• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

AMD Ryzen 5 1600X & 1500X

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Saako tuota ongelmaa esiin synteettisella benchmarkilla ?
Mahdollisimman paljon siirrät tavaraa levyjen välillä ja mieluiten niin että myös M.2 levyltä mikä on prossulle kytketty muualle ja muualta sinne ja vertaat kaikkien levyjen siirto nopeuksia sitten siihen että vain kopioit yhdellä levyllä vastaavasti dataa vaikka toiselle osiolle. En sitten tiedä onko tuommoista väyliä tukkivaa synteettistä tehty.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
70
Mitä toisena haluaisin nostaa on tuo edellisen keskustelun ihmettely siitä, että eihän nVidia tahallaan ajureitaan rukkaa. Se kun on aivan sama rukkaako vahingossa vai "puolivahingossa", jos sillä on näkyvä vaikutus prossutestissä. Asia pitäisi vain saada tapetille, paitsi siksi että tulokset menisivät paremmin oikein, niin että nVidiaan potkitaan vauhtia asian korjaamiseksi. ;)
Linus oli kyseisestä asiasta hieman eri mieltä testatessaan RX 580 ja RX 570:stä. Laitoin sen verta aikaisesta alkamaan, että voi katsoa kaikki tulokset.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Linus oli kyseisestä asiasta hieman eri mieltä testatessaan RX 580 ja RX 570:stä. Laitoin sen verta aikaisesta alkamaan, että voi katsoa kaikki tulokset.
Oikein huokuu luotettavuutta, kun Mankindin testissä Ryzen DX12 oli kahdesti dioissa, oletan että ensimmäinen näistä oli DX11. Kuitenkin olenko väärässä, jos väitän pelien olevan enemmän GPU-varassa noissa testeissä, joissa itse tarkoitus lienikin testata grafiikkakortteja eikä CPU:ta?

Kuitenkin jos oletetaan, että kyseiset ovat suurimmalti osalti GPU-varaisia, niin eroja pitäisi näkyä silloin eniten 97th %:ssä, eli silloin kun prossun päässä kerrankin pökkää, eikö? Ja mitäs tuolta löytyy tuota katsellen i7 vs. Ryzen DX12 97th% tarkkaillen? Mankindissä 1070 romahtaa, 1060 3Gb tekee saman, 1060 6Gb ja AMD:n kortit ei merkittäviä muutoksia. Tombraiderssa kaikki nVidiat ottavat takkiin, paitsi 97th%:ssa, niin myös itse FPS:ssä. Amd:n kortieissa 97th% jopa nouseen, FPS laskee marginaalisesti tai ei ollenkaan. Ja muita ei testattu DX12?

Itse olen kuitenkin ensimmäinen sanomassa, että nämä tulokset eivät ole ratkaisevia asiassa, vaikka kaaviossa näkyykin merkittäviä viitteitä ongelmasta. Loppujen lopuksi Tombraiderin DX12 purkkaa olen kritisoinut alusta asti surkeana testinä. Liinus sen sijaan uskaltaa vetää mutkat suoraksi tulkita tuloksia, testissä jossa kertoo testaavansa GPU:ta? :confused2:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 359
Viestejä
4 195 821
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom