Apex Legends (Titanfall Battle Royale)

Nyt vasta alkanut itsellä sammuilemaan kesken matsin. Äsken oli 1 squadi enää vastassa ja heitti ulos ilman mitään virheilmoa. :rolleyes:
 
Eiliset ajurit laitettu ja nekin on rikki. Eli kaksi viimeisintä nVidian ajuria susia. Vanhemmilla pelaa onneksi.

E: RTX 2080 kortilla siis...
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä toinen rankkaus pelin aseista puhtaasti statseja tuijottaen:



Pitäisi kyllä miettiä hieman omaa loadouttia (R301 ja Longbow) uusiksi, liian usein tulee peacekeeperiltä pataan lopun karkeloissa mikäli taistelu tapahtuu taloissa.
 
Nyt pari iltaa tätäkin vanhan taisteluparini Isojiin kanssa pelaillut, ja on kyllä ollut helvetin hauskaa. Ekat viisi matsia ei ollut järin kivaa, kun ei oikein ymmärtänyt mitä tässä kannattaa tehdä, milloin ja miksi. Sitten kun löysi ne itselle sopivat aseet ja pelityylin, alkoi tulostakin tulla. Eilen illalla Isojiin kanssa haeskeltiin kahdestaan matsia, ja onnistuttiin parhaimmillaan 4 peliä voittamaan putkeen. Lähes joka matsissa Isojiillä oli top dmg ja mulla eniten tappoja. Pääteltiin tämän johtuvan siitä, että lähes kaikissa tappelutilanteissa Iso jää hieman kauemmas yleensä snipailemaan, kun minä pusken koukaten iholle LMG kourassa. LMG:ssä kun tuo lippaan koko tuntuisi olevan varsin toimiva useamman jätkän pudottamiseen peräkkäin lähietäisyydeltä.

Illan viimeisessä voitossa olin lopussa yksin kahta 3-hengen tiimiä vastaan. Odottelin, että nuo tiimit joutuvat keskenään lähitaisteluun ennen kuin ryhdyin itse aktiivisemmin ammuskelemaan. Dropista noukitulla legendaryhaulikolla sain toisesta tiimistä 2 tiputettua ja toisesta 3, kun menin vain rohkeasti taistelun keskelle ja vuoron perään tiputin kummankin tiimin heikoksi menneet pelaajat. Viimeisessä 1v1 tilanteessa vika ukko jäätyi niin pahasti, että sen olisi todennäköisesti voittanut nyrkeilläkin. 1840 damagella tuo oli toistaiseksi paras matsini tähän mennessä. Pitää jatkossa alkaa taas pitää tallennusta päällä, siltä varalta että noita eeppisiä voittoja tulee useampiakin.

Pubg kyllä tuntuu autamattomasti liian hitaalta ja kankealta tän pelin jälkeen. Pitää tosin toivoa, ettei tää imaise mukaansa yhtä vahvasti kuin Pubg pari vuotta sitten. Tosin olisihan se kiva taas pitkästä aikaa johonkin peliin kunnolla uppoutua.
 
Tässäpä toinen rankkaus pelin aseista puhtaasti statseja tuijottaen:



Pitäisi kyllä miettiä hieman omaa loadouttia (R301 ja Longbow) uusiksi, liian usein tulee peacekeeperiltä pataan lopun karkeloissa mikäli taistelu tapahtuu taloissa.


Peacekeeper on kyllä aikalailla must tällä hetkellä. SMG:llä ja AR:lla ei oikein sitä vastaan pärjää, ellei ole Shroud-level aimi eli lippaasta sen vähintään ~90% ammuksista osuu ja osa päähän. Siinä ajassa kun lataat niin Peacekeeperillä ehtii keskiverrompikin pelaaja osumaan tarvittavat osumat.
 
Peacekeeperillä on vain osuttava todella hyvin jos haluaa pudottaa ukon kokonaan jolla on lvl 3 suojat päällä joten sinäänsä pienikin välimatkan korotus tekee hallaa sille jolloin smg on todella kova.
 
Oma lempparicombo on joko R301/Peacekeeper tai Spitfire/Peacekeeper. Wingman on loistava, mutta jos sattuu perunamoodi päälle niin tulee auttamatta turpaan.
 
Spitfire/Peacekeeper kyl meikän lemppari. Spitfireen kun laittaa violetin lippaan niin 60 kutia on sopivan noob friendly jos sattuu sellainen rölöpäivä eikä vihut ehdi pakoon niin kuin Devotionilla ammuttaessa.
 
Itellä lempikombo juurikin peacekeeper ja wingman, ehkä jopa itsestäänselvistä syistä. Sillä kombolla kuitenkin tullu saatua ainakin neljä voittoa, ja wingmanilla joku 40% tapoista overall.
 
Peliseura kelpaisi vanhalle kääpälle, ikää siis yli 30v ja pelialustana PC.
 
Peacekeeperillä on vain osuttava todella hyvin jos haluaa pudottaa ukon kokonaan jolla on lvl 3 suojat päällä joten sinäänsä pienikin välimatkan korotus tekee hallaa sille jolloin smg on todella kova.

Hop-Up kiinni Peacekeeperiin niin pudottelee kauempaakin. Tarvii vaan sitten olla jäätävän hyvä ampumaan, että se rypäs osuu joka kerta täydellä chargella. Huteihin ei ole varaa yhtään.
 
Muutaman matsin ehtinyt vasta pelata ja voi herranjestas kun on sekavaa tämä loottaaminen ja osien yhteensopivuus sekä repun pieni koko. Tulee rajat vastaan hyvinkin nopeasti ja ammuksia on sen lippaan verran ja kuolo korjaa.

Hauskalta vaikuttaa ja jatkan kyllä. Pupkia pelailin joskus kännykällä, fortnitea ja CoD br koitin pleikkarilla. Eivät kolahtaneet, mutta tämä. Tässä on jotain erilaista. Annan arvosanan: jatkoon :tup:
 


Screenshot_1.png
 
Aika paskamainen järjestelmä kyllä tuon perusteella kun omsumat rekisteröidään aina clientin päässä eikä serverillä. Tässähän olisi hyvä joku strateginen laginlisäysnappi vihollista jahdatessa, jolloin liikkeet tapahtuisivat viiveellä ja potentiaalisesti voisi osua seinän takan oleviin vihollisiin.
 
Avaas nyt vähän tuota kuvaa? En ymmärtänyt ihan mitä tuossa tarkoitettiin. :tdown:
Kuvasta näkyy pelaajien väliset viiveet millisekunneissa. Eli kauanko kestää että damage, aseen laukaus tai liike näkyy toisen pelaajan ruudulla. Eli mitä vähemmän viivettä, sitä parempi pelikokemus. Videossa tuo selitetään aika hyvin, joten suosittelen katsomaan sen. Battlenonsense on tehnyt jo pitemmän aikaa vertailuja eri pelien nettikoodien välillä.

Jos aihe kiinnostaa enemmän niin tästä voi olla apua: www.youtube.com/watch?v=hiHP0N-jMx8
 
Aika rajut lukemat. :D
Nyt just ei pysty videota katsomaan, niin eikö tuossa ole statseja sitten kun vähemmän pelaajia elossa? Vai ei voinut testaa rauhassa?

Noh, peli julkaistiin sen verran valmiina että kai tuota saadaan melko nopeasti parannettua.
 
Aika rajut lukemat. :D
Nyt just ei pysty videota katsomaan, niin eikö tuossa ole statseja sitten kun vähemmän pelaajia elossa? Vai ei voinut testaa rauhassa?

Noh, peli julkaistiin sen verran valmiina että kai tuota saadaan melko nopeasti parannettua.

Videon perusteella näyttää siltä, että serverin tick rate on 20Hz riippumatta pelaajien määrästä, mutta tickissä lähetettävän paketin koko muuttuu radikaalisti pelaajien määrän pienetessä. Isolla määrällä pelaajia kukin tick-payloadi fragmentoituu neljään eri pakettiin koska liikenne on raskaampaa kuin alhaisella pelaajamäärällä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
Jep jep, siltähän tuon on ajoittan tuntunu, tullu myös kill tradingia.. Aikasempi peli mitä pelannu niin on World War 3(alpha) missä hemmetin hyvä netcode ni ohan tää osumisen kannalta ollu välillä vähä hankalaa, nyt 60h jälkee alkan tottua tohon.
 
Positiivista tässä on se, että peli toimii silti yllättävän hyvin ja eiköhän tähän saada parannusta lähitulevaisuudessa. :)
 
Niinkun jo kerran sanoin... hyvä peli... mutta tuo ensimmäinen patch joka jotain client ja server puolen crasheja korjaili... ei tehnyt mitään itselle jatkuvasti tulevalle engine errorille. Kaiken maailman asetuksia ja ajureita sun muuta on vaihdeltu. Aina se ennemmin tai myöhemmin tulee. Tämän päivän saldo n. 5-6 crashiin loppunutta peliä, niin ei oikeen jaksa. Eiköhän lisäpatcheja tule kun antaa aikaa, mutta kun... olisi kiwa pelata nyt! :D
 
Niinkun jo kerran sanoin... hyvä peli... mutta tuo ensimmäinen patch joka jotain client ja server puolen crasheja korjaili... ei tehnyt mitään itselle jatkuvasti tulevalle engine errorille. Kaiken maailman asetuksia ja ajureita sun muuta on vaihdeltu. Aina se ennemmin tai myöhemmin tulee. Tämän päivän saldo n. 5-6 crashiin loppunutta peliä, niin ei oikeen jaksa. Eiköhän lisäpatcheja tule kun antaa aikaa, mutta kun... olisi kiwa pelata nyt! :D
nVidian 418.91 ajurien release notes, WIN10 issues:
[Apex Legends]: DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG error message may appear and then the game crashes.[2503360]

Eli eiköhän sitä yritellä korjata kun nVidiakin jo huomioinut asian virallisesti. Itse pidän edelleen 417.71 ajureita tuon takia. Niillä ei kaatuile mun koneella.
 
nVidian 418.91 ajurien release notes, WIN10 issues:
[Apex Legends]: DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG error message may appear and then the game crashes.[2503360]

Eli eiköhän sitä yritellä korjata kun nVidiakin jo huomioinut asian virallisesti. Itse pidän edelleen 417.71 ajureita tuon takia. Niillä ei kaatuile mun koneella.

Itsellä kaatuili uusimmilla ajureilla. DDU:lla ajurit pois ja 417.71 tilalle niin ongelma tuntui ratkeavan. 4h pelasin ja ei kaatunut enää kertaakaan. Aikaisemmin teki useamman kerran.
 
Epäsäännöllistä kaatuilua. Oon kokeillu ajureita vaihella, kellotukset ottanu pois, kaikki notification hässäkät oon ottanu myös pois. Borderless windowedilla antanu pelata pisimmillään n. 6h, mutta tänään kaatu about tunnin pelaamisen jälkeen, et varmaanki ois sama ajella full screeninä. Ajurit on 417.71. Koneena on tuhnu 2500k, 16Gb muistia, 970gtx.
 
Epäsäännöllistä kaatuilua. Oon kokeillu ajureita vaihella, kellotukset ottanu pois, kaikki notification hässäkät oon ottanu myös pois. Borderless windowedilla antanu pelata pisimmillään n. 6h, mutta tänään kaatu about tunnin pelaamisen jälkeen, et varmaanki ois sama ajella full screeninä. Ajurit on 417.71. Koneena on tuhnu 2500k, 16Gb muistia, 970gtx.

Itellä ongelmana potkut servulta ja oon päätelly ettö johtuu langatoasta netistä
 
No mutta tämähän vaikuttaa hauskalta :) Battle Royaleista ei ole kokemusta kuin PUGB sta.

Elikkäs squadin ukot yrittää lähes aina pelata yhteen. Toki kaikki ei voi olla yhtä hyviä kuin meitsi mutta kuitenkin :lol:
Ampuminen toimii ja peli rullaa nätisti. Jopa hyppy koneesta toimii ja Jumpmaster kuuntelee mielipiteitä melkein aina. Tosin välillä tulee veteraani joka ei paljoa muita kuuntele, ehkä syystä tosin jos kamut on pelannu alle kymmenen peliä.

Ja tykkään kyllä yhteisöstä toistaiseksi. Pari kertaa ollut pelkkiä lähi-aseita ja rohkaissut mieleni ja sanonut asian ihan mikin kautta (mitä en kyllä yleensä harrasta) niin heti on onnistunut vaihto. :love:

Eli suosittelen kokeilemaan jos on allergioita BR moodia kohtaan.

Hyvä peli ja jatkoon :)
 
Itselläni ei ole sigun koneella kaatunut kertaakaan.

Nyt alkaa pikkuhiljaa menemään hermot randomeihin. Pelissä ei ilmeisesti ole minkäänlaista statseihin perustuvaa matchmakingia, koska kaiken aikaa tiimiin tulee 0-5lvl sankareita kellä ei mitään hajua mitä tehdä. Jos en ole jumpmaster niin matsi on 90% varmuudella hävitty. Aina pitää väkisin hypätä sinne pahimpaan hotspottiin mikä ilmeisesti on opittu striimejä katsomalla. Sitten quitataan ja ihmetellään kun ei nyt kerennytkään sitä asetta poimia, mitä yrittää samanaikaisesti 10 muutakin pelaajaa noukkia.
 
Itselläni ei ole sigun koneella kaatunut kertaakaan.

Nyt alkaa pikkuhiljaa menemään hermot randomeihin. Pelissä ei ilmeisesti ole minkäänlaista statseihin perustuvaa matchmakingia, koska kaiken aikaa tiimiin tulee 0-5lvl sankareita kellä ei mitään hajua mitä tehdä. Jos en ole jumpmaster niin matsi on 90% varmuudella hävitty. Aina pitää väkisin hypätä sinne pahimpaan hotspottiin mikä ilmeisesti on opittu striimejä katsomalla. Sitten quitataan ja ihmetellään kun ei nyt kerennytkään sitä asetta poimia, mitä yrittää samanaikaisesti 10 muutakin pelaajaa noukkia.

Ja tuo quittaaminenhan totta kai tapahtuu sillä sekunnilla kun kuolee, ei todellakaan anneta kavereilla mahdollisuuta herättää.
 
Ja tuo quittaaminenhan totta kai tapahtuu sillä sekunnilla kun kuolee, ei todellakaan anneta kavereilla mahdollisuuta herättää.
Se kyllä ärsyttää, kun ei jäädä odottamaan edes hetkeksikään... Hauska jatkaa sitten solona. Tähän olisi jokin pieni penalty paikallaan? Esim. jos lähtee ennen kuin ressausmahdollisuus päättyy, niin saa muutaman minuutin mittaisen jäähyn, ennenkuin voi aloittaa uuden matsin.
 
Hienosti kustu hommat.. en ole kyllä yllättynyt, kun tietää mikä yritys on takana :rofl:
Respawn, ei EA. Sitä paitsi pelihän toimii yllättävän hienosti näin tuoreeksi julkaisuksi. Ei kannata vain noita tuloksia sokeasti tuijottaa. Tuostahan tuota nettikoodia on hyvä lähteä parantamaan.
 
Hienosti kustu hommat.. en ole kyllä yllättynyt, kun tietää mikä yritys on takana :rofl:

Jep, luultavasti smoothein launchi mitä on viime vuosina nähty. Nyt tullaan suu vaahdossa mussuttamaan, kun joku vähän julkassut statistiikkaa. Itse en ole kyllä juurikaan kokenut epäreiluja kuolemia tuon nettikoodin takia. Kyllähän sitä parantamaan pystyy, mutta ei ainakaan minun pelihalujani ole laskenut.
 
Itsekkin ihmettelen noita pingi juttuja mitä joku oli linkannut. Peli toimii erittäin hyvin... ja kertaakaan en ole ottanut hittiä kulman takana jne, mitä sitten taas tapahtuu Battlegroundsissa aivan jatkuvasti... Toki ehkä jos tähän joskus saadaan joku death cam, niin paljastuu ikäviä asioita... mutta toistaiseksi kaikki tuntuu toimivan erittäin smooth...
 
Tässä pelissä ainakin oman tuntuman perusteella tulee paljon vähemmän lagikuolemia kuin monissa muissa räiskinnöissä.

Peli vaikuttaisi kompensoivan lagia hidastamalla kaikkia, eli hahmot liikkuvat hitaammin. Se tuntuu ärsyttävältä, mutta kun tajuaa, että vaihtoehto olisi julmettu rubberbanding tai warppailu niin mieluummin hidastus kyllä kymmenen kertaa kymmenestä.
 
Tässä pelissä ainakin oman tuntuman perusteella tulee paljon vähemmän lagikuolemia kuin monissa muissa räiskinnöissä.

Peli vaikuttaisi kompensoivan lagia hidastamalla kaikkia, eli hahmot liikkuvat hitaammin. Se tuntuu ärsyttävältä, mutta kun tajuaa, että vaihtoehto olisi julmettu rubberbanding tai warppailu niin mieluummin hidastus kyllä kymmenen kertaa kymmenestä.
Noh tosta voidaan olla montaa eri mieltä, kilpailullisessa pelissä ei pitäis ikinä rankassa kaikkia jos jollaa on paskat yhteydet, vaan nimen omaan niitä pitäis rankassa kellä ne paskat latencyt ym on servulle.. mitä enemmän tätä pelaa, sen enemmän tässä huomaa pieniä ongelmia ja bugeja.


Siinä nyt vaik yks oma kokemus.
 
Eikö tuota kill tradingia sitten satu peleissä joissa on hyvä netcode? Kai sitä oikeastikin voi nuon tapahtua jos sattuu ampumaan täsmälleen samalla hetkellä.
 
Joo, nuo heti kuoltua quittaavat kyllä aika paljon ihmetyttää ja ärsyttää.
Ei olis ensimmäinen kerta kun pääsee top 4 sijoille, tai jopa voittaa matsin vaikka yksi squadilainen quittaisi heti alussa.


Siinä nyt vaik yks oma kokemus.

Ainakaan omaan silmään ei tuossa mitään ihmeempää? Ammuitte kuolettavat kudit aikalailla samaan aikaan.
On näitä fps pelejä paljon surkeammallakin netcodella nähty, vaikka aiemmin postattu netcode video osoittaa ainakin testin tehneelle henkilölle korkeat viiveet.
 
Hitto kyllä kiroilin kun en saanu ukkelia hengiltä. Istuttiin kanjonissa ja jonkun nevöhöödin kanssa ja listittiin pari squdia jotka yritti päästä ympyrän sisälle. Tämä kamu sit kuoli maihin siinä kun selästä porukkaa niskaan. Hyvät sarjat vedin keskelle keskimassaa vaan ei kuollu, minä kuolin :shifty:

Vitutti.

Ja tää toinen oli joku ilmeisen proo. Tuli vielä gg kun yritin pelastaa ukkoo.
 
Tämä on kyllä itselle niitä pelejä, jotka paranee vaan mitä enemmän pelailee. Aluksi vaikutti melko yhdentekevältä pyssyttelyltä, mutta nyt kun on päässyt tähän sisälle, niin huomaa miten paljon tässä on tehty asioita oikein. Toivottavasti saadaan uutta sisältöä tasaiseen tahtiin, eikä mitään mikromaksuja aleta tunkemaan väkisin silmille. 5/5.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 492 924
Jäsenet
74 120
Uusin jäsen
Lähiverkkopaita

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom