Toivon, ettei ammuta ainakaan heti tämän kysymykseni kanssa. Tiedän, että täällä on muutkin kyselleet apuja muistien ostamiseen muttei ihan samaan skenaarioon. Olen kasaamassa Linux PC:tä seuraavista osista umpikoteloon. Kone on tulossa muuhun harrastuskäyttöön kuin pelaamiseen. Tietämystä uusista komponenteista on aika vähän kun olen käytellyt työhommiin 15 vuotta mäkkejä ja harrastanut Linuxia käytetyillä Delleillä. Nyt olen siirtymässä kokonaan Linux käyttäjäksi ja virtuaalikoneharrastamaan. Tarkoitus on käytellä konetta sen saman reilut 10 vuotta kuin olen mäkeilläkin pärjäillyt. Tarkoitus ei ole kellotella mutta myöhemmin on ajatuksena lisätä kaksi muistikampaa ja asennella lisäkorteilla tuoreempia liitäntöjä.
MSI MEG X570 Unify
Ryzen 7 3700x
RX570, Fractal Design ion+ 660P -poweri ja Define R6 -koppa (tarjouksia on tullut seurattua )
32 gigaa (2x16 kammoilla) 3600 cl16 -muistia. Mutta mitä? Mieluummin ilman valoja ellei niitä pysty jotenkin sammuttamaan ilman windowsia
Kysymys 1: Nyt kiikarissa Crucial Ballistick (BL2K16G36C16U4B) yhtenä vaihtoehtona mutta onko se yhteensopiva tämän emon kanssa?
Kysymys 2: Suomessa on huono saatavuus, mutta Saksan Amazonissa olisi varastossa? Eli mistä ostaisit itse?
Eli pelikäyttö ei tässä ole oleellista, eikä kellottaminen. Pitkää käyttöikää ollaan hakemassa ja vakaata suorittamista.
Kiitos.
juhapetri
MSI MEG X570 Unify
Ryzen 7 3700x
RX570, Fractal Design ion+ 660P -poweri ja Define R6 -koppa (tarjouksia on tullut seurattua )
32 gigaa (2x16 kammoilla) 3600 cl16 -muistia. Mutta mitä? Mieluummin ilman valoja ellei niitä pysty jotenkin sammuttamaan ilman windowsia
Kysymys 1: Nyt kiikarissa Crucial Ballistick (BL2K16G36C16U4B) yhtenä vaihtoehtona mutta onko se yhteensopiva tämän emon kanssa?
Kysymys 2: Suomessa on huono saatavuus, mutta Saksan Amazonissa olisi varastossa? Eli mistä ostaisit itse?
Eli pelikäyttö ei tässä ole oleellista, eikä kellottaminen. Pitkää käyttöikää ollaan hakemassa ja vakaata suorittamista.
Kiitos.
juhapetri