Itse olen käyttänyt marraskuun alusta asti tätä 5900X:n kanssa ja olen ollut tyytyväinen. Virransyöttöä ei juuri yli 50 C:n saa, vaikka ajelisi rasitustestejä tunnin. Niin ja wifi löytyy vakiona. Koko on pienempi mATX, mutta se sopii myös isompaan ATX-koteloon. Muistikampoja mahtuu 4 kpl -> yht. 128 Gt.
BIOS piti päivittää muistitikulla, jotta 5xxx -sarjan suorittimet toimivat. Päivityksen voi tilata Jimmsiltä, jos on epävarma. Minulla onnistui kerralla viidessä minuutissa, mutta joillakin on ollut vaikeuksia löytää toimiva tikku.
Suoritinjäähdyttimenä on Noctuan järein, eli D15. Jäähyn ja näytönohjaimen väliin jää sentin verran tilaa. D15s:n kanssa jäisi enemmän, koska se on epäsymmetrinen malli. Jouduin vaihtamaan jäähyyn toiseksi tuulettimeksi 120 mm (nyt 140 mm + 120 mm siis), koska muistikampojen takia tuulettimen joutuu asentamaan yläasentoonsa, jolloin kotelon tila ei minulla riitä. Itse jäähy ei siis osu muistikampoihin, vaan vain etummainen 140 mm:n tuuletin.
Tomahawk X570 wifiin verrattuna säästät 55 €, ja et saa vanhemmiten riesaksi muuttuvaa emolevyn piirisarjan tuuletinta, koska Mortar on täysin passiivijäähdytteinen.
Tekniset tiedot : Prosessorituki : Tukee 3. sukupolven AMD Ryzen -prosessoreja ja tulevia AMD Ryzen -prosessoreja BIOS-päivityksellä AM4 -kanta Piiris
www.jimms.fi
Tästä peruskäyttöön riittävän nopea SSD (malli on SN550, vaikka tuotekuvassa onkin SN500):
Osta WD Blue SN550 1 Tt, NVMe, PCIe 3.0, M.2 2280 -SSD-levy osoitteessa multitronic.fi ja katso samalla hinnat, kuvaukset ja tuotetiedot verkossa.
www.multitronic.fi
Arvostelua:
WD’s Blue SN550 delivers good mainstream performance at rock-bottom prices.
www.tomshardware.com