AMD:n Radeon Vega Frontier Edition ensimmäisessä riippumattoman tahon 3DMark-testissä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 615
amd-radeon-vega-frontier-edition-package-20170628.jpg



AMD julkaisi eilen virallisesti ensimmäisen Vega-arkkitehtuuriin perustuvan näytönohjaimensa, Radeon Vega Frontier Editionin. Yhtiö ei ole lähettänyt lehdistölle testikappaleita, mutta ulkopuoliset kehittäjät ovat saaneet niitä jo käsiinsä.



Yksi näytönohjaimen käsiinsä saaneista on #define-nimimerkkiä käyttävä WCCFTechin lukija Klaudiusz Kaczmarzyk. Kaczmarzyk on ehtinyt ottaa näytönohjaimesta jo sarjan kuvia sekä ajanut sillä ensimmäiset testit.



GPU-Z ei tunnista Radeon Vega Frontier Edition -näytönohjainta vielä oikein. Siitä uupuu iso joukko tietoja näytönohjaimen ominaisuuksista, jonka lisäksi se tunnistaa muistivalmistajan väärin. GPU-Z:n mukaan näytönohjain käyttäisi Micronin valmistamia HBM2-muisteja, vaikkei yhtiö valmista HBM-muisteja lainkaan. HWInfo puolestaan tunnistaa grafiikkapiirin Greenland-nimellä, vaikka ainakin ajureissa AMD on erotellut Greenlandin ja Vega 10:n toisistaan.

amd-radeon-vega-fe-3dmark-20170628.jpg


Varsinaisia pelitestejä Klaudiusz ei ole vielä julkaissut, mutta 3DMark FireStrike -testin hän on ehtinyt ajaa. 22 916 pisteen Graphics Score asettuu suurin piirtein GeForce GTX 1080:n tasolle tai vähän sen yli. Prosessorina testissä oli Intelin Core i7-4790K. Klaudisuzin mukaan näytönohjaimen kellotaajuudet heittelevät rajusti testin aikana, eikä hänellä ole kokemusta Radeon WattMan -hallintaohjelmistosta sen korjaamiseksi. Päivitämme uutista tarpeen mukaan uusilla tuloksilla.

Ainakaan ensimmäinen 3DMark-testi ei lupaa hyvää Vegalle, mutta toisaalta AMD on painottanut, ettei Radeon Vega Frontier Editionia ole tarkoitettu pelikäyttöön ja että Radeon RX -mallin odottaminen olisi sen arvoista. Toistaiseksi ei ole myöskään tiedossa, missä kunnossa Vega FE:n ajurit ovat pelikäyttöä ajatellen.

amd-radeon-vega-fe-sebbbi-20170628.jpg


Kuriositeettina mainittakoon, että myös Suomeen on saatu jo ainakin yksi Radeon Vega Frontier Edition, kun AMD:n Rys Sommefeldt luovutti näytönohjaimen Sebastian "sebbbi" Aaltoselle eilen Helsingissä. Aaltonen tunnetaan muun muassa Ubisoftin Trials-pelisarjasta ja hän pyörittää nykyään omaa indiestudiotaan Second Orderia.

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Aina sama juttu. AMD ei petä koskaa.
Ehkä ei kannata vetää johtopäätöksiä Vegan pelisuorituskyvystä yhden prosumer-kortin 3DMark-ajosta, jossa kellotaajuudet ovat heitelleet tuntemattomasta syystä rajusti.
 
Alkaa tuo HBM vaikuttaa aika huonolta investoinnilta, kallis hinta ja ei näy käytännön suorituskyvyssä. Alkaa kovasti tulla mieleen Intelin vuosituhannen alun RDRAM sekoilut.
 
Alkaa tuo HBM vaikuttaa aika huonolta investoinnilta, kallis hinta ja ei näy käytännön suorituskyvyssä. Alkaa kovasti tulla mieleen Intelin vuosituhannen alun RDRAM sekoilut.
Muistin vaikutusta käytännön suorituskykyyn on vaikea verrata, kun yksikään valmistaja ei ole julkaissut kahta muutoin vastaavaa tai edes lähes vastaavaa näyttistä, mutta toisessa HBM:t ja toisessa GDDR:t
 
Alkaa tuo HBM vaikuttaa aika huonolta investoinnilta, kallis hinta ja ei näy käytännön suorituskyvyssä. Alkaa kovasti tulla mieleen Intelin vuosituhannen alun RDRAM sekoilut.

Ehkä hieman aikaista vetää lopullista tuomiota tekniikalle jota on käytetty parissa ohjaimessa vasta.

HBM vaatiman tilan vuoksi näkisin sille potenttiaalia mm. iGPU käytössä, jos käyttö yleistyy niin hinta laskee jolloin toki myös ihan perinteisissä ohjaimissa.

Esim seuraavat rollaukset zen ytimistä + vega coreista voisi olla ostajan kannalta ihan kiva kombo johonkin yleiskäyttöiseen läppäriin jne. Sillä näyttiksellä saattaisi jopa viitsiä pelata jotain. Perus keskusmuisti jaettuna cpulle ja gpulle kun ei vaan riitä mihinkään, ei edes siihen mihin sen dGPUn tehot piisaisi. :)
 
Ehkä hieman aikaista vetää lopullista tuomiota tekniikalle jota on käytetty parissa ohjaimessa vasta.

HBM vaatiman tilan vuoksi näkisin sille potenttiaalia mm. iGPU käytössä, jos käyttö yleistyy niin hinta laskee jolloin toki myös ihan perinteisissä ohjaimissa.

Esim seuraavat rollaukset zen ytimistä + vega coreista voisi olla ostajan kannalta ihan kiva kombo johonkin yleiskäyttöiseen läppäriin jne. Sillä näyttiksellä saattaisi jopa viitsiä pelata jotain. Perus keskusmuisti jaettuna cpulle ja gpulle kun ei vaan riitä mihinkään, ei edes siihen mihin sen dGPUn tehot piisaisi. :)
wanha, wanha vuoto ;)
7e42c9447e754167c85105ffe1a1d866_XL.jpg
 
wanha, wanha vuoto ;)

Juu ja se AMD:n high bandwidth cache (vai mikäseoli) on myös hyvä viite moisista suunnitelmista. Jos sen perus koodari ymmärtää niin olisi ihme jos ei siellä pajalla olisi mietitty.

En jaksanut etsiä siitä linkkejä jossa oli joku pieni testisetti jolla sen toimivuutta (dGPU:lla) esiteltiin. Sinähän sen artikkelin muistaakseni julkaisit joku kuukausi takaperin. :)

Jos ja kun niitä tulee läppäripuolelle, niin ostan sellaisen yleisläppäriksi perheelle heti. Ei ole tarvetta että viitsisi kunnon dGPU:lla olevaa kannettavaa ostaa, mutta toisaalta nykyisillä iGPU vipattimilla taas ei pahemin pelata kun indie ja retro pelejä.
 
Taitaa jälleen kerran hinta olla ainut millä nvidiaa vastaan voidaan taistella.
 
Vaikuttaa kyllä hieman heikolta,kun pitäisi syksyllä osaa uusi GTX 1080 tason näytönohjain ja jos vegan "Titanin" vastike pärjää vain 1080:lle niin en usko kovin isoa painetta hintojen laskuun tulevan.

Varsinkin kun GTX 1080 saa suomesta jo reiluun 500€ en jotenkin usko, että AMD pystyisi hinnoittelemaan kovimman mallinsa reilusti sen alle kalliimmista muisteista johtuen. Kuitenkin AMD:n pitäisi saada vegaa kunnolla myytyä, ennen kun nVidia julkaisee voltan.
 
No ei harmita, että tuli hankittua 1080 TI. Joskin en tuota sinällään pettymykseksi vielä kutsuisi. Tuli vain ostettua G-sync paneli, joka tulee varmaan tulevina vuosina rajottamaan AMD näyttisten harkittavuutta.
 
Kannattaa nyt ehkä venata niitä oikeita testejä. Ajurit kuraa, eivät ole millään tavalla pelikäyttöön tarkoitettuja. Lisäksi kortti ei edes tunnistu oikein 3Dmarkissa jne :rolleyes:
 
No jo on... Nuo GPU pisteet on n. 10 % paremmat kuin omalla GTX 1070:lla (jos nyt oikein muistan). Jos ei tuota nopeampi ole, niin aikamoinen pettymys on luvassa. Varsinkin kun tuo ilmeisesti syö sähköä oikein antaumuksella.
 
Kannattaa nyt ehkä venata niitä oikeita testejä. Ajurit kuraa, eivät ole millään tavalla pelikäyttöön tarkoitettuja. Lisäksi kortti ei edes tunnistu oikein 3Dmarkissa jne :rolleyes:
AMD:lla ei tunnu olevan asiakkaille muuta tarjota kuin odottelua nykyään.
 
Duh... jos Vega saa kiinni 1080n niin onhan sekin jo kova parannus tilanteeseen.
Katsotaan sitten tarkemmin jahka pelikäyttöön tarkoitetut tulevat markkinoille, mutta eikähän hintataso liiku lähellä 1080ti malleja. Ei ne juuri sen alleen voi niitä myydä.
 
Aika lippalakkia tehdä syväluotaavia johtopäätöksiä yhden vajaavaisen testin perusteella? Odotellaas nyt rauhassa ensin ja tehdään ne analyysit sitten. Jooko oikeasti?
 
Nyt kun miettii niin tällä Frontier Editionilla on selvästi kaksi tarkoitusta:

1) Saada toimitettua jotain korttia jonkinlainen määrä H1 aikana kun niin mentiin lupaamaan, mutta muistien saatavuus ei riitäkään minkään massakortin julkaisuun.

2) Toimittaa pelikoodareille etukäteen kortteja, joiden avulla voivat tämän kuukauden aikana optimoida pelinsä siten että kun kuukautta myöhemmin tulee varsinainen pelikortin julkaisu, monet julkaisun yhteydessä benchmarkeissa käytettävät pelit on jo edes jossain määrin optimoituja Vegalle.
 
2) Toimittaa pelikoodareille etukäteen kortteja, joiden avulla voivat tämän kuukauden aikana optimoida pelinsä siten että kun kuukautta myöhemmin tulee varsinainen pelikortin julkaisu, monet julkaisun yhteydessä benchmarkeissa käytettävät pelit on jo edes jossain määrin optimoituja Vegalle.
Tämä. Yllättäen devaajille löytyi kortteja ensimmäisten joukossa.
 
Ei näille ole drivereita pelikäyttöön, joten eivät voi mitään optimoida etukäteen. Tai sitten AMD:n on pitänyt toimittaa myös ne peliajurit kehittäjille etukäteen. Mutta ei tätä korttia ole tarkoitettu pelaamiseen vaan CAD käyttöön.
 
Kyllähän tässä AMD saa itseään syyttää, miten tämä Vegan lanseeraus etenee. Pelikorttia odotettiin, nyt on sitten kallista Frontier Editionia tarjolla.

Pelitestejä kuitenkin väistämättä ajetaan ja johtopäätöksiä tehdään ja sitten joudutaan selittämään, että ei ole tarkoitettu pelaamiseen.

Hieman haisee, että suorituskyky vs 1080 Ti on sillä tasolla, ettei Radeon RX Vegaa voi myydä samaan hintaan ja ainoa keino saada kunnolla katetta on tämä Frontier Edition -konsepti :rolleyes:

Ainakin edellisillä AMD:n sukupolvilla 3DMark Firestriken tulos imartelee suorituskykyä vs monet pelitestit
 
Viimeksi muokattu:
Ei näille ole drivereita pelikäyttöön, joten eivät voi mitään optimoida etukäteen. Tai sitten AMD:n on pitänyt toimittaa myös ne peliajurit kehittäjille etukäteen. Mutta ei tätä korttia ole tarkoitettu pelaamiseen vaan CAD käyttöön.


Radeon™ Vega Frontier Edition

AMD Vega FE product page sanoi:
  • I Am Focused on Compute Workloads
    The ROCm driver will be available for users on June 29th.
  • I Am Focused on Workstation Workloads
    If you are a workstation user on a Windows® platform, get your driver here.
    If you are a workstation user on a Linux® platform, get your driver here.
  • I Am Focused on Game Development Workloads
    Radeon™ Vega Frontier Edition introduces “Gaming Mode”. This allows you to switch from Radeon™ Pro Settings to Radeon™ Settings where you can access gaming features for playtesting and performance optimization.
    If you are focused on game development on a Windows® platform, get your driver here and switch to “Gaming Mode.”
  • I Just Want to Game
    If you want to game on a Windows® platform, get your driver here and switch to “Gaming Mode.”
radeon-vega-fe-2-28062017.jpg
 
Joo, voi kortilla myös pelata. Se on tiedetty. Ei tätä kuitenkaan kukaan hanki käytännössä pelikäyttöön, jos nyt muutama tusina ihmistä tekee niin. Pro kortti on tarkoitettu prosumer käyttöön, ei pelaamiseen. Ja ne peliajurit tälle ei varmasti ole sellaisessa kuosissa, että sen pohjalta voitas lähteä pelejä optimoimaan.
 
Joo, voi kortilla myös pelata. Se on tiedetty. Ei tätä kuitenkaan kukaan hanki käytännössä pelikäyttöön, jos nyt muutama tusina ihmistä tekee niin. Pro kortti on tarkoitettu prosumer käyttöön, ei pelaamiseen. Ja ne peliajurit tälle ei varmasti ole sellaisessa kuosissa, että sen pohjalta voitas lähteä pelejä optimoimaan.

:D

Olet kyllä harvinaisen pihalla tuosta optimointijutusta.

Piiriä on kehitetty vuosia, sen arkkitehtuuri on laitettu lukkoon reilusti yli vuosi sitten jonka jälkeen sitä on voinut simuloida kellojaksontarkoilla simulaattoreilla. Ja sitten muka ajurien kehitys siihen kuntoon että sille voisi edes optimoida jotain on yhdestä kuukaudesta kiinni :D

Että ei todellakaan näin.


Ja ajurien ei todellakaan tarvi olla valmiita että sille voi optimoida. Vaikka joku ominaisuus jostain geometria- tai tessalointipuolellta jäisi vielä kokonaan käyttämättä puuttuvan ajurituen takia, tämä ei vaikuta YHTÄÄN siihen millaista pixel shader-koodia kannattaa kirjoittaa että se piirillä ajautuu nopeasti.
 
Mietin vaan, että miksi ensimmäistäkään pelitestiä ei ole julkaistu? Pelkästään 3D mark tuloksia.
Kyllä niitä tulee, viimeistään kun Neweggistä, Scanista, Casekingistä lähtee kortit tilaajille.
 
Tytöt tytöt! Elkää nyt pillastuko yhden testin perusteella. Selväähän se on kun uutta tekniikkaa julkastaan että siinä on ongelmia. Ja ne jotka ihmettelee että miksi julkastiin kun on niin "keskeneräinen" niin joskus se julkasu on tehtävä ja nuo ajurit on lähes 100% varmuudella hiottu OpenCL käyttöä ajatellen. Mielestäni tää on hyvä asia että julkastiin, nyt AMD saa arvokasta infoa laajemmin ongelmista ja ehtii jotain varmaan korja kun kuluttaja mallit julkastaan.
Ja jos tuo olisi myös sen kuluttajamallin suorituskyky, niin miksi ihmeessä AMD olisi koko ajan painottanut että odottakaa odottakaa. Eikös silloin olisi ollut parempi olla vaan hiljaa ja antaa hölmöjen ostaa kallista?
 
:D

Olet kyllä harvinaisen pihalla tuosta optimointijutusta.

Piiriä on kehitetty vuosia, sen arkkitehtuuri on laitettu lukkoon reilusti yli vuosi sitten jonka jälkeen sitä on voinut simuloida kellojaksontarkoilla simulaattoreilla. Ja sitten muka ajurien kehitys siihen kuntoon että sille voisi edes optimoida jotain on yhdestä kuukaudesta kiinni :D

Että ei todellakaan näin.


Ja ajurien ei todellakaan tarvi olla valmiita että sille voi optimoida. Vaikka joku ominaisuus jostain geometria- tai tessalointipuolellta jäisi vielä kokonaan käyttämättä puuttuvan ajurituen takia, tämä ei vaikuta YHTÄÄN siihen millaista pixel shader-koodia kannattaa kirjoittaa että se piirillä ajautuu nopeasti.

Tämähän on ulkoistettu ja kaiken lisäksi maksullinen ajurien betatestausmahdollisuus. AMD:n kannalta silkkaa voittoa! :kahvi:
 
Ajurit ovat täysin keskeneräiset. Niillä voi ainoastaan tässä vaiheessa varmistaa, että pelit ylipäätään toimivat joten kuten Vegalla. Mitään optimointeja koodiin ei näiden ajureiden perusteella voida tässä vaiheessa tehdä. Jos mielestäsi optimointi tarkoittaa pelin toimivuuden testaamista, niin sitten kyllä. Kaksi eri asiaa. Myöhemmin tietysti kortilla voidaan optimoida pelejä, kun normaali Vegakin on ulkona ja kunnolliset ajurit. Tiedämme vanhastaan kuinka ajurikehitys on kestänyt uusille arkkitehtuureille vuosia ja niistä on otettu rutkasti lisää tehoja.
 
Disqus Profile - klaudiuszkaczmarzyk

Tuoreet SPECviewperf-tulokset. Löytyi myös selitys miksi tulokset olivat "niin surkeita" vrt Quadrot. AMD:n demoissa SPEC ajettiin näytön resoluutiolla eli 4K, viralliset tulokset (kuten ne Quadro-tulokset) on ajettu 1900x1060-resoluutiolla. Sillä resoluutiolla Vega FE on ihan samalla tasolla Quadro P5000- ja P6000 -mallien kanssa
 
Ajurit ovat täysin keskeneräiset. Niillä voi ainoastaan tässä vaiheessa varmistaa, että pelit ylipäätään toimivat joten kuten Vegalla. Mitään optimointeja koodiin ei näiden ajureiden perusteella voida tässä vaiheessa tehdä. Jos mielestäsi optimointi tarkoittaa pelin toimivuuden testaamista, niin sitten kyllä. Kaksi eri asiaa. Myöhemmin tietysti kortilla voidaan optimoida pelejä, kun normaali Vegakin on ulkona ja kunnolliset ajurit. Tiedämme vanhastaan kuinka ajurikehitys on kestänyt uusille arkkitehtuureille vuosia ja niistä on otettu rutkasti lisää tehoja.

Oletko koskaan optimoinut mitään koodia? Ymmärrätkö yhtään, mitä se tarkoittaa käytännössä? Ja millä eri tasoilla koodin optimointia voi tehdä?

Kovat on mutupuheet.

Minä olen työkseni optimoinut aika paljon koodia.
 
:D

Olet kyllä harvinaisen pihalla tuosta optimointijutusta.

Piiriä on kehitetty vuosia, sen arkkitehtuuri on laitettu lukkoon reilusti yli vuosi sitten jonka jälkeen sitä on voinut simuloida kellojaksontarkoilla simulaattoreilla. Ja sitten muka ajurien kehitys siihen kuntoon että sille voisi edes optimoida jotain on yhdestä kuukaudesta kiinni :D

Että ei todellakaan näin.


Ja ajurien ei todellakaan tarvi olla valmiita että sille voi optimoida. Vaikka joku ominaisuus jostain geometria- tai tessalointipuolellta jäisi vielä kokonaan käyttämättä puuttuvan ajurituen takia, tämä ei vaikuta YHTÄÄN siihen millaista pixel shader-koodia kannattaa kirjoittaa että se piirillä ajautuu nopeasti.

Kuinkas hyvin Ryzenin emolevyjen BIOS:t ja AGESA:t on optimoitu? Entäpä sovellukset ja varsinkin pelit? Ryzenin engineerin sampleja on olltu saatavilla aika kauan ja silti yksi kuukausi lisää tekee ihmeitä joka puolella.
 
Kuinkas hyvin Ryzenin emolevyjen BIOS:t ja AGESA:t on optimoitu? Entäpä sovellukset ja varsinkin pelit? Ryzenin engineerin sampleja on olltu saatavilla aika kauan ja silti yksi kuukausi lisää tekee ihmeitä joka puolella.

Ajurin/alustan optimointi ja ajuria käyttävän/alustalla ajautuvan kolmannen osapuolen koodin optimointi on eri asioita, eikä näiden tarvi tapahtua peräkkäisessä järjestyksessä.

Se, että Ryzenissa huonosti optimoidulla varhaisella BIOSilla muistista ei saatu tiukimpia mahdollisia ajoituksia irti, ei millään tavalla estänyt sitä, että softankehitäjät pystyivät alkamaan optimoimaan koodiaan siten että se hyödyntää ryzenin montaa säiettä paremmin ja välttää NT-writejen käyttöä yms.

Sama tilanne nyt Vega FE:n kanssa. Jotkut asiat toimii ajureissa huonosti/hitaasti, mutta kaikkeen muuhun liittyvää koodia voi oikein hyvin optimoida. Ja niitäkin asioita mitkä toimii ajureissa huonosti/hitaasti voi optimoida, kunhan sisäisessä benchmarkkauksessaan ottaa huomioon ajurien keskeneräisyyden vaikutuksen suorituskykyyn.
 
Ajurin/alustan optimointi ja ajuria käyttävän/alustalla ajautuvan kolmannen osapuolen koodin optimointi on eri asioita, eikä näiden tarvi tapahtua peräkkäisessä järjestyksessä.

Se, että Ryzenissa huonosti optimoidulla varhaisella BIOSilla muistista ei saatu tiukimpia mahdollisia ajoituksia irti, ei millään tavalla estänyt sitä, että softankehitäjät pystyivät alkamaan optimoimaan koodiaan siten että se hyödynsi ryzenin montaa säiettä paremmin ja välttää NT-writejen käyttöä yms.

Sama tilanne nyt Vega FE:n kanssa. Jotkut asiat toimii ajureissa huonosti/hitaasti, mutta kaikkeen muuhun liittyvää koodia voi oikein hyvin optimoida.

Esimerkiksi Ryzenin perusrakenne (kaksi CCX:a yhdessä) on tiedetty ainakin 2 vuotta ja Ryzenistä on ollut engineering sampleja saatavilla karkeasti vuoden verran. Ryzeniä on saanut kaupoista 3 kuukautta. Silti yhä edelleen tulee peleihin Ryzen päivityksiä. Tietyt asiat eivät tapahdu nopeasti. Tuosta voi miettiä miten "hyvin" jollekin Vegalle on peleissä optimointeja ennen julkaisua kun Ryzenillekään niitä ei juuri ole 3 kuukautta julkaisusta.

Ajuripuolella Nvidialla on ollut melko helppoa koska mitään erityisempää uutuutta ei ole tullut moneen vuoteen. Tukeeko muuten Maxwell vieläkään asynkronisia varjostimia? En ole jaksanut seurata asiaa koska kohta tulee 3 vuotta täyteen.

Takaisin Vegaan. Ajurit ovat nyt ilmeisesti tasolla "toimivat melko hyvin". Siitä on matkaa tärkeimmille peleille (=ne pelit joilla benchmarkataan) varta vasten tehdyille optimoinneille. Nimenomaan tässä asiassa kuukausi voi tehdä hyvinkin ratkaisevan eron erityisesti mikäli pelissä itsessään on jotain mistä Vega ei tykkää ollenkaan.
 
Vielä esimerkkiä siitä kuinka keskeneräisilläkin ajureilla voi optimoida:

Tässä tarkastellaan lähinnä tilannetta shader-koodin näkökulmasta:


Tiedetään, että Vegan NCU:t pohjaavat selvästi GCN:ään, mutta ovat niiden parannettuja versiota.

Osa parannuksista on sellaisia, että niiden hyödyntäminen vaatii uusia käskyjä (esim. 2 x fp16-laskenta yhden fp32n tilalla).

Osa parannuksista on sellaisia, että ne on käskykanta-agnostisia. Esim. joku välimuistin koon muuttaminen tms.


AMDn aivan ensimmäinen versio NCU-shader-kääntäjästä on saattanut olla vain pelkkä GCN-shader-kääntäjä, jos käskynta on alaspäinyhteensopiva. Tällöin 2*fp16- käskyt jää käyttämättä, ja nopeutusta niillä ei saavuteta.

Toisaalta tällöinkin jostain välimuistiparannuksista saatava suorituskykyhyöty saadaan käyttöön.

Ja jo tällöin tällä ajuriversiolla voidaan aivan hyvin benchmarkata sitä, miten koodi käyttäytyy uudella erilaisella välimuistilla, ja saada ihan luotettavia lukemia, kun koodi ei käytä noita 2xfp16-vektoreita.

Sitten myöhemmin kun on tullut shader-kääntäjä, joka tukee niitä 2x fp16-käskyjä, on voinut alkaa myös benchmarkkaamaan koodia, jossa niitä käytetään.
 
Tehokkain RX Vega tulee olemaan varmasti vesijäähdytetty samaan tyyliin kuin tehokkain Fury X eli siinä tulee olemaan korkeammat kellotaajuudet kuin tuossa ilmajäähdytetystä Vega FE mallissa eli sen peliteho on jo siksi kovempi minkälisäksi ne valmiit peliajurit tulee ulos vasta sen RX Vegan yhteydessä eli tällähetkellä Vega FE pelioulokset on se minimi johon vähintään RX Vega pystyy.
 
Viimeksi muokattu:
2) Toimittaa pelikoodareille etukäteen kortteja, joiden avulla voivat tämän kuukauden aikana optimoida pelinsä siten että kun kuukautta myöhemmin tulee varsinainen pelikortin julkaisu, monet julkaisun yhteydessä benchmarkeissa käytettävät pelit on jo edes jossain määrin optimoituja Vegalle.
Tämä. Yllättäen devaajille löytyi kortteja ensimmäisten joukossa.
Juuri niin, Fury julkaisu meni aika läskiksi kun pelit ei olleet mitenkään optimoituja sille niin että 3kk julkaisun jälkeen peliteho oli aivan eri mutta kaikki ihmiset muisti vain ne julkaisun yhteydessä tehdyt testit jotka ei olleet mitenkään mairittelevia.
 
Ei näille ole drivereita pelikäyttöön, joten eivät voi mitään optimoida etukäteen. Tai sitten AMD:n on pitänyt toimittaa myös ne peliajurit kehittäjille etukäteen. Mutta ei tätä korttia ole tarkoitettu pelaamiseen vaan CAD käyttöön.


Radeon™ Vega Frontier Edition

AMD Vega FE product page sanoi:
  • I Am Focused on Compute Workloads
    The ROCm driver will be available for users on June 29th.
  • I Am Focused on Workstation Workloads
    If you are a workstation user on a Windows® platform, get your driver here.
    If you are a workstation user on a Linux® platform, get your driver here.
  • I Am Focused on Game Development Workloads
    Radeon™ Vega Frontier Edition introduces “Gaming Mode”. This allows you to switch from Radeon™ Pro Settings to Radeon™ Settings where you can access gaming features for playtesting and performance optimization.
    If you are focused on game development on a Windows® platform, get your driver here and switch to “Gaming Mode.”
  • I Just Want to Game
    If you want to game on a Windows® platform, get your driver here and switch to “Gaming Mode.”
radeon-vega-fe-2-28062017.jpg
Muuten onkohann nämä ensimäistem pelitestien ajajat tajunneet tehdä tämän

"
Pro Settings to Radeon™ Settings where you can access gaming features for playtesting and performance optimization.
If you are focused on game development on a Windows® platform, get your driver here and switch to “Gaming Mode.”
I Just Want to Game
If you want to game on a Windows® platform, get your driver here and switch to “Gaming Mode.”
"
 
Mutta miksi Cinebench 15 on ainoa peli joka hyväksytään vertailuksi

Tästä on varoitettu jo aiemmin, en keksi muuta kuin että yrittää näillä sekavilla kirjoituksillaan trollata tahallaan.
 
Osa ihmisistä ei välitä hevon pertsettä koodaarien unelmista

Niillä on kaksi kysymystä :
Toimiiko SE
Mikä on hinta

Tämä hihhulointi johon nyt vedotaan Disqus Profile - klaudiuszkaczmarzyk
Näyttäisi olevan noin 50% nopeampi kuin GTX970 Witcher 3:ssa. Kävin katsastamassa tuon kaupunkiskenen suunnilleen samoilla asetuksilla (reso tosin pykälän isompi ja kaikki post processing efektit päällä, kun tuo ei kuvissaan näyttänyt mitä sillä oli). Itsellä myös heikompi prossu (2500k@4.3GHz). Omat tulokset samoista paikoista:

Kun muihin benchmarkkeihin vertaa, niin näyttäisi olevan suunniilleen vakio GTX1070 tasolla tuo Vega FE Witcher 3:ssa.
 
Juuri niin, Fury julkaisu meni aika läskiksi kun pelit ei olleet mitenkään optimoituja sille niin että 3kk julkaisun jälkeen peliteho oli aivan eri mutta kaikki ihmiset muisti vain ne julkaisun yhteydessä tehdyt testit jotka ei olleet mitenkään mairittelevia.

Hiljattain oli testi missä verrattiin 980ti:ä ja Fury X:ää, ja customi-980ti oli edelleen selvästi edellä, ero on ehkä hieman kaventunut mutta ei mitenkään merkittävästi.

Mielenkiintoista nähdä nyt mikä se Vegan todellinen nopeus on kun ei varmaan mene monta päivää niin tulee lisää testejä. En jaksa uskoa, että ajurit tässä seuraavan kuukauden aikana maagisesti paranee ratkaisevasti, AMD:llä on kuitenkin ollut toimivia piirejä yli 6kk ja ajureita on varmasti ruvettu työstämään jo kauan ennen sitäkin, siinä ei yksi kuukausi oikein tunnu missään.
 
Sen virallisen hinnan piti olla 999 eli tossa on laitettu aika hyvin uutuuslisää.

Täysin puolueettoman kommentoijan mielestä kyseessä on teitenkin "hyvin epämääräinen keksintö" ;-)
999$ veroton hinta. Verot päälle, niin hinta on tuo. Jenkeissä lähtee verkkokaupoista suositushinnalla, Euvostoliitossa meidän hinnoilla.
 
Jos odotettaisiin sitä RX Vegaa ennen kuin päätetään onko AMD onnistunut vai ei. Ei tästä voida vielä vetää mitään johtopäätöksiä RX Vegan suorituskykyä ajatellen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 276
Viestejä
4 533 792
Jäsenet
74 778
Uusin jäsen
Jaakko sarajärvi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom