AMD Ryzen 9000 -prosessoreiden kokemukset (Zen 5)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mäkin pistin eilen yhden 9800X3D:n tilaukseen kokeeksi Multitronicilta. Tilausvahvistuksessa (siis se joka näkyi verkkosivulla tilauksen jättämisen jälkeen) ilmoitettiin toimitusajaksi 23.-28.11.
"Jännästi" sitten sähköpostilla tulleessa tilausvahvistuksessa ei ollutkaan mainittu toimitusajasta yhtään mitään. Screenshotti tuosta em. on kuitenkin tallessa.

Tänään näköjään muuttunut Multitronicilla tilauksen status kuitenkin "Lähetetty tukkurilta varastoon". Katotaan kuin äijän käy tän kanssa. Hyvähän noita olisi muutama saada eri paikoista että pääsee binnaamaan, mun tuurilla tulee kuitenkin se mustapekka ensin...


Jos AMD ei pysty toimittamaan, ei kauppa voi sille mitään
Jos AMD ei pysty toimittamaan, kauppa ei silloin edes myy. Siinä ne tekee mokan. Puhumattakaan JOS tarkoituksellisesti johdetaan harhaan ilmoittamalla tietoisesti paikkaansapitämätön toimitusaika.
Tuo on lähinnä lapsellista ulista siitä, että toiset vaativat elinkeinonharjoittajia A) noudattamaan Suomen lakia ja/tai B) noudattamaan itse tekemiään juridisesti sitovia sopimuksia.
 
Jos tosiaan on noin, niin pistäkää nyt ihmeessä kuluttaja-asiamies Multitronicin kimppuun!

Muistutan edelleen, että se toimitusaika-arvio, mikä tilausvahvistuksessa lukee, on myyjää SITOVA. Vaatikaa toimittamaan tuote ilmoitetussa ajassa. Jos näitä keissejä on enemmänkin ja porukka vaan jaksaa pitää selkärankansa suorassa ja ovat ahkerasti kuluttaja-asiamiehiin yhteydessä, niin kyllä ne jossain vaiheessa pistävät kusettajapuljun ojennukseen.
Oma tilanne on sikäli huono, kun toimitusaikaa ei ole annettu Verkkiksestä sen enempää tilausvahvistuksessa kuin missään muuallakaan, niin huono alkaa vaatia sen noudattamistakaan. Euroopan kuluttajakeskuksen mukaan, jos toimitusaikaa ei ole sovittu, se on 30pv.


”Mahdolliset toimitusaika-arviot perustuvat tavarantoimittajien ilmoituksiin ja ovat suuntaa-antavia.”


”Toimituksen viivästyminen ei oikeuta tilauksen peruuttamiseen.”



Sopimukseen merkitty toimitusaika sitoo myyjää niin, että kuluttaja voi purkaa kaupan, jos hän on antanut myyjälle kohtuullisen lisäajan eikä myyjä ole toimittanut tavaraa lisäajankaan kuluessa. Kohtuullinen lisäaika on yleensä pikemminkin päiviä kuin viikkoja. (KSL 5:9)


Kuluttajalla on oikeus purkaa kauppa myyjän viivästyksen vuoksi, jos sopimusrikkomus on olennainen. Ratkaisevaa on viivästyksen merkitys ostajalle, mutta toisaalta myös vaaditaan, että myyjä on käsittänyt viivästyksellä olevan ostajalle olennainen merkitys. (KSL 5:9)

Tuo toimitusaika-arvio oikeuttaa asiakasta lähinnä purkamaan kaupan helpommin mikäli arvio ajankohtaa ei saavuteta. Toki unohtamatta 14 vuorokauden verkko-ostosten normaaliakin palautusoikeutta. Tarkotat tässä casessa että kuluttajien ja viranomaisen tulis jotenkin näyttää siis toteen että tietty yritys. Tässä tapauksessa multitronic harrastaa kyseistä nimenomaan myyntien kalastelun osalta. Sanoisin että ei tule vaikuttamaan miltään osin kuluttajaviranomaisen toimintaan että alkaisivat tutkimaan. Ensinnäkin kyseisen toiminnan pitäis olla mahdollisesti paljon laaja-alaisemmin näytettävissä muiden kuin yhden tuotteen kohdalla kyseisen liikkeen osalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom