Applen M-piirilliset Macbookit

Mitä vähä redditiä selailin, nii nimenomaan ton jälkee on noita ongelmia ilmennyt.
Jep, saman olen itsekin lukenut. Ratkaisua ei vain ole silmään sattunut, eikä sitä taida ollakaan. On vaan kyllä ihme juttu, että tuollaista ei korjata. Tai sitten väki enimmäkseen käyttää näitä vain suoraan puhekomennoilla...

Itsellä on HomePod stereopari. Ei ole ollut ongelmia. Kannattaa tarkistaa WIFI jutut eli ne pitäisi olla samassa SSID (langattoman verkon nimi). Sitten jos tuossa SSID on useita kanavia 2.4GHz ja 5GHz niin tarkistaa, että molemmat ovat samassa kanava-alueessa. Ei siis niin, että toinen HomePod on 2.4GHz ja toinen 5GHz.

Stereoparin pystyy luomaan vain jos HomePodit on samassa huoneessa. Voi tarkistaa, ettei toinen HomePod ole siirtynyt vahingossa toiseen huoneeseen. Valitsee Home sovelluksesta HomePod stereoparin --> speakers --> tarkistaa molempien HomePodien huoneen.

EDIT: Kannattaa tarkistaa WIFI laitteen lokeista, että pysyyhän HomePodit koko ajan verkossa.

Viimeksi muokattu:
Itsellä on HomePod stereopari. Ei ole ollut ongelmia.
Eli minkä Macin kautta toisto toimii ongelmitta sinulla?

Kannattaa tarkistaa WIFI jutut eli ne pitäisi olla samassa SSID (langattoman verkon nimi). Sitten jos tuossa SSID on useita kanavia 2.4GHz ja 5GHz niin tarkistaa, että molemmat ovat samassa kanava-alueessa. Ei siis niin, että toinen HomePod on 2.4GHz ja toinen 5GHz.
Voi kuule, olen kokeillut kaikkea paitsi lekaa tähän mennessä. Tottakai ovat samassa verkossa. Reitittimessä on automaattinen 2.4GHz/5GHz päällä mutta olen myös tuota kautta pakottanut kokeeksi HomePodit 5GHz:lle mutta ei tuolla ollut sanottavampaa vaikutusta. Nyt ovat taas automaatilla ja näyttävät juuri tällä hetkellä kaikki olevan 2.4GHz:lla. Sinänsä tuolla onko ne edes molemmat samalla taajuudella, ei kyllä ole käytännön merkitystä, ne itsenäisesti toimivat aina olivat miten tahansa, ja silloin, kun haluavat Macin kautta toimia niin toimivat millä tahansa taajuudella sattuvat olemaan.

Stereoparin pystyy luomaan vain jos HomePodit on samassa huoneessa. Voi tarkistaa, ettei toinen HomePod ole siirtynyt vahingossa toiseen huoneeseen. Valitsee Home sovelluksesta HomePod stereoparin --> speakers --> tarkistaa molempien HomePodien huoneen.

Mites luulet, että olen ne saanut stereopariksi edes tehtyä...? ;)
En tarvitse tässä mitään RTFM-neuvoja, tiedän kyllä mitä olen tekemässä mutta homma ei nyt vain toimi, kuten aika moni näyttää tästä maailmalla valittelevan.
Kaiken lisäksi nuo HomePodit toimii Koti-apissa koko ajan, eli nuo ei tipu verkosta tai jumi varsinaisesti, ainoastaan toisto Macin kautta ei toimi. Eikä nuo todellakaan valittele mitään "ei vastausta" missään vaiheessa, vaan ovat Koti-apin ja reitittimen logien mukaan ylhäällä.

EDIT: Kannattaa tarkistaa WIFI laitteen lokeista, että pysyyhän HomePodit koko ajan verkossa.
Kyllä pysyy. Ja kuten sanoin niin ne puhekomennoilla, siis sen oman HomePodOS:n kautta suoraan, toimivat AINA stereona täysin oikein silloinkin, kun Macin kautta ei pelaa! Lisäksi Macin kautta toistaessa molempiin kyllä se valo päällä syttyy merkiksi vaikka ne toimii miten sattuu, ja mikä hauskinta Koti-apin kautta, kun käy tekemässä vaikka sitä "kling kling" testiä, jolla voi kokeilla kumpi on oikea ja vasen kaiutin niin molemmista toistuu silloin vaikka muuten toisto ei kunnolla toimikaan Macin kautta.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
289 209
Jäsenet
79 611
Uusin jäsen
Samsung20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom