Apple vs. Android väittely-/vertailu-/vääntöketju

Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 546
Toki sen oman musiikin saa edelleen iPhoneen. Eikä tarvitse olla iTunes Storesta ostettua musiikkia. Jotain vanhoja levyjä löytyy ripattuna vielä koneelta ja myös sieltä iPhonesta. Pääasiassa kyllä suoratoistopalveluista löytyy nykyään kaikki tarvittavat biisit.

Rootilla voit asentaa teemat kaikkiin appeihin, editoin tuon aikaisemman viestin.
Olisi oikeasti hauska tietää jotain maailmanlaajuista faktaa, kuinka moni roottailee/jailbreikkaa luurinsa. Veikkaan, että todella marginaalitouhua. Mielestäni ihan järjetöntä, koska se sotii sitä helppokäyttöisyyden ideologiaa vastaan. Älypuhelin on se arkea helpottava työkalu, jonka pitäisi mielestäni toimia ihan suoraan kaikissa sille tarkoitetuissa asioissa. Tuolta muista tän foorumin topiceista lukenut esimerkiksi, kuinka porukka ei viitsi/(tai ei toimi?) käyttää pankkisovelluksia rootatulla luurilla.. Pankkisovelluksetkin yksi älypuhelinajan parhaita keksintöjä arjen helpottamiseksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Haluaisin soittaa sitä musiikkia mitä olen vuosien varrella kerännyt. Mihin kansioon se pitää siirtää, jotta siri sitä soittaisi?
Tai miten tuolla ylipäätänsä pystyy soittamaan omaa musiikkia. MP3 tai FLAC.
Musiikin saa kyllä iTunesin/Apple musicin kirjastoon lisättyä. Omakohtaista kokemusta ei ole siitä, mitä tiedostomuotoa tulee käyttää. Siri taas ymmärtää kyllä, jos sanot "toista musiikkia kirjastosta".
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
954
Tuosta iosin youtube sovelluksesta olen kyllä samaa mieltä Technarchyn kanssa. Ihan onneton tekele. Automaattinen kuvan resoluution valinta on täysin idioottimainen ratkaisu jo itsessään, mutta koska se ei toimi ja sitä ei saa pois päältä, se on vielä huonompi.

Joka kerta saa manuaalisesti valita oikean laadun itse monta kertaa ja kelata takaisin alkuun, koska videota on ehtinyt pyöriä suttuna jo se 15 sekuntia.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 546
Musiikin saa kyllä iTunesin/Apple musicin kirjastoon lisättyä. Omakohtaista kokemusta ei ole siitä, mitä tiedostomuotoa tulee käyttää. Siri taas ymmärtää kyllä, jos sanot "toista musiikkia kirjastosta".
Ainakin mulla iTunes rippasi omat CD-levyni automaattisesti AAC-muotoon, mikä on kyllä parempi kuin MP3. Flacille jää nimellisesti laadussa, mutta hädin tuskin kuulee edes eroa studiotason monitoreilla. Flac tuntuu hieman ilmavammalta, mutta vain hieman tai sitten en ole vain kultakorva. :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Näkeekö jostain listaa noista komennoista? Se tuntuu olevan tosi tarkkaa mitä sanamuotoa käyttää.
kokeilin ”toista (esittäjä)” niin alkoi sekoituksella toistamaan ko. Esittäjän kappaleita. Jos sanoo ”toista (esittäjä) (albumi)” niin toistaa ko. Albumin 1 raidasta eteenpäin. ”Toista (esittäjä) (kappaleen nimi)” alkoi toistaa ko. Kappaletta, ei tarvinnut olla kirjastossa tuolla komennolla.

heikohkosti kyllä sai tuolla haettua englanninkielisiä kappaleita. Rallienglanti tai sitten luulee että puhun suomea. (Tavallaan niinhän sen kuuluukin?)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 541
Nykyään olen töissä tietokonehuollossa jossa saa sitten tehdä niille androideille tehdasasetusten palautuksia kun menevät jumiin. Ei ole yhtään iphonea tullut korjattavaksi..
Onko tämä juuri sellainen yritys että sinne tuodaan android puhelin missä on ongelma ja te teette siihen tehdasasetuksien palautuksen ja lähetätte asiakkeelle takaisin laskun kera, mutta itse ongelma on vieläkin luurissa?

Jos iphone tulisikin korjattavaksi niin saatteko sen korjattua?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Ainakin vielä muutama vuosi sitten jokainen iphone tuttu vahvisti että pakkasessa apple sammuu heti, kun samsungeilla otetaan kuvia koko hiihtoreissun ajan ilman mitään ongelmia. Onko tässä tapahtunut mitään kehitystä Applen laitteissa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 541
Ainakin vielä muutama vuosi sitten jokainen iphone tuttu vahvisti että pakkasessa apple sammuu heti, kun samsungeilla otetaan kuvia koko hiihtoreissun ajan ilman mitään ongelmia. Onko tässä tapahtunut mitään kehitystä Applen laitteissa?
Tuskin hirveitä muutoksia on tapahtunut. Noi iphonen akut nyt lahoaa muutenkin muita nopeammin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
949
Ainakin vielä muutama vuosi sitten jokainen iphone tuttu vahvisti että pakkasessa apple sammuu heti, kun samsungeilla otetaan kuvia koko hiihtoreissun ajan ilman mitään ongelmia. Onko tässä tapahtunut mitään kehitystä Applen laitteissa?
Tätäkö kerrotaan nyt sitten ikuisesti totuutena? Itsellä IPhone 6 alkuperäinen akku pudotteli varausta pakkasessa. Ei tosin heti, mutta 8h luontokuvaus reissun aikana hyytyi akku (ei ollut täysi lähdettäessä). Paskinta oli, että olin eksynyt suunnasta kun yritin oikaista jäätyneen suon yli ja yritin mapsin avulla navigoida tielle. IPhone SE ja IPhone 8:n kanssa ei ollut mitään ongelmia kovassakaan pakkasessa. 11 Prosta liian aikaista sanoa.

Mutta niin se hyytyi myös HTC ja Samsung käytössäni pakkasessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Haluaisin soittaa sitä musiikkia mitä olen vuosien varrella kerännyt. Mihin kansioon se pitää siirtää, jotta siri sitä soittaisi?
Tai miten tuolla ylipäätänsä pystyy soittamaan omaa musiikkia. MP3 tai FLAC.
Tuohon nyt pakko kommentoida että ei taida myöskään DSD fileet soida ipaskeen puolella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
179
Liäksi yksi todella ärsyttävä piirre on youtube videoiden katselussa, kun se tyrkyttää joka kerta 360p kuvanlaatua automaattiasetuksella ja se ei muista tallennettua asetusta vaan kuvan laadun joutuu joka kerta muuttamaan 720p, joka näyttää olevan maksimi mitä tuolla voi toistaa. Ainakaan ei ole tullut vielä vastaan yhtään 1080p laatua valittavaksi.
Myös usein 720p laadun valinta saa videon jumittumaan ja ainut keino päästä eteenpäin on päivittää sivu ja katsoa se 360p laadulla. Ja tietty ei ole chromecast ominaisuutta...
Mistä tuon saa Androidilla valittua niin että pysyisi aina tuossa 1080p tarkkuudessa? Itselläni tekee juuri tuota samaa että tarkkuus vaihtuu automaatille, kun käynnistän YouTube apin uudelleen.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Onko tämä juuri sellainen yritys että sinne tuodaan android puhelin missä on ongelma ja te teette siihen tehdasasetuksien palautuksen ja lähetätte asiakkeelle takaisin laskun kera, mutta itse ongelma on vieläkin luurissa?

Jos iphone tulisikin korjattavaksi niin saatteko sen korjattua?
Ei ole. Korjataan tietokoneita, mutta välillä tulee asiakas jumissa olevan androidin kanssa ja siihen tehdään puoli-ilmaiseksi tehdasasetusten palautus kun muuta ei osata/haluta tehdä. Jos se ei auta niin asiakas vie sen oikeaan huoltoon. Pointti oli se että ei ole kukaan tullut valittamaan iphonen toimimattomuutta ja andoroideja on tullut kymmeniä. Ja ei täällä ole pahemmin Applen tietokoneitakaan näkynyt..
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Ainakin vielä muutama vuosi sitten jokainen iphone tuttu vahvisti että pakkasessa apple sammuu heti, kun samsungeilla otetaan kuvia koko hiihtoreissun ajan ilman mitään ongelmia. Onko tässä tapahtunut mitään kehitystä Applen laitteissa?
On tapahtunut kehitystä. Ei ole Xs maxin kanssa ollut mitään ongelmia koko viime talvena.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 541
Ei ole. Korjataan tietokoneita, mutta välillä tulee asiakas jumissa olevan androidin kanssa ja siihen tehdään puoli-ilmaiseksi tehdasasetusten palautus kun muuta ei osata/haluta tehdä. Jos se ei auta niin asiakas vie sen oikeaan huoltoon. Pointti oli se että ei ole kukaan tullut valittamaan iphonen toimimattomuutta ja andoroideja on tullut kymmeniä. Ja ei täällä ole pahemmin Applen tietokoneitakaan näkynyt..
Niin niin eli puhelinhuoltoa ei niin sanotusti ole.

No vaikka siellä ei ole applen tuotteita näkynyt niin kyllä niissäkin ongelmia on liiaksi kuten muillakin merkeillä. En usko että ihmiset keksimällä keksivät valheita mitä nettiin ongelmista kirjoittelevat iphoneista tai applen tietokoneista. Ehkä niitä ongelmia voi olla vähemmän kuin windows koneissa.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
551
Ei ole. Korjataan tietokoneita, mutta välillä tulee asiakas jumissa olevan androidin kanssa ja siihen tehdään puoli-ilmaiseksi tehdasasetusten palautus kun muuta ei osata/haluta tehdä. Jos se ei auta niin asiakas vie sen oikeaan huoltoon. Pointti oli se että ei ole kukaan tullut valittamaan iphonen toimimattomuutta ja andoroideja on tullut kymmeniä. Ja ei täällä ole pahemmin Applen tietokoneitakaan näkynyt..
Totuus on kyllä jotain ihan muuta, kuin se, etteikö apple olisi ihan yhtä ongelmainen, kuin kaikki muutkin laitteet. Tervemenoa katsomaan vaikka hopeisen omenan foorumia. Äkkiä katsoin, mac-puolella, ongelmat osiossa, yli 18000 viestiketjua, joka on enemmän, kuin kaikki muut aulueen aiheet yhteensä. Kannettavissa laitteissa ongelmia 4500 ketjun verran.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 284
Toimiko Apple Watchilla Spotifyn musiikin lataaminen kelloon ja kellosta kuuntelu? Vaiko vain Apple Music -hommia?
Parempi muuten tuo Applen pilvipalvelun hinnoittelu. Ostaisin paljon mieluummin 1e/kk/50gigaa vs. Googlen pakko 100gigaa/2e/kk.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Totuus on kyllä jotain ihan muuta, kuin se, etteikö apple olisi ihan yhtä ongelmainen, kuin kaikki muutkin laitteet. Tervemenoa katsomaan vaikka hopeisen omenan foorumia. Äkkiä katsoin, mac-puolella, ongelmat osiossa, yli 18000 viestiketjua, joka on enemmän, kuin kaikki muut aulueen aiheet yhteensä. Kannettavissa laitteissa ongelmia 4500 ketjun verran.
Tottakai Applella on ongelmia, niin on kaikilla. Hopeisesta omenasta on kyllä sellaiset kokemukset että siellä on ihan tajuttoman kädetöntä porukkaa niin veikkaan että suurin osa noista on user erroreita. Olen ollut sellaisessa käsityksessä että suhteessa muihin valmistajiin Applen läppärit olisi olleet vähemmän vikaantuvia, voin olla väärässä, mutta muistelen nähneeni jonkun taulukon joskus vuosia sitten. Tosin mitä nyt noita Rossmannin videoita katsonut niin en kyllä uudempaa Macbookkia taitaisi uskaltaa ostaa.. Löytääkö joku jotain infoa esim. takuuhuoltojen määrästä Apple vs muut?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Toimiko Apple Watchilla Spotifyn musiikin lataaminen kelloon ja kellosta kuuntelu? Vaiko vain Apple Music -hommia?
Parempi muuten tuo Applen pilvipalvelun hinnoittelu. Ostaisin paljon mieluummin 1e/kk/50gigaa vs. Googlen pakko 100gigaa/2e/kk.
Ei muuten taida onnistua Android-kelloillakaan, ainakaan ilman hirveää kikkailua. Ainakin ellei tilanne ole tässä puolen vuoden sisään merkittävästi muuttunut. Taitaa edelleen olla Samsungin Gearit olla ainoat millä onnistuu suoraan, ja niilläkin käyttökokemus on kyllä aika ahterista. Ja noissa Geareissa siis Tizen, ei Android.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
"Based on our extensive Lab Tests and Measurements the Pixel 4 XL receives our DisplayMate Best Smartphone Display Award earning DisplayMate’s highest ever A+ grade by providing considerably better display performance than other competing Smartphones."
Se että DisplayMate viljelee tuota lausuntoa joka viikko, ei tarkoita sitä että ne oikeasti olisi aina tasan paras näyttö, vaan lähinnä siinä parhaiden kategoriassa (A+). Ne oikeat erot pitää ihan itse katsoa niistä DisplayMaten julkaisemista taulukoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 038
Se että DisplayMate viljelee tuota lausuntoa joka viikko, ei tarkoita sitä että ne oikeasti olisi aina tasan paras näyttö, vaan lähinnä siinä parhaiden kategoriassa (A+). Ne oikeat erot pitää ihan itse katsoa niistä DisplayMaten julkaisemista taulukoista.
Eikä sieltäkään (yleensä) löydy sellaisia eroja, että niillä olisi nykyisellään suurempaa merkitystä. Maksimi kirkkaus + heijastuvuus ovat vielä vähemmän kuin täydellisiä ulkona auringonpaisteessa.

Muutenkin se paremmuus menee yleensä vähän ristiin, jolloin on makuasia, että arvostaako marginaalisesti parempia katselukulmia vai jotain high-ambient light kontrastia vai juuri ja juuri mittaustarkkuuden rajoissa parempaa väritoistoa.
-
Pixel 4:sen näytön suurin ongelma on kehto saatavuus ja ankeat viralliset huoltopalvelut Suomessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Enhän minä sano että ero olisi iso, vaan ihmetyttää se että kun apple amistaa sen apple on jieno ja suunnitelee itse, sitten toinen saa sen ja pysti on vain pysti, twitter on täynä tämmöisiä.
Mitähän sä nyt selität? Ihan täsmälleen tätä samaa asiaa väänsin täällä rautalangasta joku aika sitten, kun joku toinen ei osannut lukea sitä artikkelia tuon saman lauseen kohdalta eteenpäin iPhonen kohdalla, kun silloin se oli se viimeisin jolle tuo täsmälleen sama arvosana oli annettu. Silloinkaan ei ollut kyse siitä että "apple on jieno ja suunnittelee itse".

Jos joku ei ymmärrä lukea testituloksista niitä itse tuloksia, vaan tyytyy epämääräiseen summittaiseen ketgorisointiin laadusta, niin se on ihan heidän oma häpeänsä. Tämä täysin riippumatta siitä mikä valmistaja on nyt viimesimpänä saanut sen DisplayMaten "paras näyttö A+"-kategorisoinnin.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei ole. Korjataan tietokoneita, mutta välillä tulee asiakas jumissa olevan androidin kanssa ja siihen tehdään puoli-ilmaiseksi tehdasasetusten palautus kun muuta ei osata/haluta tehdä. Jos se ei auta niin asiakas vie sen oikeaan huoltoon. Pointti oli se että ei ole kukaan tullut valittamaan iphonen toimimattomuutta ja andoroideja on tullut kymmeniä. Ja ei täällä ole pahemmin Applen tietokoneitakaan näkynyt..
Eli ette ole edes kännyköitä korjaava yritys ja sitten ihmettelet kun iphonea ei siel näy? :facepalm:

Siinä on eroa mihin vie sen 200€ androidin "huoltoon" kuin taas sen 1000€ iPhonen.

Toki ihmettelen että miksi ette vain sano asiakkaalle suoraan ettei korjata puhelimia, piste. Koska nyt itse sekoitatte pakkaa ihan turhaa.

Itse olen yrityksessä töissä jonka nimessä on rengasmerkki, viikottain tulee kyselyitä renkaista johon vain vastaamme suoraan että emme myy renkaita, vaikka voisimme myydä, mutta miksi myydä jos se ei ole meidän työ?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Eli ette ole edes kännyköitä korjaava yritys ja sitten ihmettelet kun iphonea ei siel näy? :facepalm:

Siinä on eroa mihin vie sen 200€ androidin "huoltoon" kuin taas sen 1000€ iPhonen.

Toki ihmettelen että miksi ette vain sano asiakkaalle suoraan ettei korjata puhelimia, piste. Koska nyt itse sekoitatte pakkaa ihan turhaa.

Itse olen yrityksessä töissä jonka nimessä on rengasmerkki, viikottain tulee kyselyitä renkaista johon vain vastaamme suoraan että emme myy renkaita, vaikka voisimme myydä, mutta miksi myydä jos se ei ole meidän työ?
Eikö se ole sitä hyvää palvelua, jos asiakas valittaa puhelimesta ja koitetaan tehdä edes jotain? Ainakin mun mielestä. Siis ainakin sain sen käsityksen, että asiakas tuo koneen, jota tuodessa kysyy osaisivatko tehdä puhelimelleen jotain. Tämä taas ei rajaa sitä pois, ett kysyjällä voisi olla Apple.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Eikö se ole sitä hyvää palvelua, jos asiakas valittaa puhelimesta ja koitetaan tehdä edes jotain? Ainakin mun mielestä. Siis ainakin sain sen käsityksen, että asiakas tuo koneen, jota tuodessa kysyy osaisivatko tehdä puhelimelleen jotain. Tämä taas ei rajaa sitä pois, ett kysyjällä voisi olla Apple.
Ei, se ei ole hyvää palvelua jos firma jolla ei ole tietotaitoa rupeaa räpeltämään ja vielä laskuttamaan siitä minkä asiakas itsekkin voisi tehdä. Se on hyvää palvelua että sanotaan ettemme voi asialle mitään tehdä mutta tehkää itse tehdasasetusten palautus josko se auttaisi?
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Ei, se ei ole hyvää palvelua jos firma jolla ei ole tietotaitoa rupeaa räpeltämään ja vielä laskuttamaan siitä minkä asiakas itsekkin voisi tehdä. Se on hyvää palvelua että sanotaan ettemme voi asialle mitään tehdä mutta tehkää itse tehdasasetusten palautus josko se auttaisi?
Kun ne ei perkele osaa tehdä sitä itse.. Onko se hyvää palvelua että ei suostu osaamatonta asiakasta edes tuon vertaa auttamaan? Ja edelleen pointti oli siinä että ei ole yhtään iphone tullut, ei ne kaikki ole mitään tonnin luureja. Aika monella on vielä vanhempia iphoneja, mutta ei ole niitä täällä näkynyt kun ne vaan toimii, toisin kuin androidit.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kun ne ei perkele osaa tehdä sitä itse.. Onko se hyvää palvelua että ei suostu osaamatonta asiakasta edes tuon vertaa auttamaan? Ja edelleen pointti oli siinä että ei ole yhtään iphone tullut, ei ne kaikki ole mitään tonnin luureja. Aika monella on vielä vanhempia iphoneja, mutta ei ole niitä täällä näkynyt kun ne vaan toimii, toisin kuin androidit.
Olen samaa mieltä että Iphone ei tarvitse tuollaista tietämistä, mutta kyllä sekin turhaa tuhkaa tallentaa. Iphonessa tuntuu suurin ongelma olevan akussa, se on 2v ja entinen, kun tuo faijan android meni 8v samalla akulla ja kesti sen 2pvä aina loppuun asti.

Faija kanssa valitteli tuossa aikanaan että kun akkua kuluu, no opetin että jos jotain erikoista tulee puhelimeen niin käynnistä puhelin uudestaan se korjaa 99% ongelmista. No sillä mentiin varmaan 5v ja sitten sanoi ettei enään auta että puhelin on rikki kun sekoilee niin paljon, tein tehdaspalautuksen ja taas toimi kuin uusi eli ei toi ole mitenkään kyllä kovin yleistä ole. Toki tuohon vaikuttaa myös valmistaja, Samsung, Huawei, Sony tuntuu toimivan ihan hyvin vuosia, mutta mitä mulla Nokiaa on ollut oli niin niitä sai kyllä palautella useamman kerran vuodessa ja menipä yksi luuri tiiliskiveksi tietoturvapäivityksestä.:rofl:
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Iphone on tehokkaampi, joka on fakta ja myös tuntuu sulavammalta kuin android ihan vain siitä syystä, että softa ja rauta ovat saman katon alta.Tällä on toki hintansa, joka vaikuttaa suuresti ostopäätökseen. Henkilökohtaisesti minun mielestäni Applen hinnat eivät aina ole perusteltavissa muulla kuin merkillä.

Set että täällä nyt verrataan, että kummassa on enemmän vikaa on aika tyhmää? iOS:ssää käyttää vain omena itse, kun taas Androidia käyttävät useat kymmenet valmistaja, joilla kaikilla on vielä omat "skinit" sekoittamassa pakkaa entisestään. Tämä koko väittely siitä, että kummassa on enemmän vikoja on sama kuin, että valitset Toyotan vaikka BMW:n yli VAIN siksi, että tOyOtAsSA oN vÄHeMmän ViKOjA... Tällä tarkoitan sitä, että tuskin kukaan tekee iOS vai Android valintaa jonkin vikaantumisen pohjalta.

Terveisin tällä hetkellä Android käyttäjä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Pelkkä urbaani legenda.
Jaa. Minä puhun kyllä aivan kokemuksesta. Minulla itselläni on OnePlus 7 ja samasta taloudesta löytyy iPhone 7 & 8. Sulavuuden eron huomaat esim. selaimella, vaikka iPhone 8 onkin jo suhteellisen vanha laite. Jos tarve vaatii, niin lähipiiristä löytyy myös 10 ja 11 testattavaksi. Ja kyllähän se on ihan fakta, että iPhone on tehokkaampi...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Ei, se ei ole hyvää palvelua jos firma jolla ei ole tietotaitoa rupeaa räpeltämään ja vielä laskuttamaan siitä minkä asiakas itsekkin voisi tehdä. Se on hyvää palvelua että sanotaan ettemme voi asialle mitään tehdä mutta tehkää itse tehdasasetusten palautus josko se auttaisi?
Voihan sen näytönkin vaihtaa itse, tai akun tai rootata itse. Voisi sen tietokoneenkin korjata itse. Kaupassakin voi käydä itse, mutta on myös verkkokauppaa ja taksikuskikin käy puolestasi.

Kaikki ei a) ole riittävän kiinnostunut b) omista taitoa c) jaksa opetella vaan suosiolla antaa jonkun muun hoitaa asian x ja maksaa siitä pienen summan. Jos 20 vuotta tietokoneella työnsä tehnyt henkilö kysyy käyttöjärjestelmän vaihtuessa, missä on ytj.fi sovellus (pikakuvake työpöydällä), eikä osaa mennä sinne selaimen kautta. Niin millaista tietotaitoa on saman ikäluokan henkilöllä, joka ei ole tietokoneella työskennellyt?
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
551
Jaa. Minä puhun kyllä aivan kokemuksesta. Minulla itselläni on OnePlus 7 ja samasta taloudesta löytyy iPhone 7 & 8. Sulavuuden eron huomaat esim. selaimella vaikka iPhone 8 onkin jo suhteellisen vanha laite. Jos tarve vaatii, niin lähipiiristä löytyy myös 10 ja 11 testattavaksi. Ja kyllähän se on ihan fakta, että iPhone on tehokkaampi...
Mitään eroa noiden käytön sulavuudessa ei ole. Enemmän makuasia kumpaa haluaa käyttää. Saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mitään eroa noiden käytön sulavuudessa ei ole. Enemmän makuasia kumpaa haluaa käyttää. Saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa.
Onko sinulla kokemusta asiasta vai mihin perustat tämän? Itse puhuin juurikin kokemuksesta, en uskosta. Nimittäin esim. jo aiemmin mainitsemani verkkosivujen selaaminen on "pehmeämpää" ja sulavampaa, kuin tällä omalla OnePlussalla. Ei mitään hirveitä eroja, mutta kuitenkin pieniä. En ole missään vaiheessa puhunut mistään animaatioista yms. vaan ihan siitä rullaavuudesta/sulavuudesta. Enemmän tehoa + parempi softa-rauta yhteensopivuus= yleensä myös parempi käyttäjäkokemus. Puhumattakaan siitä kuinka sovellukset on helpompi optimoida kouralliselle laitteita vs. sadat eri variaatiot.

Nämä laite/merkki-uskovaisuudet on kyllä naurettavia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
551
Onko sinulla kokemusta asiasta vai mihin perustat tämän? Itse puhuin juurikin kokemuksesta, en uskosta. Nimittäin esim. jo aiemmin mainitsemani verkkosivujen selaaminen on "pehmeämpää" ja sulavampaa, kuin tällä omalla OnePlussalla. Ei mitään hirveitä eroja, mutta kuitenkin pieniä. En ole missään vaiheessa puhunut mistään animaatioista yms. vaan ihan siitä rullaavuudesta/sulavuudesta. Enemmän tehoa + parempi softa-rauta yhteensopivuus= yleensä myös parempi käyttäjäkokemus. Puhumattakaan siitä kuinka sovellukset on helpompi optimoida kouralliselle laitteita vs. sadat eri variaatiot.

Nämä laite/merkki-uskovaisuudet on kyllä naurettavia.
Ihan omaa kokemusta. Netistä löytyy suuri määrä asiallisesti ja asiantuntevasti tehtyjä vertailuja aiheesta ja niissä kaikissa todetaan samaa. En jaksa linkata, löytyy hetkessä, jos kiinnostaa. Ei se sinun mutuilusi asiaa miksikään muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: AKK
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Ihan riittävän sulavaa se molemmilla tosiaan on, mutta ei tuo omien kokemuksien kauppaaminen faktana ole mitään muuta kuin mutuilua.

IPhonen osalta se olisikin kyllä viimeinen niitti jos asiat olisi merkittävästi epäsulavampia, kun sillä joka tapauksessa joutuu jatkuvasti suorittamaan tarpeettomia välivaiheita vs. Androidissa, kun kustomointimahdollisuudet on kivikaudelta.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Ihan omaa kokemusta. Netistä löytyy suuri määrä asiallisesti ja asiantuntevasti tehtyjä vertailuja aiheesta ja niissä kaikissa todetaan samaa. En jaksa linkata, löytyy hetkessä, jos kiinnostaa. Ei se sinun mutuilusi asiaa miksikään muuta.
Hetkessä löysin kourallisen keskusteluja, jotka käsittelivät aihetta "miksi iOS on sulavampi kuin Android". Sinä taas et edes viitsi mainita mistä laitteista sinulla on kokemusta.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
551
Hetkessä löysin kourallisen keskusteluja, jotka käsittelivät aihetta "miksi iOS on sulavampi kuin Android". Ja edelleen en perusta väitettäni mutuiluun vaan omakohtaiseen kokemukseen. Sinä taas et edes viitsi mainita mistä laitteista sinulla on kokemusta.
Apple-fanittajat keskustelemassa aiheesta. Vakuuttavaa settiä. Olet oikeassa, iOS on huomattavasti parempi. Ei jaksa kinata itsestäänselvyyksistä, korkeintaan tässä alentaa itsensä sinun tasollesi.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Apple-fanittajat keskustelemassa aiheesta. Vakuuttavaa settiä. Olet oikeassa, iOS on huomattavasti parempi. Ei jaksa kinata itsestäänselvyyksistä, korkeintaan tässä alentaa itsensä sinun tasollesi.
Mutta kun en ole väittänyt iOS:ssää missään vaiheessa paremmaksi? Kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Näkyy menevän ihon alle, vaikka keskustelu koskee käyttöjärjestelmää...:tup:
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
551
Mutta kun en ole väittänyt iOS:ssää missään vaiheessa paremmaksi? Kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Näkyy menevän ihon alle, vaikka keskustelu koskee käyttöjärjestelmää...:tup:
Voi elämä. Sinähän nimenomaan faktana esitit Applen paremmuuden. Ei mene ihon alle, molempia käyttiksiä käytän. Enemmänkin tapasi ilmaista asioita ja esittää perusteettomasti henkilökohtaisia mielipiteitäsi faktana nyppii. Jos sinulla on jotain kiistatonta näyttöä väitteidesi tueksi, ole hyvä ja laita vaikka sitä tukeva linkki aiheeseen.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Voi elämä. Sinähän nimenomaan faktana esitit Applen paremmuuden. Ei mene ihon alle, molempia käyttiksiä käytän. Enemmänkin tapasi ilmaista asioita ja esittää perusteettomasti henkilökohtaisia mielipiteitäsi faktana nyppii. Jos sinulla on jotain kiistatonta näyttöä väitteidesi tueksi, ole hyvä ja laita vaikka sitä tukeva linkki aiheeseen.
Siis ainut fakta oli se, että iPhone on tehokkaampi. Kirkoitus tökki ja oikoluku puuttui, mutta ei ollut tarkoitus julistaa sulavuutta faktana.

Mutta edelleen MINUN mielestäni ja omien kokemusteni pohjalta iPhone tuntuu sulavammalta. Olipa kyse sitten verkkosivujen käytöstä tai Redditin selaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
361
Androidia tuli käytettyä pääasiallisesti 2011-2018, kunnes siirryin iOSiin (iPhone 6) ja takaisin ei ole ikävä. Välissä toki n. vuoden Windows Phone -kokeilu. Vaikka roottailut ja customromit tulivat tutuksi alusta saakka, niin Windowsin kanssa ihastuin helppokäyttöisyyteen ja "vapauteen" kaikesta säätämisestä. Tuota kokemusta Android One -puhelimet pääsivät melko lähelle, mutta ei aivan kuitenkaan. iOSiin siirtymisen myötä elämä on taas helppoa ja huoletonta, softarajoitteista huolimatta. Lisäksi osasyynä on Googlen ekosysteemistä irti pääseminen. Nykyään puhelin (käytössä iPhone 7) on minulle työkalu ja käyttö koostuu suurimmaksi osaksi: sms/whatsapp/email, puhelut, navi, netti, nfc-maksut, airplay ja raha-asiat. Samallailla ne on Androidillakin hoidettavissa, mutta näin asiat vain tuntuvat sujuvammalta. Leikkikaluna Android on ihan ykkönen, mutta enää ei vaan jaksa. Hinta on itselle myös yksi kynnyskysymys ja kaikki omistamani puhelimet ovat olleet enintään 200-250€ hintaluokassa (nykyisestä maksoin 190€).

Tämä on täysin henkilökohtainen ja kvalitatiivinen analyysi. Joku tykkää mansikoista ja joku mustikoista.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
551
Huomautus - jätä tällaiset henkilökohtaisuuksiin menevät piikittelyt kirjoittamatta
"In the face-off against a Cortex-A55 implementation such as on the Snapdragon 855, the new Thunder cores represent a 2.5-3x performance lead while at the same time using less than half the energy."
The Apple iPhone 11, 11 Pro & 11 Pro Max Review: Performance, Battery, & Camera Elevated

Kyllä se nyt on aika lailla fakta että iPhone on tehokkaampi ja energiatehokkaampi.
Lukutaitoisena olisit havainnut, että en ole muuta väittänyt, enkä ottanut tuohon asiaan kantaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 921
Viestejä
4 213 725
Jäsenet
70 979
Uusin jäsen
Nivustaive

Hinta.fi

Ylös Bottom