Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä saat cinebench R20 single core tulokseksi? Ajattelin vaan että onko iso ero minun tulokseen verratuna.Molemmista on laitettu PBO Enabled ja "max boost jotain" +200mhz. Mitään eroa ei Cinebenchiin. AInakaan HWINFO ei näytä mitään eroa kelloissa. Infinity fabric myös 1500 koska hitaan 3000mhz muistit. Tilattuna on kyllä nopeampaa...
Jäähynä Arctic Liquid Freezer II 120mm push-pullina eikä lämpöjen kanssa ole ollut ainakaan ongelmia.
Mulla 3700x singlecore 505pts.Mitä saat cinebench R20 single core tulokseksi? Ajattelin vaan että onko iso ero minun tulokseen verratuna.
Mitä saat cinebench R20 single core tulokseksi? Ajattelin vaan että onko iso ero minun tulokseen verratuna.
Voltit on todella alhaiset, pitäis olla ainakin 1,48V täällä olleiden kokemusten perusteella.Singecore jää 471:teen. Kaksi corea on käynyt 4,2 gigahertsissä mutta en huomannut kyllä missä välissä. Eli aika nopea pyrähdys on ollut. Parhaimman coren average 3968ghz.
Virrat näyttää kyllä testin aikana pyörivän jossain 1.456 voltissa joka kuulostaa todella paljolta..
Kannattaa tarkistaa sieltä biossista samalla kun päivittää uusimman sisään. Pitäisi olla oletuksena mutta monilla valmistajilla ainakin alkuvaiheessa oli asetukset vähän miten sattuu.Piirisarja-ajurit on uusimmat. Vaikka asennus jäi siihen 0%:iin niin pitäisi olla asentuneena. Power planinä Ryzen Balanced. Ei high performance ainakaan aiemmin mitään auttanut.
Miten tuo paremmuusparamerian siirto käyttikselle? Eikö se ole oletusasetus?
Kannattaa tarkistaa sieltä biossista samalla kun päivittää uusimman sisään. Pitäisi olla oletuksena mutta monilla valmistajilla ainakin alkuvaiheessa oli asetukset vähän miten sattuu.
Näillä asetuksilla voi olla jotain merkitystä. Periaatteessa toi c-state ja cppc asetukset pitäis riittää. ’Auto’ ei välttämättä tarkoittanut ainakaan varhaisilla bios versioilla sitä että kyseinen asetus olisi päällä.Mistä tuo asetus löytyy ja millä nimellä?
Näillä asetuksilla voi olla jotain merkitystä. Periaatteessa toi c-state ja cppc asetukset pitäis riittää. ’Auto’ ei välttämättä tarkoittanut ainakaan varhaisilla bios versioilla sitä että kyseinen asetus olisi päällä.
- Global C-state Control = Enabled
- Power Supply Idle Control = Low Current Idle
- CPPC = Enabled
- CPPC Preferred Cores = Enabled
- AMD Cool'n'Quiet = Enabled
Ja et oo mitään jännite offsetteja tai PBO:ta asettanu päälle? Mikä on VID testin aikana ja hyppiikö kuorma vain kahden ytimen välillä (toivottavaa), vai satunnaisen oloisesti kaikilla ytimillä?Ei noita kaikkia edes löydy tuolta biossista. CPPC:t on nyt enabled mutta edelleenkään ei kellotu.
Mikä on prosessorin VID arvo testin (cb20 sc) aikana? Jos single core testin aikana käyttää kaikkia ytimiä niin bios asetukset on sulla vielä pielessä.Jännitteisiin en ole koskenut. Toki muisteille on D.O.C.P laitettu joka taitaa niiden voltteja nostaa.
PBO:ta olen yrittänyt laittaa päälle joka paikasta mistä pystyy. Sekö ei saisikkaan olla päällä? Siitä tämä säätö lähti liikkeellekkin kun ei tunnu PBO:n asetukset vaikuttavan mitään.
Mikä on VID testi? Cinebench R20+HWINFO -yhdistelmää olen käyttänyt vain kellojen tutkimiseen. Single core testissä ainakin käyttää jokaista ydintä.
Mikä on prosessorin VID arvo testin (cb20 sc) aikana? Jos single core testin aikana käyttää kaikkia ytimiä niin bios asetukset on sulla vielä pielessä.
0-65c = fixed 30%Tuli laiteltua 3900x kiinni. Muuten ihan kiva laitos ja silleesti mut toi tuulettimien sahaaminen tosi kevyessä rasituksessa saa mut repimään hiuksia päästä pikkuhiljaa. Googlettamalla nopeesti selvis et mitään varsinaista ongelmaa ei ole, tälleen nää hommat vaan menee et prossu boostailee satunnaisesti vaikkei välttämättä olis tarvettakaan, eikä mua niinkään se kiinnosta kun tiedän et jännitteet ja lämmöt on kaikki ihan normaaleissa rajoissa. Mut toi tuulettimien sahaaminen ois kiva saada loppumaan, vituttaa nimittäin suunnattomasti kun on vaan jotain tosi kevyttä duunaamassa ja joutuu tota kuuntelemaan.
Kysymys oikeestaan nyt sit on et mikä on se fiksuin tapa lähteä kitkemään tätä ongelmaa? Säätää tuuletinkäyrää sen verran et nopeutta aletaan nostamaan vasta jossain 70c tuntumassa?
Jees kokeillaan näitä. Ei mulla toi vakiojäähy menny käyttöön, H150i 360mm tässä on kiinni. Toivottavasti vaan toi Corsairin paska tajuu noi säädöt, noi tuulettimet kun menee tohon pumppuun kiinni. Tuskin toisaalta tajuu, eiköhän se olis sitä vailla et käyttäis sitä Corsairin todella vakaaks ja fiksuks kehuttua roskaohjelmaa.0-65c = fixed 30%
65-90c = nouseva käyrä 31->100%
Problem solved. Prossu toki boostaa huonommin tämän jälkeen. Suosittelen kyllä heittämään tuon Wraith Prism paskeen helvettiin ja hankkimaan jonkun perus 30-60 euron jäähyn tuolle.
Mulla toi corsairin ohjelma ja tuulettimet asetettu pyörimaa fixed 900rpm. Ja omaan korvaan pysyy hiljaisena, on kyl aika myrkkyä toi lämmötuotto gpulle, kun radi kotelon edessä.Jees kokeillaan näitä. Ei mulla toi vakiojäähy menny käyttöön, H150i 360mm tässä on kiinni. Toivottavasti vaan toi Corsairin paska tajuu noi säädöt, noi tuulettimet kun menee tohon pumppuun kiinni. Tuskin toisaalta tajuu, eiköhän se olis sitä vailla et käyttäis sitä Corsairin todella vakaaks ja fiksuks kehuttua roskaohjelmaa.
Jaa, no sitten sunhan tulis laittaa se AIO säätymään veden lämpötilan mukaan tuolla Corsairin omalla iCUE-softalla
Toimiiks se nykyään miten pitää? Lukenu niin paljon kommentteja siitä et se on porukalle aiheuttanut aika poskettoman suuria ongelmia noin yksinkertaiseks ohjelmaks. Ihan koko järjestelmän kippaamisesta lähtien. Jätin ton sit lataamatta ton takia kun vakioasetukset tuntu ihan fiksulta aikasemmalla 9900k:lla.Mulla toi corsairin ohjelma ja tuulettimet asetettu pyörimaa fixed 900rpm. Ja omaan korvaan pysyy hiljaisena, on kyl aika myrkkyä toi lämmötuotto gpulle, kun radi kotelon edessä.
Ei kyllä ole kertaakaan ollut tämän kanssa ongelmia vaikka helvetin ruma appi(mulla siis toi corsair link). Paljon ongelmia ollut kyllä nzxt camin kanssa, mutta ei kyllä tämän.Toimiiks se nykyään miten pitää? Lukenu niin paljon kommentteja siitä et se on porukalle aiheuttanut aika poskettoman suuria ongelmia noin yksinkertaiseks ohjelmaks. Ihan koko järjestelmän kippaamisesta lähtien. Jätin ton sit lataamatta ton takia kun vakioasetukset tuntu ihan fiksulta aikasemmalla 9900k:lla.
Tuli laiteltua 3900x kiinni. Muuten ihan kiva laitos ja silleesti mut toi tuulettimien sahaaminen tosi kevyessä rasituksessa saa mut repimään hiuksia päästä pikkuhiljaa. Googlettamalla nopeesti selvis et mitään varsinaista ongelmaa ei ole, tälleen nää hommat vaan menee et prossu boostailee satunnaisesti vaikkei välttämättä olis tarvettakaan, eikä mua niinkään se kiinnosta kun tiedän et jännitteet ja lämmöt on kaikki ihan normaaleissa rajoissa. Mut toi tuulettimien sahaaminen ois kiva saada loppumaan, vituttaa nimittäin suunnattomasti kun on vaan jotain tosi kevyttä duunaamassa ja joutuu tota kuuntelemaan.
Kysymys oikeestaan nyt sit on et mikä on se fiksuin tapa lähteä kitkemään tätä ongelmaa? Säätää tuuletinkäyrää sen verran et nopeutta aletaan nostamaan vasta jossain 70c tuntumassa?
Näille 3000 sarjan prossuille ei tarvi tota käppyrää koskaan laittaa sataan prosenttiin asti. Pistää maksimikierrokset semmoselle tasolle joka omaan korvaan kuulostaa mukavalta ja se siitä. Sit jos kokee että suorituskyky laskee sen seurauksena niin laittaa tehokkaamman jäähyn. Vain n. 25 W pitää saada lämpöä siirrettyä kun prossu on 90 asteessa jotta kone ei sammu missään tilanteesaa.0-65c = fixed 30%
65-90c = nouseva käyrä 31->100%
Problem solved. Prossu toki boostaa huonommin tämän jälkeen. Suosittelen kyllä heittämään tuon Wraith Prism paskeen helvettiin ja hankkimaan jonkun perus 30-60 euron jäähyn tuolle.
Mikä emo, MSI Tomahawkissa ainakin pystyy säätämään viiveen siihen kuinka nopeasti tuulettimet reagoi lämpötilan nousuun.Tuli laiteltua 3900x kiinni. Muuten ihan kiva laitos ja silleesti mut toi tuulettimien sahaaminen tosi kevyessä rasituksessa saa mut repimään hiuksia päästä pikkuhiljaa. Googlettamalla nopeesti selvis et mitään varsinaista ongelmaa ei ole, tälleen nää hommat vaan menee et prossu boostailee satunnaisesti vaikkei välttämättä olis tarvettakaan, eikä mua niinkään se kiinnosta kun tiedän et jännitteet ja lämmöt on kaikki ihan normaaleissa rajoissa. Mut toi tuulettimien sahaaminen ois kiva saada loppumaan, vituttaa nimittäin suunnattomasti kun on vaan jotain tosi kevyttä duunaamassa ja joutuu tota kuuntelemaan.
0,2-1,5 on valmistajan speksien mukaiset rajat. Vaikuttaa että prossusi toimii näissä rajoissa.Tää on varmaan jo monesti kysytty, mutta millaisia voltteja 3700X:lle kannattaisi syöttää? Päiviin asuksen Prime X570 Pro lautaan tuoreimman BIOSin ja huomasin että se syöttää vakiona (BIOSin mukaan) reilusti yli 1.4V?
Kohtuullisen pettymys tämä oma R5 3600. Ryzen Masterista AutoOC +200mhz päällä, ABBA bios sisässä. CPU voltit autolla.
- all-core boostit 4025MHz
- single core parhaan ytimen boosti 4200MHz
Lämmötkin alta 70c. Onko tähän jotain kikkoja että saisi kulkemaan kovempaa?
EDIT: CB R15 scoret single/multi 195/1603.
EDIT 2: CB R20 scoret single/multi 479/3671.
3500 on speksattu max 4.1 GHz boost (yksi core). Eli ei varmaan all-core 4.2 tule pysymään vakaana.Ryzen 5 3500
Emona asua tuf b450 gaming x
Bquiet prossujäähy
Manuaalisesti bioksesta tai ryzen masterilla yrittänyt 4.2ghz niin ei vaan pysy vakaana vaan kaatuu onko noin että ei tuo jäähy riitä
GB X570 AORUS XTREME R9 3950 | Stock / Mem 3600 MHz 16/16/16/ | XMP+PBO / Mem 3600 Mhz 16/16/16/ | XMP+PBO / Mem 3730 Mhz 16/16/16/ |
CBR20 32T: | 9504 pts | 9736 pts +2,44% | 9655 pts |
CBR20 1T: | 517 pts | 518 pts | ei ajettu |
CBR15 6T: | 1212cb | 1198 cb | 1200 cb |
HWBOT H265 4K: | 27.535 FPS | 28.902 FPS +4,96% | 28.811 FPS |
IBT HIGH keskiarvo: | 177.0934 GFlops | 189.7430 GFlops +7.14% | 188.0659 GFlops |
BLENDER 2.82A BMW test: | 91.09 s | 87.98 s +3.41% | 88.47 s |
AIDA64 Mem Read: | 56616 MB/ | 56821 MB/ | 58469 MB/s |
AIDA64 Mem Write: | 53823 MB/s | 54639 MB/s | 55724 MB/s |
AIDA64 Mem Copy: | 60177 MB/s | 60503 MB/s | 59009 MB/s |
AIDA64 Mem Latency: | 66.6 ns | 66.8 ns | 73.4 ns |