Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ylipäätään kaikki "olemme vastuullisia" -mainokset ovat karmeaa paskaa. Toisaalta hyvät mainokset jäävät vähemmistöön, koska suunnilleen jokainen maailman yritys, palvelu ja tuote on nykyisin vastuullinen. Jännästi silti hommat menevät koko ajan päin seiniä, missä ovat ne vastuuttomat yritykset, palvelut ja tuotteetOliko se Vattenfallin mainos, missä huonolla englannilla sönkötetään jotain maailmaa syleilevää podcastia tai jotain? World climate saving extra feel-good anti-climatechange nönnönöö? Hitto, että se on ärsyttävä.
Vattenfall tietty vetää omaa outoa maailmoja syleilevää linjaansa. Ruotsalainen on ruotsalainen vaikka voissa paistaisi.
Oliko se Vattenfallin mainos, missä huonolla englannilla sönkötetään jotain maailmaa syleilevää podcastia tai jotain? World climate saving extra feel-good anti-climatechange nönnönöö? Hitto, että se on ärsyttävä.
Melkein jättää sanattomaksi. Ei siihen voi yksinään autossa kuunnellessa kuin sanoa ääneen, että "se oli kivihiiliosuuskunnan mainos, se".Ylipäätään kaikki "olemme vastuullisia" -mainokset ovat karmeaa paskaa.
Mikä firma? Että tiedän olla milloinkaan asioimatta sen kanssa.Meillä oli palkattu vastuullisuustyöntekijä.
Ylipäätään kaikki "olemme vastuullisia" -mainokset ovat karmeaa paskaa. Toisaalta hyvät mainokset jäävät vähemmistöön, koska suunnilleen jokainen maailman yritys, palvelu ja tuote on nykyisin vastuullinen. Jännästi silti hommat menevät koko ajan päin seiniä, missä ovat ne vastuuttomat yritykset, palvelut ja tuotteet
Minkä firman mainos on se "olemme siirtyneet biokaasuun" missä mustaa savua puskeva rekka kääntyy tehtaanpuomilta pois. Ihan kuin yksikään tehdasalueella piipahtava rekka ajelisi jollain biokaasulla
Tämä prkle! Ensimäinen mikä tosta tulee mieleen on että ne on uusavuttomia ja siks eivät tiiä mikä keittiö on.Tässä on keittiö.
- Keittiö?
Niin, keittiö.
- ??????
Se oli Snellman
Hienoa viestittelyä. Rekkamies on tietysti perinteisesti pukeutunut valkoinen mies. Sellainen esitetään luonnollisesti lihavana, vähän hölmönä ja ainakin menneisyyden hahmona. Miten sopii lihaa syövien heteromiesten pilkka lihajalosteiden brändin mainontaan? Miksei mainoksessa näytetty yhtään naiskuljettajaa, ransua tai etnisesti edistyksellistä? Miksei kuljettaja syönyt vegaanista välipalaa? Mahtaako silti olla piilorassistinen ja cis-normatiivinen mainos? Tästä pitäisi kyllä jonkun siaisloukkaantua. Perspektiivi vapaavalintainen.
Tai sitten tiesi.Tässä mainoksessa yhdistyy kyllä helvetin täydellisesti nykyaikainen viherpesu sekä koko markkintalouden kaksinaamaisuus. Nyt ei ihan tainnut mainostoimisto tietää minkälaista symboliikkaa tällä edistääkään.
Vanha kunnon tölkkiklipsivedätys. Miten mainos tarkemmin viittaa siihen?YouTubessa pyörii H&M mainos, jossa lapsi kertoo keräilevänsä tölkkien avausklipsuja, jotta niistä rakennetaan pyörätuoleja. Keräilisi edes kokonaisia tölkkejä, niin saisi yhden pyrätuolillisen alumiinia hankittua noin 100 kertaa nopeammin.
Mainos on h&m viherpesu/vastuullisuus kampanja, jossa lapset kertovat erilaisia ympäristöön tai luonnonsuojeluun liittyviä asioita. Yksi lapsista sitten kävelee kahden täyden klipsipurnukan kanssa ja kertoo tuon yllä mainitun lauseen. Ei kerrota, mihin klipsit palautetaan tai kuka pyörätuolit rakentaa.Vanha kunnon tölkkiklipsivedätys. Miten mainos tarkemmin viittaa siihen?
Mainos on h&m viherpesu/vastuullisuus kampanja, jossa lapset kertovat erilaisia ympäristöön tai luonnonsuojeluun liittyviä asioita. Yksi lapsista sitten kävelee kahden täyden klipsipurnukan kanssa ja kertoo tuon yllä mainitun lauseen. Ei kerrota, mihin klipsit palautetaan tai kuka pyörätuolit rakentaa.
Eikös noi DNA ja Moi ole samaa firmaa?Taitaa kaikilla puhelinoperaattoreilla olla joku vajakki tekemässä noita mainoskamppiksia. DNA:lla elämä on helppoo ja lätkää katsoessa toi moi mobiilin mukahauska hahmo rääkyy tuplavolyymilla selostajaan verrattuna.
Taidanpa jatkossa ottaa liittymäni siltä operaattorilta jonka mainoksia näen ja etenkin kuulen kaikista vähiten, ihan sama vaikka maksaisi tuplasti.
Eikös noi DNA ja Moi ole samaa firmaa?
Ei nyt välttämättä niinkään ärsyttävä mutta nuo Verkkokauppa.comin mainokset jossa Hessu niminen miekkonen ajelee ympäri Suomea asuntoautolla joka on ahdattu täyteen kaikkea mahdollista krääsää (yli 65 000 tuotetta) joka on olemassa sitä varten että hän voi lainailla tätä krääsää leirintäaluenaapureilleen. Jotenkin hämmentävän kummallinen kaveri tämä enkä osaa oikein samaistua tähän, tyyppi on ilmeisen rikas kun on varaa ostaa noin perkeleesti rojua, kesälomalla riittää pituutta kun ehtii niin moneen paikkaan vai lasketaanko nämä pysähtymisajat tunneissa ennen seuraavaan suuntaamista? Ja kun rahaa on niin paljon, eikö olisi jotakin mukavampaa tapaa viettää kesälomaa kuin ajella tuommoisessa sisältä luotaantyöntävän näköisessä liikkuvassa hoardissa jossa on tilaa tavaran ympäröimälle yhden hengen punkalle pitkin Suomea? Tavaraa jää myös taatusti palauttamatta huomattavia määriä kun kaveri ei pidä mitään kirjaa lainatuista esineistä mutta mitäs sillä on väliä kun Hessu tilaa uutta roinaa Verkkokaupasta.
Ilmeisesti tämä on Verkkokauppa.comin käsitys optimiasiakkaasta joka ostaa kaikkea mahdollista kiinarojua hinnasta välittämättä ja etenkin tärkeimpänä asiana ostaa sitä aivan helvetin paljon.
Samoin saisivat kieltää kaikki mainokset, joissa kuuluu jotain liikenteessä mahdollisesti huomiota vaativia ääniä, kuten hälytysajoneuvojen sireenejä, tööttäilyä tai auton kojelaudan kaikenlaisia pimahduksia ja piipityksiä.
Puuilon brändi on muutenkin outo. Nimi ei vastaa yhtään sitä mitä liikkeessä myydään.
Mutta esimerkiksi itärajalta löytyy kyllä vieläkin epäsiistimpiä (krääsä-)kauppoja, joten ei toi ole edes sitä pahinta ö-luokkaa.
Kovin modernina en kyllä pidä Tokmanniakaan. Kontrasti on kyllä selvä kun vertaa vaikkapa juuri Suomeen rantautuneeseen Rustaan, joka tuli osittain Hong Kong-liikkeiden tilalle, jotka nekin olivat aiemmin yhtä vanhahtavia kuin Tokmanni.
Mainos on h&m viherpesu/vastuullisuus kampanja, jossa lapset kertovat erilaisia ympäristöön tai luonnonsuojeluun liittyviä asioita. Yksi lapsista sitten kävelee kahden täyden klipsipurnukan kanssa ja kertoo tuon yllä mainitun lauseen. Ei kerrota, mihin klipsit palautetaan tai kuka pyörätuolit rakentaa.
EDIT: Ja jos kirjoitin epäselvästi, niin ei siis ollut tarkoitus vihjata, että h&m olisi jotenkin mukana klipsien keruussa. Kyseisen lapsen "oma juttu", irrallaan muusta mainoksesta.
Kyllähän nuo Verkkokauppacomin mainokset ovat vähän sellaisia että ainakin mulle tulee aika urpo kuva koko firmasta, ei pelkästään tuon mainoksen mutta muutaman muunkin perusteella. Eikös noilla joku aika sitten ollut ne toisilleen vittuilevat äijätkin joissakin mainoksissa? Heti tuli mielikuva että kyseinen liike on jollekin idiooteille tarkoitettu. Toisaalta, mainoshan toimii kun siitä jää edes joku mielikuva...
Tää on kyllä hyvä. Ei riitä kahden käden sormet laskemaan kertoja kun töissä kuorma-auton ratissa radiomainoksessa piippaa joku ääni ja eka reaktio on ollut ihmetellä, että hälyttääkö autossa joku laite jotain. Aiheuttaa turhia sydämen tykytyksiä jossain kaupunkiliikenteessä ajaessa.Samoin saisivat kieltää kaikki mainokset, joissa kuuluu jotain liikenteessä mahdollisesti huomiota vaativia ääniä, kuten hälytysajoneuvojen sireenejä, tööttäilyä tai auton kojelaudan kaikenlaisia pimahduksia ja piipityksiä.
Oliko se muuten DNA vai Elisa, joka aikoinaan lanseerasi nämä "Elämä on" -mainokset? Sitä voi ainakin sanoa onnistuneeksi kampanjaksi, koska hokema jäi elämään omaa elämäänsä puhekieleen..Mulla DNA:n mainokset on tietynlainen guilty pleasure (siis emofirma, Moi:lla on paskaa), löytyy sellaisia klassikoita kuin Pinkit päivät ja "Päivityspäiviltä pätäkkää, päppä päppäpä-pätäkkää"
Elisa sitten enempi sellainen one hit wonder kappaleella Elisa Navidad.
DNAOliko se muuten DNA vai Elisa, joka aikoinaan lanseerasi nämä "Elämä on" -mainokset?
Kaikki automainokset. Kenen autonhankintapäätökseen muka vaikuttaa mainokset?
Kaikki automainokset. Kenen autonhankintapäätökseen muka vaikuttaa mainokset?
Kaikki automainokset. Kenen autonhankintapäätökseen muka vaikuttaa mainokset? Ehkä alitajuisesti korkeintaan.
Ja muutenkin Suomessa suurin osa yksityisihmisistä hankkii käytetyn eikä uuden auton, yleensä vieläpä kohtuullisen iäkkään sellaisen.
Ei ne käytetyn ostajatkaan sitä merkkiä ja mallia arvalla valitse. Väitän että ihan yhtä paljon siellä on merkkiuskollista porukkaa johon tietty brändi puree. Moni ostaa myös myöhemmin käytettynä sen auton mitä on uutena kuolannut.Ja muutenkin Suomessa suurin osa yksityisihmisistä hankkii käytetyn eikä uuden auton, yleensä vieläpä kohtuullisen iäkkään sellaisen.
Edit: Ei sillä, suurin osa automainoksista on tylsiä.
TV:ssä se vakio Auto ajaa vuoristossa/rannalla/modernissa kapungissa, mahtipontinen musiikki soi taustalla,”Koe uusi <merkki> <malli> nyt lähimmällä <merkki> jälleenmyyjälläsi”.
Ja lehdissä sitten lähinnä näitä uusi <premiummerkki> <50k€ malli> alkaen vain 199€/kk. Käsiraha 20 000€, viimeinen suurempi erä 25 000€. Kuvan auto erikoisvarustein.
Turussa pantiin "Harvest" -muraali sileäksi Oatlyn mainoksen tieltä. Perkele.
Hieno otos, mä en koskaan saanut siitä noin hyvää. Joka kerran torille kävellessä katse kääntyi matkan valopilkkuunVoi vittujen kevät. Tuon firman mainostus on kuvottavaa muutenkin. Tässä vielä ennen-kuva:
(snip)