Assassin's Creed Shadows PS5, XSeries ja PC/macOS (2/25)


Pari blogia jotka puhuvat aika vähistä teksteistä mitä Yasukesta löytyy. TLDR: Arabien myymä orja joka tuli jostain pohjois-mozambiquesta tuli nuorukaisena Japaniin vuonna 1579 italialaisen A. Valignano jesuiitan mukana hänen palvelijanaan. Nobunaga kuuli hypeä mustasta miehestä lähialueella ja halusi tavata hänet. Joskus vuonna 1581 Hän sitten esiintyi alasti hänelle ja ja Nobun veljenpojalle joka antoi palkkioksi rahaa. Y+Jesuiitat sitten kävivät yhdessä reissulla ja tapasivat paikallisia sotaherroja. Nobu jossain vaiheessa pyysi Yasukea jäämään hänen palvelijakseen koska miehen olemus oli kiinnostava.
Yasuke oli Nobun palvelijana vain muutaman kuukauden, kantoi miehen keihästä, piti seuraa jne. tuskin osasi puhua japania kovin hyvin tahi taistella. Vuonna 1582 Akechi Mitsuhiden armeijan hyökkäys johti Nobun itsariin. Mitsun soturit ottivat Yasuken kiinni, Mitsuhide kutsuu häntä eläimeksi ja käski päästää takaisin pappien luo. Yasuken annettiin palata jesuiittojen pariin. Hän sitten kaiketi lähti maasta ja ei tehnyt mitään historiallisesti merkittävää.
Nimi Yasuke on epäselvä koska jesuiitan mukana kulkeva on luultavasti kastettu annettu ja annettu länsimainen nimi, ja nobun palvelijalle olisi annettu uusi nimi ja "Yasuke" on varmaan myöhäisempi keksintö.

"Histoire Ecclesiastique Des Isles Et Royaumes Du Japon":
"The day of Easter was celebrated in great devotion. After the feast, Father Alexandre went to Meaco to see Nobunaga and thank him for the favors that he continuously bestowed upon Christianity and to our fathers who were preaching in his kingdoms. However Father Alexandre had brought with him from the Indies a Mozambican valet as black as those Ethiopians from Guinea. This cafre was one of those inhabitant from Cape of Good Hope. Suddenly as soon as he arrived here, all the town inhabitants came to see him. Father Organtin brought him to Nobunanga who received him greatly and couldn't believe this skin colour was natural and believed he had been painted for fun."

Luis Frois, Lorenço Mexia kirje 1581:
"That same Sunday, we left for Vocasama, and outside there were people waiting, impressed by the height of our Father and the darkness of our Moor.[...] On Monday there was so many persons in our home, coming to see our little Moor, that there were some troubles. Knowing this, Nobunaga ordered to bring him to him, and Father Organtino did so. Nobunaga laughed happily when he saw him, and had him getting naked from head to belt, thinking that the colour of his skin wasn't real, but a trick. Even his sons and his nephew wanted to see him, entertained: the nephew, a captain of Osaka, presented him 10.000 caxas."

Ota: The Chronicle of Lord Nobunaga:
"On the 23rd of the Second Month, a blackamoor came from the Kirishitan country. He appeared to be twenty-six or twenty-seven years old. Black over his whole body, just like an ox, this man looked robust and had a good demeanor. What is more, his formidable strenght surpassed that of ten men. The Bateren brought him along by way of paying their respects to Nobunaga."

Luis Frois 1585:
"After all of this, only one doubt was left to us, that a Moor coming from the Cape of Good Hope, left by the Father Visitor to Nobunaga, after the death of his lord, went to the house of the Prince and here he fought furiously so that a servant of Acheci asked for his surrending, with the promise of no harm: after he surrended his sword, the servant asked Acheci what to do with the black one, and he answered; this Moor is a beast, he does nothing and he's not Japanese, so don't kill him, but give him back to the temple of the Fathers from India. Thus our men were relieved, grateful to the mercy of our lord."
 
Voi myös olla että aika monia ei lopulta edes kiinnosta, onko joku henkilö oranssi vai pinkki vai ruskea vai valkoinen. Kokonaisuus ja lopputulos ratkaisee enemmän kuin yhden hahmon ihonväri. Mielensäpahoittajat ei näitä osta, mutta jostain syystä nämä ei tätä kehitystä pysäytä. Päinvastoin, lisää vaan kierroksia.
Tämä! Pelaan vaikka keltaisella sarjakuvaeläinhahmolla kunhan juoni on hyvä, taistelu sujuvaa ja sopivan haastavaa, vihujen levelit sopivassa suhteessa omiin taitoihin. Ihonvärillä, sukupuolella, tai seksuaalisella suuntautumisella ei ole jaskankaan väliä. Se on vaan peli, ja pelattavuus ratkaisee.

Some on täynnä huutelua mutta se on lopulta pieni, äänekäs ja kieltämättä aktiivinen porukka joka siellä huutelee toisilleen. Suuri massa vaan pelaa sitä peliä.
 
Tämä! Pelaan vaikka keltaisella sarjakuvaeläinhahmolla kunhan juoni on hyvä, taistelu sujuvaa ja sopivan haastavaa, vihujen levelit sopivassa suhteessa omiin taitoihin. Ihonvärillä, sukupuolella, tai seksuaalisella suuntautumisella ei ole jaskankaan väliä. Se on vaan peli, ja pelattavuus ratkaisee.

Kyllä niillä on immersion kannalta väliä. Ei sitä missään talvisotapelissäkään pääsisi tunnelmaan jos jalkaväkikomppania korvattaisiin jollain pridekulkueella.
 
Kyllä niillä on immersion kannalta väliä. Ei sitä missään talvisotapelissäkään pääsisi tunnelmaan jos jalkaväkikomppania korvattaisiin jollain pridekulkueella.
Jos suomalainen sotilas korvattaisiin ulkomaalaisella, vaikkapa englantilaisella, vapaaehtoisella, olisiko immersio pilalla ja peli täyttä paskaa - vai tulisiko tässä vaiheessa hyväksyä että siitä huolimatta, että peli sijoittuu suomalaiseen konfliktiin, ei Suomen pieni kansa ole pelin tärkein kohdeyleisö, jota tarvitsisi nuoleskella? Ja ehkä muiden maiden kansalaisilla, jotka peliä pelaavat, tuo englantilainen vapaaehtoinen ei ole immersiota rikkova tekijä.

Kuten tämänkään pelin kohdalla japanilaiset eivät ole tärkein kohdeyleisö, jota tarvitsisi nuoleskella, aivan samalla lailla kuin hekään eivät ole pelin kohdeyleisö, joita kiinnostaa päähenkilön ihonväri, eikä heitäkään tarvitse nuoleskella. Oli tämä lopulta myynnin kannalta kuinka huono/hyvä ratkaisu tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä niillä on immersion kannalta väliä. Ei sitä missään talvisotapelissäkään pääsisi tunnelmaan jos jalkaväkikomppania korvattaisiin jollain pridekulkueella.
No mun mielestä pelin immersio ei siitä huonone vaikkei se perustukaan tarkasti historiaan. Ymmärrän että japanilaisia ottaa päähän aivan kuten suomalaisiakin otti päähän musta Mannerheim. Tai jos vaikka sauna olisi kuvattu pelissä höyryhuoneeksi jossa on 50 astetta lämmintä. Mutta suurimmalle osalle niistä miljoonista pelaajista kelpaa että peli kertoo omaa tarinaa omilla säännöillään ja heille se 50 asteinen höyryhuone on siinä pelissä ihan ok kunhan se siinä selitetään että sellainen sen kuuluu olla. Vertauskuvallisesti näistä miljoonasta pelaajasta löytyy toki ne sata ihmistä jotka jaksaa meuhkata siitä somessa ja joiden mielestä se on pelaamatta paskaa, mutta jäljelle jää se 999900 joille se on aivan sama tai sillä on vain hyvin vähän väliä. Jos ihon väri ei täsmää tarkkaan historiaan niin aivan sama. Ei tämä mikään dokumentti ole vaan peli.
 
Keskittykääs sitten ketjun aiheena olevasta pelistä keskustelemiseen. Tämä(kin) ketju on väärä paika yleiselle pelihahmo/kulttuuri/woke/tms keskustelulle.
 
hekään eivät ole pelin kohdeyleisö, joita kiinnostaa päähenkilön ihonväri, eikä heitäkään tarvitse nuoleskella. Oli tämä lopulta myynnin kannalta kuinka huono/hyvä ratkaisu tahansa.

Niinpä, mutta nuolekellaan silti, koska nykyaika. Onko järkee vai ei...
 

"Assassin's Creed Shadows jatkaa edellisen pelin eli Miragen viitoittamalla tiellä, ja pelialueen koko on sanalla sanoen "maltillinen". Ohjaaja Charles Benoit ilmoitti pelialueen koon Gamereactorin haastattelussa Ubisoft Forward -tilaisuuden jälkeen.

"I would say it's around the map of Mirage. The big difference with what we did in the past, it's the scale ratio of the world to make sure that when we were in Japan and we returned to Quebec, we were like, OK, the mountains are really steep. The castles are so big. If we really want to feel that, we need to change the scale ratio to have a bigger footprint on all those places."

"So it always feel like, oh, wow, it's gigantic. To make it more credible in a way. That's one of the big difference compared to what we did in the past."

Toisaalta on huomioitava, että aiemmin VGC:n haastattelussa Shadowsin kokoa verrattiin Assassin's Creed Originsiin."
 
1726223271340.png


Niinkö?

1726223313453.png



Jotenkin naurettavaa miten pelimedia hehkuttaa näitä täysin kritiikittömästi.
 
1726223271340.png


Niinkö?

1726223313453.png



Jotenkin naurettavaa miten pelimedia hehkuttaa näitä täysin kritiikittömästi.
Ihmettelin vähän samaa ja samassa trailerissa se hevosen liikkuminen oli kyllä jotain niin erikoista kun se liukui vain mudan päällä :whistling: ubisoftin laatu on kyllä aika huonoa kun seurannu tuota star warssin julkaisua ja sen ongelmia(grafiikka,tekoäly, pelattavuus) niin ei ole odotukset kovin korkealla tähänkään vaikka pidin originistä ja odysseusta ,valhalla tuli prossun mukana ja tuli sitäkin pelattua joku 60h vaikkei kovin kummonen ollut. Pitää odottaa kyllä arvioita Shadowssista ennenkuin uskaltaa omaa rahaa laittaa siihen kiinni
 
Sinällään mua kiinnostaisi tämä, mutta Tsushiman jälkeen vieläkin hirveä ähky historiallista Japania kohtaan, niin ehkä joskus parin vuoden päästä maistuu. En tiedä. En tosin Tsushimaa jaksanut lopulta pelata loppuun, vaikka ihan mielenkiintoinen tarina oli, mutta olin aivan OP jo ennen puoltaväliä ja kaikki alkoi tuntua niin geneeriseltä ja helpolta, että mielenkiinto vain lopahti. Liittyy osalta ikääntymiseen, että helpommin kyllästyy peleihin.

Minua noi hahmot eivät häiritse, vaan ovat se kiinnostavin piirre pelissä. Kuinka monta ninja/samurai-peliä on tehty, joissa on, öh, no perus japanilainen ninja/samurai pelihahmona? Aivan, tuhatsatayksi ainakin.
 
Varovaisella mielenkiinnolla odotan tätä ja toivon, että pelimaailma on pidetty enintään Miragen kokoluokassa. Afrikkalainen samurai on aika omituinen veto Ubisoftilta, muttei mulle mitenkään dealbreaker. Enemmän murehdin pelattavuusasioita. Ghost of Tsushiman pelasin läpi muutama vuosi sitten pleikkarilla ja PC:llä olen pelannut Shadow Tacticsia. Molemmat hyviä pelejä.

Jokatapauksessa odotan ja luen arvostelut ennen kuin maksan mitään.
 
1726223271340.png


Niinkö?

1726223313453.png



Jotenkin naurettavaa miten pelimedia hehkuttaa näitä täysin kritiikittömästi.
Piti oikein kahdesti katsoa traileri että missä kohtaa se graafinen uskomattomuus livahti ohitse kun en moista huomannut ja jäi edelleen huomaamatta. Ihan perus ac:ta, ei mitään uutta auringon alla.
 
Botit kehumassa kilpaa kyseistä traileria kommenttiosiossa. :confused:
Yritin käydä katsomassa mutta kommenttiosio oli vaan täynnä "hienoja botti kommentteja"-kommentteja enkä löytänyt yhtään oikeaa botti hommaa. Toki 12 k kommenttia et sieltä paha filtteröidä.
 
Yritin käydä katsomassa mutta kommenttiosio oli vaan täynnä "hienoja botti kommentteja"-kommentteja enkä löytänyt yhtään oikeaa botti hommaa. Toki 12 k kommenttia et sieltä paha filtteröidä.
Ne kaikki bottikommentit taisi sijoittua tiettyyn aikaan, se pitää ettiä sieltä. Ellei niitä jo poistettu.
 
Eiköhän tästä saada hyvä go woke go broke tarina historiankirjoihin. Kaikki muut pelit olen tästä sarjasta pelannut paitsi sen viikinkiseikkailun ja tämä tulee olemaan toinen skippaus.
 
Toivottavasti kaikille on ainakin selvää ettei tuolta lafkalta mitään ennakkotilata. En oikeestaan nää siihen edes tarvetta kun ei digitaaliset kopiot lopu kesken.
Mitään peliä ei kuulu ennakkotilata. Tää ei koske pelkästään Ubia vaan on ihan yleinen sääntö. Ennakkotilaamalla maksat korkeimman hinnan pelin huonoimmasta versiosta.

Yasuke ei ole muuten mikään uusi hahmo viihteen alalla. Mies oli sen verran erikoinen historiallinen kuriositeetti, että on esiintynyt jopa japanilaisten itsensä tekemässä animessa. Historiallinen tarkkuus lienee samaa luokkaa Asscreedin kanssa.

afrosamurai.jpg
 
Toivottavasti kaikille on ainakin selvää ettei tuolta lafkalta mitään ennakkotilata. En oikeestaan nää siihen edes tarvetta kun ei digitaaliset kopiot lopu kesken.

Usein peli myös ennakkoladataan valmiiksi kun olet sen ennakkotilannut. Täällä ollut käytäntö jo vuosia.

Täällä menee todennäköisesti hankintaan, vaikka pohjilla on jo Ghost of Tsushima. Tukee suoraan PS5 Pron lisätehoja.
 
Ihan hyvältähän tuo näyttää. Ei nuo grafiikat mitkään ennennäkemättömät ole, mutta nätit silti. Myös ympäristö vaikuttaa avoimen maailman pelille kivalta.

Ainut vain, että Ubisoftin peleihin ei ole ollut pitkään aikaan luottoa. Tuntuu, että Ubisoft on jo pitkään työntänyt liukuhihnalta keskinkertaisia pelejä, jotka ovat keskenään hyvin samanlaisia. Myös ärsyttävät ja huonot ratkaisut kiertävät peleistä toiseen. Katselin Ubisoftin viimeisimpien pelien Metacritic-tuloksia ja kieltämättä keskinkertaisuus paistaa sekä virallisten arvosteluiden että pelaajien arvosteluiden pisteissä. En tiedä, yrittääkö Ubisoft ikinä edes tehdä mitään esim. RDR2 tai Witcher 3 -tasoista mestariteosta, vai haluavatko vain mennä sieltä, mistä aita on matalin :think:

Varovaisen kiinnostunut silti tuosta ja täytyy tsekata ainakin arvostelut. Omasta mielestä viimeisin hyvä peli Ubisoftilta oli Watch Dogs 2, joka ei oikeastaan edes tuntunut Ubisoftin peliltä. Sen jälkeen menty vain alamäkeä.
 
Tuntuu, että Ubisoft on jo pitkään työntänyt liukuhihnalta keskinkertaisia pelejä, jotka ovat keskenään hyvin samanlaisia.
Ajattellen positiivesti niin ubisofti ainakin työllistää porukkaa aika hyvin kun monta rojetkia tulessa samaan aikaan ja kun yksi päättyy niin seuraava alkaa.
 
Kun puhutaan tästä AC-pelisarjasta, niin itse en ainakaan keksi mitä uutta tähän sarjaan voisi tuoda. Aikakausi muuttuu ja näitä pelejä on muutettu enemmän roolipelien suuntaan. Mitä muuta oikein voisi muuttaa enään tässä AC-pelisarjassa? Kun nämä pelit kuitenkin pyörii salamurhaajien ympärillä ja liittyvät kuulemma tarinnallisesti vähintääntäkin löyhästi toisiinsa.

Ainoastaan kaikkea infoa vähentämällä ja map merkkien poisto voisivat tuoda pientä mielenkiintoa. Löytäisi sivutehtäviä ja uusia paikkoja puolivahingossa, eikä aina tarvitsisi juosta sinne minne kompassi tai kartta osoittaa. Toki on pelaajia, jotka pitävät tälläistä ärsyttävänä.

En ota kantaa muihin Ubin peleihin, koska ne eivät lähtökohtaisesti ole kiinnostaneet jos ei Far Cryta lasketa. Ja Far Cryt ovat mielestäni aika kaukana näistä AC-peleistä.
 
Kun puhutaan tästä AC-pelisarjasta, niin itse en ainakaan keksi mitä uutta tähän sarjaan voisi tuoda. Aikakausi muuttuu ja näitä pelejä on muutettu enemmän roolipelien suuntaan. Mitä muuta oikein voisi muuttaa enään tässä AC-pelisarjassa? Kun nämä pelit kuitenkin pyörii salamurhaajien ympärillä ja liittyvät kuulemma tarinnallisesti vähintääntäkin löyhästi toisiinsa.

Ainoastaan kaikkea infoa vähentämällä ja map merkkien poisto voisivat tuoda pientä mielenkiintoa. Löytäisi sivutehtäviä ja uusia paikkoja puolivahingossa, eikä aina tarvitsisi juosta sinne minne kompassi tai kartta osoittaa. Toki on pelaajia, jotka pitävät tälläistä ärsyttävänä.

En ota kantaa muihin Ubin peleihin, koska ne eivät lähtökohtaisesti ole kiinnostaneet jos ei Far Cryta lasketa. Ja Far Cryt ovat mielestäni aika kaukana näistä AC-peleistä.
Miragea en edes ole testannut kun ei se kiinnostanut vaikka piti olla pienemmän kaavan Ac peli ,mutta origin oli loistava tarinaltaan ja kooltaan, odysseyssa oli liian iso kartta ja tarina , valhalla teki vielä kaiken vähän isommin että siihen tulee ähky niin itse toivoisin originin tyylistä ja kokoista peliä samurai teemaan. Onhan nämä ollu grindausta sekoitettuna roolipeliin mutta kyllä ne minulle maistuu, toisin kuin witcher 3 koitin pelata 2.5h mutta ei se jaksanu kantaa mukanaan mutta Ac origins,odussey ja valhalla niin kaikkiin mennyt 60+h vaikkei varsinaisesti ole mestari teoksia
 
onko tietoa onko tämä lähempänä Originsia kuin Miragea pelimekaanikoiltaan? Eli ARPG tyyliin Origins vai "oldschool" AssCreed tyyliin Mirage?
 
Joku anonyymi ubisoftalainen väittää että Shadowsilla oli alunperin japanilainen mc joka oli täysin mallinnettu, mutta se vaihdettiin George Floydin vaikutteen takia Yasukeksi.
Yksi syy viivästykselle oli huonot pre-orderit mitkä oli 7% valhallasta + halu siirtaa julkaisu ajalle missä vähemmän kilpailua ja siirtäminen myöhemmäksi mahdollista. Sisällön korjauksissa Yasuken hip hop taistelumusiikki mahdollisesti poistetaan, sekä Torii-portti viittaukset Nagasakin pommituksiin.
Vähemmän yllättäen pelillä on alussa pitkähkö lineaarinen tarinapainotteinen osio, mikä sitten muuttuu perus ubisoft rpg open worldiksi.

 
Yksi syy viivästykselle oli huonot pre-orderit mitkä oli 7% valhallasta + halu siirtaa julkaisu ajalle missä vähemmän kilpailua ja siirtäminen myöhemmäksi mahdollista.

Tämä hieman hassua, kun katsoo helmikuun 2025 tämänhetkistä julkaisulistaa.

Civilization 7
Kingdom Come Deliverance 2
-> Assassin's Creed Shadows <-
Avowed
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
Monster Hunter Wilds
Plus muutama muu joita en tunnista.

Tammikuu tai maaliskuu (tai huhtikuu) näyttävät paljon hiljaisemmilta, eli varmaan tosiaankin lykkäävät enemmän.
 
Jos suomalainen sotilas korvattaisiin ulkomaalaisella, vaikkapa englantilaisella, vapaaehtoisella, olisiko immersio pilalla ja peli täyttä paskaa - vai tulisiko tässä vaiheessa hyväksyä että siitä huolimatta, että peli sijoittuu suomalaiseen konfliktiin, ei Suomen pieni kansa ole pelin tärkein kohdeyleisö, jota tarvitsisi nuoleskella? Ja ehkä muiden maiden kansalaisilla, jotka peliä pelaavat, tuo englantilainen vapaaehtoinen ei ole immersiota rikkova tekijä.

Kuten tämänkään pelin kohdalla japanilaiset eivät ole tärkein kohdeyleisö, jota tarvitsisi nuoleskella, aivan samalla lailla kuin hekään eivät ole pelin kohdeyleisö, joita kiinnostaa päähenkilön ihonväri, eikä heitäkään tarvitse nuoleskella. Oli tämä lopulta myynnin kannalta kuinka huono/hyvä ratkaisu tahansa.
Ehkä se kuuluisa äänekäs pieni vähemmistö on jättänyt ennakkotilaamatta?

 
Ehkä se kuuluisa äänekäs pieni vähemmistö on jättänyt ennakkotilaamatta?



"For now, though, Ubisoft Quebec will release Assassin’s Creed Shadows on February 14, 2025, and while the game isn’t matching Valhalla in pre-order numbers (which launched on past-generation consoles to a wider market), the numbers are solid and are likely to rise further given its Steam release announcement."

Todennäköisesti vänkyröiden vänkyröintiä, varsinkin kun lähteenä on tech4gamers.
 

"For now, though, Ubisoft Quebec will release Assassin’s Creed Shadows on February 14, 2025, and while the game isn’t matching Valhalla in pre-order numbers (which launched on past-generation consoles to a wider market), the numbers are solid and are likely to rise further given its Steam release announcement."

Todennäköisesti vänkyröiden vänkyröintiä, varsinkin kun lähteenä on tech4gamers.

Aika ympäripyöreä kommentti. Ainoa fakta mitä tuosta saa, on se, että ollaan jäljessä Valhallaa.

Mutta tämmöinen mielenkiintoinen kohta kyllä löytyi:
"But first, let me address some of the wild rumors about Yasuke—he’s not going to be removed. However, sources have said that the team has been actively addressing many of the historical and cultural concerns, which started before the game’s reveal following external playtests and were accelerated further following the game’s initial reveal and mass feedback. This includes changing some of Yasuke’s story and how he’s portrayed in the game, fixing architectural details, and ensuring that the game is historically grounded while fitting into the Assassin’s Creed universe."

Eli Yasuken hahmoa/tarinaa muokataan. Tämä on se oikea syy, miksi tämä peli viivästyy esni vuodelle. Noi muut syyt on ihan pikkujuttuja, mitkä olis tehty patcheinä eikä ne veisi kovin paljoa aikaa. Hahmon käsikirjoituksen muuttaminen ja uusien animaatioiden ja cut scenejen tekeminen ottaa aikaa. Toki halutaan ehkä myös pelailla waiting gamea ja toivoa, että kohu unohtuu ja sitten möisi paremmin keväällä. Itse uskon, että menee vielä pidemmälle, koska helmikuu on jo täynnä kilpailevia isoja pelejä.
 
Jätitkö lukemisen tuohon kohtaan? Mielenkiintoista että täysin random io-tekkiläinen tietää mikä vie aikaa ja mikä ei.

"As for the game’s polish and issues with bugs, it’s pretty self-explanatory. The game is currently not at the stage it needs to be for release, and I’m told that there have been some tweaks to some gameplay mechanics and elements that are going to take time to incorporate. While some of these issues were highlighted in recent playtests and mock reviews, these are end-of-development issues that will take a little longer.

Of course, these are not new issues for the team. Seven developers working on the project said that they have been pushing for a delay for some time, and their situation had even been heard at other studios in the company. Ultimately, though, the delay comes down to a strict development timeline and the need to address issues caused by the set timeline. As for why Ubisoft HQ continues to ignore the developers on almost every level, Ubisoft’s Executive Committee and Board of Directors will decide in their review – although 80% of 40 Ubisoft developers think this ends in no change or layoffs – but that’s another story on the internal issues for another time."
 
Jätitkö lukemisen tuohon kohtaan? Mielenkiintoista että täysin random io-tekkiläinen tietää mikä vie aikaa ja mikä ei.

"As for the game’s polish and issues with bugs, it’s pretty self-explanatory. The game is currently not at the stage it needs to be for release, and I’m told that there have been some tweaks to some gameplay mechanics and elements that are going to take time to incorporate. While some of these issues were highlighted in recent playtests and mock reviews, these are end-of-development issues that will take a little longer.

Of course, these are not new issues for the team. Seven developers working on the project said that they have been pushing for a delay for some time, and their situation had even been heard at other studios in the company. Ultimately, though, the delay comes down to a strict development timeline and the need to address issues caused by the set timeline. As for why Ubisoft HQ continues to ignore the developers on almost every level, Ubisoft’s Executive Committee and Board of Directors will decide in their review – although 80% of 40 Ubisoft developers think this ends in no change or layoffs – but that’s another story on the internal issues for another time."

Luin kyllä kokonaan. Se nyt ihan selvää, jopa "random IO-tekkiläiselle" että jos tarinaa/hamoa joudutaan tekemään uusiksi, se vie eniten aikaa. Muut listatut jutut on sitten semmoisia asioita, mitkä voi sitten siinä samalla korjailla, mutta ne olisi tullut normaalisti pätseinä julkkarin jälkeen. Tietenkin Ubisoft haluaa viedä huomion pois kaikesta kuohuntaa aiheuttaneista asiosta, minkä vuoksi korostavat lausunnoissaan näitä muita seikkoja.

Samasta syystä Ubi ei tullut edes TGS:n paikalle ja perui kaikki muunkin peliin liittyvän esittelyn yms. Miksi olisi pitänyt toimia näin, jos pääasiassa kyse olisi vain tämmöisestä pikku viilailusta ja jostain mekaniikkojen parantelusta. Ubinkin peleihin on tullut jälkiäteen pätseinä todella isoja gameplay muutoksia (esim. Ghost Recon breakpoint), mutta tarinaa ja hahmoja ei enää jälkikäteen voi muutella.
 
Toisaalta Odyssey ja Valhalla eivät kyllä olleet lähellekään yhtä pitkiä.

Originsin ja Odysseyn välimaastoon kun tippuisi pituudeltaan niin se olisi aika bueno. Valhallan pituinen olisi taas aivan liikaa.

Toki Valhallassa ongelma oli se että siellä suurin osa alueista oli ihan pakkopullaa ilman mitään sidettä pääjuoneen. Odysseyssä vähemmän näin ja vielä vähemmän Originssissas.
 
Gameplay-videota tullut ulos. Lähitaistelu näyttää ihan kohtuullisen hyvältä. Myös eri vuodenajat ja luonnonilmiöt ovat jotain uutta. Talvi ja myrskyiset yöt ainakin säväyttivät.



Toisaalta monet elementit näyttivät ihan samoilta kuin pelisarjan aiemmissa osissa. Vihujen skannaus, tähystyspaikka korkealta, tägääminen, Sneak-bar, health-bar... Myös puheet siitä, että peli olisi massiivisen kokoinen, ovat huolestuttavia. Jo AC Odyssey oli liian pitkä. Lopussa alkoi puuduttamaan ja monet alueet tuntuivat lopulta täysin tyhjiltä ja merkityksettömiltä. Tuntui, että Ubisoftin mielestä määrä korvaa laadun ja seurauksena questit ovat tylsiä ja pelialueet tyhjiä ja copy-pastea.

Lisäksi pelivideossa näkyi quest objectivena henkilön salamurhaus. Varsinkin sivutehtävät Ubisoftilla ovat liian herkästi tasoa "Mene paikkaan X ja tapa henkilö Y". Sitten taas esimerkiksi CDPR:n sivutehtävien laatu on aivan eri planeetalta. Toki on aivan harhaluulo, että Ubishit pääsisi käsikirjoituksessa ja tehtävien suunnittelussa lähellekään CDPR:ää :asif:

Edelleen varovaisen kiinnostunut tästä pelistä, mutta tässä vaiheessa sanon sen olevan jälleen yksi tasapaksun harmaa massatuote, kunnes toisin todistetaan. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 812
Viestejä
4 566 642
Jäsenet
75 026
Uusin jäsen
L. Öysä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom