Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Tilasin eilen samalla yhdistelmällä. Heti tilauksen jälkeen pankki pisti kortista Visa puolen lukituksi.
Soittelen aamulla pankkiin. Kyselivät tunnistanko Sky gargolle ja aikaisemmin tehdylle fransberg.eu velotuksille kortilta.
Koska tunnistin, avasivat Visa puolen kortista heti puhelun jälkeen.
Itsellä meni myös kaikki maksut visalta ja kaikki ok.

Kaverille (taas oikeasti kaveri, en minä) Fransberg toi kotiin, vaikka tilasi pakettiautomaattiin.
Täällä on ollut keskustelua, että pakettiautomaatissa olisi 25kg raja se voi paukkua esim. 3x 24-packilla (0.33L tölkki). Ja tämän saa tilaukseen naputeltua helposti :)

Neljä laatikkoa tuli postilta kotiin kannettuna, vaikka tilasin automaattiin. Itsekkin suosin automaattia joustavuuden takia, mutta näissä tosiaan painorajat paukkui ja toimitus viivästyi kahdella päivällä, että saatiin sumplittua iltatoimitus.

Vähän eritahtisesti tuppaavat nähtävästi liikkumaan. Otin testiin nyt alks + fransberg -kombon

31.5. tilaukset sisään
5.6. seurantakoodin toimitus sähköpostiin, "Odotamme lähetystä lähettäjältä."
Alksin puolella tilaus oli nyt kirjattu valmiiksi kun tsekkasin, mutta seurannassa ei päivityksiä

Kunhan juhanukseksi ehtisi :)

Tänään kotiutui kaksi pakettia. Alkostore24 + Fransberg tilattu 28.5 ja tuli vielä jatkettua viskivarastojen täyttämistä Captain scotch 2.6 tehdyllä tilauksella, täytyy antaa täydet pisteet viskitilauksen nopeudelle. Saksalainen koneisto on osoittanut toimivansa tutun tehokkaasti, kun se saa itse hoitaa kuljetuksen paketille.

Vähän eritahtisesti tuppaavat nähtävästi liikkumaan. Otin testiin nyt alks + fransberg -kombon

31.5. tilaukset sisään
Alksin puolella tilaus oli nyt kirjattu valmiiksi kun tsekkasin, mutta seurannassa ei päivityksiä

Ite myös tilannut 31.5 alksilta ja 4.6 saanut seurantakoodin fransbergiltä, mutta ei ole seurannassa mitään päivityksiä vielä.

31.5. tilaukset sisään

Alks + Fransberg 2.6. tilaus sisään, tänään 7.6. seurantakoodi ja Alksin puolella myös tilaus kirjattu valmiiksi.

Eiköhän nuo ala ensi viikolla liikahtelemaan.

Matkahuolto toimittaa... NOT.

Eli sovittuna kotiinkuljetus viime maanantaille klo 12-16. Tein muutoksia jotta pystyin olla kotona vastaanottamassa pakettia. Joskus 14.58 tulee appiin ilmotus että ei voitu toimittaa koska ketään ei ollu vastaanottamassa! Vaikka olin siis kotona puhelimen vieressä kaikenlisäksi. Soitin sit sinne ja sanoivat että soittavat kuskille ja kuski soittaa mulle. 1,5h myöhemmin ei ole tapahtunut mitään niin soitan uusiksi. Kuulemma kuski ei ole vastannu heidän viestiinsä ja paketti viedään toimituspisteeseen. Kysyin että mihin ja kertoo paikan joka 10km päässä. Kuulemma pitää viedä matkahuollon omaan paikkaan, ei esim ärrälle kun vaatii henkilöllisyyden todistamisen luovutuksessa.

Seuraavana päivänä saan vastauksen että kuski oli kuulemma käyny ovella ja soittanu ovisummeria eikä kukaan ollu vastannu ja hän oli kuulemma vielä soittanut mun puhelimeenkin ja oli menny muka suoraan vastaajaan :D Toi on siis ihan täysi valhe. Soitin taas sinne ja joku nuori kundi sano et enää ei voi mitään, et tää pitää viedä toimipaikkaan eikä voi enää uudestaan kuljettaa kotiin tai se tarvitsisi lähettäjältä jonkun vahvistuksen tjsp.

Sain lopulta sit ilmotuksen ja paketti oli viety hevonperseeseen 7km päähän Candytowniin. Eli sen ois voinu viedä r-kioskillekkin joita ois tässä välissä varmaan 5.

Nyt tuli ton perseilyn takia joku 25e lisää kuluja joka siis nosti kuljetuksen hinnan 50euroon plus hirveä säätö. Tämä ei ole eka kerta enkä enää voi luottaa matkahuoltoon.

• Tykkää
Reactions: jll
Aika selkeästi Opo mainostaa myyjää ja kuljetusliikettä mainoksessaan.

Liitteet

• Screenshot_20240607_183717_Gmail.jpg
    Screenshot_20240607_183717_Gmail.jpg
    99,3 KB · Luettu: 430
29.5 Longerosta tilatut lonkerot kannettiin postin toimesta juuri äsken sisään. Toimitusliikkeenä Longeron linkkaama kantajat.eu. Vähemmän yllättäen paketin lähettäjäksi oli merkattu Piirinurga OÜ, joka Fransbergin takan. Outoa nimienpyöritystä.

Näyttääpi olevan nyt Longerostakin lonkerot loppu, no onneksi itse sain juhannuslonkut.

Kaverille (taas oikeasti kaveri, en minä) Fransberg toi kotiin, vaikka tilasi pakettiautomaattiin.
Täällä on ollut keskustelua, että pakettiautomaatissa olisi 25kg raja se voi paukkua esim. 3x 24-packilla (0.33L tölkki). Ja tämän saa tilaukseen naputeltua helposti :)
On minullekin tarjottu kotiinkuljetusta vastaavassa tapauksessa, mutta olen sanonut että viekäävaan sinne postiin, kaljon helpompi hakea sieltä kuin päivystää kotona.

48 x 0,44l 10,3% Triple IPA:a saapui panimolta ilman tullin näpelöintiä etämyynnillä ja Postnordin kuljettamana. Lauantaina tilaus sisään ja eilen saapui. Namskista.

Säästö Alkon hintoihin 234€.

IMG_5740.jpeg

Lonkerotilaus viinarannasta.eu + sky-cargo toimitus laitettu testiin. Huvittavaa (ja v*tuttavaa), että myös itse kuljetusfirma piilottelee "pakkauskuluja" viimeiseen asti. Etusivulle esitetyt hinnat ovat siis täysin harhaanjohtavia ja vasta juuri ennen maksua lätkäistään 7€ pakkauskulut vielä päälle.

Noh, jos lonkerot kotiin asti saapuvat ongelmitta, niin jäävät silti puolet halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna. Silti ihan periaatteesta ottaa kovasti päähän tällainen kepulointi, kun itse hoidan aina asiat suoraan ja rehellisesti niin töissä kuin siviilissäkin.

Lonkerotilaus viinarannasta.eu + sky-cargo toimitus laitettu testiin. Huvittavaa (ja v*tuttavaa), että myös itse kuljetusfirma piilottelee "pakkauskuluja" viimeiseen asti. Etusivulle esitetyt hinnat ovat siis täysin harhaanjohtavia ja vasta juuri ennen maksua lätkäistään 7€ pakkauskulut vielä päälle.

Noh, jos lonkerot kotiin asti saapuvat ongelmitta, niin jäävät silti puolet halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna. Silti ihan periaatteesta ottaa kovasti päähän tällainen kepulointi, kun itse hoidan aina asiat suoraan ja rehellisesti niin töissä kuin siviilissäkin.
FBS toi kolmessa arkipäivässä kamat kotiin, eikä perinyt mitään ylimääräistä.

31.5. tilaukset sisään

Sama kombo, 1.6 tilattu, ja eilen näemmä jatkanut matkaa Vantaan käsittelystä. Todennäköisesti tiistaina ovella. Joten kyllä ehtivät perille ennen juhannusta :cool:

Sinullakin lienee jo Vantaalle saapunut, ja sieltä eteenpäin jatkanut?

Niin miksi ei ole tulliteippi riskiä, maksavat verot? Äkkiä katottuna en löytänny sivuilta mainintaa
Eilen oli mainos jossakin somessa ja siinä luki että ilmainen toimitus kun tilaa vähintään 102kg edestä. Eikö myyjä silloin sitoudu toimitukseen?

alko24plus + norrlog ja tarjous budit tuli vajaassa kolmessa viikossa. Omilla sivuilla muuttui tilauksen status "lähetetyksi" päivää ennen kuin tuli noutopyyntö matkahuollosta, eikä norrlogiltakaan tullut mitään viestiä missään vaiheessa vaikka niin lupaavat. Hävettää nyt kaikki hätähousuilu sähköpostikyselyt "missä mun kaljat viipyy" joihin ei koskaan vastattu, kun kuitenkin jonkun verran tullut tilattua eri paikoista ja itelle on aina kaikki tullut perille, ennemmin tai myöhemmin. Vinkki: jos näyttää siltä että "juhannuslonkerot ei ehdi tulla" niin ei se tarkoita että pitäisi Juhannusta ilman lonkeroa viettää, kyllä sitä suomen kaupoissa riittää;)

No joo, aika tyhjiltähän nuo lonkerovarastot maailmalla näyttää, mutta gini ja ananasmehu+ananaslimska tai sama greippinä/appelsiinina saattaa yllättää positiivisesti.

Eilen oli mainos jossakin somessa ja siinä luki että ilmainen toimitus kun tilaa vähintään 102kg edestä. Eikö myyjä silloin sitoudu toimitukseen?
Kokeilin laittaa 102kg edestä lonkeroita ostoskoriin, niin ilmoittaa toimituskuluiksi 100e ihan päätyyn asti. Jos laittaa enemmän kuin 102kg, niin toimituskulutkin nousee. Liekö tuo ilmaistarjous sitten päättynyt.

Liitteet

• ScreenShot104.jpg
    ScreenShot104.jpg
    74,3 KB · Luettu: 129
Hinnat on kalliimmat mutta tulliteippi riskiä ei ole. minimi 102kg tilaus ja ilmaiset toimituskulut. Jos Virosta lähtee hakemaan niin eipä juuri säästä. Oluet edullisesti ja turvallisesti netistä
Tuo sivustohan on kusetus tai kopio drinksut comista. Tilausohjeet sivulla copy-pastea drinksuista:

3. Tee kuljetussopimus
Kun olet tehnyt Drinksut.com sivustolla juomatilauksen loppuun, tulee sinun tehdä kuljetussopimus valitsemasi kuljetusyhtiön kanssa tai ilmoittaa meille, milloin aiot noutaa tilauksen meidän Latvian noutovarastolta.

Mulle tuli pakkauskuluja 10,5 euroa. Huomasin tuon vasta itsekin kun oli jo maksanut kuljetuksen.

Onko teillä Pivanasta enempää positiivisia kokemuksia? Palstalta löysin vain pari viestiä onnistuneesta tilauksesta ja kun sivuston edeltäjä ilmeisesti jätti useasti juomat toimittamatta niin en tiedä uskallanko tilata.

Alks + Fransberg toiminut itsellä todella hyvin.

Sama kombo, 1.6 tilattu, ja eilen näemmä jatkanut matkaa Vantaan käsittelystä. Todennäköisesti tiistaina ovella. Joten kyllä ehtivät perille ennen juhannusta :cool:

Sinullakin lienee jo Vantaalle saapunut, ja sieltä eteenpäin jatkanut?

Eilen 8.6. tuli iltapäivällä Matkahuollon seurantaan kuittaus "Lähetys on käsittelyssä" Vantaalla, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut taas mitään. Aiemmin seuranta lähti päivittymään nopeampaan tahtiin. Kuitenkin arvioituna saapumisaikana ilmoitettu sovelluksessa edelleen maanantai 10.6., mutta epäilyttää...

Kyllä tässä pientä jännitysmomenttia selvästi aina on, että eksyykö Tulliin ja miten kuljetuspalvelu/kuriiri saa perille.

Viinarannasta.ee ensimmäinen tilaus tehty, FBS kuriirina, saas nähdä ehtiikö juhannukseks. 3 Koffin strong lonkkua, ja 3 litran kossua.

Viimeksi muokattu:
Onko teillä Pivanasta enempää positiivisia kokemuksia? Palstalta löysin vain pari viestiä onnistuneesta tilauksesta ja kun sivuston edeltäjä ilmeisesti jätti useasti juomat toimittamatta niin en tiedä uskallanko tilata.

Alks + Fransberg toiminut itsellä todella hyvin.

Vielä en ole kotiin asti saanut ensimmäistä Pivana-tilausta, mutta on jo DHL:n kuljetettavana. Eli olen jo varovaisen positiivinen että 31.5. tilatut oluet sieltä tällä viikolla saapuvat.

Eilen 8.6. tuli iltapäivällä Matkahuollon seurantaan kuittaus "Lähetys on käsittelyssä" Vantaalla, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut taas mitään. Aiemmin seuranta lähti päivittymään nopeampaan tahtiin. Kuitenkin arvioituna saapumisaikana ilmoitettu sovelluksessa edelleen maanantai 10.6., mutta epäilyttää...

Kyllä tässä pientä jännitysmomenttia selvästi aina on, että eksyykö Tulliin ja miten kuljetuspalvelu/kuriiri saa perille.
Sulla on vasta ensimmäinen kerta kun tilaat alks+fransu kombolla, joten aika huono tsäkä pitää olla jos jokin menee pieleen. Ei ainakaan tulliin enää mene kun on jo käsittelyssä Vantaalla. Oma pakettini näyttää tulleen juuri Ouluun, ja jatkaa matkaa pohjoiseen. Sovin jakeluksi huomisen, klo. 11.00-15.00. Eiköhän se sinunkin pakettisi tule viimeistään huomenna. Mutta joo, aina näissä on pieni jännitys miten lopulta käy. Sehän se onkin se suola näissä viinatilauksissa :cool:

Vielä en ole kotiin asti saanut ensimmäistä Pivana-tilausta, mutta on jo DHL:n kuljetettavana. Eli olen jo varovaisen positiivinen että 31.5. tilatut oluet sieltä tällä viikolla saapuvat.
Näkyykö oikeasti DHL:n seurannassa? Minulla on 24.5. tehty tilaus ollut jo 2 viikkoa "lähetetty" mutta eipä näy. Kyselin perään viime viikolla ja kuulemma kovasti ruuhkaa. En pidättele hengitystä odotellessa.

Näkyykö oikeasti DHL:n seurannassa? Minulla on 24.5. tehty tilaus ollut jo 2 viikkoa "lähetetty" mutta eipä näy. Kyselin perään viime viikolla ja kuulemma kovasti ruuhkaa. En pidättele hengitystä odotellessa.

Näkyy kyllä. Mulle tuli Shipped-viesti 4.6. ja 7.6. alkoi paketti näkymään DHL:n seurannassa. Alkuun kun ei näkynyt niin kyselin jo aspasta että mikä homma. Vastasivat että heiltä paketit lähtee jonkun paikallisen kuljetusyrityksen kautta, joka sitten välittää paketit DHL:lle. DHL:n seurantakoodi alkaa toimimaan vasta kun paketti on DHL:n hallussa. Paikallisella kuljetusyrityksellä on kuulemma ollut ruuhkaa viime aikoina, mutta ovat nyt saaneet jonoja purettua. Kaksi viikkoa kuulostaa kyllä niin pitkältä ajalta että suosittelen laittamaan viestiä asiakaspalveluun.

Itsellä ei näkynyt 1. seurantanumero. Muutaman viikon odottelun jälkeen sain 2. seurantanumeron, joka toimi, ja laatikossa oli tilatut tuotteet. Oluet olivat 8/2024 eli mitään liian tuoretta tavaraa eivät myyneet.

"Palaamme pian"

Onko tietoa onko firma nurin vai mitenkä ?

Tein tilauksen 31.5, ja sähköpostiin tuli vahvistus tilauksesta, mutta sen jälkeen ei ole mitään tapahtumia. Onneks maksoin Klarnalla,
niin en ole vielä menettänyt kuin mahdollisen kuljetusmaksun jos sitä en takaisin saa Erlineltä.

"Palaamme pian"

Onko tietoa onko firma nurin vai mitenkä ?

Tein tilauksen 31.5, ja sähköpostiin tuli vahvistus tilauksesta, mutta sen jälkeen ei ole mitään tapahtumia.

17.5. alkaen 9 palautetta Trustpilotissa, kaikissa 1 tähti. Melkoinen rohkelikko jos silti on tuon jälkeen tilannut Tulivedestä. Sika säkissä.

Täälläkin 23.5. laitettu varoitus about "älkää kukaan tilatko". Ja toinen jossa kerrotaan että kaveri ei ole tilauksensa jälkeen kuullut mitään. 31.5. mennessä tuli lähes sata viestiä noiden jälkeen, mutta ei ketjun plärääminen olekaan se konsti vaan haun käyttäminen.

Ensin tsekataan Trustpilot, sitten TechBBS, ja jos jokin on pielessä niin jätetään tilaus tekemättä.

Trustpilotin tuorein palaute: "Vastaava tilanne oli vuosi sitten. Sanoivat syyksi hakkeroinnin ja pahoittelivat. Tavara tuli lopulta. Nyt sivuille Tulivesi ja Volts tuli teksti "palaamme pian". Uskon vielä, että kaikki tilaukset toimitetaan. Jos olisi konkassa ei sivuja enää olisi."

PS: Voltsilla (kuljetusfirma) viisi palautetta, yhteensä 5 tähteä, Trustpilotissa toukokuun puolen välin jälkeen. Eli tällä konglomeraatilla 14/14 palautetta 1/5. Melkonen putki päällä.

Viimeksi muokattu:
17.5. alkaen 9 palautetta Trustpilotissa, kaikissa 1 tähti. Melkoinen rohkelikko jos silti on tuon jälkeen tilannut Tulivedestä. Sika säkissä.

Ensin tsekataan Trustpilot, sitten TechBBS, ja jos jokin on pielessä niin jätetään tilaus tekemättä.

Trustpilotin tuorein palaute: "Vastaava tilanne oli vuosi sitten. Sanoivat syyksi hakkeroinnin ja pahoittelivat. Tavara tuli lopulta. Nyt sivuille Tulivesi ja Volts tuli teksti "palaamme pian". Uskon vielä, että kaikki tilaukset toimitetaan. Jos olisi konkassa ei sivuja enää olisi."
No siinä ne tärkeimmät tuli samaan aikaan. Itse löysin vielä keskustelusäikeen missä "Tulivesi" ei kerännyt kauhean hyvää palautetta. Puhelinnumero nyt löytyy, mutta kuten jo arvosteluissa todettu: "Soitin 50 kertaa, kukaan ei vastaa".

Pakko udella käyttäjältä @Veikka että oliko siellä joku "supertarjous" päällä vai mitä lähdit tilaamaan?

No siinä ne tärkeimmät tuli samaan aikaan. Itse löysin vielä keskustelusäikeen missä "Tulivesi" ei kerännyt kauhean hyvää palautetta. Puhelinnumero nyt löytyy, mutta kuten jo arvosteluissa todettu: "Soitin 50 kertaa, kukaan ei vastaa".

Pakko udella käyttäjältä @Veikka että oliko siellä joku "supertarjous" päällä vai mitä lähdit tilaamaan?

Hartwalin lonkeroa tilasin useamman laatikon.

Syy miksi tilasin tuolta, olen ennen koronaa tilannut kerran ja silloin homma toimi, toki sai vaan jännätä kun eivät kovin aktiivisesti päivittäneet tilausta koskevia tietoja.

Nyt vaan sitten pitäis keksiä jostakin uusi paikka jotta kerkeäisi saamaan juotavat heinäkuun ekan viikon festareille.

Riitääköhän klarnalle että ilmoitan niille että keskeyttää maksun ??

Alks&norrlog, 8 arkipäivää. Laitoin haastetta, ja otin laatikollisen blancin tarjouslasipulloja 24kpl 6,9€ päiväysvanhoja, ja valkoviinejä Lasipulloissa, kaikki ehjiä
Paitsi underbergeja oli kuuden 4x2cl packin sijaan 6 pulloa, eli 18 pikkupulloa puuttui underbergia, katsotaan mitä alk vastaa. Suomessa yli 2€ pullo, tuolla alle euron

4/5

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
277 580
Jäsenet
77 630
Uusin jäsen
Everlaasti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom