AMD:n David Wang kertoi näkemyksensä DXR-rajapinnasta

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
David Wang on kertonut japanilaiselle 4Gamer-sivustolle näkemyksiään DXR-rajapinnasta ja yhtiön tämänhetkisistä säteenseurantasuunnitelmista.

Netissä liikkuu paljon erilaisia käännöksiä siitä, mitä Wang tarkalleen 4Gamer-sivustolle kertoi, mutta Overclocked3D:n käännös perustuu näytönohjaimista muutoinkin twiittailevan japanilaisen Komanchi Ensakan käännökseen, jonka vuoksi sitä voidaan selvästi pitää tarkempana kuin esimerkiksi konekäännöksiä tai teknologian suhteen täysin ummikon kääntämää tekstiä.

David Wangin mukaan AMD tulee luonnollisesti vastaamaan DXR-haasteeseen, mutta sen aika ei ole ainakaan vielä. Wangin henkilökohtaisen mielipiteen mukaan DXR ei voi yleistyä, ennen kuin se on saatavilla kaikissa tuotesegmenteissä. Hän ei kuitenkaan joidenkin verkkosivujen väitteistä poiketen todennut, että AMD julkaisisi DXR-rajapintaa tukevia tai kiihdyttäviä näytönohjaimia vasta sitten, kun se voi tarjota niitä joka tuotesegmenttiin. Alla vielä suora lainaus Komanchi Ensakan toimittamasta käännöksestä:
Mr. Wang said that "AMD will definitely respond to DXR," after preposing that "This is a personal view", but "For the time being, AMD is providing it free of charge" We will focus on improving the offline CG production environment centered on Radeon ProRender ".

"The spread of Ray-Tracing's game will not go unless the GPU will be able to use Ray-Tracing in all ranges from low end to high end," he said.
DXR-rajapintaa tukevia näytönohjaimia on tällä hetkellä markkinoilla kolme, RTX 2070, RTX 2080 ja RTX 2080 Ti. Keskeneräisiin pelitoteutuksiin perustuvat arviot suorituskyvystä eivät ole olleet erityisen mairittelevia, sillä parasta suorituskykyä tarjoava RTX 2080 Ti on yskinyt osassa pelejä jo 1080p-resoluutiolla ja RTX 2080:n ja RTX 2070:n säteenseurantasuorituskyky on vain 80 ja 60 % RTX 2080 Ti:n suorituskyvystä.

Lähde: "AMD will definitely respond to DirectX Raytracing" - David Wang, 西川善司の3DGE:PCIe Gen.4対応,そしてメモリバス帯域幅1TB/s到達。Vega 7nmは見るべきポイントの多いGPUだ
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 275
Mitä aikaisemmin AMD hyppää DXR-kelkkaan sen parempi.

mutta sen aika ei ole ainakaan vielä.
Tämän kauan kaivatun vallankumouksen täytyy alkaa joskus ja se aika voi aivan hyvin olla nyt.

Ei GeForce 256:kaan muistaakseni ollut kovin suorituskykyinen Transform & Lightingissa, mutta alkuun päästiin ja se oli tärkeintä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Ihan oikea päätös AMD:ltä olla vielä hyppäämättä säteisiin sen suuremmin. Se on juuri noin kuten Wang totesi että homma yleistyy vasta sitten kun niitä säteitä pystytään tarjoamaan kaikille segmenteille, sen aika ei ole vielä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Ihan oikea päätös AMD:ltä olla vielä hyppäämättä säteisiin sen suuremmin. Se on juuri noin kuten Wang totesi että homma yleistyy vasta sitten kun niitä säteitä pystytään tarjoamaan kaikille segmenteille, sen aika ei ole vielä.
Tuo nyt oli ainut mahdollinen päätös, kuin AMD:llä ei nyt vain ole mitään järkevää rautaa tuolle sekmentille nyt, eikä vielä ihan heti.
Järkevyys on vähän niin ja näin. Tuo sallii Nvidialle myyntivaltin ja etumatkan kasvattamisen tuolla alueella.
Jos Nvidia panostaa kehittäjien tukemiseen, niin tuolle tulee tukea vähän nopeammin..
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Nyt kun täällä vedetään jo aikamoisia johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, niin muistetaan kuitenkin Wang ei sano mitään siitä tuleeko esimerkiksi Navi tukemaan DXR:ää vai ei, vaan että se ei tule yleistymään ennen kuin sitä voidaan ajaa kaikella lowendistä highendiin.
Se, ettei sen aika ole vielä voi viitata yksinomaan siihen, että AMD julkaisi juuri Vega 20:n missä mitään erillistä kiihdytystä sille ei ole ja sen vuoksi nyt keskitytään prorenderin tuunaamiseen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Tuskinpa Nvidiakaan tuon odottaa vielä yleistyvän pitkään aikaan, he vain haluavat oman rautansa kehittäjille, jotta kun tuo alkaa yleistymään, niin softa on valmiiksi testattu ja optimoitu heidän toteutukselleen. Tuo taktiikka on toiminut ennenkin tosi hyvin, ja varmasti AMD haluaisi tehdä saman, mutta heillä ei välttämättä vain ole tarpeeksi resursseja dedikoida resursseja ja piirin pinta-alaa tuohon, vaan isompi prioriteetti on saada suorituskyky kilpailukykyiseksi.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Tuo nyt oli ainut mahdollinen päätös, kuin AMD:llä ei nyt vain ole mitään järkevää rautaa tuolle sekmentille nyt, eikä vielä ihan heti.
Järkevyys on vähän niin ja näin. Tuo sallii Nvidialle myyntivaltin ja etumatkan kasvattamisen tuolla alueella.
Jos Nvidia panostaa kehittäjien tukemiseen, niin tuolle tulee tukea vähän nopeammin..
No ei Nvidiallakaan ole mitään järkeväärautaa tälle segmentille.

Nvidialla on kolme säteenseurantaan kykenevää korttia mutta edes kallein niistä ei tarjoa riittävää säteenseurantakykyä niin että sitä säteenseurantaa voisi pelinkehittäjä käytää vapaasti (ilman että jatkuvasti hermoilee siitä mihin näytöönohjaimen säteenseuranta resurssit riittää).

Ts Nvidialtakaa sitä järkeväärautaa ei tule ennen kuin seuraavassa tai sitä seuraavassa näytönohjain sukupolvessa.


PS Älä ymmärrä väärin RTX 2070/2080/2080Ti on hyviä pelinäytönohjaimia (ne ei vain ole järkeviä säteenseurannassa päivastoin säteenseuranta on tasolla kikka).

PPS Nvidialla on todella hyvä tuurin kun Microsoft omilla Windows päivitystunaroinneillaan antanut reilusti aikaa pitää RTX korttien todellien peleissä realisoituva säteenseurantakyky piilossa (jos RTX kortien säteenseurantateho olisi todella hyvä Nvidia olisi panostanut siihen etä se realisoituu peleissä mahdollisimman nopeaan esim. käyttämällä Vulkan rajapintaa Micrsosoftin sähellys kykyihin luottamisen sijasta).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
[offtopic]

Ei GeForce 256:kaan muistaakseni ollut kovin suorituskykyinen Transform & Lightingissa, mutta alkuun päästiin ja se oli tärkeintä.
Ensinnäkin, vertailu ontuu pahasti, koska T&L on vaihe joka tarvii joka tapauksessa aina tehdä,
Geforce 256 vaan mahdollisti sen siirtämisen CPUlta GPUlle.

Toisekseen, kyllä se oli siinä hyvin suorituskykyinen, ainakin kun vertasi sitä siihen, paljonko CPUlta jäi sille aikaa sen kaiken muun lisäksi mitä CPUn piti tehdä.

[/offtopic]
 
Liittynyt
30.03.2018
Viestejä
201
Ihan oikea päätös AMD:ltä olla vielä hyppäämättä säteisiin sen suuremmin. Se on juuri noin kuten Wang totesi että homma yleistyy vasta sitten kun niitä säteitä pystytään tarjoamaan kaikille segmenteille, sen aika ei ole vielä.
Oikea päätös! AMD:llä vain ei ole dxr rautaa joten Wang on toki siinä mielessä oikeassa.

Wangin henkilökohtaiset mielipiteet, 'sen aika ei ole vielä' ja 'dxr ei voi yleistyä ennen kuin tarjontaa on kaikille segmenteille', kuulostaa jokseenkin erikoiselta. Yleisesti tiedetään hitaimman rtx 2070:n olevan ilman säteenseurantaa nopeampi kuin nykyiset vega lelut, jos 2080Ti:n dxr suorituskyky ei mairittele toimittajaa niin voi vain arvailla kuinka paljon se hidastaisi esim. n kertaa hitaampia ratukoita.
@kaotika sanoi:
DXR-rajapintaa tukevia näytönohjaimia on tällä hetkellä markkinoilla kolme, RTX 2070, RTX 2080 ja RTX 2080 Ti. Keskeneräisiin pelitoteutuksiin perustuvat arviot suorituskyvystä eivät ole olleet erityisen mairittelevia, sillä parasta suorituskykyä tarjoava RTX 2080 Ti on yskinyt osassa pelejä jo 1080p-resoluutiolla ja RTX 2080:n ja RTX 2070:n säteenseurantasuorituskyky on vain 80 ja 60 % RTX 2080 Ti:n suorituskyvystä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Oikea päätös! AMD:llä vain ei ole dxr rautaa joten Wang on toki siinä mielessä oikeassa.

Wangin henkilökohtaiset mielipiteet, 'sen aika ei ole vielä' ja 'dxr ei voi yleistyä ennen kuin tarjontaa on kaikille segmenteille', kuulostaa jokseenkin erikoiselta. Yleisesti tiedetään hitaimman rtx 2070:n olevan ilman säteenseurantaa nopeampi kuin nykyiset vega lelut, jos 2080Ti:n dxr suorituskyky ei mairittele toimittajaa niin voi vain arvailla kuinka paljon se hidastaisi esim. n kertaa hitaampia ratukoita.
RTXien pelisuorituskyvyllä ei ole mitään suoraa tekemistä säteenseurantasuorituskyvyn kanssa ja toistaiseksi tietämättä miten AMD tulee toteuttamaan oman tukensa ei voi siitäkään sanoa miten sidonnainen se on pelisuorituskykyyn
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
...

Ei GeForce 256:kaan muistaakseni ollut kovin suorituskykyinen Transform & Lightingissa, mutta alkuun päästiin ja se oli tärkeintä.
Juu kun seuraava CPU sukupolvi ehti markkinoille niin Kyro2 ilman mitään T&L kykyä antoi pelleissä paljon korkeammat FPS:ät kuin GeForce 256 eikä GF256 saanut sitä Kyro2:n FPS etumatkaa kiini edes otamalla T&L:n pois päältä kun sen GF256 normi 3D rauta nopeus ei ollut yhtähyvä kuin Kyro2:n.

... Yleisesti tiedetään hitaimman rtx 2070:n olevan ilman säteenseurantaa nopeampi kuin nykyiset vega lelut, ...
Olet näimmän täysin missannut sen tosiasian että säteenseurantatehon käyttö ei tule RTX kortin normaalin pelitehon päälle vaan normi pelitehon täytyy sopeutua siihen että säteenseurannan käytö vain oman aikansa joka on pois siltä normaalilta peliteholta.

Ts FPS tipahtaa aina kun RTX kortilla aletaan käytää säteenseurantaa ja tipahduksen suuruus riipuu siitä kuinkapaljon sitä säteenseurantaa käytetään ts säteenseurantaa ei voi käytää kaikilla heijastavilla pinnoilla.

Yksinkertaisesti jos RTX korti käytää pelissä säteenseuranta kykyään sen FPS on huonompi kuin sen Vega lelun FPS, onko myös RTX kortti siinätapauksessa lelu.

Nvidia vähän keuli tämän säteenseurantakyvyn kanssa sen olisi pitänyt tuoda se vasta 7nm näyttiksissä kun silloin näyttikset olisi pystyneet olemaan myös säteenseurantaa peleissäkäyttäessä tarpeksi tehokaita, 12nm RTX korteissa se säteenseuranta osuus on vain hukattua piirialaa jonka olisi voinut hyödyntää paremmin normaalin pelitehon kasvattamisessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Oikea päätös! AMD:llä vain ei ole dxr rautaa joten Wang on toki siinä mielessä oikeassa.

Wangin henkilökohtaiset mielipiteet, 'sen aika ei ole vielä' ja 'dxr ei voi yleistyä ennen kuin tarjontaa on kaikille segmenteille', kuulostaa jokseenkin erikoiselta. Yleisesti tiedetään hitaimman rtx 2070:n olevan ilman säteenseurantaa nopeampi kuin nykyiset vega lelut, jos 2080Ti:n dxr suorituskyky ei mairittele toimittajaa niin voi vain arvailla kuinka paljon se hidastaisi esim. n kertaa hitaampia ratukoita.
Niin Wang on täysin oikeassa että sen aika ei ole vielä koska ei yksinkertaisesti pystytä vielä tekemään sellaista rautaa joka niitä säteitä pystyisi riittävästi ampumaan. Johan tämän asian tajuaa tyhmempikin kun katsoo niitä yltiöoptimistisia numeroita joita nahkatakki hehkutti että mihin RTX lelut "kykenee".

Ja jos RTX kortit ei olisi pystyneet Vegan tasoiseen suorituskykyyn niin nehän olisi olleet täysiä floppeja vaikka osin floppeja ovat nytkin, ei perinteisen pelitehon suhteen mutta kokonaisuutena.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Lisätään vielä sellainen sivuhuomio, että kaikki DX12-rauta pystyy käyttämään DXR:ää oli kiihdytystä tai ei. Sitä en tiedä riittääkö tuki sm5_3lle (vai oliko se 6_3) vai vaatiiko myös muuta ajureita.
 
Liittynyt
30.03.2018
Viestejä
201
RTXien pelisuorituskyvyllä ei ole mitään suoraa tekemistä säteenseurantasuorituskyvyn kanssa toistaiseksi tietämättä miten AMD tulee toteuttamaan oman tukensa ei voi siitäkään sanoa miten sidonnainen se on pelisuorituskykyyn
Ei tietenkään ole, verrokkien puuttuessa ilman ray tracing kuormaa näkee sen mihin eri valmistajien kortit pystyy ns. vertailukelpoisilla asetuksilla. Muiden valmistajien dxr "raudan" (intel & amd) vaikutus pelisuorituskykyyn (hidastuuko paljon vai helvetin paljon) nähtänee joskus ensi vuosikymmenellä.
Olet näimmän täysin missannut sen tosiasian että säteenseurantatehon käyttö ei tule RTX kortin normaalin pelitehon päälle vaan normi pelitehon täytyy sopeutua siihen että säteenseurannan käytö vain oman aikansa joka on pois siltä normaalilta peliteholta.

Ts FPS tipahtaa aina kun RTX kortilla aletaan käytää säteenseurantaa ja tipahduksen suuruus riipuu siitä kuinkapaljon sitä säteenseurantaa käytetään ts säteenseurantaa ei voi käytää kaikilla heijastavilla pinnoilla.

Yksinkertaisesti jos RTX korti käytää pelissä säteenseuranta kykyään sen FPS on huonompi kuin sen Vega lelun FPS, onko myös RTX kortti siinätapauksessa lelu.

Nvidia vähän keuli tämän säteenseurantakyvyn kanssa sen olisi pitänyt tuoda se vasta 7nm näyttiksissä kun silloin näyttikset olisi pystyneet olemaan myös säteenseurantaa peleissäkäyttäessä tarpeksi tehokaita, 12nm RTX korteissa se säteenseuranta osuus on vain hukattua piirialaa jonka olisi voinut hyödyntää paremmin normaalin pelitehon kasvattamisessa.
:facepalm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
No ei Nvidiallakaan ole mitään järkeväärautaa tälle segmentille.

Nvidialla on kolme säteenseurantaan kykenevää korttia mutta edes kallein niistä ei tarjoa riittävää säteenseurantakykyä niin että sitä säteenseurantaa voisi pelinkehittäjä käytää vapaasti (ilman että jatkuvasti hermoilee siitä mihin näytöönohjaimen säteenseuranta resurssit riittää).

Ts Nvidialtakaa sitä järkeväärautaa ei tule ennen kuin seuraavassa tai sitä seuraavassa näytönohjain sukupolvessa.


PS Älä ymmärrä väärin RTX 2070/2080/2080Ti on hyviä pelinäytönohjaimia (ne ei vain ole järkeviä säteenseurannassa päivastoin säteenseuranta on tasolla kikka).

PPS Nvidialla on todella hyvä tuurin kun Microsoft omilla Windows päivitystunaroinneillaan antanut reilusti aikaa pitää RTX korttien todellien peleissä realisoituva säteenseurantakyky piilossa (jos RTX kortien säteenseurantateho olisi todella hyvä Nvidia olisi panostanut siihen etä se realisoituu peleissä mahdollisimman nopeaan esim. käyttämällä Vulkan rajapintaa Micrsosoftin sähellys kykyihin luottamisen sijasta).
Noista korteista ainankin testien mukaan 2080Ti:n suorituskyky on täysin riittävä (Riittää FHD resolla) Käytännön rajat etsitään sitten kullekin kortille myöhemmin.

AMD:n ongelma on, että sillä ei ole juuri nyt yhtään mitään, mikä tuohon kykenisi järkevästi, vaikka ostaisi kokonaisen nykyisen huippukortin rinnalle, tekemään tuota hommaa. Dedikoitu rauta on aina dedikoitua rautaa. Se, että DX12 sallii normiraudankin käytön tuohon ei paljon lämmitä, jos ja kun AMD:n kaikki rauta on nyt tuohon vain ihan mielettömän liian hidasta.

On pirun hyvä juttu, että jompikumpi kehittää aina uusia ominaisuuksia, eikä junnata vain vanhaa. Tälläkertaa Nvidia kehitti yllättävän hyvän kokonaispaketin, joka kaikesta päätellen saadaan jopa toimimaan. Tällä hetkellä noita kortteja tosin ei kannata ostaa, ennenkuin saavat selville normaalia isompien hajoamismäärien syyn ja korjaavat sen. Oireista päätellen tn muisteihin liittyvä ongelma.

Ja on itseasiassa parempi, että Nvidia kehitti uudet ominaisuudet siinä mielessä, että AMD:n markkinaosuus on kutistunut senverran onnettomaksi, että sen julkaisemana nuo eivät olisi läheskään yhtä helposti ottaneet tuulta alleen. Lisäksi Nvidia on perinteisesti tukenut kehittäjiä paremmin uusien ominaisuuksien kanssa.

Nyt, kun nuo kortit on julkaistu ja ajurit, sekä windows (kehittäjille), pystytään käymään tekemään kunnollista tukea kyseisille ominaisuuksille uusiin pelimoottoriversioihin, joita sitten käytetään peleissä joskus 2-5 vuoden päästä. Nvidialla on nyt tässä etu, kun se voi ohjata tuota kehitystä haluamaansa suuntaan. Ja muutenkin pyritään tekemään juurikin noilla hyvin toimivaa softaa (kun vaihtoehtoa ei vain ole).
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Noista korteista ainankin testien mukaan 2080Ti:n suorituskyky on täysin riittävä (Riittää FHD resolla) Käytännön rajat etsitään sitten kullekin kortille myöhemmin.

...
En väittänyt mitään pelitehon riittävyydestä silloin kun säteenseuranta ei ole käytössä kun silloin se peliteho tietenkin enemmän kuin riittävä.

Sanoin vain että säteenseurantaa ei voi käytää illman eteikö se heikentäis pelitehoa kokonaisuutena.

Normaalisti uudet rautaominaisuudet on parantaneet tuoteen pelitehoa silloin kun ne on otettu käytöön tämän Nvidian RTX 2000 sarjan kohdalla tuo ei toteudu päinvastoin sen säteenseurannan käyttöönotto huonontaa pelitehoa.

Eli väitteessäni ei ole oleellista se onko peliteho riittävä vai ei vaan se että säteenseurannan käyttäminen heikentä sitä pelitehao eikä paranna niin kuin normaalisti on uusien rautaominaisuuksia kohdalla tapahtunut.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Mikä ihme läpsyttelyn paikka se on että Nvidia omalla toteutukselalan todisti että vielä ei ole käytettävissä säteenseurannna rautatoteutusta joka ei aheuttaisi kohtuutoman suurta peliteho hittiä.

Ts Nvidia todisti että Wangin väite siitä että "vielä ei ole rauta sätenseurannan aika" pitää paikkansa.

Eli kun sanotaan ertä AMD:lla ei ole rittävää rautaa säteenseurantaan niin sama väite pitää paikkansa myös Nvidian kohdalla ... Nvidialla ei ole riittävää rautaa säteenseurantaan.

RTX kortit pystyy tekemään säteenseurantaa mutta ne eivät ole riittäviä sen todelliseen käyttöön.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Noista korteista ainankin testien mukaan 2080Ti:n suorituskyky on täysin riittävä (Riittää FHD resolla)
Missäs testeissä tämä suorituskyvyn riittävyys näkyy? Pari juuri tätä julkaisua varten optimoitua demoa tuskin on mikään mittari.
Tähän mennessä ollaan keskeneräisiä peliversioita testanneiden puheiden varassa ja niiden perusteella suorituskyky ei ole ollut sulava 1080p-resoluutiolla vaan tippuu selvästi alle 60 FPS:n (esim se Tomb Raider 40-50 FPS jne). Saattaa olla että lopullisessa RT-tuen julkaisussa tilanne on toinen, mutta sitä ei voi tässä kohtaa sanoa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Missäs testeissä tämä suorituskyvyn riittävyys näkyy? Pari juuri tätä julkaisua varten optimoitua demoa tuskin on mikään mittari.
Tähän mennessä ollaan keskeneräisiä peliversioita testanneiden puheiden varassa ja niiden perusteella suorituskyky ei ole ollut sulava 1080p-resoluutiolla vaan tippuu selvästi alle 60 FPS:n (esim se Tomb Raider 40-50 FPS jne). Saattaa olla että lopullisessa RT-tuen julkaisussa tilanne on toinen, mutta sitä ei voi tässä kohtaa sanoa.
Ja taas yksi peli jossa RTGI pyörii 4k 90fps... Jos nyt kattottais ne suorituskyvyt sen jälkeen kun se RT on peleissä optimoituna mukana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Missäs testeissä tämä suorituskyvyn riittävyys näkyy? Pari juuri tätä julkaisua varten optimoitua demoa tuskin on mikään mittari.
Tähän mennessä ollaan keskeneräisiä peliversioita testanneiden puheiden varassa ja niiden perusteella suorituskyky ei ole ollut sulava 1080p-resoluutiolla vaan tippuu selvästi alle 60 FPS:n (esim se Tomb Raider 40-50 FPS jne). Saattaa olla että lopullisessa RT-tuen julkaisussa tilanne on toinen, mutta sitä ei voi tässä kohtaa sanoa.
Eli täysin riittävä.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Kun lukee näitä foorumeita, joissa on paljon potentiaalisia highend näyttisten ostajia, niin 60 FPS:kään ei tunnu enää riittävän isolle osalle vaan pitää olla 120 tai 144 Hz vähintään että on sulavaa kuulemma. Miten tuohon yleisöön olisi 40-50 FPS riittävä?
Saatikka se että tästä porukasta leijonanosa omistaa jonkun suuremman pikselimäärän näytön kuin 1080p. Itse en ainakaan ole valmis pelejä pelaamaan alle natiivireson, ehkä 4K näyttö jos olisi niin 1080p voisi harkita kun siinä skaalaus tulisi suoraan pikselituplauksella.

Mutta on se aika huvittavaa että tämä herrakerho jatkuvasti kuuluttaa että 60Hz ja 1080p ei riitä mihinkään ja nyt se sitten alkaa olla yht äkkiää hyväksyttävä kun oma lähes 1,5k€ kortti ei muuhun kykene kun laitetaan RTX ON. Itte olen ennemmin ilman kuin alan resoluutiota karsimaan alas, 60Hz ei itselleni olisi ongelma, se on moneen peliin aivan riittävä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
282
Valitettavasti RTX ja DLSS ovat täysin gimmick tason tuotteita eli arvottomia, kunnes konkreettisesti toisin todistetaan ilman demo pelleilyjä. Tomb Raiderista kuullut mitään, FFXV päätti jättää kehityksen ja BF V julkaistiin ilma turhia tehosyöppö RTX karkkeja.

Nooh odotetaan seuraavat 2kk kahtotaan, josko alkaa 7nm kortit enemmän kiinnostaa :D Josko saamme ilman bugisia, sumuisia tai latenssi hirmu ominaisuuksia oikeasti pelaajille eikä uskon asiakkaille.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Valitettavasti RTX ja DLSS ovat täysin gimmick tason tuotteita eli arvottomia, kunnes konkreettisesti toisin todistetaan ilman demo pelleilyjä. Tomb Raiderista kuullut mitään, FFXV päätti jättää kehityksen ja BF V julkaistiin ilma turhia tehosyöppö RTX karkkeja.

Nooh odotetaan seuraavat 2kk kahtotaan, josko alkaa 7nm kortit enemmän kiinnostaa :D Josko saamme ilman bugisia, sumuisia tai latenssi hirmu ominaisuuksia oikeasti pelaajille eikä uskon asiakkaille.
Se oli tiedossa jo ennen Tomb Raiderin ja BFV:n julkaisuja että RT tulee myöhemmin päivityksenä (ja DLSS jos ne sitä tuki, ei voi muistaa)
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Valitettavasti RTX ja DLSS ovat täysin gimmick tason tuotteita eli arvottomia, kunnes konkreettisesti toisin todistetaan ilman demo pelleilyjä. Tomb Raiderista kuullut mitään, FFXV päätti jättää kehityksen ja BF V julkaistiin ilma turhia tehosyöppö RTX karkkeja.

Nooh odotetaan seuraavat 2kk kahtotaan, josko alkaa 7nm kortit enemmän kiinnostaa :D Josko saamme ilman bugisia, sumuisia tai latenssi hirmu ominaisuuksia oikeasti pelaajille eikä uskon asiakkaille.
Huomenna vissiin tuo BFV DXR tuki elleivät sitten viime hetkellä lykkää. Että ehkäpä sitten ollaan vihdoin rahtusen viisampia.

Jonkun aikaa sitten yksi devaaja myös sanoi DLSS-tuen olevan tulossa peliin suurella todennäköisyydellä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Jep, kyllä niitä pikkuhiljaa tippuu, mutta totta on myös etteivät pelin tekijät ilman melkoista voitelua tee raytrasing tukea korteille, joihin 3% pelaajista on varaa, eli odotellaan 3060 kortteja joissa tuki on niin se alkaa näkyä peleissäkin eli Nvidian nykyistä seuraavan sukupolven aikaan, mutta hitaanakin jo nykyisten korttien mahdollistama kokeilu vie tekniikkaa eteenpäin.
Muistaakseni joku ”does it run crysis” on oma merkkipaalunsa joka sai kaikki sen ajan näytönohjaimet kyykkäämään syvään. Uudet raytrasing pelit tehnevät saman 2080ti kortille, mutta pari vuotta tästä eteenpäin tilanne kyllä korjaantuu.
Itse MS:n rajapinta raytrasingille on ollut avointa tietoa niin, Nvidialle, kuin Intelille ja AMD:lle joten jokainen niistä on varautunut tähän jo kotvan aikaa. Se koska ja milloin katsovat ajan olevan kypsä sen tukemiseen rautatasolla on sitten oman aikansa asia. Mutta ihan varmasti kaikilta kolmelta tulee raytrasinkiä tukevat ratkaisut muutaman vuoden sisään. Viiden vuoden kuluttua saattaa olla sitä tukevia pelejäkin enemmän kuin kourallinen. Ei dx12:an yleistynyt hetkessä pelien suhteen varsinkin kun win7 jarrutti kehitystä. Ehkä raytrasing yleistyy nopeammin, tai sitten ei... Simppu siitä koska 100 euron pakettigraffakorttit ja aput sitä oikeasti tukevat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Jep, kyllä niitä pikkuhiljaa tippuu, mutta totta on myös etteivät pelin tekijät ilman melkoista voitelua tee raytrasing tukea korteille, joihin 3% pelaajista on varaa, eli odotellaan 3060 kortteja joissa tuki on niin se alkaa näkyä peleissäkin eli Nvidian nykyistä seuraavan sukupolven aikaan, mutta hitaanakin jo nykyisten korttien mahdollistama kokeilu vie tekniikkaa eteenpäin.
Muistaakseni joku ”does it run crysis” on oma merkkipaalunsa joka sai kaikki sen ajan näytönohjaimet kyykkäämään syvään. Uudet raytrasing pelit tehnevät saman 2080ti kortille, mutta pari vuotta tästä eteenpäin tilanne kyllä korjaantuu.
Itse MS:n rajapinta raytrasingille on ollut avointa tietoa niin, Nvidialle, kuin Intelille ja AMD:lle joten jokainen niistä on varautunut tähän jo kotvan aikaa. Se koska ja milloin katsovat ajan olevan kypsä sen tukemiseen rautatasolla on sitten oman aikansa asia. Mutta ihan varmasti kaikilta kolmelta tulee raytrasinkiä tukevat ratkaisut muutaman vuoden sisään. Viiden vuoden kuluttua saattaa olla sitä tukevia pelejäkin enemmän kuin kourallinen. Ei dx12:an yleistynyt hetkessä pelien suhteen varsinkin kun win7 jarrutti kehitystä. Ehkä raytrasing yleistyy nopeammin, tai sitten ei... Simppu siitä koska 100 euron pakettigraffakorttit ja aput sitä oikeasti tukevat.
Nojaa..
Joskus aikoinaan ostettiin pirun kalleita 3d kiihdyttimiä (VS se välttävän näyttiksen hinta), eikä niilläkään tuki ollut alussa kummoinen.
Nyt sentään saa kortin (2080Ti), joka ihan normikäytössäkin pieksää kilpailijan tuotteet kädet seläntakana, mitä suorituskykyyn tulee. Puhumattakaan siitä, jos käytetään sen erikoisominaisuuksia.

Raytracingia kehitettään ja optimoidaan kuitenkin kokoajan Sillä ei ole mitään merkitystä, jos pelejä ei olisi saatavilla esim seuraavan puolen vuoden aikana.

Pelailin joskus useampia vuosia sitten demopelejä, jotka pyöri jonkun n fps 20 ja alle 640x400 tai pienemmässä ikkunoissa ja silloin totesin, että olisipa hyvä, jos tuota tekniikkaa kehitettäisiin eteenpäin. Nyt on onneksi otettu rohkeasti ensimmäinen askel hardwaretasolla ja toivottavasti vähintään kehittäjät tkevät muutaman tulevan vuoden aikana muutamia hienoja pelejä noiden avulla.

Crysis oli tosiaankin hyvännäköinen, kun osti vain nopeimman pelikortin, minkä järkevästi kaupasta sai. Sitä edellinen askelma oli aikoinaan Halflife. Kaipaisimme taas nyt myös pelipuolelle "suunnannäyttäjää", niin AMD ja Intelkin joutuisivat kiirehtimään, jos meinaisivat jatkaa bisneksessä vielä tulevaisuudessakin eivätkä tehtailisi tuollaisia lausuntoja.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Nojaa..
Joskus aikoinaan ostettiin pirun kalleita 3d kiihdyttimiä (VS se välttävän näyttiksen hinta), eikä niilläkään tuki ollut alussa kummoinen.
...
Niin mutta ero on melkoinen

Ilman kiihdytintä et voinut ollenkaa pelata sitä 3D graffaa käyttävää peliä kun taas jokaikinen peli toimii vallan hyvin ilman säteenseuranta omianisuuksien käyttöä joten ei ole mitään pakottavaa syytä hankkia sitä säteenseurantaan pystyvää korttia hinnalla milla hyvänsä.

Sitäpaitsi ei edes silloin aikoinaan se Voodoo ollut niin täydelline ratkaisu kuin annettiin ymmärtää (mulla oli samassa koneessa Voodoo ja Rendition Verite ja pelasin monia pelejä mielummin sillä Rendition Veritellä kuin Voodoolla koska sen kuvanlaatu oli hurjasti parempi).


Näytönohjaimella toteutetun säteenseurannan aika on vasta sitten kun sen käyttöönotto pystyy parantamaan pelien toimintaa
(jos joudut luopumaan monitorin natiivitarkuuden käytöstä käytääksesi säteenseurantaa se ei ole parannus).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Niin mutta ero on melkoinen

Ilman kiihdytintä et voinut ollenkaa pelata sitä 3D graffaa käyttävää peliä kun taas jokaikinen peli toimii vallan hyvin ilman säteenseuranta omianisuuksien käyttöä joten ei ole mitään pakottavaa syytä hankkia sitä säteenseurantaan pystyvää korttia hinnalla milla hyvänsä.

Sitäpaitsi ei edes silloin aikoinaan se Voodoo ollut niin täydelline ratkaisu kuin annettiin ymmärtää (mulla oli samassa koneessa Voodoo ja Rendition Verite ja pelasin monia pelejä mielummin sillä Rendition Veritellä kuin Voodoolla koska sen kuvanlaatu oli hurjasti parempi).


Näytönohjaimella toteutetun säteenseurannan aika on vasta sitten kun sen käyttöönotto pystyy parantamaan pelien toimintaa
(jos joudut luopumaan monitorin natiivitarkuuden käytöstä käytääksesi säteenseurantaa se ei ole parannus).
Paitsi sillä kalliilla hinnalla saat myös parhaan mahdollisen kortin normi (ei RT) käyttöön. Ja säteenseurantaa et tule voimaan käyttää ollenkaan järkevästi, jos kortilla ei ole sille rautatukea.

Ei sitä tukea esim voodoo1:lle juurikaan ollut silloin, kun se julkaistiin.. Olikohan muutama fps peli ja joku autopeli.. (Unreal taisi olla ja nätti olikin sen aikaiseksi) En enää muista muuta, kuin että tuki alkoi levitä sitten myöhemmin.. Ja ajurit sekä softat kusi kyllä ihan hyvin. Ainakin työpöydälle palattiin yleensä melko herkästi.. ja gafiikoissa saattoi esiintyä myös artifakteja..
3Dfx:n piirejä oli muistaakseni jossain peliautomaatissa ennen PC kortteja.

Silloin ei netistä katseltu noita, vaan etupäässä lehdistä..

Tosin jos varjostus ja valaistus käy toimimaan paljon paremmin, niin ainakin itselle riittää 1K tarkkuus monitorin ruudulla.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Paitsi sillä kalliilla hinnalla saat myös parhaan mahdollisen kortin normi (ei RT) käyttöön. Ja säteenseurantaa et tule voimaan käyttää ollenkaan järkevästi, jos kortilla ei ole sille rautatukea.

...
No nyt sinä vain tuet sitä minun alkuperäustä väitettäni että RTX korttiien säteenseuranta on vitsi mutta ne on hyviä normi pelikortteja (tosin turhan kallitta siksi kun rahastetaan siitä säteenseurantakyvystä).

Eli sinä itse just sanoit että Wang on oikeassa kun sanoo että vielä ei ole säteenseurnnana aika, ts sinä oltet yhtämieltä tämän ketjun aiheen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
No nyt sinä vain tuet sitä minun alkuperäustä väitettäni että RTX korttiien säteenseuranta on vitsi mutta ne on hyviä normi pelikortteja (tosin turhan kallitta siksi kun rahastetaan siitä säteenseurantakyvystä).

Eli sänä itse just sanoit että Wang on oikeassa kun sanoo että vielä ei ole säteenseurnnana aika, ts sinä oltet yhtämieltä tämän ketjun aiheen kanssa.
Joo ei noista nvidian ekan rtx polven korteista ole kuin ekojen pelien max 1080p resolle. Kunhan säteenseuranta yleistyy niin ekan generaation korteilla ei tee juuri mitään.

En siis näe miksi rahavaikeuksissa olevan amd kannattaisi vielä kauheasti panostaa tuohon. Paremmin pääsevät rahoihin kiinni jos saavat rtx sarjan tehoille vastinetta ilman säteitä. Sitten joskus tulevaisuudessa voivat julkaista sädekortteja kun tekniikka tarjoaa niitä myös halvempiin hintaluokkiin. Samalla kun tarjonta laajenee halvempiin kortteihin, voidaan se tuoda myös konsoleille. Silloin amd on parempi olla mukana tai häviävät kyllä täysin nvidialle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
No nyt sinä vain tuet sitä minun alkuperäustä väitettäni että RTX korttiien säteenseuranta on vitsi mutta ne on hyviä normi pelikortteja (tosin turhan kallitta siksi kun rahastetaan siitä säteenseurantakyvystä).

Eli sänä itse just sanoit että Wang on oikeassa kun sanoo että vielä ei ole säteenseurnnana aika, ts sinä oltet yhtämieltä tämän ketjun aiheen kanssa.
Olen todennut, että 2080Ti:n noiden säteenseuranta on ihan riittävä tämänhetkistä käyttöä ajatellen ja on hyvä juttu, että se tehtiin ja koska AMD:llä ei ole juuri nyt kertakaikkisen mitään, millä vastata, niin tietenkin ainoa pr lausunto, joka on järkevä AMD:n antaa on, että ei ole sen aika.
Tuolle rautatuettomuudella viittasin siis AMD:n kortteihin.
LISÄKSI siis huom LISÄKSI 2xxx nosti rimaa selvästi myös normi peleissä. Eli kortti oli siis useammassa mielessä hyvä julkaisu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Tämänhetkistä käyttöä? Kerro toki lisää.
Pelit sitämukaa, kun niitä tulee. Lisäksi muistelisin että esim octane renderer tulee hyötymään suurestikin tuosta ja muut vastaavat sovellutukset, sitämukaa, kun tukea koodataan ohjelmistoihin.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Pelit sitämukaa, kun niitä tulee. Lisäksi muistelisin että esim octane renderer tulee hyötymään suurestikin tuosta ja muut vastaavat sovellutukset, sitämukaa, kun tukea koodataan ohjelmistoihin.
Käsittääkseni se säteitten laskenta on aika hyvin ennustettavaa kuormaa että paljonko se tehoa vaatii ja nyt nähty teho voidaan huoletta kymmenkertaistaa että aletaan olemaan sellaisissa tehoissa että se on oikeasti joku merkittävä juttu. Mitä luulet milloin ollaan siinä tilanteessa että tuollainen sädelaskentateho löytyy lähes kaikista myynnissä olevista korteista? Niin aivan, siihen menee vielä vuosia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Käsittääkseni se säteitten laskenta on aika hyvin ennustettavaa kuormaa että paljonko se tehoa vaatii ja nyt nähty teho voidaan huoletta kymmenkertaistaa että aletaan olemaan sellaisissa tehoissa että se on oikeasti joku merkittävä juttu. Mitä luulet milloin ollaan siinä tilanteessa että tuollainen sädelaskentateho löytyy lähes kaikista myynnissä olevista korteista? Niin aivan, siihen menee vielä vuosia.
Tuntuu riittävän tuo nykyinen suorituskyky FHD resoluutiolle, joka taas riittää suurimmalle osalle käyttäjistä.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Tuntuu riittävän tuo nykyinen suorituskyky FHD resoluutiolle, joka taas riittää suurimmalle osalle käyttäjistä.
Jo on varsin köykäinen perustelu sille miksi joku 1080P monitorin omistaja laitaisi näytönohjaimeen 2 tonnia ts 4 kertaa enempi kuin hänen pelikoneensa kokonaisuudessaan maksaa.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Just niin kuin epäilin 1440 tarkuudella RTX 2080 Ti ei riitä 60 FPS nopeuteen säteenseuranta päällä edes Low asetuksella ja RTX 2070 ei yllä 60 FPS nopeuteen edes 1080p ja Low asetuksella eli vielä ei ole säteenseurannan aika.

Mikä vielä masentavanmpaa Batlefield käytää tuota säteenseurantaan vain heijastavissa pinnoissa eikä ollenkaan seimerkiksi varjoissa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Käsittääkseni se säteitten laskenta on aika hyvin ennustettavaa kuormaa että paljonko se tehoa vaatii ja nyt nähty teho voidaan huoletta kymmenkertaistaa että aletaan olemaan sellaisissa tehoissa että se on oikeasti joku merkittävä juttu. Mitä luulet milloin ollaan siinä tilanteessa että tuollainen sädelaskentateho löytyy lähes kaikista myynnissä olevista korteista? Niin aivan, siihen menee vielä vuosia.

DXR fallback on Vega (Raytracing) • r/Amd


BF V MS RTX first look (Todays patch)
I need to dig into Rotterdam Map ;) (Multi w/RTX is very unstable)

RayTrace Enabled & Working on Vega at 1440p 70FPS (RTX at High preset, screens from Campaign Mission 1)
I can Play the Game NP.

In BFV Directory in MyDocuments -> PROFSAVE_profile
GstRender.Dx12Enabled 1
GstRender.DxREnabled 1
GstRender.RaytraceReflectionQuality 2

Note:
Im not sure if this is IT -> But with those settings game is looking a little better on reflections.
RX Vega Owners Thread, Tests, Mods, BIOS & Tweaks !
DXR fallback on Vega (Raytracing) • r/Amd

:rofl: hoh hoijaa
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029

DXR fallback on Vega (Raytracing) • r/Amd


BF V MS RTX first look (Todays patch)
I need to dig into Rotterdam Map ;) (Multi w/RTX is very unstable)

RayTrace Enabled & Working on Vega at 1440p 70FPS (RTX at High preset, screens from Campaign Mission 1)
I can Play the Game NP.

In BFV Directory in MyDocuments -> PROFSAVE_profile
GstRender.Dx12Enabled 1
GstRender.DxREnabled 1
GstRender.RaytraceReflectionQuality 2

Note:
Im not sure if this is IT -> But with those settings game is looking a little better on reflections.
RX Vega Owners Thread, Tests, Mods, BIOS & Tweaks !
DXR fallback on Vega (Raytracing) • r/Amd

:rofl: hoh hoijaa
Joo siis toki Vega kykenee säteitä laskemaan mutta hiukan epäilen tuon toimivuutta. Pitäisi saada vertailu kuvat tismalleen samasta paikasta.
Mutta JOS tuo pitää paikkaansa niin kyllähän toi koko RTX ON alkaa sitten löyhkäämään melkoiselta kasalta sitä itseään.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Ilmeisesti se tulee vain menuun näkymään optiona eikä oikeasti toimi ja nuo heijastukset ovat ihan RTX Off
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
No jokatapaukisessa Nvidiakin tarvii vähintään 5 kertaa enempi RTX ytimiä piiriinsä kuin mitä sillä tällähetkellä on ja niin paljoa ei voi lisätä vielä TSMC tämänhetkisellä 7nm prosessilla (verratuna tuohon 12nm prosesiin jolla nykyiset piirit on tehty) ilman että se söisi Cuda ytimien osuutta liikaa.

Eli menee vielä vähintään kaksi näyttispiirisukupolvea ennen kuin on käytettävissä sellainen valmistusprosesi jolla GPU:hun pystyy mahduttaman tarpeeksi säteenseurantatehoa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723

DXR fallback on Vega (Raytracing) • r/Amd


BF V MS RTX first look (Todays patch)
I need to dig into Rotterdam Map ;) (Multi w/RTX is very unstable)

RayTrace Enabled & Working on Vega at 1440p 70FPS (RTX at High preset, screens from Campaign Mission 1)
I can Play the Game NP.

In BFV Directory in MyDocuments -> PROFSAVE_profile
GstRender.Dx12Enabled 1
GstRender.DxREnabled 1
GstRender.RaytraceReflectionQuality 2

Note:
Im not sure if this is IT -> But with those settings game is looking a little better on reflections.
RX Vega Owners Thread, Tests, Mods, BIOS & Tweaks !
DXR fallback on Vega (Raytracing) • r/Amd

:rofl: hoh hoijaa
Fake news - "yllätys"

 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Just niin kuin epäilin 1440 tarkuudella RTX 2080 Ti ei riitä 60 FPS nopeuteen säteenseuranta päällä edes Low asetuksella
2080ti 73,2fps ja 2080 58,9fps siihen vielä kellotukset päälle...
Battlefield V with GeForce RTX DirectX Raytracing Review

Q: Why is DXR ray tracing being released as a ‘first release’?
A: Achieving real-time ray tracing requires a new hybrid rendering graphics platform, new GPU architecture, new DirectX API and updates to the Frostbite engine which the game uses. EA, DICE, and NVIDIA will continue to optimize this implementation and deliver regular updates after its release.
https://forums.geforce.com/default/topic/1080010/geforce-rtx-20-series/battlefield-v-dxr-faq/
 
Liittynyt
30.03.2018
Viestejä
201
Just niin kuin epäilin 1440 tarkuudella RTX 2080 Ti ei riitä 60 FPS nopeuteen säteenseuranta päällä edes Low asetuksella ja RTX 2070 ei yllä 60 FPS nopeuteen edes 1080p ja Low asetuksella eli vielä ei ole säteenseurannan aika.

Mikä vielä masentavanmpaa Batlefield käytää tuota säteenseurantaan vain heijastavissa pinnoissa eikä ollenkaan seimerkiksi varjoissa.
No jokatapaukisessa Nvidiakin tarvii vähintään 5 kertaa enempi RTX ytimiä piiriinsä kuin mitä sillä tällähetkellä on ja niin paljoa ei voi lisätä vielä TSMC tämänhetkisellä 7nm prosessilla (verratuna tuohon 12nm prosesiin jolla nykyiset piirit on tehty) ilman että se söisi Cuda ytimien osuutta liikaa.

Eli menee vielä vähintään kaksi näyttispiirisukupolvea ennen kuin on käytettävissä sellainen valmistusprosesi jolla GPU:hun pystyy mahduttaman tarpeeksi säteenseurantatehoa.
Testissä MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio (TU104) - io-tech.fi
Valitettavasti RTX-tukea ei vielä pystytä tässä vaiheessa käytännössä testaamaan sillä Microsoftilta on tulossa tuki DirectX Raytracing -rajapinnalle lokakuussa julkaistavan Windows 10 -päivityksen mukana ja sen jälkeen pelikehittäjiltä päivitykset peleihin omalla aikataulullaan.
Vasta julkaistun w10 1809 päivityksen, demojen, bäfän ja muiden kehitysvaiheessa olevien rt pelien tuloksista ei välttämättä kannata tehdä lopullisia johtopäätöksiä nykyisten rtx korttien rt potentiaalista.
Joo siis toki Vega kykenee säteitä laskemaan mutta hiukan epäilen tuon toimivuutta. Pitäisi saada vertailu kuvat tismalleen samasta paikasta.
Mutta JOS tuo pitää paikkaansa niin kyllähän toi koko RTX ON alkaa sitten löyhkäämään melkoiselta kasalta sitä itseään.
Kaikkien dx12 dxr:ää tukevien gpu piirien pitäisi osata laskea säteitä softalla, olisiko RT on esim. intel hd, iris, amd polaris, vega jnejne ohjaimilla 720p ja 1-15fps nopeus mielestäsi riittävä? Toistaiseksi nvidian rtx näytönohjaimet on ainoita jotka kykenee yli 30fps ray tracing kalkulointiin 1080p-1440p resoluutioilla.
Tuntuu riittävän tuo nykyinen suorituskyky FHD resoluutiolle, joka taas riittää suurimmalle osalle käyttäjistä.
Ei riitä suurimmalle osalle näiden näytönohjainten omistajista.
Mulle riittää :)

Jos rt olisi amd juttu niin ehkä suorituskyky näyttäisi vihreitä tuotteita inhoavien silmissä paremmalta :vihellys:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 445
Viestejä
4 199 668
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom