Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Joo selvinnee. Mietin vaan että jos vastaus on että "lähetä kamat takasin niin toimitetaa sulle oikeat pakkaukset" niin ei taida innostaa

Juurikin näin ja tämä on mielenkiintoinen keskustelu, josta varmasti on hyötyä muille, joille käy näin.

Itse ilmoittaisin kyllä Alksille, mutta jos en olisi saamassa omia juomiani ensin, niin pitäisin vaan toisen tilauksen juomat, vaikka olisi halpaa viiniä ja Olvin tuplapukkia (tai Bear Beer). Niitä voi sitten juoda synkässä mielentilassa ja kirota Alksia :D

Veikkaan ihan mutulla, että toinen tyyppi sai sitten sinun juomasi - ja vaan tarrat meni sekaisin. Näistä on kuitenkin mielestäni tärkeä kertoa, kun sitten voi taas - syystä - boikotoida Alksia. Itse tilaan nyt Alkostore24:sta, mutta sieltäkin on porukalle tullut vanhentuneita juomia.

Tulipa nopeasti. Itsekin tilasin Superalko De + Norrlog, tiistain 7.4. ensimmäisinä tunteina. Keskiviikkona 8.4. oli jo export parcel centerissä, mutta Suomeen ei seurannan mukaan ole vielä saapunut.

edit: lukee näin...
1.JPG

...mutta nuolta klikkailemalla löytyykin seuraavaa:
2.JPG

Tähän sopisi se paljon käytetty sanonta; "It was like that when I got here" :facepalm:
Itsellä tällä hetkellä sama tilanne ja seuranta näyttänyt samaa kolme päivää . Ainut ero tilaus Alkostere24+Norrlog.

Heittäkääs kokeneet tilaajat että mistä kannattaisi tilata lavallinen sandellissia ja lonkeroita? Ilmeisesti yhdelle lavalle mahtuu 90 laatikkoa mikäli tulkitsin oikein? Tarkoitus on tilata juhliin jotka kesäkuun puolivälissä, joten varmasta ja nopeastakin toimituksesta plussaa, hinta ei tarvitse olla halvinta. Alks.fi näyttää ainakin saavan molempia?..

Heittäkääs kokeneet tilaajat että mistä kannattaisi tilata lavallinen sandellissia ja lonkeroita? Ilmeisesti yhdelle lavalle mahtuu 90 laatikkoa mikäli tulkitsin oikein? Tarkoitus on tilata juhliin jotka kesäkuun puolivälissä, joten varmasta ja nopeastakin toimituksesta plussaa, hinta ei tarvitse olla halvinta. Alks.fi näyttää ainakin saavan molempia?..

Katso tuolta alks.fi, että tulevat samalta varastolta. Alksin Kroatian varastolta saa ainakin lonkeroa, mutta saako Sandelsia? (olen töissä, en nyt tarkista)

Tulipa tilattua Alksista Sandelsin 0,5l koppia kaksi kappaletta. Eisiinä hommat onnistui hyvin ja nopeasti oli perillä.
Ihmetystä on herättänyt itse juomat, kun niissä on päiväystä, eikä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Maku vaan hyvin erilainen Sandelsiin verrattuna ja ennenkin näitä tilannut. Jätkien kanssa sitten kokeiltiin ja hekin samaa mieltä. Piti ostaa 0,5l Sandels kaupasta verrokiksi ja eron maussa huomaa näissä Alksin kautta tulleissa tölkeissä ja Sandelsista, mikä ostettu kaupasta. Vähän NEIPA vivahde tulee läpi siitä enemmän, kuin itse Sandelsin maku. Päiväystähän noissa on ja juoduksi tulee. Silti ihmetytti minua ja muitakin tämä outo ero, kun pitäisi olla samaa tavaraa.
Onko kokemusta muilla tästä?

Tulipa tilattua Alksista Sandelsin 0,5l koppia kaksi kappaletta. Eisiinä hommat onnistui hyvin ja nopeasti oli perillä.
Ihmetystä on herättänyt itse juomat, kun niissä on päiväystä, eikä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Maku vaan hyvin erilainen Sandelsiin verrattuna ja ennenkin näitä tilannut. Jätkien kanssa sitten kokeiltiin ja hekin samaa mieltä. Piti ostaa 0,5l Sandels kaupasta verrokiksi ja eron maussa huomaa näissä Alksin kautta tulleissa tölkeissä ja Sandelsista, mikä ostettu kaupasta. Vähän NEIPA vivahde tulee läpi siitä enemmän, kuin itse Sandelsin maku. Päiväystähän noissa on ja juoduksi tulee. Silti ihmetytti minua ja muitakin tämä outo ero, kun pitäisi olla samaa tavaraa.

Alksin Special Edition Sandels on ainakin Wikipedian mukaan Virossa valmistettua täysmallasolutta, eli ns. parempaa tavaraa, kuin normaali suomalainen 4,7% Sandels. Siihen kannattaa aina varautua, kun tilaa suomalaista olutta ulkomailta, että kyseessä ei ole 100% sama tuote, kuin mihin on tottunut. Resepti tai valmistuspaikka on usein eri.

Alksin Special Edition Sandels on ainakin Wikipedian mukaan Virossa valmistettua täysmallasolutta, eli ns. parempaa tavaraa, kuin normaali suomalainen 4,7% Sandels. Siihen kannattaa aina varautua, kun tilaa suomalaista olutta ulkomailta, että kyseessä ei ole 100% sama tuote, kuin mihin on tottunut. Resepti tai valmistuspaikka on usein eri.
Kiitos tiedosta! Ennenkin tätä tuotetta tullut ostettua ja silloin maistunut samalle, miltä kotimainen. Ehkä sitten valmistuspaikka ja resepti onkin viimekerrasta muuttunut🤔

Minä tilasin SUPERALKO.DE ja niiden laatikkoon mahtui 16 litraa.Tais olla maaliskuussa kun tilasin. Painon mukaan katsoin . Fransberg toimitti.

Se paino varmaan näissä on se tärkein. Lukekaa vaan ketjua pari sivua taaksepäin, mitä kaikkia ongelmia @LovelyWhore sai, kun valehteli painon olevan 25kg, kun se oli juuri yli pakettiautomaattirajan.. Ei millään pahalla..

Se paino varmaan näissä on se tärkein. Lukekaa vaan ketjua pari sivua taaksepäin, mitä kaikkia ongelmia @LovelyWhore sai, kun valehteli painon olevan 25kg, kun se oli juuri yli pakettiautomaattirajan.. Ei millään pahalla..
Tähän sen verran päivitystä, että painosta huolimatta paketti toimitettiin pakettiautomaattiin. Itse en ole vielä pakettia saanut, koska ehdin jo vaihtamaan paikkakuntaa ja oli rekrytoitava sukulainen noutamaan paketti. Painoi kuulemma niin paljon ettei jaksanut (nainen kyseessä) kantaa sitä edes autolleen.

Postin "saattaa viivästyä päivällä" venyi reilusti yli viikon mittaiseksi ihmettelyksi (postin käyttämä termi oli "selvityksessä"). En välttämättä toista kertaa lähtisi samaan rulianssiin. Nyt ihmettelen mökillä ilman alkoholia ja odottelen edelleen päivää että saan ne haltuuni.

Eri asia tietysti jos haluaa kokeilla onneaan ja tietää olevansa valmiina vastaanottamaan tilauksen sitten kun se saapuu. Joku tuossa nyt kuitenkin meni omalla kohdallani vähän pieleen. Vahva veikkaus, että johtui tuosta erosta ilmoitetun ja todellisen painon suhteen. Varmaan luovutan hakupalkkiona viinitonkan tai toisen ja suklaalevyn. Se siitä säästöstä :facepalm:

Sandelsit valmistetaan ulkomailla lisenssillä joten makukin on erilainen. Siirtykää juomaan oikeita oluita ton kuran tilalle.

Kestääkö alks.hr tilausvahvistuksessa nykyään kauankin vai pitääkö huolestua?
Tulin kirjoittelemaan kokemuksistani ja huomasin viestisi. Kysy Alks:ltä tilannetta. Itselläni on nyt toinen kerta, kun Alks ei lähettänyt tilaamiani ja maksamiani artikkeleita, kuljetus oli myös maksettu. Reklamoin ja vastasivat heti, että tilaus tulossa.

Mitä oluita nämä oikeat oluet ovat? Ihan vaan, että osaan niitä seuraavaan tilaukseeni lisätä.

Ne on niitä, jotka maksaa 30€ / laatikko. Esim. Guinness ja Pilsner Urquell.
(puolitosissani laitoin, ja niiden hyvien hinta/laatu-suhde oluiden etsiminen on oikeaa työtä)

PS. Frans Berg tulee tänään ovelle ja tuo kaljaa. Ei noita kalliita oluita.

Mitä oluita nämä oikeat oluet ovat? Ihan vaan, että osaan niitä seuraavaan tilaukseeni lisätä.
Se pitää itse kokeilla :) lähinnä se että ei pidä fakkiutua johonkin tiettyyn suomalaiseen kun valinnan varaa on huru mykke ja vielä halvempaa ja uskaltaisin väittää että suurin osa paremman makuisia vaikka makuasioita toki.

^ Tottahan Keski-Euroopasta hyviä oluita löytyy, mutta ei ne aina ole suomalaisille tuttuja. Eli tutkimustyötä joutuu tekemään eikä ne ihan halpojakaan ole. Sitten jos tekee mieli brittialeja variantteineen, niin tuntuu ettei noissa Saksan kaupoissa niistä mitään ymmärretä.

Tähän sen verran päivitystä, että painosta huolimatta paketti toimitettiin pakettiautomaattiin. Itse en ole vielä pakettia saanut, koska ehdin jo vaihtamaan paikkakuntaa ja oli rekrytoitava sukulainen noutamaan paketti. Painoi kuulemma niin paljon ettei jaksanut (nainen kyseessä) kantaa sitä edes autolleen.

Postin "saattaa viivästyä päivällä" venyi reilusti yli viikon mittaiseksi ihmettelyksi (postin käyttämä termi oli "selvityksessä"). En välttämättä toista kertaa lähtisi samaan rulianssiin. Nyt ihmettelen mökillä ilman alkoholia ja odottelen edelleen päivää että saan ne haltuuni.

Eri asia tietysti jos haluaa kokeilla onneaan ja tietää olevansa valmiina vastaanottamaan tilauksen sitten kun se saapuu. Joku tuossa nyt kuitenkin meni omalla kohdallani vähän pieleen. Vahva veikkaus, että johtui tuosta erosta ilmoitetun ja todellisen painon suhteen. Varmaan luovutan hakupalkkiona viinitonkan tai toisen ja suklaalevyn. Se siitä säästöstä :facepalm:
tuli reissu tehtyä ja "saattaa viivästyä päivällä" paketti haettua. Olivat pakanneet sen postissa uudestaan. Ohessa kuvat niin unboxatusta paketista kuin itse viinipussin vauriosta, reilu millin kokoinen reikä pussin ylälaidassa. Noin puolet viinipussin sisällöstä sitten vuotanut ja pahvit tietty ihan muhjua.. no pahvit roskiin ja jäihän tuosta sitten 7 pussia viiniä kuitenkin ehjinä käyttöön. Kai tuosta pitäis jonkinlainen reklamaatio laittaa.loota.jpgvaurio.jpg

Tilasin nyt vaihteeksi testiin Bitburgeria ja König Pilsneriä Alks.fi:stä. Kummassakin päiväystä pitkälle tammikuuta 2027. Tähän asti tilaamani 1664:t ovat aina olleet "päiväys kuukauden päästä". Ei tule ainakaan päiväyksen vuoksi kiirettä juoda.

Toimitusaika tällä kertaa viisi arkipäivää, seitsemän viikonpäivää. Toimitus fransberg ja varasto Saksan.

Vähän ehkä menee OT:n puolelle mutta kun päiväyksistä monesti puhutaan niin omien kokemusten perusteella perus lager ei mene miksikään vaikka päiväys olisi mennyt lähemmäs vuosi sitten. Aina tilaillut päiväys mennyt tarjouksia ja hyvät setit saapunut

Vähän ehkä menee OT:n puolelle mutta kun päiväyksistä monesti puhutaan niin omien kokemusten perusteella perus lager ei mene miksikään vaikka päiväys olisi mennyt lähemmäs vuosi sitten. Aina tilaillut päiväys mennyt tarjouksia ja hyvät setit saapunut

Tässä on monta muuttujaa, mutta jos säilyttää pimeässä ja viileässä, niin kaikki oluet säilyvät pidempään. Lisäksi enemmän alkoholia -> säilyy paremmin. Olutharrastajien kanavalla suosittelevat juomaan Imperial Stoutteja kun on vähintään pari vuotta kulunut ostamisesta.

Pistät kuumaan aurinkoon noi oluet, niin on parissa päivässä pilalla, vaikka olisi päiväystä jäljellä.

Tilasin nyt vaihteeksi testiin Bitburgeria ja König Pilsneriä Alks.fi:stä. Kummassakin päiväystä pitkälle tammikuuta 2027. Tähän asti tilaamani 1664:t ovat aina olleet "päiväys kuukauden päästä". Ei tule ainakaan päiväyksen vuoksi kiirettä juoda.

Toimitusaika tällä kertaa viisi arkipäivää, seitsemän viikonpäivää. Toimitus fransberg ja varasto Saksan.

Vaikka tilaan Alkostore24:sta, niin olen myös huomannut, että jos tilaa saksalaisia oluita, jotka tehdään semilähellä, niin ne on tuoreita ja niissä on päiväystä. Minulla oli Newcastle Brown Ale vain pari kk ennen päiväystä, mutta esim. Astrassa oli ensi vuoden puolelle päiväystä.

Bitburger on vielä 2-3x kalliimpaa Alkossa, niin siinä voi kokea säästävänsä rahaa. Königiä en ole tainnut juoda, en edes Saksassa, mutta voisin kyllä kokeilla.

Bitti ja König toimivat mukavasti. Jossakin vaiheessa kokeilen Grünbergiä, Astraa ja ehkä Paderborneria tai muuta sakumallasta. Saku Kuld on myös hyvää.

Bitti ja König toimivat mukavasti. Jossakin vaiheessa kokeilen Grünbergiä, Astraa ja ehkä Paderborneria tai muuta sakumallasta. Saku Kuld on myös hyvää.

Astra on punaisten lyhtyjen alueella Hampurissa toiminut panimo, joka on siellä Hampurissa suosittu. Mutta Carlsberg osti sen pois ja en tiedä, tehdäänkö sitä siellä enää, vai onko Carlsbergiin verrattavaa bulkkia - mutta ei se pahaa ole. Valitettavasti Alks/Alkostore24 on vaan yksi niiden tuotteista, esim. sitrusvodkaraketti on jännä ja se varmaan kelpaisi sitä alkoholi%:ia hakeville optimoijille. Ja Red Light oli ihan jees.

Ja minun Astrassa oli vähintään 6kk jäljellä, mutta ei ne pitkään säilyneet.

edit: ja siis Hampuri on parikymmentä kilometria Travemündestä, josta Alks/Alkostore lähettää nuo.

Viimeksi muokattu:
Nyt lähti alksilla+norrlogilla testiin 3 laatikkoa maradonaa (6.99€/kpl) ei mitään hajua millainen olut kyseessä mikäli kokemusta niin kertokaa ihmeessä mielipiteenne kys tuotteesta

Viimeksi muokattu:
Aiheesta on ennenkin keskusteltu, joten haulla voi jotain löytyä. Omia suosikkeja (alle) Santun hintaluokasta ovat esim: Spendrups Premium Gold, Fuglsang Black Bird ja Pistonhead Flat Tire, joka on hiukan persoonallisemman makuista. Paljon lisää täysmallasoluita löytyy, kun laittaa euron tai kaksi lisää / pakkaus.

Kun päiväyksistä taas puhutaan muutaman viikon tauon jälkeen, niin pitää kirjoittaa uusimmasta kokemuksestani. yleensä juon ongelmitta vuoden verran päiväyksen jälkeen ja vahvempia paljon pitempääkin - säilytän pimeässä ja kylmässä. Paitsi kerran unohtui puoli keissiä Elefanttiolutta lämmittämättömän kesäasunnon laatikkoon noin vuodeksi, eli olivat kovassa pakkasessa ja lämpimässäkin, mutta ihme kyllä, maussa ei ollut vikaa sen enempää kuin uutenakaan. Eikä hiilareidenkaan osalta vikaa.
Nyt tilasin useamman 24-pakkauksen 16.4. päiväyksellä merkattua Krombacheria ja se tahtoo kuohahtaa avatessa. Tämähän voi liittyä tuohon päiväykseen, mutta tulee tosiaan purkista ulos, jos normaalisti avaa. Eli kuten olen ennenkin sanonut, yksi erä voi olla "piloilla" jo ennen päiväystä, kun muut ovat hyviä vielä vuosi päiväyksestä. (Krombacherista ei kuitenkaan ole kokemusta miesmuistiin, eli en osaa tämän merkin eri erien välillä arvioida.) Tuon kanssakin pystyy kuitenkin elämään, kun laatuoluen hinnaksi jäi n. 15€ / 24-pakkaus.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 806
Jäsenet
82 765
Uusin jäsen
moirret

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom