AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)

Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
778
Joo mulla on käsittääkseni tismalleen sama näyttö, niin hieman on ongelmia ollut. Hdr tosiaan toimii käsittääkseni nyt oikein kun otti ne uudet optional ajurit. Freesynkki ainakin pupkissa yhä käyttökelvoton kun vilkkuu niin paljon, tosin pitäisi hommata parempi piuha kun joillain on sillä korjaantunut se ongelma.
Ennen näitä uusia ajureita ei hdr toiminut laisinkaan oikein oli vaan sellanen oudon halju.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Onko niin että red dragonista (xt) ei ole arvosteluita kun kukaan ei ole saanut testejä loppuun XD
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
228
Mitä ajureita käytät? Tuossa juuri yllä olivat uusimmilla, nämä kai optional, ajureilla korjaantuneet.

Harkitsin viimeksi, kun näyttön hommasin, tuota samaa näyttöä, kunnes näytöistä paljon tietävä jonka mielipidettä arvostan, kysyi:

"Miksi mietit tuollaista vaikka se on aivan kauhea?"

Kyseinen henkilö tosin vertaa näyttöjä kuvan/paneelin ym laadun perusteella ei hinta-laatu suhteella. Ei ole harmittanut kun monella näyttänyt, täältä lukemani perusteella, olleen ongelmia noiden tai vastaavien samppojen kanssa.
Samat ajurit näyttäisi olevan 19.10.1. Outo huomio youtube hdr videoissa, punanen ja sininen näkyy kirkkaana, vihreästä ja keltaisesta ei saa selvää kunnolla, vähän kuin harmaana molemmat.
Näyttö on kyllä toiminut hyvin nvidian kanssa, hdr sekä freesync.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
Noniin! Jimssin tarjouksesta ostettu Red Dragon 5700XT. Pitkästä aikaa amd:n leiriin. Uusimmat ajurit asennettu ja tein heti tietenkin benchit ja pelikokeilut.
Hyvältä vaikutti kunnes avasin BF:Vn, gpu käyttö tippuu välillä lähelle nollaa ja sen kyllä tuntee. Ja näköjään hdr ei toimi peleissä ollenkaan, windowsissa lukee hdr, näytössä lukee hdr, mutta kuva on aivan hirveätä katsottavaa. Division 2, BFV, GR:Breakpoint ja BL3, kaikissa hdr päällä mutta värit on aivan järkyttävän haaleita. Näyttönä siis C27HG70 displayportilla.
Vielähän tuo nvidia tuolla kaapissa olisi..
Mulla tekee samaa bfv. Oon yrittäny sitä tässä korjata jo monta päivää. Asensin bfv:n uusiks sunnuntaina ja eilen koko windowsin. Vieläkään ei toimi oikein.


Nyt koitin säätää wattmanista fan curvea, niin 40%:n kohta laitto Strixin tuulettimet yli 3000 rpm mikä on lähes 100% nopeus!! GPU-Z sano nopeuden olevan 95% ja n. 3300 rpm. Miten tuo tuuletin säätökään ei voi toimia?

Onko sillä väliä pidänkö korttia quiet tai performance bios kohdassa, jos sää manuaalisesti?

Edit. Tuo tuuletinkäyrä pitääkin säätää junction tempin mukaan, nyt se toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
778
Kannattaa myös varmistaa että C27HG70:ssä on uusin firmware: New firmware for Samsung CHG70 is available on Samsung Korean website : Monitors

Pientä vilkkumista jossain peleissä vielä kyllä näkyy. Tuota Division 2:ta kokeilin eilen, siinä kaikki toimi kyllä hienosti.
Mites hiivatissa tuo firmaware päivitetään. Tiedosto on usb tikulla ja tikku näytössä mutta mitäs sitten en tajua olen tyhmä.

Eipä mitään oppii se tyhmäkin ku aikasa ihmettelee...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
228
Mites hiivatissa tuo firmaware päivitetään. Tiedosto on usb tikulla ja tikku näytössä mutta mitäs sitten en tajua olen tyhmä.
Itse päivitin äsken tuohon uusimpaan, ei vaikutusta ainakaan hdr:ään. Se tikku pitää olla siinä "1" paikassa näytössä ja sitten painat yhden kerran napukasta että aukeaa se valikko ja painat alaspäin "power off" kohtaa noin 5 sekuntia.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
778
Itse päivitin äsken tuohon uusimpaan, ei vaikutusta ainakaan hdr:ään. Se tikku pitää olla siinä "1" paikassa näytössä ja sitten painat yhden kerran napukasta että aukeaa se valikko ja painat alaspäin "power off" kohtaa noin 5 sekuntia.
Joo mulla vissiin hdr toimii oikein mutta freesync vilkkuu yhä pubgissa. Noh eipä sillä että sitä tarviaisin. Tosin tuosta hdr:stä en tiiä sen kummemmin mutta kaikki ainakin näyttää normaalilta.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
201
Onko muilla ollut random rebootteja? Luulisi että Corsairin sf600 platinum riittäisi ryzen 3600:lle ja ylikellotetulle 5700XT:lle 2140/910 1225mv +90% power limit. Hwinfo mukaa näyttis käyttäny max 240w, onkoha siinä sitten jotain piikkejä joita se ei logita jotka voinu aiheuttaa?:confused:
Ei kauhean useasti ole käynnistynyt uudelleen ja en ole vielä kerennyt kauan ajamaan 50% power limitillä että varmana menisin sanomaan että se olisi virranlähde.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
Onko muilla ollut random rebootteja? Luulisi että Corsairin sf600 platinum riittäisi ryzen 3600:lle ja ylikellotetulle 5700XT:lle 2140/910 2125mv +90% power limit. Hwinfo mukaa näyttis käyttäny max 240w, onkoha siinä sitten jotain piikkejä joita se ei logita jotka voinu aiheuttaa?:confused:
Ei kauhean useasti ole käynnistynyt uudelleen ja en ole vielä kerennyt kauan ajamaan 50% power limitillä että varmana menisin sanomaan että se olisi virranlähde.
Paljonko ottaa kelloja rasituksessa? Todelliset arvot itellä ollut aina about -50mhz siitä minkä asettaa limitiks. Ja paljos siinä nyt on voltteja, ei varmaan ihan yli kahta kuitenkaan;)
Ite oon ajellu perus firestriken läpi 2150 limitillä ja 1.2 volteilla, core piikki kävi 2090 Mhz. Tolla muutenkin vakaa ollut peleissä. Watteja on ottanu hwinfon mukaan muistaakseni max. jonkun 290W. 240w kuulostaa aika matalalta kyllä, tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo arvot ovat.

Mulla on siis Sapphiren Nitro+ 5700XT ollut viikon nyt. Muuten ihan tyytyväinen, mutta itseäkin alkanut vaivaamaan pieni epävakaus. Kaksi kertaa eilisen aikana kaatui näyttiksen ajurit niin että joutui restart. Outona pidän kuitenkin sitä, että ennen molempia kertoja olin pelannut useamman tunnin bäfä V ilman ongelmia ja vieläpä vakiokelloilla. Sitten pelisession jälkeen selain päälle ja youtubeen niin kaatuu. Haiskahtaa vähän ajuriongelmilta, ei oo kyllä ensimmäinen kerta AMD:n näyttiksillä, itseasiassa varmaan jokaisessa mitä ostanut niin ollut jotain pientä probleemaa jotka sitten korjautunu ajan kanssa. 5850 lähtien kuitenkin AMD:n leirissä oltu :D

Ton lisäks on jotain ihmeellistä välkkymistä välillä huomannut pelattaessa, satunnaisesti joku valkoinen palkki välähtää ruudulla niin että juuri kerkee huomaamaan. En tiedä sitten voisiko johtua osa noista ongelmista tosta morepowertoolista, että antais esim. eri defaultti arvot kun noita limittejä mennyt lisäämään.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
201
Paljonko ottaa kelloja rasituksessa? Todelliset arvot itellä ollut aina about -50mhz siitä minkä asettaa limitiks. Ja paljos siinä nyt on voltteja, ei varmaan ihan yli kahta kuitenkaan;)
Ite oon ajellu perus firestriken läpi 2150 limitillä ja 1.2 volteilla, core piikki kävi 2090 Mhz. Tolla muutenkin vakaa ollut peleissä. Watteja on ottanu hwinfon mukaan muistaakseni max. jonkun 290W. 240w kuulostaa aika matalalta kyllä, tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo arvot ovat.
Joo tosiaan 1225mv :D
Pelaillut Kingdom come deliverancea, niin siinä välillä prossu niin kovilla ettei gpu aina välttämättä maximissa olekkaan mutta sillon kun ollut niin tainnut jossain 2080MHz käydä.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Onko muilla ollut random rebootteja? Luulisi että Corsairin sf600 platinum riittäisi ryzen 3600:lle ja ylikellotetulle 5700XT:lle 2140/910 2125mv +90% power limit. Hwinfo mukaa näyttis käyttäny max 240w, onkoha siinä sitten jotain piikkejä joita se ei logita jotka voinu aiheuttaa?:confused:
Ei kauhean useasti ole käynnistynyt uudelleen ja en ole vielä kerennyt kauan ajamaan 50% power limitillä että varmana menisin sanomaan että se olisi virranlähde.
Jos 1,125v niin kuulostaa normaalilta tuo 240w, powerlimitin nosto ei tunnu vaikuttavan noilla jännitteillä, +10-50% samat tulokset.
Mulla nyt tehny semmosta, että pelatessa huomaa jossain vaiheessa discordin vetäneen ittensä täysin mustaksi. Tästä menee 5-10min, joko discord resetoituu, kone reboottaa tai jumii black screeniin ja vaatii resetin. Nyt testannu käyttää discord selaimen kautta, ei black screenejä/totaalijumeja vielä, pari kertaa cs go sammunut yhtäkkiä, ilman minkäänlaista nykimistä tai vilkkumista, peli vain sammuu aivankuin vahingossa löisi alt+tab. Ei mitään virheilmoituksia.

Vanhalla kokoonpanolla i5 4670k z97 kortti toimi aivan loistavasti, ei mitään ongelmia. Nyt uudella kokoonpanolla 3700x flare x 3200mhz ollut kaikennäköistä, johtuneeko kortista vai mistä, ajureilla ei tähän asti ole ollut mitää vaikutusta.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
201
Jos 1,125v niin kuulostaa normaalilta tuo 240w, powerlimitin nosto ei tunnu vaikuttavan noilla jännitteillä, +10-50% samat tulokset.
Mulla nyt tehny semmosta, että pelatessa huomaa jossain vaiheessa discordin vetäneen ittensä täysin mustaksi. Tästä menee 5-10min, joko discord resetoituu, kone reboottaa tai jumii black screeniin ja vaatii resetin. Nyt testannu käyttää discord selaimen kautta, ei black screenejä/totaalijumeja vielä, pari kertaa cs go sammunut yhtäkkiä, ilman minkäänlaista nykimistä tai vilkkumista, peli vain sammuu aivankuin vahingossa löisi alt+tab. Ei mitään virheilmoituksia.

Vanhalla kokoonpanolla i5 4670k z97 kortti toimi aivan loistavasti, ei mitään ongelmia. Nyt uudella kokoonpanolla 3700x flare x 3200mhz ollut kaikennäköistä, johtuneeko kortista vai mistä, ajureilla ei tähän asti ole ollut mitää vaikutusta.
Firestrike ultra veto niin näytti hwinfo 273 wattia, I scored 6 766 in Fire Strike Ultra. Oliko sulla uusin versio? Taisi olla jo edellinen versio jonka piti korjata juuri discord ongelman, sitä ennen ajuri piti korjata selaimen takia kaatumiset.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
18
Onko XT Red Dragonin tilanneet olleet tyytyväisiä kortteihinsa? Itsellä olisi varattuna Jimmsin 419€ 5700 XT Red Dragon ja 5700 XT Pulse hintaan 430€, ja paha päätös kumman lopulta nyt tilaan. Harmillisesti tuota XT Red Dragonia ei ole vieläkään missään vertailtu kunnolla muihin kortteihin.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Itsellä on ollut kesästä asti ostohousut jalassa 5700 -kortin suhteen, XT:llä tai ilman. Saakelin custom-malleja ja hintoja on niin montaa erilaista ettei oikein mitenkään saa käsitystä että mikä paras. Ei-XT vähän tökkii kun ei se niin paljoa halvempi sitten kuitenkaan ole. XT-malleja on siinä 450-500eur haarukassa sitten enemmänkin. Jos olisin ehtinyt tuohon Jimmssin tarjoukseen niin valinta olis ollut selvä hinnan puolesta.

edit: halpa XT mutta refujäähy: Sapphire RADEON RX 5700 XT #demo | Dustinhome.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
228
Onko XT Red Dragonin tilanneet olleet tyytyväisiä kortteihinsa? Itsellä olisi varattuna Jimmsin 419€ 5700 XT Red Dragon ja 5700 XT Pulse hintaan 430€, ja paha päätös kumman lopulta nyt tilaan. Harmillisesti tuota XT Red Dragonia ei ole vieläkään missään vertailtu kunnolla muihin kortteihin.
Itsekkin pähkäili noitten kahden kortin välillä kun ei löytynyt testejä kuin ei XT mallista. Joitain keskusteluja luin että pulse kävisi vähän kuumempana, mutta tiedä sitten.
Ainakin itse olen tähän red dragoniin tyytyväinen, lämmöt pyörii 70 hujakoilla pienellä kellotuksella ja ääni on miellyttävä, ei yhtään kovempi kuin entisellä Asus cerberus 1070ti:llä.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Firestrike ultra veto niin näytti hwinfo 273 wattia, I scored 6 766 in Fire Strike Ultra. Oliko sulla uusin versio? Taisi olla jo edellinen versio jonka piti korjata juuri discord ongelman, sitä ennen ajuri piti korjata selaimen takia kaatumiset.
On uusimmat ajurit, ei huomattavaa muutosta toiminnassa. HWinfo jos päällä, time spy ei mennyt kertaakaan läpi, vakiona tai kellotettunakaan.
Kokeilin firestrike ultran, pelisäädöissä 2100/1130mv +10% graphics 6806pts ja max 232w, todellinen taajuus testin aikana näkyy pyörineen 1970-2005mhz.

Edit1. Piti kokeilla vähä lisää, 2150mhz/1166mv +50% max 253W core pyöri testin 2020-2060mhz, graphics score 7017pts.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
778
On uusimmat ajurit, ei huomattavaa muutosta toiminnassa. HWinfo jos päällä, time spy ei mennyt kertaakaan läpi, vakiona tai kellotettunakaan.
Kokeilin firestrike ultran, pelisäädöissä 2100/1130mv graphics 6806pts ja max 232w, todellinen taajuus testin aikana näkyy pyörineen 1970-2005mhz
Ite otin myös discosta hardware kiihdytyksen pois niin on pysynyt aisoissa disko.
Ennen sitä juurikin samoja oireita kuin sinulla.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Ite otin myös discosta hardware kiihdytyksen pois niin on pysynyt aisoissa disko.
Ennen sitä juurikin samoja oireita kuin sinulla.
Ei vaikutusta, lopulta ei edes käynnistynyt discordin sovellus ollenkaan. Toimi about vuorokauden täyden discordin uudelleenasennuksen jälkeen, jonka jälkeen alko uudestaan tekeen samaa mustaksi menoa ja koneen kaatamista.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Onko XT Red Dragonin tilanneet olleet tyytyväisiä kortteihinsa? Itsellä olisi varattuna Jimmsin 419€ 5700 XT Red Dragon ja 5700 XT Pulse hintaan 430€, ja paha päätös kumman lopulta nyt tilaan. Harmillisesti tuota XT Red Dragonia ei ole vieläkään missään vertailtu kunnolla muihin kortteihin.
Itsellä pitäs huomenna tulla postissa red dragon xt. Täällä oli sen koreanhepun video mistä kuuli minkälainen ääni lähti dragonista. Kuullosti siltä, että sekottuu hyvin mun 5 kotelotuulettimen sekaan. Hinta vaikutti mun ostopäätökseen. Saa nähä sit kun pääsee testaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
On uusimmat ajurit, ei huomattavaa muutosta toiminnassa. HWinfo jos päällä, time spy ei mennyt kertaakaan läpi, vakiona tai kellotettunakaan.
Kokeilin firestrike ultran, pelisäädöissä 2100/1130mv +10% graphics 6806pts ja max 232w, todellinen taajuus testin aikana näkyy pyörineen 1970-2005mhz.

Edit1. Piti kokeilla vähä lisää, 2150mhz/1166mv +50% max 253W core pyöri testin 2020-2060mhz, graphics score 7017pts.
Mulla tasaantu kellot kaikissa ohjelmissa mitä nyt testaillut kun asensin noi 19.10.1 optional ajurit. Ultrassa graphics score 7 175, kellot maksimit eli 2150 core/950 memory @1.175V. Todellinen core taajuus pyöri siellä 2050-2100 välissä. Poweria otti hwinfon mukaan ~270w max ja hotspotin lämmöt jossain 90-100 välissä. Tais tulla power limit katto vastaan(?) kun testasin aiemmin 1.2v ja hwinfo näytti maksimiks tasan 290W. Volttii pienentämällä parani scorekin. Pitää varmaan taas noi powertablet laittaa käyttöön kun jaksaa lisää testailla.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
255
Jotain häikkää on kyllä tuon bf5 kanssa.. Tuntuu ettei peli ja näyttis osaa tulla toimeen.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
Proshopista saapui viikonlopputarjouksesta ostettu PowerColor 5700 XT ja lähtee saman tien takaisin. 3DMark on ainoa 3D-softa, joka ei kaadu 1-3 min jälkeen käynnistyksestä. AC: Odysseyn tai Witcher 3:n pelaaminen johtaa koko koneen resettiin melkein saman tien. Uusimmat ajuritkin asennettuna ja kaikki vakiona.

Myös HDR-tuki ainakin Odysseyssa oli täysin rikki, kuva näytti puhkipalaneelta. GTX1070:lla toimi ongelmitta.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Proshopista saapui viikonlopputarjouksesta ostettu PowerColor 5700 XT ja lähtee saman tien takaisin. 3DMark on ainoa 3D-softa, joka ei kaadu 1-3 min jälkeen käynnistyksestä. AC: Odysseyn tai Witcher 3:n pelaaminen johtaa koko koneen resettiin melkein saman tien. Uusimmat ajuritkin asennettuna ja kaikki vakiona.

Myös HDR-tuki ainakin Odysseyssa oli täysin rikki, kuva näytti puhkipalaneelta. GTX1070:lla toimi ongelmitta.

Ettei nyt vaan ole vika jossain muualla kuin kortissa? Viittaisi vähän poweri ongelmaan...
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
Ettei nyt vaan ole vika jossain muualla kuin kortissa? Viittaisi vähän poweri ongelmaan...
Tokkopa, poweri on kuukauden ikäinen Corsair TX650M. Ja kuten sanottua, tuo GTX 1070 toimii moitteetta edelleenkin, kun vaihdoin siihen takaisin.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Mitenköhän pahasti Ryzen 1700 kellotettuna 3.7ghz jarruttaa RX 5700 1440p resolla?

Ajattelin vielä olla vaihtamatta prossua jos ei puhuta kymmenistä prosenteista. Emolevynä X370 Prime Pro joten mahdollista hommata 3600X/3700X jos pahemmin jarruttaa.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Mitenköhän pahasti Ryzen 1700 kellotettuna 3.7ghz jarruttaa RX 5700 1440p resolla?

Ajattelin vielä olla vaihtamatta prossua jos ei puhuta kymmenistä prosenteista. Emolevynä X370 Prime Pro joten mahdollista hommata 3600X/3700X jos pahemmin jarruttaa.
Itsellä oli ryzen 1600 4.0ghz kelloilla. Vaihdoin 3700x eikä juuri eroa ole kun 1440p resolla pelailee.
Edit. Tosin olen vaan kolmea peliä pelannut viimiset 2-3 vuotta eli otanta on melko suppea.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Uke
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Mitenköhän pahasti Ryzen 1700 kellotettuna 3.7ghz jarruttaa RX 5700 1440p resolla?

Ajattelin vielä olla vaihtamatta prossua jos ei puhuta kymmenistä prosenteista. Emolevynä X370 Prime Pro joten mahdollista hommata 3600X/3700X jos pahemmin jarruttaa.
Tästä on mittausdataa, jolla voi tehdä valistuneita päätöksiä:
AMD Ryzen 5 3600 Review

Tietenkin jos ei aistienvaraisesti huomaa eroa, niin sitten kannattaa vaan nauttia toistosta :D

--

Noilla kelloilla prosessorisi vastaa noin 1700X:sta noissa testeissä. Testi-GPU on 2080 Ti, jotta ei ole siitä kiinni suorituskyky.
 
  • Tykkää
Reactions: Uke
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Tuolla Battlefield V ketjussa jo kyselinkin kun minulla on todella pitkät latausajat BFV:ssä, työpöydältä pelin aloitusruutuun vajaa 4 min. Mulla oli korttina aiemmin Vega 56 ja pelin asetuksissa päällä DX12 ja homma toimi oikein mainiosti. Nyt kortti vaihtui Red Devil 5700 XT:hen ja myös pelin latausajat nousi pitkiksi. Tiputin DX12 -> DX11 niin homma toimii taas.

Eikö tää kortti vaan tykkä tuosta DX12 vai mikä on?

Btw.
En itseasiassa saanut Metro Exodusta edes käyntiin DX12 asetuksen ollessa päällä. Samoin siinä DX11 toimii mainiosti.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
16
Mä sain eilen Jimmsin alesta ostetun Red Dragon 5700 XT:n ja toistaiseksi vaikuttaa tosi hyvältä. Testailin aika vähän sitä Silent/OC kytkintä ja ei ollu hirveesti eroo benchmarkeissa. Tarkoitus oli jättää se silentiksi koska se oli hiljaisempi. Mutta taisin jättää sen vahingossa OC-asentoon ja tää on silti yllättävän hiljainen pelatessakin. Näyttönä 1440p 144hz Asus MG279Q. Tuntuu sopivan kun nenä päähän tän resoluution pelaamiseen "täysillä asetuksilla".

Mullakin oli muuten lähetys jumissa niiden kylkiäiskuponkien takia, mutta soitin sinne ja ne lähetti ensin pelkän näyttiksen erikseen.

EDIT: Ilmeisesti ovat nyt saaneet kuponkeja, koska niitten status on nyt "varattu tilaukselle".
 
Viimeksi muokattu:

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Tästä on mittausdataa, jolla voi tehdä valistuneita päätöksiä:
AMD Ryzen 5 3600 Review

Tietenkin jos ei aistienvaraisesti huomaa eroa, niin sitten kannattaa vaan nauttia toistosta :D

--

Noilla kelloilla prosessorisi vastaa noin 1700X:sta noissa testeissä. Testi-GPU on 2080 Ti, jotta ei ole siitä kiinni suorituskyky.
Kiitos, tuosta voi tulkita että ero on luultavasti tuolla RX5700 on pienempi kuin 2080Ti kanssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
111
Olen kyllä ollut tän Pulse XT:n kanssa varsin onnekas, vieläkin säästynyt isoilta ongelmilta alusta alkaen. Tosin, yksi asia hiertää ja se ei niinkään liity pelaamiseen kuin epäsuorasti, eli joissain tilanteissa cutscenet lagaa ja tökkii. Resident Evil 6:ssa esiintyy tavanomaisimmin. Tänään Doomia (2015) pelatessa huomasin pari tapausta, kuten pelin alkulatauksen Bethesda-logot sun muut latautuivat tökkien ruudulle. Myös suit upgrade-ruudussa hiirtä liikuttaessa fps tippuu matelutasolle, muuten pelatessa FPS näyttää olevan 170 puolella nonstoppina. Oisko ideoita mistä tuo johtuu? Aiemmalla GTX 970:llä ei moista esiintynyt ikinä.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Mä sain eilen Jimmsin alesta ostetun Red Dragon 5700 XT:n ja toistaiseksi vaikuttaa tosi hyvältä. Testailin aika vähän sitä Silent/OC kytkintä ja ei ollu hirveesti eroo benchmarkeissa. Tarkoitus oli jättää se silentiksi koska se oli hiljaisempi. Mutta taisin jättää sen vahingossa OC-asentoon ja tää on silti yllättävän hiljainen pelatessakin. Näyttönä 1440p 144hz Asus MG279Q. Tuntuu sopivan kun nenä päähän tän resoluution pelaamiseen "täysillä asetuksilla".

Mullakin oli muuten lähetys jumissa niiden kylkiäiskuponkien takia, mutta soitin sinne ja ne lähetti ensin pelkän näyttiksen erikseen.

EDIT: Ilmeisesti ovat nyt saaneet kuponkeja, koska niitten status on nyt "varattu tilaukselle".
Sama homma kuponkien kanssa. Lupas laitta s-postilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
Olen kyllä ollut tän Pulse XT:n kanssa varsin onnekas, vieläkin säästynyt isoilta ongelmilta alusta alkaen. Tosin, yksi asia hiertää ja se ei niinkään liity pelaamiseen kuin epäsuorasti, eli joissain tilanteissa cutscenet lagaa ja tökkii. Resident Evil 6:ssa esiintyy tavanomaisimmin. Tänään Doomia (2015) pelatessa huomasin pari tapausta, kuten pelin alkulatauksen Bethesda-logot sun muut latautuivat tökkien ruudulle. Myös suit upgrade-ruudussa hiirtä liikuttaessa fps tippuu matelutasolle, muuten pelatessa FPS näyttää olevan 170 puolella nonstoppina. Oisko ideoita mistä tuo johtuu? Aiemmalla GTX 970:llä ei moista esiintynyt ikinä.
Itellä Battlefield V cutscenet on ainakin kunnon slideshowta, tiedä sitten mistä johtuu. Jossakin ehdotettiin borderless windowia mutta ei auttanut sekään. Muuten kyllä toimii erinomaisesti tää Sapphiren nitro kortti. Päivällä löin kaikki kellot maksimiin wattmanista ja volttia pienemmälle eikä ole mikään benchi tai peli onnistunut kaatamaan.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Jos 1,125v niin kuulostaa normaalilta tuo 240w, powerlimitin nosto ei tunnu vaikuttavan noilla jännitteillä, +10-50% samat tulokset.
Mulla nyt tehny semmosta, että pelatessa huomaa jossain vaiheessa discordin vetäneen ittensä täysin mustaksi. Tästä menee 5-10min, joko discord resetoituu, kone reboottaa tai jumii black screeniin ja vaatii resetin. Nyt testannu käyttää discord selaimen kautta, ei black screenejä/totaalijumeja vielä, pari kertaa cs go sammunut yhtäkkiä, ilman minkäänlaista nykimistä tai vilkkumista, peli vain sammuu aivankuin vahingossa löisi alt+tab. Ei mitään virheilmoituksia.

Vanhalla kokoonpanolla i5 4670k z97 kortti toimi aivan loistavasti, ei mitään ongelmia. Nyt uudella kokoonpanolla 3700x flare x 3200mhz ollut kaikennäköistä, johtuneeko kortista vai mistä, ajureilla ei tähän asti ole ollut mitää vaikutusta.
D.O.C.P profiili pois käytöstä, ja muistit vakioksi 2400mhz/1,2v, koko illan pyöriny ongelmitta, time spy myös läpi hwinfo auki vaikka aiemmin se ei onnistunut millään.
Naputtelin dram calculatorin ehottamat safe ajotukset, 3200mhz, jolloin timespy meni edelleen läpi.

Eli, vaikuttaisi tällä hetkellä johtuneen muisteista Red devilin haasteet. Pitää vielä testailla ennenkuin luovuttaa ryzenin kanssa, usko Deviliin palautuu pikkuhiljaa :D

Tosiaan vanhassa kokoonpanossa toimi täysin moitteetta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Tuolla Battlefield V ketjussa jo kyselinkin kun minulla on todella pitkät latausajat BFV:ssä, työpöydältä pelin aloitusruutuun vajaa 4 min. Mulla oli korttina aiemmin Vega 56 ja pelin asetuksissa päällä DX12 ja homma toimi oikein mainiosti. Nyt kortti vaihtui Red Devil 5700 XT:hen ja myös pelin latausajat nousi pitkiksi. Tiputin DX12 -> DX11 niin homma toimii taas.

Eikö tää kortti vaan tykkä tuosta DX12 vai mikä on?

Btw.
En itseasiassa saanut Metro Exodusta edes käyntiin DX12 asetuksen ollessa päällä. Samoin siinä DX11 toimii mainiosti.
Serkku on valittanu myös että BF5 ei toimi kunnolla DX12 päällä korttina Sapphire pulse
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
536
Vaikka tuo red dragon näyttäisi olevan ns. paras valinta niin olen tässä yrittänyt löytää Asuksen TUF 5700 xt oc gamingin revikoita netistä, mutta huonolla menestyksellä. Kiinnostaisi vain tuo 3-tuulettimen ratkaisu. ROG strix on omaan budjettiin liian kallis ja aikaisemmin on hyvät kokemukset asuksesta.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
536
Kolmen propellin tehosta ja yleisesti tuon TUFfin jäähystä ois vaan kiva nähdä revikkaa, mutta semmosia ei taida olla?
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
536
Siitä ei ole nyt kyse. Olen harkinnut tuota kyseistä mallia ja etsinyt siitä revikoita, mutta huonolla menestyksellä. Jos se osoittautuu huonoksi kortiksi niin tietenkään en sitä tilaa. Turhaa saivartelet.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Kolmen propellin tehosta ja yleisesti tuon TUFfin jäähystä ois vaan kiva nähdä revikkaa, mutta semmosia ei taida olla?
Tuosta ainakin jotenki testattu tota ei XT versiota, mutta luulis että suhteessa aika samat asiat pätee myös Xt versioon.

 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Kolmen propellin tehosta ja yleisesti tuon TUFfin jäähystä ois vaan kiva nähdä revikkaa, mutta semmosia ei taida olla?
Itse en ole nyt 3-4 päivään etsinyt, mutta sitä ennen kyllä huonolla menestyksellä.

tämän videon löysin, mutta ei siinä hirveesti ole dataa.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
536
Samaa videota vilkaisin, outoa että tuosta ei löydy testejä tuon enempää.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Samaa videota vilkaisin, outoa että tuosta ei löydy testejä tuon enempää.
Samaa ihmetellyt. Tosin eihän red dragonistakaan xt mallista ole juurikaan testejä. Suosituimmat mallit vissin vaan käyty läpi. Onko se niin, että tämänkin sivun ylläpitäjille on lähetetty tietyt mallit testiin. Loput joutuu pyytämään tai jätetään arvostelematta.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
536
Samaa ihmetellyt. Tosin eihän red dragonistakaan xt mallista ole juurikaan testejä. Suosituimmat mallit vissin vaan käyty läpi. Onko se niin, että tämänkin sivun ylläpitäjille on lähetetty tietyt mallit testiin. Loput joutuu pyytämään tai jätetään arvostelematta.
Todennäköisesti. Kai sitä vois riskillä koittaa että mitä sieltä tulee. Eiköhän se referenssiä parempi ole kuitenkin :D Pitää sitten ajaa vähän testejä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 316
Viestejä
4 157 139
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom