Assassin's Creed: Origins (PC, Xbox One, PS4)

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 497
Onkos toi alexanderia sitten miten iso peliä?

Edit: Ei kannatta kyllä naittaa huippuohjainta tämän pelin kanssa I5 kanssa:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Ja muutenkin jos konehuoneesta löytyy 4-ytiminen i7 ja tehokas näyttis niin ehdottomasti 60fps cap käyttöön. Itse huomasin että jos jättää ruudunpäivityksen lukitsematta, niin heti pelin alkulatauksessa kun peli vielä striimaa ympäristöä ja yrittää samaan aikaan pysyä näyttiksen perässä niin välillä tökkii aika mukavasti kun prossun triidit menee heti 100%. 60 fps capin kanssa on riittävästi headroomia prossulla striimata peli ilman tökkimistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
181
Itsellä pyörii todella sulavasti. Asetukset 1080p makseilla ilman fps cappia. Todella harvoin prossu käväisee tuolla 100% (oikeastaan vaan tuolla Alexandriassa), ja pieni töksäisy siitä on tullut. Pidempiä aikoja käyttö ei tuolla onneksi pysy. Toisaalta pelaan G-Sync näytöllä, niin voihan se vähän sulavoittaa tätä peliä. :think:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Itsellä pyörii todella sulavasti. Asetukset 1080p makseilla ilman fps cappia. Todella harvoin prossu käväisee tuolla 100% (oikeastaan vaan tuolla Alexandriassa), ja pieni töksäisy siitä on tullut. Pidempiä aikoja käyttö ei tuolla onneksi pysy.
Varmasti on uudemman ja paremman prossun ja nopeampien DDR4 muistien kanssa sulavampaa menoa.

Toisaalta pelaan G-Sync näytöllä, niin voihan se vähän sulavoittaa tätä peliä. :think:
Ei G-Sync auta jos CPU on pullonkaulana.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 497
Jos joku jaksaisi niin olisi pyyntö:

Ottaa videokuvaa(msi afterburnerilla) missä on alexanderia(joka tappaa ilmeisesti cpu:ta hyvin) ja sitten toisesta kylästä tai satunaisesta paikasta niin näkisi miten noi käytänössä sitten tapahtuu.

Toki siten että GPU ei jarruta menoa vaan laskee asetuksia siten että GPU ei ainakaan jarruttelisi menoa.
Youtubesta yritin etsiskellä mutta en silmiini osunut.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
No siis yleisesti ottaen i5:t laahaa about 20-25 fps:ää saman sarjan i7:n perässä. Esim jos oikein muistan techspotin benchmarkeista niin Siwassa 7700k minimit oli 65 FPS:n luokkaa ja 7600k:n jotain 42. Alexandriassa framet vielä matalammat.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Juu kyllä tää alkaa olla eka peli, joka oikeasti huutaa jo uudempaa i7 arkkitehtuuria ja derkku 4 muisteja. Ja tuo tökkiminen, minkä CPU bottleneck aiheuttaa, on paljon häiritsevämpää kuin näyttiksen hyytymisestä johtuva.

Perkule, kun lakkas Riva Tuner statistics servun overlay toimimasta, kun päivititin sen 7.7 versioon. Kaikkea oon koiuttanu, mutta en saa sitä enää millään näkymään. Pitää vissiin vielä koittaa poistaa koko MSI afterburnerkin asetuksineen, jos alkais taas pelaamaan. Ei viittis taas vaan säätää fna curveja yms. uudelleen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Juu kyllä tää alkaa olla eka peli, joka oikeasti huutaa jo uudempaa i7 arkkitehtuuria ja derkku 4 muisteja. Ja tuo tökkiminen, minkä CPU bottleneck aiheuttaa, on paljon häiritsevämpää kuin näyttiksen hyytymisestä johtuva.

Perkule, kun lakkas Riva Tuner statistics servun overlay toimimasta, kun päivititin sen 7.7 versioon. Kaikkea oon koiuttanu, mutta en saa sitä enää millään näkymään. Pitää vissiin vielä koittaa poistaa koko MSI afterburnerkin asetuksineen, jos alkais taas pelaamaan. Ei viittis taas vaan säätää fna curveja yms. uudelleen.
Sulje uplay ja afterburneri ja käynnistä molemmat sen jälkeen uusiksi. Jostain syystä bugailee itselläkin uplayn kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 086
Kahella eri koneella jos yritän pudottaa resoluutiota niin peli kaatuu?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
181
Kahella eri koneella jos yritän pudottaa resoluutiota niin peli kaatuu?
Itsellä oli samanlaista ongelmaa kun yritin saada näytön refresh raten oikeaksi (vakiona oli 60hz). Auttoi että otti Afterburnerin/Rivatunerin pois päältä.
Alt+tab kaataa myös aina itselläni pelin.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 101
Nyt on omalta osalta tämä peli taputeltu, kaikki kartan alueet unlockattu, kaikki huutomerkki-sivutehtävät tehty, ja kaikki neljä sotanorsua laitettu lihoiksi sekä gladiaattori-areenalla kaikki opponentit lyöty. Pelinkello näyttää että vähän yli 100h meni pelaamiseen.

Oli ihan jees peli, toivottavasti eivät vaan palaa siihen aiempaan julkaisuväliin että ensi vuonna tulisi taas jo uusi AC. Seuraavana ajankohtana haluaisin nähdä Japanin/Kiinan tai muinaisen Kreikan/Rooman.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Joo ei toimi toi OSD enää missään sovelluksessa. En tiiä mitä siinä RTSS:n päivityksessä tapahtu.
Dodii. Olin sitten jättänyt afterburnerista tietojen keruun paussille, jonka takia koko OSD ei tullut näkyviin... :facepalm::D

On tää kyllä mun mielestä ehdottomasti paras AC. 40h nyt takana, eikä mitään kyllästymisen merrkejä ilmassa. On toi kartta vaan ihan julmetun iso, kun alko kunnolla zoomailemaan ulos päin. Ehkä just ja just jonkun 1/4 - 1/3 osan nyt kolunnu. :nb: :hungry:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Näköjään Memphis vielä raskaampi prossulle kuin Alexandria, pääsin eilen sinne. Tosin vaikka G-Sync ei eliminoi CPU stutterointia niin ei tuo loppepeleissä haittaa paljoa kun ei tarvii kärsiä v-sync stutteroinnista sen päälle, niinkuin normi näytön kanssa joutuisi.

Ja kompaan ylempää kommenttia. Ehdottomasti paras AC ja vuoden positiivisin yllätys.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 497
Eiköhän ubi aloita taas vuoden rallin koska myös muutkin projetkit jotka oli taustalla saivat vuoden lisäaikaa.

Vuoden paussista vain projetkien aika venytettiin kolmesta vuodesta neljään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Näköjään Memphis vielä raskaampi prossulle kuin Alexandria, pääsin eilen sinne. Tosin vaikka G-Sync ei eliminoi CPU stutterointia niin ei tuo loppepeleissä haittaa paljoa kun ei tarvii kärsiä v-sync stutteroinnista sen päälle, niinkuin normi näytön kanssa joutuisi.

Ja kompaan ylempää kommenttia. Ehdottomasti paras AC ja vuoden positiivisin yllätys.
Omalle koneelle taas Memphis on mun mielestä kevyempi. :p
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
i5 3570k@4.2ghz, 16gb 2400mhz DDR3 ja R9 390 8GB. Kannattaako tällä kokoonpanolla peliä ostaa ? 40-50fps riittää itselleni ja 1080p.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 588
i5 3570k@4.2ghz, 16gb 2400mhz DDR3 ja R9 390 8GB. Kannattaako tällä kokoonpanolla peliä ostaa ? 40-50fps riittää itselleni ja 1080p.
Jää kyllä pelkästään prosessorista kiinni. Itsellä i5-4690K @4.4GHz ja prosessorin käyttöaste on lähes koko ajan 100%. Pahimmissa kohdissa fps tippuu itselläni 40-45 hujakoille, vähemmän vaativimmissa sitten saa 60fps.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Jää kyllä pelkästään prosessorista kiinni. Itsellä i5-4690K @4.4GHz ja prosessorin käyttöaste on lähes koko ajan 100%. Pahimmissa kohdissa fps tippuu itselläni 40-45 hujakoille, vähemmän vaativimmissa sitten saa 60fps.
Täytyypä ottaa riski ja kokeilla, kunhan ei pahasti alle 40 mene usein niin itseäni ei haittaa. Pitää lisäksi yrittää puristaa tuosta prossusta hiukan tehoja lisää.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 588
Täytyypä ottaa riski ja kokeilla, kunhan ei pahasti alle 40 mene usein niin itseäni ei haittaa. Pitää lisäksi yrittää puristaa tuosta prossusta hiukan tehoja lisää.
Osta joltain ASUS-pelikoodi, sellaisen saa noin 20-25e hintaan (esimerkiksi redditistä tai TechBBS myyntipalstalta).

Noissa Asuksen koodeissa on maarajoituksia, useimmat Redditin koodeista ovat jenkeistä, mutta samalla reilusti halvempia kuin täältä ostetut. Itse aktivoin pelin tililleni VPN:n avulla.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
338
Jää kyllä pelkästään prosessorista kiinni. Itsellä i5-4690K @4.4GHz ja prosessorin käyttöaste on lähes koko ajan 100%. Pahimmissa kohdissa fps tippuu itselläni 40-45 hujakoille, vähemmän vaativimmissa sitten saa 60fps.
Mitä afterburnerilla katsoin niin itsellä joku 70% keskimäärin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Pelihän tosiaan tarvitsee ne 12 CPU triidiä optimaaliseen pelikokemukseen. Eli Ryzen 5 1600 ja ylöspäin.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
i5 3570k @ 4.5ghz pyörii 45fps lukkoa vasten, tämän tyyliseen peliin mielestäni mukavan smoothisti. 1080p ja asetukset high tai täysillä. Muutamissa kohdissa tullut joku outo droppi, mutta näin parin tunnin pelaamisella ei ainakaan häiritsevän huonosti pyöri.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Onko muilla ollut ongelmia pelin vakauden kanssa ? Nyt noin 6h takana ja toiminut hyvin, mutta nyt on viimeisen tunnin aikana kaatunut ainakin 5 kertaa jo. Pätkäisee ensiksi pari kertaa ja sitten kaatuu työpöydälle.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 588
Onko muilla ollut ongelmia pelin vakauden kanssa ? Nyt noin 6h takana ja toiminut hyvin, mutta nyt on viimeisen tunnin aikana kaatunut ainakin 5 kertaa jo. Pätkäisee ensiksi pari kertaa ja sitten kaatuu työpöydälle.
1.05-päivitys vähensi pelin vakautta ainakin itselläni. Alt-tab kaataa pelin varmasti, mutta muuten peli ei ole tainnut kaatua kuin pari kertaa.

Yhdessä vaiheessa peli sai koko koneen jumiin, peli jäätyi ja näppäinten painaminen sai aikaan kovan piippauksen Windowsissa. Googlettelun perusteella ongelma johtui Xbox One -ohjaimen käytöstä bluetoothilla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Itsellä ainoat kerrat kun peli on kaatunut on ollut atl-tabin yhteydessä, muuten ei kertaakaan. 40 pelituntia takana.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Itsellä aina silloin tällöin vippaa ihan suoraan työpöydälle ilman mitään jöksähtämistä / jäätymistä. Tuota tapahtuu ehkä noin 1 krt/5h. Ja tosiaan viimesimmän pätsin jälkeen alt+tab kataa pelin 100% varmuudella.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
Hämmentävän hyvin pitänyt mielenkiintoa yllä sitten viime AC kokeilun. Tarina selkeästi parempi kuin pari edellistä kokeilua ja peliä haluaa tahkota jotta näkee uusia paikkoja ja asioita ja mihin tarina vie. Lisäksi julkaisija huomioiden on muuten perkuleen vakaa peli. En ole onnistunut kaatamaan vielä kertaakaan edes alt+tab kikkailuilla. En pelikelloa ole katsonut mutta juuri Memphisiin pääsin ja on muuten ehdottomasti raskain paikka tähän mennessä omalle kokoonpanolle. 1080ti huutaa melkein kokoajan 100% loadilla 3440x1440 resolla mutta tuossa alkaa myös CPU yksittäiset ytimet nikottelemaan paikoin ja fps putoaa jonnekin 50-55fps paikkeille yksittäisten 40-45fps droppien kanssa kaikki ultralla. Mukava nähdä peli joka oikeasti tykkää ytimistä, ei kaduta pätkääkäään että vaihtui Skylake i7 Ryzeniin.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 101
Itellä ei muuten kaatunut kertaakaan missään vaiheessa peli, ainoat tekniset ongelmat oli noi ruudunpäivityksen droppailut isoilla npc-alueilla. Muissa paikoissa missä cpu ei joutunut koville peli pyöri sulavasti, eli näytönohjaimen kannalta optimoitu hyvin, prosessorin kannalta ei.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Mukava nähdä peli joka oikeasti tykkää ytimistä, ei kaduta pätkääkäään että vaihtui Skylake i7 Ryzeniin.
Mukava joo, mutta vääristä syistä.

eli näytönohjaimen kannalta optimoitu hyvin, prosessorin kannalta ei.
Tämä on kyllä totta. Suhteutettuna miten hyvin peli loppupeleissä pyörii konsoleiden Jaguareilla ja ottaen DX11 API overheadinkin huomioon pitäisi pyöriä reippaasti paremmin. Jossakin mättää..
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
Mukava joo, mutta vääristä syistä.


Tämä on kyllä totta. Suhteutettuna miten hyvin peli loppupeleissä pyörii konsoleiden Jaguareilla ja ottaen DX11 API overheadinkin huomioon pitäisi pyöriä reippaasti paremmin. Jossakin mättää..
Pitäisi jotenkin saada tuo DRM suljettua pois ainoana syynä. Rehellisesti en usko että on pelkkä DRM tai on muuten todella erikoinen toteutus. Jos olisi pelkkä DRM niin ei kaiketi skaalautuisi kaupunkien yms mukana. Eli mitä CPU:ta käyttävää tapahtuu paljon kaupungeissa muu kuin pelkät ihmiset, ne eivät voi olla pelkkä syy. Onko joku pirun hiekanjyvästen pyöriminen mallinnettu CPU:lla vai mikä piru tuossa on. Toisekseen tuo tuntuu tykkäävän noista säikeistä ja itsellä hyvin harvoin tuntuu piikkaavan edes yksi ydin niin ei tuo välttämättä tolkuttomia vaadi per ydin, mutta vaatii monta ydintä. Voisiko juuri tuo konsoleiden ydinmäärä syynä että koko moottori on suunniteltu 8ytimisille. Ja nyt kaikki pienemmillä määrillä olevat CPU:t vaan eivät skaalaudu hyvin. Intelin Coffee lake nyt pystyy kompensoimaan ytimillä ja brutaalilla single core voimalla vs vanhemmat Intelit ja kusee Ryzenin muroihin kovilla kelloillaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Kannattaa muistaa, että peli on kuitenkin suunniteltu 30 FPS limitti etunenässä. Kaikki sen päälle on kuorrutetta kakun päälle. Luulen, että enginessä on vaan jotain "pullonkauloja" joiden takia 60 FPS ylläpitäminen NPC heavyilla alueilla, on kohtuuttoman raskasta.

Muutenkaan en ymmärrä, että mitä järkeä on alkaa mallintamaan kaikille NPC hahmoille jotain "päivärytmiä", jonka mukaan kulkevat ja työskentelvät. IAka marginaalinen osa pelaajista varmaan jaksaa seurailla jotain NPC hahmojen puuhailuja. Olisi ihan riittävää, että ne pörräis siinä omalla alueellaan tai kävelisi kadulla ja yön tullen menis vaan sisään tms.

Assassin’s Creed Origins’ AI is so detailed NPCs can get stressed out

Etenkään, kun noita tossa jtussakin mainostettuja hienoja NPC ai -ominaisuuksia ei tässä kyllä pysty oikein mitenkään hyödyntämään. AIheuttaa vaan ihan turhaa laksentakuormaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
Kannattaa muistaa, että peli on kuitenkin suunniteltu 30 FPS limitti etunenässä. Kaikki sen päälle on kuorrutetta kakun päälle. Luulen, että enginessä on vaan jotain "pullonkauloja" joiden takia 60 FPS ylläpitäminen NPC heavyilla alueilla, on kohtuuttoman raskasta.

Muutenkaan en ymmärrä, että mitä järkeä on alkaa mallintamaan kaikille NPC hahmoille jotain "päivärytmiä", jonka mukaan kulkevat ja työskentelvät. IAka marginaalinen osa pelaajista varmaan jaksaa seurailla jotain NPC hahmojen puuhailuja. Olisi ihan riittävää, että ne pörräis siinä omalla alueellaan tai kävelisi kadulla ja yön tullen menis vaan sisään tms.

Assassin’s Creed Origins’ AI is so detailed NPCs can get stressed out

Etenkään, kun noita tossa jtussakin mainostettuja hienoja NPC ai -ominaisuuksia ei tässä kyllä pysty oikein mitenkään hyödyntämään. AIheuttaa vaan ihan turhaa laksentakuormaa.
Muuten hyvä mutta nuo pienet "turhat" jutut ovat juuri niitä jotka tekevät maailmasta elävämmän. Eli ei mitenkään turhaa. Ja olen legit sitä mieltä että on jo aikakin että 4 ydintä ei enää riitä. Toki tässä tapauksessa osittain vääristä syistä jos kyse olisi vain drm:stä. Johan tässä on ollut 4ytimiset jo ööööö 2007 vai 2006 vuodesta... On jo prkl aikakin että päästään oikeasti eteenpäin. Nimimerkillä 2008 vuoden prossulla ja emolla Skylakeen asti hyvin pärjännyt ja olisin pärjännyt tähän päivään asti jos ei olisi lankku alkanut lahota.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Muuten hyvä mutta nuo pienet "turhat" jutut ovat juuri niitä jotka tekevät maailmasta elävämmän. Eli ei mitenkään turhaa. Ja olen legit sitä mieltä että on jo aikakin että 4 ydintä ei enää riitä. Toki tässä tapauksessa osittain vääristä syistä jos kyse olisi vain drm:stä. Johan tässä on ollut 4ytimiset jo ööööö 2007 vai 2006 vuodesta... On jo prkl aikakin että päästään oikeasti eteenpäin. Nimimerkillä 2008 vuoden prossulla ja emolla Skylakeen asti hyvin pärjännyt ja olisin pärjännyt tähän päivään asti jos ei olisi lankku alkanut lahota.
Niin mutta kun tässä pelissä siitä paremmasta NPC ai:sta ei ole mitään iloa. Sitä ei ole hyödynnetty oikeastaan mitenkään. Silloin se on ihan turhaa lasjentakuormaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
Niin mutta kun tässä pelissä siitä paremmasta NPC ai:sta ei ole mitään iloa. Sitä ei ole hyödynnetty oikeastaan mitenkään. Silloin se on ihan turhaa lasjentakuormaa.
Ei oikeastaan. Ainoa mitä puuttuu on sen skaalaus niin saataisiin parempi vanhemman raudan tuki. Tuo on tulevaisuutta. Ethän sä pelaamiseen varjoja tarvitse mutta oo ne pirun kiva olla.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 497
Pitäisi jotenkin saada tuo DRM suljettua pois ainoana syynä. Rehellisesti en usko että on pelkkä DRM tai on muuten todella erikoinen toteutus. Jos olisi pelkkä DRM niin ei kaiketi skaalautuisi kaupunkien yms mukana. Eli mitä CPU:ta käyttävää tapahtuu paljon kaupungeissa muu kuin pelkät ihmiset, ne eivät voi olla pelkkä syy. Onko joku pirun hiekanjyvästen pyöriminen mallinnettu CPU:lla vai mikä piru tuossa on. Toisekseen tuo tuntuu tykkäävän noista säikeistä ja itsellä hyvin harvoin tuntuu piikkaavan edes yksi ydin niin ei tuo välttämättä tolkuttomia vaadi per ydin, mutta vaatii monta ydintä. Voisiko juuri tuo konsoleiden ydinmäärä syynä että koko moottori on suunniteltu 8ytimisille. Ja nyt kaikki pienemmillä määrillä olevat CPU:t vaan eivät skaalaudu hyvin. Intelin Coffee lake nyt pystyy kompensoimaan ytimillä ja brutaalilla single core voimalla vs vanhemmat Intelit ja kusee Ryzenin muroihin kovilla kelloillaan.
Se on oikeastaan pelimoottorin ominaisuus. Wd2 on pirun raskas ytimeille ja käyttävät samoja siis ja eikä wd ole toista suojausta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Ei oikeastaan. Ainoa mitä puuttuu on sen skaalaus niin saataisiin parempi vanhemman raudan tuki. Tuo on tulevaisuutta. Ethän sä pelaamiseen varjoja tarvitse mutta oo ne pirun kiva olla.
No on se maailma paljon kivemman näkönen niidden varjojen kanssa. Eli ei mitenkään vertailukelpoista ton hyödyntämättöman AI:n laskennan kanssa. Mitä iloa tässä on pelaajalle siitä, että NPC-hahmoilla on joku hemmetin stressitaso... Et pysty näkemään, kokemaan tai hyödyntämään sitä mitenkään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
No on se maailma paljon kivemman näkönen niidden varjojen kanssa. Eli ei mitenkään vertailukelpoista ton hyödyntämättöman AI:n laskennan kanssa. Mitä iloa tässä on pelaajalle siitä, että NPC-hahmoilla on joku hemmetin stressitaso... Et pysty näkemään, kokemaan tai hyödyntämään sitä mitenkään.
No miksi et? Itse ihmettelin AI:n touhuja aiemmin kun hyökkäilin leireihin enkä tajunnut mikä nyt pistää silmään. Tuo linkkaamasi video selitti monen monta asiaa. Kyse oli juurikin tuosta ja tuon vuoksi eri npc:t reagoivat eri tavoin jne.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Samanlaista ihmeellistä kihellusta se on, kun muissakin peleissä. Saman näköiseen lopputulokseen pääsisi varmasti yksinkertaisemmallakn ai:lla. Isojen massojen tekoälyyn ei ole mitään järkeä lähteä nykyisillä laskentaehoilla mitenkään kommoisesti panostamaan. Ennemmin kannattaisi panostaa vihujen ja joidenkin tärkeämpien hahmojen tekoälyyn kunnolla ja jättää isommat massat pienemmälle huomiolle.

Toki on hyvä, että ai:n panostetaan, mutta se pitäisi tehdä järkevästi, keskittäen rajallinen laskentateho sinne, missä siitä on näkyvimmin hyötyä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 497
Samanlaista ihmeellistä kihellusta se on, kun muissakin peleissä. Saman näköiseen lopputulokseen pääsisi varmasti yksinkertaisemmallakn ai:lla. Isojen massojen tekoälyyn ei ole mitään järkeä lähteä nykyisillä laskentaehoilla mitenkään kommoisesti panostamaan. Ennemmin kannattaisi panostaa vihujen ja joidenkin tärkeämpien hahmojen tekoälyyn kunnolla ja jättää isommat massat pienemmälle huomiolle.

Toki on hyvä, että ai:n panostetaan, mutta se pitäisi tehdä järkevästi, keskittäen rajallinen laskentateho sinne, missä siitä on näkyvimmin hyötyä.
Menee vähän offiksi mutta Kojimahan sanoi ettei hyödyttänyt kaikkia PS2 tuomia voimavaroja grafiikkaan vaan vihujen AI:hin tuli panostettua, oli siihen aikaa uuttan(konsolipeleissä ainakin) kun vihut vietä juoksetkaan tyhmänä suoraan luotilinjalle vaan kiersivät taakse jos siihen mahdollista oli, siihen oli aina hyvä varautua miinalla.

Tuollainen pieni kikka mutta oikeasti antoi siihen aikaan uuden ulottovuuden tai ainakin vaikutelman että vihuillakin on aivot.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
Plus, sitä tehoa kun on niin miksi sitä ei käyttäisi. Sama kuin että ostaisin 1080ti:n CS pelailuun 1080p resolle. Käyttämätön resurssi on hukkaan heitetty resurssi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Plus, sitä tehoa kun on niin miksi sitä ei käyttäisi. Sama kuin että ostaisin 1080ti:n CS pelailuun 1080p resolle. Käyttämätön resurssi on hukkaan heitetty resurssi.
No ei siinä, että tehoja otetaan laitteista irti ole mitään vikaa, mutta kun tossa ei pysty mitenkään säätämään tuota, miten paljon ai:n laskemiseen käytetään CPU-tehoa.

Kyllä minä mielelläni säätäisin ai:ta alemmas ja ottaisin sen 60FPS ruudunpäivitysnopeuden noissa isoissa kaupungeissa.

Ei ole kyllä minusta mikään ideaali tilanne, että kellotetulla i7:lla ei saa pidettyä 60 FPS lukemaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
240
Asensin uuden Asusken näyttiksen. Kaupanpäälle tuli Assassin's creed: Origins mutta viestittivät koodin lunastuksen jälkeen, että varsinaisen Uplay-avain lähetetään mahdollisesti vasta 20 työpäivän kuluessa. Odottelen vielä vastausta kysymykseeni, että oikeastikko? Kylkiäispelin idea mahtaa olla, että uusi rauta pääsee oikeuksiinsa uutuuspelin siivittämänä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
No ei siinä, että tehoja otetaan laitteista irti, ole mitään vikaa, mutta kun tossa ei pysty mitenkään säätämään tuota, miten paljon ai:n laskemiseen käytetään CPU-tehoa.

Kyllä minä mielelläni säätäisin ai:ta alemmas ja ottaisin sen 60FPS ruudunpäivitysnopeuden noissa isoissa kaupungeissa.

Ei ole kyllä minusta mikään ideaalitilanne, että kellotetumla i7:lla ei saa pidettyä 60 FPS lukemaa.
Kyllä se 60fps pysyy itsellä kaikkialla. Hädintuskin mutta pysyy kunnes GPU rajoittaa menoa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Kyllä se 60fps pysyy itsellä kaikkialla. Hädintuskin mutta pysyy kunnes GPU rajoittaa menoa.
Niin no ei kait se yllätys ole, että 16 säikeinen prossu pärjää tässä paremmin, kun 8-säikeinen, kun tämä peli osaa niitä ytimiä hyödyntää.

Ei tämä 1080Ti GPU kyllä tässä kovin usein vastaan ota 3440*1440 resolla, kun heittää AA:n mediumille. Ja tosiaan GPU:n ottaessa vastaan, pystyy sentään asetuksilla siihen vaikuttamaan, toisin kun CPU -bottle neckin kanssa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
Niin no ei kait se yllätys ole, että 16 säikeinen prossu pärjää tässä paremmin, kun 8-säikeinen, kun tämä peli osaa niitä ytimiä hyödyntää.

Ei tämä 1080Ti GPU kyllä tässä kovin usein vastaan ota 3440*1440 resolla, kun heittää AA:n mediumille. Ja tosiaan GPU:n ottaessa vastaan, pystyy sentään asetuksilla siihen vaikuttamaan, toisin kun CPU -bottle neckin kanssa.
Itsellä AA yhtä vailla täysillä ja hakkaa sen 99% ajasta 99% loadilla. Sama reso, 100hz paneeli ilman FPS limittiä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 727
Itsellä AA yhtä vailla täysillä ja hakkaa sen 99% ajasta 99% loadilla. Sama reso, 100hz paneeli ilman FPS limittiä.
No tottakai GPU hakkaa 99% jos ei ole rajotettu FPS:ää ja CPU ei tule pullonkaulaksi ja siltä osin enginessäkään ei ole pullonkauloja....

Tuossa omassakin viestissäsi kuitenkin puhuit 60 FPS:stä, joten tottakai omassa viestissäni tarkoitin sitä, että ei ota kovin usein tuo GPU vastaan, kun puhutaan 60 FPS lukemasta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 853
No tottakai GPU hakkaa 99% jos ei ole rajotettu FPS:ää ja CPU ei tule pullonkaulaksi ja siltä osin enginessäkään ei ole pullonkauloja....

Tuossa omassakin viestissäsi kuitenkin puhuit 60 FPS:stä, joten tottakai omassa viestissäni tarkoitin sitä, että ei ota kovin usein tuo GPU vastaan, kun puhutaan 60 FPS lukemasta.
Miksi ihmeessä jaksat valittaa tuosta että i7 ei riitä. Kyllä nuo modernit i7:t riittävät. Et voi olla huomioimatta että 4790k julkaistiin Q2 2014, siitä on melkein 4vuotta... Jos vuoden 2014 gpu (Nvidian kovin oli 980, TI tuli 2015) ei jaksaisi viimeisimmässä AAA pelissä et valittaisi. Mutta kun kyse on CPU:sta sen yhtäkkiä pitäisi jaksaa jauhaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 169
Viestejä
4 405 947
Jäsenet
73 116
Uusin jäsen
Kaapo saarinen

Hinta.fi

Ylös Bottom