Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
369
Discandooosta tilattu yksi laatikko 25.5., Budbee toi kotivelle tänään 15.6., eli tasan kolme viikkoa tilauksesta. Tilauksen käsittely/pakkaaminen kesti aika kauan, mutta itse kuljetus oli aika nopea. Taisi 8.6. liikahtaa varastolta, eli kahden viikon käsittelyaika. Ei ollut erikoisia tuotteita, mutta normaalia juhannusruuhkaa veikkaisin. Eipä näillä mikään kiire ollut, mutta hyvähän se on varastoa olla.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Tänään saapui 5.6 tilattu laatikko (3x24) Alko24Plussasta. Ei moitittavaa taaskaan kerran.
Sama tilauspäivä ja eilen olisi ollut jo noudettavissa. Tänään tuli paketti haettua ja kaikki ok. En ole ikinä tainnut Budweiserin nelkkua tainnut juodakaan, mutta toivottavasti on juotavaa....
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
72
Tarjous budit haettu myös, ekan kerran onnistu näissä hommissa tulemaan sydämen tykytyksiä kun kauppakeskuksen postista soitettiin noudettavissa olevasta märästä laatikosta, jonka nosto rullakolta ei onnistu ilman että pohja jää rullakkoon kiinni. Oli jo postin puolesta laittamassa takaisin lähettäjälle mutta kävin kuitenkin hakemassa, rullakko + märkä kaljalta haiseva laatikko parkkihalliin ihmettelevien katseiden keskellä ja pieni inventaario, 1 kalja hajalla ja hirveä sotku :D onneksi 4l väkeviä ja 47 kaljaa oli ehjiä.. parempi näin, mutta kyllä tuossa taas mietti onko tämän arvoista. :D
 
Liittynyt
07.08.2020
Viestejä
35
22 kilon paketti, rahti 20,11 euroa kotiovelle ja jokunen kilo lisää olisi ilmeisesti tullut tuolla summalla. Tilaan tuolta kyllä toistekin.
Ite sain ahdettua noihin posteihin 35 litraa juotavaa :joy:, pakattu ilmeisesti kahteen laatikkoon seurantakoodeista päätellen.
Nyt vain odotellaan kuka tuo ja tuleeko ehjänä perille.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 205
Alkcille tilaus sisään 1.6, seurantakoodit kyselemättä 4.6 ja juomat noudettavissa lähipisteeltä eilen 14.6. Matkahuollossa noi jälleen makasi useamman päivän, mutta toisaalta tässä ei ollut mikään kiire, kun juhannus on vasta ensi viikolla. Näköjään tuolta tilatessa toimitusajoissa on eri ihmisillä suuriakin eroja, kun tässä tosiaan vierähti se pari viikkoa, ja joillain on edelleen juhannuskiireistä huolimatta lähetys tullut viikossa.

Luotettavasti kuitenkin kaikki toimi ja 2 x 24 (0,33 & 0,5) oli molemmat ehjänä.
 
Liittynyt
24.05.2021
Viestejä
465
Miten monta päivää shippin toimitukset yleensä kestää et postilla hallusss? Eilen pakattu netripsellä. Kyseessä lava toimitus. Ja joo selasin 20sivua tätä ketjua. Mut vastausta en löytänyt kun yhden
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Kippis.netin tilauksen saapuminen kesti melkein 2 viikkoa. 1 seltzeri puuttui tilauksesta. Nyt näköjään myyvät noita 24kpl paketeissa.

Ihan juotavia nuo seltzerit on, voisi laittaa lisääkin tulemaan. Onkos kukaan A.Le Coq Cuba Libre rommicolasekoitusta kokeillut, onko juotavaa litkua?

 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Noiden seltzereiden kohdalla heräsi ajatus, että miksi ihmiset ostaa noita, yksi harvoista juomista joita on helppo valmistaa itse. Samaan lopputulokseen pääsee ostamalla vodkaa ja maustettua kivennäisvettä, ja säästää todella ison summan rahaa.
Kossuvissy esanssilla maustettuna.
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Ingredients: fermented fruit wine and flavouring. Ei jatkoon.

Noiden seltzereiden kohdalla heräsi ajatus, että miksi ihmiset ostaa noita, yksi harvoista juomista joita on helppo valmistaa itse. Samaan lopputulokseen pääsee ostamalla vodkaa ja maustettua kivennäisvettä, ja säästää todella ison summan rahaa.
Helpompaa kaivaa valmis tölkki jääkaapista, kuin alkaa säätämään viinaksien kanssa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Noin. Vihdoin saapui tilaus alkostore24:sta, itse toimitus oli varsin nopea.

Yksi laatikko Olvin normi IPAa ja selvästi päiväyksen yli. Parasta ennen 7.5.2021 ja sain eilen eli 15.6. Ihan hyvän makuista on silti, mutta hieman paakkuuntuva vaahto. Eihän tuo vaarallista nauttia ole mutta hyvä olisi jos saisivat tuoreita tuotteita myytyä.
 
Liittynyt
26.05.2021
Viestejä
22
Miten monta päivää shippin toimitukset yleensä kestää et postilla hallusss? Eilen pakattu netripsellä. Kyseessä lava toimitus. Ja joo selasin 20sivua tätä ketjua. Mut vastausta en löytänyt kun yhden
Meikäläisen lava haettu 31.5 netpris varastolta ja posti kertonut siittä lähtien että "Posti has not received the item yet"
Aspa edelleen ainakin väittää että on normaali aika toimitukselle
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
38
seuranta.jpg
Moro!

Kysellääs täältä ensin kokemuksia, ennen kuin otan yhteyksiä muualle. Tein tilauksen ALKC:sta saksan varastolta 12.6 aamulla ja muutama tunti myöhemmin tulikin kuljetus.eu:lta seurantakoodi. Kuljetusliike jokin Venipak. Ihmetystä herättää nyt se, että todellako näin nopeasti saatu tilaus käsiteltyä ja laitettua toimitukseen, vai onko tuolta tulossa edes oikeat tuotteet. Lukenut kuitenkin foorumilta viikkojenkin toimitusajoista. Myöskin tuon seurannan mukaan kirjauksia tapahtunut vain viron puolella ja viimeisin kirjaus eilen iltapäivällä, että toimitettu. Tarkoittaako tuo toimitettu, että saapunut suomeen ja tänne tarvitsisi uuden seurantatunnuksen? Keneltä lähden uutta seurantaa kyselemään, jos sellaisen tarvitsen? Laitan liitteeksi kuvan toimituksen vaiheista.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 472
Ei näemmä olis ollut mitään syytä tilata alkc:stä alkostore24:n sijaan. Sielläkään ei ollut suoraa linkkiä kuljetuspalvelun sivuille, vaan joutui itse menemään sinne ja tekemään kuljetustilauksen.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Ei näemmä olis ollut mitään syytä tilata alkc:stä alkostore24:n sijaan. Sielläkään ei ollut suoraa linkkiä kuljetuspalvelun sivuille, vaan joutui itse menemään sinne ja tekemään kuljetustilauksen.
Niin ? Aika selkeä yhteistyöhän noilla on Kuljetus.eu:n kanssa. Jos Kuljetus.eu kysyy suoraan hoidetaanko homma Alkc.fi kanssa ja heille annetaan vain Alck.fi tilausnumero, jonka perusteella saavat tarvittavat tiedot niin eiköhän tuo ihan etämyyntiä ole...PS. Itse tein ensimmäisen Alkc.fi tilauksen perjantaina ja eilen tuli Kuljetus.eu:lta mailia seurantakoodeineen. Kiitoksia tännekin kirjoittaneille ja ohjeita antaneille siis tästäkin ilosta :)
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 472
Niin ? Aika selkeä yhteistyöhän noilla on Kuljetus.eu:n kanssa. Jos Kuljetus.eu kysyy suoraan hoidetaanko homma Alkc.fi kanssa ja heille annetaan vain Alck.fi tilausnumero, jonka perusteella saavat tarvittavat tiedot niin eiköhän tuo ihan etämyyntiä ole...PS. Itse tein ensimmäisen Alkc.fi tilauksen perjantaina ja eilen tuli Kuljetus.eu:lta mailia seurantakoodeineen. Kiitoksia tännekin kirjoittaneille ja ohjeita antaneille siis tästäkin ilosta :)
Sama kuitenkin on alkostore24:n kanssa, jossa halvemmat hinnat, vaikka toimitus on muutaman euron kalliimpi (tosin se tuodaan kotiovelle, toisin kuin alkc:n halvempi toimitus).
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Sama kuitenkin on alkostore24:n kanssa, jossa halvemmat hinnat, vaikka toimitus on muutaman euron kalliimpi (tosin se tuodaan kotiovelle, toisin kuin alkc:n halvempi toimitus).
Alkostore24:sta olen itsekin laittamassa tilausta myöhemmin. Siellä tuntuu kuitenkin olevan paljon enemmän ruuhkaa ja koko toimituksessa kestää täällä olleiden kommenttien mukaan tällä hetkellä noin 3 viikkoa.

Onhan noissa nyt muutenkin ihan erilainen valikoima...Alkostore24:sta tilailen vähän spessummat oluet ja Alkc.fi:stä lonkerot.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
957
Sama kuitenkin on alkostore24:n kanssa, jossa halvemmat hinnat, vaikka toimitus on muutaman euron kalliimpi (tosin se tuodaan kotiovelle, toisin kuin alkc:n halvempi toimitus).
Eikös nuo Norrlogin kuljetukset hoida Suomessa posti joka ohjaa nykyään ikävarmistettavat toimitukset noutopisteisiin?
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
60
Joo-o... Yhtä aikaa kaverin kanssa tilaukset netprisiin sisään, molemmille tulee ilmoitus samana päivänä että tilaus pakattu. Kaveri sai eilen pakettinsa, ainut ero että hän käytti postnordin kotiinkuljetusta ja mulla menee taas lähimpään postnordin noutopisteeseen. Postnordin sovelluksessa näkyvissä vaan sähköinen kirjaus paketista.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
94
1.6.2021 tehty tilaus on vielä pakkaamatta alkostore24:ssa. Eilen jos on lähtenyt liikkeelle 30.5. tehtyjä tilauksia, niin hyvällä tuurilla saattaa ensi viikolla tilaus tulla kotio. Onneksi juhannus ei näistä tuotteista ole kiinni. :cool:
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
361
Pistin alkc:lle eilen kyselyä, onko Saku Antvärk IPAa tulossa takaisin myyntiin, vastasivat että ovat lisänneet sen. Hinta tosin noussut parilla eurolla, eli aika suolainen 19€.
 
Liittynyt
28.11.2020
Viestejä
93
Eikös nuo Norrlogin kuljetukset hoida Suomessa posti joka ohjaa nykyään ikävarmistettavat toimitukset noutopisteisiin?
Eilen haettu a24+ paketti lokerosta, edellinen meni tiskille, vaikka lokero oli pyynti. Ota näistä nyt selvää. Tosin, kotiinkuljetusta ei saa enää sillä 26€ hinnalla, Norrlogin kalliimmallakin kuljetuksella tulleet ilmeisesti muualle kuin kotiin. Perus postimeininki siis, perusvinkkinä voisi tällä hetkellä sanoa että ottaa aina sen 26€ kuljetuksen, ja lukee sitten viestistä mistä tällä kertaa pakettinsa hakee. Plussaa kuitenkin, että Norrlogin paketit tulleet aina perille, tai siis ainakin melkein perille.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
15

Moro!

Kysellääs täältä ensin kokemuksia, ennen kuin otan yhteyksiä muualle. Tein tilauksen ALKC:sta saksan varastolta 12.6 aamulla ja muutama tunti myöhemmin tulikin kuljetus.eu:lta seurantakoodi. Kuljetusliike jokin Venipak. Ihmetystä herättää nyt se, että todellako näin nopeasti saatu tilaus käsiteltyä ja laitettua toimitukseen, vai onko tuolta tulossa edes oikeat tuotteet. Lukenut kuitenkin foorumilta viikkojenkin toimitusajoista. Myöskin tuon seurannan mukaan kirjauksia tapahtunut vain viron puolella ja viimeisin kirjaus eilen iltapäivällä, että toimitettu. Tarkoittaako tuo toimitettu, että saapunut suomeen ja tänne tarvitsisi uuden seurantatunnuksen? Keneltä lähden uutta seurantaa kyselemään, jos sellaisen tarvitsen? Laitan liitteeksi kuvan toimituksen vaiheista.
Itsellä ei kokemuksia ALKC:sta, mutta mitä nyt tullut luettua kommentteja, niin jotkut ovat sieltä saaneet tilauksensa alle viikossakin Suomeen. Tuo seuranta on hieman haastavaa, itse kun tilasin niin eipä juuri mistään pystynyt trackaamaan missä tilaus menee. Suomen puolella pitäis tietenkin sitten olla oma koodi ja tietoa siitä mikä firma kuljetusta täällä hoitaa.
 
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
114
Itsellä ei kokemuksia ALKC:sta, mutta mitä nyt tullut luettua kommentteja, niin jotkut ovat sieltä saaneet tilauksensa alle viikossakin Suomeen. Tuo seuranta on hieman haastavaa, itse kun tilasin niin eipä juuri mistään pystynyt trackaamaan missä tilaus menee. Suomen puolella pitäis tietenkin sitten olla oma koodi ja tietoa siitä mikä firma kuljetusta täällä hoitaa.
Suomen puolella ainakin paketit kuljettaa Matkahuolto.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
38
Itsellä ei kokemuksia ALKC:sta, mutta mitä nyt tullut luettua kommentteja, niin jotkut ovat sieltä saaneet tilauksensa alle viikossakin Suomeen. Tuo seuranta on hieman haastavaa, itse kun tilasin niin eipä juuri mistään pystynyt trackaamaan missä tilaus menee. Suomen puolella pitäis tietenkin sitten olla oma koodi ja tietoa siitä mikä firma kuljetusta täällä hoitaa.
Pistin tuonne Venipakille viestiä, niin sieltä antoivat seurantatunnuksen Jet Express firmaan joka hoitaa kuljetuksen suomessa. Vantaallahan tuo näytti olevan, että eiköhän tuon huomenna tai viimeistään perjantaina saa. Kyseessä siis eurolavallinen juomia.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
17
11.6. tilattu kippis.netin tilaus pamahti tänään pihalle, vaikka tilausvahvistuksen jälkeen ei ollut kuulunut mitään. Kaikki oli oikein, ei voi valittaa. 7x24x0.33L + 1x24x0.5L tuli 40€ toimituskuluilla.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
225
Ingredients: fermented fruit wine and flavouring. Ei jatkoon.

Noiden seltzereiden kohdalla heräsi ajatus, että miksi ihmiset ostaa noita, yksi harvoista juomista joita on helppo valmistaa itse. Samaan lopputulokseen pääsee ostamalla vodkaa ja maustettua kivennäisvettä, ja säästää todella ison summan rahaa.
Oon miettinyt täsmälleen samaa jo jonkin aikaa, oon tullut siihen tulokseen että kyllä mainosmiehet saa nykyäänkin neronleimauksia.

Muutama vuosi sitten jos joku olisi yrittänyt myydä kraanavettä missä on tiraus halvinta mahdollista viina olisi ollut varmaan kauppa aika hiljaista. Nyt sitten myydään sitä "sinä terveellisempänä vaihtoehtona" jota se kieltämättä varmaan on kun sisältää täsmälleen vettä, tirauksen halpaa viina ja jotain edullista makeutusainetta. Harvaa alkoholijuomaa pystyy noin halvalla tekemään.

Ennen vanhaan tuo oli tollanen perus pulsu "drinkki" nyt sitä sit juo kaiken maailman hipsterit ja tilaavat jopa ulkomailta vettä missä tiraus alkoholia...

No onneksi tämä ei ole minulta itseltäni pois ja juokoot jokainen juuri sitä mistä hyvä mieli tulee.

Sitten jotain aiheeseen liittyvää, Alkojuomien tilaukset ovat tulleet tasaisen varmasti perille, eli siellä ei ainakaan tällä hetkellä ole pahaa Juhannus ruuhkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Ingredients: fermented fruit wine and flavouring. Ei jatkoon.

Noiden seltzereiden kohdalla heräsi ajatus, että miksi ihmiset ostaa noita, yksi harvoista juomista joita on helppo valmistaa itse. Samaan lopputulokseen pääsee ostamalla vodkaa ja maustettua kivennäisvettä, ja säästää todella ison summan rahaa.
Mä en kanssa oikein päässy noista jyvälle. Pullo vodkaa, sodastream ja aromitippoja. Eikä ole kovin monimutkaista säätämistä.
 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
218
Mulle kanssa upsin kaveri soitti samanlaisesta tilauksesta, vaikka dhl oli tilauksessa. Valitettavasti mulle asia oli, että hänellä olisi märkä viinille haiseva paketti, haluanko sen vai lähettääkö takaisin. . No sanoin, että toimittakaa huomenna, jos sieltä nyt pari tetraa on rikki niin 4,5 euron menetys
Ja paskat, vaikka sovittiin että toimittavat vaurioituneen lähetyksen, niin olivat ehtineet tehdä vahinkoilmoituksen lähettäjälle ja eivät enää suostu keskustelemaan minun kanssa asiasta. Jäi juhannus sangriat saamatta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
85
Kiitos vastauksestasi.
Hyvä, että tilaus tuli kuitenkin.
Ei nopein, mutta tuohan on kohtuullinen toimitusaika.
Harkitaan.

Mulla tullu 3 tilausta 4:stä noin kuukaus, puoltoista. Ja yks tilaus ei ole tullut ollenkaan. Paypalilta sain kuljetusmaksun takaisin, ja klarnan kanssa väännetään vielä kättä laskusta. Nämä tilaukset siis kaikki 10 kopan halpaa slotsia. Käykääpäs facessa heidän sivuillaan lukemassa "tyytyväisten" ostajien palautteita.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Mulla tullu 3 tilausta 4:stä noin kuukaus, puoltoista. Ja yks tilaus ei ole tullut ollenkaan. Paypalilta sain kuljetusmaksun takaisin, ja klarnan kanssa väännetään vielä kättä laskusta. Nämä tilaukset siis kaikki 10 kopan halpaa slotsia. Käykääpäs facessa heidän sivuillaan lukemassa "tyytyväisten" ostajien palautteita.
Eihän nuo kommentit VH:sta kovin hyvää lupaa.
Itse useasti aiemmin tuolta tilanneena olen ollut kuitenkin tyytyväinen.
Tilatut tuotteet ollut oikein ja ei puutteita, ainut toimitukset melko hitaita.
 
Liittynyt
16.06.2021
Viestejä
4
Belgiuminaboxin entinen työntekijä kertoi että puoli vuotta sitten omistaja oli joku aamu tullut kertomaan kaikille työntekijöille ettei tarvitse enää tulla töihin. Yritys konkurssiin ja omistaja alkoi ammattikalastajaksi. En tiedä onko eri maiden alkoholiverot mennyt perintään. Itselläkin jäi rahaa sisälle, mutta onneksi luottokunta palautti rahat.

Tämä entinen työntekijä on nyt pistänyt tällaisen pystyyn: Belgian Beer Bank

Tuli tilattua vajaan 50 pullon setti Belgian Beer Bankista - paketti vuorokaudessa eteenpäin ja toimitus kotiovelle viikossa. Taisi olla 17,50€ toimituskulut DPD:n kautta. Hinnat hieman BIAB:ia kalliimpia, mutta palvelu aivan toista luokkaa. Kysyivät ennen lähetystä haluanko yhden pullon, joka vanhenee kesällä ja toimituksen jälkeen kyselivät oliko kaikki ok.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
131
Täällä tilattu alkc.fi/kuljetus.eu-combolla 9.6 illalla ja nyt näyttäisi olevan vantaalta lähtenyt matkahuollolla, eli toimitus lienee huomenna tai perjantaina. 6 ltk erikoisoluitaScreenshot_20210616-203128_Gmail.jpg
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Saiko mistään 2 lonkeroa ja 2 kaljaa sen normi/halvimman rahdin hintaan. Eikö noissa alc.fi, as24 ole max. 3 laatikkoa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
957
Onko enää kohtuuhintaisille bulkkikaljoille etämyyjiä joilla kotiinkuljetus?

Tässä tiedossani olevat joista omakohtaista tai IRL kavereiden kokemusta:

alkc.fi Kuljetus.eu/Matkahuolto kotiinkuljetus/noutopiste
discandooo.com Shippii/Budbee kotiinkuljetus/noutopiste
netpris.net Shippii/Budbee kotiinkuljetus/noutopiste

Näistä netpris ja discandooo antaa tuotteiden painot yläkanttiin niin ei kannata ihan sokeasti vertailla hintoja ilman kuljetuskustannuksia.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
45
Paljon viime ajoilta infoa mistä kaljaa, siideriä yms. kannattaa tilailla mutta mistä paikasta tällä hetkellä kannattaa tilailla väkevät (vodka, gin, ehkä joku viski, rommi jne.)?
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Paljon viime ajoilta infoa mistä kaljaa, siideriä yms. kannattaa tilailla mutta mistä paikasta tällä hetkellä kannattaa tilailla väkevät (vodka, gin, ehkä joku viski, rommi jne.)?
Licorea.com saattaa olla hyvä vaihtoehto. Tosin ovat nostaneet nekin toimituskulujaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom