Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lahja ja lahjaveroKun täällä meidän sääntösuomessa on niinkin hienoja asioita kuin lahjavero niin voisin kuvitella, että eiköhän tuostakin tapauksesta haluta oma siivu verottaa valtion kassaan...
19.5. tilasin Paulaner-laatikon Netpris+Budbeestä kotiin.
Tänään tuli Budbeeltä ilmoitus et tänään tulee kuljetus Espooseen. Saas nähdä tuleeko jälkikäteen mitään lisäkustannuksia.
Itse olen syntyperäinen saksalainen, mut 4-vuotiaana muutettiin Suomeen. Tuli vaan mieleen et jos sukulaiset Saksasta lähettäisi mulle juomia niin miten tulli semmoiseen reagoi ja pitääkö niistä maksaa veroja.
Lahja ja lahjavero
Lahja tarkoittaa sitä, että omaisuus siirtyy toiselle henkilölle ilman korvausta. Lahjasta pitää maksaa lahjaveroa, jos samalta lahjanantajalta saatujen lahjojen arvo on kolmen vuoden aikana 5 000 euroa tai enemmän.
Tuskin on avattu jos nyt jo postin seurannassa.Alks.fi + Fransberg -kombolla tilaus sisään 28.5. OmaPostissa 31.5. "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille.." Tänään sitten tuli "lähetys on lajiteltu". Kaveri tilasi samana päivänä ja tilaus oli noudettavissa jo eilen, joten fiilis, että oma tulee avattuna, kun tulee. Tänään seuranta päivittyi "lähetys on lajilteltu".
Mulla sama kuvio ja samat päivät, huomenna selviää miten kävi.Alks.fi + Fransberg -kombolla tilaus sisään 28.5. OmaPostissa 31.5. "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille.." Tänään sitten tuli "lähetys on lajiteltu". Kaveri tilasi samana päivänä ja tilaus oli noudettavissa jo eilen, joten fiilis, että oma tulee avattuna, kun tulee. Tänään seuranta päivittyi "lähetys on lajilteltu".
— Newcastle Brown Ale ja toki perinteinen olutkori joka ostettu Tokmannilta![]()
19.5. tilasin Paulaner-laatikon Netpris+Budbeestä kotiin.
Tänään tuli Budbeeltä ilmoitus et tänään tulee kuljetus Espooseen. Saas nähdä tuleeko jälkikäteen mitään lisäkustannuksia.
Itse olen syntyperäinen saksalainen, mut 4-vuotiaana muutettiin Suomeen. Tuli vaan mieleen et jos sukulaiset Saksasta lähettäisi mulle juomia niin miten tulli semmoiseen reagoi ja pitääkö niistä maksaa veroja.
Tullin tehovalvonta puolitti alkoholiostokset verkosta – Näin käy takavarikoidulle alkoholille Tullin tehovalvonta puolitti alkoholiostokset verkosta – Näin käy takavarikoidulle alkoholille
edit: Aamulehti / Talous
Vapaasti luettavissa, joskaan ei tarjonne mitään uutta. Sellainen pelon ilmapiirin luominen näissä aina haiskahtaa, on vuokrattu satamista halleja jne..
Toki onhan se selvä, että jos nykyisellään jää vaikka 30milj. verotuloja saamatta, voidaan valvontaan laittaa helposti vaikka 40milj.
Juuri lähti liikkeelle omat pahvilaatikolliset saksasta ja kroatiasta, ei saa jäädä tuleen makaamaan kuivin suin.
Jaa-a. Vastahan tässä on reilu 600 sivua asiasta keskusteltu.Mistäs olutta yms kannattaa tilata, vai pitääkö esim virosta hakea itse ?
Olen yrittänyt päästä tästä selville.Huoh.. tuo on ihan kirjaesimerkki etämyynnistä. Selvitä itsellesi, mitä se tarkoittaa tai lue jostain edellisiltä sivuilta.
Olen yrittänyt päästä tästä selville.
Koska tiedät asiasta, niin voinet selventää että millä perusteella osa näistä etämyydyistä tilauksista ohjataan tilaajalle, jonka jälkeen he saavat verottajalta maksulapun, mutta osa taas hävitetään?
Vaihtoehtojahan on kolme:
1. tilaus tulee läpi, ilman toimenpiteitä
2. tilaus tulee läpi, jälkiveroineen
3. tilaus ei koskaan tule läpi
Eihän siinä ole mitään järkeä, jos osan suhteen toimitaan yhdellä tavalla ja osan suhteen jollain toisella tavalla.
Oliko ananas lonkeroa näkynyt muualla kuin alksissa? Äsken katsoin niin oli hävinnyt sieltä, missasinko nyt kesän hitti juoman tilauksen kun en heti mennyt tilaamaan![]()
Alks.fi + Fransberg -kombolla tilaus sisään 28.5. OmaPostissa 31.5. "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille.." Tänään sitten tuli "lähetys on lajiteltu". Kaveri tilasi samana päivänä ja tilaus oli noudettavissa jo eilen, joten fiilis, että oma tulee avattuna, kun tulee. Tänään seuranta päivittyi "lähetys on lajilteltu".
Sama homma täällä, 31.5 tilatut saapuivat tänään, kuski pamahti paikalle, eikä seuranta ollut päivittynyt mitenkääAlksilta viime torstaina tilatut 18 lonkerokoppaa saapuivat juuri. Erikoista oli, että seurannassa ei ollut mitään. Kuski herätti päikkäreiltä kun en ollut varautunut juomien tulemiseen vielä
![]()
Oma tilaus samalla kombolla 31.5 eikä vieläkään postin hallussa. Hieman epäilyttää olisko teipattavana..29.5. tilattu Alks+Fransberg testipaketti. Tänään kävin noutamassa Postista, ei teippejä ja muutakaan räpellystä![]()
Mä tilasin Netpris+shippii kombolla 5.5 ja eilen tuli Netprisiltä vastausta kyselyyn, että "mahdollisesti tilauksenne on toimitettu tulliin". Jatkossa kyllä vältän tuota shippiitä jo ainakin olemattoman asiakaspalvelun vuoksi. Kyselyihin eivät ole vastanneet mitään.5.5. tilattu Discandoo + Shippii kombolla, 15.5. ilmeisesti lähti Discandoolta Shippiille ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Toivittavasti ei ole Tullin kynsissä, Discandoolta kysyin asiasta 6 pv sitten.
Shippiissä on vaihtoehtona eri kuljetus niin minkä valitsit. Itselleni valitsin Budbee kotiinkuljetuksella.Mä tilasin Netpris+shippii kombolla 5.5 ja eilen tuli Netprisiltä vastausta kyselyyn, että "mahdollisesti tilauksenne on toimitettu tulliin". Jatkossa kyllä vältän tuota shippiitä jo ainakin olemattoman asiakaspalvelun vuoksi. Kyselyihin eivät ole vastanneet mitään.
Postin, täällä ei o budbee mahollisuutta.Shippiissä on vaihtoehtona eri kuljetus niin minkä valitsit. Itselleni valitsin Budbee kotiinkuljetuksella.
Shippiissä on vaihtoehtona eri kuljetus niin minkä valitsit. Itselleni valitsin Budbee kotiinkuljetuksella.
Jännä että teillä ei paketit näy seurannassa?
kyllä mulle ilmesty omaposti sovellukseen heti piirinurga nimiseltä lähettäjältä paketti kun fransulta tuli viesti. Huomatkaa että siitä fransun viestissä olevasta koodista puuttuu yksi J-kirjain alusta.