Ärsyttävimmät mainokset tuotteista joita en koskaan sen vuoksi ostaisi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Harvemmin tulee suomalaisia radiokanavia kuunneltua, mutta sen verran kuitenkin ett noissa puuilon mainoksissa on se hyvä puoli että ne ei oo liian pitkiä. Ainakaan ne mitä olen kuullut. Ja yleensä ihan hauskahkojakin.
 
Oliko se Vattenfallin mainos, missä huonolla englannilla sönkötetään jotain maailmaa syleilevää podcastia tai jotain? World climate saving extra feel-good anti-climatechange nönnönöö? Hitto, että se on ärsyttävä.
Ylipäätään kaikki "olemme vastuullisia" -mainokset ovat karmeaa paskaa. Toisaalta hyvät mainokset jäävät vähemmistöön, koska suunnilleen jokainen maailman yritys, palvelu ja tuote on nykyisin vastuullinen. Jännästi silti hommat menevät koko ajan päin seiniä, missä ovat ne vastuuttomat yritykset, palvelut ja tuotteet :)
 
Hehei, näin viikonlopun iloksi purnaamista: tällä hetkellä vituttaa myös nämä avainlippu ja "taatusti kotimaista" sarjan firmat, joiden tv-mainokset sijoittuvat selkeästi ulkomaille. Mut eihän siinä.
 
Vattenfall tietty vetää omaa outoa maailmoja syleilevää linjaansa. Ruotsalainen on ruotsalainen vaikka voissa paistaisi.
Oliko se Vattenfallin mainos, missä huonolla englannilla sönkötetään jotain maailmaa syleilevää podcastia tai jotain? World climate saving extra feel-good anti-climatechange nönnönöö? Hitto, että se on ärsyttävä.
Ylipäätään kaikki "olemme vastuullisia" -mainokset ovat karmeaa paskaa.
Melkein jättää sanattomaksi. Ei siihen voi yksinään autossa kuunnellessa kuin sanoa ääneen, että "se oli kivihiiliosuuskunnan mainos, se".
 
Youtubessa lähti tänään kyllä kympillä vituttamaan etoro dubattuine mainoksineen, jonka mainoksia minulla on vähintään 95% tulevista mainoksista.
 
Ylipäätään kaikki "olemme vastuullisia" -mainokset ovat karmeaa paskaa. Toisaalta hyvät mainokset jäävät vähemmistöön, koska suunnilleen jokainen maailman yritys, palvelu ja tuote on nykyisin vastuullinen. Jännästi silti hommat menevät koko ajan päin seiniä, missä ovat ne vastuuttomat yritykset, palvelut ja tuotteet :)

Minkä firman mainos on se "olemme siirtyneet biokaasuun" missä mustaa savua puskeva rekka kääntyy tehtaanpuomilta pois. Ihan kuin yksikään tehdasalueella piipahtava rekka ajelisi jollain biokaasulla :btooth:
 
Se oli Snellman



Hienoa viestittelyä. Rekkamies on tietysti perinteisesti pukeutunut valkoinen mies. Sellainen esitetään luonnollisesti lihavana, vähän hölmönä ja ainakin menneisyyden hahmona. Miten sopii lihaa syövien heteromiesten pilkka lihajalosteiden brändin mainontaan? :kahvi: Miksei mainoksessa näytetty yhtään naiskuljettajaa, ransua tai etnisesti edistyksellistä? Miksei kuljettaja syönyt vegaanista välipalaa? Mahtaako silti olla piilorassistinen ja cis-normatiivinen mainos? Tästä pitäisi kyllä jonkun siaisloukkaantua. Perspektiivi vapaavalintainen.
 
Tämä ei varsinaisesti ärsyttänyt mutta ihmetytti silti sen verran että tuskinpa ostaisin tuota tuotetta edes vitsimielessä.

fu_king.jpg

Ja eikun morjensta pöytään.
 
Tämä ei varsinaisesti ärsyttänyt mutta ihmetytti silti sen verran että tuskinpa ostaisin tuota tuotetta edes vitsimielessä.

fu_king.jpg

Ja eikun morjensta pöytään.

Google ei yhtään saippuatuotetta löytänyt tuolla nimellä. Kaikkea muuta arvattavaa kylläkin.

Taitaa olla kärkkäisen ja puuilon yhteinen spessumerkki.
 
Meillä on tota saippuaa. Ihan kunkku. Tokmannilta emäntä oli hinannut sitä.
 
Hienoa viestittelyä. Rekkamies on tietysti perinteisesti pukeutunut valkoinen mies. Sellainen esitetään luonnollisesti lihavana, vähän hölmönä ja ainakin menneisyyden hahmona. Miten sopii lihaa syövien heteromiesten pilkka lihajalosteiden brändin mainontaan? :kahvi: Miksei mainoksessa näytetty yhtään naiskuljettajaa, ransua tai etnisesti edistyksellistä? Miksei kuljettaja syönyt vegaanista välipalaa? Mahtaako silti olla piilorassistinen ja cis-normatiivinen mainos? Tästä pitäisi kyllä jonkun siaisloukkaantua. Perspektiivi vapaavalintainen.

Tässä mainoksessa yhdistyy kyllä helvetin täydellisesti nykyaikainen viherpesu sekä koko markkintalouden kaksinaamaisuus. Nyt ei ihan tainnut mainostoimisto tietää minkälaista symboliikkaa tällä edistääkään.
 
On kyllä nuo mainostajatkin täysiä idiootteja. Youtubessa tulee silloin tällöin kotimaisia jopa monen minuutin mainoksia, joissa se yritys kerrotaan vasta viime sekunneilla, kun mainoksen voi skipata jo 5s kohdalla. Äsken tuli joku todella idioottimainen kotiin toimittavan ruokapalvelun mainos, joka kesti melkein pari minuuttia ja sen nimi ja koko mainoksen "idea" kerrottiin vasta viimeisillä sekunneilla, joka ei kyllä jäänyt mieleen.

Oli pakko katsoa mainos, kun näytti niin typerältä. Siinä jossain kävelykadulla destian duunari istui tyhjän pöydän ääressä ja toisaalla kolme naista samaan tapaan pöydän ääressä odottamassa. Luulin kyseessä olevan jonkun uuden parituspalvelun, jossa mies pääsee kolmesta naisesta valitsemaan.
 
YouTubessa pyörii H&M mainos, jossa lapsi kertoo keräilevänsä tölkkien avausklipsuja, jotta niistä rakennetaan pyörätuoleja. Keräilisi edes kokonaisia tölkkejä, niin saisi yhden pyrätuolillisen alumiinia hankittua noin 100 kertaa nopeammin.
 
YouTubessa pyörii H&M mainos, jossa lapsi kertoo keräilevänsä tölkkien avausklipsuja, jotta niistä rakennetaan pyörätuoleja. Keräilisi edes kokonaisia tölkkejä, niin saisi yhden pyrätuolillisen alumiinia hankittua noin 100 kertaa nopeammin.
Vanha kunnon tölkkiklipsivedätys. Miten mainos tarkemmin viittaa siihen?
 
Vanha kunnon tölkkiklipsivedätys. Miten mainos tarkemmin viittaa siihen?
Mainos on h&m viherpesu/vastuullisuus kampanja, jossa lapset kertovat erilaisia ympäristöön tai luonnonsuojeluun liittyviä asioita. Yksi lapsista sitten kävelee kahden täyden klipsipurnukan kanssa ja kertoo tuon yllä mainitun lauseen. Ei kerrota, mihin klipsit palautetaan tai kuka pyörätuolit rakentaa.
EDIT: Ja jos kirjoitin epäselvästi, niin ei siis ollut tarkoitus vihjata, että h&m olisi jotenkin mukana klipsien keruussa. Kyseisen lapsen "oma juttu", irrallaan muusta mainoksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Mainos on h&m viherpesu/vastuullisuus kampanja, jossa lapset kertovat erilaisia ympäristöön tai luonnonsuojeluun liittyviä asioita. Yksi lapsista sitten kävelee kahden täyden klipsipurnukan kanssa ja kertoo tuon yllä mainitun lauseen. Ei kerrota, mihin klipsit palautetaan tai kuka pyörätuolit rakentaa.

Ei ainakaan ihan nopeella hakemisella löytynyt moisesta mainintaa HM:n sivuilta..
 
Taitaa kaikilla puhelinoperaattoreilla olla joku vajakki tekemässä noita mainoskamppiksia. DNA:lla elämä on helppoo ja lätkää katsoessa toi moi mobiilin mukahauska hahmo rääkyy tuplavolyymilla selostajaan verrattuna.
Taidanpa jatkossa ottaa liittymäni siltä operaattorilta jonka mainoksia näen ja etenkin kuulen kaikista vähiten, ihan sama vaikka maksaisi tuplasti.
 
Taitaa kaikilla puhelinoperaattoreilla olla joku vajakki tekemässä noita mainoskamppiksia. DNA:lla elämä on helppoo ja lätkää katsoessa toi moi mobiilin mukahauska hahmo rääkyy tuplavolyymilla selostajaan verrattuna.
Taidanpa jatkossa ottaa liittymäni siltä operaattorilta jonka mainoksia näen ja etenkin kuulen kaikista vähiten, ihan sama vaikka maksaisi tuplasti.
Eikös noi DNA ja Moi ole samaa firmaa?
 
Ja miten tuo liittyy mihinkään, etenkään siihen ärsyttävyyteen?
 
Sitä vaan meinasin, että jos konsernin yksi merkki mainostaa ärsyttävästi, ei ole kovin yllättävää, että toinenkin samaa firmaa oleva brändi käyttää ärsyttävyyttä mainostamisessa.
 
Mulla DNA:n mainokset on tietynlainen guilty pleasure (siis emofirma, Moi:lla on paskaa), löytyy sellaisia klassikoita kuin Pinkit päivät ja "Päivityspäiviltä pätäkkää, päppä päppäpä-pätäkkää" :sheadphones:
Elisa sitten enempi sellainen one hit wonder kappaleella Elisa Navidad.
 
Ei nyt välttämättä niinkään ärsyttävä mutta nuo Verkkokauppa.comin mainokset jossa Hessu niminen miekkonen ajelee ympäri Suomea asuntoautolla joka on ahdattu täyteen kaikkea mahdollista krääsää (yli 65 000 tuotetta) joka on olemassa sitä varten että hän voi lainailla tätä krääsää leirintäaluenaapureilleen. Jotenkin hämmentävän kummallinen kaveri tämä enkä osaa oikein samaistua tähän, tyyppi on ilmeisen rikas kun on varaa ostaa noin perkeleesti rojua, kesälomalla riittää pituutta kun ehtii niin moneen paikkaan vai lasketaanko nämä pysähtymisajat tunneissa ennen seuraavaan suuntaamista? Ja kun rahaa on niin paljon, eikö olisi jotakin mukavampaa tapaa viettää kesälomaa kuin ajella tuommoisessa sisältä luotaantyöntävän näköisessä liikkuvassa hoardissa jossa on tilaa tavaran ympäröimälle yhden hengen punkalle pitkin Suomea? Tavaraa jää myös taatusti palauttamatta huomattavia määriä kun kaveri ei pidä mitään kirjaa lainatuista esineistä mutta mitäs sillä on väliä kun Hessu tilaa uutta roinaa Verkkokaupasta.

Ilmeisesti tämä on Verkkokauppa.comin käsitys optimiasiakkaasta joka ostaa kaikkea mahdollista kiinarojua hinnasta välittämättä ja etenkin tärkeimpänä asiana ostaa sitä aivan helvetin paljon.

 
Ei nyt välttämättä niinkään ärsyttävä mutta nuo Verkkokauppa.comin mainokset jossa Hessu niminen miekkonen ajelee ympäri Suomea asuntoautolla joka on ahdattu täyteen kaikkea mahdollista krääsää (yli 65 000 tuotetta) joka on olemassa sitä varten että hän voi lainailla tätä krääsää leirintäaluenaapureilleen. Jotenkin hämmentävän kummallinen kaveri tämä enkä osaa oikein samaistua tähän, tyyppi on ilmeisen rikas kun on varaa ostaa noin perkeleesti rojua, kesälomalla riittää pituutta kun ehtii niin moneen paikkaan vai lasketaanko nämä pysähtymisajat tunneissa ennen seuraavaan suuntaamista? Ja kun rahaa on niin paljon, eikö olisi jotakin mukavampaa tapaa viettää kesälomaa kuin ajella tuommoisessa sisältä luotaantyöntävän näköisessä liikkuvassa hoardissa jossa on tilaa tavaran ympäröimälle yhden hengen punkalle pitkin Suomea? Tavaraa jää myös taatusti palauttamatta huomattavia määriä kun kaveri ei pidä mitään kirjaa lainatuista esineistä mutta mitäs sillä on väliä kun Hessu tilaa uutta roinaa Verkkokaupasta.

Ilmeisesti tämä on Verkkokauppa.comin käsitys optimiasiakkaasta joka ostaa kaikkea mahdollista kiinarojua hinnasta välittämättä ja etenkin tärkeimpänä asiana ostaa sitä aivan helvetin paljon.


Kyllähän nuo Verkkokauppacomin mainokset ovat vähän sellaisia että ainakin mulle tulee aika urpo kuva koko firmasta, ei pelkästään tuon mainoksen mutta muutaman muunkin perusteella. Eikös noilla joku aika sitten ollut ne toisilleen vittuilevat äijätkin joissakin mainoksissa? Heti tuli mielikuva että kyseinen liike on jollekin idiooteille tarkoitettu. Toisaalta, mainoshan toimii kun siitä jää edes joku mielikuva...
 
Samoin saisivat kieltää kaikki mainokset, joissa kuuluu jotain liikenteessä mahdollisesti huomiota vaativia ääniä, kuten hälytysajoneuvojen sireenejä, tööttäilyä tai auton kojelaudan kaikenlaisia pimahduksia ja piipityksiä.

Tämä. Itsekkin välillä autoa ajaessa ihmetellyt, että mikä hälytysajoneuvo siellä nyt tulee, mutta ääni olikin radiosta..

Puuilon brändi on muutenkin outo. Nimi ei vastaa yhtään sitä mitä liikkeessä myydään.

Mutta esimerkiksi itärajalta löytyy kyllä vieläkin epäsiistimpiä (krääsä-)kauppoja, joten ei toi ole edes sitä pahinta ö-luokkaa.

Kovin modernina en kyllä pidä Tokmanniakaan. Kontrasti on kyllä selvä kun vertaa vaikkapa juuri Suomeen rantautuneeseen Rustaan, joka tuli osittain Hong Kong-liikkeiden tilalle, jotka nekin olivat aiemmin yhtä vanhahtavia kuin Tokmanni.

Puuilo on mielestäni sellainen, kuin Hongkong oli joskus +20v sitten ja tämä siis hyvällä tavalla.

Mainos on h&m viherpesu/vastuullisuus kampanja, jossa lapset kertovat erilaisia ympäristöön tai luonnonsuojeluun liittyviä asioita. Yksi lapsista sitten kävelee kahden täyden klipsipurnukan kanssa ja kertoo tuon yllä mainitun lauseen. Ei kerrota, mihin klipsit palautetaan tai kuka pyörätuolit rakentaa.
EDIT: Ja jos kirjoitin epäselvästi, niin ei siis ollut tarkoitus vihjata, että h&m olisi jotenkin mukana klipsien keruussa. Kyseisen lapsen "oma juttu", irrallaan muusta mainoksesta.

Muistan jonkun vaippamainoksen, missä vauvat vapautteli jotain villieläimiä häkeistä jne. Ihan puistattaa vieläkin..
 
Kyllähän nuo Verkkokauppacomin mainokset ovat vähän sellaisia että ainakin mulle tulee aika urpo kuva koko firmasta, ei pelkästään tuon mainoksen mutta muutaman muunkin perusteella. Eikös noilla joku aika sitten ollut ne toisilleen vittuilevat äijätkin joissakin mainoksissa? Heti tuli mielikuva että kyseinen liike on jollekin idiooteille tarkoitettu. Toisaalta, mainoshan toimii kun siitä jää edes joku mielikuva...

Verkkiksen mainokset on siitä(kin) ärsyttäviä että on ammattinäyttelijöitä teeskentelemässä "tavista" joka nyt varmaan ei keneenkään loppupeleissä oikein resonoi. Toki Verkkokaupan bisnes pyörii sen verran hyvin että ei kai sillä varsinaisesti mitään väliäkään kunhan on firman nimi esillä.
Toki sellaiset mainokset on vielä paskempia joissa on oikeita taviksia, ainakin jos ne on suomalaisia. Suomessa sen enempää ammattinäyttelijät kuin taviksetkaan ei osaa näytellä siten että se ei näyttäisi teennäiseltä paskalta. Asiaa sivuten niin vaikka en ole koskaan katsonut Syke-sarjaa, niin tunnistin sen eilen kanavahypellessä että "tää on varmaan Syke" ihan vaan näyttelijöiden ja tuotannon huonouden perusteella vaikka ei edes ollut mitään sairaalavaatteita päällä. Salkkarit tunnistaa samalla tavalla pelkästä huonoudesta ihan vaikka ei tunnista mitään henkilöä tai paikkaa.
 
Samoin saisivat kieltää kaikki mainokset, joissa kuuluu jotain liikenteessä mahdollisesti huomiota vaativia ääniä, kuten hälytysajoneuvojen sireenejä, tööttäilyä tai auton kojelaudan kaikenlaisia pimahduksia ja piipityksiä.
Tää on kyllä hyvä. Ei riitä kahden käden sormet laskemaan kertoja kun töissä kuorma-auton ratissa radiomainoksessa piippaa joku ääni ja eka reaktio on ollut ihmetellä, että hälyttääkö autossa joku laite jotain. Aiheuttaa turhia sydämen tykytyksiä jossain kaupunkiliikenteessä ajaessa.
 
Mulla DNA:n mainokset on tietynlainen guilty pleasure (siis emofirma, Moi:lla on paskaa), löytyy sellaisia klassikoita kuin Pinkit päivät ja "Päivityspäiviltä pätäkkää, päppä päppäpä-pätäkkää" :sheadphones:
Elisa sitten enempi sellainen one hit wonder kappaleella Elisa Navidad.
Oliko se muuten DNA vai Elisa, joka aikoinaan lanseerasi nämä "Elämä on" -mainokset? Sitä voi ainakin sanoa onnistuneeksi kampanjaksi, koska hokema jäi elämään omaa elämäänsä puhekieleen..
 
Kaikki automainokset. Kenen autonhankintapäätökseen muka vaikuttaa mainokset? Ehkä alitajuisesti korkeintaan.

Ja muutenkin Suomessa suurin osa yksityisihmisistä hankkii käytetyn eikä uuden auton, yleensä vieläpä kohtuullisen iäkkään sellaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki automainokset. Kenen autonhankintapäätökseen muka vaikuttaa mainokset?

Niinno, mä ostin uuden auton koska näin kerran illalla mainoksen siitä "onpas se kivalta näyttävä". Ei muuten tulisi koskaan itse edes katsottua mitään autolehtiä tai selailtua nettiautoa tai edes käytyä autoliikkeessä. Ainakin se tuotti 44ke K-Caaralle liikevaihtoa.
 
Kaikki automainokset. Kenen autonhankintapäätökseen muka vaikuttaa mainokset?

Lörö on ostanu ainakin kaks autoa mainoksien takia, tai saanut niistä alkuvauhdin auton vaihtoon.
 
Kaikki automainokset. Kenen autonhankintapäätökseen muka vaikuttaa mainokset? Ehkä alitajuisesti korkeintaan.

Ja muutenkin Suomessa suurin osa yksityisihmisistä hankkii käytetyn eikä uuden auton, yleensä vieläpä kohtuullisen iäkkään sellaisen.

Jos on juuri mainoksen nähdessään autoa hankkimassa, niin mainos voi tuupata hankintaa sopivasti oikeaan suuntaan.
 
Ja muutenkin Suomessa suurin osa yksityisihmisistä hankkii käytetyn eikä uuden auton, yleensä vieläpä kohtuullisen iäkkään sellaisen.
Ei ne käytetyn ostajatkaan sitä merkkiä ja mallia arvalla valitse. Väitän että ihan yhtä paljon siellä on merkkiuskollista porukkaa johon tietty brändi puree. Moni ostaa myös myöhemmin käytettynä sen auton mitä on uutena kuolannut.

Plus vielä, että ne käytettynä ja uutena (tai uudehkona) ostavat ovat usein samoja ihmisiä hieman eri elämänvaiheessa.

Edit: Ei sillä, suurin osa automainoksista on tylsiä.
TV:ssä se vakio Auto ajaa vuoristossa/rannalla/modernissa kapungissa, mahtipontinen musiikki soi taustalla,”Koe uusi <merkki> <malli> nyt lähimmällä <merkki> jälleenmyyjälläsi”.

Ja lehdissä sitten lähinnä näitä uusi <premiummerkki> <50k€ malli> alkaen vain 199€/kk. Käsiraha 20 000€, viimeinen suurempi erä 25 000€. Kuvan auto erikoisvarustein.
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Ei sillä, suurin osa automainoksista on tylsiä.
TV:ssä se vakio Auto ajaa vuoristossa/rannalla/modernissa kapungissa, mahtipontinen musiikki soi taustalla,”Koe uusi <merkki> <malli> nyt lähimmällä <merkki> jälleenmyyjälläsi”.

Ja lehdissä sitten lähinnä näitä uusi <premiummerkki> <50k€ malli> alkaen vain 199€/kk. Käsiraha 20 000€, viimeinen suurempi erä 25 000€. Kuvan auto erikoisvarustein.

Peugeot 405:n räjähtävät maissipellot ja Top Gunin musat taustalla on kyllä kaikkein legendaarisin:
 
Youtubessa Nintendon ylipitkät ei skipattavat mainokset helvetin surkeilla dubbauksilla. Päätin, että yhtäkään nintendoa en osta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 918
Viestejä
4 413 370
Jäsenet
73 268
Uusin jäsen
HassuHannu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom