Amazon Prime Video

Ihan sivuhuomiona, että Grand Tourin viimeinen jakso julkaistaan 13.9., eilen tuli teaseri jakoon

Aika yllätyksenä tuli tuossa kun katselin Primen valikoimaa, että sinne on ilmaantunut melkoisesti musiikkisisältöä. Siellä on useampiakin laadukkaita livekeikkoja (mm. Phil Collins, Toto, Deep Purple, The Who) ja kaikenlaisia dokkareita kuuluisien bändien uran varrelta (mm. Metallica, Def Leppard, Pink Floyd, Beatles, Peter Gabriel). Kannattaa vilkaista.

Nuo tasoittavat edes vähän pettymystä näistä uusista lisämaksuista. Tosin noistakin osa oli katsottavissa vain vuokramaksulla, mutta suurin osa näkyy kuitenkin kuukausimaksulla.

Näkeekö jostain listan poistuvista sarjoista?
Pohdin et onko toi Goldbergs oikeasti nyt poistumassa vaiko uusitaan taas viimeisinä päivinä…

EIpä oikein näe. JustWatch ei toimi poistuvien osalta kuin osittain Netflixin kanssa ja IMDB kertoo vain yleisesti tulevista uutuuksista, muita en itse tiedä.

Goldbergista ei ole tullut tänne asti kausia 9 ja 10 mutta Prime tosiaan sanoo kaikkien kausien katoavan 8 päivässä palvelusta. Useinhan esitysoikeus on joko lainassa tai menossa lainaan ja siksi poistuu valikoimasta. Star Trekit ovat tästä Skyn puolella tuorein esimerkki kun ne siirtyivät takaisin Netflixille.

Toistaneet itseään yli puolet tuosta. Alkoi olemaan ankeeta katsottavaa. Samat vitsit ja surkeinta, että ne kliseet ja päästä keksityt "viat" jne. päätyvät autoharrastajien toistettaviksi myös, vaikka on ihan käsikirjoitettua paskaa.
No onneksi ovat toistaneet itseään, sen takiahan sitä katsotaan. Kyllä minulla olisi jäänyt katsomatta, jos siinä olisi ruvettu neuvomaan miten hevosella ratsastetaan ja miten sitä hoidetaan.
Ei kait kauneissa ja rohkeissakaan ole vaihdettu komediaan?

Onpas muuttunut huonoksi tuo Primen X-ray - ominaisuus. Ennen sillä näki kätevästi kullakin hetkellä ruudulla näkyvien näyttelijöiden nimet ja jotain taustatietoja, mutta nyt siitä tulee laiskasti koko leffan näyttelijäkaarti yhtenä pötkönä.

Edit.
Korjataan tätä sen verran, että on se in-scene -listauskin näköjään edelleen joissakin leffoissa.

Viimeksi muokattu:
Onpas muuttunut huonoksi tuo Primen X-ray - ominaisuus. Ennen sillä näki kätevästi kullakin hetkellä ruudulla näkyvien näyttelijöiden nimet ja jotain taustatietoja, mutta nyt siitä tulee laiskasti koko leffan näyttelijäkaarti yhtenä pötkönä.
Toi kyl vaihtelee, mut en vielä ole aatellut syy-yhteyttä. Katon leffoja tosi vähän, liittyykö siihen? Leffoihin siis?

Itse olen katsonut tässä parin päivän aikana pari leffaa ja useampaa sarjaa ja jokaisessa on Xray toiminut niinkuin ennenkin.

Tänään tuli pieni pettymys, mietin jopa jos katkaisisi primen. Sähköpostiin tuli viesti että Twisters katsottavissa, aattelin että sehän tuli nopeasti suoratoistoon. Olihan se siellä vuokrattavissa:(
Oishan tuo voinut lukea mainosviestissä että on vuokrattavissa tarkennuksena. Vähemmän olisi tympinyt.

Itse olen katsonut tässä parin päivän aikana pari leffaa ja useampaa sarjaa ja jokaisessa on Xray toiminut niinkuin ennenkin.
Nyt näyttää toimivan taas normaalisti niissäkin missä se tuota edellistä kokemusta kirjoittaessa näytti pelkästään tylyn listauksen ruudun oikealla puolella koko leffan näyttelijäkaartista, eli sen saman minkä näkee nyt, jos klikkaa X-rayssa "All"-painiketta ja sieltä "Cast". "In-scene" -listausta ei ollut siis kaikissa titteleissä lainkaan, mutta nyt on niissäkin. Toivotaan, että se oli vain joku hetkellinen bugi.

Hyvät Primen käyttäjät, näkyykö teillä loggautuneena Snowpiercer - Season 4?? :og: Jäi niin jännään kohtaan S3 jälkeen. Näköjään S4 saadaan pakettiin jo viikon päästä 22.9. :hmm:

Hyvät Primen käyttäjät, näkyykö teillä loggautuneena Snowpiercer - Season 4?? :og:Jäi niin jännään kohtaan S3 jälkeen. Näköjään S4 saadaan pakettiin jo viikon päästä 22.9. :hmm:
Öö ei sitä koko sarjaa ole Primessa, joten ei tietenkään näy?

Minulla ei ole Primea eli en voi testata. Vissiin jollakin regionilla jo pelittää, mutta tärkein ois toki suomi julkaisun ajankohta.

Minulla ei ole Primea eli en voi testata. Vissiin jollakin regionilla jo pelittää, mutta tärkein ois toki suomi julkaisun ajankohta.
Primeen tämä ei liity mitenkään. Aiemmat kaudet on esitetty Netflixillä, mutta neloskauden ensiesityksen oikeudet ovat amerikkalaisella AMC:lla. Suomen aikataulua ei ole tiedossa.

Eiköhän tieto täältä löydy sitten kun sarja on katsottavissa:

Sais Prime putsailla vähän nettisivuiltaan sisällöt pois, joita heillä ei ole, eikä oo aikomustakaan hommata. Linkki kuiteskin Prime Suomesta :D

Löysin jonkun muunkin valituksen aiheesta, et Primen sivuilla mainoksia sisällöistä, joita ei kuiteskaan omasta regionista saa toimii. Tapauksessa nyt sentään ees jokin tuotantokausi on ollu oikeudet, mut sit liukuvalikosta uusin kausi ollu tyhjä arpa. :(

Samahan se on kun Snowp.-leffakin on appin valinnoissa mutta ei ole katsottavissa täällä kuitenkaan.

Miksiköhän Fear the Walking Deadin kausi 8. ei ole katsottavissa? Näkyy kyllä jaksojen kuvaukset, mutta pyörimään noita ei voi laittaa. 2023 julkaistu kausi. Juuri pääsin 7. kauden loppuun, niin ihme kun ei voi seuraavaan jatkaa.

Sais Prime putsailla vähän nettisivuiltaan sisällöt pois, joita heillä ei ole, eikä oo aikomustakaan hommata. Linkki kuiteskin Prime Suomesta :D
Ei minulla ainakaan löydy Snowpierceriä Primestä.

Se on totta, että siellä on osa listatusta sisällöstä sellaista, jota ei kuitenkaan voi toistaa aluerajoituksen vuoksi. Ne olisi syytä poistaa listalta.

Miksiköhän Fear the Walking Deadin kausi 8. ei ole katsottavissa? Näkyy kyllä jaksojen kuvaukset, mutta pyörimään noita ei voi laittaa. 2023 julkaistu kausi. Juuri pääsin 7. kauden loppuun, niin ihme kun ei voi seuraavaan jatkaa.
Tuota vähän itsekin kummastellut.
Onneksi itsellä menossa vasta 4. kausi joten vielä on aikaa odotella...

Nythän perus-WD häviää myös Viaplaysta jossa se viimeisenä ollut, saa nähdä onko kohta ettei mitään WD:tä missään palvelussa. Olisi aika historiallinen tilanne.

Nythän perus-WD häviää myös Viaplaysta jossa se viimeisenä ollut, saa nähdä onko kohta ettei mitään WD:tä missään palvelussa. Olisi aika historiallinen tilanne.
Kiitos tiedosta, olin ajatellut käyttää kahden kuukauden koodin juuri WD:n katsomiseen loppuun kunhan syksy pimenee vielä, toivoen että koodi on tosiaan voimassa kuten piti.

Mutta jospa syynä on vain Viaplayn säästöohjelma ja joku muu palvelu ottaa sen. Esim. Saksassa meillä tunnetuista palveluista Netflix ja Disney+ sisältää täydet 11 kautta ja Prime 10 kautta, joten voisi hyvinkin mahtua jonkun ohjelmistoon.

Pidän kyllä Primen sisällöstä, mutta onhan tuo meininki ihan hälläväliä asenteesta kertovaa. Minulla on esim etusivun isolla taululla mainostettu kovasti "The Mallorca Files" sarjaa, joka ei ole katsottavissa. En tiedä ketä tämä hyödyttää.

Samoin viikonloppuna näytti tulleen POWER sarja palveluun, mutta kiintoisasti vain kaudet 2 ja 3. Toki lohduttaa, että 2x01 jakso alkaa "Aiemmin tapahtunutta..." kertauksella. Saa olla kyllä melko puutteessa, että joku alkaa katsomaan sarjoja noin, tai sitten olen vain erkaantunut nykyaikaisesta mediankulutuskulttuurista.

Toki myös vasta tullut The Spanish Princess näytti olevan vain 2. kausi palvelussa. Tarkempi selvittely kertoo, että siihen on vahingossa tungettu kausi 1 kaudeksi 2, ja kausi 2 myös kaudeksi kaksi. Eli palvelusta löytyy: KAUSI 1 (ei saatavilla), KAUSI 2 (oikeasti 1) ja KAUSI 2 (kausi 2).

Ihan ymmärrettävää toki, jos on kyse jostain nyrkkipajasta, jolla ei yksinkertaisesti ole budjettia laittaa asioita kuntoon. Elämme vaikeita taloudellisia aikoja itse kukin.

Juu, kyllä itsekin uskon että joku palvelu sen ottaa. Olisiko sitten juuri Netflix, kun muuten viimeksi täällä ollut WD Maxissa, Primessä ja Viaplayssa vielä juuri nyt. Toki ellei joku Disney esim hanki oikeuksia.

The Mallorca Filesiä ei näy ainakaan minulla eikä löydy haulla. Olisiko mahdollisesti käytössä joku muu kuin kokonaan suomalaisnäkymä?

Osaako joku neuvoa kuinka tuon Puolan Amazon Prime tilauksen saa toimimaan?

Prime Gaming ei aktivoidu. Se herjaa numerosta eikä omalla numerolla ole suostunut reikisterköitymään, oletettavasti haluaa puolalaisen numeron.

Osaako joku neuvoa kuinka tuon Puolan Amazon Prime tilauksen saa toimimaan?

Prime Gaming ei aktivoidu. Se herjaa numerosta eikä omalla numerolla ole suostunut reikisterköitymään, oletettavasti haluaa puolalaisen numeron.
Muistaakseni ite sain sen toimimaan, kun odotin että ilmainen kuukausi Puolasta oli mennyt ohi ja oli vuosimaksu mennyt. Saattoi olla että piti silloinkin vielä ottaa erikseen kokeilujakso Saksan Primestä tms. säätöä, ja sen aikana sai tuon Prime Gamingin aktivoitua.

Muistaakseni ite sain sen toimimaan, kun odotin että ilmainen kuukausi Puolasta oli mennyt ohi ja oli vuosimaksu mennyt. Saattoi olla että piti silloinkin vielä ottaa erikseen kokeilujakso Saksan Primestä tms. säätöä, ja sen aikana sai tuon Prime Gamingin aktivoitua.
Okei kiitos. Pitää sit odotella, ei tossa paljon häviä vaikkei sit toimiskaan.
Menee tosin nää nykyiset Prime Gaming pelit ohi:confused2:

The Mallorca Filesiä ei näy ainakaan minulla eikä löydy haulla. Olisiko mahdollisesti käytössä joku muu kuin kokonaan suomalaisnäkymä?
Joo, olen näitä Puolan suomalaisia, mutta valikoimaksi on säädetty Suomi. Silti se jotenkin kummittelee toi The Mallorca Files.

Joo, olen näitä Puolan suomalaisia, mutta valikoimaksi on säädetty Suomi. Silti se jotenkin kummittelee toi The Mallorca Files.
Samat puolat täälläkin. Vaatii siis kokonaan oikein toimiakseen erikseen vielä lokaation vaihdon, josta opastetaan tuolla:
Ennen kunnollista lokaation vaihtoa minullakin näkyi esim. Stargaten joku sarjoista, joka katosi kun suomiasetukset tulivat oikeasti päälle. Sen jälkeen ei enää mainostanut seassa kaikenlaisia puolan jätöksiä.

Samat puolat täälläkin. Vaatii siis kokonaan oikein toimiakseen erikseen vielä lokaation vaihdon, josta opastetaan tuolla:
Ennen kunnollista lokaation vaihtoa minullakin näkyi esim. Stargaten joku sarjoista, joka katosi kun suomiasetukset tulivat oikeasti päälle. Sen jälkeen ei enää mainostanut seassa kaikenlaisia puolan jätöksiä.
Tosin ei vaikuta tosiaan siihen tosiasiaan, että Amazon näyttää listallaan olemattomia kausia mihin ei taida edes VPN-yhteys toiseen maahan auttaa.

Viime vuosi oli jännä kun näkyi vuokrattavia leffoja, saksalaisia sarjoja ja tekstit olivat saksaksi vaikka lokaatio oli Suomi( ja Saksa-prime). Kun vaihdoin Puolaan oli lokalisointiongelmia viikon eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia. Siksi jännitin kun otin Saksan Primen tänä vuonna( viime vuonna otin US-Primen kun Saksa-paketissa oli ongelmia, jotka eivät lopulta olleetkaan ongelmia vaan tulkintoja) Puolan päälle kuukaudeksi primepäivien vuoksi käykö tuo viimevuotinen sisältösekoilu uudelleen(, jolloin suomisisältö muuttui kahdeksi kuukaudeksi saksasisällöksi)

Tämä on toki jo tehtynä, ja muutoin palvelu toiminut jo toista vuotta ihan jees täysin Suomen vastaavana. Silläpä ihmettelin tätä The Mallorca Filesiä.

Tämäkään ei kyllä selittäisi noita kausien kanssa sekoiluja.

Tämä on toki jo tehtynä, ja muutoin palvelu toiminut jo toista vuotta ihan jees täysin Suomen vastaavana. Silläpä ihmettelin tätä The Mallorca Filesiä.

Tämäkään ei kyllä selittäisi noita kausien kanssa sekoiluja.
Joo ei. Sekoilua riittää. Huomasin muuten että tuo POWER-sarja on ilmestynyt myös Viaplaylle ja kuusi kautta noiden ihmeellisten 2 ja 3 kausien sijaan, mitä Primessä.

Those About to Die on alkamassa "yksinoikeudella" MTV3:lla ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta haluaisin nähdä sen 4K:na ja kaikilla herkuilla. Olinkin iloinen, kun huomasin sen olevan Amazon Primen sarjoja. En kuitenkaan kuolemaksenikaan löydä sarjaa Primestäni. Joten mitä kettua?

Those About to Die on alkamassa "yksinoikeudella" MTV3:lla ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta haluaisin nähdä sen 4K:na ja kaikilla herkuilla. Olinkin iloinen, kun huomasin sen olevan Amazon Primen sarjoja. En kuitenkaan kuolemaksenikaan löydä sarjaa Primestäni. Joten mitä kettua?
Ei ole suomeb primen valikoimassa. Esimerkiksi Puolan tai Belgian Prinessä on 1 kausi.

Edit. Eli Ota vaikka puolan Amazon primen (ei primevideon) ilmainen kuukauden kokeilu ja katso sillä sarja. Suomi tekstityksiä ei varmaan ole.

Ok, kiitos. Mut onhan se nyt perkelettä, että maikkari näyttää sen ilmaseks, mutta Primellä itsellään ei ole sitä tarjota Suomessa...

Ei ole suomeb primen valikoimassa. Esimerkiksi Puolan tai Belgian Prinessä on 1 kausi.

Edit. Eli Ota vaikka puolan Amazon primen (ei primevideon) ilmainen kuukauden kokeilu ja katso sillä sarja. Suomi tekstityksiä ei varmaan ole.

Mulla on nyt puolan prime suomenkielisenä, eikä valikoimasta suoraan edes haulla tuota löytynyt.

Mulla on nyt puolan prime suomenkielisenä, eikä valikoimasta suoraan edes haulla tuota löytynyt.
Tuskin löytyy ilman VPN:ää. Loppukesällä yritin katsoa kyseistä sarjaa, olisi useiden maiden Primessä, mutta omat VPN:t tunnistettiin eikä suostunut käynnistämään toistoa.

Meikällä näkyi kyllä reilu kuukausi sitten Those About to Die Amazon Primessa, kun oli sen lokalisaatio kesän Amazon.de Prime-jäsenyyden aktivoinnin yhteydessä vaihtunut Saksaan (vaikka postiosoite ja maksukortti ovat täysin suomalaiset). Ja netti ihan normaali suomalainen operaattorin kiinteä laajakaista.

Nyt ei enää näköjään löydykään Primestä, kun vaihdoin lokalisaation pari viikkoa sitten Suomeen Amazon Sign-In sivulta.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 925
Jäsenet
74 303
Uusin jäsen
Hutts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom