Tuli striimivalvojaisista otettua tuo jimmsin tarjous, eli asus tuf gaming b550 plus + asuksen tuuletin hintaan 99,9€
Bundletarjous! Normaalihinta 204,90€! 50 kpl erä! Bundle sisältää :Asus TUF GAMING B550-PLUS, ATX-emolevy Asus ROG STRIX XF 120, 120mm PWM-laitetuuletin, musta
www.jimms.fi
Itselläni on käytössä rog vi hero, sillä rupeaa jo ikää olemaan niin ei tuo pahan hintainen vara emoksi ainakaan ole (uutena). Vai suosittelisitteko siirtymään suoraan tuohon tuf b550 plussaan?
Käytössä 3800X, 4x 8gb ram @ 3200mhz ja rtx 3070.
Vaihda emolevy heti ja prosu vajaan vuoden päästä
Päivitin B350-emolevyn äskettäin x570-p:hen kun oli hyvä tarjous. Jos olisinkin silloin bongannut sinun ostaman levyn, olisin pärjännyt myös sillä.
Itselläkin juuri 3800x ja 3070 (Trio) ja 4x8 gigaa.
- muisteihin ei mun mielestä tullut lisää kulkua (ilman että nostaa jännitettä vielä lisää) vaan käytän 3200c15 muisteja @3600 edelleen. 3733 on perusvakaa mutta kaipaa viilausta jotta olisi nopeampi kuin 3600.
- prosun kulkuihin ei vakiona ajaessa (kuten olen koko ajan tehnyt) tullut ainakaan CB23 multicore tulosta lisää eli ihan samoissa mennään, tosin sen kattavammin en ole viitsinyt testata.
- pcie 4 lähti pelaamaan, ja myös näyttiksen puolelta resizable bar hiukan huteran virityksen jälkeen, kun MSI:n tuetuista työkaluista toinen ei löytänyt päivitystä ja toinen toimi oikein.
B350+3800X oli omasta mielestä vielä kelvollinen setti, paitsi että 300-sarjan bios-tuki harmillisesti päättyi. Zen 3 ja rebar-tuki jos olisi tullut, ei olisi ollut pahemmin syytä vaihtaa emolevyä.
En ole vielä huomannut peleissä tai muussakaan käytössä hidasteluja joita tarttisi alkaa korjaamaan vaan pelkästään tyytyväinen koko ajan.
Toki tuohon 5950X:säänkin taitaa tuo riittää, kun ei kellottele sitä enempäänsä?
Linus Tier listissä B550 Tuf Plus on kohdassa "maxed out 5950x". Olen itse käyttänyt tätä listaa shoppailun lunttilappuna vaikka en tiedä miten luotettava se on.
Mieluiten päivittäisin kahden prosu-sukupolven välein mutta aina ei ole malttanut. Zen 3 oli niin iso hyppy eteenpäin että mikä ettei, jos hinta on kohdallaan.
Odottelen siis tietoja tuleeko Zen3+ AM4-emolevyille, toivottavasti tulisi ja veikkaan että tulee, niin pärjäisi sen kanssa vielä pidemmälle.
Vapautuva 3800x meneekin sitten taas päivitysprosuna kätevästi muuhun käyttöön.