Vaihtoehtoja on kaksi. Joko AMD tiesi, mutta päätti olla julkaisematta tietoa, joka olisi väistämättä heikentänyt AMD:n prossujen myyntiä viimeisen vuoden osalta. Tai sitten AMD ei tiennyt, mikä taas tarkoittaa sitä, että AMD ajautui kykenemättömyyttään tilanteeseen, jossa PR-tappio on taattu. En ole varma, kumpaako pidän pahempana, mutta se on aika yhdentekevää. Joka tapauksessa AMD hoiti homman päin helvettiä, ja omalta osaltani ihan varmasti pidän huolen siitä että kuulevat mielipiteeni.
Itse kritisoin tätä paitsi kuluttajana, niin myös liiketoimena. Jonkinlaisena get out of jail -korttina heilutellaan mantraa, että "liikeyrityksen tehtävä on maksimoida voitot". Sitä näkee hämmästyttävän usein juuri tällaisissa keisseissä, joissa maksavat asiakkaat ovat suuttuneita. Uutispläjäys: voiton maksimointi ei tapahdu kusemalla omia asiakkaitaan silmään tai johtamalla heitä harhaan. Se, mitä Zen 2 -prossuilla saatiin voittoja maksimoitua, tulee nyt tämän tempun myötä ainakin osittain kuivumaan kasaan. Syinä sekä yleinen goodwillin menetys että ihan teknisesti se, että kynnys Zen 3 -prossujen ostoon nousi juuri huomattavasti isolla joukolla ihmisiä. Osa näistä on sellaisiakin, jotka olisivat oikeaa tietoa saatuaan käyttäneet ENEMMÄN rahaa AMD:n tuotteisiin. Tämä oli siis yksinkertaisesti huonosti hoidettu tapaus, mikä tulee maksamaan AMD:lle rahaa.