• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Anthem (PC, PS4, Xbox - 22.2.2019)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Betan perusteella aika samat fiilikset kuin Joella, ei tosin yhtä vihaiset. Gunplay ihan jees, mutta muuten aika riman alitus sisällön ja toiminnallisuuden suhteen. Ihmetyttää tosiaan, että eivät oikeasti opi muiden saman genren pelien tekemistä virheistä. Ei ole voinut jäädä huomaamatta pelaajien kritiikki Warframea, Divisionia ja Destinyitä kohtaan. Olisikohan sieltä saanut hieman osviittaa mikä voi mennä pieleen, eikä tehdä samoja / samansuuntaisia mokia? Täysin raakileena julkaistu ja seuraillaan nyt vielä mihin tämä kehittyy. Täyshinta ei ole ongelma jos peli on hyvä, nyt ei vaikuta edes alelaarikamalta.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
ehkä siks tuota peliä on jaettu noitten rtx korttien mukana että saadaan jonkin laisia pelaaja lukuja jotta saadaan siottajia jolla rakentaa peli loppuun.
itse en ole pelannu Warframea, Divisionia tai Destineitä mut jotenkin tää vaan nappas kun katto pari traileria ja kaverin streamejä nyt katsellu useamman kerran niin polte vaan kasvaa.
odottavan aika on pitkä kun koneesta puuttuu vain muistit joitten pitäis huomena saapua.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
"Shooter-Looter" peleistä ittellä kolissu kaikista eniten Warframe. Se on ilmainen, siinä on hyvä rahoitusmalli (eli mikromaksu-peli jossa voi ostaa esineitä rahalla, mutta se on tehty tosi fiksusti niin ettei ole maksumuureja tai ala vituttamaan). Siihen tuli kanssa joku iso sisältöpäivitys vähän aikaa sitten, en oo sitä vielä paukutellu.

Anthemista oon seurannu nyt aika paljon striimejä, youtubea ja uutisia ja ei kyllä näytä 'mun peliltä' vaikka pelityypin kova fani olenkin. Mulle tuli lähinnä hirveet himot alottaa taas pelaamaan Warframea :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Destiny2:ssa (ilmainen)
Kyllä se julkaisussa oli ihan täysihintanen peli, eikä todellakaan hintansa arvoinen. Veikkaisin että samalla tavalla Anthem muuttuu jossain vaiheessa ilmaiseksi ja rahat haetaan mikromaksuilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
"Shooter-Looter" peleistä ittellä kolissu kaikista eniten Warframe.
Kulutin tähän 20h, mistä kului varmaan aika paljon kaiken ihmettelyyn. Tässä ajassa en pelannut sitä main missio ketjua (tutoriaalia?) lävitse, joten en tiedä kuinka paljon peli muuttuu niiden missioiden jälkeen. Pelatut missiot olivat kyllä loputonta samojen tylsien kenttien toistoa, vaikka tehtävät olivat olevinaan erilaisia.

Kyllä se julkaisussa oli ihan täysihintanen peli, eikä todellakaan hintansa arvoinen. Veikkaisin että samalla tavalla Anthem muuttuu jossain vaiheessa ilmaiseksi ja rahat haetaan mikromaksuilla.
Tiedän, että oli alkuun täysihintainen. Nappasin sen vasta, kun tuli ilmaisesksi ja olisi jäänyt testaamatta jos olisi pitänyt maksa euroakaan. Edes ilmaisena en jaksanut pelata juonta läpi, pirun puuduttavaa saman toistoa tylsillä vihollisilla.

Tuntuu, että lähes kaikki vuosi pari sitten odotuslistalla olleet ovat olleet pettymyksiä: SWBF1+2, BFV, FC5, Destiny 2 ja nyt myös Anthem. Aika ikävä trendi, mutta eipä noihin ole sitten tullut rahoja laitettuakaan.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Kulutin tähän 20h, mistä kului varmaan aika paljon kaiken ihmettelyyn. Tässä ajassa en pelannut sitä main missio ketjua (tutoriaalia?) lävitse, joten en tiedä kuinka paljon peli muuttuu niiden missioiden jälkeen. Pelatut missiot olivat kyllä loputonta samojen tylsien kenttien toistoa, vaikka tehtävät olivat olevinaan erilaisia.

Tiedän, että oli alkuun täysihintainen. Nappasin sen vasta, kun tuli ilmaisesksi ja olisi jäänyt testaamatta jos olisi pitänyt maksa euroakaan. Edes ilmaisena en jaksanut pelata juonta läpi, pirun puuduttavaa saman toistoa tylsillä vihollisilla.

Tuntuu, että lähes kaikki vuosi pari sitten odotuslistalla olleet ovat olleet pettymyksiä: SWBF1+2, BFV, FC5, Destiny 2 ja nyt myös Anthem. Aika ikävä trendi, mutta eipä noihin ole sitten tullut rahoja laitettuakaan.
Warframe on aika armoton siinä että se ei opasta pelaajaa juuri lainkaan. Tai voitaneen sanoa että jos ei tutoriaalissa tai jossain esittelyssä "hokaa hommaa", niin warframe ei enää missään kohtaa myöhemmin tule ja opasta millään lailla. Alussa ei ole juuri muuta kun planeetan pinnalla missionien tekoa ja seuraavaan menemistä, että saa avattua tähtikarttaa.

Mitä sisältöön tulee niin pelissä on aika paljon "loottia" (gear-progressio) mikä on mielestäni tän pelityypin pääasiallinen sisältö, ja sen "shooter" puoli on aika timanttia. Tehtäviä aukeaa pelin ja pääjuonen edetessä kokoajan lisää, ehkä jossain 80-100h kohdalla on koko tähtikartta auki ja pääsee sitten dippailemaan itseään end-gameen kun avautuu lisempää spesiaalihommia mitä puuhastella.
Viimeksi kun pelasin niin WF:ssä oli yksi 'free roam' alue, Plains of Eidolon jossa oli kaikenlaista puuhaa monelle eri levelille, end-gamena pääquestin läpäisseille "eidolon metsästystä", ja nyt on vissiin tullut sitä paljon isompi "Fortuna". Pelattavaa lienee joitakin tuhansia tunteja, jos haluaa grindailla kaiken gearin auki.

*edit*

Pelaajia Warframella tuntuis riittävän vaikka on vanha kuin taivas. Toki päivittynyt useasti ja paranneltu varmaan pelimoottoria jne.

Warframe - Steam Charts
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 877
Pelasin eilen tutoriaalin läpi ja on tuo ainakin jumalaisen kaunista ja hyvän kuuloista menoa, jos ei muuta :D Tänään lisää.

P.S. Tarsiksessa voi juosta!
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Warframe on aika armoton siinä että se ei opasta pelaajaa juuri lainkaan.

-snip-
Itellä tuossa sisällä reilu 1700 tuntia. Väliin tulee kyllä korvista pihalle :D

Mun muistaakseni tuossa pidetään nykyisin aika hyvin kädestä kiinni tuon tutoriaalin aikana. Ensin opastetaan ihan se perusmekaniikka (tappelu). Liset on aluksi vajaatoimintainen, ja tuossa kytketään questien avulla yksitellen Foundy, Arsenal, ModStation, Incubator ja myöhemmässä vaiheessa myös se Operator käyttöön ja käydään niitä läpi.

Pelin Chatistä löytyy Guide of Lotus -henkilöitä, joilta voi kysellä apuja. Foorumit ja peliyhteisö on pääsääntöisesti ollu hyvähenkistä ja positiivista. Myös äärettömän kattavat wikisivut on käytössä ja pelin sisältä löytyy Codex jossa kerrotaan pelin perusmekaniikat, modit, melee 2.0, Dark Sektorit, Craftaus, Klaanit/Dojo jne.

Viimeisin avoimen pelimaailman kartta on Fortuna. Noissa mellestetään ihan neljän pelaajan voimin.
Mutta takas Anthemiin: En ole hirveämmin katsellut tubettajien mielipiteitä, mitä nyt otsikoita enimmäkseen lukenut.

Se mitä itse odotin Anthemilta, oli se mitä meille näytettiin Anthem Gameplay Reveal trailerissa. Siinä painotettiin että "World of Anthem is hostile. And threats can come from any direction. It's a dynamic world where the unsuspected is around every corner"

Tässä vielä kertauksena tuo Traileri (kelattu oikeaan kohtaan)


Odotin että koko Bastion olisi tuolla odottamassa pelaajaa ja alueen tutkimista ja koluamista, että nuo isot ja pienet World Eventit laukeaisi immersiivisesti sitä mukaan kun etenet kartalla: Pillastunut lauma elukoita juoksee poikki sun ruudun ja sun naaman eteen ilmestyy niitä jahtaava monsteri. Strider posahtaa siinä sun nokan edessä ja huomaat että gruntit tekee hyökkäystä.

Odotin myös pientä narratiivista pelikokemusta: Javelinit keskustelee keskenään radion yli - tyyliin mitä Vermindite2:ssa, Mass Effectissä, Dragon Agessa ym. jossa hahmot spontaanisti alkaa rupattelemaan keskenään. Ei pelkästään niin että keskus vain höpöttää sulle "katos, tuolla tapellaan, lisäsin waypointin kartalles".

Enkä myöskään ihan odottanut että World eventit on vain satunnaisia waypointteja kartalla jotka ilmestyy tyhjästä ilmasta. Tällä hetkellä tulee haahuiltua freeplayssa odottaen, että tuommoinen pisteestä A pisteeseen B waypoint ilmestyy ruudulle ja joskus näitä saa odottaa ja kauan. Bastion tuntuu tässä mielessä aika tyhjältä eikä se tarjoa tapahtumien suhteen samantapaisia yllätyksiä mitä virallisella gameplay trailer videolla kuvattiin.

Toisaalta tuosta tulee mieleen Defiance joka launchattiin 2013. Tuossakin pelissä oli niin paljon potentiaa, mutta kun se tuli purkista pihalle, pettymys oli kyllä aika karvas kun "dynaamiset eventit" olikin sitä perushuttua mitä on nähty jo FireFallista lähtien.

World Eventtien suhteen Anthemissa tuo Bastion tuntuu käyvän aika pieneksi neljälle random pelaajalle. Porukka sijoittunut ympäri karttaa ja jos joku tapahtuma lävähtää ruudulle, siitä ei tiedoteta muitten shooter-looter -pelien tapaan kaikille - ainoastaan siihen viereen jos sattuu siinä kohtaa olemaan. Pieneltä kartta tuntuu ihan sen takia, ettei tekemistä (eventtejä) tunnu riittävän neljälle pelaajalle. Joko tämä on bugi (tai sisältöpuute), tai sitten törmään jatkuvasti johonkin tosi rikkinäiseen instanssiin.

Tän lisäksi jäin kaipaamaan Praksleytä ja "Hell or High Water" questia (aka Rescue Praxley's workers), jolla tuo Gameplay Traileri alkoi. Tarsus ja Basaari tuntuu tällä hetkellä ammottavan tyhjyyttä ja vaikuttaa suht kuolleelta paikalta. Javelinien laukaisualustalla odotin myös näkeväni kaikki omat ja käytössä olevat exosuitet joista voisin valita sen minkä haluan. Ihmiset (NPC:t) ei anna tehtäviä eikä juttele sulle dynaamisesti vaan näiden yläpuolella on vain puhekuplat korealaisten morppien tapaan. Jotain randomia ne heittää kun kuljet ohi, mutta ne eivät anna immersiivisesti questeja kuten tuossa videossa.

Jos tuolta saisi jonkun NPC:n ampua, ampuisin Pyykki-Neason Gilesiltä pään irti. Se on toi heppu joka möllöttää kahden portin välissä siinä basaarin vieressä:

maxresdefault.jpg

Itse kyllä viihdyin tuon päätarinan parissa. Ääninäyttelijät teki yllättävän hyvää työtä ja hahmot oli persoonallisia ja paikoin huumori oli ihan hauskaa seurattavaa.

Juonikuvio oli jotenkin aika klassinen eikä kyseessä vaikuttanut olevan elämää suuremmista asioista. Ja paikoin juonidraamat tuntui toistavan itseään: Owen pölli Javelinin ja läks - jotain murrosikäsen uhmaa - ja tän perään piti mennä. Haluk kans karkasi Bastioniin, ja tän perään piti mennä. Mathias myös kerkesi karata Bastioniin, ja tän perään piti mennä.

Tarinassa myös jatkuvasti pedattiin tuota 'Anthemin kutsua' ja myrskyn silmää. Sitten paljastuikin että kyseessä ei ole mikään myrsky, vaan joku tylsä alttari. Odotin tässä jotain sykähdyttävämpää, kun kerran ollaan vieraalla oudolla planeetalla.

Noh, ei kai tässä auta muuta kuin uskoa "Biowaren/EA:n" lupaukseen korjata peli 90 vuorokauden kuluessa hieman paremmalle tolalle (anthem roadmap). Onhan ne nyt ajaneet valtavan määrän päivityksiä eikä niillä hirveän kauaa ole nokka tuhissut noiden ongelmakohtien korjaamiseen. Lentely hiirellä paljon miellyttävämpää, korjasivat noita kaatuiluongelmia, ääniä, tehtävien starttaaminenkin meni uusiksi, voi juosta ekassa persoonassa ym ym.

Ja katsotaan mitä tapahtuu kun he saavat tuon Anthem Live Servicen oikeasti rullaamaan (eli just tuo Anthemin roadmappi) :
Anthem Live Service - This is just the beginning - Answer HQ

Nyt päämissionin jälkeen tuntuu että sitä putoaa aika nopeasti vain tyhjän päälle ilman sen suurempaa päämäärää ja tavoitteita: 3 strongholdia käy turhan tutuksi ja Freeplay ja uudelleen pelattavat questit: sanotaan näin ettei tuossa ole muuta tavoitetta kuin grindata Javelin levulle 30 ja hankkia random MasterWork kamaa RNG jumalalta. Warframeen jos vertaisi, Warframesta löytyy aina jotain mielenkiintosta jonka eteen on valmis tekemään hommia ja jonka bongaat ihan codecsista/marketista/Dojosta: oli se uusi frame tai uusi ase tai modi. Anthem ei varsinaisesti kerro mitä loottia tuolla on saatavilla ja mitä ja mistä sitä kannattaisi grindata. Tai en ole ainakaan Anthemista toistaiseksi löytänyt mitään listaa josta voisi tsekata lootteja, että "hoo, mä haluun grindata tämän".

Edit: asiavirheitä ja pahimmat typot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 877
Halukin ääninäyttelijä on muuten Ashur, Spartacuksesta. Huomasin heti, että nyt ei voi olla kukaan muu kuin itse kiero syyrialainen äänessä :D
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Onkohan peli jossain vaihessa kehitystä laitettu kokonaan uusiksi. Harmi kun Fort Tarsis tuntuu perus Bioware rgp, mutta homma on jätetty kesken ja nykyisellään on täysi turhake latausruutuineen.

Pelissä on hankalaa saada järkevää MasterWork kamaa. Ainakin omalle kohdalla suurimmassa osassa on bonuksia johonkin kukkien keräilyyn. Yhden aseen sain tupla damagella ja tämän lisäksi vielä oli hyvät damage bonukset itse aseeseen.

Otuksista pitäisi saada enemmän järkevää loottia. Eilen Freeplayssa tapoin War Titaanin yksin Grandmaster 2 tasolla ja palkintona oli uncommon roskaa. Ei kovin paljon mieltä lämmitä käyttää rutosti aikaa ilman mitään palkintoa.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
118

HDR värit ei oikein tule esiin nauhoituksessa :D Ei ole tullut vastaan muuta syytä kitistä Anthemista kuin tomb questit mitkä piti suorittaa ennen tätä, liian raskasta minulle kun piti soolona suorittaa ja navigoida ilman minimappia.
 
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
151
Onkohan peli jossain vaihessa kehitystä laitettu kokonaan uusiksi. Harmi kun Fort Tarsis tuntuu perus Bioware rgp, mutta homma on jätetty kesken ja nykyisellään on täysi turhake latausruutuineen.

Pelissä on hankalaa saada järkevää MasterWork kamaa. Ainakin omalle kohdalla suurimmassa osassa on bonuksia johonkin kukkien keräilyyn. Yhden aseen sain tupla damagella ja tämän lisäksi vielä oli hyvät damage bonukset itse aseeseen.

Otuksista pitäisi saada enemmän järkevää loottia. Eilen Freeplayssa tapoin War Titaanin yksin Grandmaster 2 tasolla ja palkintona oli uncommon roskaa. Ei kovin paljon mieltä lämmitä käyttää rutosti aikaa ilman mitään palkintoa.
lootti taulukot on rikki, eipä siinä muuta. Kuullu tuosta monesta paikasta.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
60
Katsoin AngryJoen arvostelun pelistä ja arvostelussa esitettiin väite, että pelissä ei ole mitään yleisnäkymää mistä näkisi hahmon kaikki ominaisuudet ja statistiikan. Eli tarkoitetaan sellaista perinteistä "paperinukke"-ikkunaa, kuten vaikka perinteisesti diabloissa on tehty. Onko tämä totta? Minä olen humaani ja empaattinen ihminen - yritän aina pohtia syitä ja seurauksia ja ymmärtää muiden ihmisten toimintaa, enkä hyppää lampaiden kelkkaan missä yksinkertaisessa kuorossa vaan "lyödään lyötyä". Tämä kuitenkin kuulostaa melko isolta puutteelta ja voisi jopa luokitella mokaksi pelisuunnittelijoiden osalta, kun Anthemissa kuitenkin pohjimmiltaan on kyse juuri siitä "numeroiden pyörittelystä" eli oman hahmon statistiikan parantelusta ja hiomisesta erilaisin keinoin. Tuntuu hassulta, että näin perustavanlaatuinen ominaisuus olisi jätetty pelistä pois, koska niin suuri osa pelin nautinnosta perustuu juuri siihen saavutuksen tunteeseen minkä saa, kun uuden varusteen myötä joku yksittäinen hahmon ominaisuus kohenee edes muutamalla prosentin sadasosalla.

 
Viimeksi muokattu:

Rouxinol

siihen voi laittaa tekstiä
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
890
Katsoin AngryJoen arvostelun pelistä ja arvostelussa esitettiin väite, että pelissä. .
Ei ole ei, ite ihmettelin samaa jo demossa ja toivoin että ilmestyy julkstavaan versioon. Ei ilmestynyt, kuuluu "not at launch" - asioihin niinkuin melkein kaikki muutkin. Tulee joskus (jos tulee)
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
231
Katsoin AngryJoen arvostelun pelistä ja arvostelussa esitettiin väite, että pelissä ei ole mitään yleisnäkymää mistä näkisi hahmon kaikki ominaisuudet ja statistiikan. Eli tarkoitetaan sellaista perinteistä "paperinukke"-ikkunaa, kuten vaikka perinteisesti diabloissa on tehty. Onko tämä totta? Minä olen humaani ja empaattinen ihminen - yritän aina pohtia syitä ja seurauksia ja ymmärtää muiden ihmisten toimintaa, enkä hyppää lampaiden kelkkaan missä yksinkertaisessa kuorossa vaan "lyödään lyötyä". Tämä kuitenkin kuulostaa melko isolta puutteelta ja voisi jopa luokitella mokaksi pelisuunnittelijoiden osalta, kun Anthemissa kuitenkin pohjimmiltaan on kyse juuri siitä "numeroiden pyöritellystä" eli oman hahmon statistiikan parantelusta erilaisin keinoin.

Ihan puhdasta paperinukke-ikkunaa en löydä. Tämä on se yksi asia mitä haluaisin ja olen pyytänyt Bioware/EA:n puolelta foorumilla ja mielipiteenä.. eikö he aina usko minua ja tämän takia paperinukke-ikkuna saavu pian peliin?

Toinen ongelma on PC:n puolella UI:n liian konsolimaisuus ja mm. itemien siirto junk puolelle, josta niiden purkaminen on toteutettu perkeleen huonosti.

Itseasiassa pidän pelistä, ja sen pelaaminen on mielekästä. Anthemissa on heikkoutensa, ja olisin julkaisupäivänä toivonut siitä enemmän materiaalia.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
60
Ei ole ei, ite ihmettelin samaa jo demossa ja toivoin että ilmestyy julkstavaan versioon. Ei ilmestynyt, kuuluu "not at launch" - asioihin niinkuin melkein kaikki muutkin. Tulee joskus (jos tulee)
Ihan puhdasta paperinukke-ikkunaa en löydä. Tämä on se yksi asia mitä haluaisin ja olen pyytänyt Bioware/EA:n puolelta foorumilla ja mielipiteenä.. eikö he aina usko minua ja tämän takia paperinukke-ikkuna saavu pian peliin?

Toinen ongelma on PC:n puolella UI:n liian konsolimaisuus ja mm. itemien siirto junk puolelle, josta niiden purkaminen on toteutettu perkeleen huonosti.

Itseasiassa pidän pelistä, ja sen pelaaminen on mielekästä. Anthemissa on heikkoutensa, ja olisin julkaisupäivänä toivonut siitä enemmän materiaalia.
Kuulostaa kyllä harmittavalta. Kävikö tässä sitten taas kerran niinkin kliseisesti, että peli on julkaistu liian aikaisin ja keskeneräisenä, vaikka julkaisupäivää siirrettiinkin jo kertaalleen myöhemmälle ajankohdalle? Eli tämäkin ominaisuus olisi varmasti ollut toteutettavissa kun aikaa olisi ollut edes hitusen enemmän, koska minä en suostu uskomaan, että Biowaren osaamisessa olisi näin suuri lovi.

Siitä hetkestä lähtien, kun Anthem ensimmäisen kerran esiteltiin yleisölle E3-messuilla vuonna 2017, minä olen halunnut uskoa, että Anthem tulee olemaan Biowaren väkevä vastalause kaikelle negatiivisuudelle ja ennakkoluuloiselle arvostelulle.

Nyt kuitenkin minunkin uskoni alkaa horjua, koska suurin osa arvosteluista on sävyltään melko negatiivisia, eikä näiden yleisten näkemysten edessä enää ole helppoa kieltää pelin heikkouksia. Tämä aiheuttaa minulle myös suuria henkisiä ongelmia, koska joudun kyseenalaistamaan identiteettini - olenko minä sittenkin pohjimmiltani vain pelkuri, joka luopuu omista periaatteistaan ja valitsee helpon tien liittymällä valittajien laulukuoroon? Olenko minä luuseri? Ei. Minä en luovuta. Leuka pystyssä ja selkä suorana kannan uskoni Biowaren kykyihin, vaikka se tarkoittaisikin fanipojan leimaa. Mikään ei muserra luottamustani Biowaren kykyyn nousta haudan partaalta kuin feenikslintu tuhkasta. Anthemin ongelmat on korjattavissa, ja Bioware tulee vielä kukoistamaan yhtä vahvana kuin Baldur's Gate 2:n kulta-aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Mikään ei muserra luottamustani Biowaren kykyyn nousta haudan partaalta kuin feenikslintu tuhkasta. Anthemin ongelmat on korjattavissa, ja Bioware tulee vielä kukoistamaan yhtä vahvana kuin Baldur's Gate 2:n kulta-aikana.
Et sitten ilmeisesti pelannut Dragon Age: Inquisitionia ja Mass Effect: Andromedaa. Anthemissa on oikeastaan kivat grafiikat, mutta kaikki muu on jotenkin... keskeneräistä tai hidasta/huonoa. Jopa Mass Effect 2 ja 3 moninpelitkin tarjosivat parempaa PvE toimintaa ryhmämuodossa, kuin tämä. Ainoa ero on se, että ME:n multiplayer tuntui oikeasti hyvältä. Tämä taas tuntuu siltä, että otettiin Division, pistettiin Destinyn haarniskat ja annettiin lentokyky. Idea hyvä, toteutus ei niinkään. Suurin ongelma on siinä, että tätä ei ole kiva pelata eikä se pelaaminen tunnu hauskalta.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Kuulostaa kyllä harmittavalta. Kävikö tässä sitten taas kerran niinkin kliseisesti, että peli on julkaistu liian aikaisin ja keskeneräisenä, vaikka julkaisupäivää siirrettiinkin jo kertaalleen myöhemmälle ajankohdalle? Eli tämäkin ominaisuus olisi varmasti ollut toteutettavissa kun aikaa olisi ollut edes hitusen enemmän, koska minä en suostu uskomaan, että Biowaren osaamisessa olisi näin suuri lovi.

Siitä hetkestä lähtien, kun Anthem ensimmäisen kerran esiteltiin yleisölle E3-messuilla vuonna 2017, minä olen halunnut uskoa, että Anthem tulee olemaan Biowaren väkevä vastalause kaikelle negatiivisuudelle ja ennakkoluuloiselle arvostelulle.

Nyt kuitenkin minunkin uskoni alkaa horjua, koska suurin osa arvosteluista on sävyltään melko negatiivisia, eikä näiden yleisten näkemysten edessä enää ole helppoa kieltää pelin heikkouksia. Tämä aiheuttaa minulle myös suuria henkisiä ongelmia, koska joudun kyseenalaistamaan identiteettini - olenko minä sittenkin pohjimmiltani vain pelkuri, joka luopuu omista periaatteistaan ja valitsee helpon tien liittymällä valittajien laulukuoroon? Olenko minä luuseri? Ei. Minä en luovuta. Leuka pystyssä ja selkä suorana kannan uskoni Biowaren kykyihin, vaikka se tarkoittaisikin fanipojan leimaa. Mikään ei muserra luottamustani Biowaren kykyyn nousta haudan partaalta kuin feenikslintu tuhkasta. Anthemin ongelmat on korjattavissa, ja Bioware tulee vielä kukoistamaan yhtä vahvana kuin Baldur's Gate 2:n kulta-aikana.
Eikös Biowarella ala olemaan jo vanhat työntekijät muissa yrityksissä?

Muistaakseni ennen Mass Effect Andromedian launchia oli keskustelua kuinka huonot työoltavat biowarella on EA alaisuudessa ollut.

Mutta jos anthem ei menestykkään niin ainakaan tämän mukaan bioware ei saa kirvestä, toisin onhan siellä tulossa vielä Dragon Age.

EA antaa armoa: Odotettu BioWaren Anthem ei ole studion loppu, jos peli floppaa pahemman kerran | Muropaketti.com

Esimerkiksi Baldur’s Gatea työstänyt pelisuunnittelija James Ohlen lähti BioWaren palveluksesta 22 vuoden jälkeen. Ennen lähtöään Ohlen puuhasteli Anthem-pelin parissa, ja hänen mielestään peli tulee menestymään. Vaikka näin ei kävisikään, ei se tarkoita studion taipaleen päättymistä.


Ohlen on kertonut haastattelussa, että studion omistava EA näkee BioWaren pitkän tähtäimen sijoituksena.

“Mielestäni EA todella arvostaa BioWarea pelistudiona. Vaikka kävisi niin, että Anthem olisi floppi, ei se tarkoita BioWaren tarinan päättymistä”, Ohlsen totesi.

Hän lisäsi, että jos Anthem ei menesty, aikoo BioWare ottaa opetuksesta oppia ja käyttää sitä seuraavan pelin parantamiseksi.
Ehkä peli tulee nopeasti basic omistajien saataville ja pääsee rauhassa tutustumaan peliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 817
Angry Joen pidennetyssä keskustelussa niillä on semmoinen fiilis että kiire tullu. Juoni katkeilee omituisesti ja mene on parin ekan tunnin jälkeen hätiköityä. Epäilevät että on otettu paloja sieltä täältä että voidaan myydä ne erikseen.


Itsellänihän ei ole mitään kokemusta pelistä, kunhan luen uutisia.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Noh, ens kuussa olisi tulossa/alkamassa ACT 01 - Echoes of Reality, joka pitää sisällään Evolving World (update 1 / Maaliskuu), Stronger Together (update 2 / Huhtikuu) ja The Cataclysm (Update 03 / Toukokuu). Sitten tuleekin ACT 02 ja viimoisena ACT 03.

Anthem - Acts and Updates - EA Official Site
ACT 01 – ECHOES OF REALITY

The world of Anthem is a dangerous place. Chaotic. Unpredictable. A world left unfinished and abandoned by the gods. As a freelancer, you are one of the elite few chosen to fight against the chaos. To wield the power of your javelin and bring order to the madness.

* The below is subject to changes as we are exploring content and listening to our community feedback.
Edit: "The Ongoing Narrative of Anthem Begins" teksti tuossa aikatauluposterissa kuulostaa ainakin tällä hetkellä hyvältä, kun päätarina vähän päättyi tuommoiseen cliffhangeriin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Kuulostaa kyllä harmittavalta. Kävikö tässä sitten taas kerran niinkin kliseisesti, että peli on julkaistu liian aikaisin ja keskeneräisenä, vaikka julkaisupäivää siirrettiinkin jo kertaalleen myöhemmälle ajankohdalle? Eli tämäkin ominaisuus olisi varmasti ollut toteutettavissa kun aikaa olisi ollut edes hitusen enemmän, koska minä en suostu uskomaan, että Biowaren osaamisessa olisi näin suuri lovi.

Siitä hetkestä lähtien, kun Anthem ensimmäisen kerran esiteltiin yleisölle E3-messuilla vuonna 2017, minä olen halunnut uskoa, että Anthem tulee olemaan Biowaren väkevä vastalause kaikelle negatiivisuudelle ja ennakkoluuloiselle arvostelulle.

Nyt kuitenkin minunkin uskoni alkaa horjua, koska suurin osa arvosteluista on sävyltään melko negatiivisia, eikä näiden yleisten näkemysten edessä enää ole helppoa kieltää pelin heikkouksia. Tämä aiheuttaa minulle myös suuria henkisiä ongelmia, koska joudun kyseenalaistamaan identiteettini - olenko minä sittenkin pohjimmiltani vain pelkuri, joka luopuu omista periaatteistaan ja valitsee helpon tien liittymällä valittajien laulukuoroon? Olenko minä luuseri? Ei. Minä en luovuta. Leuka pystyssä ja selkä suorana kannan uskoni Biowaren kykyihin, vaikka se tarkoittaisikin fanipojan leimaa. Mikään ei muserra luottamustani Biowaren kykyyn nousta haudan partaalta kuin feenikslintu tuhkasta. Anthemin ongelmat on korjattavissa, ja Bioware tulee vielä kukoistamaan yhtä vahvana kuin Baldur's Gate 2:n kulta-aikana.
Jos EA antaa käskyn tehdä live service peliä niin Bioware sitten tekee ja puhtaita yksinpeliä EA ei taida enää tehdäkkään

Noh, ens kuussa olisi tulossa/alkamassa ACT 01 - Echoes of Reality, joka pitää sisällään Evolving World (update 1 / Maaliskuu), Stronger Together (update 2 / Huhtikuu) ja The Cataclysm (Update 03 / Toukokuu). Sitten tuleekin ACT 02 ja viimoisena ACT 03.

Anthem - Acts and Updates - EA Official Site


Edit: "The Ongoing Narrative of Anthem Begins" teksti tuossa aikatauluposterissa kuulostaa ainakin tällä hetkellä hyvältä, kun päätarina vähän päättyi tuommoiseen cliffhangeriin.
Vähän pelkään että ACT 2 ja 3 on sielä 2020 puolella
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Vähän pelkään että ACT 2 ja 3 on sielä 2020 puolella
Voi olla hyvin mahdollista; mitään päivämääriä eivät ole antaneet eivätkä luvanneet. Itse puolestani pelkään että EA kääntää kelkan ja tekee Activisionit ja siirtää nuo maksullisiksi, vaikka ne "pitäisi" sisältyä peruspeliin.

Nyt tänään en ole törmännyt muuta kuin yhteen bugiin (sen lisäksi että peli yhdesti potkasi mut aloitusruutuun) :

Katoilee noita vihuja/turretteja aina sillon tällön mun ruudulta. (tässä vielä varuiksi toi gifu jos se ei jostain syystä näy tossa yläpuolella).

Edit: imgur toimii oudosti gifu -puolella ja io-tekissä niin vaihdettu giphyyn ja tähän varuiks vielä YT linkki.
Edit2: unohtu mainita että kaikki bugit joihin oon törmänny, oon raportoinu ne EA:n bugifoorumeihin -- josko saisivat ne korjattua ja jotta pelistä tulisi kivempi pelata :happy:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Varmaan jo mainittu, mutta Anthemissa ei ole teksti chattia. Tosin eipä siellä olisi ketään kenen kanssa jutellakaan, kun tällä hetkellä max. neljä pelaajaa kerrallaan samassa groupissa / instassa :)

Tämä tosin ei ole Anthemin vika, vaan jenkkien FCC:n päätöksen, mutta vasta Anthemin myötä törmäsin tähän. Hienoa, että kuulo/näkö/puhe/muu rajoitteisten asioita oikeasti ajetaan ja parannetaan, mutta kyllä tässä suuri enemmistö on kärsijän asemassa. Ja itse asissa suoraa kuurotkin teksti chattien mahdolisesti kadotessa, jos pelintekijät eivät halua laittaa paukkuja text to speechiin ja muihin vaadittuihin asioihin.

As of Jan 1, 2019, the FCC has made all new multiplayer games with chat require text to speech and vice versa for accessibility or else face fines?
The games industry has had a series of waivers, the last of which was for game software and expired on Dec 31st 2018.
  • Games that enter development after this date must be fully compliant.
  • Games already in development after this date but released after it must be as compliant as possible, how far through development the game was at Dec 31st may be taken into account in case of a complaint.
  • Games released before this date that receive substantial updates after it must also be compliant.
At a high level CVAA requires any communications functionality and any UI used to navigate to or operate it to be accessible to people with a wide range of conditions, from no sight to no color vision, no speech to limited strength. The criteria must be considered from early in development, and people with disabilities must be involved in some capacity in the design or testing process.

(1) Input, control, and mechanical functions shall be locatable, identifiable, and operable in accordance with each of the following, assessed independently:
(i) Operable without vision. Provide at least one mode that does not require user vision.
(ii) Operable with low vision and limited or no hearing. Provide at least one mode that permits operation by users with visual acuity between 20/70 and 20/200, without relying on audio output.
(iii) Operable with little or no color perception. Provide at least one mode that does not require user color perception.
(iv) Operable without hearing. Provide at least one mode that does not require user auditory perception.
(v) Operable with limited manual dexterity. Provide at least one mode that does not require user fine motor control or simultaneous actions.
(vi) Operable with limited reach and strength. Provide at least one mode that is operable with user limited reach and strength.
(vii) Operable with a Prosthetic Device. Controls shall be operable without requiring body contact or close body proximity.
(viii) Operable without
time dependent controls. Provide at least one mode that does not require a response time or allows response time to be by passed or adjusted by the user over a wide range.
(ix) Operable without speech. Provide at least one mode that does not require user speech.
(x) Operable with limited cognitive skills. Provide at least one mode that minimizes the cognitive, memory, language, and learning skills required of the user.

(2) All information necessary to operate and use the product, including but not limited to, text, static or dynamic images, icons, labels, sounds, or incidental operating cues, [shall] comply with each of the following, assessed independently:
(i) Availability of visual information. Provide visual information through at least one mode in auditory form.
(ii) Availability of visual information for low vision users. Provide visual information through at least one mode to users with visual acuity between 20/70 and 20/200 without relying on audio.
(iii) Access to moving text. Provide moving text in at least one static presentation mode at the option of the user.
(iv) Availability of auditory information. Provide auditory information through at least one mode in visual form and, where appropriate, in tactile form.
(v) Availability of auditory information for people who are hard of hearing. Provide audio or acoustic information, including any auditory feedback tones that are important for the use of the product, through at least one mode in enhanced auditory fashion (i.e., increased amplification, increased signal to noise ratio, or combination).
(vi) Prevention of visually induced seizures. Visual displays and indicators shall minimize visual flicker that might induce seizures in people with photosensitive epilepsy.
(vii) Availability of audio cutoff. Where a product delivers audio output through an external speaker, provide an industry standard connector for headphones or personal listening devices (e.g., phone like handset or earcup) which cuts off the speaker(s) when used.
(viii) Non interference with hearing technologies. Reduce interference to hearing technologies (including hearing aids, cochlear implants, and assistive listening devices) to the lowest possible level that allows a user to utilize the product.
(ix) Hearing aid coupling. Where a product delivers output by an audio transducer which is normally held up to the ear, provide a means for effective wireless coupling to hearing aids.


Failure to comply can result in customer complaints to the FCC, which the FCC will then mediate, taking into account what efforts have been made and how feasible the issue is to fix. The customer has the right to extend the initial mediation period if they choose. If not, substantial fines may be issued at the FCC’s discretion.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
231
Kauheimmat fatal bugit ovat kadonneet, ja itseasiassa VoIP on alkanut toimimaan. Pelin äänet saattavat kadota, mutta ei yhtä usein. Loading screeni on pitkä, joten ei "ihan" viimeisen päälle optimoitu.

Näyttäisi että peli alkaa olla pelikelpoinen, mutta olisi hienoa jos kerrankin se olisi julkaisupäivänä eikä kaksi viikkoa sen jälkeen. Itse peli on todella mielekästä, mutta sen toimiminen ei ole ollut viimeisen päälle. Toivon että BioWare/EA pysyy kiinni sanoissaan ja kaikki materiaali ja pelin asiat saapuvat peliin. Lupauksia oli että mikrotransaktiolla voi saada vain visuaalisia muutoksia ja kaikki lisärit/dlc:t ovat ilmaisia.

Tarina loppui aika anti klimaattisella tavalla, ja tosiaan jätti mahdollisuuden ACT02 ja ACT03 varten. Uskoni BioWareen on olemassa, mutta.. näyttäisi että myös he ovat ihmisiä. Tuntuisi että aika vain loppui rumasti kesken.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Varmaan jo mainittu, mutta Anthemissa ei ole teksti chattia. Tosin eipä siellä olisi ketään kenen kanssa jutellakaan, kun tällä hetkellä max. neljä pelaajaa kerrallaan samassa groupissa / instassa :)

Tämä tosin ei ole Anthemin vika, vaan jenkkien FCC:n päätöksen, mutta vasta Anthemin myötä törmäsin tähän. Hienoa, että kuulo/näkö/puhe/muu rajoitteisten asioita oikeasti ajetaan ja parannetaan, mutta kyllä tässä suuri enemmistö on kärsijän asemassa. Ja itse asissa suoraa kuurotkin teksti chattien mahdolisesti kadotessa, jos pelintekijät eivät halua laittaa paukkuja text to speechiin ja muihin vaadittuihin asioihin.

As of Jan 1, 2019, the FCC has made all new multiplayer games with chat require text to speech and vice versa for accessibility or else face fines?
The games industry has had a series of waivers, the last of which was for game software and expired on Dec 31st 2018.
  • Games that enter development after this date must be fully compliant.
  • Games already in development after this date but released after it must be as compliant as possible, how far through development the game was at Dec 31st may be taken into account in case of a complaint.
  • Games released before this date that receive substantial updates after it must also be compliant.
At a high level CVAA requires any communications functionality and any UI used to navigate to or operate it to be accessible to people with a wide range of conditions, from no sight to no color vision, no speech to limited strength. The criteria must be considered from early in development, and people with disabilities must be involved in some capacity in the design or testing process.

(1) Input, control, and mechanical functions shall be locatable, identifiable, and operable in accordance with each of the following, assessed independently:
(i) Operable without vision. Provide at least one mode that does not require user vision.
(ii) Operable with low vision and limited or no hearing. Provide at least one mode that permits operation by users with visual acuity between 20/70 and 20/200, without relying on audio output.
(iii) Operable with little or no color perception. Provide at least one mode that does not require user color perception.
(iv) Operable without hearing. Provide at least one mode that does not require user auditory perception.
(v) Operable with limited manual dexterity. Provide at least one mode that does not require user fine motor control or simultaneous actions.
(vi) Operable with limited reach and strength. Provide at least one mode that is operable with user limited reach and strength.
(vii) Operable with a Prosthetic Device. Controls shall be operable without requiring body contact or close body proximity.
(viii) Operable without
time dependent controls. Provide at least one mode that does not require a response time or allows response time to be by passed or adjusted by the user over a wide range.
(ix) Operable without speech. Provide at least one mode that does not require user speech.
(x) Operable with limited cognitive skills. Provide at least one mode that minimizes the cognitive, memory, language, and learning skills required of the user.

(2) All information necessary to operate and use the product, including but not limited to, text, static or dynamic images, icons, labels, sounds, or incidental operating cues, [shall] comply with each of the following, assessed independently:
(i) Availability of visual information. Provide visual information through at least one mode in auditory form.
(ii) Availability of visual information for low vision users. Provide visual information through at least one mode to users with visual acuity between 20/70 and 20/200 without relying on audio.
(iii) Access to moving text. Provide moving text in at least one static presentation mode at the option of the user.
(iv) Availability of auditory information. Provide auditory information through at least one mode in visual form and, where appropriate, in tactile form.
(v) Availability of auditory information for people who are hard of hearing. Provide audio or acoustic information, including any auditory feedback tones that are important for the use of the product, through at least one mode in enhanced auditory fashion (i.e., increased amplification, increased signal to noise ratio, or combination).
(vi) Prevention of visually induced seizures. Visual displays and indicators shall minimize visual flicker that might induce seizures in people with photosensitive epilepsy.
(vii) Availability of audio cutoff. Where a product delivers audio output through an external speaker, provide an industry standard connector for headphones or personal listening devices (e.g., phone like handset or earcup) which cuts off the speaker(s) when used.
(viii) Non interference with hearing technologies. Reduce interference to hearing technologies (including hearing aids, cochlear implants, and assistive listening devices) to the lowest possible level that allows a user to utilize the product.
(ix) Hearing aid coupling. Where a product delivers output by an audio transducer which is normally held up to the ear, provide a means for effective wireless coupling to hearing aids.


Failure to comply can result in customer complaints to the FCC, which the FCC will then mediate, taking into account what efforts have been made and how feasible the issue is to fix. The customer has the right to extend the initial mediation period if they choose. If not, substantial fines may be issued at the FCC’s discretion.
Chatilla ainakin voisi sanoa jos löytyy eventti :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Chatilla ainakin voisi sanoa jos löytyy eventti :)
EA:n foorumeilla törmäsin kuulorajoitteiseen henkilöön, joka hieman kritisoi tuota FCC häsmää kun pelin kommunikointi ns. keskittyy pelkkään VOIP:iin josta hän jää kokonaan paitsi ja kokee tämän syrjintänä.

Ei liity varsinaisesti Anthemiin, mutta Division2:sen julkaisu tapahtuu ensi kuussa. Ja tuosta löytyy ihan Chatti -- viitaten open betaan. En siis tiedä mistä kyse; Joko EA ottaa ton liian tosissaan kun Ubisoft puolestaan haistattaa tolle pitkät. Oliko kyse jostain lisenssi-hässäkästä vai mistä.

Laitetaas loput spoilereihin:
Aika paljon kritiikkiä tuo FCC:n hässäkkä on saanut aikaan (jonka obama laittoi tulille), erityisesti sillä, ettei tuo FCC:n pykälä huomioi ihan kaikkia skenaarioita, ja että se oli jo syntyessään rikkinäinen ja risa. Nimenomaan kuulorajoitteiset ja mykät ym. Monet perheelliset sohva-pulliaiset tuolla on myös kritisoinu kyseistä pykälää: heillä ei ole juurikaan mahdollisuutta puhua mikrofoniin esmes. kun vaavit on päikkäreillä ja yöunilla.

EA:n foorumeilla porukka on kyllä ulissut tästä ja osa toivoo mm. Apex Legends:n (EA myös tän julkaisijana) tapaista ping systeemiä tuonne Anthemin hitaan flaren sijaan.

Absurdein tässä on nimenomaan näkörajoitteiset (lue: sokeat) ihmiset. Näkörajoitteiset ei näe edes sitä ruutua ja heidän vuoksi on FCC:n lausekkeessa on nimenomaan tuo VOIP/Text to speech. Mutta kukaan tuolla FCC:llä ei ole hiffannut että akt peleissä tarvis ylipäätään nähdä se ruutu ja tähtäin jotta vois lahdata porukkaa :facepalm:
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 877
Pelasin eilen ensimmäisen varsinaisen tehtävän (soolona) ja onhan tuo kyllä hauskaa mäiskettä. Kasvoanimaatiot on kyllä tehty todella hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
Kauheimmat fatal bugit ovat kadonneet, ja itseasiassa VoIP on alkanut toimimaan. Pelin äänet saattavat kadota, mutta ei yhtä usein. Loading screeni on pitkä, joten ei "ihan" viimeisen päälle optimoitu.

Näyttäisi että peli alkaa olla pelikelpoinen, mutta olisi hienoa jos kerrankin se olisi julkaisupäivänä eikä kaksi viikkoa sen jälkeen. Itse peli on todella mielekästä, mutta sen toimiminen ei ole ollut viimeisen päälle. Toivon että BioWare/EA pysyy kiinni sanoissaan ja kaikki materiaali ja pelin asiat saapuvat peliin. Lupauksia oli että mikrotransaktiolla voi saada vain visuaalisia muutoksia ja kaikki lisärit/dlc:t ovat ilmaisia.

Tarina loppui aika anti klimaattisella tavalla, ja tosiaan jätti mahdollisuuden ACT02 ja ACT03 varten. Uskoni BioWareen on olemassa, mutta.. näyttäisi että myös he ovat ihmisiä. Tuntuisi että aika vain loppui rumasti kesken.
Nyt on noin 40h peliä takana. Itse gameplay on sulavaa ja hyvin tehty. Miinusta tuleekin sitten melkein kaikesta muusta.

-Tarina ei ollut häävi, vaikka itseä se ei liiemmin häiritse.
-Ei erillistä "stat screeniä".
-Fort tarsis on perseestä, äijä kulkee hitaasti.
-Craftaaminen tuntuu turhalta.
-Endgame contenttia ei liikaa ole. GM 2 ja 3 vaikeustasot vaikuttaa turhilta vaivaan nähden.
-Ei tekstichattia.
-Peli vieläkin täynnä bugeja: latausruudun jumittuminen, random crashit, katoavat mobit, äänet katoaa, connection lostia silloin tällöin, interact (F) lakkaa toimimasta esim. kesken strongholdin. Varmasti jotain unohdinkin, mutta tuossa ärsyttävimpiä. En tajua, miksi peli pusketaan tällaisena ulos, EA?

No, itse vielä aion pelailla, mutta päivityksiä nopeaan tahtiin peli kaipaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
49
upload_2019-2-28_18-51-26.png


Rupesin lataamaan tämän päivän patchia, ihmettelin kun latausnopeus oli hidas ja yhtäkkiä lävähti ruutuun että levytila loppuu, päivitys keskeytetty. Mitähän vittua tuossa tapahtuu? Latausnopeus matelee ~30kt/s ja vie jatkuvasti enemmän kovotilaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835


Rupesin lataamaan tämän päivän patchia, ihmettelin kun latausnopeus oli hidas ja yhtäkkiä lävähti ruutuun että levytila loppuu, päivitys keskeytetty. Mitähän vittua tuossa tapahtuu? Latausnopeus matelee ~30kt/s ja vie jatkuvasti enemmän kovotilaa?
En tiedä. Itsellä kävi sama homma, eli lähti lataamaan koko peliä uudelleen toista kertaa. Pakko oli poistaa ja nyt lataan siis uudelleen peliä niin, ettei ole päällekkäisiä versioita. Tämä fixi auttoi itsellä latausnopeuksiin, tosin heittelee vieläkin. -> How to Increase Download Speed in Origin | Beebom
Alkaa kyllä hermo mennä pian.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
49
En tiedä. Itsellä kävi sama homma, eli lähti lataamaan koko peliä uudelleen toista kertaa. Pakko oli poistaa ja nyt lataan siis uudelleen peliä niin, ettei ole päällekkäisiä versioita. Tämä fixi auttoi itsellä latausnopeuksiin, tosin heittelee vieläkin. -> How to Increase Download Speed in Origin | Beebom
Alkaa kyllä hermo mennä pian.
Mitä nyt lueskelin niin käytännössä se ei lataa peliä uudelleen vaan kloonaa kaikki olemassa olevat tiedostot vetäen samalla levyn kohtuu jumiin. Oli 30 gigaa vapaata tilaa levyllä mutta heitin parinkymmenen gigan edestä tavaraa poikkee, katsoo jos menis läpi kun ei jaksaisi uudelleen ladata. Ilmeisesti vie about 105 gigaa levyltä kunnes patchauksen valmistuttua poistaa ylimääräiset ja pelin koko on taas sen jonkun +50 gigaa.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Harmi että tossa ei ole minimappia eikä waypointteja niin hieman hankalaksi tekee tuo navigaatio tuolla FreePlayssa. Mut jos jotain hyödyllistä tarvii laittaa niin tässä nyt noitten FreePlay eventtien spawn lokaatiot.

Anthem freeplay eventit.jpg

Tekijää en nyt muista, kun foorumit ollu tänään alhaalla päivitysten vuoksi ja en löytänyt kyseistä postausta uusiksi.

Edit: löysin sen:
Guide:free play events location - Answer HQ
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Craftaamalla tuntuu saavan helpoimmalla Masterwork kamaa hyvillä spekseillä. Loottaamalla saa täysin satunnaista kamaa. Mutta kun rakentelee 20 samaa asetta niin luultavasti yhdessä on maukkaat bonukset.
 
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
171
Craftaamalla tuntuu saavan helpoimmalla Masterwork kamaa hyvillä spekseillä. Loottaamalla saa täysin satunnaista kamaa. Mutta kun rakentelee 20 samaa asetta niin luultavasti yhdessä on maukkaat bonukset.
Pari kertaa craftasin Endless Siegeä ja tuli Armor + 94% max. Muista kamoista tulee vielä saman verran armoria lisää. Tuli kunnon tankki Colossus :D
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Pari kertaa craftasin Endless Siegeä ja tuli Armor + 94% max. Muista kamoista tulee vielä saman verran armoria lisää. Tuli kunnon tankki Colossus :D
Itse sain tehtyä aseisiin 200% damage parannukset. Jouduin sitten itse luopumaan skillejän käytöstä kun aseiden damage näyttää paremmalta. Tyrant bossia vastaan ampuu 40k yhdellä laukauksella niin kranaatit tuntuvat tuhnuilta.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
onko kukaan löytäny sellasta karttaa joka näyttäis noi pikku vihut et mitä on missäkin päin?

tarvis lahdata 500kpl dominion ja 500kpl outlaw
mut ei löydy kun ihan muutamia hassuja
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 602
Toi 500 kpl eri faction lahtaaminen on weekly challenge. Ei siis mikään perus tehtävä.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
Juu ei ole perus tehtävät tollasia.
En katsonut oleelliseks kertoa sitä.
Mut tosiaan jos jostain löytyy noita kahta lajia niin vinkit on terve tulleita.

Aamulla eksyin jonnekkin nurkkaan jossa kimppuun hyökkäs 6 dominion elitee ei ollu paljo muuta tehtävissä kun pissiä punttiin
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
93
onko kukaan löytäny sellasta karttaa joka näyttäis noi pikku vihut et mitä on missäkin päin?

tarvis lahdata 500kpl dominion ja 500kpl outlaw
mut ei löydy kun ihan muutamia hassuja
Niissä freeplayn "luolissa" on aina tietyn tyypin vihollisia. Semmoista koluamalla tuon varmaan saa tehtyä jos haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 817
Raportteja tullut että peli kaataa ja jopa saattaa brikata konsoleita. Tää on jo aika paha muutenkin kuoppasessa mäessä:
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Tuohon brikkautumiseen: eikös Mikkisoftalla ja Sonylla ole aika tarkka sertifointiprosessi pätsien kohdalla, vai onko tämä nyt muuttunu sitten viime vuoden pelinkehittäjien eduksi? Mitä nyt nopeesti kävin kurkkaamassa niin Digital Extremesillä (warframe) kyseinen certti-prosessi näyttää olevan sama mikä aiemmin, eli peli käy prosessin läpi ja tulee tän vuoksi konsoleille edelleenkin huomattavalla viiveellä.

Käyttäjien bugiraporttien mukaan (erityisesti ps4 konsolit) tuolla ei ole havaittu kuin mustaruutu-hard-crashejä, jonka jälkeen ei lähde käyntiin, mutta fiksautuu kun ottaa virrat seinästä ja odottaa muutamasta minuutista viiteen.

EA on tilanteesta tietoinen


Omasta mielestäni tää on aika surullista EA/Biowarelta (+ Sonylta ja Mikkisoftalta), että eikö ne oikeasti pelaa/testaa tota peliä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Omasta mielestäni tää on aika surullista EA/Biowarelta (+ Sonylta ja Mikkisoftalta), että eikö ne oikeasti pelaa/testaa tota peliä.
Pitäneen myös muistaa että vaikka siellä tekijän joukoissa varmasti peliä kokeillaan ja testataan niin se on eri juttu kun niiden määrät ovat varmaan sormella laskettavissa kun pelaajia on kymmeniä ellei peräti satoja tuhansia ja eri tilanteita voi tulla eteen missä bugi tai vika huomataan.

Kingdome Delivence tekijät hyvin sanoikin että vaikka ne olivat ennen launchia testaneet peliä tuhansia ja tuhansia tunteja niin ne eivät törmäneet samoihin bugeihin mihin pelaajat.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Noin kun ilmaisit asian, kuulostaa järkevältä.

Josta tuli mieleen tämä:
c5Pc5pD.jpg
:D
PC puolella en liiemmin törmännyt pahoihin ongelmiin itse narratiivisen päämissionin kanssa. Jotain satunnaista häröä dialogien suhteen mutta nämä jäi itselläni hyvin pieneksi (verraten quickplayhyn, freeplayhyn ja strongholdeihin).
 
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
171
Joku tehnyt aika upean löydön. Ykkösen pyssy tappaa vihut nopeemmin mitä lvl 45 masterwork versio samasta aseesta. Eli käytännössä damaget on vaan kosmetiikkaa eikä merkkaa mitään. Hienosti toimii skaalaus pelissä.

[PSA] The Level 1 Defender Rifle is the best weapon in the game(also damage numbers are pointless and don't mean anything) : AnthemTheGame

Edit: Testasin nyt itsekkin stormilla gm 1 freeplayssa ja totta se on. Eikä koske pelkästään aseita vaan ykkösen kyvyt sulattaa vihuja ihan yhtä lailla. Damageluvut on pelkkää kosmetiikkaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Joku tehnyt aika upean löydön. Ykkösen pyssy tappaa vihut nopeemmin mitä lvl 45 masterwork versio samasta aseesta. Eli käytännössä damaget on vaan kosmetiikkaa eikä merkkaa mitään. Hienosti toimii skaalaus pelissä.

[PSA] The Level 1 Defender Rifle is the best weapon in the game(also damage numbers are pointless and don't mean anything) : AnthemTheGame

Edit: Testasin nyt itsekkin stormilla gm 1 freeplayssa ja totta se on. Eikä koske pelkästään aseita vaan ykkösen kyvyt sulattaa vihuja ihan yhtä lailla. Damageluvut on pelkkää kosmetiikkaa :D
Voi hemmetti tämä on just yksi syy miksi inhoan kaikkia skaalaamisia peleissä
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Totta on. Defender 1lv on pelin paras ase. Pelasin äsken sillä grandmaster 2 strongholdin läpi. Iskee kovempaa kuin legendary aseet.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 453
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom