Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Onkos jollain Tampereella X399-setuppia? Vaikuttaisi sille että emo lähtee takuukierrokselle, mutta olisi ihan kiva kokeilla onko se varmasti emo vai prossu
Bios päivitetty?
Kurkkaa ohjeista saako päivitettyä ilman tuettua cputa. Noissa kalliimmissa työasemalaudoissa joskus onnistuu.
Bios päivitetty?
Kurkkaa ohjeista saako päivitettyä ilman tuettua cputa. Noissa kalliimmissa työasemalaudoissa joskus onnistuu.
Käsittääkseni threadripper emoissa on kaikissa flashback.
Miksi 4x4? Mielellään 2x8/16/32. Prossu varmaan riittää ja lankkukin osui kohdalleen. 2700X:n saa hiljaiseksi, ei tarvitse vettä. vai onko vi***ua?
hello
Lainaan tätä ketjua josko täällä olisi tietäjiä näistä palikoista.
Video enkoodaamiseen prossu, emo ja muistit pakattia kasaamassa. En pelaa pelejä.
Prossu tulee vesille joten bloki täytyy hommata myös jostain.
prossu
AMD Ryzen Threadripper 2950X, TR4, 3.5GHz, 40MB, 16-core - 939,00€
emo
Asus ROG STRIX X399-E GAMING, E-ATX -emolevy - 435,00€
muistit on kysymysmerkki, ilmeisesti 4 kampaa muistia pitäis löytää.
4x4gigan järkeviä settejä olemassa? Hyötyykö paljon korkeista muistikelloista toi setti?
Mitä mieltä noin yleisesti tosta emosta tolle prossulle.
Jimiltä mielellään tilais mutta kai noi muistit muualtakin kotimaasta saattais ottaa.
Edit. Tota blokkia silmäilin (parempaa saatavilla)?
EK-Waterblocks EK-Supremacy sTR4 - Nickel, CPU-blokki - 93,70€
On?G.Skill 32GB (4 x 8GB) Flare X, DDR4 3200MHz, CL14, 1.35V, musta - 454,00€
onkohan noi tota b-die sarjaa?
Kyllä ne taitaa for real olla sopivia, mutta nopeudet on testattu vaan TRn kanssa.Yhteensopivuus: Ainoastaan AMD Threadripperin kanssa. AM4 ei tuettuna.
Onko toi maininta paikkansapitävä vai eikö nää esim. ole intelin kanssa sopivia.
on b-die sarjaa mutta itse sain kulkemaan vain 2666MHz asus x370 ryzen 7 1800X kokoonpanolla 2999 tulee jo muisti virheitä. Siksi sanonkin jos AM4 kannalle meinaat , do not buy.?G.Skill 32GB (4 x 8GB) Flare X, DDR4 3200MHz, CL14, 1.35V, musta - 454,00€
onkohan noi tota b-die sarjaa?
@JarppaK olitkos sä ton uusimman testannu?Itellä ilmeisesti maanantaina yllä mainittu setti tulossa .
Näytti strix x399 lankkuun tulleen uusi bioskin juuri. Joku testannut?
Tartteeko noita sata ajureita asentaa strix x399 lankkuun kun niissä ei mainita kun noita raidi juttuja?
Meinasin asentaa vaan chipset ja lan, win 10 64bit tulossa. Langattomia tiedonsiirtohommia en tartte.
Äänet xonar essence stx johon omat ajurit.
edit. RayStorm Neo (AMD sTR4) Red
tommosen blokin jo hommasin.
Jaa-a en osaa sanoa. Itse laitan päivityksen jälkeen setupin "vanhasta muistista" sisään. Niin en ole kokeillut tuota tallennusta.Toimiiko toi eri profiilien tallennus bioksen muistipaikkoihin myös?
Tikulle tallennus toimii strix emossa ainoastaan täällä.
Vaikea kyllä pitää 2920X:ää kovin kiinnostavana sen jälkeen kun 3900X on julkaistu.Näköjään 2920X:n hinta on laskenut 400 euroon uuden Ryzen-sukupolven myötä. Alkaisi olla jo ihan kiinnostava kotikäyttöönkin, vaikka emolevyt ovatkin aika kalliita ja pelikäytössä 3000-sarjan Ryzen vie helposti voiton. Toisaalta emossa riittäisi kapasiteettia pitkään ja uudet Threadripper-sukupolvet ovat varmaan hyvinkin tehokkaita.
Riippuu lankusta, joissain on ECC tuettuna. Tuossa jokin aika sitten alan liikettä pyörittävä tuttava myi yrityskäyttöön 2990WX:llä varustetun koneen, jäähyn Silver Arrowin TR-editio. Käytössä kuulee, muttei häiritse kun ajaa vakiona.Heps. Pikkukyssäreitä tähän. Minkätyyppistä muistia TR kokoonpanoihin, eli ECC vai normi vai meneekö molempia, kunhan ei sotke keskenään, eli ECC kokoonpanoon vain ECC muistia?
Onkos muita ilmajäähy kuin Noctuan vaihtoehdot ja onko ne mistään kotoisin?
Heps. Pikkukyssäreitä tähän. Minkätyyppistä muistia TR kokoonpanoihin, eli ECC vai normi vai meneekö molempia, kunhan ei sotke keskenään, eli ECC kokoonpanoon vain ECC muistia?
Onkos muita ilmajäähy kuin Noctuan vaihtoehdot ja onko ne mistään kotoisin?
Noctuan tr4 siilit on parempia ja halvempia kuin tuo wraithripperi:Itse laittaisin imajäähyksi tämän Cooler Master CM Wraith Ripper TR4 Exclusive, hinta 114€
Noctuan tr4 siilit on parempia ja halvempia kuin tuo wraithripperi:
Testing Results and Conclusion - Cooler Master Wraith Ripper TR4
Sama koskee silver arrowia.Katoppas olen tippunut kärryiltä jossain vaiheessa. Kiitoksia korjauksesta.
Juu en tartte ECC muistia. Lähinnä jos toi plattis olisi vaatinut sitä, niin sitten jättäisin TR alustan sikseen. Myöskään muistia en tartte tuollaisia määriä, ainakaan nyt. Tää on harkinnassa lähinnä siksi kun uusien Ryzeneiden x570 emot maksaa lähes saman kuin TR4 alustalla, mutta ei tarjoa oikein mitään etua TR4 alustaan. 24 corea ja 4 muistikanavaa riittää itselle seuraavaksi 10:si vuodeksi. Ainoastaan tulevien prossujen hinnoittelu voi vielä pilata tämän idean.Itse laittaisin imajäähyksi tämän Cooler Master CM Wraith Ripper TR4 Exclusive, hinta 114€
Muisteiksi esim. Corsair Vengeance CMK64GX4M2D3000C16, hinta 343€ Näillä saa neljällä kapulalla 128GB ja kahdeksalla 256GB. Itse tilasin ko. kapulat suoraan Corsairilta ja perille tulivat alle viikossa.
ECC muistia et todennäköisesti tarvitse, et kyselisi asiasta jos oikeasti niitä tarvitsisit.
Itse olen edelleen kahden vaiheilla Zenithin ja Taichin välillä.Otsikkoa olisi hyvä päivittää, jotta ei tarvitse uutta ketjua perustaa.
Muisteja odotellessa...
Kyllä näille 3. sukupolven TR:lle voisi oman ketjunsa pistää, koska alusta ei ole yhteensopiva aiempien mallien kanssa.Otsikkoa olisi hyvä päivittää, jotta ei tarvitse uutta ketjua perustaa.
Itse olen edelleen kahden vaiheilla Zenithin ja Taichin välillä.