Apex Legends (Titanfall Battle Royale)

Jaaha, ensimmäinen kunnon bugi osui omalle kohdalle. Reviven jälkeen juoksu ei toiminut vaan vauhti oli samaa mitä knockdownin jälkeen. :D Ei auttanut edes uusi revive, palautui vasta normaaliksi seuraavassa pelissä.
 
Jaaha, ensimmäinen kunnon bugi osui omalle kohdalle. Reviven jälkeen juoksu ei toiminut vaan vauhti oli samaa mitä knockdownin jälkeen. :D Ei auttanut edes uusi revive, palautui vasta normaaliksi seuraavassa pelissä.
Tänään omalle tiimikaverille sattui samoin. Revive ei auta, mutta respawn kyllä.
 
Mua kyllä sinänsä hämmästyttää miten tässä on noinkin kusinen nettikoodi, kerta peli käyttää Sourcea. Sama on optimoinnin kanssa, sigun koneella 3440x1440 resolla kaikki loweilla tuntuu pyörivän miten sattuu, ei se alle 60fps tipu mutta sahailee tossa 80-120 väliä. Haulikon kanssahan ton nettikoodin ongelmat huomaa parhaiten, mielestäs osut kunnolla mut sit tulee numero 8 ruudulle ilmottamaan että et muuten osunut :D
 
Noh tosta voidaan olla montaa eri mieltä, kilpailullisessa pelissä ei pitäis ikinä rankassa kaikkia jos jollaa on paskat yhteydet, vaan nimen omaan niitä pitäis rankassa kellä ne paskat latencyt ym on servulle.. mitä enemmän tätä pelaa, sen enemmän tässä huomaa pieniä ongelmia ja bugeja.


Siinä nyt vaik yks oma kokemus.


Käsittääkseni tuo hidastuminen johtuu serverin kuormasta eikä siitä, että jollain yksittäisellä pelaajalla on iso pingi. PUBGissa tämä esiintyi varsinkin alkuaikoina siten, että tavaroiden poimimisessa oli kaamea viive ja ukko rubberbandasi huolella. Mieluummin tosin tuo hahmon hitaampi liikkuminen.

Tässä pelissä on kaikissa aseissa ballistiikka, eli luoti ei ole perillä samalla hetkellä kuin se lähtee, kuten esim. BLOPSissa. Hyvin voi siis olla, että vastustaja on ampunut tappavan luodin, ennen kuin itse ampumasi tappava luoti on osunut perille. Olisi aika perseestä, jos se ampumasi luoti katoaisi ilmaan jos kuolet ennen kuin se ehtii perille. G7 Scout on esim. hyvä esimerkki aseesta, jolla ammutan monesti pitkälle ja jossa on melko hidas luodin lentonopeus.
 
Olisi aika perseestä, jos se ampumasi luoti katoaisi ilmaan jos kuolet ennen kuin se ehtii perille.
Näinhän se on PUBG:issa.
Jos ukko depaa sen luodit ei enää tee vahinkoa.

Ilmeisesti osa sitä kaikkea purkkaa mitä Bluehole on tehnyt "parantaakseen" peliä.
Tuolla voi kompensoida rundien aluen kamalaa lagia, ettei siinä suurin osa kyykkää kill tradejen takia.
Plus ne on kai katsonut että se parantaa pelikokemusta kun kuitenkin pitkät pelit ja kohtuullisen pitkät odotusajat välissä.
 
"Stay Close to Your Squad" & "Revive and Respawn Your Teammates"

Nuo kaksi asiaa pitäis kyllä monen sisäistää...

Kyllä ja tähän lisäys että tiiminä liikutaan kohti parhaita aseita ja varusteita. Oikeassa sodassa kuulemma sotilaat yrittävät viimiseen asti välttää vihollisen kohtaamista / ampumista. Aina yritetään ensin kiertää.

"You start each match with no weapons or armor, so you and your squad will have to decide if these high-tier caches are worth the risk each time you play. As for where they are? We’ll let you figure that out on your own."
 
Näinhän se on PUBG:issa.
Jos ukko depaa sen luodit ei enää tee vahinkoa.

Ilmeisesti osa sitä kaikkea purkkaa mitä Bluehole on tehnyt "parantaakseen" peliä.
Tuolla voi kompensoida rundien aluen kamalaa lagia, ettei siinä suurin osa kyykkää kill tradejen takia.
Plus ne on kai katsonut että se parantaa pelikokemusta kun kuitenkin pitkät pelit ja kohtuullisen pitkät odotusajat välissä.

Itseäni ainakin vituttaisi, jos se haulikon rypäs lähtee piipusta, mutta katoaa matkalla koska vastapuolen kuula ehti perille ensin.

Mielenkiintoista olisi nähdä, miten Apexissa käy jos viimeisten kahden tiimin viimeiset elossa olevat tyypit tappaa samaan aikaan toisensa. Tasapeli?
 
Kyllä ja tähän lisäys että tiiminä liikutaan kohti parhaita aseita ja varusteita. Oikeassa sodassa kuulemma sotilaat yrittävät viimiseen asti välttää vihollisen kohtaamista / ampumista. Aina yritetään ensin kiertää.

"You start each match with no weapons or armor, so you and your squad will have to decide if these high-tier caches are worth the risk each time you play. As for where they are? We’ll let you figure that out on your own."

Silloin kun pelataan voitosta (esim. turnauksissa) kannattaa tosiaan välttää kontaktia jos mahdollista. Taas sitten aloittelijalle oma neuvoni on, että päälle vaan aina kuin mahdollista. Muuten ei ikinä opi ampumaan ja voittamaan niitä kohtaamisia.
 
Silloin kun pelataan voitosta (esim. turnauksissa) kannattaa tosiaan välttää kontaktia jos mahdollista. Taas sitten aloittelijalle oma neuvoni on, että päälle vaan aina kuin mahdollista. Muuten ei ikinä opi ampumaan ja voittamaan niitä kohtaamisia.

Erittäin hyvä pointti. Tuota en tullut ajatelleeksi eli aloittelijana ehkä sellainen tuntuma aseisiin, varusteisiin, pelimekaniikkaan se juttu.

Kokeneemmat tiimit sitten laativat taktiikat. Saa nähdä ovatko tiimit jopa 6 pelaajan kokoisia jatkossa. Esportsia kohti tässä mennään kuitenkin myös, kasuaali pelaamisen lisäksi.
 
Mielenkiintoista olisi nähdä, miten Apexissa käy jos viimeisten kahden tiimin viimeiset elossa olevat tyypit tappaa samaan aikaan toisensa. Tasapeli?
Kai se tekee juuri tuosta syystä vikana elossa olevasta ryhmästä immuunin damagelle sillä millisekunnilla kun viimeinen vastustaja tippuu.
 
Kokeneemmat tiimit sitten laativat taktiikat. Saa nähdä ovatko tiimit jopa 6 pelaajan kokoisia jatkossa. Esportsia kohti tässä mennään kuitenkin myös, kasuaali pelaamisen lisäksi.

En usko 6 pelaajan tiimeihin. 4 pelaajaa max. todennäköisesti ja voi hyvin jäädä myös kolmeen. Mitä vähemmän pelaajia tiimissä, sitä enemmän sopivien legendojen valinta korostuu ja se on kuitenkin yksi tämän pelin kulmakivistä. 6 pelaajan tiimeillä voisi valita sitten jo sellaisen kavalkadin, että käytännössä ei tarvitsisi luopua oikein mistään.
 
En usko 6 pelaajan tiimeihin. 4 pelaajaa max. todennäköisesti ja voi hyvin jäädä myös kolmeen. Mitä vähemmän pelaajia tiimissä, sitä enemmän sopivien legendojen valinta korostuu ja se on kuitenkin yksi tämän pelin kulmakivistä. 6 pelaajan tiimeillä voisi valita sitten jo sellaisen kavalkadin, että käytännössä ei tarvitsisi luopua oikein mistään.
Mun mielestä tuo 3 on juuri sopiva tähän peliin. Mitä enemmän tässä joutuu tekemään legendsien suhteen kompromisseja, sen parempi.
 
Tänään omalle tiimikaverille sattui samoin. Revive ei auta, mutta respawn kyllä.

Näytti olleen ketju redditissä jo tällekin bugille, jospa saisivat sen korjattua.

Aseista uusi tarkempi tilasto, tuo headshottien max range aseilla tuli ainakin itselle uutena tietona:

Apex Legends |OT| You kill me, you're better. I kill you, I'm better.

Wingman alkaa nousta yhdeksi meikäläisen suosikeista, voi sitä tyydytyksen määrää kun headshotit alkaa tuolla alun treenailun jälkeen paukkumaan. :tup:
 
Wingman alkaa nousta yhdeksi meikäläisen suosikeista, voi sitä tyydytyksen määrää kun headshotit alkaa tuolla alun treenailun jälkeen paukkumaan. :tup:
Wingman on kyllä huikee, oma suosikki! ..mutta mielestäni hieman OP tällähetkellä. Tarvitsee nerfausta, joko reload- aikaan lisäystä tai fireratee pienemmäksi.. Ikävä kyllä.. :shy:
 
Wingman on kyllä huikee, oma suosikki! ..mutta mielestäni hieman OP tällähetkellä. Tarvitsee nerfausta, joko reload- aikaan lisäystä tai fireratee pienemmäksi.. Ikävä kyllä.. :shy:
Joo wingman on aika OP. Käytännössä voit vain spämmiä kaikki kuoliaaksi, varsinkin jos saa violetin extended magin. 45 bodyyn on aika paljon tässä pelissä, joten pakko tehdä itse pyssyn käyttö vaikeammaksi tai vähentää damagea.
 
G7 Scoutti vähä taaempana, edellä olevat frendit menee vaikka tosiaan Wingmanin kanssa.

Aika paljon dmg vaan kahdella luodilla, toiminut tähän asti aika kivasti.
 
Joo wingman on aika OP. Käytännössä voit vain spämmiä kaikki kuoliaaksi, varsinkin jos saa violetin extended magin. 45 bodyyn on aika paljon tässä pelissä, joten pakko tehdä itse pyssyn käyttö vaikeammaksi tai vähentää damagea.

Rekyyliähän tuo tarvitsisi reilusti enemmän, nyt pystyy ampumaan käytännössä lähes samaan pisteeseen vrt. R-99 tulinopeuden sen kummempaa kärsimättä. SMG:llä tämä puolestaan vaatiii recoil controlia.

https://www.ign.com/wikis/apex-legends/Spray_Patterns_for_Every_Weapon_in_Apex_Legends
 
Joo samaa mieltä. Tuo damage on ihan hyvä tällähetkellä. Fire rate tai reload time taas vaikeuttaisia noiden 45sien paukuttamista lähietäisyydeltä.. Long- ja midrangelta taitavat ampujat saisi edelleen pudoteltua nätisti porukkaa, vaikka fire rate olisikin pienempi.
 
On näitä fps pelejä paljon surkeammallakin netcodella nähty, vaikka aiemmin postattu netcode video osoittaa ainakin testin tehneelle henkilölle korkeat viiveet.
On varmasti huonompiakin olemassa, mutta kannattaako tuohon tyytyä? Asiat eivät välttämättä parane jos pelaajien mielestä tämän hetkinen netcode on riittävän hyvä. Todennäköisesti tuota tullaan parantamaan, mutta hyvä että joku tuo asian ilmi.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Vaati kyllä hetken harjoitella että pääsi peliin sisään. Osumatarkkuus 40v tasolla ja riippakiveksi voi lisäillä n3lonen :)
 
Itse toivoisin että pelaajamäärää nostettaisiin.. Tuntuu välillä liian pieneltä määrältä tuo 60
 
Itse toivoisin että pelaajamäärää nostettaisiin.. Tuntuu välillä liian pieneltä määrältä tuo 60

Kartalla pääsee liikkumaan aika nopeasti ja useasti lopuista tulee sellaisia clusterfuckeja, joissa kolme neljä ryhmää vääntää voitosta ja viimeisenä paikalle saapuvat korjaavat voiton pois. Palloilla ja ilman asetta kädessä pystyy kiitäämään aika nopeasti paikasta toiseen ja tulitaistelun äänet kuuluvat pitkälle, niin se on aikalailla omasta tekemisestä kiinni, jos tuntuu välillä liian rauhalliselta.
 
Ei tää lisää pelaajia tartte. Jos haluu taukoamatonta toimintaa niin senkus menee hotspoteille tai niitten läheisyyteen. Rauhaakin saa niin halutessaan niin se on tosiaan pitkälti itsestä kiinni kuinka rauhallisen matsin haluaa.

Mua kyllä kiinnostais nähdä tässä kunnollinen ranked, tyyliin CS:GO ja Overwatch. Varmaan aika vaikea toteuttaa se ranking systeemi fiksusti, mutta jos se saatais fiksusti toimimaan niin vois olla ihan kivakin pelata edes suht omantasosten kanssa. Depressiivisintähän tässä pelissä on kokonaan sen matchmakingin puute, sieltä tulee kaverit muutamalla sadalla voitolla samaan peliin ja niiltä sitten tulee otettua naamaan aika huolella, viimeistään loppumähinöissä.
 
Onko muilla sellaista ongelmaa että peli nykäisee aika ajoin askeleen verran pysähdyksiin/taaksepäin? Alussa en huomannut että olisi ollut mutta nyt on viime päivityksen jälkeen alkanut nykimään. Erittäin vittumainen vaiva näin nopeatempoisessa pelissä. Veikkauksia mikä voisi aiheuttaa? Joka matsissa tapahtuu.
Edit. Korjaantui asentamalla peli ssd-levylle.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla sellaista ongelmaa että peli nykäisee aika ajoin askeleen verran pysähdyksiin/taaksepäin? Alussa en huomannut että olisi ollut mutta nyt on viime päivityksen jälkeen alkanut nykimään. Erittäin vittumainen vaiva näin nopeatempoisessa pelissä. Veikkauksia mikä voisi aiheuttaa? Joka matsissa tapahtuu.

Netti kusee
 
Kolmessa matsissa tänään päästiin kakkoseks. Ei se eka voittokaan kovin kaukana ollut. Tuli vähän munailtua itse, sekä kaveri myös sekoili yhden matsin voiton aikalailla, molemmat kun ollaan lvl5 vasta ei vielä tiedä kaikkea mitä tässä on mahdollista tapahtua.

Paremmin sujuis kun tietäis mikä ase sopii omaan käteen, nyt tietää lähinnä pari jotka ei itsellä toimi ollenkaan.
 
Joko pian tulee nerffi wingmanille? :D tuntuu että kaikilla se vaan käytössä..
 
Wingmanille pitäisi kyllä lisätä recoilia tai vähentää rate of firea.
Haulikot tuppaavat ongelma kaikissa peleissä, mihin niitä lisätään, koska niitä on niin hankala balancea.
Peacekeeper voittaa kaikki aseet lähitilanteissa, mutta kun ottaa hieman distanssia niin saa senkin voitettua.
 
Peacekeeper kuitenkin aika hidas, tota wingman on aina ez spämmää vaan.
 
Sillä Wingmanilla pitää tosin osua...

Lisäksi Wingmanilla kun räiskii pitää pysyä aika lailla paikoillaan, kun taas Peacekeeperillä ammutaan, tanssitaan latauksen ajan ja ammutaan taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Joe
Wingman varmaan vaatis nerffiä, mutta omalla kohdalla en oo kokenut sitä mitenkään ongelmaksi. Peacekeeper tosiaan loppujen lopuksi aika hidas. Toki nopeasti saa tapettua kun vaan osuu hyvin. Kumpikaan edellämainituista ei kuulu omaan arsenaaliin muuta kuin pelin alkuvaiheessa. Voittoja taitaa olla itellä nyt 4 ja kasa kakkossijoja.
 
Peacekeeper on voittamaton tilanteissa, jossa pystyy shoulder peakkaamaan ja vastustajalla ei ole samaa pyssyä (oletuksena, että edes jotenkin osuu). Wingman tulee todnäk näkemään jonku tason nerffiä, top tier pelaajat eivät käytännössä pelaa ilman.
 
Wingmanille pitäisi kyllä lisätä recoilia tai vähentää rate of firea.
Haulikot tuppaavat ongelma kaikissa peleissä, mihin niitä lisätään, koska niitä on niin hankala balancea.
Peacekeeper voittaa kaikki aseet lähitilanteissa, mutta kun ottaa hieman distanssia niin saa senkin voitettua.

En nyt tiedä tarvitseeko Wingmania ruveta sen takia nerffaamaan, että hyvät pelaajat pärjää sillä liian hyvin. Eikö pelin kuulu olla palkitseva niille jotka sen osaa, eikä yrittää väkisin tasapäistää kaikkia samalle viivalle? Omalla potato aimilla ei ainakaan Wingman tunnu yhtään ylivoimaiselta.
Ja miksi haulikon ylivoimaisuus lähitaistelussa on ongelma? Haulikko on nimenomaan lähitaisteluase ja sen kuuluukin olla paras vaihtoehto lähitaisteluun. :confused:
Jos et itse käytä haulikkoa, pidä etäisyyttä vastustajaan. Simppeliä.
 
Olipas kyllä taas taistelua, RTX 2070:lla ensin 418.81 peli kippaili kokoajan joten piti siirtyä takaisin 417.71:n. Tämän jälkeen päivitin 418.91:n Anthemin testausta varten ( :tdown: ) ja vaihdoin 3440x1440 35" näyttöön. Herran jestas sitä stutteria, eka ajattelin että eikö vaan näyttiksessä riitä potku mutta rollasin kuitenkin takaisin vielä 417.71:n ja ei mitään ongelmia. :facepalm:

Noh, onneksi peli on hyvä kun se toimii. Vielä jotain ihme äänien katoamisia ja jäätyilyjä tapahtuu mitä ei tule muissa peleissä lainkaan..
 
Ja miksi haulikon ylivoimaisuus lähitaistelussa on ongelma? Haulikko on nimenomaan lähitaisteluase ja sen kuuluukin olla paras vaihtoehto lähitaisteluun. :confused:
Olen samaa mieltä. En ole itse juurikaan haulikko- miehiä tässä pelissä (ei ole tullut vain käytettyä, paitsi nyt hiljattain), mutta kun vastaan sattuu huli- ukko niin otetaan vähän etäisyyttä ja laitetaan SMG laulamaan. Tässä pelissä tuo etäisyyden ottaminen käy melko nopeasti, mutta myös yhtä nopeasti se etäisyys menetetään joten vaatii nopeaa reagoimista.
 
Yhtä helppo niitä haulikon ammuksiakin on väistää kuin normi konekivääreitä. Ainut etu on tosiaan burst damage ja takas suojaan. Mutta esim jos vihollinen on 5-10 metrin päässä, niin tuollainen r99 tai r301 kyllä sulattaa vihollisen paljon nopeammin kuin haulikolla ampuminen. Haulikko on lähinnä hyvä kun oikeasti on vatsat vastakkain ja loppupeleissä se on kuitenkin tosi harvinaista että vika rinkula olisi talon sisällä.
 
Kyllä ja tähän lisäys että tiiminä liikutaan kohti parhaita aseita ja varusteita. Oikeassa sodassa kuulemma sotilaat yrittävät viimiseen asti välttää vihollisen kohtaamista / ampumista. Aina yritetään ensin kiertää.

"You start each match with no weapons or armor, so you and your squad will have to decide if these high-tier caches are worth the risk each time you play. As for where they are? We’ll let you figure that out on your own."
Tää taistelun välttäminen on osoittautunu parhaimmaksi taktiikaksi, etenkin randomien kanssa. Heti kun lähdetään tietoisesti etsimään vihollisia nii yleensä se päättyy huonosti. Lopussa asian tietysti erikseen kun on alle 5 squadia jäljellä...

Tuohon paskaan nettikoodiin, niin itselläni ei ole mitkään kauhean hyvät pingit niin tuntuu ettei rundin alussa tahdo saada osumia edes haulikolla lähitaistelussa, mutta pelin loppua kohden sniputtelutkin onnistuu hyvin. Joo toki olen myös melko paska ampumaan, mutta ei tuo kaikkea selitä :think:
 
Yhtä helppo niitä haulikon ammuksiakin on väistää kuin normi konekivääreitä. Ainut etu on tosiaan burst damage ja takas suojaan. Mutta esim jos vihollinen on 5-10 metrin päässä, niin tuollainen r99 tai r301 kyllä sulattaa vihollisen paljon nopeammin kuin haulikolla ampuminen. Haulikko on lähinnä hyvä kun oikeasti on vatsat vastakkain ja loppupeleissä se on kuitenkin tosi harvinaista että vika rinkula olisi talon sisällä.

Kyllä noita haulikko tilanteita tulee lähes jatkuvasti, jos osaa niitä tehdä.
Itse pelaan lähinnä pelkkää wingman/peacekeeper comboa.
Jos tulee squadi vastaan, niin aloitan tappelut wingmanilla tarkoituksena saada vähintään 1 tiimistä alas, jolloin vihollisilla on vaihtoehdot joko taistella 2v3 tai koittaa nostaa kaveri.
Ylivoima tilanteessa on helppo lähteä aggroamaan haulikon kanssa lähelle ja koittaa lopettaa muutkin.

Pitkiä matkoja on omasta mielestä semiturha edes taistella, koska kaveri saadaan helposti nostettua ennen kuin paikalle edes ehtii.

Statseja ei valitettavasti pelissä näy, mutta voittoja todennäk. reilu 20 ja max tapot ollu 15.
 
Yhtä helppo niitä haulikon ammuksiakin on väistää kuin normi konekivääreitä. Ainut etu on tosiaan burst damage ja takas suojaan. Mutta esim jos vihollinen on 5-10 metrin päässä, niin tuollainen r99 tai r301 kyllä sulattaa vihollisen paljon nopeammin kuin haulikolla ampuminen. Haulikko on lähinnä hyvä kun oikeasti on vatsat vastakkain ja loppupeleissä se on kuitenkin tosi harvinaista että vika rinkula olisi talon sisällä.

Nyt nyt, stop!

Precision choke + Peacekeeper = GODLIKE!

 
Viimeksi muokattu:
Nyt nyt, stop!

Precision choke + Peacekeeper = GODLIKE!



Käytän myös tätä komboa, mutta tässä puhuttiinkin lähinnä lähietäisyydestä. Jossain 5-10 metrin etäisyydellä tuo precision choke on hyvin turha koska kerran kun ammut ohi niin latausaika + vielä choken latausaika ja vihollinen on jo tappanut sinut vaikka menisit nurkan taakse. :)
 
Käytän myös tätä komboa, mutta tässä puhuttiinkin lähinnä lähietäisyydestä. Jossain 5-10 metrin etäisyydellä tuo precision choke on hyvin turha koska kerran kun ammut ohi niin latausaika + vielä choken latausaika ja vihollinen on jo tappanut sinut vaikka menisit nurkan taakse. :)

Lähelt peacekeeperillä vain hipfiretää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 602
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom