Grazer
Make ATK Great Again
Mites muuten, tuli tuossa kavereiden kanssa puhe tuosta Ryzenin Linux bugista. Onko noita prossuja vielä liikenteessä jos tuoreeltaan ostaa? Tuli vain mieleen kun itsellä palautusoikeus vielä voimassa niin ei tarvitsisi takuun kanssa tapella? En vain jaksaisi repiä jäähyä irti kun pitäisi hakea lisää tahnaa enkä tajunnut katsoa milloin on prossu tehtaalta poistunut.
Itse en vieläkään tuota segfault asiaa ole laittanut eteenpäin vaikka moinen yksilö itseltäni löytyy. Käytännössä homma ei haittaa itseäni yhtään, mutta tulevaisuudessa sillä saattaa olla merkitystä jälleenmyyntiarvoon, joten kannattanee hoitaa kuntoon.
Näen jotenkin 5 tms vuoden päästä vain sen myyntiketjun jossa on kommentti "tarjoan 10 EUR koska segfault viallinen" tms.
Itse totesin että tuo on yksi syy, jonka vuoksi asia kannattaa hoitaa kuntoon. Toinen syy on se, että itse mietin sitä, jos joskus vaikka softaoptimointien tms. myötä ongelma leviää myös muihin softiin ja windows-puolelle. Näitä nyt ei voi etukäteen tietää. Jotain vikaa noissa segfault-prossuissa on, koska itsellä segfaultit loppuivat välittömästi, kun sai uudempaa erää olevan kiven.
Itse sain Jimmssiltä uuden prossun viime viikolla. Olin ostanut alunperin tray-mallin 299 euroon ja suostuin pitkin hampain maksamaan tuosta 40EUR lisää, jotta lähettivät boxed-prossun kun tray-mallien saatavuus oli ihan avoin. Toisena vaihtoehtona mietin kaupan purkua, mutta totesin että kun ajatus oli kuitenkin kone uusia, niin ei kaupan peruminen olisi mitään auttanut, kun prossu olisi kuitenkin pitänyt jostain hankkia.
Itse epäilen, että olisi Vihtori-Matti tullut taas kerran, jollen olisi tarkkana ollut. Väänsin sähköpostissa Jimmssin aspalle varmuuden vuoksi rautalangasta, että katsokaa nyt, että se prossu on viikon 25 jälkeen valmistettu. Vastauksena tuli että noita uuden erän prossuja on heillä kovin vähän, mutta löysivät sellaisen, kun hyllyä läpi katselivat. Eli tuolla perusteella on vaara, että Jimiltäkin tulee edelleen mahdollisesti rikkinäisiä malleja.