AMD esitteli Ryzen-prosessoria 3D V-Cachella - 15 % parannus pelisuorituskykyyn

Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
Tästä huolimatta olen ollut huomaavinaan että jotkut pelaamani pelit, joissa näyttis on asetusten takia pullonkaula, tuntuvat toimivan kivasti lähes 100 % GPU-käyttöasteella, kun koitetaan ylläpitää 144 Hz ja näyttis ei ihan pysty siihen,
Toimivat kivasti mutta onko frametime-graafi sileä viiva, joka on siis minusta se optimitilanne huolimatta kenenkään tuntemuksista tai havaintokyvystä? Ei tuon perusteella, jos kerran näyttis ei kykene ylläpitämään sitä tavoitetta eli fps heiluu.

Mutta tässä tosiaan sitten päästään siihen että optimaalisella on monta merkitystä ja kun puhutaan moniosaisesta systeemistä sisäisin riippuvuksin sen määritys absoluuttisesti on melko mahdotonta.

Minulle optimaalinen GPU:n käyttö on tuo sileä frametime-graafi koska se on se mikä määrittää "sulavuuden", mutta joku toinen voi pitää optimaalisena sitä että GPU on "täysin hyödynnetty" (vaikka sillä minun mielestäni tuskin mitään merkityksellistä saadaan aikaan).
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 948
Minulle optimaalinen GPU:n käyttö on tuo sileä frametime-graafi koska se on se mikä määrittää "sulavuuden", mutta joku toinen voi pitää optimaalisena sitä että GPU on "täysin hyödynnetty" (vaikka sillä minun mielestäni tuskin mitään merkityksellistä saadaan aikaan).
Jotta voisi yleistää, pitäisi jakaa pelit kategorioihin ja katsoa miltä näyttää kussakin niistä. Wikipediassa on lueteltu paljon genrejä, mutta ei ole kunnon luokitusta.
MS Flight Simulator, Assassins Creed ja Fortnite on aika erilaisia.
Hienot grafiikat on luultavasti iso osa "muualla olemisen tunnetta" kahdessa ensin mainitussa. En ole itse juuri pelannut kumpaakaan.
Suurin osa genreistä menee multa kokonaan ohi ja kiinnostus koskee vain muutamaa tiettyä alalajia.
Konsoleissa pelin tekijät on aikaisemmin olleet joissain tapauksissa halukkaita pudottamaan virkistystaajuutta jotta peli olisi hienomman näköinen.

Toivottavasti pinottu lisäcache vähentää frametime-piikkejä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 214 253
Jäsenet
71 035
Uusin jäsen
Haittine

Hinta.fi

Ylös Bottom