Arma 3 (PC) (2013)

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Onko muuten järkeä ajaa RHS ja CUP kokonaisuuksia samaan aikaan serverillä? Vai kannattaako ne erotella.
En tiedä onko järkeä, mutta meillä on ollut "aina" kumpikin päällä serverillä, eikä siitä nyt ole ihmeempiä komplikaatioita tullut. Saa Zeusteluihin isommin kalustoa mistä ammentaa. Toki sama ihan tavan tehtävien askarteluun, mukava kun on mistä ottaa.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Mikä ero on näissä tehtävissä?

Invade & Annex vs. Domination vs. Evolution vs. Antistasi

Yritin youtubesta tänään hakea jotain pätkää joka avaisi tätä, mutta en löytänyt mitään.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Mikä ero on näissä tehtävissä?

Invade & Annex vs. Domination vs. Evolution vs. Antistasi

Yritin youtubesta tänään hakea jotain pätkää joka avaisi tätä, mutta en löytänyt mitään.
Antistasi on sissisodankäyntiä, alotellaan about tyhjin käsin yhtä tai kahta armeijaa vastaan. Muistelisin että noi kaks muuta olis enemmän blue vs red.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
No joo toi domination ei oo mikään nopee peli. Nyt kun escape alkaa jo kyllästyttää, niin mitä pelityyppejä tai missioneita suosittelisitte hostaamaan pienelle porukalle nopeaan peluun. Dynamic Recon Opsilla en oikein saa mitään hyviä tapahtumia aikaiseksi.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
No joo toi domination ei oo mikään nopee peli. Nyt kun escape alkaa jo kyllästyttää, niin mitä pelityyppejä tai missioneita suosittelisitte hostaamaan pienelle porukalle nopeaan peluun. Dynamic Recon Opsilla en oikein saa mitään hyviä tapahtumia aikaiseksi.
TRGM2 kandee kokeilla
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
344
No joo toi domination ei oo mikään nopee peli. Nyt kun escape alkaa jo kyllästyttää, niin mitä pelityyppejä tai missioneita suosittelisitte hostaamaan pienelle porukalle nopeaan peluun. Dynamic Recon Opsilla en oikein saa mitään hyviä tapahtumia aikaiseksi.
KP Liberation on ollut pitkään oma suosikkini. Helppo säätää asetukset eri kokoisille porukoille. Koko kartta on vihujen hallussa ja alueet pitää vallata yksi kerrallaan. Omia baseja voi rakennella pitkin karttaa ja valloitetuista alueista valuu resursseja tukikohtaan, josta voi sitten avata kovempaa härveliä tai vaikka AI sotilaita apuun. Vaikka koko keissi kestää tolkuttoman kauan, niin nopeasti voi käydä hakee yhden tai kaksi aluetta illan aikana, jatkaa sitten seuraavalla kerralla samasta tilanteesta. Kaverit voi hypätä mukaan millon huvittaa, niin pitkäksi aikaa kun huvittaa. Yksinkin tätä pystyy pelaa vaikka tunnelma kyllä ikävästä lässähtää. Jos joku laittaa tästä servun tulille, niin tulen mielelläni mukaan, varsinkin Vietnamiin. Tai jos tarpeeksi kiinnostusta löytyy niin voin jakaa oman servun.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
KP Liberation on ollut pitkään oma suosikkini. Helppo säätää asetukset eri kokoisille porukoille. Koko kartta on vihujen hallussa ja alueet pitää vallata yksi kerrallaan. Omia baseja voi rakennella pitkin karttaa ja valloitetuista alueista valuu resursseja tukikohtaan, josta voi sitten avata kovempaa härveliä tai vaikka AI sotilaita apuun. Vaikka koko keissi kestää tolkuttoman kauan, niin nopeasti voi käydä hakee yhden tai kaksi aluetta illan aikana, jatkaa sitten seuraavalla kerralla samasta tilanteesta. Kaverit voi hypätä mukaan millon huvittaa, niin pitkäksi aikaa kun huvittaa. Yksinkin tätä pystyy pelaa vaikka tunnelma kyllä ikävästä lässähtää. Jos joku laittaa tästä servun tulille, niin tulen mielelläni mukaan, varsinkin Vietnamiin. Tai jos tarpeeksi kiinnostusta löytyy niin voin jakaa oman servun.
@Niska tule vaan mukaan: Join the Arma.fi Discord Server!
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Nyt ois peliä, Server: Finnish Defences Forces, IP 86.115.21.52, salasna FIN2023
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Laitoin Azureen Arma3 dedi serverin pystyyn, Vanillana kaikki toimii mutta nyt aloin ihmetellä miten saisin modeja sinne. Suosituksen mukaisesti tein serveriä varten oman steam accountin. Eli miten mun kannattaa alkaa siirtämään modeja ja custom tehtäviä serverille? En oikein löytänyt kovin selkeitä ohjeita. Vai lataanko mä täyden steam clientin serverille ja alan sillä serverin steam accountilla valkkaamaan modeja samaan tapaan kuin pelikoneella teen? Linkki ois kiva.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Laitoin Azureen Arma3 dedi serverin pystyyn, Vanillana kaikki toimii mutta nyt aloin ihmetellä miten saisin modeja sinne. Suosituksen mukaisesti tein serveriä varten oman steam accountin. Eli miten mun kannattaa alkaa siirtämään modeja ja custom tehtäviä serverille? En oikein löytänyt kovin selkeitä ohjeita. Vai lataanko mä täyden steam clientin serverille ja alan sillä serverin steam accountilla valkkaamaan modeja samaan tapaan kuin pelikoneella teen? Linkki ois kiva.
Pääseeks tolla alkuun: Arma 3: Dedicated Server - Bohemia Interactive Community (bistudio.com)

Mitä muuten tulee Azuressa hintaa ajaa järkevillä resuilla tota vs joku valmis palveluntarjoajan kapistus?
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Ei, ton wikin mukaan rakensin onnistuneesti vanilla servun tänään mutta modeihin ja game difficulti settingseihin se ei ota kantaa.
Mulla pitäis olla jossakin varmuuskopio servun konffeista, mutta se oli ihan ton wikin pohjalta kasattu. Yritän penkoo tänään jos löydän filut jostain ja olisin yhtään kirjottanu kommenttia niihin
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Ei, ton wikin mukaan rakensin onnistuneesti vanilla servun tänään mutta modeihin ja game difficulti settingseihin se ei ota kantaa.
Mulla pitäis olla jossakin varmuuskopio servun konffeista, mutta se oli ihan ton wikin pohjalta kasattu. Yritän penkoo tänään jos löydän filut jostain ja olisin yhtään kirjottanu kommenttia niihin
Ilmeisesti tullu joskus siivottua jotakin, kun ei löytynyt muuta kuin password managerista liuta tunnuksia ja passuja dediservuun liittyen. Näköjään sille oli luotuna oma Steam-account, mutta ton puolen sä olitkin jo saanu toimimaan...
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Joo, kaikki toimii nyt muuten hyvin, mutta en saa kaikkia haluamiani .pbo tehtäviä serverille. Eli Windows dedi servulla mä käytän ensisijaisesti steamcmd.exeä modien lataamiseen ja se toimii kun kyseessä on modi. Tehtäviin tämä ei päde. Sitten mulla on oma pelikone joka toimii myös hostina, ja sieltä löytyy vain OSA tehtävistä .pbo:na. Olen etsinyt sekä user appdata arma3 mpcache hakemistoista, että sitten steamaps \ arma hakemistoista, mutta joitakin tehtäviä ei vaan ole pbo:na, vaikka pystyn hostaamaan niitä pelikoneella. Onks joku törmännyt tälläiseen? Onko joku parempi tapa viedä monipelitehtäviä servulle? Dedi servulla ei ole nyt asennettuna steam full clienttia.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Mitäs muita mappeja olikaan sitä meidän eurooppalaista metsää kuin Chernarus, Tanoa ja Livonia? Itse en diggaa aasialaisista hietikkö ympäristöistä, vaan pitää olla metsää. Jos niihin löytyis Domination tai Direct Action.
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Itse en diggaa aasialaisista hietikkö ympäristöistä,
Ööö, aasialainen hietikko? Eiköhön ne oo lähi-itää lähinnä.
Mut niitä on vaikka mitä, ainakin DayZ puolella, esim. aika uusi Rostov.
Eikös ne oo käytettävissä molempiin suuntin pitkälti.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Mitäs muita mappeja olikaan sitä meidän eurooppalaista metsää kuin Chernarus, Tanoa ja Livonia? Itse en diggaa aasialaisista hietikkö ympäristöistä, vaan pitää olla metsää. Jos niihin löytyis Domination tai Direct Action.
Tanoa ei taida olla ihan eurooppalaista maisemaa. Mutta tsekkaa vaikka VT7, Ruha, Hellanmaa, Suursaari nyt alkuun

ja jos ei saa olla 3rd party, niin Gaberta ja Weferlingen vois kai mieltää virallisiksi kun ne tulee CDLCssä ja kuvaavat keskistä Eurooppaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
No juu, mappeja onkin paljon mutta onko niihin mitään isompia tehtäviä jne, esim Domination on rajattu vain tiettyyn.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Tein pienen vertailun, että mitä kaikkee porukka pelaa nyt sunnuntaina eli servereiden määrä jossa on pelaajia per eri mission laji, tältä näytti;

Direct Action = 4
Domination = 17
Invade & Annex = 18
King of the Hill = 13
Warlords = 28
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
No juu, mappeja onkin paljon mutta onko niihin mitään isompia tehtäviä jne, esim Domination on rajattu vain tiettyyn.
Liberation ainakin on saatavilla CDLC-kartoille.

Mutta jos on mielessä joku tietty tehtävä, niin kandee ehkä kattoa että mille kaikille kartoille se on portattu. Noita isompia dynaamisia "tehtävägeneraattoreita" on aika hyvin saatavilla suosituimmille kartoille.Muistelisin että me on pelattu VT7'lla ainakin jotakin Domination/Liberation/Antistasi/tms viritystä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 623

BIS ottanut kantaa, kun pelin sisältöä käytetään jatkuvasti "uutismateriaalina" sotauutisoinneissa. :(
Ei montakaan viikkoa kun muistaakseni ihan Ilta-Sanomissa oli kuva ukrainalaisista sotilaista kuljetusauton lavalla, mikä oli todennäköisesti tästä tai jostain muusta sotapelistä.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
No nyt kun olen saanut homman pyörimään ja meillä on squadissa about 5 aktiivista pelaajaa, niin aloin miettimään että mikä olisi sopivin pelityyppi meille ja mitä on tarjolla. Arman pelimaailma on aivan valtava ja sitä pelisisältöä on aivan tolkuton määrä. Eli omat kokemukset ovat seuraavat;

Escape
Tästä lähdin liikkeelle ja olihan se alussa hauskaa, varsinkin kun pelikenttä on aika dynaaminen ja koko mappi elää koko ajan. Escape on kuitenkin jo niin nähty.

Domination
Teknisesti ehkä parhaiten toimiva mitä olen tähän menneessä nähnyt, mutta pelkä valloitus on vähän tylsä kun ne kaikki tehtävät on liian samanlaisia. Lisäksi vituttaa ne pakolliset satchel räjäytykset ja että kaikki ruudukot pitää tyhjentää.

Direct Action
Tämä on uusimpia pelityyppejä mitä kehutaan olevan FarCry tyyppisiä. Itse pelin sisältö on mielenkiintoisempaa kuin domissa, eli on hyvin erilaisia tehtäviä ja niitä suorittamalla saa lisää varusteluita. Tyytyisin tähän, mikäli siinä olisi Dominationin kyvykkyydet, nimittäin DAssa AI reqruiting on köyhempi sekä ruumiit häviää maasta liian nopeasti.

Liberation
Kokeilin tätä tänään, tuntuu teknisesti paljon haastavalta kuin Domination. En osaa, en saanut sessiota toimimaan ja jätin kesken. Harkitsen vielä, kannattaako tähän käyttää aikaa.

Warlords
Kokeilin, ei oikein kiinnosta miettiä mitään raha-asioita siinä, vaikuttaa hyvin epärealiselta lelulta.

Muista ei ole kokemusta. Esim. mikä ero on Annex&Invade ja Domination välillä? Entä mitä Antistasi tarkoittaa ylipäätänsä? Elikkäs mitä pelityyppiä suosittelisitte meidän squadille jossa dedikoitu serveri on käytössä, koko ajan päällä ja saatamme myös pelata eri aikaan samaa missiota. Eli sellainen hop-in-hop-off ajattelu.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Entä mitä Antistasi tarkoittaa ylipäätänsä?
Antistasia voi kai yleensa konffata aika vapaasti, mutta miten me on sitä pelattu niin saarella on sekä BLUFOR että OPFOR joukkoja ja sitten pelaajat aloittaa käytännössä tyhjin käsin potkimaan kumpaakin ***ttuun saarelta. Isketään johonkin pieneen outpostiin, lastataan irtilähtevät torrakot autoon ja karkuun ennen kuin QRF ehtii paikalle... Ja mitä enemmän vihollista ärsyttää niin sen isommin sieltä tulee runtua takaisin. Olen pitänyt tästä kovasti. Ja pelataan tommosella vastaavan kokoisella porukalla omalla dediservulla =)
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Mä tässä pohdin, että panostanko palvelimen SSD levyyn vs. HDD, jos pelaajia tulee olemaan vain muutama. Ollaan törmätty, että 4 gigalla ei pärjää, ja nyt näyttää siltä että vcpu coreja pitäisi olla 4 kahden sijaan. Mut toi levy olis kiva pitää HDD:na. Tiedän, että pelikoneella on helvetin iso merkitys ssd vs. hdd, mutta palvelin?
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Mä tässä pohdin, että panostanko palvelimen SSD levyyn vs. HDD, jos pelaajia tulee olemaan vain muutama. Ollaan törmätty, että 4 gigalla ei pärjää, ja nyt näyttää siltä että vcpu coreja pitäisi olla 4 kahden sijaan. Mut toi levy olis kiva pitää HDD:na. Tiedän, että pelikoneella on helvetin iso merkitys ssd vs. hdd, mutta palvelin?
Muistelisin että teillä on aika maltillinen modisetti, niin ehkä se puolijohdelevy ei ole ihan pakollinen. Meillä on *muistaakseni* servulla 10 gigaa muistia ja ssd, CPU-coreista en osaa sanoa (ei pysty varmistamaan, mulla on vain ylläpito-oikat enkä omista tota instanssia) Tuokin on saatu jossakin tehtävässä aivan polvilleen, mutta kuten sanottua meillä on ajossa kaikki CUPit, RHSt, 3CB, sun muuta. Mä jotenkin luulin että Arman serveri olis just yhtä huono käyttämään useampaa corea kuin itte pelikin.

Jos tehtävä tukee, niin headless clientilla vois saada siirrettyä sitä AI-joukkojen pyörittämisen kuormaa siirrettyä pois servulta ja vähän vapauttaa resuja sinne. Jos jaksaa säätää vaikka jonkun pelaajan koneelle, niin ton pyörittäminen modernilla PC'llä on niin triviaalia ettei vaikuta kenenkään pelikokemukseen negatiivisesti varsinkin kun Arma ei juuri niitä coreja kuormita.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
On se jännä et aika monelle joutuu selittää miten monipeliin serverille kannattaa joinia. Tyypit jotka ovat pelanneet armaa vuosia, yrittävät liittyä servulle pelin kautta jolloin mitään modi kontrollia ei ole. Olenkin neuvonut nyt varmaan jo 5 tyyppiä, että launcherista unloadaat kaikki sun modit ja annat serverin määritellä modit puolestasi. Monelle tää on ihan uutta vaikka pelitunteja on tuhansia....
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Etsitään 2-3 aktiivista pelaajaa antistasiin. Painottuu iltaisin klo 18 jälkeen. Meitä ei montaa ole, ja ryhmissä komennetaan myös AI:ta (tätä ei ole pakko tehdä jos ei halua). Liittykää tänne jos homma maistuu. Modeja joutuu lataamaan kun meillä on ne car packit käytössä.

 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Aloitettiin uusi Antistasi vähän hardcore meiningillä. Mulla pyörii dedi servu 24/7. Olisi ihanteelista löytää pari kolme pelaajaa jotka jaksaisi mätkiä kimpassa klo 21 alkaen arkisin kun saan lapsen nukkumaan. Arki illat painotteisesti siis. Discordista vaan "yannara." hakuun niin sielt löytyy. Viel plussaa olis jos osaa ja haluaa liidaa friendly AI.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 244
Viestejä
4 192 447
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom