AMD vs Nvidia kuvanlaatuvertailua

Eli se ei häviä jos vaan pyörität hiirtä nopeasti kyseinen tekstuurialue näköpiirissä, vaan häviää vain jos alue menee näköpiirin ulkopuolelle?
Ei tuosta mitään selvää piikkiä näe frametimeissä, 1% 16,3ms ja 0.1% 17,4ms, se vaan tekstuuri vaan ilmestyy ruudulle viiveellä, aiheuttamatta mitään lagia. Löytyi hyvä kohta jossa tuon tekstuurin päivityksen huomaa ultimaattisen selvästi, kohta videota!;)
 
Olen tuossa parin kaverin kanssa keskustellut Discordissa omalla kanavallamme tästä. Ja aloimme miettiä että voisiko tämä olla NVidian tekemien Bus Width optimointien tuote?

Kun NVidia on tuota hehkuttanut miten heidän korttinsa/arkkitehtuurinsa ei tarvitse yhtä suurta ja nopeaa Bus Widthiä.

AMD:lla kun on aina verrattaen korkeampi. 256-bit (RX 480) vs 128-bit (1060 6Gb)
+ AMD:llä on luonnostaan korkeampi Texture fillrate. 161.3 GT/s (RX 480) vs. 120.5 GT/s (1060 6Gb) [stock nopeus ilman boost kelloja yms.]

Kun taas NVidian Pixel Rate on n. tuplaten AMD:n.
35.8 GP/s (RX 480 stock) vs 72.3 GP/s (1060 6Gb stock)

Näin ollen NVidia pitää Frameratea yllä paremmin kuin AMD, sitä mukaa kun resoluutio kasvaa.
Mutta AMD pystyy täyttämään suuret tekstuurit nopeammin näytölle. Näin ollen tällaista tekstuurien latausta ei tapahdu samalla asteella kuin NVidialla.
 
Viimeksi muokattu:
No on juu :confused2:

Onko toi peli niin hyvä, että siitä kannattaa maksaa 60€? En viitti pelkän testin takia hankkia :sori:
On erittäin hyvä, mutta halvemmallakin tuon löytää. ;) Onkohan tässä nyt aidosti kyse ajurikusetuksesta vai mistä..?:eek:
 
Niin, jos tossa ei oikeesti saada mitää oikeeta selvää fps muutosta aikaa sen jälkeen kun tekstuurit on luudulle lataantuneet, niin eihän kyseessä nyt kuitenkaan ole mikään suora suorituskyky huijaus. Vai mitä mieltä ollaan?
 
Niin, jos tossa ei oikeesti saada mitää oikeeta selvää fps muutosta aikaa sen jälkeen kun tekstuurit on luudulle lataantuneet, niin eihän kyseessä nyt kuitenkaan ole mikään suora suorituskyky huijaus. Vai mitä mieltä ollaan?

Paha tuota on oikeastaan mittailla, jos on liikkuessa koko ajan sumeena :confused:

Eikös se nyt olisi raskaampaa liikkuessa rendata parempaa textuuria, kuin paikallaan?
 
Olisi huomattavasti rankempaa ladata jatkuvasti terävimmät tekstuurit kovimmassakin liikkeessä. Nyt kun ladataan noin myöhään, niin näytönohjain saa laiskotella oikein urakalla (tai ehkä oikeammin muistiväylää säästetään urakalla). Tämä on mielestäni hyvin kyseenalainen optimointi. Sillä kai haetaan sitä, ettei näytönohjaimen alimmat FPS:t pääsisi nopeassa yllättävässä liikkeessä putoamaan liian alas, mutta toisaalta viive on aivan liian pitkä ja aggressiivinen ottaen huomioon sen, että asetuksilla halutaan nimenomaan parasta kuvanlaatua suorituskyvyn kustannuksella. Jos ei muuta, niin vaikutukset benchmarkeissa antavat huomattavasti ruusuisemman kuvan suorituskyvystä kuin jos tuollainen optimointi otettaisiin pois. Oma asiantuntemus ei kuitenkaan riitä heittämään arvioita prosenteista. Mutta veikkaan tästä vähätietoisuudestani huolimatta, että nimenomaan minimi-FPS on se, johon vaikutus on selkein.
 
näyttäs että tessalaatio tai ao laahaa jäljessä

veikkaus on että joko nvidian asetuksissa tai pelissä joku pielessä

voipi olla pelin koodissa tai ajureissakin
 
Piti testata eilen PUBG:ssa tätä, mutta maassa olevat tekstuurit piirtyivät koko ajan täysin enkä huomannut vastaavaa pelatessa. Kaukana olevien puiden rungot tarkentuvat kun tähtäilee jollain isommalla tähtämellä PUBG:ssa, mutta taitaa olla ihan pelin ominaisuus.
 
Tuossapa Wildlandsista junanradalta, jossa paljon noita yksittäisiä highres tekstuureita, melkoisen hidasta renderöintiä sanoisin..:beye:



Tuohan on aivan järkyttävä viive :o
Pelaat aika isolla resolla, onkohan kellään AMD omistajalla vastaavaa resoa, ei tunnu edes yhtä videota tulevan... Vai tuleeko näitä myös FHD resolla?
Pitääkö tuo fps counter paikkansa? 30?
Miltä GPU/VRAM usage näyttää?
 
Täällä keskustellaan AMD:n ja Nvidian näytönohjainten kuvanlaatueroista.

Keskustelun herätti tapaus, jossa Nvidian näytönohjaimilla joissain peleissä kuvan renderöinnissä joko huijataan, tai sitten se on jotenkin bugista, sillä pelissä liikkuessa kuvaa ei renderöidä valmiiksi, vaan tietyt osat renderöidään suurella viiveellä, jonka huomaa, kun liike pysähtyy. Tässä video tilanteesta.



Mielenkiinnolla näkisin, tapahtuuko AMD:n näytönohjaimilla samaa jaa yleisestikin kuvanlaatu vertailuja.


Onko nämä suttuoptimoinnit näitä pelikohtaisia ajureita, että jos laitat vanhan ajurin, onko kuva terävämpi?
Tai löytyykö sumennus peleistä joissa on VR-tuki?
 
Viimeksi muokattu:
Nvidia Control Panel (Threaded Optimization) tuo pois.
 
Tuohan on aivan järkyttävä viive :eek:
Pelaat aika isolla resolla, onkohan kellään AMD omistajalla vastaavaa resoa, ei tunnu edes yhtä videota tulevan... Vai tuleeko näitä myös FHD resolla?
Pitääkö tuo fps counter paikkansa? 30?
Miltä GPU/VRAM usage näyttää?
FPS-laskuri ei pidä paikkaansa, juuri ennen tuota tallennusta mittasin fps:n, frametimet jne ja pyöri 60-90 fps koko ajan, ilmeisesti tuo pelin tallennus Nvidia Experiencellä sekoitti FPS-laskurin.
Nvidia Control Panel (Threaded Optimization) tuo pois.
Ei mitään vaikutusta.
Onko nämä suttuoptimoinnit näitä pelikohtaisia ajureita, että jos laitat vanhan ajurin, onko kuva terävämpi?
Tai löytyykö sumennus peleistä joissa on VR-tuki?
Päivitin eilen ajurit, ei vaikutusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossapa Wildlandsista junanradalta, jossa paljon noita yksittäisiä highres tekstuureita, melkoisen hidasta renderöintiä sanoisin..:beye:


Hyi hitto, nuo talojen seinätkin on ihan puuroa ja ikkunassa jos olis joku ukko kytiksellä ni olis aika vaikee sitä ettiä sieltä ku ruutu välkähtelee (textuurit tippuilee ruudulle) jopa yli sekunnin viiveellä.
 
Hyi hitto, nuo talojen seinätkin on ihan puuroa ja ikkunassa jos olis joku ukko kytiksellä ni olis aika vaikee sitä ettiä sieltä ku ruutu välkähtelee (textuurit tippuilee ruudulle) jopa yli sekunnin viiveellä.
Voihan se olla, että kyseessä on pelimoottorin vika, mutta pitäisi vain saada testidataa AMD-näytönohjaimilla, sillä mikäli tuo johtuisi pelimoottorista, pitäisi ongelman esiintyä myös niillä. Samaa ongelmaa siis DOOM (varmistettu), The Division, Assassin's Creed ja PUBG varauksella, jos haluatte testailla. Vaatii pelin maksimi kuvanlaatu-asetukset, eli tarkemmat tekstuurit.
 
Hyi hitto, nuo talojen seinätkin on ihan puuroa ja ikkunassa jos olis joku ukko kytiksellä ni olis aika vaikee sitä ettiä sieltä ku ruutu välkähtelee (textuurit tippuilee ruudulle) jopa yli sekunnin viiveellä.
Kohdasta 9sec eteenpäin tuo vasen talo on kyllä sellanen suttukasa että. :D
Vai johtuuko tuo youtuben pakkauksesta ja huonosti osuvasta P-framesta?

 
Kohdasta 9sec eteenpäin tuo vasen talo on kyllä sellanen suttukasa että. :D
Vai johtuuko tuo youtuben pakkauksesta ja huonosti osuvasta P-framesta?


Taitaa Youtuben/Nvidian Experiencen pakkaus aiheuttaa, ei tuollaista pelissä ole. Tällainen teksti tuli vastaan Wildlandsin techsupport foorumilla, mutta tuonhan pitäisi päteä myös AMD:n näyttiksiin, mutta voihan olla se pätee?:
It's just their texture streaming tech, large detailed terrain on ultra with added ambient occlusion on a massive map has to stream in and can't be all put into VRAM. The consoles have the same issue, even Crysis 2007 had this issue but that had a command option to put textures into memory instead of streaming them. And option to turn texture streaming off would be nice but would probably cause issues with people who don't know who to use it and don't have the VRAM as ultra textures and terrain quality at 1440p can use 7Gb of VRAM. It's an annoying issues indeed as the texture don't actually load very fast when you look around and when moving load the detail ultra very when you stop for optimisation of VRAM it seems. Texture streaming issues happen with a lot of games right back from Crysis 1 days I'm afraid.
 
Taitaa Youtuben/Nvidian Experiencen pakkaus aiheuttaa, ei tuollaista pelissä ole. Tällainen teksti tuli vastaan Wildlandsin techsupport foorumilla, mutta tuonhan pitäisi päteä myös AMD:n näyttiksiin, mutta voihan olla se pätee?:
Olisi kyllä hyvä nähdä AMD kortilla samalla resolla nupit kaakossa samanlainen video.
 
Taitaa Youtuben/Nvidian Experiencen pakkaus aiheuttaa, ei tuollaista pelissä ole.
Joo niin vähän ajattelinkin. Eli talojen mössöytyminen on vain videossa.

Tällainen teksti tuli vastaan Wildlandsin techsupport foorumilla, mutta tuonhan pitäisi päteä myös AMD:n näyttiksiin, mutta voihan olla se pätee?:
It's just their texture streaming tech, large detailed terrain on ultra with added ambient occlusion on a massive map has to stream in and can't be all put into VRAM. The consoles have the same issue, even Crysis 2007 had this issue but that had a command option to put textures into memory instead of streaming them. And option to turn texture streaming off would be nice but would probably cause issues with people who don't know who to use it and don't have the VRAM as ultra textures and terrain quality at 1440p can use 7Gb of VRAM. It's an annoying issues indeed as the texture don't actually load very fast when you look around and when moving load the detail ultra very when you stop for optimisation of VRAM it seems. Texture streaming issues happen with a lot of games right back from Crysis 1 days I'm afraid.

Joltain tuollaiseltahan tuo ongelma tosiaan näyttää. Mutta miksi AMD korteilla ei tapahdu tätä (niin paljoa)? Miten AMD pitäisi tekstuurit muistissa jos nvidialla ne ei mahtuisi? Tuon pitäisi kyllä toistua merkistä riippumatta.

Sinälläänhän voi olla että vega uudella HBCC:llä tekee tällaisen tekstuurien streamauksen turhaksi. Näyttis pitäisi muistissa ne mitä tarttee, ja rauta hoitaa "streamauksen" silloin kun tarvitaan. Menee hieman off topic kyllä se. Jos tuollainen ominaisuus pelissä on niin kuvittelisi että sille olisi jossain täppä jolla sen saisi pois. Aika kökköä jos 12GB muistilla oleva kortti tekee tuollaista vain siksi että "7Gb on liikaa useimmille muille". :)
 
Auttaisikohan se, jos vaihtaisi Nvidian Control Panelista Texture Filtering Quality kohdasta: Quality-> High Quality?
 
Joo niin vähän ajattelinkin. Eli talojen mössöytyminen on vain videossa.



Joltain tuollaiseltahan tuo ongelma tosiaan näyttää. Mutta miksi AMD korteilla ei tapahdu tätä (niin paljoa)? Miten AMD pitäisi tekstuurit muistissa jos nvidialla ne ei mahtuisi? Tuon pitäisi kyllä toistua merkistä riippumatta.

Sinälläänhän voi olla että vega uudella HBCC:llä tekee tällaisen tekstuurien streamauksen turhaksi. Näyttis pitäisi muistissa ne mitä tarttee, ja rauta hoitaa "streamauksen" silloin kun tarvitaan. Menee hieman off topic kyllä se. Jos tuollainen ominaisuus pelissä on niin kuvittelisi että sille olisi jossain täppä jolla sen saisi pois. Aika kökköä jos 12GB muistilla oleva kortti tekee tuollaista vain siksi että "7Gb on liikaa useimmille muille". :)

Samaa itsekin mietin tuo kyllä naurettavaa kun ei edes 4klla pelit ota kun sen 2-5gb muistia. Onkohan tämä joku pelimoottori tekninen homma? Voiko @Asmola testata vaikka bf1 tekeekö samaa vai toistuuko tämä vaan tiettyä pelimoottoria käyttävissä peleissä?
 
Jos tuo lennosta tekstuurien lataaminen pitää paikkansa, niin kyllä pitäisi ensimmäisen Crysiksen tyyliin olla hyvässä PC-portissa vaihtoehto ladata tekstuurit videomuistiin.

Josko AMD:lla on sama ongelma, mutta piirtää nopeammin tekstuurit kohdilleen leveämmän muistiväylän takia ja on näin ollen vaikea, ellei mahdoton, huomata. Aika merkittävä etu kumminkin, jos saamme vahvistuskeksi mistään matskua AMD kortilla.
 
ihan turhaan pitää päällä useaa monttuja tekstuuriin tekevää tekniikkaa, eli siis ao ja tesselaatiota kimpassa

ultrahan ei usein tarkoita sitä että kuva olisi parash mahdollinen vaan sitä että kaikki on päällä
 
Aiheuttaako tuo texture streaming muka nykypäivänä ongelmia? Kaikilla SSD käytössä tai vaihtoehtoisesti peli käyttää rammia varamuistina, josta latenssit on vielä pienemmät. Näyttää enemmänkin Nvidian ajurioptimoinnilta.
 
ihan turhaan pitää päällä useaa monttuja tekstuuriin tekevää tekniikkaa, eli siis ao ja tesselaatiota kimpassa

ultrahan ei usein tarkoita sitä että kuva olisi parash mahdollinen vaan sitä että kaikki on päällä
Öh, wat?
Tesselaatio ei tee "monttuja tekstuuriin", se muokkaa piirrettävää geometriaa
AO ei myöskään tee "monttuja tekstuuriin", vaan simuloi tiettyjä varjostuksia esim nurkissa yms
 
On tuossa Doomissa nvidian kanssa jotain muutakin vikaa. 384.76 ja .94 ajureilla ei laske enää kellot työpöydällä doomin käynnistämisen ja sulkemisen jälkeen, boost kellot kyllä toimivat normaalisti.
 
Joo niin vähän ajattelinkin. Eli talojen mössöytyminen on vain videossa.

Joltain tuollaiseltahan tuo ongelma tosiaan näyttää. Mutta miksi AMD korteilla ei tapahdu tätä (niin paljoa)? Miten AMD pitäisi tekstuurit muistissa jos nvidialla ne ei mahtuisi? Tuon pitäisi kyllä toistua merkistä riippumatta.

Sinälläänhän voi olla että vega uudella HBCC:llä tekee tällaisen tekstuurien streamauksen turhaksi. Näyttis pitäisi muistissa ne mitä tarttee, ja rauta hoitaa "streamauksen" silloin kun tarvitaan. Menee hieman off topic kyllä se. Jos tuollainen ominaisuus pelissä on niin kuvittelisi että sille olisi jossain täppä jolla sen saisi pois. Aika kökköä jos 12GB muistilla oleva kortti tekee tuollaista vain siksi että "7Gb on liikaa useimmille muille". :)
Ihmeellisintä tästä tekee se, ettei näytönohjaimen muisti tule edes vastaan, testasin myös ettei sillä ole merkitystä, onko peli SSD:llä vai HDD:lla.

Auttaisikohan se, jos vaihtaisi Nvidian Control Panelista Texture Filtering Quality kohdasta: Quality-> High Quality?
Ei mitään vaikutusta.
Samaa itsekin mietin tuo kyllä naurettavaa kun ei edes 4klla pelit ota kun sen 2-5gb muistia. Onkohan tämä joku pelimoottori tekninen homma? Voiko @Asmola testata vaikka bf1 tekeekö samaa vai toistuuko tämä vaan tiettyä pelimoottoria käyttävissä peleissä?
Täytynee testailla kun ehtii.
ihan turhaan pitää päällä useaa monttuja tekstuuriin tekevää tekniikkaa, eli siis ao ja tesselaatiota kimpassa

ultrahan ei usein tarkoita sitä että kuva olisi parash mahdollinen vaan sitä että kaikki on päällä
Ei kyse olekkaan tesselaatiosta, vaan epäilen että kyse on juuri tuosta aiemmin mainitusta texture streaming-ominaisuudesta, jolloin peli lataa tekstuureja hiljalleen, sillä ihan jokaisessa kohteessa tuota ei tapahdu, joissa erillistä tekstuuria ei käytetä. Tuohon ei myöskään vaikuta onko käytössä SSD (Samsung 950 Pro) vai HDD (WD Black).

Näissä suht hyvin havainnollistettu mitä tuo texture streaming tekee.



 
Öh, wat?
Tesselaatio ei tee "monttuja tekstuuriin", se muokkaa piirrettävää geometriaa
AO ei myöskään tee "monttuja tekstuuriin", vaan simuloi tiettyjä varjostuksia esim nurkissa yms

öh, oisi varmaan pitänyt olla pikkasen tarkempi tuossa ilmaisussa, kävi kyllä mielessä nappia painaessani

ambient occulsiohan vain lisää varjoja joitten pitäisi siis saada tektstuurit näyttämään syvemmiltä

tessalaatio voi kyllä muokata tekstuurin muotoa saaden enemmän syvyyttä aikaan

(ainakin mitä tuota uniginen dragon demoa muistelen)
 
Piti testata eilen PUBG:ssa tätä, mutta maassa olevat tekstuurit piirtyivät koko ajan täysin enkä huomannut vastaavaa pelatessa. Kaukana olevien puiden rungot tarkentuvat kun tähtäilee jollain isommalla tähtämellä PUBG:ssa, mutta taitaa olla ihan pelin ominaisuus.
Minulla on kyllä niin alkeellinen tämä näyttis ja iso resoluutio, että on mahdollista ettei oma näyttis jaksa puskea niin hyvin kuin sinulla ja silloin tuo on selvempää.

Taitaa Youtuben/Nvidian Experiencen pakkaus aiheuttaa, ei tuollaista pelissä ole. Tällainen teksti tuli vastaan Wildlandsin techsupport foorumilla, mutta tuonhan pitäisi päteä myös AMD:n näyttiksiin, mutta voihan olla se pätee?:
Voitko asmola vielä yhden videon ottaa samasta junarata-paikasta mutta katsot talon seinään pysähdyttyä suoraan. Jos tuo johtuu videosta niin oudon samaan aikaan tarkentuu seinä siihen maahan verrattuna.
 
Minulla on kyllä niin alkeellinen tämä näyttis ja iso resoluutio, että on mahdollista ettei oma näyttis jaksa puskea niin hyvin kuin sinulla ja silloin tuo on selvempää.


Voitko asmola vielä yhden videon ottaa samasta junarata-paikasta mutta katsot talon seinään pysähdyttyä suoraan. Jos tuo johtuu videosta niin oudon samaan aikaan tarkentuu seinä siihen maahan verrattuna.
En jaksa nyt videota laittaa kehiin, mutta tuo tarkennus on videon pakkaukseen liittyvä, eli kun kuva ei liiku, videon pakkauksen laatu paranee (kuva tarkentuu), pelissä ei eroa. Eipä tästä kannata vetää johtopäätöksiä ennen kuin joku jaksaa ajaa AMD:llä samankaltaiset testit Ultralla, ei väliä FPS:n suhteen, koitin rajoitaa FPS:n 30, mutta ongelma on edelleen. Myöskään resoluution laskeminen ei auta, FullHD resoluutiolla sama homma, eli taitaa mennä puhtaasti tuon texture streaming-ominaisuuden piikkiin.
 
En jaksa nyt videota laittaa kehiin, mutta tuo tarkennus on videon pakkaukseen liittyvä, eli kun kuva ei liiku, videon pakkauksen laatu paranee (kuva tarkentuu), pelissä ei eroa. Eipä tästä kannata vetää johtopäätöksiä ennen kuin joku jaksaa ajaa AMD:llä samankaltaiset testit Ultralla, ei väliä FPS:n suhteen, koitin rajoitaa FPS:n 30, mutta ongelma on edelleen. Myöskään resoluution laskeminen ei auta, FullHD resoluutiolla sama homma, eli taitaa mennä puhtaasti tuon texture streaming-ominaisuuden piikkiin.

Kaipa se pitää testata tota AMD:n omaa recordin softaa sitten. Annatko tarkemmat asetukset millä videon teen ni menee kerralla kohalleen.
 
öh, oisi varmaan pitänyt olla pikkasen tarkempi tuossa ilmaisussa, kävi kyllä mielessä nappia painaessani

ambient occulsiohan vain lisää varjoja joitten pitäisi siis saada tektstuurit näyttämään syvemmiltä

tessalaatio voi kyllä muokata tekstuurin muotoa saaden enemmän syvyyttä aikaan

(ainakin mitä tuota uniginen dragon demoa muistelen)
se tesselaatio muuttaa sitä geometriaa, ei tekstuuria. Teksturoinnissa pitää ottaa alusta alkaen huomioon tesselaatio ettei ne veny ja pauku
 
Kaipa se pitää testata tota AMD:n omaa recordin softaa sitten. Annatko tarkemmat asetukset millä videon teen ni menee kerralla kohalleen.
Ei sun ole pakko tehdä videota, testaat vain tuleeko sinulla Ultralla tarkemmat tekstuurit viiveellä, noita tekstuureja on joka puolella. Eli aluksi juokset katse taivaalle eteenpäin, ettei peli samalla renderöi maata, sitten pysähdyt ja katsot maahan näkyykö viivettä tekstuureissa ja toteat kokemuksesi tänne.:tup:
 
Ei sun ole pakko tehdä videota, testaat vain tuleeko sinulla Ultralla tarkemmat tekstuurit viiveellä, noita tekstuureja on joka puolella. Eli aluksi juokset katse taivaalle eteenpäin, ettei peli samalla renderöi maata, sitten pysähdyt ja katsot maahan näkyykö viivettä tekstuureissa ja toteat kokemuksesi tänne.:tup:

Itseasiassa aikasemmin testailin ja en huomannu mitää. Mutta nyt kaikki parhaat asetukset Fury X tekee tuota samaa. Eli ei ole nvidian ongelma ainoastaan.

Se on ehkä vähän erilaista, mutta kuitenkin samaa. Ja nimenomaan maatekstuurit wildlandsissa.

Teen tosta vielä videon, testimielessä.
 
Itseasiassa aikasemmin testailin ja en huomannu mitää. Mutta nyt kaikki parhaat asetukset Fury X tekee tuota samaa. Eli ei ole nvidian ongelma ainoastaan.

Se on ehkä vähän erilaista, mutta kuitenkin samaa. Ja nimenomaan maatekstuurit wildlandsissa.

Teen tosta vielä videon, testimielessä.

Nyt alkoi kiinnostaa, luulin että AMD:n korteilla ei ole tätä ongelmaa/ominaisuutta ollenkaan.
 
No joo, pelimoottorista kiinni tai molemmat "optimoi", meinasin jo värittää piponi punaiseksi. Joskin AMD näyttäisi kärsivän tuosta vähemmän noiden videoiden perusteella. Koko tekstuurien striimaus menee kyllä henkilökohtaisella tasolla luokitukseen "kusta perseestä" :wtf:
 
Heh eli ultra on oikeasti paskempi vaihtoehto kuin astetta matalampi graffa taso. Kumma kun eivät ole yrittäneet tuota piilottaa motion blurriin.
 
No niin. Pelimoottorin juttuja, kuten jo vähän epäilin. AMD saattaa pikkasen nopeammin suoriutua, mutta ei suoraan varmaan mistään "oprimoinneista" ole kyse. Ehkä HBM muistit auttaa tuossa.
 
Taitaa olla ihan vain pelimoottorin ominaisuus kyseessä. Samoin Doomissa.
 
Teen vielä divisionista videon. Siinä en ite löytäny vastaavaa. Tarkkasilmäiset voivat sitten bongata jos löytää videosta jotain.

Edit: Siinä ois division juoksentelua.



DX12 tosin käytössä. En ole varma oliko Asmolalla DX11 vai 12.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 658
Viestejä
4 495 297
Jäsenet
74 267
Uusin jäsen
Midwinter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom