Älyvalaistuksen parhaat puolet itselle on:
- makkarin kattovalaisin toimii sarastusvalona (syy, miksi hankin ensimmäisen Huen, kun Philipsin sarastusvalo kuoli palveltuaan liki 10 vuotta)
- kaikki valaisimet on nyt himmennettävissä ja värilämpötilaa voi säätää, osassa myös väriä
- ajastukset, automaatiot ja Hei Siri ("Hei Siri, sammuta kaikki valot", "Hei Siri, sytytä Mehiläispesä", "Hei Siri, aseta 'Ilta'", "Hei Siri, aseta Välitila 50 %" jne.) ovat tehneet katkaisijoista lähes virattomia. (Kämpässä siis myös HomePod.)
- silloin kun katkaisijaa tarvitsee, ne ovat oikeammin kaukosäätimiä. Esim. otan yöksi makkarin säätimen yöpöydälle, ja sammutan sillä herätysvalon kun olen hereillä. Tai jos haluankin viikonloppuna jatkaa unia.
- ajastukset rytmittää myös päivää ja muistuttaa illalla nukkumaanmenosta. Juuri nyt minulla on "Nukkumaan" -valaistus, jotta älyän mennä ajoissa unten maille enkä jää esimerkiksi murottamaan aamutunneille

- vanhanaikaiset ajastimet möin kirpparilla, ja kohta virittelen taas ikkunoihin paperitähdet modernisti ja kätsysti osaksi muuta valaistusautomaatiota Hue-tökkeleiden perään.
- yleisesti valaistuksen laatu ja määrä ovat nyt ihan toista luokkaa, kun lähes kaikki on älyä/Hueta. Nämä on minun vastalääke kaamokseen.
Edit. En voisi itse näistä enää luopua, vaikka onhan nämä aika ensimmäisen maailman turhakkeita. Luopuminen olisi verrattavissa siihen, että olisi tottunut ajamaan automaattivaihteilla ja pitäisi siirtyä takaisin manuaaliin. Katkaisimien räpsyttely tuntuu vaan tosi vanhanaikaiselta ja typerältä