Tarvitsee itse lukea ja tutustua kaikkeen vielä tarkemmin kun käytin Nvidian näyttiksiä pitkän aikaa, mutta kysymys tähän väliin, onko jollain hyviä suosituksia miten asetukset kannattaisi laittaa jotta freesync toimii luotettavasti?
Itse hieman alkuvaiheessa vielä "sekaisin" kun Radeonin asetuksissa on kaikenlaisia vaihtoehtoja tähän, on perus Freesync on/off, sitten löytyy Enhanced Sync, Radeonin anti-lagia, globaaleista asetuksista voi muuttaa vielä jotain. Sitten overlay-asetuksista löytyy vielä frametime, chill, yms kaikkea.
Käytössä 100Hz freesync ultrawide ja tarkoitus olisi niin, että oletuksena mahdollisimman moni peli olisi oletuksena tuossa 100Hz niin että freesync on optimoitu.
Nyt esim. pelistä riippuen jos laittaa vsync päälle niin pelistä tule tosi tahmainen, sitten taas kun sitä ei ole, huomaa että fps menee helposti yli 100 joten freesync ei ole käytössä.
Vaikka muuten olenkin tosi tyytyväinen niin tarvitsee silti sanoa, että rautapohjainen gsync-moduuli oli tässä parempi, se oli ns. idioottivapaampi, sitä et saanut softalla sekaisin, ja freesync on 100% softapohjainen ratkaisu.
Tarkoitan sitä, että jos on 144Hz gsync näyttö niin jos valitset unlimited FPS, se cappaa 144. Jos pistit vsync, se ei tehnyt mitään (gsync mode silti päällä), periaatteessa siis peli kun peli oli oletuksena valmis, ei tarvinnut asetuksia säätää.
Mutta jos jollain on tiedossa joku hyvä opas tähän, nimenomaan vielä uusilla 5700-sarjalaisilla niin saa kertoa ja omat vinkit tervetulleita myös.
TLDR; miten konffata Radeonin asetukset jotta suurin osa peleistä toimii freesync alueella (50-100) ilman säätöjä?
EDIT: Itse itselleni vastaten, Chill-toiminnon kanssa toimii esim. Shadow Warrior 2 todella hyvn, laittaa min FPS jonnekin 70 ja max 100 niin peli pyörii pehmeästi n. ~90FPS ja lämmöt/tuuletin pysyy kurissa