Arkipäiväinen säästäminen eli penninvenytys eli sniiduilu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Niin eli tarkoitit kustannuksen olevan 130e/kk työntekijälle? Ok.

Kerrotko vielä miten verotuksessa vähennetty tuote, asia tai palvelu ei maksa yritykselle mitään. Odotan mielenkiinnolla, tahtoisin tehdä oman firman kanssa saman tempun.
Myönnän, nyt kävi itsellä ajatusvirhe. Mutta kustannus ei todellakaan ole edelleenkään työnantajalle sama, kuin se työntekijälle annettu etuus. Jos olisi, ei nuo ateriaedut olisi minkäänlainen etuus.

En ymmärrä mistä helvetistä revit että kustannus on työntekijälle 130e/kk. Niitä lounareita kun ei ole mikään pakko ottaa jos aikoo vedellä omilla eväillä. Jos taas joka tapauksessa on syömässä lounasravintolassa, se ei ole työntekijälle kustannus vaan säästö, kun ottamalla sen lounasedun päätät maksaa ruuastasi sen 7,8e sen 10,4e sijaan, tai kuukausitasolla 156e sen 208e sijaan.

Noissa aiemmissa viesteissä oli myös virheellisesti otettu verotusarvo 6,5e halvempien lounarien mukaan ja verrattu kalliimpiin lounashintoihin. Se ei olennaisesti muuta sitä faktaa että ateriaedun tarjoaminen työntekijälle on kannattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Se on se hinta jonka työntekijä lounaastaan viimekädessä maksaa. Se on työntekijän kustannus lounaasta ja lounarista vrt. ei käyttäisi sitä ollenkaan.

Kerrotko vielä että kuka sen 25 % maksaa kun se menee johonkin mystisiin vähennyksiin?
Osin työnantaja ja osin kaikki veronmaksajat, koska olennaisesti verojen keruu on nollasummapeli eri verolajien välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Siis jos töissä saa 2€/päivä syödä hyvää kotiruokaa niin paljon kuin napa vetää niin se on kallista??? Maksaisitko kuitenkin jossain lounasravintolassa samasta ruuasta vaikka 8€?
Tarkoitin, että jos ruokaan käyttää 2e päivä, niin mielummin sitten teen sen kotiruuan itse kuin että maksan jollekin muulle että tekee mulle. Kyllä mä ainakin henkilökohtaisesti ulkona syömisessä haluan jotain muuta kuin kotiruokaa, jota kuitenkin teen ja saan kotona niin paljon kun sielu sietää.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
En nyt just muista miten lounarit toimi, mut eikös se 25% vähennys ole ihan vain verovapaata tuloa työntekijälle?

Työnantaja ei taida saada siitä mitään vähennyksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Joo, kyllä siitä marginaalinen osa verotuksesta putoaa mutta nettovaikutus firmalle on sen verran pieni että voi sanoa sen maksavan sen 25 % lähes kokonaan. Ei niin, että se vaan katoaa johonkin vähennyksiin.
Harvoin kuulee yhteisöveroa kutsuttavan marginaaliseksi, mutta olkoon sitten niin.

En nyt just muista miten lounarit toimi, mut eikös se 25% vähennys ole ihan vain verovapaata tuloa työntekijälle?

Työnantaja ei taida saada siitä mitään vähennyksiä.
Tää lienee se miten se toimii, jos saat täyden ravintoedun, eli et itse maksa niistä lounareista työnantajalle senttiäkään, vaan ne vaan lisätään sun nykyisen palkan päälle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
Harvoin kuulee yhteisöveroa kutsuttavan marginaaliseksi, mutta olkoon sitten niin.



Tää lienee se miten se toimii, jos saat täyden ravintoedun, eli et itse maksa niistä lounareista työnantajalle senttiäkään, vaan ne vaan lisätään sun nykyisen palkan päälle.
Oletetaan lounarin hinnaksi kymppi.

Työnantaja maksaa lounarin koko hinnan luottokunnalle. Tämä on toki "verovähennyskelpoinen", eli kulua siinä missä kaikki muukin.

Jos työntekijä ei maksa lounarista mitään, hän saa kympin arvoisen lounarin, mutta maksaa normaalit verot yms kulut 7,5 eurosta.

Jos työntekijä maksaa lounarista työnantajalle tuon 7,5, hän saa tuon loppusumman verovapaasti.

Eikös se jotenkin näin mene?
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Mikä on "autoilun" synonyymi? "Vapaus."

Kuinka moni on valmis luopumaan vapaudesta? Aika moni on valmis luopumaan, mutta useimmat ei. Useimmat meistä ei haluaisi luopua vapaudestaan edes siinä tapauksessa, että julkinen liikenne toimisi täydellisesti eikä maksaisi paljon mitään, ja toihan on tietysti aika teoreettista.

... ja karsin kaikesta muusta mahdollisesta, mutta autosta en luovu. Jos se siihen menee ettei ole enää varaa autolla ajaa, niin sitten voi yhtä hyvin vaihtaa maata tai hiippakuntaa. Live free or die!
Minä myös ajattelen aivan samoin. Jos yksityisautoilun lopettamista haluavat tahot saavat yliotteen yhteiskunnasta, niin on aika vaihtaa maa johonkin toiseen. Pitää alkaa opettelemaan puolaa tai unkaria... noissa maissa ei tarvitse enää sukupuolen tutkijoita verovaroista elättää, eivätkä ne ole haalineet maata täyteen myös muitakin elätettäviä. Valtion on pakko rajusti leikata omia menojaan, tai koko valtio loppuu ennen pitkää omaan mahdottomuuteensa.

Itse sitä jo tekee itselleen kaiken suorittavan työn, koska työn hinta on noussut sellaiselle tasolle, että on pikku pakko tehdä näin. Sama koskee myös sen työn laatua, ostotyön laatu ei alkuunkaan pärjää itse tehdylle, joten sille itsetekemiselle ei ole enää edes vaihtoehtoa. Vähän se joskus väsyttää ja vituttaa, ja haluaisi joitakin ikäviä asioita hoitaa vain rahalla, mutta kun se ei enää oikein edes onnistu. No, onpahan elämässä ainakin sisältöä.

Ja itse tekemällä taas säästää rahaa, ja paljonkin.

T -.-
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Itse olen viime vuoden kesäkuusta lähtien maksanut käytännössä kaiken tuolla Norwegianin kortilla. Koen, että tuosta on ollut myös säästämisen suhteen pientä apua, kun Norskin appilla näkee helposti kulutetun luoton reaaliaikaisesti ja kuun päätteeksi saa aina loppulaskun kulutuksesta. Helppo verrata viime kuun kulutukseen. Ja tiliotteen saa toki excelmuotoisena ulos, jos sellainen kiinnostaisi. Itse en jaksa käyttää aikaani excelien pyörittelyyn, kun appilla näkee kuitenkin aina nykyhetkeen asti realisoituneen kulutuksen.

e. Vieläkin kuulee paljon tätä "käteistä käyttäessä huomaa rahan kulutuksen helpommin", mutta eipä sitä kumulatiivista kulutusta voisi juuri helpommin seurata, kun esim. Norskin kortin applikaation kautta.

Lisäksi tulee säästettyä lennoissa about 100e vuodessa, kun ostoista kertyy noita pisteitä ihan kivasti.
eiköhän saman saa sopivalla appsilla melkein kaikista korteista, ja tarvittaessa myös muista maksuista. ei siihen norwegiania tarvitse.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 233
eiköhän saman saa sopivalla appsilla melkein kaikista korteista, ja tarvittaessa myös muista maksuista. ei siihen norwegiania tarvitse.
Ei tosiaan tarvi. Norskilla olen vaan itse todennut toimivaksi, maksu menee aina luotolta, mikä tekee kulutuksen seuraamisen helpoksi. Lähtötilanne on aina se 3000e ja siitä sitten aletaan pudota alemmas kuun mittaan. En väitä että olisi ainoa tai edes paras, mutta harvinaisen toimiva systeemi.

Huonoista appseista tulee tosin ensimmäisenä mieleen amexin appi, joka on kaikinpuolin kamala käyttää.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 533
Työpaikkaruokailu on yllättävän hintavaa, allekirjoittaneella pyörii 6eur hujakoilla lounasedun kanssa/pvä, mutta tuostakin saa leikattua paljon pois jos tekee itse ruuat töihin.
Tätä tuli harrastettua pari vuotta, mutta lopulta annoin periksi kun lounassetelien kanssa tuo säästö ei nyt mikään ihan massiivinen ole. Kotona tulee syötyä niin yksitoikkoisesti, että on ihan kivaa vaihtelua syödä työpäivinä vaihtelevampaa ruokaa lounaalla.

Oma arkipäiväinen säästäminen koostuu lähinnä siitä, että budjetoin puolet nettotuloista sijoituksiin. Vaatteissa tulee pääsääntöisesti ostettua hyvälaatuista kamaa internetin alennusmyynneistä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 075
Aiemmin oli työpaikalla ja lounasravintolalla soppari että työntekijät pääsivät sinne hoitamaan kaikki syömingit työnantajan piikkiin, kunnes ravintolayrittäjä vaihtui ja nosti lounaiden hinnat 50% ja soppari lopetettiin. Ei ole tuon jälkeen tullut töissä syötyä kun kuukausikustannukset laskeskeli. Tukevampi aamupala ja päivällinen sitten töiden jälkeen on toiminut ihan hyvin.

Autoilussa on tullut sniiduiltua niin että maksimibonuksilla ja pelkällä liikennevakuutuksella mennään ja auto valittu sen mukaan ettei ole tarvinnut 4 vuoteen mitään muuta huoltoa kuin öljynvaihdot ja bensaakaan ei pahemmin kulu. Hankintahinta ei ollut halpa mutta pitkällä kaavalla laskien oli hyvinkin kannattavaa.

Kengät on tullut ostettua myös hyvin pitkän aikaa laadukkaina, samat kengät kestä yli 5 vuotta jatkuvaa käyttöä töissä, puvun kanssa ja mökillä kesät ja talvet + rahanarvoista aikaa säästyy kun ei tarvitse juosta kaupoissa etsimässä uusia vähänväliä.

Autoa korjailin joskus nuorempana itse, mutta ei enää kiinnosta tehdä edes niitä pienimpiä huoltoja omaa aikaa käyttäen kun voin tehdä saman ajan työtä mistä pidän ja kokonaisuudessa pääsen voitolle verrattuna tilanteeseen että tekisin itse halvemmalla.

Eikä oikeastaan tule melkein koskaan ostettua mitään mikä ei kestäisi käyttöä pitkän aikaa. Sukat on ollut poikkeus, mutta sen kohdan ajattelin korjata seuraavaksi: Men's Clothes | Quality and Organic eli jatkossa sukat elinikäisellä takuulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Itse näin tuoreena omakotitaloremontoijana on tullut sniiduiltua kaikessa remppatarvikkeissa.
Paljon on tullut käytettyä Vahinkovarastoa (kattopaneelit kolmeen makuuhuoneeseen puolella kaupan hinnasta), yhteen huoneeseen laminaatit Prisman jämävarastosta loppuerä 50e, toisen huoneen laminaatit Prisman tyhjennysmyynnistä kun meni remonttiosasto remonttiin, makuuhuoneen kaliit tapetit puoleen hintan Black Fridayna, takkahuoneen laminaatti Bygg Maxin avajaistajouksesta jne. Ylättävän paljon säästää kun ostaa varastoon kun sattuu pitämään silmät auki ja kyttää tarjouskia. Noissa oikeasti jo säästääkin verrattuna johonkin alennusjuuston perässä juoksemiseen. Ja mitään kauheita jämäeriä tai muuta ei olla ostettu, vaan sitä mitä on suunniteltukkin, mutta aina tilaisuuden tullen "kun halvalla saa".
Kohta onkin taas Black Friday ni voistaas jotain kytätä :p
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
361
Fiksuruoka-nettikauppa myy parasta ennen -päiväyksen ylittäneitä tuotteita ja ylijäämäruokaa alennetuin hinnoin.

Onko kukaan kokeillut? Fiksuruoka.fi
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
Itse kesälomalla kirpputoreja kierrelleenä totesin, että jos syystä tai toisesta joutuisi muuttamaan tyhjään kämppään, niin huonekalut ainakin olisi halvalla haalittu kirppareilta kokoon. Löytyy kaikkea mahdollista ja eivät paljoa maksa, vaikka ovat usein vielä umpipuuta eivätkä mitään iikkean huteria lastulevyviritelmiä.

Moni muu rompe siellä sitten onkin kehnolaatuista ja ylihinnoiteltua, mutta joskus tulee vastaa käyttämätöntä tavaraa kelpo hintaan. Käytettyjä hyväkuntoisia miesten vaatteita nyt harvemmin löytää, kun miehillä kait (minulla ainakin) on tapana käyttää vaatteet "loppuun", mutta joskus tulee vastaan trokarien ostamia loppuvarastoja uusia vaatteita. Taannoin löysin itselleni kirppikseltä käyttämättömiä Dressmannin kauluspaitoja vitosella. Alkuperäiset hinnat huiteli jossain 30-50 euron tienoolla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 233
Moni muu rompe siellä sitten onkin kehnolaatuista ja ylihinnoiteltua, mutta joskus tulee vastaa käyttämätöntä tavaraa kelpo hintaan. Käytettyjä hyväkuntoisia miesten vaatteita nyt harvemmin löytää, kun miehillä kait (minulla ainakin) on tapana käyttää vaatteet "loppuun", mutta joskus tulee vastaan trokarien ostamia loppuvarastoja uusia vaatteita. Taannoin löysin itselleni kirppikseltä käyttämättömiä Dressmannin kauluspaitoja vitosella. Alkuperäiset hinnat huiteli jossain 30-50 euron tienoolla.
Uffilta löytää miehillekin vaatteita loistavassa kunnossa, usein pitkälti lähes käyttämättömänä. Opiskeluaikoina tuli selailtua enemmän ja noita ajoilta on vieläkin muutama helmi käytössä (esim. Turon ajaton villakangastakki 15€, Salmonin tuulitakki/housut 4€ ja Dockersin nahkakengät 6€). Tulee vielä nykyäänkin käytyä jos matkalle sattuu, koska konsepti on selkeä ja laatu ihan kiitettävää. Kirppareista en niinkään välitä. Tavara on liian usein ihan luokatonta, tavaroissa ei ole mitään järjestystä vaan jokainen loossi on oma kokoelmansa ja hintoihin on laskettu jotain mystistä tunnearvoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Mitenkä tuollainen voi kannattaa, saako ne ruuat ilmaiseksi?
Samaa vastausta itse kaipaan. Ovatko dyykanneet roskiksista ja nyt myyvät eteenpäin vai mitä. Sivuilta ei todellakaan löydy vastauksia. UKK osiossa muka ei ole kysymystä itse aiheesta. Ja "Keitä me olemme" -sivulta löytyy vain epämääräiset sähköposti- ja puhelintiedot. Ainakin itsessäni aiheutti tosi hämäräperäisen homman fiiliksen. Selvästi pitäisi ilmoittaa mistä on kyse ja mistä ruuat tulevat, mutta ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Samaa vastausta itse kaipaan. Ovatko dyykanneet roskiksista ja nyt myyvät eteenpäin vai mitä. Sivuilta ei todellakaan löydy vastauksia. UKK osiossa muka ei ole kysymystä itse aiheesta. Ja "Keitä me olemme" -sivulta löytyy vain epämääräiset sähköposti- ja puhelintiedot. Ainakin itsessäni aiheutti tosi hämäräperäisen homman fiiliksen. Selvästi pitäisi ilmoittaa mistä on kyse ja mistä ruuat tulevat, mutta ei.
Etusivulla lukee että myymme poistoeriä yms?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Periaatteellisista syistä vinkki, joka saattaa päteä kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin, mutta ainakin omassa ”lähi-Prismassa” pullopalautuskuittia ei kannata antaa ruokaostoksien yhteydessä. Jos sulla on 50 euron ostokset ja annat viiden euron pullopalautuskuitin niin tämä vähennetään ostosten summasta ja saat bonukset 45 eurosta.

Itse kerään pienen pinon pullokuitteja ja talletan S-tilille, ruokaostokset ”erikseen” sitten. Kuten sanottu, periaatteellista. Säästän vuositasolla ehkä 5-10 euroa. :D

Jos joku laskee tämän täysin kannattamattomaksi, olen valmis toimimaan toisin. :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Periaatteellisista syistä vinkki, joka saattaa päteä kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin, mutta ainakin omassa ”lähi-Prismassa” pullopalautuskuittia ei kannata antaa ruokaostoksien yhteydessä. Jos sulla on 50 euron ostokset ja annat viiden euron pullopalautuskuitin niin tämä vähennetään ostosten summasta ja saat bonukset 45 eurosta.

Itse kerään pienen pinon pullokuitteja ja talletan S-tilille, ruokaostokset ”erikseen” sitten. Kuten sanottu, periaatteellista. Säästän vuositasolla ehkä 5-10 euroa. :D

Jos joku laskee tämän täysin kannattamattomaksi, olen valmis toimimaan toisin. :p
Ei tuo ole ollenkaan pölhöintä, mitä voi tehdä eikä ainakaan mene miinukselle kuten moni periaatteellisen saituuden muoto.

Vaivakaan ei ole suuri, jos homman osaa hoitaa ketterästi. Enemmänhän se on siitä kiinni, miten pullonpalautukset ylipäänsä järjestää. Jos käytät paljon panttipakkauksia, hyöty on todennäköisesti suurempi kuin 5-10 euroa. Hyöty on tietysti sitä suurempi, mitä enemmän on keskitettyä ass-poonus-asiointia. Vähän yksinäisen Lidliä suosivan köyhän ruokaostoksia vs. lähes kaikki perheen ruokaostot, tavaratalo-ostoja Prismasta, lämmitysöljyt, vakuutuksia, puhelinliittymiä ym. on ihan eri tilanne. Jollain taloudella voi olla normaali bonusmäärä 1% pienistä ostoksista, toisella taas aina 4-5%. Mitään laskematta jälkimmäisessä tapauksessa hyöty on ihan todellinen.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Periaatteellisista syistä vinkki, joka saattaa päteä kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin, mutta ainakin omassa ”lähi-Prismassa” pullopalautuskuittia ei kannata antaa ruokaostoksien yhteydessä. Jos sulla on 50 euron ostokset ja annat viiden euron pullopalautuskuitin niin tämä vähennetään ostosten summasta ja saat bonukset 45 eurosta.

Itse kerään pienen pinon pullokuitteja ja talletan S-tilille, ruokaostokset ”erikseen” sitten. Kuten sanottu, periaatteellista. Säästän vuositasolla ehkä 5-10 euroa. :D

Jos joku laskee tämän täysin kannattamattomaksi, olen valmis toimimaan toisin. :p
Sama vinkki pätee myös Keskon kauppoihin.

Niin ja isoista kaupoista pullorahat saa myös infosta ;)
Ei tarvi jonottaa kassalle eikä selittää et haluan tän erikseen :geek:
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Muistat vaan olla tarkkana ettei ole kohta tuholaistorjujan tilaaminen edessä.
Talvella pakkasaikana parveke/muu ulkotila auttanee vähäsen. Laittaa sen huonekalun viikoksi ulos tammikuussa niin jo alkaa tuholaiset kuolla.

Mutta joo, tarkkana saa olla
T: itsekin kerrostaloasuja
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Taannoin löysin itselleni kirppikseltä käyttämättömiä Dressmannin kauluspaitoja vitosella. Alkuperäiset hinnat huiteli jossain 30-50 euron tienoolla.
Olivat siis kaupan muoveissa nuppineulat yms. edelleen paikoillaan? Vai myyjän mukaan ”käyttämättömiä”?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
Olivat siis kaupan muoveissa nuppineulat yms. edelleen paikoillaan? Vai myyjän mukaan ”käyttämättömiä”?
Nuppineulat, hintalaput ym. pahvit mitä noissa nyt roikkuu oli paikallaan. Osa oli ilmeisesti tilankäyttösyistä purettu muoveista ja laitettu henkarilla rekkiin roikkumaan, osa oli hyllyn päällä muoveissa.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 266
Arkipäiväinen säästäminen tai jonkinlainen penninvenytys on ihan mielenkiintoinen aihe, mutta kuten ketjussa onkin ilmaistu niin venytyksestä on hyötyä vain silloin kun kokonaisvaltainen talouden hallinta on kunnossa. Maitotölkkien hintavertailusta saatava hyöty kaatuu nopeasti jos ei viitsi kilpailuttaa asuntolainansa marginaalia, sähköä, vakuutuksia, puhelin- ja nettiliittymiä sekä muita suurempia kulueriä.

Nyt tuoreen asuntolainan ottaneena tuli tehtyä aika tarkkoja laskelmia talouden budjetista ja samalla päätettiin automatisoida talousjutut.

Alkuun seurattiin pari kuukautta talouden tuloja ja menoja Pankkiasiat.fi sivuston budjettilaskurin avulla. Sen avulla pääsi aika hyvin kärryille et mihin ne rahat menee ja löydettiin paikkoja joissa pystyi kiristämään.

Sen avulla sai laskettua aika tarkkaan (tietenkin myös vähän yläkanttiin) paljonko rahaa menee vastikkeisiin, sähköön, veteen, vakuutuksiin, ruokaan, liittymiin jne kuukaudessa. Asuntolainan hankkimisen yhteydessä siirryttiin Osuuspankin asiakkaiksi ja Osuuspankissa voi olla ilmaisia käyttötilejä niin paljon kuin haluaa, ja nyt meillä on useampi yhteinen taloustili. Molemmilta menee palkkapäivänä yhdelle tilille automaattiveloituksena tietty summa sähköä/vastiketta/lyhennystä/vesimaksua/jne varten ja näiden maksut menevät automaattisesti e-laskuna tai toistuvana veloituksena. S-Pankissa meillä on yhteinen "ruokatili" ja sinne menee molemmilta tietty summa kuukauden ruokaostoja varten. Samalla tavalla molemmilta menee X summa toistuva veloituksena Bank Norwegianin säästötilille, jonne kerätään puskuria korkojen nousun varalla. Molemmilla on vielä omat säästötilit ja/tai rahastosijoitukset jonne rahat myös siirtyvät automaattisesti.

Tällä tavalla kaikki raha mitä jää käyttötilille on rahaa jonka voi surutta tuhlata kun kaikki "kiinteät kulut" hoituvat muilta tileiltä. Kun lähes kaikki veloitukset ovat toistuvia veloituksia tai E-laskuja niin verkkopankissa ei tarvitse kovinkaan usein käydä ja voi luottaa kaiken menevän automaattisesti.

Ainakin itselläni toimii tälläinen vähän pakotettu budjetointi ja säästäminen. Nyt tulee myös tarkemmin mietittyä lounasravintoloissa käymistä ja muihin pieniin juttuihin tuhlaamista kun nuo ovat budjetissa täysin turhia kulueriä ja kun käyttötilillä ei ole kerralla kuin muutamia satasia. Vähentää myös jonkun verran stressaamista kun kaikki on valmiiksi budjetoitu ja riittää kun kerran vuodessa käyttää viikonlopun vuosibudjetin suunnitteluun ja samalla voi vaikka kilpailuttaa lainansa, vakuutukset ja muut sopimukset.

Tarkan budjetin luominen voi olla vähän hankalaa epäsäännöllisillä tuloilla, mutta eiköhän lähes kaikki pysty arvioimaan menonsa suhteellisen hyvällä tarkkuudella.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
342
Yllä oli paljon työruokailusta, omakohtaisesti voin sanoa että en syö päivisin töissä mitään, eipä mene euroa työpaikka ruokailuun. Paras tapa säästää ruoassa on kerätä marjat, sienet ynm metsästä, oma kasvimaa on tietenkin hyvä olla, jos on vain mahdollista. Pieni säästön paikka kaupassa on ettei osta koskaan muovipussia ja samalla säästää luontoa.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Ja tarvitaan samaan jätemäärään 3kpl :D Jos nyt ei jotain höyheniä vaan roskiin kantele.
En tiedä mitä sä roskiin laitat, mutta mulla ei ole tullut tilavuusrajaa kummallisempaa vastaan linkkaamassani tuotteessa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
En tiedä mitä sä roskiin laitat, mutta mulla ei ole tullut tilavuusrajaa kummallisempaa vastaan linkkaamassani tuotteessa.
Hyvä jos joillekin toimii, itselleni ei ainakaan. Kerran käytin muutaman tuollaisen, ja olivat niin ohuita että ei vakuuttanut.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Polttoaineen hinnan etsiminen minuutissa, eivät nämä tosin aina huoltoasemalla paikkaansa pidä:
1) www.polttoaine.net
Voit valita kaupungin/seudun, sortata polttoaineen ja tallentaa linkin sitten

2) Waze -navigaattori kännykässä. Asetuksiin haluamasi polttoaine ja halutessasi bensa-asemaketju, sitten voit hakea halvinta polttoainetta, myös reitin varrelta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Kokeilen noita jos aion vetää tyhjän tankin täyteen tai pidemmällä reissulla pitää miettiä tankkaus/taukopaikka. Joo, en aja kymmeniä kilsoja, mutta lähistön muutamat vakioasemat tarkistan aina kun jaksan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 075
Nyt tuli sniiduiltua kun näki äsken dressmannin lopetusmyynnin turun länsikeskusksen citymarketin rakennuksessa. 5 laatikkoa miesten bokseripakkauksia(5kpl laatikossa) 10€. Ei tarvitse niihinkään rahaa laittaa taas kymmeneen vuoteen. Vartin lisä kauppareissuun säästi aika läjän euroja :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
Yllä oli paljon työruokailusta, omakohtaisesti voin sanoa että en syö päivisin töissä mitään, eipä mene euroa työpaikka ruokailuun. Paras tapa säästää ruoassa on kerätä marjat, sienet ynm metsästä, oma kasvimaa on tietenkin hyvä olla, jos on vain mahdollista. Pieni säästön paikka kaupassa on ettei osta koskaan muovipussia ja samalla säästää luontoa.
Itse kyllä syön, mutta eväitä ja sillä säästä paljon. Vuodessa on ~220 työpäivää ja jos joka päivä syö lounaan ulkona, niin tekee vuodessa aika muikean summan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 539
Polttoaineen hinnan etsiminen minuutissa, eivät nämä tosin aina huoltoasemalla paikkaansa pidä:
1) www.polttoaine.net
Voit valita kaupungin/seudun, sortata polttoaineen ja tallentaa linkin sitten

2) Waze -navigaattori kännykässä. Asetuksiin haluamasi polttoaine ja halutessasi bensa-asemaketju, sitten voit hakea halvinta polttoainetta, myös reitin varrelta.
Tosta tankkaamisestka saan aina varman riidan kun huonon laskutaidon omaaville kerron tankkaavani abc:lla koska se on ehdottomasti edullisin.. :D

Näissäkin on tietty kaupunkikohtaisia eroja mutta omien ajojen varrella olevista asemista abc tulee reippaasti halvimmaksi. Syynä on kaikkien vihaamat äss boonukset. Lähin lähikauppa on sale, lähimmät marketit s-market ja k-market (joista k-market on niin paljon kalliimpi etten osta sieltä kuin tuoretta kalaa ja joitain tarjouksia) ja lähin hypermarket on prisma. Näillä ostoksilla (ja varsinkin tankkausten avittamana) mennään sinne 5% bonuksiin joka kuukausi. Lidl on pidemmällä ja liikkeen huonompi valikoima aiheuttaa sen ettei kannata lähteä. Lisäksi tutkittu hintaero on prismaan mitätön joten ei kannata käydä.

Em. syistä abc tulee ehdottomaksi halvimmaksi, hintaero kilpailijoihin on keskimäärin 2,5-3senttiä/l ja kun viisi senttiä tulee takaisin on halvin. Nämä siis omilla reiteillä, en sano että koskee kaikkia.

Aikaisemmin se tankkausbonus oli 5% mutta tippui senteiksi/litra. Samalla kyllä monella abc asemalla hinta hieman laski joten ei toi tankkausbonuksen muutos pelkkää miinusta ollut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
755
Jos s-ryhmän kaupoissa käy, kannattaa maksaa s-debitillä. Saa 0,5% takaisin, bonuksen päälle. Itse, jos ostan esim. tuoremehua lantraan sitä n. 10% vedellä. Saa hieman jatkettua purkin käyttöikää ja tulee lightiä. No, omaan makuun yleensä myös parempaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Hyvä jos joillekin toimii, itselleni ei ainakaan. Kerran käytin muutaman tuollaisen, ja olivat niin ohuita että ei vakuuttanut.
Olen Lidlistä ostanut valkoisia roskapusseja ja ne ovat mielestäni s marketin vastaavia parempia. Rulla vie myös huomattavasti vähemmän tilaa kun epämääräinen mytty kaupan muovikasseja. Lisäksi jos ostaa jotain hieman kun terävää (leikkelepaketti tms) niin monesti ostokset jo viiltää muovikassi rikki joten ei niitä voi kuitenkaan käyttää riskapussina.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Itse, jos ostan esim. tuoremehua lantraan sitä n. 10% vedellä. Saa hieman jatkettua purkin käyttöikää ja tulee lightiä. No, omaan makuun yleensä myös parempaa.
Ne täysmehut tosiaan kannattaa lantrata niin, että 20% mehua ja loput vettä.

Halpaa limua saa niin, että tekee sodastreamilla vettä ja lantraa em. suhteella täysmehuun.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 539
Jos s-ryhmän kaupoissa käy, kannattaa maksaa s-debitillä. Saa 0,5% takaisin, bonuksen päälle. Itse, jos ostan esim. tuoremehua lantraan sitä n. 10% vedellä. Saa hieman jatkettua purkin käyttöikää ja tulee lightiä. No, omaan makuun yleensä myös parempaa.
Mielummin maksan Norskin visalla. Saan 1% cashbackiä joka tosin käytettävä norskin lentoihin mutta lennän yhtiöllä jokatapauksessa vähintään kerran vuodessa.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Mikä olisi hinta-laatu suhteelta hyvä appelsiinimehu?

Ainakin K-menu ja Pirkka on laihaa litkua. Joku GodMorgon on kuin täysin eri tuote hedelmälihoineen, mutta hintakin sitten kolminkertainen. Onko tässä välissä mitään sweet spot tuotetta?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
677
Mikä olisi hinta-laatu suhteelta hyvä appelsiinimehu?

Ainakin K-menu ja Pirkka on laihaa litkua. Joku GodMorgon on kuin täysin eri tuote hedelmälihoineen, mutta hintakin sitten kolminkertainen. Onko tässä välissä mitään sweet spot tuotetta?
Pirkalla on oma hedelmälihaa sisältävä appelsiinimehu, mikäli vaan kauppias on sitä ottanut myyntiin. K-ruoka.fi sivun mukaan hinta 1,79€/l (god morgon jotain 2,39€/l). Myös S-ketjulta löytyy vastaava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Olen Lidlistä ostanut valkoisia roskapusseja ja ne ovat mielestäni s marketin vastaavia parempia. Rulla vie myös huomattavasti vähemmän tilaa kun epämääräinen mytty kaupan muovikasseja. Lisäksi jos ostaa jotain hieman kun terävää (leikkelepaketti tms) niin monesti ostokset jo viiltää muovikassi rikki joten ei niitä voi kuitenkaan käyttää riskapussina.
OT: Roskapussien laatu on heikentynyt tässä suunnilleen vuoden alusta. Ne Lidlin valkoiset tai siis läpinäkyvät oli erittäin kestäviä paksuja pusseja, mutta eipä ole enää. Prismassa on sellaisia hajustettuja pusseja niin niille käynyt vastaava, missä niitä ikinä onkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 512
Viestejä
4 189 849
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom