Asiaa makuuhuoneesta (peitot, sängyt yms.)

Eka vaihdoin vähän koemielessä yhteen ylimääräisenä lojuneeseen Ikean, muistaakseni Sultan, petariin, joka ei ollutkaan hyvä. Oisin vaihtanut vanhan takaisin, mutta olin ehtinyt myymään. Sitten ositn tilalle Jyskin lippulaivapetarin, eli T110:n. Nyt on kk verran kokeiltu, eikä toimi. Liian kova sekin itselle.
Jyskillä nuo tuntuu menevän että lippulaivat on jäykempiä kuin pienempi numeroiset, eli Jyskin valikoimasta pitäisi testata jotain T50 tyyppistä joka on lötkömpi.

Jyskillä nuo tuntuu menevän että lippulaivat on jäykempiä kuin pienempi numeroiset, eli Jyskin valikoimasta pitäisi testata jotain T50 tyyppistä joka on lötkömpi.

Kiitos vinkistä. Jos jollain tietoa mikä noista malleista olisi lötköin ja paksuin (=pehmein selälle ja olkapäille), niin nimeä mainintaan. Veikkaan, että itselle tässä tilanteessa vaatimus memoryfoam, eli välittömästi paineen alta ponnistava tavallinen vaahtomuovi ei taida tulla kysymykseen.

edit: Katselin kaikki Jyskin T-mallit läpi ja näyttää siltä, että potentiaalisiksi kandidaateiksi haarukoitui Gold T50 ja Gold T70. Kolmas mahdollinen vaihtoehto voi olla Thinsulaten petarit, joita näyttää myyvän ainakin Sotka ja Asko. En tiedä, onko vain yksi ainoa malli, mutta noin 7-8cm pasku viskoelastinen (memoryfoam) vaahtomuovipatja.

Viimeksi muokattu:
Suositelkaas jotain verraten paksua (7-10cm) ja erittäin lötjöä (viskoelastista?) petaria 120cm leveydessä.

Menin heittämään vanhan paksun, hyvän muistivaahtomuovipatjan pois, mikä johti ongelmiin. Eka vaihdoin vähän koemielessä yhteen ylimääräisenä lojuneeseen Ikean, muistaakseni Sultan, petariin, joka ei ollutkaan hyvä. Oisin vaihtanut vanhan takaisin, mutta olin ehtinyt myymään. Sitten ositn tilalle Jyskin lippulaivapetarin, eli T110:n. Nyt on kk verran kokeiltu, eikä toimi. Liian kova sekin itselle. Olkapäät ihan hajalla, ja nyt alkaa samoin jo selän lapojen kohdalta isoja selkälihaksia polttelemaan itselle liian kova alusta. Itse sänky petarin alla kuitenkin toiminut tähän asti viim. n. 5v ihan ok, ja luulen, että nyt kiinni oikeasta tai väärästä petarista.

PS: Tässä on myyntikuvissa se eka hyvä memoryfoampetari, minkä menin onneton myymään melkein ilmaiseksi. Tullut alunperin Torista ostetut 5-vyöhykejousitetun runkopatjasängyn mukana, joka tais vissiin kait olla ostettu Sotkasta joskus ~2010-2014:

Jos joku tunnistaa ja jotain lisäinfoa tosta, niin kommentoikaa. Tuo oli sellainen, että jos tota rullaa yritti nostaa, niin toinen pää roikkui alaspäin.

Viimeksi muokattu:
Mitä olisi sanottavaa tatameista? Mistä kannattaa lähteä hakemaan tai tilaamaan, aika huonosti ilmeisesti missään kivijalassa? Igusa, riisi, vai kookoskuitu vai joku muu? Hintakin vaikuttaa, varmaan ei kannata Japanista tilata käsintehtyä hamppulangalla sidottua. Sama juttu futonin (Shikibuton) kanssa. Villa, puuvilla? Kovaa petiä hakee selkävaivainen.

onko håstenssin sängyt "ylivoimaisesti" parempia kuin esim ikean kalleimmat mallit ?
on niillä ainakin hinnoittelu kohdallaan :D

Kävin tuossa pari päivää sitten viitisen kappaletta makuuhuone- & huonekaluliikkeitä läpi ja puristelemassa petarit - etenkin kaikki viskoelastiset mallit - läpi etsimässä sitä kaikkein lötjöintä ja pehmeintä mallia kipeytyneille olkapäille. Huomiot Jyskin viskoelastisista patjoista:
  • T50 Gold ihan liian kova ja ohkainen tuntuma
  • T65 Gold paksu ja semipehmeä viskoel.tuntuma, varmaankin paras omasta mielestä Jyskin patjoista
  • T70 Gold hieman ohkaisen puoleinen, semipehmeä tuntuma
Selkeä voittaja oli kuitenkin Sotkan ja Askon myymä Thinsulate-petari, ja sellainen löytyykin nyt taloudesta alkaen ensi yöksi.

Oli ihan selvästi lähinnä tuota edellisissä viesteissä linkin kuvien kera mainitsemaani, pois myymääni erittäin löysää viskoelastista petaria.

Kävin tuossa pari päivää sitten viitisen kappaletta makuuhuone- & huonekaluliikkeitä läpi ja puristelemassa petarit - etenkin kaikki viskoelastiset mallit - läpi etsimässä sitä kaikkein lötjöintä ja pehmeintä mallia kipeytyneille olkapäille. Huomiot Jyskin viskoelastisista patjoista:
  • T50 Gold ihan liian kova ja ohkainen tuntuma
  • T65 Gold paksu ja semipehmeä viskoel.tuntuma, varmaankin paras omasta mielestä Jyskin patjoista
  • T70 Gold hieman ohkaisen puoleinen, semipehmeä tuntuma
Selkeä voittaja oli kuitenkin Sotkan ja Askon myymä Thinsulate-petari, ja sellainen löytyykin nyt taloudesta alkaen ensi yöksi.

Oli ihan selvästi lähinnä tuota edellisissä viesteissä linkin kuvien kera mainitsemaani, pois myymääni erittäin löysää viskoelastista petaria.

Eka yö takana Thinsulaten petarilla ja nopeat, alustavat fiilikset lupaavan positiiviset. Jätin vielä toistaiseksi Jyskin T110:n sen alle. On pehmeä - juuri sitä mitä hain.

Suosituksia erittäin viileästä peitosta herkästi hikoavalle? Ketjusta löytyi haulla jokunen esimerkki, mutta tuntuvat olevan jo poistuneet valikoimista. Pelkkä pussilakana on turhan viileä talvella. Nyt käytössä Ikean Fjällbracka, joka on omaan makuun turhan lämmin ollut.

Suosituksia erittäin viileästä peitosta herkästi hikoavalle? Ketjusta löytyi haulla jokunen esimerkki, mutta tuntuvat olevan jo poistuneet valikoimista. Pelkkä pussilakana on turhan viileä talvella. Nyt käytössä Ikean Fjällbracka, joka on omaan makuun turhan lämmin ollut.
Vaikka ei petaria kysyttykkään niin suosittelen familon air nuudeli petaria.

Menee taas ohi aiheen, mutta kuka nyt nukkuu enemmissä vaatteissa kuin kalsareissa? Niin minäkin, tai sitten ilman.
Silloin se 15c normi peiton kanssa on oikein hyvä lämpö. Lämpöisemmässä tarvitsee siirtyä osittain peiton ulkopuolelle...
Näin ajattelinkin. Tarkoitan etten mitenkään nuku hyvin 15 asteessa normaalin peiton kanssa. Jos jonkin verran tuota lämpöisemmässä kuten alle 20 asteen ajautuu peiton ulkopuolelle, tulee epämukavuudesta kuumehoureen kaltaisia olotiloja ja hereille säpsähdyksiä.

Selkä- ja olkapäävaivaisena katselemassa vähän päivitystä petauspatjan osalta. Runkona jenkkiparisänky, 180x200 taitaa olla mitat. Selässä on välilevytyrä ja ei varmasti tee hyvää jos nukkuma-asento on huono niin kuin se tuntuu olevan tällä hetkellä, ja uni on muutenkin turhan levotonta jos ei ole todella väsynyt päivän päätteeksi.

Katselin vähän vaihtoehtoja, ja Askon tuotteet voisi olla hinta-laatusuhteeltaan ihan hyviä kun mihinkään Tempuriin ei nyt tässä ensi kokeilussa kannata lähteä. Onko näistä uusista Dreameista kokemuksia? Vaikea verrata malleja keskenään kun niistä ei ole oikein kunnon speksejä materiaaleista.

Oma suositus on silkkipeitto. Halvimmillaan eivät ole kalliita, esim. Jyskistä alle 50 euron Silkkipeitto 150x210 KUPEN viileä | JYSK. Silkkilaadultaan tuo ei tietenkään ole parasta, kun on lyhytkuituista eli varmaan jostain tehtaan lattialta kaavittua, mutta ei sillä peitossa ole suurta väliä mitään. On kuitenkin mulperisilkkiä eli tuotettua, mikä on yleensä luonnollista parempaa.

Oma suositus on silkkipeitto. Halvimmillaan eivät ole kalliita, esim. Jyskistä alle 50 euron Silkkipeitto 150x210 KUPEN viileä | JYSK. Silkkilaadultaan tuo ei tietenkään ole parasta, kun on lyhytkuituista eli varmaan jostain tehtaan lattialta kaavittua, mutta ei sillä peitossa ole suurta väliä mitään. On kuitenkin mulperisilkkiä eli tuotettua, mikä on yleensä luonnollista parempaa.

Suositus myös tälle JYSKin 100% puuvillapeitolle: Puuvillapeitto 150x200 SUNNDAL viileä | JYSK Paljon mukavampi ja hengittävämpi kuin sellaiset ohuet viileänä myytävät polyesteri täytteiset peitot.

Suosituksia yhden hengen peitosta allergikolle 150 x 200 cm. Hintaluokka alle 80e. Hengittävä, lämmin peitto talveksi, mutta ei liian muhkea. Onko kokemuksia kierrätetyistä polyesteritäytteistä (pet-pulloista) ja ns. neitsyt-polyesterin osalta?

Uusi petari olisi hankinnassa kun vanhaan tuli älytön monttu. Sais maksaa jonkun 100-200e. Ei oo selkävaivoja ja painan 70 kg. Ei pysty nukkumaan pelkässä sängyssä, kun on liian pehmeä. Perus patja kovuutta tuomaan siis. 90*200 sänky.

Uusi petari olisi hankinnassa kun vanhaan tuli älytön monttu. Sais maksaa jonkun 100-200e. Ei oo selkävaivoja ja painan 70 kg. Ei pysty nukkumaan pelkässä sängyssä, kun on liian pehmeä. Perus patja kovuutta tuomaan siis. 90*200 sänky.
Eikö tuossa tapauksessa olisi viisaampi vaihtaa ensin sänky jämäkämpään,muutenhan uusikin petari on kohta kuopalla.

Eikö tuossa tapauksessa olisi viisaampi vaihtaa ensin sänky jämäkämpään,muutenhan uusikin petari on kohta kuopalla.
Sängyssä ei vikaa. Petari +12 vuotta käytössä. Onkohan esim. jyskin sijauspatjat mistään kotoisin. Onko kellään tietoa?

Laita vaneri pedin päälle?

Samaa mieltä kuin aiempi. Ei se petari auta.

Toki joku 70kg tuntuu itsestäkin aika kevyeltä (tosin en tiedä pituutta, sukupuolta tms. joten mikä minä olen arvostelemaan) mutta eipä tuokaan neuvo ehkä ole se parhain (en itse nukkuisi vanerin päällä, tai ainakin tahtoisin makuupussin tms.)

Mutta juu, jos sängyssä se "12+ vuotta käytössä ollut petari" minkä alla ehkä 20+ vuotta käytössä olleet runkopatjat tjsp.. tai esim. 40+ vuotta käytössä ollut vesisänky "missä ei mitään vikaa" voi kuitenkin ihan oikeasti se liian pehmeä alusta olla ongelma (tämä siis käyttäjälle @aspekti ). Eli "liian pehmeän" päälle se hieman kovempi (ellei nyt ihan sananmukaisesti ole esim. vaneria vaikka toivottavasti olikin vitsi) petari ei välttämättä ole se oikea valinta.

Kokeile nukkua vaikka ihan lattialla makuupussin kanssa, jos tuntuu mukavalta nukkua mutta "pelkässä sängyssä" nukkuen liian pehmeää ei se petari auta. Kuten mainittua ylläkin se uusikin petari tulee olemaan kuopalla. Vaikka sillä sitten sinnittelisi sen 12 vuotta...

Onko Jyskin T-luvulle mitään virallista selitystä? Arvauksia voisi heittää monia, mutta outoa jos kyseessä olisi vain mielivaltainen ranking. Luulin sen liittyvän jämäkkyyteen tai paksuuteen, mutta ei ilmeisesti. Laadulle heillä on erikseen Gold ja Plus.

onko håstenssin sängyt "ylivoimaisesti" parempia kuin esim ikean kalleimmat mallit ?
on niillä ainakin hinnoittelu kohdallaan :D
Itselläni on noin 20 vuoden kokemus Hästens sängystä. Hyvä sänky. Nykyisillä hinnoilla ne eivät ole enää hintansa arvoisia. Maksoin muistaakseni vuonna 2004 Hästens Naturally sänky + BJ petauspatja 1820€. Tähän sisältyi kuljetus kotiin. Sänky on 90x200 cm kokoinen. Nyt on nykyään samantyylinen sänky maksaa huomattavasti enemmän kuin silloin.
Nykyinen petauspatja on Dux ja alkuperäinen Hästens BJ 1 585,00 € maksaa näköjään nykyään se joka oli alun perin sängyssä. Eli Hästens BJ 90 x 200 cm. Nythän siinä on Dux Pascal De Lux. Se maksaa nykyään vieläkin enemmän kuin tuo. Ovh on 1 731,00€. Nyt sitä myydään alennuksella 1 471.35€ yhdellä myyjällä. Dux Pascal De Lux petauspatja - Sisustustalo Lehmusto

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan vielä kokeillut tätä sangvaruhuset.se kauppaa?

Trustpilotissa on yllättävän paljon huonoja kokemuksia. Toki sinne varmaan kirjoittelevat enemmän ne joilla on ikävää sanottavaa. On näköjään yksi arvostelija saanut tavaraa onnistuneesti Suomeenkin.

Onko Tempurin veroista mutta halvempaa sijauspatjaa? Eli yhtä hyvin muotoutuva ja samalla tukeva petari joka ei painu kasaan sormien välissä. Finlaysonin 5 cm paksu viskoelastaaninen on ollut varmaan 10v ajan ja kyllähän tuo vielä on muodossaan ja palautuu, mutta parempi olisi hakusessa. Tempurin tyynyjä on pari ja niitä ennen testasin useamman halvemman vaihtoehdon eikä yhtä hyvää tyynyä löytynyt. Tempurin petaria kävin ihmettelemässä eilen ja onhan se hyvä. Joskus olen sellaisella nukkunutkin. Hinta vain on rajoittanut ostohaluja aiemmin.

Alla on Ikean hyvät sängyt muutaman vuoden takaa + jäykkyyssäädettävät säleet.

Viimeksi muokattu:
Onko Jyskin T-luvulle mitään virallista selitystä? Arvauksia voisi heittää monia, mutta outoa jos kyseessä olisi vain mielivaltainen ranking. Luulin sen liittyvän jämäkkyyteen tai paksuuteen, mutta ei ilmeisesti. Laadulle heillä on erikseen Gold ja Plus.
Jyskin T-luku on vain mallimerkintä, ts. sillä ei ole kovuden/ pehmeyden kanssa mitään tekemistä.
Näin ainakin Jyskin myyjä minulle kysyttäessä kertoi.

Trustpilotissa on yllättävän paljon huonoja kokemuksia. Toki sinne varmaan kirjoittelevat enemmän ne joilla on ikävää sanottavaa. On näköjään yksi arvostelija saanut tavaraa onnistuneesti Suomeenkin.

Onko Tempurin veroista mutta halvempaa sijauspatjaa? Eli yhtä hyvin muotoutuva ja samalla tukeva petari joka ei painu kasaan sormien välissä. Finlaysonin 5 cm paksu viskoelastaaninen on ollut varmaan 10v ajan ja kyllähän tuo vielä on muodossaan ja palautuu, mutta parempi olisi hakusessa. Tempurin tyynyjä on pari ja niitä ennen testasin useamman halvemman vaihtoehdon eikä yhtä hyvää tyynyä löytynyt. Tempurin petaria kävin ihmettelemässä eilen ja onhan se hyvä. Joskus olen sellaisella nukkunutkin. Hinta vain on rajoittanut ostohaluja aiemmin.

Alla on Ikean hyvät sängyt muutaman vuoden takaa + jäykkyyssäädettävät säleet.
Tenpurit joko sopii itselle tai ei sovi. Yleensä monet pettyy niihin ajan kanssa kun materiaali väsyy. Silläkin hirvittävästi merkitystä nukkuuko 20 asteisessa makkarissa vai 22. Jälkimmäisessä tempuri on löysä.

Tenpurit joko sopii itselle tai ei sovi. Yleensä monet pettyy niihin ajan kanssa kun materiaali väsyy. Silläkin hirvittävästi merkitystä nukkuuko 20 asteisessa makkarissa vai 22. Jälkimmäisessä tempuri on löysä.

Juu tyynyn kanssa olen kyllä huomannut että talvella se on ensituntumalla kova kuin kivi, kun makkarissa on alle 20 astetta.

Juu tyynyn kanssa olen kyllä huomannut että talvella se on ensituntumalla kova kuin kivi, kun makkarissa on alle 20 astetta.
Joo niin on. Tempurin tyynyjä käyttänyt varmaan 15vuotts tyytyväisenä. Sänky ja sijauspatja eivät sopineet minun ja vaimoni selille.

Laadukkaat lakanat kiinnostaisi ja nyt voisi ne hankkia synttärilahjaksi vaimolle. Tuolta jo parin vuoden takaa löytyi hyviä kriteereitä, mutta mistä tänä päivänä löytyy kohtuu hintaisia laadukkaita lakanoita?
Tässä yksi ehdokas mitä löytyi ja ei ole hinnalla pilattu:

En yritä olla ilkeä mutta haluaako vaimo oikeasti tuollaista lahjaa? Joka tapauksessa itse olen ostanut ja varmaan tulen ostamaan "vähemmän laadukkaita" yleensä muotoonsa ommeltuja luokkaa 10-20€ lakanoita ihan amazonista: https://www.amazon.de/s?k=bed+sheets&crid=1L5ZLGE5LGG0O&sprefix=sheats,aps,896

Toki jos haluaa parempaa laatua niin esim. puuvillaa (cotton) mitä saa alkaen ~13€

Onhan se totta että nuo eivät tule olemaan mitään "isältä pojalle" säilyviä mitä varovasti pestään käsin ja vedetään mankelin lävitse jos oikein investoidaan ja sellainen hankitaan mutta samaa voi sanoa suurimmasta osasta nykyajan ostoksista.

En yritä olla ilkeä mutta haluaako vaimo oikeasti tuollaista lahjaa? Joka tapauksessa itse olen ostanut ja varmaan tulen ostamaan "vähemmän laadukkaita" yleensä muotoonsa ommeltuja luokkaa 10-20€ lakanoita ihan amazonista: https://www.amazon.de/s?k=bed+sheets&crid=1L5ZLGE5LGG0O&sprefix=sheats,aps,896

Toki jos haluaa parempaa laatua niin esim. puuvillaa (cotton) mitä saa alkaen ~13€

Onhan se totta että nuo eivät tule olemaan mitään "isältä pojalle" säilyviä mitä varovasti pestään käsin ja vedetään mankelin lävitse jos oikein investoidaan ja sellainen hankitaan mutta samaa voi sanoa suurimmasta osasta nykyajan ostoksista.
Hah, ei ole tässä vaiheessa lahjat aina niin romanttisia. Muistaminen tärkeintä ja kun pari kertaa jäänyt välistä, niin se on paljon parempaa näin. Itse sain peiton lahjaksi :) Kyllä tässä yrittää panostaa nukkumiseen ja vaivattomuuteen, sekä tietenkin käytännön muistamista, niin ei tule kaikkea turhaa kasattua kaappiin. Tarkoitus siis löytää laadukkaita puuvillalakanoita joiden hoito olisi helppoa.

Vallilalta löytyi lankaluku 200 TC pussilakanaa hintaan 47.97 €

Hah, ei ole tässä vaiheessa lahjat aina niin romanttisia.

Hieman off topic mutta:

Itse vain huomannut (tai saanut kuulla ns. sivukorvalla esim. paremman puoliskon siskojen valituksista tms) että ne lahjat voivat olla liian "tässä sulle kaulin jos vaikka innostut leipomaan / makuuhuoneeseen samettiset verhot illan iloksi" tyyppisiä mitkä heistä joko vihjaavat liikaa "tee minulle / palvele minua / tarvitaan kipinää sänkypuuhiin" tai sitten ongelma on juuri siinä että ei ole varma ja ostaa ns. randomilla "tässä sulle kynsilakkaa / huulipunaa" tms. mitä toinen ei joko käytä tai on täysin väärää sävyä / laatua / merkkiä.

Eli ei ehkä niin romanttista mutta monesti itse ihan kysynyt mitä toinen tahtoo tai sitten (ehkä toisiksi paras vaihtoehto) kysellyt vaikka töissä muilta naisilta jotka harrastavat samoja juttuja (kuten mikä akryylivärisetti olisi hyvä, itse kun muistot väreistä on luokkaa peruskoulun vesivärit. Tuohon liittyen Amsterdam on kuulema hyvä merkki, esim: https://www.amazon.de/dp/B007A0DWPI ) tai mitä he itse valitsisivat (esim. kynsilakka puolelta, otaksuen että toinen käyttää moisia) jos tulee jotain "yhteistilausta jouluksi" (ei kannata kysyä miksi mutta jos puolustusvoimat työpaikkana tuollaisiakin tapahtuu).

Toki parasta jos ei osta mitään "turhaa" mikä menee sitten vaan varastoon (vaikka munankeitin tai kasvikuivuri) ja esim. miehenä vanhemmiten oikeasti jopa arvostanut niitä nuorempana lahjaksi mummolta (kuollut jo viime vuosituhannella) jouluina saatuja villasukkia jne.

Nyt otettaisiin vastaan suositukset hyvistä sängyistä, mutta budjettiluokassa, eli ei mitään Hästensejä. Eli sanotaan max 2000-3000€ hintaluokassa.

Tällä hetkellä käytössä Sotkasta ostettu n. 1500€ sänky, mutta hardinakin tuntuu turhan pehmoiselta ja lisäksi siihen tuli ihan muutamassa kuukaudessa jo pysyviä painaumia, minkä reklamointi oli niin puuduttava prosessi, että jätettiin se kesken. Lisäksi omat selkäongelmat eivät ole ainakaan helpottaneet tämän sängyn myötä, pikemminkin päinvastoin. Mallia en muista.

Liikkeissä kyllä pyöritty ja testailtu ja monet tuntuvat hyviltä, mutta niin se nykyinenkin tuntui liikkeessä hyvältä. Eli jos on jotain yleisesti hyväksi todettuja, niin kaikki vinkit ja kokemukset otetaan vastaan.

Kävin itse eilen ostamassa Askosta BF-tarjouksena olevan Airflow Limited-paketin + tyynyn, peiton ja liinavaatteet. Pari tonnia yhteensä, jos noissa on melkein aina 50% ale niin nyt oli vähän enemmän ja lisäksi ilmainen kotiinkuljetus.

Itselläni on välilevytyrä ja kaupan päälle ahtaat olkapäät. Uskoisin, että yhdistelmä kroppaan muotoutuvaa patjaa ja petaria toimii parhaiten. Otin mediumina kun paino menee välillä 75-80 kg.

Tulipa viikonloppuna tilattua Jensenin moottorisänky. Useamman kerran käynyt sitä kokeilemassa Vepsäläisellä.
Huomasin, että pidempi pätkä nukkunut taas untuvasohvalla mielummin kuin Tempurissa. Joutaa koko paske roviolle.
Myös älysormus ja apple watchi on unianalytiikallaan sanonut, että selvästi unenlaatu on surkea Tempurilla.
Innoissani jo odotan tuota Jenseniä tulevaksi :giggle:

Tulipa viikonloppuna tilattua Jensenin moottorisänky. Useamman kerran käynyt sitä kokeilemassa Vepsäläisellä.
Huomasin, että pidempi pätkä nukkunut taas untuvasohvalla mielummin kuin Tempurissa. Joutaa koko paske roviolle.
Myös älysormus ja apple watchi on unianalytiikallaan sanonut, että selvästi unenlaatu on surkea Tempurilla.
Innoissani jo odotan tuota Jenseniä tulevaksi :giggle:
Muistaakseni viikonloppuna kun tuli sänkyjen ”renkaita” käytyä potkimassa, niin kokeiltiin myös paria Jensenin sänkyä, mistä myyjäkin sanoi että ”ovat sitten tosi pehmoisia”. Ja ne olivatkin. Onko kaikki niiden mallit niitä pehmoisia? Koska sehän on selälle täyttä horroria jos näin on.

Muistaakseni viikonloppuna kun tuli sänkyjen ”renkaita” käytyä potkimassa, niin kokeiltiin myös paria Jensenin sänkyä, mistä myyjäkin sanoi että ”ovat sitten tosi pehmoisia”. Ja ne olivatkin. Onko kaikki niiden mallit niitä pehmoisia? Koska sehän on selälle täyttä horroria jos näin on.
Sehän riippuu tietty kuinka kovan sängyn otat. Itse menin firmillä ja taitaa XF olla olemassa myös. Testasin muitakin sänkyjä ja mitä kokeilin tuntuneen pehmeämmiltä kuin jensen (dux ym). Tempur taas oli itselle kuin tiiliskivi ja itselle siinä oli lähes mahdoton löytää hyvää asentoa, joten nukkuminen oli lähinnä epämääräisissä kylki ja selinmakuun välimuodossa sekä vatsaltaan, joka on ilmeisesti se huonoin mahdollinen uniasento :). Oman selän Tempur kusi totaalisesti vaikka kuinka uniammattilainen sen analysoikin. Toki varmasti tuo merkki toimii jollekin toiselle, mutta sen verta huono maku jäi, että merkin vaihto vaikuttaa oikealta vaihtoehdolta itselle.

Viimeksi muokattu:
Nyt pitäs kyttäillä uutta parisänkyä ja mahdollisesti odotella tulisko Ikealta jotain alennusta loppukuusta. Minä 75kg leveäharteinen, puoliso 65kg. Vanha sänky kummallekin liian kova nukkua kyljellään. Itselläni kipeytyy olkapää, puolisolla lonkka.

Vaatimukset: Riittävän pehmeä kylkinukkumiseen molemmille. Tarkoitus ostaa Ikean Idanäs sängynrunko säilytystilalla ja siihen 2kpl 90cm leveää patjaa, sekä omat petarit myöskin. Kumpikaan ei kuitenkaan nuku sängyn keskellä, joten petarit voivat myös olla omansa. Oisko tuohon heittää muutamia vinkkejä mitä käydä ensisijaisesti testaamassa? Ikean hinnat kaikki sisältyy budjettiin. Painon puolesta voi olla, että menee identtisillä patjoilla? Ikeassa kiinteys vain puolikiinteä/kiinteä. Miten nuo vertautuu muiden tekemiin patjoihin? Jousitettu, vai vaahtomuovi? Järki sanois, että vaahtomuovi parempi.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 670
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom