Amazon onkin asettanut painorajat:Ei kyllä ole perusteltua syyllistää asiakkaita ja olettaa sivustakatsojana, että noilla asioilla olisi joku syy-yhteys, kun edes Amazon itse ei ole niin väittänyt. (Ja vaikka väittäisikin, niin jopa silloin olisi syytä olla skeptinen.)
Mikään ei estäisi Amazonia asettamasta painorajaa ilmaiskuljetukselle, jos se olisi jotenkin ratkaiseva tai edes merkittävä tekijä.
About Product-Specific Restrictions on Delivery - Amazon Customer Service
Please note that there may be special delivery restrictions for certain items.
www.amazon.de
- Itävallassa max 120 kg
- muihin maihin: toimitusta ei ole tarjolla
Eli eivät tällaiset 8kg pahvilaatikot mitään isoja pakkauksia Amazon.de:n mielestä ole.
Parisänkyjä voi tilata postimaksut sisältäen, samoin kuntopyöriä, 50 litran jääkaapit ovat ok, mutta 75 -litraisia ei enää voi.
Sitten kun katsoin sellaista 130 kg biljardipöytää, niin kyllä toimittavat, mutta toimituskulut Suomeen olisivat olleet 300€.
Kyllä siellä joku automatiikka on, mutta kun tilaat kilon pakkauksia (jotka voidaan toimittaa) mutta suuren määrän, niin näyttää kalkulointi tai tekoäly menevän sekaisin.
edit.
Sitä paitsi, mielestäni Amazonin ilmainen postitus onkin vähän väärin muita verkkokauppoja kohtaan. Erityisesti suomalaisia sellaisia. Voivat kaapata markkinat, kun pienemmät pelurit eivät voi osto- ja toimitusvolyymeillä kilpailla. Amazon ei todellakaan läheskää aina ole edullisin paikka, mutta toimituksen helppous (maksutta kotiovelle) on melkoinen koukutin.
Ja voi tätä postituskeinottelua käyttää myös verkkokauppa.com:ssa. Tilasin sieltä viime vuonna 5x12 tölkkiä limuja yhdellä kerralla (olivat lisäksi alennuksessa - menossa lähikuukausina vanhaksi).
Postikulut lähi-Alepan pakettiautomaattiin olivat 2,99€, muihin pisteisiin aika paljon enemmän (olisiko ollut 8,90€).
Tiesin, ettei sinne pakettiautomaattiin tuollaisia lähetyksiä mahdu, joten muuttivat toimitusosoitetta siihen kalliinpaan paikkaan.
Viimeksi muokattu:

Saa nähdä tuleeko takaisin minimitilaus 39€ kun lakot ohi, itse kallistun että ei mutta olen toivottavasti väärässä