Pari vuotta sitten ostin Asuksen näytön
TUF Gaming VG34VQL1B, joka meni itsestään takuuaikana (11 kk) jälkeen rikki ilman, että olisin sitä mitenkään kolhinut ja ennen kaikkea mitään näkyvää vaurioita ei paneelissa näkynyt. Asuksen suomenkielinen tuki silti väitti lähettämieni kuvien perusteella, että olen sen itse rikkonut eikä suostunut mihinkään takuukorjaukseen tai vaihtoon; vetosivat siihen, että paneeli EI voi itsestään mennä rikki vaan ainoastaan ulkopuolisesta vaikutuksesta vaikka siitä ei mitään jälkeä paneelissa näkyisikään. Tuen kommentointi oli todella ala-arvoista ihan esimiestasolla, jolle asian käsittely siirtyi.
No, otin yhteyttä tietysti kuluttaja-asiamieheen, joka valitteli, että tälläiset on tosi vaikeita tapauksia, ja suositteli, että näytön kannattaisi viedä ulkopuoliseen huoltoon tarkastettavaksi ja sen lausunnon kanssa viedä asiaa eteenpäin; tosin käsittelyjono oli jo silloin yli vuoden mittainen. En tehnyt tätä, ja todella pitkin hampain "hyväksyin" 800 €:n menetyksen.
Tästä ikävästä kokemuksesta huolimatta ostin Asuksen emon ASUS ROG STRIX X670E-F Gaming WiFi Socket AMD AM5 kesäkuussa -23, ja toistaiseksi se on toiminut ongelmitta.
Mutta edelleen korpee todella pahasti tämä näytön osalta Asuksen tuen asenne-