Assassin's Creed: Origins (PC, Xbox One, PS4)

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Yliluonnollisuutta oli jo Unityssäkin. Muistan, kun vähän väliä tuli kummituksia vastaan ja piti purkaa jotain kirouksia. Tuommoiset eivät sinäänsä itseäni haittaa, kunhan nyt ei ihan överisti hirviöitä ja muita tule koko ajan vastaan.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Koitin vähän aloitella tämän pelaamista, mutta heti ensimmäisessä cutscenessä dialogit ei kuulu ollenkaan, pelissä ei kuulu lainkaan mitään askelten ääniä, ja ratsun vihellys kuuluu tulevan jostain kaukaa. Siinä meni se peli-into, ainakin kunnes löydän jonkun ratkaisun näihin ongelmiin.

Edit: Nuo ääniongelmat ratkesi kun laitoin PC:n äänenhallinnasta kaiutinkokoonpanon stereolle kun aiemmin oli 7.1, kuulokkeet tällä hetkellä käytössä siis.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Koitin vähän aloitella tämän pelaamista, mutta heti ensimmäisessä cutscenessä dialogit ei kuulu ollenkaan, pelissä ei kuulu lainkaan mitään askelten ääniä, ja ratsun vihellys kuuluu tulevan jostain kaukaa. Siinä meni se peli-into, ainakin kunnes löydän jonkun ratkaisun näihin ongelmiin.
Itsellä sama ongelma oli 5.1 äänillä ja Xboxilla. Ilmeisesti jokin patchi sen korjasi, koska ei ole tullut sen ensimmäisen parigigaisen patchin jälkeen enää.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Ja mitä suorituskykyyn tulee, niin muuten pyörii ihan hyvin, mutta paikoitellen tippuu selvästi 40:iin. Esim. tutoriaaliluolassakin jos otan soihdun käyttöön, fps on koko ajan 40-50. Mutta päiväsaikaan tuolla Siwassa fps on aika sulavasti 60.

Grafiikka-asetukset täysillä, gpu on 1070 ja cpu Intel Xeon E3 1231 v3

Ja huhhuh, on tuo combat aika haastavaa verrattuna aiempiin peleihin, varsinkin nuo kilpiäijät ottanut jo pariin kertaan luulot pois.
 
Viimeksi muokattu:

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
Arvosteluissa on kehuttu hauskaksi esim. vaikeiden linnojen valloittamista. Kuitenkin samassa yhteydessä todetaan että turha yrittää tehdä 2 leveliä itseään vaikeampia questeja tai turha edes yrittää tappaa itseään vaikeampia vihuja koska turpaan tulee. Mitä nyt missaan? Näen vain epäloogisuuden.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
En muista kyllä Unitystä paljoakaan enää.... Syndicatessa noi kummajaiset ja muut hirviöt kyllä selittyivät ihan luonnollisilla syillä, noin p
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Ja mitä suorituskykyyn tulee, niin muuten pyörii ihan hyvin, mutta paikoitellen tippuu selvästi 40:iin. Esim. tutoriaaliluolassakin jos otan soihdun käyttöön, fps on koko ajan 40-50. Mutta päiväsaikaan tuolla Siwassa fps on aika sulavasti 60.

Grafiikka-asetukset täysillä, gpu on 1070 ja cpu Intel Xeon E3 1231 v3

Ja huhhuh, on tuo combat aika haastavaa verrattuna aiempiin peleihin, varsinkin nuo kilpiäijät ottanut jo pariin kertaan luulot pois.
Aluksi itekkin ajattelin, että onpas nyt haastavaa tämä taistelu, mutta... Helpottuu kummasti, kun saat unlockautta parry skillin. Sitten mennääkin taas melkein tutulla assassins creed tyylillä. Parry ja perään isku raskaalla aseella, niin vihut putoaa laakista. Ratsailta on kanssa luvattoman helppo niittää porukkaa.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
Kyllä ne vihut hankalammiksi muuttuvat, pudottaa sut katuun (hevosenkin selästä) ja ampuu tulinuolilla, jolloin sytyt liekkeihin... tai sitten tulee vähän kovempia karpaaseja, joilla on omat moovit. Phylakitai.:nb: Hyvä jos pelkällä torjunnalla nuo hanskaat. Millä vaikeustasolla ja levulla noin helppoa on? No eihän ne mahdottoman vaikeita tietenkään ole, ei tämä mikään Nioh ole.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Kyllä ne vihut hankalammiksi muuttuvat, pudottaa sut katuun (hevosenkin selästä) ja ampuu tulinuolilla, jolloin sytyt liekkeihin... tai sitten tulee vähän kovempia karpaaseja, joilla on omat moovit. Phylakitai.:nb: Hyvä jos pelkällä torjunnalla nuo hanskaat. Millä vaikeustasolla ja levulla noin helppoa on? No eihän ne mahdottoman vaikeita tietenkään ole, ei tämä mikään Nioh ole.
No joo en ole toki kun toisessa kaupungissa vasta, eli tulee varmaan vaikeampiakin vihuja. Olikohan vaikestaso se keskimmäinen. AInakin noi persujantterit kaatuu helposti, kun pitää blockin ylhäällä ja parryn ajoitta oikein. Nuolet hoitaa tosiaan toi kilpi ja sitten kun lähin vihu yrittää lyödä, niin parry ja perään heavy attack.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
Juu perusjannnut on helppoja, ei siinä mitään. Mutta tässäkin löytyy jonkin verran vaihtelua ja syvyyttä vastustajissa. Itsellä hahmo on 30 tasolla ja aina välillä tulee hauskoja yllätyksiä tappelussa. Uus vihutyyppi tai muuta. Tuolla tasolla pystyy jo laittaan pataan näitä palkkionmetsästäjiäkin, kunhan ensin vähän nuolilla pehmittää. Mutta niidenkin välillä taitaa olla eroja, nimettyjä hemmoja kun ovat.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Jaa tuossa on noin paljon tasoja.
Syndicatessa oli vain 1-9
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
PC Gamer teki aika kattavan testin monella eri prosessorilla. Ryzenit eivät kovin hyvin jostain syystä pärjää, vaikka peli tuntuu hyödyntävän säikeitä kovasti. Tuo ajettiin pelin omalla benchmarkilla, eli jossain isossa kaupungissa tilanne olisi varmaan vielä pahempi.



Onko muuten tässä minkäänlaista valinnanvapautta, miten esim. dialogit ja tarina etenee? Witcherissä suunnittelen kolmatta läpipeluuta juuri siksi, kun siinä on niin paljon vaihtoehtoja ja erilaisia loppuja.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Vegatkin aika heikosti nöemmä suoriutuu tässä... Ei paljon houkuttelisi AMD kokoonaponolla löhteä tätä pelailemaan.

Toivottavasti tulee AMD:n vehkeille jonkinlaista optimontia vielä.

Ei Tämä mikään RPG ole, vaikka vähän tuotu elementtejä. Eli turha odottaa mitään haarautuva dialogia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Vähän ihan alkua testasin ja näytti 18c/36 thread prossulla prossun kokonaiskäyttö olevan ~14%. :D
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Nyt kun on pidemmän aikaan tullut pelailtua, niin lisää vähän omia mietteitäni:

-Ei tuo taistelu enää niin haastavaa olekaan, ainoastaan silloin jos on monta vihollista kimpussa, ja moni ampuu nuolia ja kaikki hevosen selässä, silloin täytyi ottaa hatkat. Muuten nuo viholliset kuolee aika helposti. Jos vaan ovat sopivalla tasolla.

-Sivutehtävissä rupeaa paistamaan se tyypillinen Assassin's Creedien toistuvuus, ainakin jos täytyy pelastaa joku jostain linnakkeesta tai salamurhata joku verokarhu. Onneksi ei kuitenkaan tähän mennessä ole tullut niitä karseita varjostus/salakuuntelutehtäviä.

-Eagle Visionin korvaaminen oikealla haukalla toimii muuten hyvin, mutta tässäkin tulee tuo liika toistuvuus esiin, onneksi linnulle pystyy kehittämään kuitenkin hyödyllisiä kykyjä.

-Tuo pelin optimointi pc:lle ei kyllä olekaan niin hyvää kuin aluksi luulin, Alexandriassa fps hyppii aivan koko ajan 40-60 välillä, ja välillä tulee 1 sekunin nytkähdyksiä 20-30 alueelle. Ja etenkin jossain luolissa ruudunpäivitys putoaa reippaasti. Witcher 3 myös aika hienon näköinen peli, ja Novigradissa oli yhtä lailla paljon npc hahmoja, mutta ruudunpäivitys pysyi sulavasti koko ajan 60 fps.

Muuten olen kyllä nauttinut tästä pelistä, jopa enemmän kuin Black Flagista, todella hienon näköisen Egyptin ovat tehneet. Pääjuonta en ole mennyt vielä tarpeeksi paljon että osaisin sanoa mielipiteeni siitä. Bayek hahmona on ainakin ihan hyvä.

Joku taisi sanoa että aavikolla tulee liian usein noita kangastuksia, allekirjoitan tämän. Aluksi tuntuivat aika siisteiltä, mutta kun joka viides minuutti tulee jotain lentävää mattoa ja torakoita taivaalta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Itteä harmittaa Hudin hyvin rajattu muokkausmahdosllisuus. Kuitenkin monissa muissa uudemmissa Ubin peleissä pystynyt hyvinnkin monipuolisesti säätämään noita elementtejä. Ite haluaisin pois ne samperin seinien läpikin näkyvät ääriviivat spotatuilta vihuilta. Nytkin ne lähtee toki tuolla "mimimal" tms. asetuksella, mutta sitten taas et näe mitä loottaat, ilman että menet valikkoon katselemaan... :facepalm:
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
288
Pirun nätti pelihän tää on. Ite tulee tätä pelattua 4k:na GTX 1080 ja i5 7600.
Sitä tässä kyselisin että kun tuntuu toi prossu olevan kokoajan aikalailla siinä 100% käytöllä, että onko jotenkin huonosti optimoitu ja tulevaisuudessa tulossa jtn patchia? vai loppuuko mulla ihan yksinkertasesti tehot kesken?
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Pirun nätti pelihän tää on. Ite tulee tätä pelattua 4k:na GTX 1080 ja i5 7600.
Sitä tässä kyselisin että kun tuntuu toi prossu olevan kokoajan aikalailla siinä 100% käytöllä, että onko jotenkin huonosti optimoitu ja tulevaisuudessa tulossa jtn patchia? vai loppuuko mulla ihan yksinkertasesti tehot kesken?
Eivät ole saaneet watch dogsiakaan pätsättyä tuon osalta(samat pelimoottorit) joten veikkaisin että ei tule korjausta koska toi ongelma on ihan pelikoodissaan itsessään. Jotain fps lukemaan voidaan parantaa mutta akilleen kantapäätä ei.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Odotan kyllä sitä että saavat kräkättyä pelin että saadaan tietää onko tuo prossun käyttö kiinni DRM:stä vai onko vain paskasti optimoitu. Vai sekä että..
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
PC Gamer teki aika kattavan testin monella eri prosessorilla. Ryzenit eivät kovin hyvin jostain syystä pärjää, vaikka peli tuntuu hyödyntävän säikeitä kovasti. Tuo ajettiin pelin omalla benchmarkilla, eli jossain isossa kaupungissa tilanne olisi varmaan vielä pahempi.



Onko muuten tässä minkäänlaista valinnanvapautta, miten esim. dialogit ja tarina etenee? Witcherissä suunnittelen kolmatta läpipeluuta juuri siksi, kun siinä on niin paljon vaihtoehtoja ja erilaisia loppuja.
i5 8400 näyttää suoriutuvan erinomaisesti ilman hyperthreadingia. Luulisi että olisi jäänyt enemmän jälkeen 8700K:sta 1080Ti:n kanssa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Juu Alexandria vetää vanhan i7:n polvilleen. Kaikki ytimet 98-100% ja FPS pahimmillaan jossain 45:n tuntumassa. Samaan aikaan GPU käyttöaste vain jotain 70%...

No onneksi toiminta tapahtuu pääosin luonnossa/paikoissa, missä tuo ei ole ongelma.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
501
Tuntuuko kenestäkään muusta, että uusimman 1.05 päivityksen jälkeen olisi suorituskyky heikentynyt normaali PS4:lla? Pidin tässä pari pv taukoa ja tänään asentelin tuon päivityksen, niin esim. Memphiksessä seikkailessa tuntuu takkuavan normaalia enemmän. Perus luolassakin fps luokkaa 23. Syö kyllä peli-intoa. :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Xbox One X pelaillessa ei photomode meinaa toimia oikein vaan jokaiseen kuvaan tulee ikäänkuin harmaa suodatin eteen ja kaikki värit haalistuu. Muiden pelaajien ottamat kuvat näyttää kuitenkin normaaleilta. Ei auta vaikka miten kokeilee eri filttereitä yms. Photomode > nappaat kuvan > esikatselu näyttää hyvältä > katsot kuvaa uudelleen kartalta ja kuva on harmaa. Muilla tullut vastaan?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Juu Alexandria vetää vanhan i7:n polvilleen. Kaikki ytimet 98-100% ja FPS pahimmillaan jossain 45:n tuntumassa. Samaan aikaan GPU käyttöaste vain jotain 70%...
Onkohan tuolla jotain muuta taustalla rasittamassa prossua? Itse pääsin juuri Alexandriaan ja laukkasin kamelin kanssa markkina-alueella ruuhka-aikaan ja pahimmillaan fps tipahti hetkellisesti jonnekin 52 tuntumaan mutta muuten pysyi jossain 57-58 fps:ssä. Ja jos on jalkaisin liikenteessä niin aika lähellä ollaan tasaista 60 Alexandriassakin. Eipä tuo juurikaan häiritse loppupeleissä kun se on vaan tuo alue.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Onkohan tuolla jotain muuta taustalla rasittamassa prossua? Itse pääsin juuri Alexandriaan ja laukkasin kamelin kanssa markkina-alueella ruuhka-aikaan ja pahimmillaan fps tipahti hetkellisesti jonnekin 52 tuntumaan mutta muuten pysyi jossain 57-58 fps:ssä. Ja jos on jalkaisin liikenteessä niin aika lähellä ollaan tasaista 60 Alexandriassakin. Eipä tuo juurikaan häiritse loppupeleissä kun se on vaan tuo alue.
Eiköhän se johdu isosta määrästä npc-hahmoja. Mulla Alexandriassa, Memphisissä ja Krokodilopoliksessa fps heittelee aika reippaasti 40-60 väliä.

Pelin pääjuoni on melkein pelattu läpi, juoni nyt pelissä ei mikään ihmeellinen ole, kun historiallisiin tapahtumiin ei edes perehdytä mielestäni niin paljon.
Kun pelissä ollaan autettu Cleopatra valtaistuimelle, kirjaimellisesti heti seuraavassa cut scenessä Bayek ja Aya valittelevat sitä kuinka huono hallitsija Cleopatra onkaan ja Bayek on jo perustamassa assassiinien järjestöä. Anteeksi mutta mitä helvettiä tässä välissä muka ehti tapahtua? Caesar säästi sen yhden roomalaisen hengen joka oli pomovastuksena, mutta peli olisi saanut näyttää että mikä Cleopatrassa nyt on myös vikana.

Noi sivutehtävät taas on aikamoista paskaa välillä. Melkein kaikki on tyyliin "mun kaveri on vankina sotilasleirissä, käy vapauttamassa se". Eli aika helvetisti on tota saman kaavan toistamista.
Ja tuntuu ettei kaikissa sivutehtävissä tule edes minkäänlaista lopetusta. Esimerkiksi Memphisissä kun mennään puhumaan sille papille sen jälkeen kun Bayek näki hallusinaatiounen kun joi sitä litkua, että pappi voisi vähän selittää mitä tuo uni merkitsee. Noh, sitten kun vihdoin päästään asiaan ja pitää viimeiseksi vielä meditoida papin kanssa, pappi onkin kadonnut mystisesti, eikä minkäänlaista selitystä mistään. Bayek vaan ihmettelee miten pappi on päässyt pois siltä saarelta. Minkä helvetin takia vein ne kolme amulettia niille tyypeille ja sukelsin sen patsaan Niilin pohjasta?
Tähän mennessä ainoastaan yksi sivutehtävä on jäänyt mieleen mutta vain sen takia kun salamurhattu kohde paljastuikin ihan kelpo kansalaiseksi eikä ollutkaan ihan niin paha roisto kuin annettiin ymmärtää. Siinä tuli meikällekin hieman katumusta päälle. :D
Sen verran Ubisoftissa ovat älynneet etteivät ole tuoneet niitä puuduttavia salakuuntelu ja jahtaamistehtäviä enää mukaan. Siitä plussa.

Bayekista hahmona tykkään aika paljon, mielestäni ihan hyvin kirjoitettu ja ääninäytelty hahmo. Eziota eikä Haythamia ei peittoa, mutta samassa luokassa Edwardin kanssa.

Tuntuu että Ubisoftin tärkein prioriteetti pelissä on ollut tehdä tuo Egyptin pelimaailma joka kieltämättä on hienon näköinen, ja vasta sitten tommoset pikkuseikat, kuten sivutehtävät ja pääjuonen käsikirjoitus, eli se pelin varsinainen liha eli gameplay.

Noista controlleista pitää vielä mainita, aiemmissa sarjan peleissä saattoi käydä niin että ukko hyppää välillä minne sattuu, mutta tässä pelissä ei ole kontrollien suhteen ollut minkäänlaista ongelmaa. Ainoastaan jonkun bugin takia Bayek on saattanut jäädä jumiin johonkin tolpan nokkaan.

Yleisesti ottaen olen kyllä nauttinut tästä hyvän päähahmon ja hyvin tehdyn pelimaailman takia. Ja Senu-haukkakin on ihan kivaa vaihtelua sille Eagle Visionille jota ollaan Batmaneissa ja Shadow of Mordorissa kierrätetty. Edellinen AC minkä ostin oli Black Flag ja olen kyllä tykännyt lähes yhtä paljon. Mulla on pelissä vielä se koko Siwan eteläpuolella oleva aavikko käymättä läpi, mutta en tiedä jaksanko enää vaivautua pääjuonen jälkeen kun sivutehtävätkään ei oikein houkuta. Peliä on nyt muutenkin hakattu jo yli 50 tuntia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Samaa mieltä edellisen kanssa. Noin 8h pelikellossa ja minusta tuntuu, että tämä on pitkästä aikaa hyvä Assassin's Creed. Syndicaten ostin alennuksesta, mutta se ei iskenyt yhtään. Pelimekaniikka ja päähahmot tökkivät. Ei ihan Black Flagin tasolla kuitenkaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Eiköhän se johdu isosta määrästä npc-hahmoja. Mulla Alexandriassa, Memphisissä ja Krokodilopoliksessa fps heittelee aika reippaasti 40-60 väliä.
Juu, mutta lähinnä mietin että kun on lähes sama kokoonpano että miksi kyykyttää noin pahasti. Itse tosin suljen kaikki ylim. prosessit ennen kuin käynnistän pelin ja olen esim. Afterburnerissa myös alentanut hardware monitorin päivitystiheyttä että rasittaisi sekin prossua mahdollisimman vähän.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Onkohan tuolla jotain muuta taustalla rasittamassa prossua? Itse pääsin juuri Alexandriaan ja laukkasin kamelin kanssa markkina-alueella ruuhka-aikaan ja pahimmillaan fps tipahti hetkellisesti jonnekin 52 tuntumaan mutta muuten pysyi jossain 57-58 fps:ssä. Ja jos on jalkaisin liikenteessä niin aika lähellä ollaan tasaista 60 Alexandriassakin. Eipä tuo juurikaan häiritse loppupeleissä kun se on vaan tuo alue.
Joo yleensä pysyy 50 ja 60 välillä kyllä, mutta haukalla kunnlenteli ja katto oikeaan suuntaan, niin meni pahimmillaan 45:n

Vois itekkin koittaa sammutella noita prosesseja ym. Paljis sulla on kelloja prossussa? Itellä 4.5GHz.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Xbox One X pelaillessa ei photomode meinaa toimia oikein vaan jokaiseen kuvaan tulee ikäänkuin harmaa suodatin eteen ja kaikki värit haalistuu. Muiden pelaajien ottamat kuvat näyttää kuitenkin normaaleilta. Ei auta vaikka miten kokeilee eri filttereitä yms. Photomode > nappaat kuvan > esikatselu näyttää hyvältä > katsot kuvaa uudelleen kartalta ja kuva on harmaa. Muilla tullut vastaan?
Mahdollisesti HDRään liittyvä bugi: Assassin's Creed: Origins - Known Issues [UPDATED Nov 10] | Forums
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Joo yleensä pysyy 50 ja 60 välillä kyllä, mutta haukalla kunnlenteli ja katto oikeaan suuntaan, niin meni pahimmillaan 45:n

Vois itekkin koittaa sammutella noita prosesseja ym. Paljis sulla on kelloja prossussa? Itellä 4.5GHz.
Samat. Ainoa ero taitaa olla himpun verran nopeammat muistit. Ja tosiaan, jos myös on taustalla esim afterburnerin OSD niin kantsii tosiaan säätää sitä hardware monitorin päivitys tiheyttä koska sekin rasittaa prossua. Muistaakseni oletus asetus on 500 tai 1000 ms, itsellä on 3000 ms. Ja kuulemma myös esim. GPU power graph rasittaa prossua jonkun verran jonka olen myös disabloinut. Ja kaikki mahdolliset turhat prosessit helvettiin taustalta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Nyt on peli alkanut kaatuilla. Ei nyt mitenkään hirveen pahasti, mutta muutaman kerran on heittäny suoraan työpöydälle ilman mitään jöksähtämistä.
Toinen ärsyttävä juttu on se, että välillä hahmo vaan pysähtyy eikä etene, ennen kun painaa uudelleen kävelysuuntaa. Ratsun kanssa tuota spontaania pysähtelyä tapahtuu jopa melko usein.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
1.05 Pätsin pitäisi tulla lähipäivinä. Itsellä ei ole kyllä kaatunut peli vielä kertaakaan onneksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Ja pätsi on ulkona PC:lle:

Assassin's Creed Origins - 1.0.5 Patch Notes


Please find the latest changes below.

Patch Highlights

  • Ambush at Sea – The issue that caused for some save games to be corrupted was fixed and the mission is now available to players again
    • Note: The mission should reappear on the map after a reboot of your system. Be sure to be connected to the online services while starting the game.
  • Difficulty – Enemies of a lower level than the playable character are now more challenging in Hard Mode.
  • Beard/Hair Toggle
    • Selected preference of beard/hair will remain saved now
    • Added support for Keyboard and mouse controls
      • [Shift]+[Z] – Hair
      • [Ctrl] + [Z] - Beard
  • Performance and Stability improvements on all platforms

System

  • Improved performance and stability
  • Fixed some infinite loading and black screen hang
  • [PC] Fixed hardware performance metrics for Radeon R9 2xx series
  • [PC] Fixed several Ultra HD monitor, multi-monitor mode, and multi GPU mode issues
  • [PC] Fixed infinite saving occurring in Photo Mode when anti-aliasing option is Off

Graphics & Audio

  • Improved Sandstorm ending visual
  • Fixed some level of detail issues in the world and for some NPCs
  • Fixed an issue that could prevent the call mount whistle from playing
  • Fixed an issue that could cause music tracks to overlap
  • [PC] Temporarily deactivated spatial sound support to resolve issues with some USB headsets
  • [PC] Fixed the functionality of the Field Of View option during the Benchmark session

World

  • Improved appearance of the water in caves
  • Removed some invisible collision in Siwa
  • Fixed various issues with the spawning of boats
  • Fixed a lighting issue in the Sunken Temple of Sarapeion
  • Fixed some floating NPCs, floating rocks, and other floating objects
  • Fixed various texturing issues

Gameplay

  • The selected cheat option for Bayek’s hair and beard will now remain saved
  • Improved various animations on the playable character
  • Improved the navigation of the playable character
  • Improved shield stance behavior while on vehicles or mounts
  • Improved NPCs and animals reactions and navigation
  • Improved Raging Axe’s boss fight behavior in Arena
  • Improved spawning delay on loot bags when killing NPCs
  • Improved shield charge behavior
  • Improved Follow Road mode
  • Revised fire damage taken by the playable character
  • Revised poison propagation
  • Made enemies of lower level than the player more challenging in Hard Mode
  • Fixed some loading issues while using Senu
  • Fixed some issues preventing the playable character from interacting with loot bags
  • Fixed an issue that allowed thrown torches to inflict poison or bleed effect
  • Fixed spear fight animation against some enemies
  • Fixed an issue with loot bag spawning in shallow water
  • Fixed an issue preventing crocodiles from being damaged while in water
  • Fixed an issue with the activation of slow-motion
  • Fixed various issues causing the playable character to be stuck
  • Fixed some camera clipping issues
  • Fixed some issues preventing bows to automatically sheathe
  • Fixed an issue where counterweights could remain stuck on the ceiling in the Tomb of Sneferu
  • Fixed an issue that could prevent Overpower Chain Throw from being used
  • Fixed an issue that could prevent Chain Attack from dealing damage when a spear is equipped
  • Fixed an issue that could prevent the player from interacting with the entrance of “Eesfet Oon-m’Aa Poo”
  • Fixed issue preventing Senu’s perception range from being taken into account when loading a save game
  • [PC] Fixed movement issues in Walk mode

Quests

  • Improved various cinematic transitions
  • Fixed an issue that could corrupt the playable character’s inventory after completing “Ambush at Sea” quest
  • Fixed an issue that could prevent the player from completing quests after returning to the title screen
  • Fixed various issues causing Quest objectives to disappear after desynchronization
  • Fixed various issues with Flavius during ‘’The Final Weighing’’ quest
  • Fixed an issue where the objective would not update during ‘’The Hungry River’’ quest
  • Fixed an issue with Theodoros who could stay in midair during ‘’A Rebel Alliance’’ quest
  • Fixed an issue where leader’s health could be restored during ‘’Plight of the Rebels’’ quest
  • Fixed various issues with Pothinus’ elephant during ‘’Battle of the Nile’’ quest
  • Fixed an issue with Hotephres’ ship being sunk in gameplay and cinematic during ‘’The Crocodile’s Scales’’ quest
  • Fixed an issue where the Planetarium Tunnel could remain closed after performing a save/load action
  • Fixed an issue where the “Wild Ride” quest would fail when getting on a chariot or a cart
  • Fixed an issue where objectives in the ‘’The Flea of Cyrene’’ quest would not properly update after performing a leap of faith from the Apollo Temple
  • Fixed various issues with the fight against the war elephant Herwennefer
  • Fixed issues preventing the ancient tablets to be interacted with
  • Fixed an issue which allowed the playable character to keep the “The Battle of the Nile” quest spear
  • Fixed issue where Apollodorus could remain stuck in a wall during ‘’Egypt’s Medjay’’ quest
  • Fixed dialogues that would sometime be missing from the cinematics of “Playing with Fire” quest
  • Fixed an issue that could prevent Hypatos from attacking the playable character in the quest “Homecoming”
  • Fixed an issue that could make Septimus invisible during “The Final Weighing” quest
  • Fixed various issues with Thutmose during “Blood in the Water” quest
  • Fixed an issue preventing the player from completing the quest “Fall of an Empire, Rise of Another” because he spawned as Bayek

Activities

  • Improved the spawning of enemies in the Cyrene Arena
  • Fixed an issue preventing the unlockables completed as Aya from carrying over to Bayek
  • Fixed various issues causing the playable character to be pushed out of the chariot while in Hippodrome races
  • Fixed an issue where the playable character could remain stuck in the Arena ‘’lobby’’

User Interface

  • The selected Map filter will now remain saved
  • Added sound feedback when switching the editing modes during Photo Mode
  • Added button mapping for petting Senu in the alternate control scheme
  • mapped to specific keys
  • Improved image resolution of crafting items
  • Improved fire visual effects on animals
  • Changed health gain visual feedback to display in green when hitting enemies
  • Fixed Senu’s marked location for the Tomb of Khufu
  • Fixed various issues with icons in the Map
  • Fixed an issue where the Photo Mode HUD could not appear
  • Fixed HUD modules that stayed hidden changing HUD Preset to ‘Show All’
  • Fixed the suggested level of some quests
  • for some their owners
  • Fixed multiple typos in the menus
  • [PC] Added mouse support for rotating the character in the Gear menu
  • [PC] Added mouse and keyboard support to toggle Bayek’s hair and beard in Gear menu
  • Hide Arena HUD while in Photo Mode
  • [PC] Allowed triggering Call Mount and Animus Pulse on button Press when they are
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Uusi versio kaatuilee ainakin huomattavasti helpommin kuin edellinen.

Ensimmäisen viiden minuutin aikana on nyt kaatunut kaksi kertaa, edellinen ei kertaakaan. Alt-Tab ainakin kaataa pelin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Itse pelasin jonkun tunnin pari ja huomasin että kerran alt-tabilla kaatui peli (ja siis alt-tabitin useamman kerran), mutta muuten itse pelissä ei lainkaan.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
334
Tuollaisessa paikassa tuli käytyä.



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
334
Löysitkö ne piilotetut tavarat tuolta?Eikös ne tuolla juuri ollut
Löysin juu. Tarina pelattu läpi. Aika paljon olisi silti vielä tekemistä ja ilmeisesti tammikuussa olisi tulossa jatkoa tarinalle. :joy:

E: lisää kuvaa.



 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Itse pelasin jonkun tunnin pari ja huomasin että kerran alt-tabilla kaatui peli (ja siis alt-tabitin useamman kerran), mutta muuten itse pelissä ei lainkaan.
Ite vasta eilen asentelin pätsin. Heti eka alt tab kaatoi pelin. En viittiny enää uudelleen kokeilla. Muuten en huomaa mitään eroa pätsäämmättömään versioon. Tai no hahmo ei enää jumita paikoilleen yhtä helposti ratsun kanssa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Itse huomannut enemmän varjojen pop-iniä 1.05 pätsin kanssa. Ja tosiaan tuo Alt-tab kataa pelin turhan usein. Mutta vissiin korjannut aimo kasan bugeja joten edes jotain hyvää pätsissä.

Hiljalleen pelaillut nyt peliä aina kun on ollut aikaa (jota on kovin vähän ollut nyt viime aikoina) ja on tämä kyllä jumankauta hieno suoritus Ubisoftilta. Tosin, Ubisoftin tuntien nyt kun on saatu pelimekaniikat päivitettyä niin alkaa taas ihan saatanallinen lypsäminen ja copy/pastella vuosittaisten julkaisujen ulos työntäminen joten nautitaan nyt tästä koska on luultavasti viimeinen AC mitä taas pelailee vuosiin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Itse huomannut enemmän varjojen pop-iniä 1.05 pätsin kanssa. Ja tosiaan tuo Alt-tab kataa pelin turhan usein. Mutta vissiin korjannut aimo kasan bugeja joten edes jotain hyvää pätsissä.

Hiljalleen pelaillut nyt peliä aina kun on ollut aikaa (jota on kovin vähän ollut nyt viime aikoina) ja on tämä kyllä jumankauta hieno suoritus Ubisoftilta. Tosin, Ubisoftin tuntien nyt kun on saatu pelimekaniikat päivitettyä niin alkaa taas ihan saatanallinen lypsäminen ja copy/pastella vuosittaisten julkaisujen ulos työntäminen joten nautitaan nyt tästä koska on luultavasti viimeinen AC mitä taas pelailee vuosiin.
Joo itekkn mietin, että onkohan varjojen piirtoetäisyyttä laskettu, vai enkö vaan ennemmin huomannu. Ei toi onneksi vieläkään yleensä mitään hirveen silmiinpistävää ole.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Teillä maksimeilla?
Oletteko huomaneet sitten että onko fps noussut? mietin vain että jos siellä tehty asetusten kanssa että asetuksia laskettu että kuorma kevenisi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Samaa ongelmaa valitelleet konsoleillakin vaikka pelin pyörimisessä ei tietääkseni ole ollut muutosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Onko tätä peliä toivoakaan pelata i5-4460 (3.2GHz) kun tuntuu olevan ongelmia uusilla 8/16 prosessoreillakin?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Tosin, en ihan sokeana luottaisi pelien benchmarkkeihin. Parempi olisi saada pelikuvaa jostain Alexandrian torilta ruuhka-aikaan kamelilla ratsastaen tai jtn. Mutta luulisi että i5 riittäisi kumminkin 30 FPS pelaamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Tosin, en ihan sokeana luottaisi pelien benchmarkkeihin. Parempi olisi saada pelikuvaa jostain Alexandrian torilta ruuhka-aikaan kamelilla ratsastaen tai jtn. Mutta luulisi että i5 riittäisi kumminkin 30 FPS pelaamiseen.
Onko pelissä jotain asetuksia, jotka vaikuttavat enemmän prosessoriin? Kopiosuojausta ei lasketa kun sitä ei vielä taida saada pois.

EDIT: On aika oudot suositukset jos muka GTX 760 on suositeltu näyttis

Assassin’s Creed: Origins Recommended Requirements
  • CPU: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
  • CPU SPEED: Info
  • RAM: 8 GB
  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
  • VIDEO CARD: NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD R9 280X (3GB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
  • SOUND CARD: Yes
  • FREE DISK SPACE: 45 GB
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Onko pelissä jotain asetuksia, jotka vaikuttavat enemmän prosessoriin? Kopiosuojausta ei lasketa kun sitä ei vielä taida saada pois.
Eiköhän tietyt asetukset (esim. geometria, varjot yms.) vaikuta enemmän prosessoriin, mutta niiden alentamisesta ei taida olla paljoakaan hyötyä tällä hetkellä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 577
Viestejä
4 191 319
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom