Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Itävallasta tulee (austriansupermarket.com) vissiin >20 kg kympillä. Muistaakseni siihen mahtuu 35 kpl 0,5L tölkkiä. Bisset on toki eri merkkisiä ja kalliimpia kuin AS24;ssa, mutta osa ainakin minun suuhuni oikein maukkaita, esim. Egger Märzen.

Nyt on tainnut Helmut Nussi löytää minun Itävallan tilaukseni. Alkaa olla jo kuukausi tilauksesta ja viimeiseen 16 päivään ei ole tapahtunut mitään.

1593167615647.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
437
Alkcista tilasin 2 koppaa olutta ja yhen normi original päkin. Oluet oikein, mutta originalista sain sitten lighti version. Mitään lupia en ollu antanu, että saa vaihtaa lähimpään vastaavaan tuotteeseen. Kannattaako tuosta ny vängätä vai onko turhaa lähetellä asiakaspalveluun mitään?
Asuks treel? voin ostaa ton jos se auttaa tuskaan.
 
Liittynyt
10.12.2019
Viestejä
77
Ilokseni huomasin jo jokin aika sitten, että Alkostore24 on jälleen auki pitkän tauon jälkeen. Aloin näpyttelemään tilausta, mutta kappas kun Tuplapukki ja Sandels Strong loppu varastosta, no ei kai voi mitään muuta kuin taas odotella X aikaa, josko joskus varastot täydentyy. Noilla kahdella vaan tulee suurimmat säästöt itselleni Alkoon verrattuna. Ei oikein Elefantti kaljakaan maistuis eikä varsinkaan Bear Beer Strong, joka on pilattu jollain sokerimössösiirapilla. Viiking 12% tulee toki usein otettuna 1 loota tilaukseen, vaikka siinäkin sitä siirappikuraa joukossa; sitä ei vaan viitsisi 3-6 pakkia tilailla pelkältään...ja noita kaikkia em. on tullut joskus tilattua ja maistettua. Ps. jännästi hinnat noussu sen 50snt/loota tuplapukissa (oli ennen 14,49e) ja joku muukin olut oli noussu sen 50snt.
Ei taida muista kaupoista saada järkevällä hintaa tuplapukkia kotiovelle? Jos mistään edes saa muualta kuin alko24sta? Siellä kun se pukki on 23,65e/pack toimitettuna kotiovelle. Eli lähes 3 kertaa halvempaa kuin alkossa, jossa se on 62,16e/pack ja joutuu vielä itse kantamaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Aika paljon noissa kaupoissa on bulkkeja börjemaasta. Lienee varmasti jotain dumpattuja eriä mitä kukaan muu ei suostu ottamaan myyntiin. Onko jollain tietoa mikä on se ainesosa noissa ruottalaisissa kaljoissa mikä tekee sen vastenmielisen imelän sivumaun, jälkimausta puhumattakaan? Se on sellainen pistävä metallimainen sivumaku jota en voi sietää.

Spendrups vetää kyllä pohjat tämän suhteen. Meinas laatta lentää heti ekasta testistä.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
906
en kyllä mitenkään voi suositella viinivodkasta tilaamista kun 100 kertaa parempia paikkoja on. 1.5 viikko sitten tuli ilmoitus että tuotteet kerätty ja odottaa toimitusta. Sit alkuviikosta tuli ilmoitus, että osaa tuotteita ei varastossa.
Ok, korvattiin toisella. Toimitus luvattu tälle päivälle tai maanantaille. Nyt tuli jokin epämäärinen posti seuranta ilmoitus, että sähköinen lähetys luoto ja odottaa pakettia postin lähetettäväksi . Jos ymmärsin, niin tuotteet vielä Viron varastolla.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Ai silläkö on jotain merkitystä onko bulkkikaljassa 4,3, 4,7 vai 5%? Ehkä siinä säästää jos kännejä vetää kaljalla, ei tarttee niin montaa juoda :D
Itse olen huomannut että nuo "bulkkikaljat" itseasiassa maistuvat paremmalta oltuaan siinä yli 5% vahvuuksilla, eivät ole niin vetisiä ja mitäänsanomattomia. Itse tilasin 5,3% vahvuisia "bulkkikaljoja" tuolta etelä-naapurista ja kyllähän noissa tuo maku jotenkin on parempi kuin kotimaisissa 4,7% tai sitä alemmissa. Ja itse asiassa, eikö kaikki laatuoluet ole lähtöjään jo yli 5% maailmanlaajuisesti?

Se että kiva nousu tulee nopeammin jos sitä haluaa, on vain plussaa. Mutta itse ainakin haluan juoda juomia jotka ovat hyvänmakuisia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
Nyt jumissa ties missä. Matkahuolto:
18.06.2020 16:44
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi

Onneksi oli varastoa, ei ole kiireisen hommaa tämä. :)
Eli 1.6. tilattu viinahuuto.com / kotijakelu

25.06.2020 08:14 Jyväskylä
Lähetys on toimitettu perille. Kiitos, että valitsit Matkahuollon!
25.06.2020 06:10 Jyväskylä
Lähetystä kuljetetaan perille
24.06.2020 22:27 Jyväskylä
Lähetys on saapunut Matkahuoltoon Jyväskylä ja odottaa kuljetusta perille
24.06.2020 16:32 Helsinki
Lähetys on matkalla
24.06.2020 13:15 Helsinki
Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Helsinki

Muun ajan ollut että odotetaan lähetystä. MH toimii aika nopsasti, viinahuuto ei niinkään.
 

Jammaz

Kirka Saatana
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
A24 tilaus sisään 18.06. Torstai ja toimitetaan 29.06. Maanantaina, eli 11päivän toimitus.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Itse olen huomannut että nuo "bulkkikaljat" itseasiassa maistuvat paremmalta oltuaan siinä yli 5% vahvuuksilla, eivät ole niin vetisiä ja mitäänsanomattomia. Itse tilasin 5,3% vahvuisia "bulkkikaljoja" tuolta etelä-naapurista ja kyllähän noissa tuo maku jotenkin on parempi kuin kotimaisissa 4,7% tai sitä alemmissa. Ja itse asiassa, eikö kaikki laatuoluet ole lähtöjään jo yli 5% maailmanlaajuisesti?

Se että kiva nousu tulee nopeammin jos sitä haluaa, on vain plussaa. Mutta itse ainakin haluan juoda juomia jotka ovat hyvänmakuisia.
Suosittelen tutustumaan ale-oluiden ihanaan maailmaan. Laita tilaus vaikka belgiuminaboxiin. Ei enää tarvitse bulkkilaagereiden känni/hinta-suhdetta arpoa, kun oikeasti ymmärtää oluiden mauista ja omasta makuaistista.


Oikeasti, tuollaiset alle prosentin erot alkoholin määrässä eivät vaikuta tippakaan makuun. Testatkaa vaikka puhtaalla vedellä ja vodkalla, mikä ero on 4.5 ja 5.2% etanoliliuoksella. Tai lisätkää siihen "nelosolueen" pisara vettä.

Jos oluessa on todella makueroa, kyse on aina itse oluen valmistustavasta. Eli eri resepti. Usein bulkkioluet ikävä kyllä valmistetaan johonkin 5.5 - 6 % vahvuuteen, ja sitten pullotuksessa olueen lisätään vettä jotta haluttu prosentti saavutetaan. Paremmat oluet käytetään kerralla pullotusvalmiiksi.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Suosittelen tutustumaan ale-oluiden ihanaan maailmaan. Laita tilaus vaikka belgiuminaboxiin. Ei enää tarvitse bulkkilaagereiden känni/hinta-suhdetta arpoa, kun oikeasti ymmärtää oluiden mauista ja omasta makuaistista.


Oikeasti, tuollaiset alle prosentin erot alkoholin määrässä eivät vaikuta tippakaan makuun. Testatkaa vaikka puhtaalla vedellä ja vodkalla, mikä ero on 4.5 ja 5.2% etanoliliuoksella. Tai lisätkää siihen "nelosolueen" pisara vettä.

Jos oluessa on todella makueroa, kyse on aina itse oluen valmistustavasta. Eli eri resepti. Usein bulkkioluet ikävä kyllä valmistetaan johonkin 5.5 - 6 % vahvuuteen, ja sitten pullotuksessa olueen lisätään vettä jotta haluttu prosentti saavutetaan. Paremmat oluet käytetään kerralla pullotusvalmiiksi.
Kenties se makuero ei tule sitten prosenteista, vaan valmistustavasta. Mikä on yksi syy siihen miksi suomibulkkilagerit on aika mitäänsanomattomia.
Nuokin eestilagerit on tehty ainakin tölkin mukaan vain ohrasta, humalasta ja vedestä. Mutta joku syy siihen on että nuo hieman vahvemmat perus lagerit etelä-naapurista maistuu paremmalta omaan makuun.

Itse en kuitenkaan ole mikään oluiden asiantuntija missään nimessä, lähinnä maallikko. Ja haluan nauttia olueni hyvänmakuisena, mielellään niillä sopivilla prosenteilla kyllästettynä. :)

Muutamia ale-oluita yksittäistölkeissä on tullut maisteltua, ja hyviähän ne ovat ja erottuvat joukosta erinomaisuudellaan. Nuo vaan tuppaavat olemaan hitusen kalliimpia.

Minä itse en fiilistele oluilla niinkään paljoa, hyvä maku ja juotavuus on pääasia. Jos tarvitsee oikeasti fiilistellä tai hakea sitä tunnelmaa, niin siihen on nuo paremmat laadukkaat rommit.

Mutta nyt menee aivan liian paljon off-topic-lätinäksi omalta osaltani, niin lopetan tähän.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
906
Eli 1.6. tilattu viinahuuto.com / kotijakelu

25.06.2020 08:14 Jyväskylä
Lähetys on toimitettu perille. Kiitos, että valitsit Matkahuollon!
25.06.2020 06:10 Jyväskylä
Lähetystä kuljetetaan perille
24.06.2020 22:27 Jyväskylä
Lähetys on saapunut Matkahuoltoon Jyväskylä ja odottaa kuljetusta perille
24.06.2020 16:32 Helsinki
Lähetys on matkalla
24.06.2020 13:15 Helsinki
Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Helsinki

Muun ajan ollut että odotetaan lähetystä. MH toimii aika nopsasti, viinahuuto ei niinkään.
no onhan toikin järettömän pitkä toimitusaika
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
42
Alkaa paljastuun toi lentoyhtiöiden hinnoittelun ihmeellisyys miksi ekat paikat on halvempia...
 
Liittynyt
15.10.2018
Viestejä
3
Nyt on tainnut Helmut Nussi löytää minun Itävallan tilaukseni. Alkaa olla jo kuukausi tilauksesta ja viimeiseen 16 päivään ei ole tapahtunut mitään.
Samassa jamassa kans tilaus, paitsi jo 27.5. tilattu.

10.6. jälkee on jumittanut lentokentällä, olisikohan ruumatila lopussa tjms.
 
Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
44
Sen verran ruhtinaaliset toimituskulut, että ei kyllä mitään bulkkia tuolta ainakaan viitsi tilata. Ettei olisi itse kauppias täällä mainostamassa?
Paulaner Hefe-Weißbier 5,5%. 1 24,99 €
1 x RAJOITETTU TARJOUS Slots Classic 4,6% 1 5,99 €
Ceres Royal Økologisk Pils 4,8% 1 11,49 €
Bryggmästerens Bästa Ekologiska 5% 1 12,49 €
Smirnoff Vodka 37,5% 0,5l 1 8,54 €

En myy kuin Taunuksen takakontista. Ensitilaajan 5%-alennuskupongilla yhteensä 58,60e + postikulut 39,90e. Tilaus on kuulemma keräilty, eli jokohan ensi viikon alkuun mennessä saapuisi? Suomen päässä toimituksesta vastaa Posti, mikä lienee se heikoin lenkki. Vaikka lähettävän pään toimitusfirma onkin ilmeisesti rekisteröity Sloveniaan.
Nyt on kaksi viikkoa tilauksen tekemisestä ja viikko tilauksen "valmistumisesta". OmaPosti näyttää vielä samaa alkuperäistä "Lähetys ei ole saapunut Postille" -viestiä. Eipä tässä kiirettä ole, mutta mukavahan se olisi saada väliaikatietoja.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
231
Onko täällä ketään, jolla olisi Alkostoren paketti kadonnut matkalla? Itselläni katosi Postin hellässä huomassa. Alkostore vastasi, että Norrlog hoitaa. Miten teillä hommat eteni? Tässä nyt kulunut jo aika paljon kalenteriaikaa eikä enää viitsisi odotella Norrlog -> DHL -> Posti -jutustelua, kun pelkästään Postilla se kestää heti sen pari viikkoa. Itse jo aiemmin kyselin Postilta ja vastasivat tosiaan parin viikon kuluttua, että "kadonnut on."
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
231
Luottokortilla, että sieltä sitten viime kädessä hakemaan rahoja takaisin.

edit: Oisin voinut tietty olla sen verran fiksu että olisin tajunnut laittaa tämän mitättömän detaljin jo edelliseen viestiini.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Luottokortilla, että sieltä sitten viime kädessä hakemaan rahoja takaisin.

edit: Oisin voinut tietty olla sen verran fiksu että olisin tajunnut laittaa tämän mitättömän detaljin jo edelliseen viestiini.
No empä itse edes kovin montaa viikkoa odottelisi jos paketti on jo todettu kadonneeksi. Netstiltä rahat takaisin ja uutta tilaista tekemään.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
388
Viinahuudosta 1.6. tilattu lähetys noudettu tänään. Kolmesta juomalaatikosta 1kpl väärä ja 7 tilatusta pullotuotteesta puuttui 6kpl. Katotaan nyt mitä vastaavat reklamaatioon mutta on kyllä melkoisen tuhnuksi mennyt tuo touhu. Saattoi olla viimeinen tilaus ao. putiikista, jos ei fiksua ratkaisua löydy nopeasti. Ei siis tosiaan nykyisellään voi enää suositella.
 

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
Onko kenenkään silmiin osunut mestaa josta saisi Orchard Thieves -siideriä? Viking Lineltä tuota saa maltilliseen 1e/tölkki hintaan, mutta ei jaksaisi lähteä merille alkoholin takia.
 
Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
44
Onko täällä ketään, jolla olisi Alkostoren paketti kadonnut matkalla? Itselläni katosi Postin hellässä huomassa. Alkostore vastasi, että Norrlog hoitaa. Miten teillä hommat eteni? Tässä nyt kulunut jo aika paljon kalenteriaikaa eikä enää viitsisi odotella Norrlog -> DHL -> Posti -jutustelua, kun pelkästään Postilla se kestää heti sen pari viikkoa. Itse jo aiemmin kyselin Postilta ja vastasivat tosiaan parin viikon kuluttua, että "kadonnut on."
Minulla katosi huhtikuussa ja myöskin Postin toimesta. Paketti saapui Suomeen viikossa tilauksen tekemisestä ja rekisteröityi Vantaan lajittelukeskuksessa kunnes katosi sanaakaan sanomatta. Parisen viikkoa myöhemmin sain puhelun tamperelaisittain puhuvalta postin työntekijältä, joka lupasi paketin ylihuomiseksi kotiovelle. Sinun pakettisi saattaa siis yhtä lailla tehdä rekisteröimättömän reissun puolen Suomen ympäri.

Tee siis oitis valitus Norrlogille ja Postille myöskin, vaikka se ei heitä saa yhtään nopeampaa epähukkaamaan pakettiasi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
196
Viinahuudosta 1.6. tilattu lähetys noudettu tänään. Kolmesta juomalaatikosta 1kpl väärä ja 7 tilatusta pullotuotteesta puuttui 6kpl. Katotaan nyt mitä vastaavat reklamaatioon mutta on kyllä melkoisen tuhnuksi mennyt tuo touhu. Saattoi olla viimeinen tilaus ao. putiikista, jos ei fiksua ratkaisua löydy nopeasti. Ei siis tosiaan nykyisellään voi enää suositella.
Juu, viinahuudolle iso ei. Eivät vastaa edes tiedusteluihin mitään.
 
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
179
Hyvin meni taas Alkostoren tilaus, 19.6 tilaus ja äsken tuotiin juomat kotiin. Viinahuudosta ei viimeksi mennyt kovin hyvin. Hommassa kesti kuukausi ja paketista puuttui yksi viinilaatikko. Laitoin viikko sitten paketista kuvan, et toinen viini puuttuu. Eipä ole vastausta kuulunut.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
6
Tänään tuli alkc tilaus ja yllärinä huomasin ettei extra stout olekaan steam brewin tekele ( kuten nettisivulla ), vaan eichbaumin tuotantoa. Tosin kumpaakaan en ole ennen maistanut niin en tiedä tartteeko edes olla pettynyt.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
45
Mistäs nykyään kannattaa tilailla, onko Alcostorella vissiin kohtuu toimitusajat eivätkä hinnat ole tainneet nousta? Entäs onko kukaan viime aikoina tilannu Vinosonlinesta, onkohan kovat toimistusajat kun Espanjasta tulee?
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
20
Onko joku tilannut Alkoshop.ee? Näyttäs olevan hinnat pikkuisen matalammat kuin muualla. Vissiin Latvian verotuksella nuo hinnat.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
111
Rahtihinnoista ei kyllä ottanut mitään tolkkua. On lähetyksen toteutus jäänyt vähän vaiheeseen.
Itellä "herjas" ainakin tuollaista kun koetin mitä sanoo kun lisää tuotteita ostoskoriin.
"Minimitilausmäärä 206,62 € (ei sis. alv) ei ole täyttynyt, joten et voi jatkaa tilausta. Nykyinen tilausmäärä on "15,69 € (ei sis. alv)."

Aika paljon pitänee siis kerralla tilata tuolta, jos ylipäätään haluaa :rolleyes:

Alkoshop.ee kyseessä siis
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
388
Mistään kahvilikööriä järkihintaan valkovenäläisten kokkaukseen? Viinahuuto kun petti ja pahasti...
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
377
Mistään kahvilikööriä järkihintaan valkovenäläisten kokkaukseen? Viinahuuto kun petti ja pahasti...
Kato vaikka www.licorea.com ja hakuun "coffee". Löytyy ainakin joku BVland Coffee huokeasti. Rahtikulut tuolla menee painon mukaan. Rahtihan tuolla ja varmaan muuallakin tuplaa tuotteen hinnan. Nopeesti katsoin, että esim. 5 pullolle jäisi litrahintaa 15,29 € rahteineen.
 
Liittynyt
04.03.2018
Viestejä
8
Onko täällä ketään, jolla olisi Alkostoren paketti kadonnut matkalla? Itselläni katosi Postin hellässä huomassa. Alkostore vastasi, että Norrlog hoitaa. Miten teillä hommat eteni? Tässä nyt kulunut jo aika paljon kalenteriaikaa eikä enää viitsisi odotella Norrlog -> DHL -> Posti -jutustelua, kun pelkästään Postilla se kestää heti sen pari viikkoa. Itse jo aiemmin kyselin Postilta ja vastasivat tosiaan parin viikon kuluttua, että "kadonnut on."
Minulla katosi seurannan mukaan jo Saksan puolella. Otin yhteyttä alkostoreen ihan Suomen kielellä. Selvittelivät tapausta ja seuraavana päivänä lähti uusi laatikko matkaan. Eikä minulla ollut sitä vakuutusta.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
111
Netprisiin muuten näköjään tulleet taas listoille nämä yllätys olut- ja virvoitusjuoma laatikot. Oli vaan loppu taas niin ei päässyt tilaamaan.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Netprisiin muuten näköjään tulleet taas listoille nämä yllätys olut- ja virvoitusjuoma laatikot. Oli vaan loppu taas niin ei päässyt tilaamaan.
On äijille taas varaston nurkkiin kertynyt irtotölkkejä, laatikoita hajonnut yms. Niistähän nämä taidetaan kasata.
Kovasti suosittuja kuitenkin ovat halpuutensa ja ehkä pienen salaperäisyytensä takia.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
906
Tulihan se viinivodka tilaus sit perille postin kautta. Tilattu 8.6 ja tänään oli nouto. Kaikki hyvin pakattu.
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
27
Kolmas tilaus taas eri firma, nyt alcostore24.
Toimitusaika taas nopea n.vko.
Sisältö ei vain täsmännyt, 3l viiniboxi oli vaihtunut pulloon. Aika huonolla% omat tilaukset osuneet kohdalleen. 2/3 tullut väärin/vajaana
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Mulla on onnistumisprosentti jossain 99% paikkeilla näissä tilauksissa. Kerran tuli Gourmondosta (RIP) kahden kaljalaatikon sijaan paketti jossa oli Captain Jack kurarommipullo, 4 pack 2 litraista MEHUA ja pari pulloa Jetzin vodkaa. En viitsinyt reklamoida tuosta mutta aika läppä tuo kuka nyt ikinä tekikään tuon tilauksen.

Siis ihan oikeasti kuka tilaa saksasta jotain tiivistemehua jota saa 40 sentillä litra lähikaupasta? Ja vielä päälle tuo rommin irvikuva kuin pisteenä iin päälle.

Harmittaa muuten vietävästi kun jäi Gourmondoon niitä bonuspisteitä aika paljon eikä päässyt käyttämään. Jonnet ei muista Gourmondoa ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 413
Viestejä
4 160 305
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom