Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ehdotuksia hyvälle kuvaruudunkaappaus ohjelmalle?
Pitäisi olla ainakin ominaisuus että saa ottaa kaappauksen tietyltä rajatulta alueelta ruudusta.
Snip-it – Android-sovellukset Google Playssa
Olisko tuo lähellä hakemaasi?
Homea pohjassa pitämällää saa ihan Googlellakin screenshotin, koska Suomessa ei ole assistenttia. Homella pompsahtaa se ruudunluku esiiin jaa siitä saa ruudun jaettuaScreenshottisovelluksista tuli vastaan: Screenshot Assistant – Android-sovellukset Google Playssa
Tossa voi ottaa homea pohjaan pitämällä screenshotin ja saman tien voi rajata kerran tai usemmin ja tallentaa erikseen. Jostain syystä jakotoiminto ei tunnu toimivan moneen sovellukseen (esim. ei toimi Opengur kanssa).
Niin saa, mutta tossakaan ei ole rajausta.Homea pohjassa pitämällää saa ihan Googlellakin screenshotin, koska Suomessa ei ole assistenttia. Homella pompsahtaa se ruudunluku esiiin jaa siitä saa ruudun jaettua
Kyllä ainakin minulla pushbulletilla jako onnistuuNiin saa, mutta tossakaan ei ole rajausta. Ei muuten toimi jako tossakaan oikein moneen sovellukseen (esim. Opengur tai Pushbullet) mulla.
Ja vika tähän on.. olin jo niin tottunut tähän, että unohtunut, eli käytän AppChooser – Android-sovellukset Google Playssa joka korvaa Androidin oma aivovammaisen share-ruudun (ne viiveellä yläosaan pomppaavat kontaktit joita on liian helppo vahingossa painaa ja itse sovelluksetkin jossain satunnaisessa/mielivaltaisessa järjestyksessä ).Kyllä ainakin minulla pushbulletilla jako onnistuu
Tuskin muuta selitystä kuin että tekijä on lopettanut sen päivittämisen. Jotain pellin alla -eroja noissa voi olla, eri ominaisuuksia ja flageja joita on kytketty päälle tai pois kun tekijä on lähdekoodista buildin tehnyt.Miksiköhän YuBrowseria ei ole päivitetty tammikuun jälkeen? Koleilin tuota selainta ja tuntui sulavalta kuin mikä. Harmi vain, että ei ole ajan tasalla.
Osaako kukaan sano mistä johtuu kun olen näitä muita caf selaimia kokeillut niin esim. Tuga ja Cs browser stutteroi / lagaa ihmeellisesti mm. Iltalehden sivua selaillessa? YuBrowserilla kun selaa niin se on täysin sulavaa.
Toistaiseksi nyt olen päätynyt käyttämään Bravea kun en tuosta ihme stutteroinnista pääse yli vaikka kuinka koittaisin.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Kiitoksia vinkistä. Latasin kokeiluun välittömästi ja tuntuu todella vikkelältä ja sulavalta selaimelta. Tyhmä kysymys, mutta voinen varmaan poistaa tuon f-droid apin selaimen asennuksen jälkeen?Tugan ja YuBrowserin jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen
Chromium SWE- selaimeen, ollut käytössä jonkun puoli vuotta. Aktiivisessa kehityksessä.
Google muuttanut jotain ehtojaan, niin se jaetaan nykyään F-droidin kautta Play Storen sijaan. Eli tuo Updater lataa ja päivittää aina uusimman version:
Chromium SWE Updater | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository
Selaimen ketju:
[APP][4.0+][Snapdragon][CAF] Code Aurora's Chromium SWE Browser with auto-updater
Joo, jos et tarvitse F-droid-sovelluskauppaa, niin sen voi poistaa. Älä poista Chromium SWE Updater- ohjelmaa, sillä päivitetään selain uudempiin versioihin.Kiitoksia vinkistä. Latasin kokeiluun välittömästi ja tuntuu todella vikkelältä ja sulavalta selaimelta. Tyhmä kysymys, mutta voinen varmaan poistaa tuon f-droid apin selaimen asennuksen jälkeen?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Tämä on kyllä paras vastaan tullut. Älä käynnistä sitä floating bubblea niin se työkalurivi tulee esiin vain screenshottia ottaessa.Kokeilin tuota jo aiemmin, tuossa on kyllä rajaamalla otettava kaappaus, mutta koko appsin käyttöliittymä on muuten täysin kökkö. Kun kerran olen hyväksynyt esim. näytölle kiinteästi ilmestyvän pallon, josta toiminnot käynnistyy, on sen pois saaminen todella vaikeata.
Samaa tekee välillä itsellä Nexus 6P Android 8:lla vaikka käytän vain puhelimen omaa kuvankaappausta ja Google Photos sovellusta. Ei siis aina aukaise uusinta kaappausta, vaan edellisen.Näyttää menevän jotenkin sekaisin uusimmasta kuvasta jos Screenshots-kansion kuvia järjestelee manualisesti (?).
Mä vihaan Facebookin messengeria, miksi sen ilmoitukset pomppii tuonne ylävalikkoon vaikka sovellus on auki ja kirjoitan?
Messenger on vähän nihkeästi koodattu joten tuolle ei tällä hetkelä löydy asetusta että sen saisi pois.
Chrome(Sama viesti kirjoitettu kysymyksiä&vastauksia ketjuun tuloksetta, tämän kerran spammaan tännekin, jos joku tietäisi. Pahoittelut)
Mikä olisi hyvä ohjelma tallentaa eri sivuja netistä talteen, joko parempaa tutustumista varten (joo, Pocket) tai pysyvämpää tallennusta varten (eh, Evernote).
Nyt etsisin ratkaisua pidempiaikaiseen tallennukseen (Evernote, mutta kun ei).
Otan nykyään talteen lähinnä Android-laitteella ja tämä on ongelma näemmä esim. Evernoten kanssa. Usein se ei ymmärrä kertoa millään tavalla, ettei se enää hallitsekaan kirjautumistietoa, ja jättää uutisen tallentamatta kokonaan. Näin usein esim. Hesarin* kanssa. Ei ole hyvä ratkaisu, että aina olisi tarkistettava Evernotessa että menikö artikkeli kokonaan talteen vai ei. Varsinkin kun välillä ei vain ole mitään tehtävissä asian hyväksi vaikka puutteellisen tallennuksen huomaisikin.
Pocketilla menee hienosti kirjautumisen vaativat artikkelit "talteen". Ainoa vika on, että Pocket "älykkäästi" artikkelia avatessaan lataakin viimeisimmän version. Tämä taas on huono asia, jos kirjautuminen ei enää ole mahdollista tai ei taaskaan ole ohjelman hallinnassa.
Kuvakaappaus ei käy. Ja jotenkin PDF:n luominen on sekin kökköä (tosin viimeisenä vaihtoehtona menisi, jos toimii mobiilisti helposti).
Eli, onko jotain ohjelmaa, Evernoten ja Pocketin tapaista, joka ottaa talteen sen mihin selainkin pääsee (esim. Pocketissa on huolehdittava vaikka Hesarin tapauksessa että sillä on kirjautumistiedot). Tai jos se tarvittaessa suoriutuisi itse (kuten bugaavan Evernoten pitäisi) kirjautumisesta, tallentaisi artikkelin sitten itse.
Eikä päivittäisi talteen otettuja tietoja kuten Pocket tekee.
Äh. Hankala selittää, mutta sopivan ohjelman tietävät kyllä tunnistanevat.
Pitäisi saada pääosin Androidille ja sitten web-yhteys esim. Windowsin kanssa ellei erillistä Windows-ohjelmaa löydy.
Saa olla maksullinen.
* Hesarin järkevyydestä voidaan keskustella toisessa ketjussa
Tuossa linkkaamassani jutussa oli myös esitetty PDF muotoon tallennus (kohta 4.) ja sitä kautta Google Drive synkkaus.Noihin ei liene pääse käsiksi Windows-koneelta käsin?
You’ll now be asked where you want to save the PDF (if you’ve saved something before, you’ll see the recent destinations here). If you tap on the three-line icon here, you’ll see Google Drive as a source. But you can save the PDF locally as well.
Listaan voisi lisätä vielä IFTTT:n. Ihan OK sovellus kevyeen automatisointiin mutta hyödyllinen enemmänkin erilaisten palveluiden yhdistämisessä ja iOS-käyttöjärjestelmän kanssa. Androidissa tuo Tasker on aivan lyömätön. Siihen löytyy plugineita joka lähtöön ja sen kanssa vain mielikuvitus on rajana. Ei todellakaan mistään helppokäyttöisimmästä päästä mutta pienellä lukemisella ja tutkimisella siihen pääsee aika nopeasti sisälle. Pelkästään tämä sovellus oli minulla se syy, miksi palasin iPhonesta takaisin Androidiin.
Tällä hetkellä itsellä se vain sulkee ja ottaa käyttöön Adguardin. Eli näyttö kiinni, niin Adguard sammuu ja näyttö päälle, niin menee päälle. Ei turhaan vie taustalla virtaa, koska aika virtasyöppö ohjelma.Ihan mielenkiinnosta, mitä te teette Taskerilla ja vastaavilla? Joskus tuon alesta nappasin ilmaiseksi, mutta en ole keksinyt mitään käyttöä. Selasin jonkun top-30 listan käyttötavoista, mutta suurimman osan saa tehtyä ilman Taskeria ja lopuille ei ole minulla käyttöä.
Oletko ladannut uusimman beta-version Adguardista? Siinä voi seurata sovelluksen kulutusta ja omien tilastojen mukaan kulutus on minimaalista. Esimerkiksi viimeisen vuorokauden kulutus on ollut 0.32%.Tällä hetkellä itsellä se vain sulkee ja ottaa käyttöön Adguardin. Eli näyttö kiinni, niin Adguard sammuu ja näyttö päälle, niin menee päälle. Ei turhaan vie taustalla virtaa, koska aika virtasyöppö ohjelma.
Noita nyt on aika pitkä lista omassa Taskerissa. Ehkä tärkeimpinä WiFin käynnistys kun astun kotiin, puhelin äänettömälle kun kalenterissa on merkintä ja olen toimistolla, näyttö pysyy pidempään päällä kun selaan nettiä, whatsappia yms. asunnon valot vilkkuvat kun puhelin soi, automaattinen työajanseuranta csv-tiedostoon olinpaikan mukaan ja paljon muita pienempiä taskeja.Ihan mielenkiinnosta, mitä te teette Taskerilla ja vastaavilla? Joskus tuon alesta nappasin ilmaiseksi, mutta en ole keksinyt mitään käyttöä. Selasin jonkun top-30 listan käyttötavoista, mutta suurimman osan saa tehtyä ilman Taskeria ja lopuille ei ole minulla käyttöä.
En ole. Pitääpäs testata sitä.Oletko ladannut uusimman beta-version Adguardista? Siinä voi seurata sovelluksen kulutusta ja omien tilastojen mukaan kulutus on minimaalista. Esimerkiksi viimeisen vuorokauden kulutus on ollut 0.32%.
Tää oli aika hieno käyttötapa. Vähentää varmaan mukavasti tylsää näpyttelyhommaa. Ei kyllä toimi omiin hommiin, mutta kenellä tunnit kirjataan paikan mukaan.automaattinen työajanseuranta csv-tiedostoon olinpaikan mukaan ja paljon muita pienempiä taskeja.
Ihan samoilla linjoilla. Adguardissa voi myös erikseen säätää mitä sovelluksia suodatetaan. Esimerkiksi jotain Google Kuvien, Ondriven, Driven, Dropparin ja vastaavien synkkauksia on ihan turha suodattaa. Adguardista kannattaa myös täpätä DNS suodatus päälle, joka on hieman kevyempi suodatus ja vähentää turhia pyyntöjä mainospalvelimille. Tarjolla on myös DNScrypt-servereitä.AdGuardissa kannattaa ottaa huomioon, että kaikki nettiliikenne menee AdGuardin piikkiin akkustatseissa. Todellinen kulutus on murto-osa tuosta. Aivan turha sammutuksen kohde omasta mielestä. Viisaampaa sammutella niitä nettiä käyttäviä ohjelmia, jos tuollaista tarvetta sattuu olemaan. Vaikea kyllä nähdä tuotakaan skenaariota, jos ei ole aihan onnettomasti koodattuja sovelluksia, jotka estävät puhelimen nukkumisen.
Joo, juuri näin. Sieltä tilastoista myös näkee mistä sovelluksista niitä mainoksia on blokattu ja sen perusteella voi päätellä mitä kannattaa suodattaa.Tää oli hyödyllinen! Eli tarkoittaako tämä, ettei käytännössä tarvitse blockata muut kuin ne missä mainokse ärsyttää / ne joissa haluaa jotain suojaa? Esim play storessa, naveissa tai spotifyssa (premium) ei taida mainoksia olla -> syncit pois?
Riittää. En ainakaan itse osaa nimetä edellistä sivua ja kertaa kun häiritsevä mainos olisi nettisivulla tullut vastaan. Enemmänhän noilla fake-VPN-pohjaisilla kuten DNS66 tai Blokada on vaikeuksia in-app mainosten kanssa (siis itse sovellukseen rakennettujen mainosten kanssa).Onko Adguard maksamisen arvoinen? Tekisi mieli siirtyä takaisin käyttämään google chromea koska synkkaus. Mihinkään muihin sovelluksiin en käytännössä adblockkia tarvitse, sillä kaikki on mainoksettomia maksullisia versioita. Vai riittääkö tuohon Chromeen periaatteessa DNS66 tai Blokada tms?
Asia selvä. Onko suosituksia kumpi ottaa käyttöön noista kahdesta, vai onko vain ulkonäöllisiä eroja? Akkua kumpikaan ei taida juurikaan kuluttaa?Riittää. En ainakaan itse osaa nimetä edellistä sivua ja kertaa kun häiritsevä mainos olisi nettisivulla tullut vastaan. Enemmänhän noilla fake-VPN-pohjaisilla kuten DNS66 tai Blokada on vaikeuksia in-app mainosten kanssa (siis itse sovellukseen rakennettujen mainosten kanssa).