Onkohan missään vielä myynnissä näitä uudempia X399-emolevyjä (MSI MEG Creation X399 ja kumppanit)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Onkohan missään vielä myynnissä näitä uudempia X399-emolevyjä (MSI MEG Creation X399 ja kumppanit)?
En tiedä, mutta tossa uudessa MSI:ssä ihan kiitettävän järeä VRM-jäähy ja 32 ytimellä lämpeää tulikuumaksi. Ei ole 250 watin TDP-arvo vitsi.
Klo 16 tähdätään@Sampsa Mihin aikaa huomenna IO-Techin revikka ilmoille?
Huom. Prosessorit maksaa 700-1900€ joten ...Täällä Cooler masterin pressi Wraith Ripperistä (en löytänyt vielä CM:bn omilta sivuilta):
Cooler Master Announces the Wraith Ripper for 2nd Generation Threadripper
Aika kovan hintainen: suggested M.S.R.P 119,00€
Aivan totta, ja varmasti tämä hyvä onkin.Huom. Prosessorit maksaa 700-1900€ joten ...
Lisäksi tuo Wraith Ripper taitaa peittää ylimmän PCIe paikan
Olikohan @Sampsa joka sanoi io-techin viikkokatsauksessa että Asuksen Zenithillä peittää ylimmän, mutta tuossa MSI X399 Creationissa ei.Lisäksi tuo Wraith Ripper taitaa peittää ylimmän PCIe paikan
Omasta mielestä aika odotetun oloiset tulokset 2990WX:lle. Varmasti kovaan työvääntöön hyvä prossu, mutta jos aikoo esim. pelata tai tehdä molempia vuorotellen niin sitten saattaa olla peleissä tilanteesta riippuen vähän tai enemmän peliprossuja hitaampi.
Edit. tämä arvio siis oli yhden revikan perusteella. Täytyy lueskella lisää.
Noh, IO:n revikkaa odotellessa. Toivottavasti olisi 7980XE verrokkina mukana.
IO-Techin artikkelia odotellessa tuolta voi tsekata miten pärjää 7980XE:tä vastaan (tai miten paljon se ohittaa sen):Omasta mielestä aika odotetun oloiset tulokset 2990WX:lle. Varmasti kovaan työvääntöön hyvä prossu, mutta jos aikoo esim. pelata tai tehdä molempia vuorotellen niin sitten saattaa olla peleissä tilanteesta riippuen vähän tai enemmän peliprossuja hitaampi.
Edit. tämä arvio siis oli yhden revikan perusteella. Täytyy lueskella lisää.
Noh, IO:n revikkaa odotellessa. Toivottavasti olisi 7980XE verrokkina mukana.
Vähän luulen että jos on ns pinkka kunnossa ostaa se Thread Ripper niin ei pelaa 1080p resoluutiolla tai millään muullakaan alle 4k.
Linux-puolella 2990WX lato tauluun melko jäätäviä lukemia Phoronixin testeissä:
AMD Threadripper 2990WX Linux Benchmarks: The 32-Core / 64-Thread Beast Review - Phoronix
Ei jää ainakaan tossa testipaketissa 7980XE:llä kauheesti sanottavaa 2990WX:ää vastaan.
Täytyy kuitenkin muistaa että saitti näyttäisi tekevän vähän testiosien lähettäjille myötämielisiä arvosteluja. En väitä että tulokset on virheellisiä, vaan testiohjelmat valitaan "sopivasti", eli kokonaiskuva voi olla hieman vääristynyt.Linux-puolella 2990WX lato tauluun melko jäätäviä lukemia Phoronixin testeissä:
AMD Threadripper 2990WX Linux Benchmarks: The 32-Core / 64-Thread Beast Review - Phoronix
Ei jää ainakaan tossa testipaketissa 7980XE:llä kauheesti sanottavaa 2990WX:ää vastaan.
Täytyy kuitenkin muistaa että saitti näyttäisi tekevän vähän testiosien lähettäjille myötämielisiä arvosteluja. En väitä että tulokset on virheellisiä, vaan testiohjelmat valitaan "sopivasti", eli kokonaiskuva voi olla hieman vääristynyt.
Niin ja kun viimeksi jamppa sai Intel-kamoja testattavakseen, niin ne pärjäs hyvin AMD kamoja vastaan.Linuxilla softat voi kääntää sorsasta kun Windows puolella joudutaan yleensä hyväksymään se mitä ohjelmiston valmistaja tarjoaa. Ei mikään ihme jos/kun AMD pärjää Linux puolella suhteessa paremmin kuin Windows puolella.
Niin ja kun viimeksi jamppa sai Intel-kamoja testattavakseen, niin ne pärjäs hyvin AMD kamoja vastaan.
Ja nyt esimerkiksi testeissä oli myös proprietary softaa, jota ei itse käännellä.
Tuossa testissä annettava mielikuva on mielestäni erilainen http://www.phoronix.com/vr.php?view=25259Annatko linkin siihen Intel kaman testiin niin voisin joskus vertailla.
Kuten on myös koneet jotka ei ole Threadripper hintaluokassa. Tyypillinen pelikortti on uskoakseni luokkaa GTX1060.Pelikäytössä näyttäis kyllä 1080p/1440p 144Hz+ olevan kovemmassa huudossa kuin 4K.
Steam Hardware & Software SurveyAika tuhnuista jollain 1060:lla vetää 144+ fps uudemmissa peleissä, ellei toki grafiikkapuolta karsi.
Mitä olen itse tiskin takaa nähnyt niin ei noita esim yli 300 euron näytönohjaimia ihan joka päivä myydä suomessakaan, en itse usko että tuo rautajakauma on mitenkään kauhean erilainen maasta toiseen.Juuh, no Steamin HW Surveyssä taas erottuu maailmanlaajuisemmin nuo, budjetti-atk:ta ja Windows 7:aa kun on kehitysmaiden tilastot mukana jne
Mitä olen itse tiskin takaa nähnyt niin ei noita esim yli 300 euron näytönohjaimia ihan joka päivä myydä suomessakaan, en itse usko että tuo rautajakauma on mitenkään kauhean erilainen maasta toiseen.
Tuossa testissä annettava mielikuva on mielestäni erilainen http://www.phoronix.com/vr.php?view=25259
Täällä forumilla eletään ihan jossain fantasiamaailmassa ja kuvitellaan että jokaisella pelaajalla on vähintään 2x1080Ti, 600Hz näyttö ja vähintään 6GHz kellottuva prosessori.
Juuh, no Steamin HW Surveyssä taas erottuu maailmanlaajuisemmin nuo, budjetti-atk:ta ja Windows 7:aa kun on kehitysmaiden tilastot mukana jne
Mikähän mahtaa olla realistinen markkinaosuus W7:lla jos jotain kehitysmaita ei lasketa? Kiinalaiset PUBG pelaajathan tuon nosti taas nousuun Steamin statseissa.
Mikähän mahtaa olla realistinen markkinaosuus W7:lla jos jotain kehitysmaita ei lasketa? Kiinalaiset PUBG pelaajathan tuon nosti taas nousuun Steamin statseissa.
Mukavasti prossu imaisee cinebenchissä päälle 230 W (koko kone ~300 W), mutta pienellä kuormalla tämä vie aivan sairaan vähän. Ulkoisella mittarilla koko kone vie työpöydällä alle 20 W, kun vanha haswell i5 vei tyyliin 60 W. Koska "normaalissa" käytössä prosessorin käyttö on 0-10 % on energiatehokkuus on selvästi parempi kuin ennen.
Aika jännä, miten tuo mun mittari näytti niin vähän. Nämä lukemat vaikuttaa todennäköisemmiltä.
Hwinfo näyttää CPU Package Power (SMU) minimissään 56 W ja CPU Core Power (SV12 TFN) 12 W. Varmaan tuo Package Power on sitten se todellinen lukema.
Tuli laiteltua 2950X tilaukseen Aoruksen Xtremen kanssa. Onko jotain syytä, miksei Aorusta kannata ottaa vaan mennä jollain muulla, esim Taichilla?
Onko jotain syytä, miksei Aorusta kannata ottaa vaan mennä jollain muulla, esim Taichilla?
Ei vain innosta tuo Zenith Taichia tässä myös olen katsellut, mutta eipä sekään vakuuta ihan täysin. Katson nyt vähän saatavuutta että pidänkö vai perunko tilauksen, varsinaisesti ei ole tarve mutta leikkimishalu on kovaAorus x299 Gaming 9:stä kokemuksia niin voin todeta noista Gigabyten ajureista ja BIOS-päivityksistä, että niitä tulee aika harvakseltaan. Samoin Gigabyten päivitysappi sekoilee koko ajan eikä hae tuoreimpia ajureita. Itse asiassa sivustolla on eri ajurit kuin mistä tuo appi hakee ne.
Tottunut vain noihin Asuksen aika nopeaan tahtiin päivittyviin ajureihin...