Assassin's Creed Shadows PS5, XSeries ja PC/macOS (2/25)

Nappasin tämän juuri steamista kalliiseen hintaan että pääse testailemaan uutta Gigabyte 5090 Gaming OC:ta. Nvidia appi vaan ei tunnista peliä eli ei ole vielä täysin tuettu. Jonkun ohjeen mukaan sain kuitenkin DLLS4 ja multiframe generationin toimimaan jollain overridellä Nvidia apin kautta. Alkuun testasin 4K kaikki tapissa DLLS ja frame generation? päällä -> noin 100+ fps. Sitten overriden jälkeen käsittääkseni päällä DLLS4 MFG, nyt paukuttaa jotain 200-300 fps välistä ja kivasti toimii vaikka näyttö 4K 144Hz. Luultavasti siis asetukset ok. On sitten vaan melkoisen hyvän näköinen peli. Alkujärkytyksestä toivuttuani (kömpelö mieshahmo), pääsin onneksi pelaamaan Naoella ja heti alkoi tuntumaan oikealta assassins creediltä. Naoe on melkoisen ketterä hahmo vain liekö sitten tuo korkea fps vaikuttaa niin paljon pelattavuuteen. Vaikuttaa muutaman tunnin perusteella oikein hyvältä peliltä näin assassins creed fanina. Ennakkoon en tästä pelistä tiennyt muuta kuin mihin maahan sijoittuu. Tiedä sitten tarjoaako mitään uutta ihmeellistä mutta varmaan jaksaa tahkota silti tätä.
 
Itse ostin myös uuden näyttiksen takia tämän testiin. Alkuvaikutelma on aika positiivinen. Varsinkin ohjaimella liikkuminen ja taistelu tuntuu hyvältä. Päät ja raajat lentelee ja värinäefektit ovat mukavia. Grafiikat ovat myös oikein näyttävät ja sääefektit huikeita. Alkuvaihe vasta menossa, eli vielä ei ole päässyt vapaasti tutkimaan.

Aika hyvin pyörii RX 9070 XT:llä 1440p-resoluutiolla. Grafiikoiden yleislaatu ja säteenseuranta on Very High:lla ja lisäksi FSR4 Quality + FG päällä. FPS huitelee jossain 140-220 välillä, kuvanlaatu on erittäin hyvä ja ylimääräistä viivettä ei ole havaittavissa. Kieltämättä ei hirveästi houkuttelisi pelata perusmallin konsoleilla, joilla joutuu tekemään kompromissin 30 FPS Qualityn ja 60 FPS Performancen välillä. Se tosin tuli huomattua, että näyttis boostailee tässä todella koviin lukemiin (jopa 3250Mhz) ja alivoltitus kippasi aika äkkiä. Laskin alivoltitusta vähän maltillisemmaksi ja ei ole vielä kaatunut uudestaan.

Miten tässä säädetään säteenseurannan efektejä, jos haluaisi esimerkiksi heijastukset toteutettavan sillä? Nyt näyttäisi olevan screenspace reflections käytössä, vaikka RT on tasolla very high. Heijastukset joista katoavat, kun katsoo alaspäin.
 
Itse ostin myös uuden näyttiksen takia tämän testiin. Alkuvaikutelma on aika positiivinen. Varsinkin ohjaimella liikkuminen ja taistelu tuntuu hyvältä. Päät ja raajat lentelee ja värinäefektit ovat mukavia. Grafiikat ovat myös oikein näyttävät ja sääefektit huikeita. Alkuvaihe vasta menossa, eli vielä ei ole päässyt vapaasti tutkimaan.

Aika hyvin pyörii RX 9070 XT:llä 1440p-resoluutiolla. Grafiikoiden yleislaatu ja säteenseuranta on Very High:lla ja lisäksi FSR4 Quality + FG päällä. FPS huitelee jossain 140-220 välillä, kuvanlaatu on erittäin hyvä ja ylimääräistä viivettä ei ole havaittavissa. Kieltämättä ei hirveästi houkuttelisi pelata perusmallin konsoleilla, joilla joutuu tekemään kompromissin 30 FPS Qualityn ja 60 FPS Performancen välillä. Se tosin tuli huomattua, että näyttis boostailee tässä todella koviin lukemiin (jopa 3250Mhz) ja alivoltitus kippasi aika äkkiä. Laskin alivoltitusta vähän maltillisemmaksi ja ei ole vielä kaatunut uudestaan.

Miten tässä säädetään säteenseurannan efektejä, jos haluaisi esimerkiksi heijastukset toteutettavan sillä? Nyt näyttäisi olevan screenspace reflections käytössä, vaikka RT on tasolla very high. Heijastukset joista katoavat, kun katsoo alaspäin.
RTGI asetuksen +Specular Everywhere vaihtoehto korvaa ainakin osittain SSR toteutuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Steamissa joku 4€ yasuke simulator (en ostanut) sai minut ostamaan tämän ubisoftin kaupasta täydellä hintaa.

Oma kokemus vielä alle 10h mutta ei tämä oikein jaksa kiinnostaa.
Puuta, pusikkoa ja pöpelikköä löytyy paljon kuin myös ylämäkeä josta liukuu aina vain alaspäin, aika rasittavaa jos haluaa mennä ylöspäin.
Origins/odyssey/valhalla jonkilainen lintu puuttuu.
Mirage jäi kokonaan ostamatta kun oli niin erilainen.
Tykkäsin tutkistella ?merkkejä kartalla ja löytää paikkoja, tarina tuli sitten toissijaisena.
Kiinnostaa laittaa karttaan markkeri ja katsoa mitä sieltä löytyy.
Nyt sellaista intoa ei ole ja tutkiminen pitäisi suorittaa
vain juoksemalla joka paikkaan.

Myös taistelu vielä hakusessa, täytyykö aina vain hiiviskellä tai muuten joku elite 1hittaa
kuten kävin jossain low wealth bambu cutter campissa mihin sattumalta astelin ekalla kerralla.
heavy attackia ei pysty bindaan vain hiiren näppäimiin.
Onko tämä osa
yhtä tylsä kuin Witcher 3, jää nähtäväksi kun pelaa enemmän.

Peli näyttää hienolta vaan ei pelkkien grafiikoiden takia jaksa pelata.
no mutta ainakin benchmark tuli ajettua.

Oletuksena joku hiton skaalain taas teki jotain taikojaan.
Cutscene 30fps, pelissä yritti pitää ~ 60fps ja kuva repeili, menuissa yli 100fps.
En jaksa repeilyä katsoa, vsyncin laitoin päälle niin johan toimii kaikki paremmin.
Minulle joku +100fps valikoissa ihan turhaa ja väheni ne turhat tuulettimien hurahdukset.
Edellinen pelaamani AC pyöri 60fps GTX 1080.
mutta kukin tavallaan huutakoon tuulimyllyille.

hyvin on näyttis buustaillut
kyllabuustaa.png
 
mitäs nytten kun hahmo on lv 40 ja näyttäisi siltä että kartan alueet on max lv 40 luokkaa, mutta ilmeisesti hahmon level cap on 60.
Etsiskelin pääkallo vihuja tai edes punaista "vaarallista" linnotusta, mutta 20 linnaa on putsattu jo ?

löysin vihdoinkin tuon bloodshade katanan ja kattelin YT jotain build videota, mutta nyt on nuo pääkallo vihut kadonneet mihin tuota olisi halunnut testata.

Tuossa bloodshade katanasa on engraving mikä pitää tuon bleed statsin ylhäällä, lisäsin +600% affliction engravingsin ja vaatteesta löytyy sama +600% mutta posture hyökkäyksille.
Sitä kun tekee posture hyökkäyksen keltaisena hohtavaan vihuun niin armori pärähtää rikki ekasta ja uudestaan sama homma niin ne kuolee samantien tuon bleed kertoimen ja statsien ansiosta.

muok. vilkaisin että noita linnoja on 37 eli vielä 17 pitäis vielä löytää.

muok2. löyty level 54 Teppo Merchant targetti yhdestä linnotuksesta ja 18 counter + kevyt posture iskua meni ennenkuin kuoli.
Minogame's Protection Talisman "+50% damage per empty Armor Piece." kuoli 6 iskusta. En kyllä ymmärrä mitä tuo tarkoittaa kun dmg näyttää menevän läpi armorin samaan tahtiin kun armori katoaa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
273 410
Viestejä
4 718 416
Jäsenet
77 010
Uusin jäsen
Aaasko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom