Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
07.06.2019
Viestejä
34
voe helevata sano spede, kerros onko tullu updatee ei osunu langassa silmään
Moi.
Ke tuli varsinainen pääkuorma UPS kotiinkuljetuksella. Kaikki siis lopulta kunnossa.
Nyt kestää kippistää, kun pienen baarin edestä kertynyt kaikkee mid-range herkkua. Kaupasta kannan enää kotiin tuota Karhun stouttia, joka on kuin lakritsia jois kolmannesta hörpystä alkaen. Hyvää syksyä langalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Eipä nyt hirveetä kiirettä näytä Alks.fi ja Fransbergin kuljetus pitävän. Tilaus tehty 17.10 ja seurannan mukaan vasta "Shipping information received ".

Eka koetilaus tuosta firmasta. 4 pakettia oluita.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Hyvä kokemus alks.fi.
Viime torstaina tilattu täysi pallet olutta ja eilen tuli perille.
Seurantanumeron unohtivat laittaa sähköpostiin mutta kysymällä sain sen.
Vain 2 tölkkiä rikki.
 
Liittynyt
10.12.2019
Viestejä
77
Eipä nyt hirveetä kiirettä näytä Alks.fi ja Fransbergin kuljetus pitävän. Tilaus tehty 17.10 ja seurannan mukaan vasta "Shipping information received ".

Eka koetilaus tuosta firmasta. 4 pakettia oluita.
Olisiko joku tuote loppunut varastosta? Yleensä on aina nopea toimitus. Itseä jännittää nyt kun oman tilauksen jälkeen 20.10 ei voinut ko olutta enää lisätä koriin eli loppu. Tosin kauppa oli alkostar.eu mutta kutina on että samaa puljua ja jonkun oluen kohdalla Alks.fi luki mystisesti Info:alkostar.
Screenshot_20211022_112332.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Olisiko joku tuote loppunut varastosta? Yleensä on aina nopea toimitus. Itseä jännittää nyt kun oman tilauksen jälkeen 20.10 ei voinut ko olutta enää lisätä koriin eli loppu. Tosin kauppa oli alkostar.eu mutta kutina on että samaa puljua ja jonkun oluen kohdalla Alks.fi luki mystisesti Info:alkostar.
Ainakin vielä näyttää tilattuja tuotteita olevan varastossa. Ja oli tilattaessakin.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
14
Onko jollain ollu ongelmia DHL:n toimituksen kanssa, Facebook ryhmästä bongasin tiedon että jollain oli jäänyt luovuttamatta paketti kun DHL:n toimitusehdot kuulemma kieltävät yksityishenkilöille alkoholin myymisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 841
Onko jollain ollu ongelmia DHL:n toimituksen kanssa, Facebook ryhmästä bongasin tiedon että jollain oli jäänyt luovuttamatta paketti kun DHL:n toimitusehdot kuulemma kieltävät yksityishenkilöille alkoholin myymisen.
Se koskee vain DHL Expressiä, ei koko DHL:ää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Niissä kaupoissa, joista on tullut aikanaan jotain ostettua, ei ole ollut hääppöisiä olutvalikoimia. Onko pienerien ystävälle nykyään jotakin vaihtoehtoa Alkolle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 841
Niissä kaupoissa, joista on tullut aikanaan jotain ostettua, ei ole ollut hääppöisiä olutvalikoimia. Onko pienerien ystävälle nykyään jotakin vaihtoehtoa Alkolle?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Kiitos, on jäänyt tuo huomaamatta.
 
Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
45
Eilen tein "lohtutilauksen" juomavarasto.comista, paketti lähti jo tänään Hampurista merille. On kauppojen nopeudessa pientä eroa.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
377
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
No nyt näyttää alks.fi/fransbergin seurantakoodi jotain edistystä. 5 arkipäivää, ennenkuin paketti liikahti. Kotiintoimitettuna tilasin, onko kokemusta tuleeko tosiaan kotiin asti?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Piti sitten laittaa taas tarjous kossua (12,99€/litra) 3 pulloa tulemaan kun sai 13,99€ budbee kuluilla vielä yhden 7,49€ slots guldin siihen mukaan.
Nämä siis discandooon viikonlopputarjouksista.
Näillä hinnoilla tulee jo ihan juopoksi prkl ;)
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
26
@M-J Taidat olla foorumin virallinen Portugalin viinien Don?

Onko ideoita Portugalvineyardsin kyykkyviineihin? Viime aikoina olen tykännyt Italiasta - esimerkiksi Novacorte Primitivo maistui hyvin (Netpris). Alkosta ostokset ovat yleensä halvempaa päätä alahyllystä 12€ tienoolle. Helppoja juotavia, isojen talojen tavaraa, kuten Yellow Tail, Trapiche jne. Makua saa toki olla, mutta painopisteenä helpot seurusteluviinit. Viini nautitaan yleensä sellaisenaan, tai juustojen kera.

Tilaan varmaan eri hintaluokista ja löysinkin jo vitosen vinkkisi, kiitos siitä. Nyt kiinnostaa alahyllyn tavara ja Vivinossa ainakin joku Faisao Tinto saa kelpo pinnat (3.6).
 

M-J

Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
104
@M-J Taidat olla foorumin virallinen Portugalin viinien Don?

Onko ideoita Portugalvineyardsin kyykkyviineihin? Viime aikoina olen tykännyt Italiasta - esimerkiksi Novacorte Primitivo maistui hyvin (Netpris). Alkosta ostokset ovat yleensä halvempaa päätä alahyllystä 12€ tienoolle. Helppoja juotavia, isojen talojen tavaraa, kuten Yellow Tail, Trapiche jne. Makua saa toki olla, mutta painopisteenä helpot seurusteluviinit. Viini nautitaan yleensä sellaisenaan, tai juustojen kera.

Tilaan varmaan eri hintaluokista ja löysinkin jo vitosen vinkkisi, kiitos siitä. Nyt kiinnostaa alahyllyn tavara ja Vivinossa ainakin joku Faisao Tinto saa kelpo pinnat (3.6).
En tiedä olenko Don vai sen veli, mutta täytyy sanoa ettei ole noista halpiksista juuri mitään kokemusta. En ole edes aktiivisesti katsellut mitä sieltä löytyy alle 4€. Pikaisella tutkiskelulla seuraavat voisi olla juotavia:

Vale da Judia Red 2019
Alfacinha Red 2019
Territorio Lisbos Red 2018
Cavalo Negro Red 2019
Claustrus Red 2018
Quintela Red 2019
Terra DAlter Red 2019

Mutta kuten sanottua, oma kokemus noista halvoista on käytännössä olematon, joten ei kannata ottaa lavallista ennenkuin itse testaa

EDIT: osa noista voi olla tullu jo aikasemmin esiin, mutta ei nyt pienessä simassa jaksa alkaa kahlaamaan kokonketjua läpi
 

jmp

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
85
Missä hinnoissa on lavatilaukset nykyään. Alks.fi fransberg kuljetus firma perii 280€ /lava. Lavalle mahtuu 72 keissiä. Muistelen että jossain sai lähemmäksi 100 keissiä
lavaan, vai muistanko väärin?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Missä hinnoissa on lavatilaukset nykyään. Alks.fi fransberg kuljetus firma perii 280€ /lava. Lavalle mahtuu 72 keissiä. Muistelen että jossain sai lähemmäksi 100 keissiä
lavaan, vai muistanko väärin?
Alkostoressa saa 109 laatikkoa lavalle.
 

jmp

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
85
Paljonkos on alkostoren24 900kg lavan kuljetus kustannus? Ei pääse hintoja tarkistaan kuin vasta kun on tilannut. Mitäs kuljetusfirmaa tuolla kannattaa käyttää ja mitkä on vaihtoehdot.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
324
No nyt näyttää alks.fi/fransbergin seurantakoodi jotain edistystä. 5 arkipäivää, ennenkuin paketti liikahti. Kotiintoimitettuna tilasin, onko kokemusta tuleeko tosiaan kotiin asti?
Tilasitko Latvian vai Saksan varastolta? Saksasta kestää suunnilleen kaksi viikkoa, Latviasta vähemmän.

Lisäksi en ole aivan varma kuinka tarkka noilla on tuo ilmoittaminen etenemisestä verrattuna esim. Norrlog.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Tilasitko Latvian vai Saksan varastolta? Saksasta kestää suunnilleen kaksi viikkoa, Latviasta vähemmän.

Lisäksi en ole aivan varma kuinka tarkka noilla on tuo ilmoittaminen etenemisestä verrattuna esim. Norrlog.
Saksan varasto. Näytti nuo oluet olevan lähes kaikki saksan varastolla :confused:
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Tuli pistettyä 15 laatikkoa lonkeroa tilaukseen.
Rahti ei kyllä ole kallis jos toimittavat tuolla hinnalla kotiin.
Minä tilaisin vain 12 pulloa rommia. Sailor Jerry ja Peaky Blinders oli ihan kohtuuhintaisia, ainakin alkon hintoihin verrattuna. Peaky Blindersia ei tosin taideta myydä alkossa.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
625
Halpa-alcossa 15€ kotiinkuljetus Halloween tarjouksena ja he hoitavat rahdin tilaamisen.
Sivuilta löytyy teksti

"Tilauksesi valmistuu 3-5 arkipäivän kuluessa. Voit tilata kotiinkuljetuksen (14,99 €) tai noutaa tavarat itse Tallinnan varastostamme tai lähettää kuriirin noutamaan tavarat. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse, kun tilauksesi on valmis. Kaikki tuotteet myydään Virossa ja tuotteiden omistus muuttuu myös Virossa. Asiakas noutaa ostetut tuotteet varastostamme Virossa tai järjestää ostettujen tuotteiden kuljetuksen itse. Halpa-alco.fi ei järjestä kuljetuspalvelua itse. Asiakas maksaa kuljetuksen kuljetusyritykselle. Jos olet tilanut kuljetuksen kuljetusliikkestä ja mikäli paketti katoaa matkalla kannattaa olla yhteydessä kuljetusliikkeseen, he neuvovat miten toimitaan. Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa), koska tieto ei välity meiltä automaattisesti Tulliin."

Mitä ihmettä tuo edes tarkoittaa? Mistä kotiinkuljetuksesta tuossa maksetaan 15€, jos kuitenkin pitää itse järjestää kuljetuspalvelu?
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
218
@M-J Taidat olla foorumin virallinen Portugalin viinien Don?

Onko ideoita Portugalvineyardsin kyykkyviineihin? Viime aikoina olen tykännyt Italiasta - esimerkiksi Novacorte Primitivo maistui hyvin (Netpris). Alkosta ostokset ovat yleensä halvempaa päätä alahyllystä 12€ tienoolle. Helppoja juotavia, isojen talojen tavaraa, kuten Yellow Tail, Trapiche jne. Makua saa toki olla, mutta painopisteenä helpot seurusteluviinit. Viini nautitaan yleensä sellaisenaan, tai juustojen kera.

Tilaan varmaan eri hintaluokista ja löysinkin jo vitosen vinkkisi, kiitos siitä. Nyt kiinnostaa alahyllyn tavara ja Vivinossa ainakin joku Faisao Tinto saa kelpo pinnat (3.6).
Tämä oli minusta oikein juotavaa

 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
218
Ja ei ole ehtinyt tulla paljoa kokemusta vineyardsin kyykyistä, mutta muistilistalla luetun perusteella



 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Sivuilta löytyy teksti

"Tilauksesi valmistuu 3-5 arkipäivän kuluessa. Voit tilata kotiinkuljetuksen (14,99 €) tai noutaa tavarat itse Tallinnan varastostamme tai lähettää kuriirin noutamaan tavarat. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse, kun tilauksesi on valmis. Kaikki tuotteet myydään Virossa ja tuotteiden omistus muuttuu myös Virossa. Asiakas noutaa ostetut tuotteet varastostamme Virossa tai järjestää ostettujen tuotteiden kuljetuksen itse. Halpa-alco.fi ei järjestä kuljetuspalvelua itse. Asiakas maksaa kuljetuksen kuljetusyritykselle. Jos olet tilanut kuljetuksen kuljetusliikkestä ja mikäli paketti katoaa matkalla kannattaa olla yhteydessä kuljetusliikkeseen, he neuvovat miten toimitaan. Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa), koska tieto ei välity meiltä automaattisesti Tulliin."

Mitä ihmettä tuo edes tarkoittaa? Mistä kotiinkuljetuksesta tuossa maksetaan 15€, jos kuitenkin pitää itse järjestää kuljetuspalvelu?
Jep. Ehkä 15€ on joku pakkausmaksu tms. Ja jos hakee virosta niin sieltä saa sitten tavarat suoraan autoon.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Facessa kysyin kuljetuksesta ja he ilmoittivat tilaavansa kuljetuksen asiakkaan puolesta. Kuljetushinta 15€ maksettiin tilauksen yhteydessä.
Koitin laittaa 100 laatikkoa lonkeroa koriin ja silti oli tuo 15€ kuljetusmaksu, eihän tuossa ole mitään järkeä kaupan kannalta.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
168
Pitihän tätä Halpa-alcoa kokeilla parilla lonkerolaatikolla, klarnan kautta maksu, postikulut 15€.
Jos ei tule "etupihan rappusille" tuolla hintaa, reklamoin klarnan laskun huitkettuun.
 

roope rankka

Köyhä
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
49
Testi tehty Halpa alcoon lonkeroista, vain 3kpl keissejä. Klarnalla, joten riskin pitäisi olla pieni. Toivottavasti tuo kotiinkuljetus 15€ on totta, eikä joku virhe nettisivulla.
 
Liittynyt
24.10.2021
Viestejä
2
Moi, apua tarviis. Tilasin tänään alks.fi lähetyksen ja valitsin toimitustavaksi DHL. Minulle tuli sähköpostiin viesti missä oli listattu tilaamani tuotteet, hinta ja kuljetusyhtiö, mutta ei mitään ohjeita miten toimia. Ainoa tieto mitä minulla on tilaulsesta on tilausnumero.
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
taitaa olla jotain hämminkiä fransbergin maksujärjestelmässä, ei tällä hetkellä hyväksy maksua millään kortilla :hmm:

EDIT: rupes toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2021
Viestejä
2
Moi, apua tarviis. Tilasin tänään alks.fi lähetyksen ja valitsin toimitustavaksi DHL. Minulle tuli sähköpostiin viesti missä oli listattu tilaamani tuotteet, hinta ja kuljetusyhtiö, mutta ei mitään ohjeita miten toimia. Ainoa tieto mitä minulla on tilaulsesta on tilausnumero.
Enkä ole siis vielä maksanut kuljetuksista
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
380
Moi, apua tarviis. Tilasin tänään alks.fi lähetyksen ja valitsin toimitustavaksi DHL. Minulle tuli sähköpostiin viesti missä oli listattu tilaamani tuotteet, hinta ja kuljetusyhtiö, mutta ei mitään ohjeita miten toimia. Ainoa tieto mitä minulla on tilaulsesta on tilausnumero.
Ei alks tietääkseni ohjeista minkään muun kuljetusyhtiön käyttöä kuin fransbergin, DHL lienee sielä vaihtoehtona vain ja ainoastaan jotta voivat väittää etteivät "ohjaa käyttämään tiettyä kuljetusyhtiötä" (vaikka toisaalla sivun ohjeissa asia kyllä tulee harvinaisen selväksi).

Varmaankin alks asiakaspalveluun viestiä missä kysyt lähetyksen mitat ja painon. Alks sivuilta löytyy saksan ja latvian varastojen nouto-osoitteet ja tilausnumero sinulla jo on. Otat yhteyttä DHL:n josta saat varmaankin tilattua kuljetuksen paketillesi noilla tiedoilla. Tässähän on sitten kyseessä puhdas etäosto eli verotkin pitäisi maksaa ja kuljetusmaksukin voi olla melko kova yksityishenkilön yksittäiselle noutopaketille. Itse koittaisin saada tilauksen peruttua, mutta jos todella haluat etäostaa DHL kuljetuksella niin jotakuinkin noin kannattaa lähteä liikkeelle.
 

jmp

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
85
Tuli laitettua alko24 tilaus ja norrlogin kuljetus. Maksoin kummatkin Paypalila. Norlogilla tilatessa sinne piti joku kuitti laskusta PDF muodossa laittaa. laitoin alko24 tilausvahvistuksen kun en muutakaan keksinyt. Kun ei paypalilla mitään laskua tule tietääkseni. Onko muilla tietoa mitä tuohon pitäisi laittaa.

Edit. Ei antanut tehdä tilausta ilman että siihen lasku kohtaan laittoa PDF.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
325
Haha! Nyt Karma tarjoili todellista FML kontenttia.
-Berlin bottleen tein tilauksen 21kg.
-Tilasin shippiin
-Mailasivat että vielä mahtuis pari lestiä samaan kolliin.
-Kysyin ohjeet miten toimia, joiden perusteella ostin vielä jekkupullon ja mailasin heille sen tilausnumeron ja DHL seurantakoodin.
-Homman piti olla ok ja kohta lähtikin paketti kohti pohjolaa.
-Tänään 11pv tilauksesta saapui Postilta saapumisilmoitus, joten hommaamaan auto käyttöön noutoa varten.
-Noutopisteellä löytyikin yllätykseksi vain pieni paketti. Ja tietenkin... siellä vain se helvetin jägermeister ja labeleissä Shippiille ilmoittamani arvio 24,5kg.
-Eikun soitto Saksaan, btw puhui Thekla mainiota englantia. Hän muisti jopa tämän mun lisätilauksen, kun hänen kanssaan olin siitä mailaillut ja hän kertoi vieneensä molemmat tilaukset yhdessä varastolle/lähettämöön tjsp. Noh, ihmeteltiin siinä tapahtunutta ja mailasin valokuvia saapuneesta pikkulaatikosta jne. Ei ole kuulemma koskaan ennen sattunut, joten aikoivat toki selvitellä mitäs nyt tehdään :)

Opetuksena, ettei kannate yrittää säätää yhtään mitään kustomia näiden kauppojen kanssa. Menee heti homma vituiksi, kun tulee pienikin muuttuja normaaliin prosessiin.

Saas nähdä. Saamme kenties elää.
Tuleeko tuolta Berlinbottlesta erikseen vielä jotain viestiä kun ovat tuotteet keräänneet ja tilaus on valmis ja saa sen kuljetuksen tilata? Vai saako kuljetuksen samantien tilata?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 978
Viestejä
4 191 009
Jäsenet
70 836
Uusin jäsen
skh

Hinta.fi

Ylös Bottom