Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Tilasin tuolta viinikaupasta 10 laatikkoa Lapin Kultaa 11e laatikkohintaan ja lähettivät kuukauden päästä vanhaksi menevää Falconia, jota möivät 3e/laatikko tarjouksessa juurikin tuon päiväyksen vuoksi .. Reklamaation hoidossa kesti viikkoja ja siltikään eivät korvanneet tuota, tarjosivat lahjakorttia muutaman kympin. Eipä tule enää tilattua.

Ei sitä Falconia kyllä millään 3 eurolla myyty. Mutta noin muuten omituista: Itsellä Viinikaupan toimitukset ovat vastanneet aina tilattua ja kun päivämääräongelmia on ollut, ne on hyvitetty ilman suurempaa vääntöä.

Tilasin tuolta viinikaupasta 10 laatikkoa Lapin Kultaa 11e laatikkohintaan ja lähettivät kuukauden päästä vanhaksi menevää Falconia, jota möivät 3e/laatikko tarjouksessa juurikin tuon päiväyksen vuoksi .. Reklamaation hoidossa kesti viikkoja ja siltikään eivät korvanneet tuota, tarjosivat lahjakorttia muutaman kympin. Eipä tule enää tilattua.
Olipas paskaa palvelua, mitä ne oikee ajattelee siellä, varmaa että ttu se mitää huomaa laitetaan tätä kuraa tilalle. Melkee sama ku tilais liikkeestä tuliterän auton ja sitte joku Igor ajaa pihaan jonki 10v vanhan katsastamattoman pommin ja sanoo hyvät jatkot.

Alko24plussan kaljatarjouksen tilasin ja pari punaviinipönttöä lisäksi. Alta viiskymppiä posteineen.
Kokeilin tuolta tarjouslaatikoita 2kpl ja 2 muuta laatikkoa olutta. Sähköpostiin tuli linkillä kuljetusvaihtoehtoja joista vain Norrlog ymmärtää suoraan mun tilauksen, muihin pitää tehdä tili ensin manuaalisesti ja sitten tilata kuljetus. Norrlogilla kuljetus 50e, aika suolaista. Mistä tilasit kuljetuksen?

Kokeilin tuolta tarjouslaatikoita 2kpl ja 2 muuta laatikkoa olutta. Sähköpostiin tuli linkillä kuljetusvaihtoehtoja joista vain Norrlog ymmärtää suoraan mun tilauksen, muihin pitää tehdä tili ensin manuaalisesti ja sitten tilata kuljetus. Norrlogilla kuljetus 50e, aika suolaista. Mistä tilasit kuljetuksen?

Olisit tilannut yhteensä kolme laatikkoa (2 tarjouslootaa + 1 muu) olutta, niin olisi tullut 26 eurolla. Tilauskoot kannattaa optimoida. Ja Norrlog on noissa pikkutilauksissa varmasti se paras vaihtoehto ko. kaupan kohdalla.

Et sitten vissiin lukenu ohjeita tarkkaan? Kuljetuksessa on paikat joien mukaan tulee postit. Esim kolme laatikkoa on maksimimäär 26e posteille. Siitä vähänkin yli niin menee seuraavat 26e, joten kannattaa tilata 6 laatikkoa samoilla posteilla jne.

E: jaha ehdittiin jo ennen

25.1 tilaus sisään ja UPS toi tänään kotiin. Tämä siis BerlinBottlelta.

Melkosen nopeaa mitä Berlin Bottlella yleensä.. :) lähti varmaan viimeset pikkutilaukse a24 ja sb:n tänään, alkaa oleen turhan hintavia noikin kaupat (toki nyt vähän alkoon vielä jää eroa). Viskit esim berlin bottlesta ja bisseä sitten se eurolava kerralla mistä milloinkin halvemmin saa. Siinähän se.. :)

Norrlogilta tilasin. Lue A24+:n sivuilta miten oikeaoppisesti menee tilauskoon optimointi. Laatikossa 12 paikkaa, kaljaloota 4 paikkaa, viinipönttö 2 jne.

Tuli luettua ohjeet Alko24+ sivuilta mutta ajattelin jotenkin väärin tuon kaljalaatikoiden määrän sopivuuden.

Moro onks kellään tietoo et onks viel laillista tilata olutta vai onko se jotain huu haa tietoo mitä uutisissa luki

Moro onks kellään tietoo et onks viel laillista tilata olutta vai onko se jotain huu haa tietoo mitä uutisissa luki

Ei ole.

Just viime viikolla saivat, kaverin kiinni ja veivät. Tullin, Valviran, STM:n ja SuPon iskussa saivat siis kaverin kiinni. Ei jäänyt jäljelle kuin sotkettu kämppä ja frendistä ei oo kuulunut sen jälkeen mitään.

Omaiset on yrittäneet saada yhteyttä turhaan, eivät uskalla kovin paljoa tehdä ettei pidätykset laajene myös perhepiiriin.

Ei ole.

Just viime viikolla saivat, kaverin kiinni ja veivät. Tullin, Valviran, STM:n ja SuPon iskussa saivat siis kaverin kiinni. Ei jäänyt jäljelle kuin sotkettu kämppä ja frendistä ei oo kuulunut sen jälkeen mitään.

Omaiset on yrittäneet saada yhteyttä turhaan, eivät uskalla kovin paljoa tehdä ettei pidätykset laajene myös perhepiiriin.

Hahha no pitää ite sit varmaan tilata että pääsee hengestään kun niin paskaa elämää ollu jo pitkän aikaa

Viinivodka.fi tilattiin 400 euron eestä juomaa. Katotaa että tuleeko. (29.1.2021 tilattu) 4laatikkoa + 19e kuljetus ja itse tekevät kuljetuksen ettei tuu tulleja. Päivitän kun juomat on tullut jos tulee

27.1 tilattu alkostoresta ja tänään kusti toi laatikon ovelle. Erittäin nopeasti tulee nyt verrattuna marras/joulukuuhun.

Netpris sanoi, vähemmän yllättäen, että kysy Shippiiltä.
Shippii sanoo, että "These are the postal codes we get from our carrier. There is nothing we can do to fix it."

Deja-Vu tuo ensimmäinen osa ja positiivista, että Shippiiltä on jotain vastattu. Nimittäin reilu pari viikkoa sitten tilasin Netprisiltä Budbeellä paketin. No, aloin kysellä loppuviikosta onkohan tietoa.
a) Budbee vastaa nätisti, kuittaa että sori - ei näy eikä tiedetä mitään.
b) Shippii, mailit menevät mustaan aukkoon, ei vastausta (contact... -osoite)
c) Netpris vastaa kanssa nätisti, kuittaa että josko Shippii tietää. Epämääräisesti kuittasi ensin, että juu tilauksesi 18.1 on käsitelty 18.1. Nyt kun vielä väänsin sinne niin ottivat itse saman Shippiin osoitteen jakelulle.

Ja kuten aikaisemminkin mainittu, ei oikein mitään statuksia tai parempaa seurantaa saa viitteillä mistään.

Ai jumankauta, tuon Viinahuudon kanssa. 6.12 laitettu tilaus ja 22.1 asiakaspalvelu ilmoitti että meni kuljetukseen, mutta nyt taas ei ole kuulunut yhtään mitään.

Noh, jos nyt edes kesäksi saapuisivat...

Tää on ollut mun kestosuosikki jo vuosia niitten valikoimasta alkostore24 La Andera Organic Tempranillo-Merlot BiB 3,0l - Punaviinit - Hanapakkausviinit
Tämä taas niitä joka ei ole meinannut mennä alas edes pitkin hampain alkostore24 Gran San Tiago Special Blend BiB 3,0l - Punaviinit - Hanapakkausviinit
Täsmälleen samaa mieltä tuosta Gran San Tiagosta. Ei koskaan enää. Täytyypä kokeilla La Anderaa. Ei ole pahan hintaistakaan. Sääli ettei taida sada mistään Budbeen kautta.

Jokohan nyt alkaisi tapahtua...Vihdoin selvyys alkoholin etämyyntikaaokseen? EU-komissio aloitti tutkinnan Suomen toimista

Eli EU-komissio aloittaa tutkinnan Suomen käytännöäistä alkoholin etämyynnin osalta. Olisipa mukavaa kun pääsisi nyt keskustelemaan esim. Tuomisen kanssa että mitenkä tämä homma nyt menikään.
"Jos suomalaiselle yritykselle suoraan lainsäädännössä selkeällä lauseella annetaan oikeus kotiinkuljetukseen, ja koko EU:n lähtökohta on, ettei kotimaista saa suosia ja kaikkien on oltava samalla viivalla, niin komissiosta tulee aika pian kysymys, millä perusteella vain suomalaiset saavat kotiinkuljettaa. Komissio voisi vaatia, että lakiin pitää kirjoittaa suoraan myös ulkomaalaisten oikeus. Sitten ollaan tilanteessa, että ulkomaalainen alkaisi myydä Suomeen viiniä, se olisi kestämätön tilanne."
Ei ole totta, missä maailmassa nämä päättäjät elää??? Että ihan ulkomaalainen alkaisi myydä viiniä suomeen??? Todellakin kestämätöntä,ennenkuulumatonta ja todellakin tuomittavaa.

Mikäköhän homma on ku netprissiltä budbeen toimituksella ei oo kuulunut pariinviikkoon mitään eikä mihinkään saa yhteyttä

Oliko jotain paikkaa missä viinien valikoima olisi oikein hyvä?

Riippuu vähän mitä olet hakemassa. Harvassa on läpileikkauksella oikeasti hyvät valikoimat edes isoimmista viinimaista, kun monesti keskittyvät johonkin alueeseen tai maahan. Italialaisia kannattaa katsastaa esim xtrawine ja Superiore. Xtrawinella on myös vaihtelevasti myös Chilen, Australian, Espanjan ja USA:n viinejä sekä ihan kohtalainen valikoima Ranskasta esim shampanjaa ja alsacen viinejä tullut tilailtua. Lisäksi Saksan Mosel-Saar-Ruwer ja Bordeaux/Burgundy akselilla kannattaa tehdä vähän hintavertailua, kun osa on edullista ja osa taas markkinahintaa kalliimpaa. Positiivista on ko kaupan viikko tarjoukset sekä kanta-asiakkaille tarjottavat alennuskupongit. Rahti ei ole halvin mahdollinen mutta tulevat tukevissa styroxi-boxeissa jotka kestää myös vähän viileempää keliä. Toimitus noin viikko.

Sitten jos ranskalaisia haluaa niin vähän spessumpaa löytää esim Vins&Millesimes

Mikäköhän homma on ku netprissiltä budbeen toimituksella ei oo kuulunut pariinviikkoon mitään eikä mihinkään saa yhteyttä

Itsellä oli sama juttu. Shippii ikinä vastannut mitään, mutta nyt tänään Netpris kuittasi, että kato - oho, paketti jäänyt lähettämättä kun jotain jääty odottamaan. Mutta kuulemma lähtee tänään. Ei tosiaan nuo seuranta // statukset ihan vakuuta, mutta kyllä paketit sieltä aina tulee.

Eikö ups tarjoa enään mahdollisuutta iltatoimitukselle? Päivämäärän voi vaihtaa, mutta kellonaikaa ei kun muistaakseni ennen onnistui

A24plus rekisteröintiä katsoin ja ei voinut jättää tyhjäksi. Pitääpä keksiä joku sopiva sotu, thanks!
Muistaakseni sen pystyi kiertämään sillä että ennen kuin rakentelee tilausta rekisteröityy käyttäjäksi ja ei vaan vastaa hetu kysymykseen. Sen jälkeen voi tilata ilman hetua.

Alkojuomissa pystyy nykyään sitten maksaa myös Bitcoineilla, tiedoksi niille jotka moisia harrastavat. En itse noita ole toistaiseksi harrastanut, eli en osaa sen tarkemmin kertoa siitä miten kätevästi tuolla maksaminen yms onnistuu mutta ehkä jossain vaiheessa joku koeponnistaa ton systeemin ja jakaa täällä kokemuksensa.

Mikäli täällä kyselee "missä laaja viini valikoima" voi saada monenlaisia vastauksia. Ensinnäkin kantsii vähän lukea keskustelua koska on todennäköistä että asiaa ollaan käsitelty jo aikaisemmin jollakin 2263 sivusta, toiseksi kantsii ehkä tarkentaa kysymystä sillä että mitä hakee. En mee itsekkään kysyy "auto keskustelusta" että missä laaja valikoima autoja, sielläkin voi saada sit monenlaisia vastauksia, siinäkin tapauksessa varmaan kantsii vähän tarkentaa että mitä on itseasiassa etsimässä.

Sitä tarkempi kysymys, sitä tarkempi vastaus yleensä, toki jos joku on vastannut edellisellä sivulla nyt esittämääsi kysymykseen kattavasti se laskee järkevän vastauksen todennäköisyyttä.

Portugal Vineyardsiin tuli itse tehtyä viimeisin tilaus. Jos normaaleja 0.75 pulloja ottaa niin 23plo on "sweet spot". Ihan ei vielä tosin maalissa ole se, huomenna pitäisi UPSin paketit tuoda. Postien laskuri toimii oikein ilman kirjautumistakin.
Vaikuttaa hyvältä kuluineen kaikkineen. Itse en mikään viinien asiantuntija ole, eli osaisiko joku sanoa jotain noiden alle viiden euron viinien laadusta? Olisiko esim joku 3-4€ viini kympin viini alkossa?

Onko kukaan törmännyt Iisalmi puolukka gin lonkeroon näissä kaupoissa?
Ei ole tullut vastaan, mutta olisin myös kiinnostunut :tup:
Nykyinen 4e/0,5l tölkki kaupasta on turhan kallista, vaikka hyvää onkin.

Laitoin eilen lonkeroa tulemaan taas kolme lavaa varaston täydennykseen Alkc:sta.

Ai jumankauta, tuon Viinahuudon kanssa. 6.12 laitettu tilaus ja 22.1 asiakaspalvelu ilmoitti että meni kuljetukseen, mutta nyt taas ei ole kuulunut yhtään mitään.

Noh, jos nyt edes kesäksi saapuisivat...
Mulla toimi viinahuuto tosi hyvin verrattuna kokemuksiin täällä. Nopeesti tuli ja oli vielä jotain ekstraakin. Lonkero alle 20€ salkku eikä tullu edes pantteja. Tosin vain 1 tilaus mulla tuolta.

Varmaan tuuristakin kiinni miten käy. No toivottavasti saat tuotteesi.

Mulla toimi viinahuuto tosi hyvin verrattuna kokemuksiin täällä. Nopeesti tuli ja oli vielä jotain ekstraakin. Lonkero alle 20€ salkku eikä tullu edes pantteja. Tosin vain 1 tilaus mulla tuolta.

Itsellä myös samoja kokemuksia VH:sta. Tilauksia vuosien aikana useampiakin.
Kaikki on tullut, mitä olen tilannutkin. Toimitusajat ovat joskus kuitenkin melko pitkiä.

Halpaa lonkeroa kyllä, jos alle 20 euroa. Oliko aitoa vai hiivalonkeroa?

Muistaakseni sen pystyi kiertämään sillä että ennen kuin rakentelee tilausta rekisteröityy käyttäjäksi ja ei vaan vastaa hetu kysymykseen. Sen jälkeen voi tilata ilman hetua.
Ei sinne ole pakko rekisteröityä ollenkaan ja ei tarvitse mitään hetua laittaa.

Tulivedeltä 25.1. tilattu paketti saapui tänään postin noutopisteeseen, josta kävin sen poimimassa. Perillä odotti ikävä yllätys. Suomen posti oli tyrinyt laatikon rikki ja samalla hajottanut kaikki sisällä olevat laatikot. Muutama yksittäinen tölkki oli hajonnut, päkit + pakkauslaatikko teipattu hätäisesti kasaan. Turhaa lienee reklamaatiota tehdä, pesevät kuitenkin kätensä.

Hyvää:
- kaikki tilatut tuotteet
- hyvät päivämäärät juomissa
- reilun viikon toimitusaika

Huonoa:
- Postin töhöily
- pakkauksen laadusta ei osaa sanoa

Liitteet

• 20210203_193904.jpg
    20210203_193904.jpg
    3,7 MB · Luettu: 335
Vaikuttaa hyvältä kuluineen kaikkineen. Itse en mikään viinien asiantuntija ole, eli osaisiko joku sanoa jotain noiden alle viiden euron viinien laadusta? Olisiko esim joku 3-4€ viini kympin viini alkossa?

Suomen alkoholiverotuksen ja Alkon hinnoittelupolitiikan takia ne kympin viinit on juuri noita alle vitosen pullotteita. Helpottaisi jos antaisit vinkkiä mitä yleensä juot / mistä tykkäät. Esim onko se jotain JP.Chenettiä vai 2U vai mitä. Eka mikä sattu eteen joka voisi olla juomakelpoista oli tämä: Camolas Selection Reserve Red 2018 tai saman pajan toinen pullote: Camolas Selection Premium Red 2017 mutta kun ei tiedä mitkä on preferenssit niin toi saattaa olla tai sitten ei

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 474
Jäsenet
77 619
Uusin jäsen
Fortius

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom