Assassin's Creed Shadows PS5, XSeries ja PC/macOS (2/25)

Onko tietoa milloin tästä tulee alkuperäinen versio ilman DEI:tä?
 
mitäs nytten kun hahmo on lv 40 ja näyttäisi siltä että kartan alueet on max lv 40 luokkaa, mutta ilmeisesti hahmon level cap on 60.
Etsiskelin pääkallo vihuja tai edes punaista "vaarallista" linnotusta, mutta 20 linnaa on putsattu jo ?

löysin vihdoinkin tuon bloodshade katanan ja kattelin YT jotain build videota, mutta nyt on nuo pääkallo vihut kadonneet mihin tuota olisi halunnut testata.

Tuossa bloodshade katanasa on engraving mikä pitää tuon bleed statsin ylhäällä, lisäsin +600% affliction engravingsin ja vaatteesta löytyy sama +600% mutta posture hyökkäyksille.
Sitä kun tekee posture hyökkäyksen keltaisena hohtavaan vihuun niin armori pärähtää rikki ekasta ja uudestaan sama homma niin ne kuolee samantien tuon bleed kertoimen ja statsien ansiosta.

muok. vilkaisin että noita linnoja on 37 eli vielä 17 pitäis vielä löytää.

muok2. löyty level 54 Teppo Merchant targetti yhdestä linnotuksesta ja 18 counter + kevyt posture iskua meni ennenkuin kuoli.
Minogame's Protection Talisman "+50% damage per empty Armor Piece." kuoli 6 iskusta. En kyllä ymmärrä mitä tuo tarkoittaa kun dmg näyttää menevän läpi armorin samaan tahtiin kun armori katoaa.
 
Viimeksi muokattu:
tarina on nyt läpi. täytyy kyllä sanoa että tuo loppu oli tuhnu. noh dlc odotellessa.
jasken ja naoen tehtävät vielä tekemättä sekä paljon vielä tutkittavaa kartalla. assassinaatio tehtäviä vielä joku jäljellä ja muut "tapa 100 bandit" tyylistä tehtävää ynm kerää sitä sun tätä.

Itselle ei oikein auennut mitä merkitystä noilla vaihtoehdoilla oli tai ketä murhasi/säästi. täytyy kvg onko mitään uudelleen pelaus arvoa tuolla mekaniikalla.

muok.
ei tainnut missata mitään ihmeellistä valitsi mitä vaan.
vähän tuhahdin nenästä enemmän ilmaa kuin normaalisti kun monessa spare/kill vaihtoehdossa lopputulos "You will receive the same rewards regardless of your choice" tai monivalinta dialogissa "Choice does not affect anything"
 
Viimeksi muokattu:
Tähän tarvitsisi kyllä kovasti jonkun tavan skipata ajassa esimerkiksi meditoimalla. Tuntuu, että jatkuvasti on yö. Silloin ei näe niin hyvin ja grafiikoita ja maisemia ei pääse ihailemaan kunnolla. Äsken kahdesti aamun tultua tuli joku cutscene, joka pikakelasi ajan takaisin yöhön.

Vähän myös huolestuttaa päätarinan laita. Onko päätarina tosiaan lista ihmisistä, jotka pitää tappaa? Käytännössä siis selvitä kohteen olinpaikka, käy tappamassa, siirry seuraavaan ja niin edelleen. Konseptina tuo tuntuu siltä, ettei kehittäjillä ole yhtään mielikuvitusta ja/tai halua luoda syvempää ja mielenkiintoisempaa tarinaa. Tulee vähän Mafia 3 mieleen, jossa on varmaan kaikista itseään toistavin ja yksinkertaisin päätarina, mitä on tullut vastaan.
 
Vähän myös huolestuttaa päätarinan laita. Onko päätarina tosiaan lista ihmisistä, jotka pitää tappaa? Käytännössä siis selvitä kohteen olinpaikka, käy tappamassa, siirry seuraavaan ja niin edelleen. Konseptina tuo tuntuu siltä, ettei kehittäjillä ole yhtään mielikuvitusta ja/tai halua luoda syvempää ja mielenkiintoisempaa tarinaa. Tulee vähän Mafia 3 mieleen, jossa on varmaan kaikista itseään toistavin ja yksinkertaisin päätarina, mitä on tullut vastaan.
Ilmeisesti aika lailla. Mitä olen itse lukenut, niin muutama eka tunti on päätarinan osalta se paras. Sen jälkeen just tommosta höttöä pääosin. Näin siis olen videoista yms. kuullut.
 

  • Skip intro videos.
  • Extend in-game FOV slider.
  • Disable framerate cap in cutscenes/FMVs/menus.
  • Enable dynamic cloth physics framerate.
  • Allow cutscene frame generation.
  • Disable pillarboxing/letterboxing in cutscenes.
Ei toistaiseksi pelitä uuden päivityksen kanssa. Acshadowsfix.asi poistoon ja taas toimii
 
Hyvin hoidettu päivitys. Merkkaat ~10 itemiä myyntiin ja myyt pakettina, niin peli kaatuu. Kokeilin eilen myydä 2, 3, 4, 5 ja 6 pakettia ja toimii. Nyt koitin myydä 10 itemiä pakettina ja peli kaatuu. Eli jossain 6-10 välissä menee raja mikä kaataa pelin.

Edit. 9 itemin pakettina myynti onnistuu. 10 tai yli kaataa pelin.
 
Ei tätä pysty pelaamaan. Poistoon ja Cyberpunkin kolmas läpipeluu tilalle.

Päätarina on vain liian tylsä ja itseään toistava. Kuten aiemmin sanoin, on se lista kohteita, jotka pitää tappaa koston vuoksi. Eli joka tehtävä alkaa vihjeiden keräämisestä, sitten mennään kohteen luokse ja tapetaan ja siirrytään seuraavaan. Äsken yritin antaa vielä viimeisen mahdollisuuden. Menin keräämään vihjeitä tapettavasta kohteesta ja juttelemaan yhdelle henkilölle. Tämä antoi pakollisen tehtävän, johon kuului viiden sivuhenkilön murhaaminen. Vasta tämän jälkeen olisin saanut vihjeet, joiden avulla olisin päässyt tappamaan itse varsinaisen kohteen. Eikö Ubisoft oikeasti osaa tehdä peleihin kuin muutamaa eri tehtävätyyppiä ja sitten täyttää koko pelin niillä?

Redditissä oli myös hyvä maininta päätarinan rakenteesta. Tapot pystyy tekemään missä järjestyksessä tahansa. Tämän seurauksena päähenkilö ei kehity tai opi mitään päätarinassa ison osan aikana. Menneisiin tapahtumiin ei voi viitata, koska pelaaja ei välttämättä ole pelannut vielä niitä. Myöskään suhteet hahmojen välillä ei muutu, eli samat hahmot vain roikkuvat mukana. Tarina tuntuu todella ohuelta ja cutscenet turhilta.

Jotenkin tuntuu hurjalta, että tämä on niin suuri myyntimenestys. Toki itsekin sorruin tämän ostamaan, mutta ei tämä kovin hyvältä peliltä tunnu. Voi olla, että Witcher 3, RDR2, Cyberpunk ym. vastaavat hyvillä tarinoilla ja mielekkäillä sekä vaihtelevilla tehtävillä ovat pilanneet monet muut pelit omalla kohdalla. Ei vain jaksa grindata samaa tehtävää kymmeniä kertoja uudestaan varsinkaan, kun tarina ei kanna pelissä loppuun. Joku muu taas saattaa tykätä hyvistä pelimekaanikoista, eikä välitä yksinkertaisesta tarinasta.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin hoidettu päivitys. Merkkaat ~10 itemiä myyntiin ja myyt pakettina, niin peli kaatuu. Kokeilin eilen myydä 2, 3, 4, 5 ja 6 pakettia ja toimii. Nyt koitin myydä 10 itemiä pakettina ja peli kaatuu. Eli jossain 6-10 välissä menee raja mikä kaataa pelin.

Edit. 9 itemin pakettina myynti onnistuu. 10 tai yli kaataa pelin.
Uusimassa päivityksessä muuten poistettiin tämä pakettimyynti kokonaan. Oli ilmeisesti mahdoton korjata 😄
 
75h ja kaikki "objective board" tehtävät läpi.
Mjoo, jospa seuraavissa peleissä olisi paluu isompiin kaupunkeihin missä paljon porukkaa ja useita korkeita rakennuksia.


Tässä nopea toimiva tapa listiä Hariman ronin ukkelit.
 
72 tuntia ja läpi. Kieltämättä olihan tämä alunjälkeen keskivaihe aika suppeaa ja paljoa ei jäänyt mieleen pelistä niillä kohdin. Loppuvaiheilla kun peli alko paranemaan niin huomasikin että tarina onkin ohi ja silloin tajuaa että kaikki parhaimmat kyvyt saa vasta auki erityisesti Naoe:lla.
Katotaan nyt mitä lisäri joskus tuo mutta hurjia odotuksia sen suhteen ei kyllä ole.
 
Katotaan nyt mitä lisäri joskus tuo mutta hurjia odotuksia sen suhteen ei kyllä ole.
Hieman samat mietteet, tuleeko vaan lisää ympyröitä jossa on tapeksittavia hahmoja.

Alkuun peli vaikutti mielenkiintoiselta varsinkin valhallaan verrattuna mutta melko puuduttavaksi on alkanut jo käydä, tarina ei vielä ole läpi.

Edelleen, origins pitää itsellä ykköspaikkaa.
 

"
Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot on vahvistanut, että keväällä julkaistun historiallisen toimintaseikkailun Assassin’s Creed Shadowsin tuotantokustannukset olivat yhtiölle vähintään 100 miljoonaa euroa.

– Emme yleensä julkista tuotantokustannuksia. Sanotaan nyt näin, että kustannukset ylittivät 100 miljoonaa euroa, Guillemot totesi hiljattain pidetyssä talouskokouksessa.

Guillemot kertoi myös, ettei yhtiö ilmoita lopullisia kustannuksia, ja että se investoi vahvasti myös pelimoottoriin, jota Assassin’s Creed Shadowsissa käytettiin. Tämä on luultavasti kasvattanut budjettia entisestään.

Assassin’s Creed Shadowsin tuhtia budjettia selittävät teoksen poikkeuksellisen pitkäkestoiset lopputestit, joita katsellessa kuluu peräti yli kaksi tuntia.

"

ja Ubisoft on ilmoittanut että pelillä on ollut viisi miljoonaa pelaajaa, ei siis myytyä kappaletta.
Joten luullakseni peli ei ole tuottanut omiaan takaisin.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

"
Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot on vahvistanut, että keväällä julkaistun historiallisen toimintaseikkailun Assassin’s Creed Shadowsin tuotantokustannukset olivat yhtiölle vähintään 100 miljoonaa euroa.

– Emme yleensä julkista tuotantokustannuksia. Sanotaan nyt näin, että kustannukset ylittivät 100 miljoonaa euroa, Guillemot totesi hiljattain pidetyssä talouskokouksessa.

Guillemot kertoi myös, ettei yhtiö ilmoita lopullisia kustannuksia, ja että se investoi vahvasti myös pelimoottoriin, jota Assassin’s Creed Shadowsissa käytettiin. Tämä on luultavasti kasvattanut budjettia entisestään.

Assassin’s Creed Shadowsin tuhtia budjettia selittävät teoksen poikkeuksellisen pitkäkestoiset lopputestit, joita katsellessa kuluu peräti yli kaksi tuntia.

"

ja Ubisoft on ilmoittanut että pelillä on ollut viisi miljoonaa pelaajaa, ei siis myytyä kappaletta.
Joten luullakseni peli ei ole tuottanut omiaan takaisin.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Aivan varmasti tuottaa rahat takaisin jollei ole jo. Pelipuolella on pettymys, jos ei tehdä miljardia voittoa.
 
Noh, tarjousta tästä kytännyt jonkun aikaa jo sitten menin missaamaan storesta eilen päättyneen tarjouksen. Odotus jatkuu, prkl..
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvältä peliltä vaikuttaa lyhyen testailun jälkeen. Grafiikat paikoitellen upeat, mutta ajoittain sitten epätarkkuutta ja hiukset hajoilee ja aika paljon grafiikka glitchejä. DLSS toki saattaa olla osaan syypäänä. Ilman sitä vaan ei voi pelata 4k:na. Ja huonosti skaalautuu tämä peli myös 1440p. Säteenseuranta näyttää olevan melko marginaalisesti parempi tässä. Laitoin low.

Valhalla oli jotenkin sieluton ja kliseinen, vaikka Viikingeistä saisi paljon enemmänkin irti. Tässä uusimmassa 2 hahmoa tuo heti lisää mielenkiintoa, ja taistelu paljon parempaa kuin Valhallassa. Eiköhän tätä jokusen kymmenen tuntia jaksa vähintäänkin pelata.
 
claws of awaji lisäri on tullut.
Aika hämäävästi se on tossa ubi launcherissa ostettavissa vaikka itsellä se pitäisi jo olla kun ostin ennakkoon päivää ennen julkaisua.

Itsellä näköjään ei vielä kriteerit täyty lisäriä pelatakseen kun jasken ja naoen tehtävät jäi tekemättä ja kuka lie tuo Junjiro kumppani sitten olikaan.

  • Complete the Main Story Arcs:
    • Finish the personal quests (story arcs) for both Naoe and Yasuke. These are the dedicated character storylines that unlock after progressing through the main campaign.
    • Complete the personal quest for Junjiro (the third key ally).
    • Clear the Shinbakufu Target Board (all major targets in the base game).
    • Finish the final main quest, "Out of the Shadows," which becomes available once the above are done. This wraps up the base game's narrative.
  • Return to Your Hideout in Settsu:
    • Head to the Hideout in the Settsu region (your main base on the mainland).
    • Speak to Konatsu, who is Hattori Hanzo's contact. She will appear here only after completing the prerequisites above.
    • Interact with her to start the expansion's first quest. This unlocks travel to Awaji Island.
  • Travel to Awaji Island:
    • Follow the new questline to embark on the journey. You'll be transported to the new island, where the story picks up immediately after the base game's ending.
    • Note: Accessing the expansion doesn't lock you out of mainland content—you can freely travel back and forth.
 
Tulipa pelattua AC:S läpi ja vähän meh fiilikset, yritän olla spoilaamatta liikaa mutta tarina oli kyllä hyvin "disjointed" ja aineksia olisi ollut paljon parempaan, varsinkin Naoen tarina ja AC taustat jätettiin lopussa hyvin auki, ehkäpä tämä on delsussa sitten viety looppuun? Tarina alkoi hyvin ja pelin lopussa siihen palattiin mutta käytännössä 80% kontsasta ei liity mitenkään tohon Naoen ja Yasuken isompaan kuvioon joka vähän ärsytti. Aineksia olisi ollut eeppiseen tarinaan. Yasuken tarina oli parempi kuin pelkäsin, toki tuli fiilis että se oli pakkopullana tuotu mukaan jotta saatiin Templarit jotenkin mukaan kuvioon.

Plussaa pelimaailmasta, superhienosti tehty, sopivan kokoinen alue. Taistelu oli ihan ok mutta pakotettu Yasuke osuus nyppi pahasti, olisin halunnut vetää Naoella koko homman mutta välillä peli pakotti pelaamaan Yasukella jonka rymistelytyylistä en tykännyt ollenkaan ja oli vaikea saada siitä otetta. Toki Yasuke muuttui täysin OP:ksi siinä kohtaa kun löytyi se "parry all attacks" tms engraving jolla pystyi torjumaan myös punaiset hyökkäykset.

Skilli ja item systeemi ok, paljon paremmat kuin Valhallassa joka oli muutenkin surkea about joka suhteessa.

Pelinä 8/10, ehkä about samaa tasoa kuin Odyssey mutta ei päästy Originssin tasolle suurelta osin tarinan puutteiden takia.

Parcour oli vähän kankeaa ja varsinkin linnojen tornien portaat oli täysin tuskaa, jostain syystä jos portaat oli lähellä taistelun aikana niin ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun Naoe vahingossa lähti kiipeämään ylös portaita ja otti sitten osumaa hyvin vihuilta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 906
Viestejä
5 055 698
Jäsenet
81 000
Uusin jäsen
Stnuf

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom