Anthem (PC, PS4, Xbox - 22.2.2019)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scowl
  • Aloitettu Aloitettu
Miten tästä saa rahat takas :D
Äkkiä ulinaa EA:lle (ja kaikki viestit talteen!). Peli julkastiin 22 päivä ja just tulee toi 14 pvä täyteen. Me ollaan "EU" (ja suomessa muutenkin on aika hyvä toi kuluttajansuoja jonka yläpuolella noi isot firmat eivät ikinä ole) :
Takuut: korjaukset, vaihdot ja hyvitykset
Jos ostamasi tuote on viallinen tai se ei näytä samalta tai ei toimi siten kuin etukäteen on kerrottu, myyjän on EU:n sääntöjen mukaan korjattava tai vaihdettava tuote, laskettava sen hintaa tai palautettava rahat.

Myös silloin, kun ostat tuotteen tai palvelun verkossa tai muualta kuin myymälästä (esim. puhelimitse, postimyynnistä tai ovelta ovelle -myyjältä), sinulla on oikeus peruuttaa tilaus ja palauttaa tuote 14 päivän kuluessa. Syy peruutukseen voi olla mikä tahansa, eikä sitä tarvitse perustella.
Enkkukielinen versio tosta "EU saitista/direktiivistä/kuluttaja-ohjeistuksesta":
Guarantees: repairs, replacements, refunds

Murikaanit on aika hileessä tosta kun heillä ei ole vastaavaa :D

PSN heittää noita palautuksia mukisematta, et jos oot tolla puolen, helppo nakki.
Sony Now Offering Refunds on Anthem as Crash Reports Spread to Xbox One [Updated] - ExtremeTech

Edit: ite on oo refundaamassa. Tyksin tosta pelistä :) ACT 01 on just nurkan takana.

p.s. kerro miten kävi
 
Viimeksi muokattu:
Joku tehnyt aika upean löydön. Ykkösen pyssy tappaa vihut nopeemmin mitä lvl 45 masterwork versio samasta aseesta. Eli käytännössä damaget on vaan kosmetiikkaa eikä merkkaa mitään. Hienosti toimii skaalaus pelissä.

[PSA] The Level 1 Defender Rifle is the best weapon in the game(also damage numbers are pointless and don't mean anything) : AnthemTheGame

Edit: Testasin nyt itsekkin stormilla gm 1 freeplayssa ja totta se on. Eikä koske pelkästään aseita vaan ykkösen kyvyt sulattaa vihuja ihan yhtä lailla. Damageluvut on pelkkää kosmetiikkaa :D

No johan on... :D
 
Vähän ihmetyttää että miten peli/ohjelma voi rikkoa konsolin. Muuten kuin kuin ylikuumenemisen kautta, joka taas on kyllä sitten konsolin käyttiksen turvaohjelmistonkin ongelma, jos se ei osaa suhteuttaa jäähdytystä ja tarvittaessa vaikka sulkea itsensä.
 
Kai se voi, kun tekijänä on EA. Mahtaako tuossa olla jotain sen verran poikkeuksellista muistivuotoa ja samalla CPU/GPU rasitusta yhdessä jonkun hillittömän I/O:n kanssa, että kaikki vaan leviää käsiin? Kai nyt teoriassa joku kovalevy voi mennä rikki, jos täysin kesken I/O:n vetäisee virrat kokonaan pois ja samalla vielä joku bitti jää poikittain työmuistiin tms. Melkoinen pökäle tuo Anthem kyllä on, olisipa vielä konsoleilla jotenkin erityisen hienon näköinen, mutta kun ei ole edes sitäkään.
 
Käyttääkö tämä kenelläkään prosessoria kokonaan? Kysyn siksi kun vaikka laitan 720p reson täysillä grafiikoilla, niin fps ei pysy edes 60 yläpuolella. Yksikään prosessorin ytimistä ei ole käytöltään läheskään 100 prosentissa ja näytönohjain on jossain 50% paikkeilla. :facepalm:

Hyödyntäisi nyt edes koneen resursseja, mutta ei. Kiva peli muuten, mutta ärsyttää kun on tehokasta rautaa ja pelit ei silti pyöri.

Onneksi tv:ssä on liikkeen sulavoitus toiminto joka paikkaa tilannetta. Lisää vain jotain häntimistä ja haamukuvia hieman, mutta onpahan sulavaa. :D
 
Käyttääkö tämä kenelläkään prosessoria kokonaan? Kysyn siksi kun vaikka laitan 720p reson täysillä grafiikoilla, niin fps ei pysy edes 60 yläpuolella. Yksikään prosessorin ytimistä ei ole käytöltään läheskään 100 prosentissa ja näytönohjain on jossain 50% paikkeilla. :facepalm:

Hyödyntäisi nyt edes koneen resursseja, mutta ei. Kiva peli muuten, mutta ärsyttää kun on tehokasta rautaa ja pelit ei silti pyöri.

Onneksi tv:ssä on liikkeen sulavoitus toiminto joka paikkaa tilannetta. Lisää vain jotain häntimistä ja haamukuvia hieman, mutta onpahan sulavaa. :D

No tämähän nyt on vieläkin suht yleistä, vaikkakin nykyään jo harvenemaan päin, kun konsolit alkaa olla lähempänä PC-rautaa. Suurin syyy tuohon on se, että jos ja kun peli suunnitellaan konsoleille 30 FPS nimikkeeksi, niin kaikki sen yli on ylimääräsitä optimointityötä, joka jää helposti kiireellisten julkaisuaikataulujen jalkoihin. Koodiin jää sitten jotain pullonkauloja, jotka aiheuttaa nuo dropit, vaikka PC:llä olisi resursseja vapaana.
 
Vähän ihmetyttää että miten peli/ohjelma voi rikkoa konsolin. Muuten kuin kuin ylikuumenemisen kautta, joka taas on kyllä sitten konsolin käyttiksen turvaohjelmistonkin ongelma, jos se ei osaa suhteuttaa jäähdytystä ja tarvittaessa vaikka sulkea itsensä.
Tätä mietin itekin, aikoinaan kun pleikan hommasin niin tais olla manuaali missä varoitettiin virtakatkoista, mitä tämä pleikan pelin bugisuus kai aiheuttaa.
Meneehän sähköt pois silloin tällöin ja kyllä veheen pitää se kestää.
 
Tuli päivitys ulos:

High level fixes and changes

  • Respawn restrictions have been removed - Respawn timers are now based on the activity a player is in. Crit-Path, Agent Missions and other non-end game missions now have a respawn timer of 10 seconds. Strongholds, Legendary Contracts, and other end game missions now have a respawn timer of 30 seconds. The respawn timer Freeplay remains unchanged.

  • Loot Changes - Common (white) and Uncommon (green) drops will no longer appear for players that are level 30.

  • Improved stability for all platforms - this includes fixes for a number of issues that were causing crashes or connection problems

  • Audio Improvements - Fixed a number of issues that could cause audio to drop out


General Fixes and Improvements

  • Fixed a number of issues that were blocking players from accessing the Forge

  • All missions should now properly end when all conditions have been met

  • The inbox now properly displays information on PC (the inbox is found in the newsfeed)

  • Fixed an issue that would cause players to be unable to interact with NPCs in Fort Tarsis

  • The vault is no longer accessible from the Forge. This change was made to improve performance

  • Fixed an issue that would cause the game to hang when entering menus while on an expedition

  • Titans will no longer respawn on missions after they are defeated. Example: if players defeat 2 out of 3 titans and then wipe on the third, the first two will not reappear when players respawn during a mission

  • Server shutdown messages should now appear less often

  • The ability to Quickplay into a Stronghold has been added back to the game

  • Mouse button 4 is no longer bound to the back button for PC players

  • Crashes that occurred while selecting certain conversation options when interacting with an NPC have been fixed

  • Players should no longer get stuck at the end of the “Tomb of General Tarsis” mission

  • Players should now run into less issues during Quickplay missions. Additional improvements to Quickplay will be coming in future updates

  • Players should no longer get stuck behind fogwalls on missions or in strongholds as often

  • Players should now receive credit for the “There Be Giants” challenge when they are downed and when the event is active

  • Improved the audio when defeating creatures to provide better feedback

  • Changed wording for server shutdown messaging to better indicate that it is just the players server shutting down, not the entire game server

  • Players may now launch an expedition from anywhere within the launch bay and Fort Tarsis.

  • PS4 led lights will now change based on the javelin being used

  • It should now be harder for players to get stun locked by certain enemy compositions

  • The values on max flight time inscriptions have been increased

  • The appearance of the N7 vinyl on Legion of Dawn armor has been improved

  • Haluk will now properly face players during certain dialogue scenes

  • The message “Open the Cortex to track the legionnaire Challenges” will no longer pop up after completing the appropriate challenges


Strongholds

  • Fixed an issue that would cause players to get stuck at the entrance to the sewers in the Temple of the Scar Stronghold


Creature Updates

  • Titans: We have made several balance changes to all variations of Titans
    • Reduced overall damage mitigation from 100% to between 70% and 75% depending on the damage type.

    • Increased the time that weakpoints are exposed.

    • Fixed an issue that prevented effects from applying and thus preventing combos.

    • Increased the damage the Titan takes from weakpoint hits.

    • Lesser Titan’s weakpoint’s have been changed to always be active.

    • Improved the collision on the ring and seeking projectile attacks. This should make them easier to dodge.

    • Decreased the radius of the seeking projectile attack.

    • Decreased the damage done by the self-destruct ability.
  • Frozen Scar Enforcers and Scrappers can no longer move or attack while frozen.

  • The Monitor’s health has been greatly reduced in the Heart of Rage Stronghold.

  • Force
    • Players will be less likely to be repeatedly staggered by heavy attacks.

    • Adjusted the force applied by some creature attacks down which will lower the frequency of player’s being staggered.


Damage and Item Scaling Changes

  • Adjusted the damage scaling of secondary damage sources. These now scale with Average Item Power. This will allow these damage sources to better scale in the Grandmaster Difficulties. This will increase the scaling of the following:
    • Melee Damage

    • Combo Damage

    • Ultimate Damage

    • Status Effects

    • Item Procs (e.g. Proc from Yvenia’s Thunder)
  • Item Power scaling has changed to better reflect the actual power of the item based on its rarity. This is applied to all items retroactively. Players will see the Power of their items go up.


Gameplay Bug Fixes

  • The Ultimate ability bar will no longer appear full at the start of a mission when it isn’t actually full

  • Weapon recoil will now stop once an exo is looking straight up

  • Fixed a number of animation issues that could occur when the Colossus was using its shield

  • It should no longer be possible for the Interceptor to become Frozen while starting up their ultimate

  • Interceptor Aura damage will now deal the correct type of damage based on the active aura

  • Players can no longer equip abilities from one javelin to another

  • The Colossus can now use gear faster after being attacked by a heavy hit from enemies

  • The Colossus can now shield charge through destructible objects such as explosive canisters or harvest nodes

  • The Colossus now recovers faster after crashing into walls


Item Balance Updates

  • Increased the base health of Wind Wall and Bulwark Point to provide better scaling in higher difficulties. The duration of these has been reduced to 20 seconds, down from 60 seconds

  • Burst Mortar’s damage has been increased to 300, up from 145 and its cooldown has been reduced to 6 seconds, down from 10 seconds. Its description has also been fixed

  • Flak Cannon’s damage has been increased to 42, up from 30

  • Battle Cry’s description has been updated to explain that it also reduces the resistances of affected targets

  • Wraith Strike’s damage has been increased to 250, up from 200 and it will now apply elemental effect to targets based on the active aura
    • Note: Description text for Wraith Strike will be updated in 1.0.4.


Item Bug Fixes

  • Wind Wall should no longer block or interfere with other player abilities

  • Ranger Grenadier Component will now correctly lower the cooldown of grenade abilities

  • Fixed an issue where certain weapons were not firing where the crosshairs were aimed

  • The Ice Blast ability for the Storm javelin now has the primer icon correctly displayed


Inscription Bug Fixes

  • The Thruster Delay Recovery inscription is now correctly applying a bonus

  • The Overheat Delay Recovery inscription is now correctly applying a bonus

  • The Weapon Reload Bonus inscription is now correctly applying a bonus
    • Note: These will have non-updated text values until the next patch (1.0.4)


Masterwork Item Balance Updates

  • Increased the base damage of the following Masterwork Weapons.
    • Ralner’s Blaze

    • Rolling Carnage

    • Cycle of Pain

    • The Last Stand

    • Glorious Result

    • Insult and Injury

    • Sentinel Vengeance

    • Gnosta’s Balm

    • Vassa’s Surprise

    • Soothing Touch

    • Renewed Courage

    • Artinia’s Gambit


Masterwork Item Bug Fixes

  • Ralner’s Blaze - Will no longer roll with incorrect inscriptions

  • Ablative Shielding now provides the proper boost in shield and armor

  • Badge of Devastation will now generate more ultimate charge when triggered

  • It should no longer be possible to stack the effect from Gunslinger’s Mark more than once
 
Harmi ettei mitään suorituskyky parannuksia. Onneks sentään crasheihin ja audio bugiin pitäs tulla korjausta.
 
Harmi ettei mitään suorituskyky parannuksia. Onneks sentään crasheihin ja audio bugiin pitäs tulla korjausta.
Toivotaan että suorituskykyyn ja CPU/GPU käyttöön tulee jossain vaiheessa oikea aito ja toimiva korjaus. Viikko sitten tämmöinen:

Solved: High GPU and CPU Usage in Anthem - Answer HQ
sshot-1.png

Workaroundina korkeaan cpu/gpu käyttöön on käpätä fps 75 tienoille ja/tai asentaa peli normi HDD levylle, ainakin EA_Caden mukaan.
 
Toivotaan että suorituskykyyn ja CPU/GPU käyttöön tulee jossain vaiheessa oikea aito ja toimiva korjaus. Viikko sitten tämmöinen:

Solved: High GPU and CPU Usage in Anthem - Answer HQ
sshot-1.png

Workaroundina korkeaan cpu/gpu käyttöön on käpätä fps 75 tienoille ja/tai asentaa peli normi HDD levylle, ainakin EA_Caden mukaan.

Aikamoinen hätäkorjausehdotus. Se tästä nyt vielä puuttuu että HDD pitäisi kaivaa haudasta ja että FPS pitäisi cäpätä lähemmäs konsolien lukuja. Onneksi omalla osalla ei montaa kertaa ole kaatunut, CPU ja GPU kyllä huutaa lähes koko ajan siinä 100% pinnassa, mutta eipä tuo tähän mennessä ole sinänsä haitannut.

Mitäköhän vittua siellä on oikeasti tapahtunut kun, mitä, kuusi vuotta on Anthemia koodattu ja lopputulos on sisällötön bugikasa, vaikkakin lupaavalla teemalla ja idealla. Oliko se kuusi vuotta kehitetty Anthem se, mitä näytettiin E3-messuilla 2017, vai mihin tämä kaikki aika ja vaiva on käytetty?
 
-snip-

Mitäköhän vittua siellä on oikeasti tapahtunut kun, mitä, kuusi vuotta on Anthemia koodattu ja lopputulos on sisällötön bugikasa, vaikkakin lupaavalla teemalla ja idealla. Oliko se kuusi vuotta kehitetty Anthem se, mitä näytettiin E3-messuilla 2017, vai mihin tämä kaikki aika ja vaiva on käytetty?
Mitään hajua. EA:n foorumeilla porukka epäilee vahvasti että Bioware on jossain matkan varrella päätynyt jyräämään Anthemin ja aloittamaan alusta. Mihinkään viralliseen tietoon en ole törmännyt.

Ihmiset tuolla on kieltämättä aika raivoissaan tuosta suorituskykyyn liittyvistä aspekteista ja jutut lentelee ties missä. Ja nyttemmin porukka on lähtenyt kaivelemaan kuukauden takaisia postauksia liittyen Anthemin demoon ja Denuvo DRM:ään joka jo silloin vissiin todettiin olevan osasyyllinen suorituskykyongelmiin ja kaatumisiin.

[No Spoilers] It looks like DRM (Denuvo) is the main source of my crashes : AnthemTheGame

I believe I know the source of bad fps and cpu usage on pc - Answer HQ

Päätin nyt rajoittaa tuota FPS:ää ihan suosista (nvidia inspectorilla) 60:iin niin nyt rossukuorma pysyttelee keskimäärin siinä 70% tietämillä ja koneen tuulettimetkin pysyy hiljaisina ja lämmöt kurissa. HDD:lle en kyllä asenna. Pitäisi nyt nykyajan pelin toimia SSD:llä mukisematta.

Kuulostaa toisaalta vähän samalta meiningiltä mitä Mechwarrior Onlinessa kun siirtyivät Cryengine2:sta 3:seen. Sai kärvistellä useamman kuukauden surkean suorituskyvyn kanssa kunnes PiranhaGames päätti palkata hepun Crytekiltä oikasemaan asioita.

Frostbite on ainakin täällä päässä ruutua toiminut kuin unelma noissa muissa peleissä. Battlefieldeistä alkaen, niin miksi Anthemissa tää kusasee noin pahasti?
 
Tosin ei frostbite mitenkään erikoisesti toiminu Mass Effect Andromedassakaan. Paremmin kun tässä tosin.
 
Tosin ei frostbite mitenkään erikoisesti toiminu Mass Effect Andromedassakaan. Paremmin kun tässä tosin.

Bioware ei vaan hallitse frostbiten käyttöä ollenkaan. Bäfät ja battlefrontit kuitenkin suht hyvin optimoituja. Tau ehkäpä toi engine ei vaan toimi open world peleissä...
 
Bioware pyysi Anthem-pelaajilta anteeksi - "Olemme sitoutuneet pelin kehittämiseen" | Muropaketti.com

Anthem on kerännyt julkaisunsa jälkeen runsaasti kritiikkiä, joka on koskenut kaikkea aina epäreiluksi koetusta pelin sisäisestä tavarasysteemistä pelikonsolien kaatuiluun ja jopa hajoamiseen aiheutaneeseen bugiin saakka.

Nyt Biowaren yhteisövastaava Jesse Anderson on vastannut kritiikkiin Redditissä ja pyytänyt pelaajilta studion puolesta anteeksi. ”Haluamme kiittää teitä palautteesta ja arvostamme pelaajien rehellisyyttä. En voi kertoa tarkkoja yksityiskohtia, koska tekniset yksityiskohdat eivät ole vahvinta alaani, mutta olemme edelleen mahdollisimma läpinäkyviä pelin kehitystä koskien.”


Anderson kuitenkin pyysi pelaajilta kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Viime aikoina kun pelin kehittäjät ovat uhranneet aikaa vastaamalla pelaajien kysymyksiin, ovat nämä saaneet paljon vihaa niskaansa. Korjausten tekeminen vaatii oman aikansa, eikä päivityksiä voida julkaista heti ongelman ilmetessä.

”Anthem on täällä pysyäkseen. Vaatiiko pelin vikojen korjaus vielä paljon työtä? Kyllä, ja kehittäjät ovat sitoutuneet parannusten tekemiseen ja uuden sisällön luomiseen.

Bioware ei vaan hallitse frostbiten käyttöä ollenkaan. Bäfät ja battlefrontit kuitenkin suht hyvin optimoituja. Tau ehkäpä toi engine ei vaan toimi open world peleissä...
Kuvittelisi että EA kokoisessa lafkassa voisivat porukat lainata toistensa osaamista tarvittaessa?

Warner Broshan fiksusti teki kun julkasijana toimi Middle-Earth pelisarjalle niin lainasi Rocksteadyn batman tekijältä osaamista pelattavuutteen.

Toisin samaa olen ihmettelyt ubisoftin tekemistä ettei sitten driver sarjan osaamista käyttänyt watch dogsissa autojen puolesta, erityisesti eka osa oli hirvittävää autoilua.
 
voisko olla et sitä osaamisen launausta ei saa ihan ilmaiseks voi olla et osataan kyllä hinnotella osaaminen.

mut sääli kun peli on näinkin takkuinen ja risa koska itse ainakin tykkään.
ei divarit iske kun oon tälläinen utopistinen avaruus pelaaja.

innolla odotan korjaus päivityksiä.
 
Olen pelaillut jonkun hetken tätä paskaa kavereiden kanssa ja täytyy kyllä sanoa, että on yksi huonoimmista coop peleistä mitä olen koskaan pelannut. Pelattavuus/kontrollit tuntuvat täysin paskalta, hiiritähtäys tuntuu vieläkin huonommalta ja lentely onkin sitten se kaikista hirveimmän tuntuinen homma. Aseilla ampuminen on myös ihan roskaa, miten ovatkin onnistuneet ryssimään senkin. Jännää on, kun haulikolla pätkii kaveria naamaan sentin päästä jossain strongholdissa ja tuota saa tehdä parin lippaan verran, ennenkuin vihu alkaa edes näyttää siltä, että nyt tulee hp damagea. Onneksi abilityillä saa tehtyä edes jonkin verran damagea. Myös joka välissä latausruudun katseleminen ärsyttää. Noh, onhan tuossa sentään jonkunlaiset grafiikat, harmi kun mikään muu ei olekaan sitten mistään kotoisin.
 
-snip-
Jännää on, kun haulikolla pätkii kaveria naamaan sentin päästä jossain strongholdissa ja tuota saa tehdä parin lippaan verran, ennenkuin vihu alkaa edes näyttää siltä, että nyt tulee hp damagea...
-snip-
Joo, tästä en itekään tykkää. Kaikissa peleissä haulikoissa on munaa ja niin pitäsi olla tässäkin.

Ymmärrän kyllä että vihuilla on shieldit, ja niitten alas saamiseksi tarvii nähdä oma vaivansa, mutta haulikot Anthemissa on aika lussuja silloinkin kun yrität lahdata sitä perus-tykinruokaa siitä millin päästä.
 
Anthem-kehittäjien karut työolosuhteet puhuttavat

Biowaren Anthem-verkkopelin kehityksestä on kantautunut karuja uutisia.

Kotaku-julkaisun reportaasin mukaan Anthem-kehittäjät ovat joutuneet työskentelemään rankoissa olosuhteissa pelin julkaisukuntoon saattamiseksi. Studion sisäisistä lähteistä saatujen tietojen perusteella kehittäjät ovat joutuneet ottamaan stressivapaata kehitysrutistusten aiheuttamien mielenterveysongelmien vuoksi. Yhden lähdeen mukaan masennus ja ahdistusongelmat ovat muodostuneet jopa epidemiaksi studion sisällä.

Bioware on vastannut blogissaan Kotakun artikkelissa esitettyihin syytöksiin toteamalla, että vaikka työntekijöiden terveydentila ja hyvinvointi ovat tärkeitä asioita, on studion toimissa parantamisen varaa. Studio kertoo ottavansa kritiikin vastaan avoimesti, vaikka sen mukaan kehitysvaiheen aikana tiukkojen aikarajojen aiheuttamista rutistuksista ei tullutkaan palautetta kehitystyön varrella.

-Teemme kaikkemme tehdäksemme kehityksestä tervettä ja stressitöntä, mutta tiedämme, että aina on varaa kehittyä, Biowaren blogissa todetaan.
Ei visssiin mikään kiva projekti ole ollut.
 
Ei visssiin mikään kiva projekti ole ollut.
Kiitos tiedosta! Kuulostaa kyllä hurjalta.

Itse pelasin Anthemia Origin Accessillä ja sain siitä kyllä burnoutin ja keskeytin tilauksen ensimmäisen kuukauden jälkeen kun tuntui että tekemiset oli niin vähissä. Nyt hieman arveluttaa haluaako sitä rahallisesti tukea moista toimintaa, jossa kehittäjät ajetaan ahtaalle ja päätyvät kärsimään mielenterveysongelmista :(
 
Kiitos tiedosta! Kuulostaa kyllä hurjalta.

Itse pelasin Anthemia Origin Accessillä ja sain siitä kyllä burnoutin ja keskeytin tilauksen ensimmäisen kuukauden jälkeen kun tuntui että tekemiset oli niin vähissä. Nyt hieman arveluttaa haluaako sitä rahallisesti tukea moista toimintaa, jossa kehittäjät ajetaan ahtaalle ja päätyvät kärsimään mielenterveysongelmista :(
Itsellä itseasiassa vielä 9h jäljellä ja pitäisi pelata toukokuun loppuun mennessä kuin vuoden basic tilaus loppuun... Eipä paljoa hyötyä ollut meikäliselle kun BFV pelasin varmaan vähän yli tunnin ja BF1 pari tuntia.
Antehmia sitten tunti taisi tulla.

Mutta nytten kun pääsi kotio niin tälläinen tuli vastaan:
Raportin mukaan Anthemin kehitys oli vaikea ja dramaattinen

Schreier sanoo jututtaneensa 19 Anthemin parissa työskennellyttä työntekijää. Pelin varsinainen tuotanto ei edes alkanut ennen kuin vasta 18 kuukautta ennen varsinaista julkaisua, vaikka Anthem oli kaikkiaan kehityksessä peräti seitsemän vuoden ajan. Toisin sanoen E3-messuilla kesällä 2017 nähty materiaali oli vasta esituotantomateriaalia eikä suinkaan tavallista pelikuvaa.

Pitkä soutaminen ja huopaaminen näkyi sittemmin myös henkilökunnan terveydessä masennuksen ja ahdistuksen muodossa. Myös sairaspoissaolot lisääntyivät, ja joskus työntekijät etsivät itselleen yksityisen huoneen itkeäkseen pois harmiaan. Yhden haastatellun mukaan masennus ja ahdistus ovat Biowarella epidemia. Lukuisia työntekijöitä paloi loppuun Mass Effect: Andromedan ja Anthemin tuotannon aikana joutuen jäämään 1-3 kuukauden ajaksi sairaslomalle. Osa palasi takaisin töihinsä, mutta osa ei.

Raportti analysoi hyvinkin yksityiskohtaisesti Anthemin monia eri vaiheita. Alun perin Anthemin ei edes ollut määrä olla niin sanottu looter shooter, vaan painopiste oli selviytymisessä vihamielisellä planeetalla.

Schreierin artikkeli on omiaan herättämään keskustelua siitä, millä tavalla mittavia pelinkehitysprojekteja hoidetaan, ja millaisen hinnan työntekijät joutuvat siitä maksamaan.

Mä en muista mikä se projetki oli minkä Bioware pari kolme vuotta sitten lopetti ja olisko sitten alkanut vasta varsinainen Anthemin työstäminen mutta onhan toi kielemättä aika perseestä ja vielä kun EA potkinut satoja työntekijöitä ulos tässä lähiaikoina.

Ja kuuleman mukaan Dragon Age 4 kehityskin ottanut takkiinsa Anthemin takia kun EA panostanut all init siihen.
Dragon Age 4:n kehitys pistettiin uusiksi Anthemin takia | Muropaketti.com

Anthemin julkaisu ei tosiaan mennyt niin kuin toivoisi. BioWare seurasi kehnosti menestynyttä Mass Effect: Andromedaa (2017) suurella verkkoroolipelillä, joka sai kriitikoilta laimean vastaanoton, eikä saavuttanut myyntiodotuksiaan.


Pelisivusto Kotakun tuore raportti sukeltaa pintaa syvemmälle siihen, mikä kaikki Anthemin kehityksessä meni pieleen. Kuten PC Gamer nostaa esiin, paljastuu artikkelista kiinnostava yksityiskohta myös Dragon Age -roolipelien ystäville.

Raportin mukaan suositun roolipelisarjan uutta osaa alettiin kehittää jo vuonna 2017, mutta projekti pistettiin uusiksi Anthemin kehityksen vuoksi. Dragon Age 4:n pääkehittäjistä Mark Darrah siirrettiin Anthemin tuottajaksi, kun projekti tarvitsi lisäresursseja, ja sarjan luova johtaja Mike Laidlaw puolestaan lopetti BioWarella kokonaan ja lähti töihin Ubisoftille.

Kotakun raportin mukaan Dragon Age 4:n kehitys siis alkoi, päättyi ja käynnistyi lopulta uudelleen Anthemin vaikeuksien vuoksi. Nyt uutta Dragon Agea rakennetaan Anthemia varten muokatun Frostbite-moottorin varaan resurssien säästämiseksi.

Tässä kohtaa on vielä mahdotonta sanoa, kuinka paljon studion ongelmat vaikuttavat Dragon Age 4:n aikatauluun ja pelin lopulliseen sisältöön. Sarjan edellinen osa, Dragon Age Inquisition (kuvassa) ilmestyi vuonna 2014.
Että jos siellä heitettään raakileena tuokin peli ulos niin ei hyvä heilu, varsinkaan biowarelle.
 
jäänyt itselläkin peli vähäiselle viimeaikoina koska ei vaan jaksa noita hirvittäviä pugeja enään.
päivityksiä tulee ja lisää sisältöä mut ei saa korjattua pugeja.

edelleen tehtäviä jää pelaamatta kun katoo tavarat mitä pitäis kerätä taikka vihut jotka pitää hoidella.
strongholdeissa en ole muutamalla kerralla pysty parantaa tiimiläisiä ja pari kertaa käynyt sillain et kun oon menny tiimiläisen viereen ja yrittä parantaa niin yhtäkkiä pomppaa siihen vähän matkan päähän.

legendary itemit on nykyään niin kiven kolossa et ei tule edes gm3 sella jonka tasoo ovat nostanu ihan hulluna.
ja päivä, viikko ja kuukaus tehtävien tasoo nostettu mut palkinnot pysyny samana paskana.

tässä minun mietteitä pelistä parin kuukauden takaa
 
Onko muilla onelmia Anthemissa siinä, että prosessorinkäyttö on jatkuvasti 100%? Olen googlaillut tuota ongelmaa ja jotkut ovat saaneet korjattua sen cappaamalla sekä näytön, että pelin virkistystaajuuden ja freimit 60 hrz/fps, mutta minulla on jo näytön maksimi virkistystaajuus 60 hrz ja luonnollisesti pelin ja näytön asetuksissa sen max 60 fps. Olen myös kokeillut 1080p, 1440p ja 4K ja kaikilla asetuksilla on prosessori tapissa jatkuvasti ja näin myös prosessori käy kuumana. Oisko muita ehdotuksia?
 


Se siitä pelistä. :geek: Oli kyllä yksi pelialan isoimpia katastrofeja.

Olisi reilua jos kaikki pelin ostajat saisivat rahansa takaisin.
 
olis kyllä kiva saada massit takas koska ei ole tullu pelattua hetkeen.
ei vaan jaksanu niitä kaatuiluja tehtävät katkeili vähän väliä ja kaikki paska alusta.
oli joten odotettavissa et käy noin koska toivat pelkästään lisää uutuuksia peliin eivätkä korjannu ongelmia.

ja itsellä ei ollu mitään ongelmia prossun kans r7 1700x
 
Anthem on ollut otsikoissa tämän viikon. Vaikka pelin myyntiluvut eivät vastanneet EA:n odotuksia, se rikkoi EA:n historiassa digitaalisen pelimyynnin ennätyksen (tai näin media tilanteen tulkitsee). En nyt viitsi laittaa klikki.H. uutisia, niin laitetaan tuo alkuperäinen lähde, eli kyseessä Electronic Artsin kootut kirjelmät firman taloustilanteesta tms. (FY19Q4):

Lähde (pdf)
https://s22.q4cdn.com/894350492/files/doc_financials/2019/q4/Q4-FY19-Prepared-Remarks-Final-(1).pdf

Merkittävimmät pointit ovat vissiin toimitusjohtaja Andrew Wilsonin kirjoitus:

Andrew Wilson sanoi:
The launch of Anthem in Q4 did not meet our expectations. However, we believe in the team at BioWare, and we also believe in what they set out to achieve with this game – building a new IP and melding genres to reach a new audience. Players have spent more than 150 million hours in Anthem since launch, and we’ve heard from them that the beauty and expanse of the world is stunning, and that traversing the environment in the Javelin suits makes for amazing gameplay.

However, we’ve also heard feedback from our community about issues that began to manifest as the game reached scale, and that they want more depth and variety in the mission modes of the game. The team is now very focused on continued improvements to the game, and will then bring more content updates and in-game events that will enhance and expand the Anthem experience

Sekä Blake Jorgensenin vastine (EA:n Operatiivinen johtaja & talouspäällikkö)

Blake Jorgensen sanoi:
Digital net bookings were $1.19 billion, up 14% on the year-ago period, driven by strong digital sales of Apex Legends and Anthem. Digital net bookings represented 75% of our business on a trailing twelve-month basis, a new record. This compares to 68% in the prior year
  • Full game PC and console downloads generated net bookings of $213 million, 10% higher than last year. Growth was driven by the launch of Anthem and by the ongoing shift to digital. Overall, 49% of our units sold through were digital rather than physical, measured on Xbox One and PlayStation 4 over the last twelve months. The Q4 mix benefitted from the launch of Anthem, which, judging from sales so far, is the most digital game we have ever launched.
 
Viimeksi muokattu:
EA:lla löytyy vielä luottoa peliin:
Anthemista tulee vielä jotain todella suurenmoista, uskoo Electronic Artsin toimitusjohtaja | Muropaketti.com

Biowaren Anthem ei ole kovin onnistunut julkaisu, sillä peliä voidaan pitää jopa suoranaisena floppina. Studio ei tästä välitä, vaan se on sitoutunut kehittämään peliä seuraavat 10 vuotta.

Electronic Artsin toimitusjohtaja Andrew Wilson on täsmentänyt, että yhtiö on hyvin vahvasti sitoutunut peliin – jopa siinä määrin, että hän lupaa Anthemin muuttuvan vielä suorastaan loistavaksi peliksi, uutisoi Game Rant.

Wilson lupaa, ettei EA juokse ongelmia pakoon, toisin kuin jotkut heikommat yritykset, vaan ne tullaan korjaamaan.

“Tiimi tulee tekemään pelistä vielä jotain todella erinomaista ja hienoa, sillä he ovat osoittaneet pystyvänsä siihen.”

Anthem on saatavilla PC:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.
 
latailin pelin uudestaan koneelle.
kaatuilu on loppunu ja pieniä lisiä on tullu tehtäviin.
vaisusti on tullu uutta pelattavaa sekä ei niitä legejä tipu vaikka kuinka vaikeella hakkais tehtäviä läpi
 
epäilen et tulee mitään anthem2:sta ilmottavat vuoden tai kahden päästä et lopettavat kokonaan ylläpitämisen
jos ei ole pelaajia ei tule rahaa jolloin loppuu.
liian vähän pelattavaa
 
Harmi kun ei Biowarenkaaan ykköstiimi onnistunut sen paremmin kuin mitä b-tiimi mass effectin kanssa.

Mikä sinänsä on sääli kun pelattavuus ja ulkoasu olivat kunnossa.
Nytten jännittämään miten käy Dragon Agen :nb:
 
Anthemiin on viimeinkin (n. 2kk myöhässä) julkaistu iso päivitys, joka pitää sisällään ensimmäisen cataclysm-eventin. Latasin 15Gb patchin, ja hyppäsin javeliniin useamman kuukauden tauon jälkeen.

Minun mielestä peli on nyt ihan ok tasolla, siis sellaisella jossa pelin olisi oikeastaan pitänyt olla heti julkaisussa:
* Masterwork / legendary loottia jopa saa tehtävien jälkeen (pelasin grand master 1:llä)
* Freeplayssä eventtejä löytää helpommin
* Latausajat aavistuksen lyhkäisempiä
* Latauskuvat ovat muutakin kuin pelkkää colossus-javelinia (!)

Cataclysm itsessään tarjoaa uusia tehtäviä, joita ainakin näin alkuun on tehnyt ihan mielellään. Tosin visuaalisella tasolla ei olla (ainakaan vielä) niin näyttävällä tasolla kuin trailereiden avulla annettiin ymmärtää. Mutta toisaalta, jos on pitänyt valita pelin vakauden ja graafisen näyttävyyden välillä, niin vakaus edellä menisin itsekin.

Pelaan siis pc:llä, ja aion kahlata nämä uudet tehtävät läpi. Veikkaisin, että jos anthem olisi ollut tällä tasolla heti julkaisusta lähtien, niin peli olisi saanut huomattavasti parempia arvioita. Jos nyt ei ihan "vuoden peli"-materiaalia, mutta sellaista "andromeda +"-tasoa (eli metacriticissä vajaan ~80 pinnan tasoa)
 
No tämähän on kiva uutinen :) Itse pelailin tuota julkaisun jälkeen origin accessillä kuukauden. Voisi laittaa jossain vaiheessa uuden accessin tulille ja testailla.

Tykkäsin kyllä silloin kovasti gunplaysta ja tappeluista ja mekaniikoista, mutta sisällön vähyys ja bugit vaikutti sitten siihen lopulliseen ostopäätökseen.

EA/Bioware on kyllä yrittäny vakuutella etteivät ole heittämässä peliä kakkulan kaivoon. Eli katsoo mihin Anthem kasvaa ja kuinka paljon. Roadmappihan niillä taisi jo kertaalleen vaihtua ja vissiin Anthem tuli muutoinkin purkista pihalle 'liian aikaisin'.

Angry Joella tais olla joku 40 minuutin saarna ja sepostus ja rantti, jossa käytiin läpi tuota Kotakun raporttia. Meni vissiin toi Anthem sillä ihon alle, kun samaan aiheeseen liittyviä pätkiä AJ:lta löytyy muitakin. Päällimmäiseksi tuosta jäi tuo "EA/Bioware teams were poorly managed! Some support was pulled to other games like Fifa". Tosin kattavampi ja informatiivisempi raportti kotakulla.

AJ:n rantti löytyy youtubesta "Anthem: Finally EXPOSED! + Bioware's Response!" hakusanalla. Kyseessä siis 4 kuukauden takanen pätkä.

Mut jos vaikka nyt tuo suuntima vihdoinkin muuttuisi niin mulle tuo on pelkkää plussaa :tup:
 
Itse vähän boksiversion alkua pelannut. Tämän Legion-versiotahan saanut pilkkahintaan(15€ tms) esim cdkeysistä. Verkkiskin myi fyysistä versiota jossain vaiheessa jotain parilla kympillä.
 
Testailin DLSS päällä ja kyllähän tuota ennemmin noin pelaa kuin ilman: taistelussa ei fps:t enää droppaa 4K:lla kaikki nupit kaakossa, kuva ei tosin ole ihan yhtä terävä, mutta sitä ei huomaa taistelun tiimellyksessä. Pelaan tosin pelejä läpi niin hitaasti, että eiköhän 2080 Ti:lle ole saatavilla tehokkaampi vaihtoehto, ennen kuin ehdin edes pelin puoliväliin :D
 
Onkos tähän peliin tullut joku optimointipäivitys, kun FPS noussut yhtäkkiä 30%?
 
Origin Premiumin otin Fallen Orderin saadakseni. Se on nyt läpi ja viikko vielä Premiumia niin jotain voisi sieltä pelata. Onkos tämä millaisessa kunnossa nykyään? Pelasin läpi tuon ekan missionin ja ihan kivalta vaikutti ammuskelu. Olisiko tätä mitään ideaa viikko pelailla?
 
Origin Premiumin otin Fallen Orderin saadakseni. Se on nyt läpi ja viikko vielä Premiumia niin jotain voisi sieltä pelata. Onkos tämä millaisessa kunnossa nykyään? Pelasin läpi tuon ekan missionin ja ihan kivalta vaikutti ammuskelu. Olisiko tätä mitään ideaa viikko pelailla?

Kyllä siihen helposti se 40h+ itsellä upposi launchissa. Nyt varmaan suurimmat lastentaudit saatu kuntoon. Endgamesta en sitte tiedä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom