin.

Odeyssasa muistan kun pilvi asetuksien low ja high tai oliko ultra välillä pyörimiseen vaikutti jopa 30fps ja eikä se taivas sen hienomalta näyttänyt mutta ehkä se teki sellaista mitä ei pelaaja huomaa ellei aleta jotain 300x zoomia vetää jne jne.

Mutta kaikki jotka ajattelee RT käyttävänsä kohtuulisilla asetuksilla ja FPS lukemilla niin voinen sanoa että 40 sarjaa alkaa olemaan se minimi.

Eikä konsolitkaan ole säästynyt tältä, perus PS5 versio näyttää aikalailta edellisen sukupolven peliltä(tai huonomalta) Perfomance tilassa jos vertaa Pro versioon kun reso on aikalailla sama noin 1080p pinnassa jopa pro versiolla mutta varjot valaistukset sitten ihan eri pelistä tietyissä paikoin... toki sitten PC ultra RT max ollaan toisessa ulottovuudessa jos sinulla on vähintään sitä lähes parasta rautaa ja haluaa pelata korkeilla resoilla ja FPS lukemilla(5090 omistajat wink wink)
 
Noh eikös sitä sanota että negatiivinenkin julkisuus on mainosta, niin hyvän ja huonon näkökulmankin kautta ainakin huomiota saanut. Ja ehkä niissäkin jotka "imeytyneet" draamaan mukaan on lopulta ostamaan innostuneitakin. Itseäni ei tosin tämä pelisarja kiinnosta juuri lainkaan, pelimekaanikat seinien läpi tavaroiden näkemisineen ynm ei oikein innosta seikkailemaan. Vaikka nekin saanee pois päältä. Ghost of Tsushima seuraavana pelijonossa joka tapauksessa, joka tätä paljon parempi peli. Omasta näkökulmastani toki, kun nähnyt kummankin arvostelut.

Toivottavasti kuitenkin peli myy sen verran että pelitalo selviää, ilmeisesti paljon on tämän varassa. Onhan Ubisoftilla huimasti taitoa ja historiaa, vaikka pelit ei aina kymppiin osukaan.
 
16h pelailun jälkeen tuli eka ongelma noiden outpostien "tyhjentämisessä".
Assassinaatiot tiputtaa 3 palkkia vihuilta. Skill puusta sen saa nostettua neljään, että saa nuo level 15 samurait samantien hengiltä helposti.



Nyt heti perään tulikin 5 HP palkin samurai vastaan jolle kuolin 2 kertaa samantien kun se huitasee 2-3 iskulla parhaillaan 2 sekuntissa hahmon hengiltä.
Sanoisin ettei tässä ole mikään pakko etsiä kokoajan parempia vaatteita, mutta tässä vaiheessa olisi kivempi kun ase tekisi enemmän dmg.



taidan jättää nuo alotus kamat nyt kaappiin ja ottaa paremmat aseet käyttöön.
 
Tuossa käydään läpi uudistuksia Anvil moottoriin. Nyt vasta havahduin etten ole huomannut ongelmia lod suhteen. Tässähän on nanitea vastaava systeemi käytössä.


varjoihin perustuva stealth systeemi vaikuttaa kans toimivan oli sitten päivä tai yö. Lamppujakin voi sammutella niin yhtäkkiä on piilossa.
Kattelin että huhujen perusteella Splinter Cell remake tehtäisiin snowdrop moottorilla, mutta oisko tässä nyt lainattu samaa tekniikkaa ja lisätty Anvil moottoriin.
 
16h pelailun jälkeen tuli eka ongelma noiden outpostien "tyhjentämisessä".
Assassinaatiot tiputtaa 3 palkkia vihuilta. Skill puusta sen saa nostettua neljään, että saa nuo level 15 samurait samantien hengiltä helposti.



Nyt heti perään tulikin 5 HP palkin samurai vastaan jolle kuolin 2 kertaa samantien kun se huitasee 2-3 iskulla parhaillaan 2 sekuntissa hahmon hengiltä.
Sanoisin ettei tässä ole mikään pakko etsiä kokoajan parempia vaatteita, mutta tässä vaiheessa olisi kivempi kun ase tekisi enemmän dmg.



taidan jättää nuo alotus kamat nyt kaappiin ja ottaa paremmat aseet käyttöön.

Eli 15-16 tuntia pääsi kuitenkin vetämään kohtuullisesti aloitusaseilla ja kamppeilla? Ei yhtään hullummin. Tosin en ole varma mitä tämä kertoo pelin balanssista, muuta kuin ettei se älytön loot grind ole ollut pelisuunnittelussa se ykkösasia.
 
Odyssey oli lemppari näistä uudemmista ac-peleistä, Valhalla myös maistui mutta oli lopulta liian pitkä. Molemmissa oli hauskaa vain tutkia mitä löytyy. Legendaarisia taisteluita ja aarrekätköjä. Tuntuu että tässä Shadowissa on unohdettu laittaa palkitsevaa löytämistä näinkin suurelle kartalle. Toinen mikä ärsyttää suunnattomasti on jatkuva kipuaminen torneihin jotta saa pikamatkustuspisteen.

Useat tehtävät on tyyliin juttele jollekin, tapa pari hassua. Sitten kaveri pomppaa kartalla kilometrin päähän ja seuraavana pitäisi ratsastaa juttelemaan sitten sinne. Sen jälkeen taas pitää tappaa pari muuta hassua. Maisemat ovat upeita ja grafiikka muutenkin erinomaista mutta muuten ei oikein nyt innosta suuremmin. Otin sen 18€ maksavan kuukausipassin jolla saa tämän ja uuden star warsin pelattua, jos olisin täyden hinnan maksanut niin olisi harmittanut.
 
16h pelailun jälkeen tuli eka ongelma noiden outpostien "tyhjentämisessä".
Assassinaatiot tiputtaa 3 palkkia vihuilta. Skill puusta sen saa nostettua neljään, että saa nuo level 15 samurait samantien hengiltä helposti.



Nyt heti perään tulikin 5 HP palkin samurai vastaan jolle kuolin 2 kertaa samantien kun se huitasee 2-3 iskulla parhaillaan 2 sekuntissa hahmon hengiltä.
Sanoisin ettei tässä ole mikään pakko etsiä kokoajan parempia vaatteita, mutta tässä vaiheessa olisi kivempi kun ase tekisi enemmän dmg.



taidan jättää nuo alotus kamat nyt kaappiin ja ottaa paremmat aseet käyttöön.

Käsittääkseni asetuksista saa ainakin valittua, että salamurhaus tappaa automaattisesti yhdestä osumasta, jos kaipaat hieman paluuta vanhempaan.
 
Tuossa käydään läpi uudistuksia Anvil moottoriin. Nyt vasta havahduin etten ole huomannut ongelmia lod suhteen. Tässähän on nanitea vastaava systeemi käytössä.


varjoihin perustuva stealth systeemi vaikuttaa kans toimivan oli sitten päivä tai yö. Lamppujakin voi sammutella niin yhtäkkiä on piilossa.
Kattelin että huhujen perusteella Splinter Cell remake tehtäisiin snowdrop moottorilla, mutta oisko tässä nyt lainattu samaa tekniikkaa ja lisätty Anvil moottoriin.

Hieno myös tuo että miekalla pystyy tuhoamaan asioita tyylikkäästi.

Tässä on paljon UE5 tasoista tekniikkaa, mutta ei UE5 stutteria käsittääkseni. Herättää kysymyksiä että mitä ne epicillä säätää kun eivät saa kuntoon.
 
Netti tuntuu olevan täynnä ylistäviä artikkeleja ja kommentteja miten hienosti tää pyörii PS5 Prolla, mutta mun mielestä ei todellakaan pyöri. Valhalla ja Mirage pyöri paljon paremmin eikä noi Shadowsin graffat nyt niin hyvät ole. Puskat ja tukka hulmuaa ja se on siinä. Balanced mode tuntuu olevan sulavampi kuin performance, johtunee 120hz ruudusta. Hideoutissa on ilmeisesti joku pakotettu 30FPS, kyllä verisuonat poksahtelee päässä kun siellä juoksentelee :hammer:

Olisi varmaan pitänyt ostaa PClle tämä mutta PS5 Pro kerää hyllyssä pölyä niin päädyin siihen :cigar: Toisaalta ei tuo peli itsessäänkään ole hirveästi imaissut mukaansa, muutama tunteroinen takana, mutta pitää varmaan antaa vielä toiset saman verran ja katsotaan sitten jatkuuko pelailu vai ei. Toistaiseksi omaan makuun kehnoin AC, mutta ehkä se mieli vielä muuttuu.
 
Hieno myös tuo että miekalla pystyy tuhoamaan asioita tyylikkäästi.

Tässä on paljon UE5 tasoista tekniikkaa, mutta ei UE5 stutteria käsittääkseni. Herättää kysymyksiä että mitä ne epicillä säätää kun eivät saa kuntoon.

Ei kai ne epicillä niin säädä, vaan ongelma, että pelintekijät eivät osaa säätää ulkopuolista moottoria yhtä hyvin kuin talon sisäisiä.
 
Ei kai ne epicillä niin säädä, vaan ongelma, että pelintekijät eivät osaa säätää ulkopuolista moottoria yhtä hyvin kuin talon sisäisiä.
Toisaalta jos melkein joka pelissä on samat ongelmat, voidaan sanoa että epicin puolella on myös ongelmaa. Toki myös devaajatiimeissä on syylliset, mutta koko UE myyntipuhe lienee ettei tarvitse osata koodata sitä omaa engineä ja saa hyvän lopputuloksen.

Mutta offtopic, joten ei siitä sen enempää.
 
Odyssey oli lemppari näistä uudemmista ac-peleistä, Valhalla myös maistui mutta oli lopulta liian pitkä. Molemmissa oli hauskaa vain tutkia mitä löytyy. Legendaarisia taisteluita ja aarrekätköjä. Tuntuu että tässä Shadowissa on unohdettu laittaa palkitsevaa löytämistä näinkin suurelle kartalle. Toinen mikä ärsyttää suunnattomasti on jatkuva kipuaminen torneihin jotta saa pikamatkustuspisteen.

Useat tehtävät on tyyliin juttele jollekin, tapa pari hassua. Sitten kaveri pomppaa kartalla kilometrin päähän ja seuraavana pitäisi ratsastaa juttelemaan sitten sinne. Sen jälkeen taas pitää tappaa pari muuta hassua. Maisemat ovat upeita ja grafiikka muutenkin erinomaista mutta muuten ei oikein nyt innosta suuremmin. Otin sen 18€ maksavan kuukausipassin jolla saa tämän ja uuden star warsin pelattua, jos olisin täyden hinnan maksanut niin olisi harmittanut.
Aika paljon vaihtelevia mielipiteitä löytyy. Monien mielestä tässä on yksityiskohtaisempi maailma aiempiin nähden ja mielenkiintoisempia sekä tarinavetoisempia tehtäviä, jotka eivät toista itseään niin pahasti. Sitten taas moni on kanssasi samaa mieltä maailman tyhjyydestä. On aivan Ubisoftin tyyliä tehdä liian iso ja tyhjä maailma. Myöskään hyvien sivutehtävien käsikirjoitukseen ei ole oikein tunnu löytyvän joko osaamista tai tahtoa.

AC Odyssey tuntui alkuun hämmentävän hyvältä ja erilaiselta Ubisoftin peliksi varsinkin, kun Origins oli pelaamatta. Itse koin kuitenkin, että etenkin loppuvaiheessa maailma alkoi tuntumaan liian tyhjältä ja suurelta. Sivutehtävät olivat kaikki samanlaisia ja peli tuli grindattua loppuun vain keskinkertaisen tarinan takia. Vähän ihmettelin, miksi Ubisoft päätti tehdä Valhallasta vielä suuremman ja tyhjemmän, jos jo Odysseyn kohdalla valitettiin asiasta. Jäi sen vuoksi ostamatta. Kummastuttaa myös, miksi vanhasta kaavasta ei vieläkään voida poiketa, jos Ubisoft natisee konkurssin partaalla.

Metacriticin kriitikoiden arvostelut olivat kohtuu hyviä, mutta käyttäjien arvostelut näyttävät aika huonolta. Toki moni on antanut nollaa pistettä kyseenalaisin perustein, mikä laskee keskiarvoa. Suunnitelmissa oli hankkia tämä uuden näytönohjaimen myötä, mutta ehkä jään odottelemaan ainakin alennusmyyntejä.

EDIT: Luin lisää arvosteluista ja aika harvassa oli kommentit, joiden mukaan tässä on yksityiskohtaisempi maailma ja parempia tehtäviä. Taitaa jäädä ostamatta :D
 
Viimeksi muokattu:
AC Odyssey tuntui alkuun hämmentävän hyvältä ja erilaiselta Ubisoftin peliksi varsinkin, kun Origins oli pelaamatta. Itse koin kuitenkin, että etenkin loppuvaiheessa maailma alkoi tuntumaan liian tyhjältä ja suurelta. Sivutehtävät olivat kaikki samanlaisia ja peli tuli grindattua loppuun vain keskinkertaisen tarinan takia. Vähän ihmettelin, miksi Ubisoft päätti tehdä Valhallasta vielä suuremman ja tyhjemmän, jos jo Odysseyn kohdalla valitettiin asiasta. Jäi sen vuoksi ostamatta. Kummastuttaa myös, miksi vanhasta kaavasta ei vieläkään voida poiketa, jos Ubisoft natisee konkurssin partaalla.
Valhalla möi enemmän kuin mikään aiempi peli, joten siitä ubisoft on voinut jopa vetää johtopäätöksen että lisää isoa ja tyhjää? Toki pandemialla osansa tässä varmasti.

Tosin eikö välissä ollut Mirage joka oli kompaktimpi?
 
Valhalla möi enemmän kuin mikään aiempi peli, joten siitä ubisoft on voinut jopa vetää johtopäätöksen että lisää isoa ja tyhjää? Toki pandemialla osansa tässä varmasti.

Tosin eikö välissä ollut Mirage joka oli kompaktimpi?
Korona oli varmasti vaikuttamassa myyntien määrään. Liian iso ja tyhjä oli kuitenkin hyvin yleinen mielipide Valhallasta. Miragesta olin jossain vaiheessa kiinnostunut, mutta huonon Metacritics scoren (76) takia jätin ostamatta.

Luin vielä lisää arvosteluita tästä pelistä ja mikromaksut, huono ääninäyttely ja kehno tarina nousivat vielä monessa kohtaa esille. Jotkut valittivat, että itseään toistavia ja tylsiä sivutehtäviä on pakko tehdä, jotta saa tarpeeksi leveliä päätarinan tehtäviä varten. Kiivettävät näköalapaikat ja outpostien vapauttaminenkin taitaa olla edelleen mukana tässä, vaikka sillekin voisi keksiä jotain uutta.

Ehkä tässä on laskettava toivo AC Black Flagin remaken varaan, jonka pitäisi tulla jossain vaiheessa. Black Flag on ehdottomasti oma lemppari tästä pelisarjasta. Toki on pelko, että peliä lähdetään muuttamaan remakea varten liikaa ja Ubisoft kusee senkin.
 
Tää on kyl teknisesti yllättävän hyvä. Jäätävät piirtoetäisyydet muttei mitään räpsähtele ruudulle kun kiipeilee näköalatorniin. Tuossa on vähän jotain silppufysiikoitakin kun rähjää paperiovista ja pensaista läpi miekan kanssa. Oli myös upeet sääefektit kun myllytin yhtä linnaa keskellä yötä jäätävässä rankkasateessa, ukkosti ja salamoi. Pilkoin samurait ja palvelijat yhtä kaikki. Tunnelmallisuus katosta läpi.

Alaspäin ja ylöspäin parkouriakin on saatu ehkä vähän jouhevammaksi, toki edelleen tulee sellaisia että jäädään kiipeilemään sitä tuttua kahdeksansuuntaista kuviota mutta aika vähän. Aidoistakin pääsee yli mallia aituri eikä tarvitse enää kiivetä päälle ja yli. Ja tää Naoe osaa kieriä, ja mennä makuulle, ja kieriä makuulla tekee paljon pelin notkeuden tunnolle.

Tarinasta en tiedä vielä kun olen lähinnä jäänyt koluamaan nurkkia, mutta japaninkielinen ääninäyttely ei ainakaan vielä ole häirinnyt korvia. Ei sillä että mä kieltä puhuisin mutta onhan se nyt pakko valita, samalla tavalla kuin Yakuzassa. Ja Tsushimassa.
 
Tää on kyl teknisesti yllättävän hyvä. Jäätävät piirtoetäisyydet muttei mitään räpsähtele ruudulle kun kiipeilee näköalatorniin. Tuossa on vähän jotain silppufysiikoitakin kun rähjää paperiovista ja pensaista läpi miekan kanssa. Oli myös upeet sääefektit kun myllytin yhtä linnaa keskellä yötä jäätävässä rankkasateessa, ukkosti ja salamoi. Pilkoin samurait ja palvelijat yhtä kaikki. Tunnelmallisuus katosta läpi.

Alaspäin ja ylöspäin parkouriakin on saatu ehkä vähän jouhevammaksi, toki edelleen tulee sellaisia että jäädään kiipeilemään sitä tuttua kahdeksansuuntaista kuviota mutta aika vähän. Aidoistakin pääsee yli mallia aituri eikä tarvitse enää kiivetä päälle ja yli. Ja tää Naoe osaa kieriä, ja mennä makuulle, ja kieriä makuulla tekee paljon pelin notkeuden tunnolle.

Tarinasta en tiedä vielä kun olen lähinnä jäänyt koluamaan nurkkia, mutta japaninkielinen ääninäyttely ei ainakaan vielä ole häirinnyt korvia. Ei sillä että mä kieltä puhuisin mutta onhan se nyt pakko valita, samalla tavalla kuin Yakuzassa. Ja Tsushimassa.
Onhan tää nyt kyllä ihan päin vittua tehty verrattuna vaikkapa Cyberpunkkiin. Hyvä peli kyl, mut sivutehtävät täyttä paskaa, pelinä kyl ihan suht ok, mut ei tällä raketoida mihinkään. Pitkästä aikaa hyvä ac silti.
 
Jos vertaa peleihin mitkä tuli itse pelattua ja tykkäsin AC 2, brotherhood, AC 3, Unity ja Blackflag niin shadowsin tarina ja käsikirjoitus alkaa nukuttamaan.

Pelimekaniikkojen suhteen nyt ollaan menossa takaisin klassisemman AC suuntaan. Vielä kun sais tuon filterin pois noista supervoimista ja finishereistä.

Miragen julkaisussa vähän heräsi into palata takaisin AC pariin ja pelailin osan alkuperäisistä peleistä läpi.
RPG/peli mekaniikkojen takia ei kiinnostanut origins, odyssey ja valhalla tosin vilkaisin vain pari videota ja totesin ettei kiinnosta kokeilla.
Alotin sitten miragen pelailun ja lopetin nopeasti kun ei kyllä tullut sellaista fiilistä että olisi "palattu klassiseen AC"

Black Flag remake odotellessa :kahvi:
 
kokeilin tota Guaranteed Assassinations asetusta. Se antaa käyttää piiloveistä myös edestäpäin vihollisiin mitä ei normaalisti pysty tehdä.
tuo nyt menee jo vähän liian helpoksi, mutta sellainenkin mahdollisuus näköjään on.

Counter skill on näköjään lukittu Kyoton 7 salamurhaus kohteen taakse.
En tuosta nopeasti löytänyt kannattaako tuota grindata auki vai miten counterit toimii. Tekeekö yhtään enempää dmg kuin normaalit iskut vai tappaako yhestä iskusta ?

muok.
avasin tuon counterin ja aika turha. Tekee perus sivalluksen, mutta myöhemmin sen voi päivittää keskeyttämään vihollisten "flurry" hyökkäys sarjan ja vielä kerran keskeyttämään raskaat hyökkäykset joita täytyy muuten väistää.
Itse olisin toivonut tuon tappavan yhdestä nuo perus vihut.
 
Viimeksi muokattu:
Oli joku ihme bugi viimeisessä tehtävässä kun hahmo vaihtuu niin Naoe olikin yläilmoissa ja peli ilmoitti että desync tähän väliin. Muutaman kerran tuli ja meni peli poistoon. Vaikeustasosta sanon sen verran, että ihmeellisesti tehty. Jos vihut ovat sinusta vaikka seuraavalla tasolla niin ei mitään damagea saa aikaan ja vihut tappaa kertalaakista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
272 649
Viestejä
4 707 333
Jäsenet
76 923
Uusin jäsen
veke69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom