AMD Ryzen 7 (AM4 B350/X370) kellotukset ja kokemukset (Summit Ridge)

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 660
Kyllähän päivittäminen nykyään on lastenleikkiä kun sen voi tehdä suoraan bioksesta.
Toista se oli ennen kun piti bootata dossiin ja dos ei enää varsinaisesti ollut käytössä.
Nykyään dos tikunkin voi tehdä windowsissa eikä tarvita korppuja.
Tuon ASUS Crosshairin mainosmateriaalista saa käsityksen, että tarvitsee vain tökätä biosin sisältävä tikku tiettyyn USB-porttiin ja painaa takapaneelissa olevaa nappia niin emo flashaa biosin vaikka kone ei olisi edes päällä. Jos näin on, niin tuosta se ei juuri helpotu.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 799
Joku CptKuolio siellä kiroilee.:kahvi:
Vähän hitaasti etenee buildi mutta nyt kun toi asentaa prossua, niin tuli hyvä quote:

"Do we care about NDA? - Nope!"

Toivottavasti pistää kunnon testit täs illan mittaan pystyyn, ja ehkä kellotukset vielä :)

*edit*

Ja ajaa testit vedellä. Vissiin EK:n blokki, vai?
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Vähän hitaasti etenee buildi mutta nyt kun toi asentaa prossua, niin tuli hyvä quote:

"Do we care about NDA? - Nope!"

Toivottavasti pistää kunnon testit täs illan mittaan pystyyn, ja ehkä kellotukset vielä :)

*edit*

Ja ajaa testit vedellä. Vissiin EK:n blokki, vai?
Eiköhän emo oo kohta paskana, kun hieroo sitä muniinsa.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
Äsken luki tolleen chatissa-->
"Please be advised that all Ryzen specifics, e.g. benchmarks, are still under NDA. @Elmnator can show, but not tell. No info when the NDA will be lifted, either. "
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
Harva kuitenkin tarvitsee kahta Titan XP:tä eli harvalle tuo ole mikään ongelma :)




Nyt kun sitä tosiaan saa aika edukkaasti, noita säikeitä ja enemmän ytimiä kuin 4 niin miksi sitä tehoa ei voi olla vähän niin kuin reservissä. Eipä siitä hirveästi haittaakaa ole, ennemmin sitä ostaa sen 8 ytimisen kuin 4 ytimisen, eikö??

Eihän sitä tehoa perhe-autossakaan lähemmäs 300hv tarvitse olla mutta onpahan sitä kiva silti olla, tässä tapauksessa ohitukset sujuvat luonnikkaammin :)

Itellä on kyllä kohtuu tärkeetä että fps minimissään olisi siellä 100fps tuntumassa kun kerta 144hz paneelilla omaavan näytön omistan =)
Juu toki jos on päivittämässä, niin tietysti itsekkin ryzenin ostaisi. Tässä nyt oli vaan kyse siitä, että ei ole kyllä mitään kiirettä tällä hetkellä löhteä kellitettyä i7 vaihtamaan ryzeniin.

Siitä kun ei vähään aikaan mitään huomattavaa etua todennäköisesti saa. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
139
Onkohan kenelläkään hajua onko näistä saatavilla olevista matx emolevyistä yksikään mitään muuta kuin roskaa (tuskin)?
AMD AM4 - Emolevyt - Jimms.fi

Vähän on kehno valikoima näissä, x370 matx emolevyjä ei vielä ole edes saatavilla.
Johonkin noista on tyydyttävä, varmaan Asus jospa niissä olisi paras saatavuus niin ei ainakaan tarvitsisi odotella ylimääräistä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Äsken luki tolleen chatissa-->
"Please be advised that all Ryzen specifics, e.g. benchmarks, are still under NDA. @Elmnator can show, but not tell. No info when the NDA will be lifted, either. "
Mitäs väliä tuolla on jos ei ole allekirjoittanut mitään NDA:ta? (toisinsanoen, saanut kamat jotain epävirallisia reittejä)

Edit: Jaah. Tämä onkin jotain munatonta clickbaittia. Hirveästi lässytystä, mitään ei tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 371
Kyllä on aika uuno pelinkehittäjä jos tekee 12-säiettä ja ajaa niitä yksikerrallaan. Kyllähän tämä on teoriassa mahdollista mutta miksi vaivautua tekemään säikeitä jos niitä ei ajeta yhtä aikaa. Kyllä 12-säijettä on vahva indikaatio siitä että useammista prosessoreista on hötyä.
Divvy tuossa yllä tarkoitti sitä, että yksisäikeistäkin ohjelmaa voidaan ajaa useammalla ytimellä saman sekunnin aikana peräkkäin (esim. jokaisen context switchin jälkeen suoritus vaihtuu toiselle ytimelle), jolloin tulee se virheellinen käsitys, että ohjelma osaisi hyödyntää useampaa ydintä.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
Mitäs väliä tuolla on jos ei ole allekirjoittanut mitään NDA:ta? (toisinsanoen, saanut kamat jotain epävirallisia reittejä)
Sano myös tuossa streamissa että amd sen sponsori ja amd lähettäny ne sille ja se oli kysynyt että voi näyttää unboxing videon ja kasaus videon.
Sanoi myös ettei aio laittaa käyntiin ja ei aio ajaa benchmarkkeja.
 

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Tämä on yleinen virhekäsitys. Windows heittelee kuormaa säikeeltä toiselle useita kertoja sekunnissa, ja seurantaohjelmat ilmoittaa vain kuluneen sekunnin keskiarvoja. Tällöin jos ohjelman koodi viettää aikaa 30% sekunnista yhdellä säikeellä ja 70% toisella, näyttää seurantaohjelma että kahta eri säiettä käytettiin 70% ja 30%. Koodi ei kuitenkaan missään vaiheessa käynyt useammalla säikeellä yhtä aikaa, vaan nimenomaan vuorotellen. Eli jos vaikka 10-ydin prosessori näyttää, että jokaisella ytimellä on 10% käyttöaste, voi se tarkoittaa, että jokaista ydintä käytettiin 100% kymmenesosasekunnin ajan, kuitenkin vain yhtä kerrallaan, viimeisen sekunnin sisällä.

Kyllähän peleistä saa kaivettua helposti selville mitä säikeitä ne ajaa. Käyttöjärjestelmän mittaamat prosessorikuormat resurrinhallinnasta tai vaikka afterburnerilla nyt näyttävät vain mainitsemiasi keskiarvoja.

Tuossa on kuvakaappaus Process hacker 2 ohjelmalla otettuna hyvin säikeystyvistä peleistä (Witcher 3 ja Ashes of Singularity). Ja lisäksi pelistä joka ei käytännössä tue monisäikeisyyttä ollenkaan (Starpoint Gemini Warlords):

Kyseessä I7-3770k prossu, eli 8 säiettä. Joka tarkoittaa että 1 säi pystyy teoriassa käyttämään 12.5% koko prosessorin käyttöasteesta.

Witcher 3:


Kuvassa näkyy pääthread, amd:n ajurithread, ja monta peliin kuuluvaa lisäthreadia. Kokonaisuudessaan 16 threadia kuormalla samaan aikaan (toki moni on alle 1% kuormalla)

Ashes of Singularity:


Kaikki threadit jakautuvat tasasesti. Tälläistä kun kaikki pelit olisi (Ashes on tälläinen yksinpelillä , mutta moninpelissä pelin pääthread on hieman raskaampi ilmeisesti jakamattoman nettikoodin takia)


Starpoint Gemini Warlords:


Juu , eipä paljon sanottavaa. Onhan siinä pelin pääthreadi, AMD:n ajuri threadi, ääni threadi ja pieni physx thread.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
125
Tämä on yleinen virhekäsitys. Windows heittelee kuormaa säikeeltä toiselle useita kertoja sekunnissa, ja seurantaohjelmat ilmoittaa vain kuluneen sekunnin keskiarvoja. Tällöin jos ohjelman koodi viettää aikaa 30% sekunnista yhdellä säikeellä ja 70% toisella, näyttää seurantaohjelma että kahta eri säiettä käytettiin 70% ja 30%. Koodi ei kuitenkaan missään vaiheessa käynyt useammalla säikeellä yhtä aikaa, vaan nimenomaan vuorotellen. Eli jos vaikka 10-ydin prosessori näyttää, että jokaisella ytimellä on 10% käyttöaste, voi se tarkoittaa, että jokaista ydintä käytettiin 100% kymmenesosasekunnin ajan, kuitenkin vain yhtä kerrallaan, viimeisen sekunnin sisällä.
Jep jep, mutta siinä on aika selkeää eroa eri ytimien käytöksessä sen mukaan onko esim peli kuinka monta ydintä hyödyntävä. Tarpeettomien Ydinten kellotaajuus laskee, osa suljetaan. Ei se Windowskaan NIIN mielivaltaisesti heittele.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 077
Osa kuormalla tuosta windowsin resurssienhallinnasta ei oikein voi vetää johtopäätöksiä ja mitä enemmän coreja ja vähemmän kuormaa/threadeja sitä epävarmempaa.

Mikäli on joku monitorointi softa niin corejen kellotaajuudesta saa vähän parempaa infoa jos c-statet ovat käytössä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Tein tässä aikani pohdittuani kompromissin ja ennakkotilasin Ryzen 7 1700 pääasiassa pelikäyttöön. Uskon että tätä kyseistä mallia on heti julkaisun jälkeen huonosti saatavilla, koska kysyntä tulee olemaan kova. Pelit taas tulevat ajan myötä totta kai säikeistymään ja ne, jotka nyt jo osaavat käyttää kahdeksaa säiettä, hyötyvät toivon mukaan enemmän aidoista ytimistä kuin loogisista sellaisista (verraten esim. i7-7700k). Myös pieni virrankulutus houkuttaa, koska tykkään että kone puskee ulos lämpöä mahdollisimman vähän.

IPC on melko saletisti vähintään samaa luokkaa kuin Intelillä ja pelien pyöriminen ei ole ollut pitkään 2000-luvulla kiinni siitä että kellotaajuutta ei olisi tarpeeksi. Joko on ollut liian heikko IPC, kuten Bulldozerissa, tai liian vähän ytimiä. Perustelin tämän itselleni järkiratkaisuksi.
 
Viimeksi muokattu:

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 999
Näyttäishän tuolla olevan kiitettävästi ST tehoakin joka ainoastaan merkkaa mulle:

Lopuksi odotellaan vain kellotus ominaisuuksia eli paljon käytännössä löytyy potkua. Lupaa erittäin hyvää kun pelkästään 3.8Ghz saa jo yli 23xx tulokset!
Itse saan i7-7700K@5400Mhz ~2600 pojoa kun muistitkin tiukkaan.

Bencheissä, 5500Mhz saanut rikki 2700 pojoa...

Voi olla että lähtee tuore Kaby kokoonpano mäkeen ja yli 10 vuoden jälkeen paluu punaiseen leiriin on totta kuten miljoonilla muillakin käyttäjillä.

Jos tollaisen 1800X:n saisin @5000Mhz niin A'vot, kompressori jää(h)dytystä kun käytän koneessani.
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 613
Näyttäishän tuolla olevan kiitettävästi ST tehoakin joka ainoastaan merkkaa mulle:

Lopuksi odotellaan vain kellotus ominaisuuksia eli paljon käytännössä löytyy potkua. Lupaa erittäin hyvää kun pelkästään 3.8Ghz saa jo yli 23xx tulokset!
Itse saan i7-7700K@5400Mhz ~2600 pojoa kun muistitkin tiukkaan.

Bencheissä, 5500Mhz saanut rikki 2700 pojoa...

Voi olla että lähtee tuore Kaby kokoonpano mäkeen ja yli 10 vuoden jälkeen paluu punaiseen leiriin on totta kuten miljoonilla muillakin käyttäjillä.

Jos tollaisen 1800X:n saisin @5000Mhz niin A'vot, kompressori jää(h)dytystä kun käytän koneessani.
Tuon CPU-Z testin tuloksen voi unohtaa, koska:





Ja

 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
Shiiit... Paska homma kyllä, jos peleissä jäädään selvästi single core suorituskyvyssä. No onneksi tuo single core performanssi on koko ajan jäämässä pienempään rooliin peleissä, joten ehkäpä siitä ei niin isoa haittaa ole varsinkaan tulevien ja uusimpien pelien/moottoreiden kanssa.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Shiiit... Paska homma kyllä, jos peleissä jäädään selvästi single core suorituskyvyssä. No onneksi tuo single core performanssi on koko ajan jäämässä pienempään rooliin peleissä, joten ehkäpä siitä ei niin isoa haittaa ole varsinkaan tulevien ja uusimpien pelien/moottoreiden kanssa.
No olihan tuo vähän kärjistetysti sanottuna mutta vuotojen mukaan 1700X ja 1800X on hieman nopeampi kuin 6800K ja 6900K. Siitä vois saada osviittaa miten suoriutuu peleissä 6700/7700K vastaan. Mitä nyt oon nähnyt joitakin pelitestejä niin jos peli tukee montaa säiettä niin voittaja on Ryzen, jos ei niin sitten aika saman tehosia tai hieman alle 7700K. Streamauksessa ei tarvitse edes kahta kertaa miettiä ;) Kyllä sieltä hyvä prossu tulee teki mitä tahansa.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 999
onneksi tuo single core performanssi on koko ajan jäämässä pienempään rooliin peleissä, joten ehkäpä siitä ei niin isoa haittaa ole varsinkaan tulevien ja uusimpien pelien/moottoreiden kanssa.
Siis täh? Eihän tämä Single Core teho lopu ikinä, se kun merkkaa paljon jaksaa yksi ydin, eli todellinen ytimien voima.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
2
AMD:n ryzen julkaisu tilaisuudessa ainakin oli myös koneita joissa pyöritettiin pelejäkin joita saivat medioiden edustajat kokeilla. Yksi peleistä oli ainakin bf1 ja tilaisuudessa esiteltyjen kokoonpanojen mukaan olisivat voittaneet intellin kilpakappaleensa. Linus tech tips:sin YouTube pätkäs tuolta tilaisuudesta ainakin käytiin läpi sitä pelien suoriutumiskykyä, mutta todelliset riippumattomien tahojen testithän sen totuuden vasta paljastaa.

Itse ainakin olen sen verta vakuuttunut että taidan ensimmäistä kertaa hypätä amd:n kelkkaan, jos vain ovat kaiken hypen arvoisia. 1700x jollain keskitason x370 emolla tulee varmaankin olemaan se hankinta ja varmasti tulee olemaan selkeä tehon lisäys nykyiseen i5 3470 prossuun verrattuna kun tuo meinaa olla pullonkaulana kellotetulle gtx 1060. Odotan kyllä vähintäänkin puolivuotta ennen hankintaa tai sitten kituutan viellä ryzenin seuraavaan sukupolveen asti sillä tuo i5 selviytyy viellä ihan tyydyttävästi useimmissa peleissä 1080p ja jopa 1440p resoluutiolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 627
AMD:n ryzen julkaisu tilaisuudessa ainakin oli myös koneita joissa pyöritettiin pelejäkin joita saivat medioiden edustajat kokeilla. Yksi peleistä oli ainakin bf1 ja tilaisuudessa esiteltyjen kokoonpanojen mukaan olisivat voittaneet intellin kilpakappaleensa. Linus tech tips:sin YouTube pätkäs tuolta tilaisuudesta ainakin käytiin läpi sitä pelien suoriutumiskykyä, mutta todelliset riippumattomien tahojen testithän sen totuuden vasta paljastaa.

Itse ainakin olen sen verta vakuuttunut että taidan ensimmäistä kertaa hypätä amd:n kelkkaan, jos vain ovat kaiken hypen arvoisia. 1700x jollain keskitason x370 emolla tulee varmaankin olemaan se hankinta ja varmasti tulee olemaan selkeä tehon lisäys nykyiseen i5 3470 prossuun verrattuna kun tuo meinaa olla pullonkaulana kellotetulle gtx 1060. Odotan kyllä vähintäänkin puolivuotta ennen hankintaa tai sitten kituutan viellä ryzenin seuraavaan sukupolveen asti sillä tuo i5 selviytyy viellä ihan tyydyttävästi useimmissa peleissä 1080p ja jopa 1440p resoluutiolla.
1440p resolla prosessori tietysti selviää paremmin kuin 1080p resoluutiolla. Pelatessa joko prossu tai näyttis on pullonkaulana, jos prosessori on pullonkaulana, näyttistä ei saada kuormitettua 100% -> alempi fps jos taas näyttis pullonkaulana niin prossulla riittäisi menoa. Näytönohjain huolehtii kuvasta ruudulla, prosessori laskee taas muita yleisiä asioita taustalla, näitä voi olla vaikkapa objektien sijainti, muiden pelaajien sijainti yms. Jos prosessori riittäisi vaikkapa 80fps nopeuteen pelin tiettynä hetkenä, niin näyttis voisi riittää 1080p resoluutiolla vaikkapa 100fps ja 1440p resolla vaikkapa 60fps. Näyttiksen kuormaa lisätessä, näyttis ehtii piirtää vähemmän kuvia, jolloin prosessorilla on helpompaa, sillä prosessorin täytyy pysyä pienemmässä temmossa kuin isolla ruudunpäivitysnopeudella. 1440p pelaamisessa siis heikompikin prosessori pärjää, jos käyttäjä tinkii fps lukemista.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 024
Siis täh? Eihän tämä Single Core teho lopu ikinä, se kun merkkaa paljon jaksaa yksi ydin, eli todellinen ytimien voima.
Se puhu säikeistyvyydestä. Wowi esmerkiksi on singlecore peli. Se käyttää yli 90pros yhtä threadia. Ashes taas skaalaa itseään liki loputtomasti saataville ytimille. Äärettömän skaalautuva peli pyörii 1024core prossulla paremmin kuin 100 kertaisella ipc:llä olevalla 4ydin prossulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 077
1440p resolla prosessori tietysti selviää paremmin kuin 1080p resoluutiolla. Pelatessa joko prossu tai näyttis on pullonkaulana, jos prosessori on pullonkaulana, näyttistä ei saada kuormitettua 100% -> alempi fps jos taas näyttis pullonkaulana niin prossulla riittäisi menoa. Näytönohjain huolehtii kuvasta ruudulla, prosessori laskee taas muita yleisiä asioita taustalla, näitä voi olla vaikkapa objektien sijainti, muiden pelaajien sijainti yms. Jos prosessori riittäisi vaikkapa 80fps nopeuteen pelin tiettynä hetkenä, niin näyttis voisi riittää 1080p resoluutiolla vaikkapa 100fps ja 1440p resolla vaikkapa 60fps. Näyttiksen kuormaa lisätessä, näyttis ehtii piirtää vähemmän kuvia, jolloin prosessorilla on helpompaa, sillä prosessorin täytyy pysyä pienemmässä temmossa kuin isolla ruudunpäivitysnopeudella. 1440p pelaamisessa siis heikompikin prosessori pärjää, jos käyttäjä tinkii fps lukemista.
Nyt kannattaa muistaa se että näytönohjainten tehot nousee myös. Tällä hetkellä resoluutioden osalta asia on noin kuin selitit mutta tulevaisuudesta ei tiedä. Tietysti GPU kuormaa on helpompi nostaa jo pelkästään resoluutiota nostamalla. Se että kumpi on parempi, nopeampi IPC vai enemmän coreja, on edelleen ihan ajettavasta pelistä kiinni mutta molempi parempi tietysti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 627
Nyt kannattaa muistaa se että näytönohjainten tehot nousee myös. Tällä hetkellä resoluutioden osalta asia on noin kuin selitit mutta tulevaisuudesta ei tiedä. Tietysti GPU kuormaa on helpompi nostaa jo pelkästään resoluutiota nostamalla. Se että kumpi on parempi, nopeampi IPC vai enemmän coreja, on edelleen ihan ajettavasta pelistä kiinni mutta molempi parempi tietysti.
Pointtini oli valaista kommentoijalle sitä, että prossun parempi jaksaminen 1440p resoluutiolla samalla kokoonpanolla on itsestäänselvää, jos verrataan 1080p resoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 077
Pointtini oli valaista kommentoijalle sitä, että prossun parempi jaksaminen 1440p resoluutiolla samalla kokoonpanolla on itsestäänselvää, jos verrataan 1080p resoon.
Tästä voi saada nyt sellaisen kuvan että 1440p olisi jotenkin helpompi CPU:lle mikä ei ole totta vaan GPU:lle raskaampi eli pullonkaula vain siirtyy muualle. Jos kokoonpano on cpu rajoitteinen niin on aivan sama vaikka ajaisit 1440p (jos näytönohjaimessa puhti riittää) FPS pitäisi olla sama.

Toisin sanoen resoluution nostaminen/pudottaminen ei välttämättä vaikuta fps mitenkään jos CPU ei jaksa.

mutta joo ymmärrän pointtisi.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 782
AMD:n ryzen julkaisu tilaisuudessa ainakin oli myös koneita joissa pyöritettiin pelejäkin joita saivat medioiden edustajat kokeilla. Yksi peleistä oli ainakin bf1 ja tilaisuudessa esiteltyjen kokoonpanojen mukaan olisivat voittaneet intellin kilpakappaleensa. Linus tech tips:sin YouTube pätkäs tuolta tilaisuudesta ainakin käytiin läpi sitä pelien suoriutumiskykyä, mutta todelliset riippumattomien tahojen testithän sen totuuden vasta paljastaa.
Ajeli tankilla hetken aikaa eteenpäin ja totesi, että 1700 on nopeampi kuin 6800K, mutta samaan hengenvetoon totesi, että BF1:ssä korkeamman kellotaajuuden 7700K olisi pärjännyt paremmin.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
2
Tajusin kyllä pointin ja tiedostan kyllä suhkot hyvin gpu:n ja cpu:n toiminta periaatteet sekä erovaisuudet kuinka toimivat pullonkauloina pelatessa riippuen niin pelistä, käytetyistä aseutuksista sekä resoluution suhteen. Omassa nykyisessä kokoonpanossani tuntuu cpu toimvan turhankin usein huomattavan isona pullonkaulana monissa uusissa/uudehkoissa peleissä, kun taas vanhalla näyttiksellä oli suhtkot hyvä tasapainoinen suhde cpu:n ja gpu:n välillä. Koneeni on siis selkeästi cpu rajoitteinen joten ryzeniin siirtyminen tuntuu hyvältä päivitys vaihtoehdolta. Oikeastaan tekee mieli tukea amd:tä jo ihan vaan siinäkin toivossa että amd saisi enemmän kilpailua aikaseksi prossu markkinoille.

Ajeli tankilla hetken aikaa eteenpäin ja totesi, että 1700 on nopeampi kuin 6800K, mutta samaan hengenvetoon totesi, että BF1:ssä korkeamman kellotaajuuden 7700K olisi pärjännyt paremmin.
Oho, muistelin hype huumassani että olisi suoriutunut selvästi paremminkin, mutta ei mielestäni silti yhtään hullumpi suoritus loppujen lopuksi sillä eikös amd:n prossu ollut testissä ylikellottamaton vai muistankohan tämänkin väärin. Yhtäaikaisen pelaamisen ja streemaamisen testin voitti ainakin selkeästi amd, sitä en ainakaan muista väärin xD Täytyy kyllä nyt katsoa sekin video uudelleen ennemmin kun hype huumassani esitän enempiä erheellisiä väittämiä.
No joka tapauksessa sitten kun ne luotettavien tahojen arvostelut ja kellotus tulokset tulevat julki niin tietää kannattaako ryzenin hankkinta. Ennenkaikkea odottelen että mikä se järkevin emolevy hankinta hintalaatusuhteeltaan olisi maltilliselle ylikellottamiselle, tällä hetkellä houkuttelevimmalta vaikuttaisi äkkiseltään gigabyte k7.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 660
AMD Announces Long Term Strategic Relationship with Bethesda

"...will see Bethesda optimize its entire library of games (at least the recent ones), for AMD Ryzen 8-core processors, and the upcoming Radeon "Vega" GPU architecture. The first product of this new partnership will be the 2017 release of Prey..."
Siitä riemu repeää kun Fallout 4 pyörii 144fps ja valloilleen päässyt kämäinen fysiikkaengine levittää tuhoa ja kuolemaa ympäri Bostonia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
83
Pitäisi etsiä löytäisinkö lähteen, mutta olevinaan jossain luin että tuo fysiikkaenginehärötys on korjattu F4:sen VR versiota varten.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
AMD Announces Long Term Strategic Relationship with Bethesda

"...will see Bethesda optimize its entire library of games (at least the recent ones), for AMD Ryzen 8-core processors, and the upcoming Radeon "Vega" GPU architecture. The first product of this new partnership will be the 2017 release of Prey..."
Niin myöhään pääsin kattelee tota että meni ohi kokonaan. Ihan hyvää tekis Skyrim ei muutenkaan kovin hyvin säikeisty. The Elder Scrolls Online hieman paremmin? Fallout 4 vähän niin ja näin.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 660
Pitäisi etsiä löytäisinkö lähteen, mutta olevinaan jossain luin että tuo fysiikkaenginehärötys on korjattu F4:sen VR versiota varten.
Olisi syytä korjata peruspeliinkin ja vauhdilla.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 660
Niin myöhään pääsin kattelee tota että meni ohi kokonaan. Ihan hyvää tekis Skyrim ei muutenkaan kovin hyvin säikeisty. The Elder Scrolls Online hieman paremmin? Fallout 4 vähän niin ja näin.
Skyrim SE pyörii minulla kaikki tapissa 144fps (2560x1440). Tuli vahingossa testattua kun fps rajoitin ei sitten toiminutkaan yhtenä päivänä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 239
Viestejä
4 232 475
Jäsenet
71 182
Uusin jäsen
SuperKilppari

Hinta.fi

Ylös Bottom