Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Tuntuu kyllä että pääosin amazon.destä tulee paljon hitammin ainakin ilmaisella kuljetuksella paketit kuin ennen. Joskus vuosi sitten sai monesti alle viikossa paketin perille mutta nykyään ne pyörii viikon tilaus sisällä ja sitten toimituksessa menee päälle toinen viikko. Eli monesti melkein kolme viikkoa tilauksesta menee ennen kuin paketti on perillä.

Mulla taas on viime aikoina tullut hyvinkin vauhdikkaasti paketit, parhaimmillaan kahdessa päivässä tilauksesta kotiin.
 
Mulla taas on viime aikoina tullut hyvinkin vauhdikkaasti paketit, parhaimmillaan kahdessa päivässä tilauksesta kotiin.

Niin sillä ilmaisella postituksella?

Omalla kohdalla kolme edellistä ilmaisen postituksen lähetystä ovat olleet sen pari viikkoa Amazonin "tilausvaiheessa" ja sitten viikossa tulleet Suomeen, eli myös kolmisen viikkoa mennyt ja aikalailla paketit ovat saapuneet sinä päivänä, jonka Amazon on arvioinut kun teki tilauksen. Ennen tosiaan paketit tulivat 5-10 päivässä.
 
Niin sillä ilmaisella postituksella?

Omalla kohdalla kolme edellistä ilmaisen postituksen lähetystä ovat olleet sen pari viikkoa Amazonin "tilausvaiheessa" ja sitten viikossa tulleet Suomeen, eli myös kolmisen viikkoa mennyt ja aikalailla paketit ovat saapuneet sinä päivänä, jonka Amazon on arvioinut kun teki tilauksen. Ennen tosiaan paketit tulivat 5-10 päivässä.

Juu, ihan ilmaisilla posteilla tämä. Nytkin on 4. päivä Saksasta lähtenyt paketti jo Postin seurannassa, ja huomenna todennäköisesti perillä.
 
Mistäköhän kannattaisi rueta kyselemään että missä paketti menee? .de kyseessä
 

Liitteet

  • 2352235.png
    2352235.png
    45,8 KB · Luettu: 218
Mistäköhän kannattaisi rueta kyselemään että missä paketti menee? .de kyseessä

Paina sitä "view more options" namiskaa ja pyydä rahat takaisin. iPerseleissä ei ole oikeaa seurantaa, todennäköisesti paketti hukkunut tai sitten tulee "joskus". Saatettu lähettää vahingossa jonnekin Intokiinaan tai Suomen Posti tunkenut johonkin perseeseen paketin (tod. näk. jälkimmäinen).

Amazonin kanssa ei tarvitse ruveta itse selvittelemään mitään, sen kun klikkaa joko "haluan uuden tuotteen" tai "rahat takaisin" nappeja.
 
Eipä ole sitä "view more options" namiskaa, tuo mikä tuossa info fieldissä pitäs olla on vaan pelkkää tekstiä.

edit: otin yhteyttä amazon.de aspaan ja sain täyden hyvityksen ilman mitään säätöjä
 
Viimeksi muokattu:
17. joulukuuta amazon.de tilattu SSD-levy ei ole saapunut perille. Nyt pystyi valitsemaan sivuilta, joko refund tai send replacement.
 
Amazon.de:stä saapui paketillinen rojua Raspberrylle; kotelo, 3A virtsalähde, microSD-kortti ja USB SD/microSD kortinlukija. Ei muuta kuin paketti auki, ensimmäiseksi käteen tarttui jokin irtonainen paketinosa joka lennätettiin hittoon tieltä pois jotta pääsee rojuihin käsiksi. Tavarat pöydälle, mutta missäs helvetissä se microSD-kortti on? Kaikki muut löytyy paitsi se, eikä sitä sieltä paketista löydy. Se paketti oli sellainen typerä jollaisen voi helposti avata ja sulkea jättämättä jälkeäkään, joten joko kortti on jäänyt lähettämättä tai sitten joku väliin päässyt persläpi on nussinut sen omaan taskuun.

No, ei muuta kun kiroillen lähetteleen amazonille viestiä ja pyytämään rahoja takaisin kortista kun en nyt noin neljän euron hintaeron takia viitsi odottaa kahta viikkoa uuden saapumista saksasta. Sitten lähdin keräilemään roskia ja nappasin siitä alussa sivuun nakatusta pahvilevystä kiinni... no siellähän tuntui olevan jotain ohutta ja kovaa sisällä, mikähän mahtaisi olla. Se hiton kortti oli sellaisen todella ohuen pahvikirjekuoren sisällä joka oli täsmälleen saman värinen muun paketin kanssa ja siinä oli tekstiä vain toisella puolella, toiselta puolelta se näytti pelkältä pahvilevyltä. Uutta viestiä amazoniin että nyt kävi näin :facepalm:

Olkaapa tarkempia kuin minä olin niiden pakettien kanssa.

Amazon.jpg
 
Mitä kuljetusfirmaa Amazon.de:n ilmainen toimitus käyttää?
Mm. tavallinen posti ja DHL toimivat parhaiten, kun niiden toimittamat paketit saa haettua kun itselle parhaiten sopii.
 
Mitä kuljetusfirmaa Amazon.de:n ilmainen toimitus käyttää?
Mm. tavallinen posti ja DHL toimivat parhaiten, kun niiden toimittamat paketit saa haettua kun itselle parhaiten sopii.

DHL:n halvimmalla toimituksella yleensä, mutta satunnaisia kertoja on tullut jollain muullakin (ja keskimäärin mennyt silloin enemmän tai vähemmän vituiksi koko toimitus).
 
.de tilaukset voi tulla myös Briteistä i-parcel tai Espanjasta UPS.
 
Eilen tilasin amazon.de :stä ja kuljetusmuodoksi tuli i-parcel. Vaihtoehtona olisi ollut myös nopeampi kuljetusmuoto.
 
Amazon.de:stä saapui paketillinen rojua Raspberrylle; kotelo, 3A virtsalähde, microSD-kortti ja USB SD/microSD kortinlukija. Ei muuta kuin paketti auki, ensimmäiseksi käteen tarttui jokin irtonainen paketinosa joka lennätettiin hittoon tieltä pois jotta pääsee rojuihin käsiksi. Tavarat pöydälle, mutta missäs helvetissä se microSD-kortti on? Kaikki muut löytyy paitsi se, eikä sitä sieltä paketista löydy. Se paketti oli sellainen typerä jollaisen voi helposti avata ja sulkea jättämättä jälkeäkään, joten joko kortti on jäänyt lähettämättä tai sitten joku väliin päässyt persläpi on nussinut sen omaan taskuun.

No, ei muuta kun kiroillen lähetteleen amazonille viestiä ja pyytämään rahoja takaisin kortista kun en nyt noin neljän euron hintaeron takia viitsi odottaa kahta viikkoa uuden saapumista saksasta. Sitten lähdin keräilemään roskia ja nappasin siitä alussa sivuun nakatusta pahvilevystä kiinni... no siellähän tuntui olevan jotain ohutta ja kovaa sisällä, mikähän mahtaisi olla. Se hiton kortti oli sellaisen todella ohuen pahvikirjekuoren sisällä joka oli täsmälleen saman värinen muun paketin kanssa ja siinä oli tekstiä vain toisella puolella, toiselta puolelta se näytti pelkältä pahvilevyltä. Uutta viestiä amazoniin että nyt kävi näin :facepalm:

Olkaapa tarkempia kuin minä olin niiden pakettien kanssa.

Amazon.jpg
Roskiin meni siis ainakin omalta osalta, noh onneksi amazon lähetti jo uuden eli nou hätä:tup:
 
Roskiin meni siis ainakin omalta osalta, noh onneksi amazon lähetti jo uuden eli nou hätä:tup:

Kuinkahan moni on saman tempun onnistunut tekemään :think:

Sieltä muuten soitti joku perään huonolla englannilla jota ei ainakaan äänenlaatu auttanut, tiedä mikä toimistoheadset sillä oli. Mielenkiintoinen puhelu kun en puoliakaan ymmärtänyt, onneksi se ymmärsi minua ja asia on selvä.
 
Miksei tehtäisi niin, että jaetaan osto- ja miksei käyttökokemuksiakin Amazon-ostoksista. Ehkäpä se helpottaa sopivan tuotteen löytämisessä...

Alla omat.

- Autoon sisävalo repsikan aurinkoläppään. Työni puolesta vaatii hieman paremman valon.
http://amzn.to/2m77vWW

- Ehkäpä ensi talveksi auton tuulilasin jäätymissuoja? http://amzn.to/2mdnXpo

- Yläkerran hyönteissirkuksen vaimentaja? http://amzn.to/2EFyEIn
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miksei tehtäisi niin, että jaetaan osto- ja miksei käyttökokemuksiakin Amazon-ostoksista. Ehkäpä se helpottaa sopivan tuotteen löytämisessä...

Alla omat.

- Autoon sisävalo repsikan aurinkoläppään. Työni puolesta vaatii hieman paremman valon.
http://amzn.to/2m77vWW

- Ehkäpä ensi talveksi auton tuulilasin jäätymissuoja? http://amzn.to/2mdnXpo

- Yläkerran hyönteissirkuksen vaimentaja? http://amzn.to/2EFyEIn
Siirsin tähän olemassa olleeseen ketjuun ja poistin linkeistä turhat ohjaukset Facebookin kautta.
 
Tarjousketjua lueskellessa muillakin on ilmeisesti ollut samanlaisia ongelmia Amazon.de lähetysten kanssa.
Mikähän noissa mättää? Kyseessä 1. tammikuuta tilattu Crucialin SSD.

Mon. 8 Jan
9:00 AM
Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Suomen postiko näitä hävittää?
 
"Wed. 17 Jan
9:00 AM

Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance."

Tällainen tieto minun Amazon.de / iParcel -lähetyksestäni ja tänään tipahti postin lappu "suurikokoisesta kirjeestä" (MX).
 
Tarjousketjua lueskellessa muillakin on ilmeisesti ollut samanlaisia ongelmia Amazon.de lähetysten kanssa.
Mikähän noissa mättää? Kyseessä 1. tammikuuta tilattu Crucialin SSD.

Mon. 8 Jan
9:00 AM
Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Suomen postiko näitä hävittää?

22.12. itse tilannu amazonista ja edelleen viimeisin merkintä:

Thu. 4 Jan
9:00 AM
Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Aivan uskomatonta paskaa tuo UPS iparcel :dead:

Tässä alkaa kohta viimeisetkin toivon rippeet häviämään.
 
Eli ei toivoa saada Amazonista tilattu näyttö tämän tai seuraavan viikon aikana.
Tilattu viellä sillä nopeammalla 2-5pv toimituksella, viellä "Preparing for Dispatch" amazonin sivuilla parin päivän jälkeen.
 
Eli ei toivoa saada Amazonista tilattu näyttö tämän tai seuraavan viikon aikana.
Tilattu viellä sillä nopeammalla 2-5pv toimituksella, viellä "Preparing for Dispatch" amazonin sivuilla parin päivän jälkeen.

Kyllä olettaisin, että tulee, kun kerran nopeampi toimitustapa. Ei ne silloin tietääkseni käytä etenkään i-parcelia, vaan joko UPS:n tai DHL:n Express-kuriiripalvelua. Tällöin ei myöskään ole Suomen posti sotkemassa hommia täällä päässä.
 
Mitenköhän pitkään tossa Preparing for Dispatch menee tolla 2-5 päivän toimituksella.
 
Mitenköhän pitkään tossa Preparing for Dispatch menee tolla 2-5 päivän toimituksella.

Jos niillä on ruuhkaa, niin ne laittaa sen lähtemään niin, että se saapuu melko tarkasti tilausvahvistuksessa ilmoitettuna arvioituna saapumispäivänä. Tämä voi hyvinkin tarkoittaa, että se lähtee vasta parin kolmen päivän päästä. DHL Express ja UPS toimittaa Euroopasta Suomeen käytännössä vuorokaudessa, plus yksi päivä paikalliselle kuskaukselle.

Mutta totta kai aina voi jokin mennä myös vikaan. Jos tilaus myöhästyy, niin vaadi toki Amazonilta vähintään rahtikulut takaisin.
 
Tossa tilauksessa ei ole ollenkaan arvioitua saapumispäivää.
Delivery Tracking sanoo "We've got your order" ja "Delivery date pending".
 
Se aika-arvio on tilausvahvistus-mailissa, kohdassa "Arriving".
 
Arriving:
We'll notify you via e-mail when we have an estimated delivery date for this item.
 
No hitto, kyllä tuo sitten on tainnut olla jotenkin poikkeava tapaus.

Mutta kun kerran "we've got your order", niin jospa ne meinaa sen lähettää lähipäivinä. :btooth:
 
Itsellä Amazonin arvio oli päivälleen oikea, 11. päivä tilattu Amazon.destä, arvio 25. päivä, eilen tippui postin lappu suurikokoisesta lähetyksestä joka on tänään 25. päivä noudettavissa.
 
Nyt oli nopea toimitus saksan amazoonilta. Lauantaina tein tilauksen ja toimitus oli defaultti (i-parcel?).
Ja tänään postisetä kantoi paketin sisään.
 
22.12. itse tilannu amazonista ja edelleen viimeisin merkintä:

Thu. 4 Jan
9:00 AM
Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Aivan uskomatonta paskaa tuo UPS iparcel :dead:

Tässä alkaa kohta viimeisetkin toivon rippeet häviämään.

Amazon antaa noille i-parcel tilauksille seurantakoodin, vaikka tuohon palveluun ei seurantaa kuulu. Alla vastaus minkä sain kun i-parcelilta asiasta kyselin.
Tuntuu kyllä nuo paketit tulevan miten sattuu. Aiemmin jo venyneet paljon ja nyt jo palautettu rahat jouluna tilatusta paketista, mitä ei ainakaan vielä ole perille kuulunut.

Täytyy pikkuhiljaa varmaan alkaa käyttämään Amazonin sijasta jotain muuta kauppaa, ainakin kun hintaero on kohtuullinen. Aiemmin nimenomaan suosinut amazonia hyvän palvelun ja nopean toimituksen takia.

Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service. If you don't receive your order by the date given to you by Amazon please get in touch with them for help with the next steps.
 
Itsellä menossa taistelu joulukuussa tilatun Ironwolfin kanssa. Eilen pyysivät tekemään uuden tilauksen ja sanoivat, että vaihtavat toimituksen nopeampaan postiin, kun vastaan mailiin. Lopputulos oli, että paketti ehti mennä lähetykseen ennen Amazonin reagointia postitustapaan ja paketti on nyt tulossa i-Parcelin etanapostina (samalla, jolla edellinen levy katosi). Noh, aspa käski tehdä uuden tilauksen nopeammalla postituksella ja sitten hyvittävät postit. Tuosta etanapostilla tulevasta sanoivat, että:

Then you can just refuse the order that should arrive later.

Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa, pitäisikö Amazonin kanssa tapella sitten vielä palautusprosessista, kuinka työlästä se on? Saako niiltä suoraan palautuslipetin vai joutuuko alkuun itse kustantamaan palautuspostit?

Olisi hieman kiire tuon levyn kanssa; etanapostilla tuleva levy on seurannan mukaan perillä vasta parin viikon päästä - eli puolitoista kuukautta ensimmäisestä tilauksesta... Siksi säätöön ylipäätään lähdin mukaan.
 
Tällästä kun amazoniin ottaa yhteyttä ja valittaa että paketti ei ole lähtenyt viellä.
Thank you for contacting Amazon.

This is Shalini. I have picked up your email today. I´ll be glad to assist you with this query.

Please accept my sincere apologies for any inconvenience caused by this situation and I’m sorry to learn that your order #XXX-XXXXXXX-XXXXXXX has not been dispatched yet.

I understand the inconvenience this situation has caused and on this occasion, I'd like to give you EURO 5.00 promotional credit as a goodwill gesture, for use towards your next Amazon.de order.

Please note that this will only be visible when you place an order, it won't appear in the "Gift cards" section of Your Account

To assist you better, I've now contacted the fulfilment centre that is dispatching your goods to help solve the problem.

Further I would like to confirm you that your order will dispatch within 24 hours. If for any reason you haven’t received a confirmation email within this timescale, please let us know by replying to this e-mail.

I hope this helps. If we can be more assistance than please let us know by replying to this email. We would be more than happy to assist you.

Thank you for being a valuable customer of Amazon. We appreciate your business with us.

Have a great day!
 
Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa, pitäisikö Amazonin kanssa tapella sitten vielä palautusprosessista, kuinka työlästä se on? Saako niiltä suoraan palautuslipetin vai joutuuko alkuun itse kustantamaan palautuspostit?

Ei ainakaan viime vuonna antaneet suoraan palautuslirpaketta minnekään (vaikka erikseen kysyin sellaista), vaan korvaavat kulut kuitin perusteella. Vähän itsekin kummeksuin tuota käytäntöä, kun tiedän että Amazon kuitenkin monissa maissa antaa suoraan UPS:lle tai DHL:lle palautuslipukkeen.
 
Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa, pitäisikö Amazonin kanssa tapella sitten vielä palautusprosessista, kuinka työlästä se on? Saako niiltä suoraan palautuslipetin vai joutuuko alkuun itse kustantamaan palautuspostit?

Tuo tarkoittaa että et ota pakettia vastaan kun se saapuu.
 
Mikä tosin ei käytännössä ole ihan niin yksinkertaista, kun kyse on postiluukkuun/laatikkoon jaettavasta päiväpostista.
Paitsi silloin, jos loota on liian iso mahtuakseen luukusta sisään, kuten edellinen paketti. Oletettavasti postiin jäävä paketti palautuu lähettäjälle. Täytynee keskustella aspan kanssa.
 
Onko kellään tullut vastaan tilannetta, jossa seurantakoodia ei ole? Viimeisin tilaus lähti tulemaan alkuviikosta Dhl:llä, mutta minkäänlaista seurantakoodia ei tullut. Ilmoitussähköpostissakin luki ettei koodia ole. Näyttäisi olevan tulossa maanantaina Amazonin oman seurannan mukaan. Sinällään erikoista, kun paketti on kuitenkin reilun 70 euron arvoinen ja tähän mennessä on tullut joka kerta seurantakoodia. Myös puolet halvemmissakin tilauksissa. Ostokset mahtuvat ehkä kirjekuoreen. Voisiko se olla syy koodin puuttumiseen?
 
Onko kellään tullut vastaan tilannetta, jossa seurantakoodia ei ole? Viimeisin tilaus lähti tulemaan alkuviikosta Dhl:llä, mutta minkäänlaista seurantakoodia ei tullut. Ilmoitussähköpostissakin luki ettei koodia ole. Näyttäisi olevan tulossa maanantaina Amazonin oman seurannan mukaan. Sinällään erikoista, kun paketti on kuitenkin reilun 70 euron arvoinen ja tähän mennessä on tullut joka kerta seurantakoodia. Myös puolet halvemmissakin tilauksissa. Ostokset mahtuvat ehkä kirjekuoreen. Voisiko se olla syy koodin puuttumiseen?

Jos sillä ei ole seurantakoodia, niin ei se Amazonin omakaan seuranta ole muuta kuin paketin lähtöhetkellä tehty arvaus siitä milloin se on perillä. Oliko myyjänä Amazon itse vai joku muu?
 
Jos sillä ei ole seurantakoodia, niin ei se Amazonin omakaan seuranta ole muuta kuin paketin lähtöhetkellä tehty arvaus siitä milloin se on perillä. Oliko myyjänä Amazon itse vai joku muu?

2/4 tuotteessa on Amazon myyjänä.
 
Onko kellään tullut vastaan tilannetta, jossa seurantakoodia ei ole? Viimeisin tilaus lähti tulemaan alkuviikosta Dhl:llä, mutta minkäänlaista seurantakoodia ei tullut. Ilmoitussähköpostissakin luki ettei koodia ole. Näyttäisi olevan tulossa maanantaina Amazonin oman seurannan mukaan. Sinällään erikoista, kun paketti on kuitenkin reilun 70 euron arvoinen ja tähän mennessä on tullut joka kerta seurantakoodia. Myös puolet halvemmissakin tilauksissa. Ostokset mahtuvat ehkä kirjekuoreen. Voisiko se olla syy koodin puuttumiseen?

Ihmettelin samaa edellisellä sivulla, Kosusen Pertti vastasi näin:

Saksan posti DHL taitaa tulla täällä päässä Postiin ilman seurantaa, DHL Express paketit tulee kuriirin kyydissä kotiin asti.

Molemmat omat DHL:n paketit saapuivat päivää ennen Amazonin omaa saapumispäiväarviota, joten saatat saada pakettisi jo tänään. Toinen omista paketeista oli kirjekokoa jonka postinjakaja toi ovelle asti, toinen isompi joka meni suoraan asiamiespostiin.
 
Vieläkö Saksan Amazonista saa ilmaisen toimituksen Suomeen? Tuotesivulla se näyttää ilmaisen toimituksen rajaksi 29 euroa, mutta sen hintaiselle tilaukselle se laittaa kuitenkin postikulut...
 
Amazon.de on kyllä täyttä sontaa, tälläsen tekosyyn keksivät.
"We do not have an estimated delivery date yet, because we have not found a carrier that can take the item to you."

Mikä v.. lafka ei pysty näyttöä kuljettamaan?
 
Amazon.de on kyllä täyttä sontaa, tälläsen tekosyyn keksivät.
"We do not have an estimated delivery date yet, because we have not found a carrier that can take the item to you."

Mikä v.. lafka ei pysty näyttöä kuljettamaan?

Hmm... Aika erikoinen syy kyl. Kai kysyit tarkemmin et miks ei muka mitään löydy? Vai eikö ne vaan viitsi maksaa mitään kallimpaa kuljetusta. Vai onks ne lopettanu toimitukset Suomeen? :D
 
Kyllä kysyin ja saivat kyllä kunnon raivomailin.
Jos ei lähe ma-ti paketti etiä päin niin pistän ton mailin jonnekkin kaikkien luettavaksi, huono PR välillä tehoaa näihin isoihin yrityksiin.

Maksoin sen nopeimman ja kalleimman toimituksen joten kyllä pitäs olla lähteny jo aikoja sitten.

Toisesta tilauksesta lähti heti seuraavana päivänä osa tavaroista.
 
Kyllä kysyin ja saivat kyllä kunnon raivomailin.
Jos ei lähe ma-ti paketti etiä päin niin pistän ton mailin jonnekkin kaikkien luettavaksi, huono PR välillä tehoaa näihin isoihin yrityksiin.
Onko myyjänä Amazon vai joku 3 osapuoli?

Pahoittelut mutta Amazonia ei kiinnosta pskan vertaa yksittäisen tilaajan negailut
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 646
Viestejä
4 479 950
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom