Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Eli tämän hetkinen tilanne muuttuu miten?

Ja vastaan poikkeuksellisesti kahdessa viestissä, kun Tulli ja Valtio saattaa sanoa toista. He olettavat tyhmästi, että tilanne muuttuu niin, että myyjä maksaa verot Suomeen. Myyjä voi myös vähentää oman maansa verot (tai olisi syytä, että tekisi hyvää bisnestä). Tämä olisi heidän vastineensa ja se saattaisi puhua eri asiasta. Käytännössä niinkuin se Amazon.de -esimerkki, kassalla (tai aiemmin) tulisi veroero.

Kukaan ei kuitenkaan tee näin. Sitten tulevaisuudessa joku yksittäinen firma pelästyy ja tekee näin, niin laittavat sen seuraavaan uutiseen. Siksi heidän visionsa ja minun visioni, miten asiat menee tulevaisuudessa, ovat erilaiset - ja voit saada eri vastauksen kysymykseesi, riippuen keltä kysyt.

Suurin osa firmoista ei muuta toimintatapojaan Suomen takia edelleenkään.
 
Lyhyesti, kun pitkä teksti ei kelvannut: Etämyynnissä tod.näk. tulee jatkossa (kesän jälkeen?) tullin teipeillä kotiin ja lasku perästä. Tällä hetkellä myyjän pitäisi maksaa verot myös Suomeen. Ei ostajan. Tällä hetkellä paketteja säilytetään 6kk, siitä luovutaan uudistuksen myötä.

Etämyynti on sitä, kun myyjä hoitaa kuljetuksen. Etämyyntiä on esim. pivana.cz (entinen Beerdome).
Kiitos valitutpalat versiosta. Halpojen laatikkojuomien tilaajiin tuo ei vaikuta, ei ole tähänkään asti ollut etämyyntiä.
Tuollein pelkistetysti rikkaiden huolia :whistling:, onhan tuo valtion kansanterveydestä huolehtiminen tosi hienoa.
 
Kiitos valitutpalat versiosta. Halpojen laatikkojuomien tilaajiin tuo ei vaikuta, ei ole tähänkään asti ollut etämyyntiä.
Tuollein pelkistetysti rikkaiden huolia :whistling:, onhan tuo valtion kansanterveydestä huolehtiminen tosi hienoa.

Ne puuhastelevat tunnistetta etäostoihin syyskuussa. Tunniste kertoo, paljonko alkoholia on lähetyksessä ja onko verot maksettu. Tunniste on pakollinen.

Valitettavasti et ole pääsemässä helpolla. :(
 
Ne puuhastelevat tunnistetta etäostoihin syyskuussa. Tunniste kertoo, paljonko alkoholia on lähetyksessä ja onko verot maksettu. Tunniste on pakollinen.

Valitettavasti et ole pääsemässä helpolla. :(
Vidu nyt tuosta tuli köyhän huoli:sori:, eli laatikoihin joku QR-koodi, joka helppo lukea. Sinänsä outoa, Suomen valtio vaatii ulkomaisilta toimijoilta, joko lähetysten merkkausta jollain muumitarralla tai listausta jokaisesta alkoholia tilaneen henkilötiedoista tilauksen sisältöineen.
Tuo jälkimmäinen oli vain kauhuskenario. Olis tuon jälkeen vuotuisten verolappujen uusi kohta, paljonko tilasit ja paljonko on vero.
 
Vidu nyt tuosta tuli köyhän huoli:sori:, eli laatikoihin joku QR-koodi, joka helppo lukea. Sinänsä outoa, Suomen valtio vaatii ulkomaisilta toimijoilta, joko lähetysten merkkausta jollain muumitarralla tai listausta jokaisesta alkoholia tilaneen henkilötiedoista tilauksen sisältöineen.
Tuo jälkimmäinen oli vain kauhuskenario. Olis tuon jälkeen vuotuisten verolappujen uusi kohta, paljonko tilasit ja paljonko on vero.
Voisikohan sen sitten vähentää valmisteverot verotuksessa jos myy vaikka tappiolliset osakkeet.
Ja kait edelleen voi jatkaa jos porukalla laitetaan painetta ja pidetään tilauskannat korkeina ja toivotaan että myyvät ja kuljettavat yhä.
 
Olisihan se jännää, jos tunnisteen kanssa tulisi niin paljon lähetyksiä, että tullin resurssit eivät riittäisi niitä kaikkia käsittelemään.

..ja kaikki aikataulut uutisista, kuten tämä. Piti niiden juomien 8% asti tulla kauppoihin jo pitkän aikaa, mutta eivät ole hallituksessa saaneet aikaiseksi, niin voi tämäkin uudistus viivästyä.
 
Ne puuhastelevat tunnistetta etäostoihin syyskuussa. Tunniste kertoo, paljonko alkoholia on lähetyksessä ja onko verot maksettu. Tunniste on pakollinen.

Tämänhetkisen direktiivin mukaan nettikaupassa myyjä noudattaa sijoittautumisvaltionsa sääntöjä ja lakeja, kohdevaltion säännöistä ja laeista ei myyjän tarvitse välittää.
Elikkä saksalainen nettikauppias noudattaa Saksan lakeja ja sääntöjä, saksalaisen myydessä suomalaiselle asiakkaalle hänen ei tarvitse piitata Suomen lainsäädännöstä pätkääkään.
 
Tuo tunniste ja sen pakollisuus kuulostaa aika kuolleelta kirjaimelta. Yksikään ulkomainen myyjä ei tule lisäämään tietojärjestelmiinsä automaattista tiedonsiirtoa viranomaisille. Siksi tunnisteen käyttöä ei voida valvoa pysäyttämättä kaikkia kuormia ja siihen eivät riitä resurssit eikä se olisi tavaran vapaan liikkuvuuden mukaistakaan. Joten jos löytyy myyjiä jotka myyvät ja kuljetusfirmoja jotka kuljettavat ilman tunnistetta, mikään ei muutu ellei kiinnijäämisestä tule aiempaa kovempia sanktioita ostajalle tai uusia sanktioita myyjälle/kuljetusfirmalle. Sanktiot jälkimmäisille voivat johtaa siihen ettei Suomeen enää myydä. Koska kysyntää on, jonkinlaisia kiertoratkaisuja tulee syntymään.
 
Alks:in valikoimiin näköjään ilmestynyt olettavasti hiljattain myös Ale Coq:in aitoa gin lonkeroa. Osaako joku sanoa, onko varastot tosiaan myyty heti loppuun vai onko niitä Ale Coqeja missään välissä vielä ollutkaan?

Joku edellisellä sivulla kirjoittikin, että lonkero varastojen pitäisi tämän viikon aikana täydentyä. Varastot näyttää tällä olevan loppu miltei kaikesta mitä valikoimissa on.
 
Olisin tilannut urban-drinks.de kautta alkoholitonta tonic-vettä mutta ei jostain syystä onnistu kun herjaa valmisteveroa. Tätä sai ennen myös Suomesta mutta ei enää.
Täytyykö tässä paikassa tehdä ostos "Check out with paypal" kautta? Voiko paypallin kautta maksaminen poistaa siis tuon ilmoituksen ja saisin tavarat tilattua?
1715257706500.png
 
Olisin tilannut urban-drinks.de kautta alkoholitonta tonic-vettä mutta ei jostain syystä onnistu kun herjaa valmisteveroa. Tätä sai ennen myös Suomesta mutta ei enää.
Täytyykö tässä paikassa tehdä ostos "Check out with paypal" kautta? Voiko paypallin kautta maksaminen poistaa siis tuon ilmoituksen ja saisin tavarat tilattua?
1715257706500.png

Ei taida auttaa. Sinun pitäisi maksaa jotenkin ilmeisesti Suomeen se "sokeria sisältävien virvoitusjuomien valmistevero 32 senttiä litralta valmista juomaa".

Pitää etsiä mahdollisesti joku josta voit ostaa etäostamisella sitä järjestäen itse kuljetuksen.

Tai sitten turvautua niihin saksalaisiin edelleenlähetyspalveluihin. Sieltä saat saksalaisen osoitteen käyttöösi ja sinne tilaat ne tavarat ja sitten ne lähettävät sen sinulle Suomeen kun maksat niille sen rahdin ja niiden palkkion. Tosin kannattaa hinnat katsoa etukäteen kuin voi olla yllättävän tyyristä limunaatia sitä kautta edelleen lähettää Suomeen. Ja jossain niissä on ehtoja millä rajaavat edelleenlähetyksen ulkopuolelle ainakin alkoholilijuomat ja voi olla muitakin juomia tai elintarvikkeita kieltolistalla niillä.
 
Mikähän tosiaan tuolla sakasan superalkossa on tilanne? " Kehitämme parhaillaan myymäläämme sinua varten. Avaamme tilaukset uudelleen 15.5.2024Voit edelleen selata tuotevalikoimaamme. " Lukee siellä, mutta mikä mahtaa olla syy yhtäkkiseen noinkin pitkään kehittämiseen ? Onko jotain verojuttuja kenties.
Oletteko saaneet tilauksenne tuolta ? Vai onko jäänyt tulematta viime aikoina...
28.4 laitoin tilauksen ja eilen tuli opo viesti että tilaus on valmisteltu.. eli yllättävän hidasta.. ens viikolla voi olla ovella.. jos kaikki menee hyvin..
 
Tallinnan superalkosta 3 lootaa tilattu naamantaina, nyt helatorstaina sky cargon kuski soitteli kun olin salilla; "mä oon sun parkkipaikalla".
No sepä meni hyvin. Säätämisen jälkeen sain kyllä juomani, mutta toi kuljetusilmoitus oli kuin suoraan vitsistä.

Ehkä vaan pysyn siinä alks+fransu kombossa.

Netpris+opo remains same, tilattu 19.4
 
Alks:in valikoimiin näköjään ilmestynyt olettavasti hiljattain myös Ale Coq:in aitoa gin lonkeroa. Osaako joku sanoa, onko varastot tosiaan myyty heti loppuun vai onko niitä Ale Coqeja missään välissä vielä ollutkaan?

Mielestäni ei ole koskaan ollutkaan. Eka kerran kun itsekin bongasin nuo, niin olivat heti loppuunmyytyjä. Tällä viikolla tosiaan piti tulla ananasta, ja muitakin lonkkuja myyntiin, mutta tyhjää näyttää edelleen..
 
Omasta tilauksesta 4 viikkoa, meinasivat että paketti ollut pakattuna odottamassa noutoa jo 3 viikkoa. Opon mukaan mitään pakettia sieltä ei löytyny.
Pistin nyt viestin että odottelen vielä huomiseen ja kontaktoin sitten luottoyhtiötä.

Tilasin 24.4. 2-laatikkoa tarjous SOL :ia Netpris + OPO, - tänään sain kuljetusyhtiöltä alla olevan viestin:

Dear XXX,

Shipment has not been made available by the shop until this moment.
Several collection attempts had been made at the multiple warehouses in Fehmarn and Flensburg. Warehouse locations were advised by shop's representatives.

Please confirm back we proceed with order cancellation and a refund of payment.

Best Regards

OPO.Delivery
Customer Service
Email: info@opo.delivery
Web: opo.delivery


Lähetin kyselyä Netprisille, en kyllä pidätä enää hengitystä vastauksen suhteen ...
Joten ensi viikolla sitten PayPal :in kautta refundia hakemaan.
 
Tilasin 24.4. 2-laatikkoa tarjous SOL :ia Netpris + OPO, - tänään sain kuljetusyhtiöltä alla olevan viestin:

Dear XXX,

Shipment has not been made available by the shop until this moment.
Several collection attempts had been made at the multiple warehouses in Fehmarn and Flensburg. Warehouse locations were advised by shop's representatives.

Please confirm back we proceed with order cancellation and a refund of payment.

Best Regards

OPO.Delivery
Customer Service
Email: info@opo.delivery
Web: opo.delivery


Lähetin kyselyä Netprisille, en kyllä pidätä enää hengitystä vastauksen suhteen ...
Joten ensi viikolla sitten PayPal :in kautta refundia hakemaan.
Sama, vastasin opolle että laittakaa vaan rahat takasin ja netprisille lähetin spostia että palauttaa rahat tai haen paypalin kautta.

Se oli netpris nyt mun osalta tässä
 
Tämänhetkisen direktiivin mukaan nettikaupassa myyjä noudattaa sijoittautumisvaltionsa sääntöjä ja lakeja, kohdevaltion säännöistä ja laeista ei myyjän tarvitse välittää.
Elikkä saksalainen nettikauppias noudattaa Saksan lakeja ja sääntöjä, saksalaisen myydessä suomalaiselle asiakkaalle hänen ei tarvitse piitata Suomen lainsäädännöstä pätkääkään.

Siksi uudistuksella ei tähdätäkään kohti myyjiä vaan tilaajia. Kun myyjä jättää EU:n verosäännökset huomiotta vastuun kantaa jatkossa asiakas. Tavoitteena lieneekin se että kun tilaajan riski kasvaa, myös tilaaminen vähentyy.

Tullin panos-tuotos-suhde taas paranee kun jokaisesta löydetystä alkoholilaatikosta saadaan veroeurot talteen toisin kuin aiemmin, eikä niiden varastointiinkaan tarvitse enää käyttää energiaa tai tilaa.
 
Sama, vastasin opolle että laittakaa vaan rahat takasin ja netprisille lähetin spostia että palauttaa rahat tai haen paypalin kautta.

Se oli netpris nyt mun osalta tässä
Sama myöskin täällä. Laitoin suoraan reclaimin Paypaliin ja välittömästi tuli viesti että rahat palautetaan. Netprisin vastausta tuskin kannattaa kauan odotella. Sen verran surkeaa kommunikointia. Samoin opo prosessoi ja hyväksynyt palautuksen heti.
 
Täällä kanssa tilattu netprissiltä 17.4 olutta ja opon kuljetus. Eivät saa juomia vaikka ovat muistutusviestiä laittaneet ja yrittäneet noutaa. Onneksi paypalilla maksu ja opo ehdotti rahojen palautusta. Ilmeisesti saan paypalin kautta rahat takaisin ja on ensimmäinen ja viimeinen kerta tuolta. Eivät vastaa sähköposteihin ollenkaan, opon kanssa viestinvaihto kyllä sujuu.
 
Netprisillä aika outo tapa tehdä bisnestä.
Näyttäisi nyt vahvasti siltä, että Netprisin joutsenlaulu on alkanut.
Mitä näiden kanssa enää hyssyttelemään, - laitoin nyt PayPalille reclaimin, selvitelkööt sitten keskenään.
Mielestäni OPO delivery on tässä kuitenkin toiminut mallikkaasti ja puhaltanut pelin pokki, - siitä pisteet.
 
Netprisillä aika outo tapa tehdä bisnestä.

Mun ensikosketus tällaiseen "viinaralliin" oli juurikin netpris, silloin kun korona jylläsi ja uusimaa motitettiin. Tilasin sieltä aika monta kertaa ja toimitus oli aina hidas (vaikka paremmasta en tiennytkään). Mutta se minkä osasivat, oli pullojen pehmustus. Aina oli sitä styroksia tjsp niin paljon, että sai miettiä, miten sen hävittää :)

Alksiin (tai silloin vielä Alkc) siirryin sitten myöhemmin ja nämä toimituksethan on ollut aina nopeampia, vaikka olisi tullut viivästystäkin. Kerran on pulloja hajonnut ja korvaus sujui vaivatta.

Netprisin nykytilasta ei hajua, mutta ei kiinnosta edes kokeilla vanhojen kokemuksien perusteella. Täällä kerrotut kokemukset vähentää entisestään kiinnostusta, eli parempi tilata jatkossakin muualta :)
 
ny alko vasta tulee
Saapuva paketti
Lähettäjä
Piirinurga Oü
Lähetystunnus
Määränpää
sun mummo
 
Vanhana Discanoon tilaajana, kannataako sieltä enää tilata mitään? Shippii "kuljettajana".
En ole pariin vuoteen mitään tilannut mistään joten kiitän opastuksesta.
 
Vanhana Discandoon tilaajana, kannattaako sieltä enää tilata mitään?

Trustpilotissa Discandoolla eli Netpris:llä 6kk aikana 80 % yhden tähden arvosteluja (ja ehkä 15 % **), sisältönä että mitään lähetystä ei kuulu ja sähköposteihin ei vastata ja puhelinnumeroa ei näy missään. Eiköhän se tuolla perusteella jo ole selvä kannattaako välttää kuin ruttoa. Järki kauniiseen käteen hyvät ihmiset!

Defaulttina näyttää vain suomeksi kirjoitetut palautteet joita ei monta ole. Kannattaa vaihtaa asetuksista näkyviin kaikki palautteet. Muistaakseni noin 350 oli 6kk ajalta. Eli näyttöarvo vahva.

En tajua ihmistä joka tilaa tuolta sokkona (olkoonkin vaikka joskus monta vuotta sitten toiminut hyvin), tutkimatta esim. Trustpilotia tai tämän palstan varoituksia.
 
Itsellä Netprissistä positiivinen kokemus parin vuoden takaa ja nyt kun lukee tätä viestinvaihtoa, niin näyttää siltä, että ostoskoria ei tarvitse viedä maksuun saakka. Netpris oli taannoin ainoita kauppoja mikä selkeästi luokiteltiin etämyyjäksi, kun tilaus ohjattiin suoraan toimitukseen.

Onko tällä hetkellä siis muita paikkoja missä toteutuu tämä etämyynnin "politiikka"?
 
Pakko kehua vielä tuota tsekkiläistä Pivana kauppaa. Äärimmäisen hyvä asiakaspalvelu, ja homma pelitti kuten pitääkin. Siellä on nyt ilmeisesti joku arvonta jos tilaa ennen kuun loppua. Budweiser Budvarin Originaleissa oli päiväystä helmikuun loppuun 2025. Oma suosikki pilsner, puolet halvempi kuin Suomessa.
 
Rohkaistuin myös kokeilemaan tilaamista Alks (Saksa) + OPO kombolla ja sen myötä ensimmäinen postaus.

Tein tilauksen viikko sitten laittamalla muutaman olutlaatikon tilaukseen testiksi ja otin heti perään OPO:n kuljetuksen. Molemmista sai samantien kuittausmeilin, mutta tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään. Alksin päässä tilauksen status on edelleen "käsittelyssä". Onko tavanomaista, että keräily kestää näin kauan simppelissäkin tilauksessa? Miettii heti noviisina, että olenko töhöillyt jotain vai onko vain syystä tai toisesta ruuhkaa.
 
Rohkaistuin myös kokeilemaan tilaamista Alks (Saksa) + OPO kombolla ja sen myötä ensimmäinen postaus.

Tein tilauksen viikko sitten laittamalla muutaman olutlaatikon tilaukseen testiksi ja otin heti perään OPO:n kuljetuksen. Molemmista sai samantien kuittausmeilin, mutta tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään. Alksin päässä tilauksen status on edelleen "käsittelyssä". Onko tavanomaista, että keräily kestää näin kauan simppelissäkin tilauksessa? Miettii heti noviisina, että olenko töhöillyt jotain vai onko vain syystä tai toisesta ruuhkaa.
Ei ne myyjän statukset juuri vaihdu ennenkuin tilaus jo Suomessa. Kattoo vaan vaikka siitä opon seuranta koodista tilauksen etenemistä. Siinäkin tila muuttuu yleensä vasta kun paketti saapunut kohdemaahan. Pari viikkoa aika normi, ainakin meillä päin
 
Ei ne myyjän statukset juuri vaihdu ennenkuin tilaus jo Suomessa. Kattoo vaan vaikka siitä opon seuranta koodista tilauksen etenemistä. Siinäkin tila muuttuu yleensä vasta kun paketti saapunut kohdemaahan. Pari viikkoa aika normi, ainakin meillä päin

Kiitos vastauksesta. Tuo lähinnä hämää, että seurantakoodiakaan ei ole kuulunut. Odotellaan kuitenkin vielä rauhassa.
 
Kiitos vastauksesta. Tuo lähinnä hämää, että seurantakoodiakaan ei ole kuulunut. Odotellaan kuitenkin vielä rauhassa.
Opolta tullut kyllä seuraavana päivänä tilauksesta nuo seurantakoodit, muistaakseni "note added to your opo delivery.." otsikolla.
Olisiko mennyt roskapostikansioon?
 
Opolta tullut kyllä seuraavana päivänä tilauksesta nuo seurantakoodit, muistaakseni "note added to your opo delivery.." otsikolla.
Olisiko mennyt roskapostikansioon?
Minulle ei ole tullut enää viimeaikoina opolta tuota viestiä, mutta seurantaan kyllä tullut koodit samana tai seuraavana päivänä. Saapa nähdä joko kohta alkaa tapahtumaan seurannassa jotain, 3.5. tilattu ja tänään luvattu, että alkaisivat laittaan paketteja eteenpäin Suomessa.
 
Ite kun en noita olusia ja vastaavia ole juuri tilannut vaan lähinnä vähän parempia hanaviinejä muutaman kerran vuodessa, niin mikähän ois nyt sitten tällä hetkellä hyvä pulju korvaamaan tuon Netprisin/Discandooon ko. tuoteryhmän osalta?
 
Minulle ei ole tullut enää viimeaikoina opolta tuota viestiä, mutta seurantaan kyllä tullut koodit samana tai seuraavana päivänä. Saapa nähdä joko kohta alkaa tapahtumaan seurannassa jotain, 3.5. tilattu ja tänään luvattu, että alkaisivat laittaan paketteja eteenpäin Suomessa.
29.4 tilattu ja sama luvattu, mutta mitään ei ole päivittynyt.
 
Yritin itse selailla itselle tutut kaupat, mutta en niitä kyllä onnistunut löytämään.
 
Siksi uudistuksella ei tähdätäkään kohti myyjiä vaan tilaajia. Kun myyjä jättää EU:n verosäännökset huomiotta vastuun kantaa jatkossa asiakas.

€Urooppalainen myyjä joka ei piittaa suomalaisten virkamiesten tai politiikkojen keksinnöistä juuri toimii €U-verosäännösten mukaan, joiden perusteella myyjä noudattaa pelkästään oman sijoittautumisvaltionsa lakeja ja jonka ei tarvitse piitata asiakkaan sijoittumisvaltion laeista jos ei ole sama valtio kuin myyjän.
Rikhard Sjobergin twitter/X-palstalta löysin oikein esimerkin kanssa tästä laki-asiasta tiedon, siellä kannattaa käydä aina välillä ihmettelemässä miten tämäkin soppa kuplii.
 
Ite kun en noita olusia ja vastaavia ole juuri tilannut vaan lähinnä vähän parempia hanaviinejä muutaman kerran vuodessa, niin mikähän ois nyt sitten tällä hetkellä hyvä pulju korvaamaan tuon Netprisin/Discandooon ko. tuoteryhmän osalta?
Kokeile tuolta:

Itse olen sieltä hiljattain tilannut vasta kerran, mutta silloin ainakin toimi.
 
Pakko kehua vielä tuota tsekkiläistä Pivana kauppaa. Äärimmäisen hyvä asiakaspalvelu, ja homma pelitti kuten pitääkin. Siellä on nyt ilmeisesti joku arvonta jos tilaa ennen kuun loppua. Budweiser Budvarin Originaleissa oli päiväystä helmikuun loppuun 2025. Oma suosikki pilsner, puolet halvempi kuin Suomessa.

Viime vuonna niillä oli suuria ongelmia. Asiakaspalvelu lähinnä kiusasi viesteissä (lupasi kaikkea, ei tehnyt mitään) ja olutta ei tullut odottelusta huolimatta. Kiva tietää, että ovat tsempanneet uudella nimellä. Myös toisella nimimerkillä oli positiiviset fiilikset, niin ehkä saatan uskaltaa näillä sanoilla tilata.

Kiitos tästä viestistä. Oikeasti.
 
Onko alksilla vieläkin ruuhkaa? Mennyt viikko eikä mitään ole tapahtunut
Ei ole tullut seuranta koodia tai mitään? Mikä kuljetus? Ei alks:ilta tuukkaan muuta kuin se 1 posti kun tilauksen on tehnyt. Itse tilasin 5.5 muoks. 3.5 ja tänään ilmesty postin seurantaan. Fransun kuljetuksella
 
€Urooppalainen myyjä joka ei piittaa suomalaisten virkamiesten tai politiikkojen keksinnöistä juuri toimii €U-verosäännösten mukaan, joiden perusteella myyjä noudattaa pelkästään oman sijoittautumisvaltionsa lakeja ja jonka ei tarvitse piitata asiakkaan sijoittumisvaltion laeista jos ei ole sama valtio kuin myyjän.

Kannattaa tutustua niihin EU-käytäntöihin, ne ei ole Suomen keksintöä. Niiden mukaan verot maksetaan pääsääntöisesti kulutusmaahan, myös valmisteveron ja arvonlisäveron osalta. Se on EU:n verosääntöjen core. Se että Suomi siinä ohessa säätää omiaan, osin johtuen juuri siitä etteivät myyjät näitä EU-tason sääntöjä noudata, on taas oma lukunsa. Pitäisi tyytyä EU-säännösten mukaan vain siihen, että tavara josta ei veroja ole maksettu saadaan pysäyttää kunnes verot on maksettu. Tai lopulta hävittää. Se voidaanko etämyynnissä veroa sälyttää tilaajan harteille on erittäin kyseenalaista, etäostossa se sen sijaan kuuluukin tilaajalle.
 
Viime vuonna niillä oli suuria ongelmia. Asiakaspalvelu lähinnä kiusasi viesteissä (lupasi kaikkea, ei tehnyt mitään) ja olutta ei tullut odottelusta huolimatta. Kiva tietää, että ovat tsempanneet uudella nimellä. Myös toisella nimimerkillä oli positiiviset fiilikset, niin ehkä saatan uskaltaa näillä sanoilla tilata.

Kiitos tästä viestistä. Oikeasti.
Toihan meni vielä siis niin, että tilasin sieltä aiemmin jo, mutta vahingossa sitä 4,4% versiota kun en tiennyt että sellaista on olemassa edes. Peruin sen sitten, ja huomasin että alkostoressa on samaan hintaan Originaleja mutta 0,33l tölkeissä.

Meni jonkun aikaa, enkä muistanut katsoa onko rahat tullut takaisin. No asiakaspalvelu sitten kyseli itse perään, että onko ne rahat palautuneet, kun niillä oli joku uusi systeemi käytössä. Nyt sitten alkostoresta oli nuo loppu, ja hinnat nousseet. Niin tilasin sitten Pivanasta kuitenkin, etenkin tuon asiakaspalvelun omatoimisuuden takia. Kertovat myös kysyttäessä päivämäärät oluille.
 
Onko alksilla vieläkin ruuhkaa? Mennyt viikko eikä mitään ole tapahtunut
En tiedä ruuhkasta, mutta 30.4 tekemästä tilauksesta ei ole kuulunut mitään sen 2.5 saatujen seurantatunnusten lisäksi. Pistin hetki sitten postia Fransbergille ja kyselin lähetysten perään. Katsotaan että näinkö ovat jääneet jonnekkin, vai pääseekö nauttimaan Tullin sanktioista? Ei nyt kovin vakuuttava ensikerta tälle kombolle.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 578
Viestejä
4 782 461
Jäsenet
77 630
Uusin jäsen
Everlaasti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom