Itse vaihdoin tänään emolevyn, Asus C6H -> MSI B550 gaming carbon. Eka bootti oli pitkä, noin minuutin, ja sitten kaikki toimi ihan normaalisti. Lisäksi laitoin toisen nvme levyn kiinni ja kloonasin sitten vanhan c: levyn uudelle nopeammalle nvme levylle.
Windows valitti laitteisto muutoksesta joten ostin alista dollarin win 10 pro avaimen ja sitten oli windows taas aktivoitu.
Kaikki pelannut tähän asti hyvin. Verkkokortille asensin uusimmat ajurit kun windows tarjosi sille vuoden 2015 ajureita. Ja kun vaihtui verkkopiiri Intel -> realtek
Joten ei ole tarvetta asentaa windows uusiksi.
Täytyy viikonlopun aikana säätää muistit kohdilleen ja myös muut asetukset. Ja täytyy "opetella" tuo MSI:n bios kun on sen verran erilainen mitä Asuksella, mihin olen tottunut. On itseasiassa ensimmäinen MSI emo alla nyt vaikka olen näitä harrastellut 486:sta asti.
Verkkokaupan BF tarjous sai minut tämän ostamaan, pakko se oli kun halvalla sai
, mutta tämän myötä saan tosiaan vihdoin myös tuon 9kk kaapissa lojuneen toisen 500GB nvme levyn käyttöön.
Ja ennen säätöä voisi asentaa uusimman bioksen.
Tämä tuli 04.08.2020 päivätyllä bioksella AGESA ComboAM4v2PI 1.0.0.2 versiolla. Joten ei tue suoraan paketista zen3 prosuja. Uudemmat voivat olla eri bios versiolla.
Edit. Jos joku haluaisi ostaa tuon C6H emon niin voi laittaa yv:tä. Tulee myyntiin tänne parin päivän sisällä