Apple iOS & iPadOS

Kiitos molemmille tiedosta. Ei vaikuta olevan tunnettu ongelma niin jotain häikkää täytyy olla omissa vehkeissä. Pitääpä jatkaa yrittämistä.
 
Onpa outoa. Itselläni iPhone 15 Pro Max ja Apple Watch Ultra 1 ja Apple Watch 6. En tuossa vanhimmassa AW3:ssa ole edes kokeillut.

Mistähän vikaa lähtisi etsimään seuraavaksi? Kokeilin jo kaikki temput, että käyttää puhelinta lentotilassa ja asentaa appia eri tavoilla uudelleen kelloon mutta ainoa tosiaan mitä sai aikaan, on ettei edes ne vanhemmat viestit näy kellossa enää. Tosiaan molemmissa kelloissa sama juttu.
Kaikki toimi täydellisesti ennen 26.5 päivitystä. Käyttipäivityksen jälkeen bootannut kaikki vehkeet uusiksi parikin kertaa kuten aina tapana ollut.

EDIT. Katsoit nimenomaan siitä erillisestä kellon WhatsApista?
Lähti lopulta toimimaan. En ihan varmaan osaa sanoa mikä seuraavista ratkaisi asian mutta poistin kellosta WhatsApp apin vielä kerran puhelimen kautta, sen jälkeen sammutin puhelimen (en siis tehnyt nappi pohjassa pakkoresettiä), kiroilin perkeleesti :rage:, käynnistin puhelimen uudelleen ja asensin kelloon WhatsApp apin uudelleen ja se toimi heti. Jopa tuossa toisessa kellossani josta appia en tällä kertaa edes poistanut!?!?! Joku näistä toimista tällä kertaa auttoi. Ihme homma vaikka oli kyllä boottaillut molempia jo aiemmin vaikka kuinka monta kertaa. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Ongelmana iPhone ja Google Drive. Jos jaan jotain Google Driveen, niin siinä vaiheessa kun Google Drive -sovellus alkaa näitä jakoja siirtämään serverille, niin tuota näkymää ei voi pyyhkäistä taustalle, koska siirto katkeaa saman tien, jos sovellus menee taustalle. Samoin, jos näyttö kerkeää mennä lukkoon ennenkuin siirto on valmis, niin siirto katkeaa.

Onko tämä Googlen Drive-sovellus oikeasti näin huonosti toteutettu, vai onko jokin puhelimen asetus pielessä? Drivelle on annettu oikeudet pyöriä taustalla, mutta ei näytä auttavan.
 
Ongelmana iPhone ja Google Drive. Jos jaan jotain Google Driveen, niin siinä vaiheessa kun Google Drive -sovellus alkaa näitä jakoja siirtämään serverille, niin tuota näkymää ei voi pyyhkäistä taustalle, koska siirto katkeaa saman tien, jos sovellus menee taustalle. Samoin, jos näyttö kerkeää mennä lukkoon ennenkuin siirto on valmis, niin siirto katkeaa.

Onko tämä Googlen Drive-sovellus oikeasti näin huonosti toteutettu, vai onko jokin puhelimen asetus pielessä? Drivelle on annettu oikeudet pyöriä taustalla, mutta ei näytä auttavan.
Vähän samaa OneDriven kanssa, aika laiskasti uploadaa jos ei ole sovellus auki ja näyttö päällä - toki kyllä lopulta taustallakin synkki pelaa. Nämä iLaitteet vaan on suunniteltu siten, että Applen oman iCloudin kanssa kaikki pelaa kuin unelma, kilpailevien tuotteiden kanssa ei niinkään. Se mitä eniten kaipaan Samsungin puhelimista on saumaton yhteispeli OneDriven kanssa - se oli aito synkki. Verraten iLaitteisiin, se ei ole sync vaan periaatteessa backup - siirrät kuvat, mutta kun poistat ne galleriasta, ne eivät poistu OneDrivestä/Google Drivestä jne.
 
Verraten iLaitteisiin, se ei ole sync vaan periaatteessa backup - siirrät kuvat, mutta kun poistat ne galleriasta, ne eivät poistu OneDrivestä/Google Drivestä jne.
No on se iCloud iPhonen kanssa aito sync. Aika moni on mennyt siihen halpaan, että on poistanut "tilaa tehdäkseen" jommastakummasta.
 
Ei ole itsellä enää 26.5 päivityksen jälkeen tuota esiintynyt. Korjaantui ainakin omalla iPad Prolla (jossa magic keyboard kytkettynä) jossain vaiheessa beta vaihetta, oiskohan ollu tokavika beta versio jossa tuo ainakin omalla laitteella fixaantui.

Itsellä 26.4.2 ja 26.5 ei asennu kun ei pysty syöttämään tunnusta.
 
Ongelmana iPhone ja Google Drive. Jos jaan jotain Google Driveen, niin siinä vaiheessa kun Google Drive -sovellus alkaa näitä jakoja siirtämään serverille, niin tuota näkymää ei voi pyyhkäistä taustalle, koska siirto katkeaa saman tien, jos sovellus menee taustalle. Samoin, jos näyttö kerkeää mennä lukkoon ennenkuin siirto on valmis, niin siirto katkeaa.

Onko tämä Googlen Drive-sovellus oikeasti näin huonosti toteutettu, vai onko jokin puhelimen asetus pielessä? Drivelle on annettu oikeudet pyöriä taustalla, mutta ei näytä auttavan.
Puhelimen asetuksista nyt ainakin kannattaa tutkia että onko google drive sovelluksella luvat toimia taustalla ja käyttää dataa taustalla. Voi toki olla että ios ja googlen tuotteet ei vaan pelaa yhteen.
 
Itsellä 26.4.2 ja 26.5 ei asennu kun ei pysty syöttämään tunnusta.
Tähän oli joku kikkakolmonen. Taisi olal että vaihdat näppiksen englanniksi ja käyt jossain toisessa sovelluksessa syöttämässä näppiksellä jotain sen jälkeen paluu päivitysasetuksiin ja kokeilet päivittää, pitäisi näppiksen pompata taas esiin.
 
Puhelimen asetuksista nyt ainakin kannattaa tutkia että onko google drive sovelluksella luvat toimia taustalla ja käyttää dataa taustalla. Voi toki olla että ios ja googlen tuotteet ei vaan pelaa yhteen.
Taustalla toimiminen on sallittu, mutta onko tuolle datan käytölle jossain oma asetus?
 
Nytpä en suoraan muistakkaan tuota datajuttua, täytyy tarkistaa kun pääsen iphonen ääreen. Voi olla että sotken sen androidin kanssa. 🤔

Tosi ärsyttävä kun siirrät jotain isoa tiedostoa ja sitten puhelimen näytön lukitus ehtiikin napsahtamaan päälle, kun et muista hivellä näyttöä pitääksesi sitä hengissä. Ja taas joutuu aloittamaan alusta.

Lisäksi jotain on pielessä tuon sovelluksen käyttämien rajapintojen kanssa, sillä data siirtyy puhelimesta Driveen niin helvetin hitaasti, vaikka millä muulla tahansa sovelluksella data liikkuu ihan normaalia vauhtia.
 
Purkkaratkaisu mutta laittaa näytön automaattisen lukituksen hetkeksi pois päältä?

Onnistuu nopeammin kun tekee Shortcutsiin tälläisen:

IMG_3103.jpeg

Itse käytän kun teen jotain erikoisempaa ruokaa ja tarvii resepti pitää näkyvillä kokoajan.
 
Tuokaan ei omalla kohdalla toimi, kun työluuri niin automaattisen lukituksen poisto on estetty.
 
Mikähän bugi tässä taas on. Jos säädä kameranäppäimen avaamaan kameran kertapainalluksella, niin painaessa kameranäppäintä näppäimen kohdalle näytölle tulee teksti ”avaa kamera klikkaamalla uudelleen”. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Iphone 17 kyseessä.
 
Googlailin tuota vähän ja tuota ongelmaa on yleisesti raportoitu jo pari vuotta sitten, heti sen jälkeen kun kameranäppäin ensimmäistä kertaa tuli iPhone 16 myötä. Ainoa ratkaisu mitä on löytynyt on resetoida kaikki puhelimen asetukset.

Eli onko ongelman taustalla mahdollisesti se, että uusi puhelin kameranäppäimellä on otettu käyttöön siirtämällä sisältö ja asetukset vanhasta puhelimesta, jossa ei kameranäppäintä ole ja iOS ei osaa tätä sitten oikein hanskata? En nyt viitsisi tuon kameranäppäimen vuoksi resetoida asetuksia kun juuri sain kaiken viriteltyä kohilleen uuden luurin kanssa.

Joten jos joku tietää miten tuon saisi korjattua ilman asetusten resetointia, niin olisin kiitollinen :)
 
Eli onko ongelman taustalla mahdollisesti se, että uusi puhelin kameranäppäimellä on otettu käyttöön siirtämällä sisältö ja asetukset vanhasta puhelimesta, jossa ei kameranäppäintä ole ja iOS ei osaa tätä sitten oikein hanskata? En nyt viitsisi tuon kameranäppäimen vuoksi resetoida asetuksia kun juuri sain kaiken viriteltyä kohilleen uuden luurin kanssa.
No mä vaihdoin talvella just tolleen 14 -> 17 ja kokeillessa kameranäppäin teki tuota. Mutta jossain vaiheessa se lakkasi kyselemästä tyhmiä ja nyt toimii ihan speksatusti.
 
Ajattelin postailla väkerrykseni tänne, jos jollain muullakin ois käyttöä.

Tein shortcutin, joka hakee tämän äpin datasta nykyisen tunnin sähkön hinnan ja päivän halvimman hinnan ja sanelee ne amerikkalaisen sirin suuhun sopivalla tavalla.

Tässä shortcut
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 205
Viestejä
5 244 244
Jäsenet
83 451
Uusin jäsen
Tevetsii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom