Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
218
@M-J Taidat olla foorumin virallinen Portugalin viinien Don?

Onko ideoita Portugalvineyardsin kyykkyviineihin? Viime aikoina olen tykännyt Italiasta - esimerkiksi Novacorte Primitivo maistui hyvin (Netpris). Alkosta ostokset ovat yleensä halvempaa päätä alahyllystä 12€ tienoolle. Helppoja juotavia, isojen talojen tavaraa, kuten Yellow Tail, Trapiche jne. Makua saa toki olla, mutta painopisteenä helpot seurusteluviinit. Viini nautitaan yleensä sellaisenaan, tai juustojen kera.

Tilaan varmaan eri hintaluokista ja löysinkin jo vitosen vinkkisi, kiitos siitä. Nyt kiinnostaa alahyllyn tavara ja Vivinossa ainakin joku Faisao Tinto saa kelpo pinnat (3.6).
Tämä oli minusta oikein juotavaa

 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
218
Ja ei ole ehtinyt tulla paljoa kokemusta vineyardsin kyykyistä, mutta muistilistalla luetun perusteella



 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Sivuilta löytyy teksti

"Tilauksesi valmistuu 3-5 arkipäivän kuluessa. Voit tilata kotiinkuljetuksen (14,99 €) tai noutaa tavarat itse Tallinnan varastostamme tai lähettää kuriirin noutamaan tavarat. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse, kun tilauksesi on valmis. Kaikki tuotteet myydään Virossa ja tuotteiden omistus muuttuu myös Virossa. Asiakas noutaa ostetut tuotteet varastostamme Virossa tai järjestää ostettujen tuotteiden kuljetuksen itse. Halpa-alco.fi ei järjestä kuljetuspalvelua itse. Asiakas maksaa kuljetuksen kuljetusyritykselle. Jos olet tilanut kuljetuksen kuljetusliikkestä ja mikäli paketti katoaa matkalla kannattaa olla yhteydessä kuljetusliikkeseen, he neuvovat miten toimitaan. Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa), koska tieto ei välity meiltä automaattisesti Tulliin."

Mitä ihmettä tuo edes tarkoittaa? Mistä kotiinkuljetuksesta tuossa maksetaan 15€, jos kuitenkin pitää itse järjestää kuljetuspalvelu?
Jep. Ehkä 15€ on joku pakkausmaksu tms. Ja jos hakee virosta niin sieltä saa sitten tavarat suoraan autoon.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Facessa kysyin kuljetuksesta ja he ilmoittivat tilaavansa kuljetuksen asiakkaan puolesta. Kuljetushinta 15€ maksettiin tilauksen yhteydessä.
Koitin laittaa 100 laatikkoa lonkeroa koriin ja silti oli tuo 15€ kuljetusmaksu, eihän tuossa ole mitään järkeä kaupan kannalta.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
167
Pitihän tätä Halpa-alcoa kokeilla parilla lonkerolaatikolla, klarnan kautta maksu, postikulut 15€.
Jos ei tule "etupihan rappusille" tuolla hintaa, reklamoin klarnan laskun huitkettuun.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
48
Testi tehty Halpa alcoon lonkeroista, vain 3kpl keissejä. Klarnalla, joten riskin pitäisi olla pieni. Toivottavasti tuo kotiinkuljetus 15€ on totta, eikä joku virhe nettisivulla.
 
Liittynyt
24.10.2021
Viestejä
2
Moi, apua tarviis. Tilasin tänään alks.fi lähetyksen ja valitsin toimitustavaksi DHL. Minulle tuli sähköpostiin viesti missä oli listattu tilaamani tuotteet, hinta ja kuljetusyhtiö, mutta ei mitään ohjeita miten toimia. Ainoa tieto mitä minulla on tilaulsesta on tilausnumero.
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
taitaa olla jotain hämminkiä fransbergin maksujärjestelmässä, ei tällä hetkellä hyväksy maksua millään kortilla :hmm:

EDIT: rupes toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2021
Viestejä
2
Moi, apua tarviis. Tilasin tänään alks.fi lähetyksen ja valitsin toimitustavaksi DHL. Minulle tuli sähköpostiin viesti missä oli listattu tilaamani tuotteet, hinta ja kuljetusyhtiö, mutta ei mitään ohjeita miten toimia. Ainoa tieto mitä minulla on tilaulsesta on tilausnumero.
Enkä ole siis vielä maksanut kuljetuksista
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Moi, apua tarviis. Tilasin tänään alks.fi lähetyksen ja valitsin toimitustavaksi DHL. Minulle tuli sähköpostiin viesti missä oli listattu tilaamani tuotteet, hinta ja kuljetusyhtiö, mutta ei mitään ohjeita miten toimia. Ainoa tieto mitä minulla on tilaulsesta on tilausnumero.
Ei alks tietääkseni ohjeista minkään muun kuljetusyhtiön käyttöä kuin fransbergin, DHL lienee sielä vaihtoehtona vain ja ainoastaan jotta voivat väittää etteivät "ohjaa käyttämään tiettyä kuljetusyhtiötä" (vaikka toisaalla sivun ohjeissa asia kyllä tulee harvinaisen selväksi).

Varmaankin alks asiakaspalveluun viestiä missä kysyt lähetyksen mitat ja painon. Alks sivuilta löytyy saksan ja latvian varastojen nouto-osoitteet ja tilausnumero sinulla jo on. Otat yhteyttä DHL:n josta saat varmaankin tilattua kuljetuksen paketillesi noilla tiedoilla. Tässähän on sitten kyseessä puhdas etäosto eli verotkin pitäisi maksaa ja kuljetusmaksukin voi olla melko kova yksityishenkilön yksittäiselle noutopaketille. Itse koittaisin saada tilauksen peruttua, mutta jos todella haluat etäostaa DHL kuljetuksella niin jotakuinkin noin kannattaa lähteä liikkeelle.
 

jmp

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
85
Tuli laitettua alko24 tilaus ja norrlogin kuljetus. Maksoin kummatkin Paypalila. Norlogilla tilatessa sinne piti joku kuitti laskusta PDF muodossa laittaa. laitoin alko24 tilausvahvistuksen kun en muutakaan keksinyt. Kun ei paypalilla mitään laskua tule tietääkseni. Onko muilla tietoa mitä tuohon pitäisi laittaa.

Edit. Ei antanut tehdä tilausta ilman että siihen lasku kohtaan laittoa PDF.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
324
Haha! Nyt Karma tarjoili todellista FML kontenttia.
-Berlin bottleen tein tilauksen 21kg.
-Tilasin shippiin
-Mailasivat että vielä mahtuis pari lestiä samaan kolliin.
-Kysyin ohjeet miten toimia, joiden perusteella ostin vielä jekkupullon ja mailasin heille sen tilausnumeron ja DHL seurantakoodin.
-Homman piti olla ok ja kohta lähtikin paketti kohti pohjolaa.
-Tänään 11pv tilauksesta saapui Postilta saapumisilmoitus, joten hommaamaan auto käyttöön noutoa varten.
-Noutopisteellä löytyikin yllätykseksi vain pieni paketti. Ja tietenkin... siellä vain se helvetin jägermeister ja labeleissä Shippiille ilmoittamani arvio 24,5kg.
-Eikun soitto Saksaan, btw puhui Thekla mainiota englantia. Hän muisti jopa tämän mun lisätilauksen, kun hänen kanssaan olin siitä mailaillut ja hän kertoi vieneensä molemmat tilaukset yhdessä varastolle/lähettämöön tjsp. Noh, ihmeteltiin siinä tapahtunutta ja mailasin valokuvia saapuneesta pikkulaatikosta jne. Ei ole kuulemma koskaan ennen sattunut, joten aikoivat toki selvitellä mitäs nyt tehdään :)

Opetuksena, ettei kannate yrittää säätää yhtään mitään kustomia näiden kauppojen kanssa. Menee heti homma vituiksi, kun tulee pienikin muuttuja normaaliin prosessiin.

Saas nähdä. Saamme kenties elää.
Tuleeko tuolta Berlinbottlesta erikseen vielä jotain viestiä kun ovat tuotteet keräänneet ja tilaus on valmis ja saa sen kuljetuksen tilata? Vai saako kuljetuksen samantien tilata?
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
377
Tuleeko tuolta Berlinbottlesta erikseen vielä jotain viestiä kun ovat tuotteet keräänneet ja tilaus on valmis ja saa sen kuljetuksen tilata? Vai saako kuljetuksen samantien tilata?
Samantien tilaat kuljetuksen vaan. DHL:ltä tulee saksankielinen sähköposti seurantanumeroineen sitten, kun paketti on liikahtamassa.
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
35
Ihme ja kumma. Aina niin nopea Alko24plus on nyt nuhjannu jo usean päivän. Norrlogillakin lukee että "maksettu" jo monta päivää kun yleensä se menee välittömästi "rahtidokumentit tulostettu" tilaan.
Saitko jo juomat perille? Oma AS24 tilaus jumittanut Norrlogin seurannassa jo yli viikon "maksettu" tilassa. Laitoin kyselyä, kun kauppa on kuitenkin pakannut tuotteet jo aikoja sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Saitko jo juomat perille? Oma AS24 tilaus jumittanut Norrlogin seurannassa jo yli viikon "maksettu" tilassa. Laitoin kyselyä, kun kauppa on kuitenkin pakannut tuotteet jo aikoja sitten.
Juu, viime viikolla tuli nytkähti eteenpäin ja nyt on matkalla ja Postin mukaan skannattu viimeks ulkomailla. Parin päivän sisään varmaan saapuu kotipostiin.

E: ja siis mun tilaukset on Alko24Plus, ei Alkostore24
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
10
Alks.fi sai kyllä täyden kympin toimivuudestaan. 6pv ja saksan varastosta palletti perille meri lappiin. Rahti on halvempi kuin norlogilla ja riippuen mitä ottaa on tämä halvempi kuin as24.

Suomen päässä tavara liikkuu postnordin ja pohjoisessa oak ja paikallisten jakelijoiden voimin.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
640
Jälleen tylsä toimitusraportti mutta laitan kuitenkin :)

Netpris + Budbee tilaus toimi jälleen moitteettomasti. 11.pvä tein tilauksen ja 20./21.10. olisi ollut toimitus tarjolla mutta tämä päivä sopi parhaiten niin siirsin tälle päivää. Budbeen toimitusalueella kun asun niin edullisesti kannettiin kotiin ja kaikki tilatut juomat oli mukana.
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
44
Alko24plus on Budweiser tarjous.
Eilen ei pystynyt lisäämään niitä ostoskoriin mut nyt ainakin pelitti. Näytti olevan 75 salkkua jäljellä varastosaldo, tiedä sitten tuleeko lisää myöhemmin tarjolle? Tuli silloin tilailtua aikaisemmin ne Carlsbergit ja 1795 Czech lagerit mut Slotsit jätin viimeksi välistä kun odottelin, että tulisi jotain omaan makunystyrään parempaa tarjolle kuten vaikka Budweiser. Aikapaljon tullut tilailtua noita A24+ tarjousoluita kun säännöllisesti joku kampanja meneillään. Tulisikohan Coronat seuraavaksi tarjoukseen? Tuli tilailtua vähän aikaa sitten perinteisestä A24:stä vehnäoluita yms. ja päivää vaille 2 vk meni vklp mukaan lukien (viikko sitten noudin paketin).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Jälleen tylsä toimitusraportti mutta laitan kuitenkin :)

Netpris + Budbee tilaus toimi jälleen moitteettomasti. 11.pvä tein tilauksen ja 20./21.10. olisi ollut toimitus tarjolla mutta tämä päivä sopi parhaiten niin siirsin tälle päivää. Budbeen toimitusalueella kun asun niin edullisesti kannettiin kotiin ja kaikki tilatut juomat oli mukana.
Jep. näinhän se toimii. Itsellä noin 10kpl tilauksia netpris/discandooo kaupoista shippii/budbee toimituksella ja ei ole mitään valitettavaa ollut. Yleensä kestää sen 1,5 viikkoa tilauksesta että juomat ovat kotiovella.
Muista kaupoista voisi saada nopeamminkin mutta hinnat ovat sitten olleet vähän kalliimpia (tuotteet+kuljetus), mutta eihän mulla niin kiire ole ollut näiden kanssa.
 
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
92
Onko kukaan tilannut viime aikoina Yo Pongo el hielo kaupasta Espanjasta? Hahmottelin 8 pullon tilausta 42€ toimituskuluilla.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
4
Onko kellään ollut postin kanssa ongelmia? Mun paketti on tullut maahan lauantaina jo aamusta eikä vieläkään ole edes skannattu postin toimesta. Spritboxin paketti, naapurille toi tuli ihan ongelmitta viime viikolla kun tilasi ja nyt jostain syystä ei toimi... tuleeko tullilta joku ilmoitus jos ovat siihen kajoamassa?
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Onko kellään ollut postin kanssa ongelmia? Mun paketti on tullut maahan lauantaina jo aamusta eikä vieläkään ole edes skannattu postin toimesta. Spritboxin paketti, naapurille toi tuli ihan ongelmitta viime viikolla kun tilasi ja nyt jostain syystä ei toimi... tuleeko tullilta joku ilmoitus jos ovat siihen kajoamassa?
Kaikilla on varmasti ollut joskus jotain ongelmaa Postin kanssa. Oletko heiltä kysynyt paketin statusta ?
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
280
Onko kellään ollut postin kanssa ongelmia? Mun paketti on tullut maahan lauantaina jo aamusta eikä vieläkään ole edes skannattu postin toimesta. Spritboxin paketti, naapurille toi tuli ihan ongelmitta viime viikolla kun tilasi ja nyt jostain syystä ei toimi... tuleeko tullilta joku ilmoitus jos ovat siihen kajoamassa?
Norrlogin kuljettama AS24 paketti rekisteröitiin / skannattiin logistiikkakeskuksessa > 20 kertaa, jonka jälkeen se katosi tutkasta neljäksi päiväksi.
Tuli eilen.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Alks.fi:stä tilaamassa. Rahtia on saksasta ja latviasta. Kannattaako mun tehä erikseen tilaukset molemmista maista vai niputtaa ne yhteen tilaukseen?
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
4
Kaikilla on varmasti ollut joskus jotain ongelmaa Postin kanssa. Oletko heiltä kysynyt paketin statusta ?
Joo, aspan vastaus oli tyhjentävä "en kyllä tiedä missä se on"... ei kai auta ku odottaa ja toivoo et se ei kovin kauaa makaa portaiden alla jossain...
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
90
Alksista 7 arkipäivässä Latvian tilaus perille joka olisi tullut nopeamminkin ilman logistiikan sähläystä Suomen päässä. Ihan hyvä fiilis jäi puljusta.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
72
Saiko kukaan muu halpa alco testaaja sähköpostilla mitään vahvistusta tms tilauksesta? Ite maksoin ilman sivusto tunnuksia klarnalla. Pelkkä klarna lasku tuli 30pv maksuajalla.. oletus että tilaus olisi käsitelty koska siirtyi maksutilaan mutta itte lafkalta ei ole ensimmäistäkään viestiä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
96
Saiko kukaan muu halpa alco testaaja sähköpostilla mitään vahvistusta tms tilauksesta? Ite maksoin ilman sivusto tunnuksia klarnalla. Pelkkä klarna lasku tuli 30pv maksuajalla.. oletus että tilaus olisi käsitelty koska siirtyi maksutilaan mutta itte lafkalta ei ole ensimmäistäkään viestiä.
Ei tullut itsellekään sähköpostiin mitään kuittausta, ainoastaan lasku tuli Klarnalla myös.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
48
Joo, ei mitään ilmoitusta halpa alcolta. Ehkä hiukan epäilyttää, mutta onneksi Klarna,. tein lähinnä testauksen Cross keys Black Currant and gin lonkeron takia. Tuota en ole vielä muualla nähnyt olevan myynnissä.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Ei ole tullut tännekään ilmoituksia. Rentoudu, kyllä ne sieltä tulee aikanaan. Jos ei niin älä maksa Klarna laskua.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
206
Saiko kukaan muu halpa alco testaaja sähköpostilla mitään vahvistusta tms tilauksesta? Ite maksoin ilman sivusto tunnuksia klarnalla. Pelkkä klarna lasku tuli 30pv maksuajalla.. oletus että tilaus olisi käsitelty koska siirtyi maksutilaan mutta itte lafkalta ei ole ensimmäistäkään viestiä.
Pelkkä lasku klarnalta tullut tähän mennessä, oma lähtöoletus halpa-alcon suhteen on että jää luu käteen.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Itse kysyin eilen halpa alcolta facebookissa lauantaina tehdystä tilauksestani ja vastasivat näin.
Huomenna saan antaa teille seurantakoodin koska huomenna lähetetään teidän tilauksen. Juomat saapuvat sitten torstaina tai perjantaina.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Itse kysyin eilen halpa alcolta facebookissa lauantaina tehdystä tilauksestani ja vastasivat näin.
Huomenna saan antaa teille seurantakoodin koska huomenna lähetetään teidän tilauksen. Juomat saapuvat sitten torstaina tai perjantaina.
Eli 15e posteilla lähti kaikki 5 pahvilaatikollista?
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Eli 15e posteilla lähti kaikki 5 pahvilaatikollista?
Jännityksellä odotetaan että toimittaako ne oikeasti 15 eurolla nuo kotiin. Minulla nyt on kepoinen 12 rommipullon tilaus. Tulee jotenkin sama epäuskoinen fiilis mikä oli (muistaakseni viime vuonna) sen Espanjalaisen La Tramuntanan DHL kotiinkuljetus tarjouksen kohdalla. Ne kyllä silloin tuli vastoin kaikkia odotuksia.
 
Liittynyt
27.10.2021
Viestejä
7
Tilasin tuolta halpa-alcosta melko ison tilauksen ( yli 11kpl kontteja + kaikkea muuta ) ja sain äskettäin vastauksen fb chatin kautta ( maksoin itsekkin siis vain tuon 15€ )
B9C035D5-DEFC-4FBB-8321-D4122B6AA90F_4_5005_c.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Tilasin tuolta halpa-alcosta melko ison tilauksen ( yli 11kpl kontteja + kaikkea muuta ) ja sain äskettäin vastauksen fb chatin kautta ( maksoin itsekkin siis vain tuon 15€ )
Kysytääs nyt vielä tarkennuksena että tarkoitatko "kontilla" 24 tölkin olutlaatikkoa vai 3x24 tölkin kuljetuslaatikkoa? Vai jotain muuta?
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Kysytääs nyt vielä tarkennuksena että tarkoitatko "kontilla" 24 tölkin olutlaatikkoa vai 3x24 tölkin kuljetuslaatikkoa? Vai jotain muuta?
Eikös se ole moneen kertaan selitetty että täällä sopii sanoa laatikko, lava tai kontti ja kaikki tietävät aina tarkoittaako 24 pullon olutlaatikkoa, eurolavallista laatikoita vaiko kontillista eurolavoja. :p
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom