AM4 emolevyt

Tässä lähtenyt kasaantumaan kakkoskoneeksi edullinen AM4 pohjainen setti. Prossuksi luultavasti päätyy 5600XT näillä näkymin ja sen kaveriksi 3600mhz muistia. Ei oo tarkoitus harrastella ylikellotuksia juurikaan. Käyttö on lähinnä kevyttä pelaamista.

Onko mun mitään järkeä miettiä käytettynä esim. MSI MAG X570 Tomahawkkia, jos samalla rahalla saan kaupasta uuden takuullisen TUF Gaming B550-plus?
Ymmärrän lukemastani sen verran että X570 tomahawkki on selkeästi parempi lankku, mutta hieman mietityttää että tulenkohan ikinä kokemaan mitään hyötyä sen paremmista ominaisuuksista jos en jaksa säädellä prossun ja muistien kelloja jne.

Toki nettiin kun postailee juttuja niin X570 näyttää paremmalta. Hieman tälläinen ehkä turha pohdinta, mutta eikös nää palstat näiden miettimistä varten ole.
Käyttötarkoitukseesi sopii takuullinen emolevy paremmin. Suhteessa toiseen vaihtoehtoon se pitää hieman paremmin arvoa.

Sen tarkemmin ei pysty sanomaan kun kuvauksen perusteella emolevyjen ominaisuudet ovat noin niin kuin muuten riittävät. Jos ei olisi niin vaakakuppi kääntyisi toiseen laitaan. Kellotusharrastuksen kokeilu voi olla asteen parempaa toisella emolevyllä. Painotus on sanalla voi, ja siinä kohtaa täytyy harkita tarkkaan mitä arvostaa, kuinka paljon, ja millä aikavälillä.

Käyttötarkoitukseesi sopii takuullinen emolevy paremmin. Suhteessa toiseen vaihtoehtoon se pitää hieman paremmin arvoa.

Sen tarkemmin ei pysty sanomaan kun kuvauksen perusteella emolevyjen ominaisuudet ovat noin niin kuin muuten riittävät. Jos ei olisi niin vaakakuppi kääntyisi toiseen laitaan. Kellotusharrastuksen kokeilu voi olla asteen parempaa toisella emolevyllä. Painotus on sanalla voi, ja siinä kohtaa täytyy harkita tarkkaan mitä arvostaa, kuinka paljon, ja millä aikavälillä.
Niin, tätä tässä koitan perustella itselleni. Olen tälläinen tekniikkanörtti ja insinööri eli parempi ja kivemmat ominaisuudet aina kiinnostaa kovasti. Samalla olen kuitenkin sen verran realisti, että tällä koneella tullaan mitä luultavimmin harjoittelemaan minecraftin pelaamista pojan kanssa eikä hakemaan prossun maksimikelloja.
No mulla on vielä vähän aikaa tässä jahkailla, kuulen mielelläni muiltakin hyviä mielipiteitä :geek:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
307 003
Jäsenet
82 979
Uusin jäsen
Keven seiska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom